Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 18:33:07

Kelpaako kohta 40v nainen isoine puutteineen kunnolliselle miehelle? Onko se mahdoton ajatus?

Lapseton, korkeakoulutettu, hoikka, perusnätti. Tykkään hevosista, koirista sekä luonnosta. Elokuvista, kirjoista, matkustelusta ja taiteesta.

Isoin vikani on se, että olen vammautunut ja kitkuttelen hyvin pienillä tuloilla sukulaisen nurkissa. En siis kuntoni vuoksi pysty olemaan kaikissa tekemisissä tai rahallisesti itsenäinen.

Vammani ei niin näy ulos, mutta näkyy kyllä arjessa niin etten jaksa normaalin tavoin. Toki rajoittaa aivan kaikkea.

Eli toinen joutuu minua ainakin välillisesti tai suoraan elättämään. Mikäli minun kanssani elämää jakaa.

Toiselta toivon mm päihteettömyyttä, kiltteyttä ja ns kunnollisuutta.

Voiko näin vanha ja vikainen löytää toista puoliskoa?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 18:45:20

Kaipaisin eniten asiallisia vastauksia.

En minä edes tiedä mistä sitä puolisoa etsisi. Ehkä joku asiallinen sivusto?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 18:52:41

Missäpäin suomea aloittaja asuu. Haluato siis löytää puolison jonka kanssa jatkaa elämää, mitä se sitten eteen tuo, vai kaipaato elättäjää haaveillesi ja harrastuksillesi?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   21.7.19 19:00:04

Millaisia suhteita aloittajalla oli ennen vammautumista?

Onhan tuolla sinkkumarkkinoilla valtava määrä miehiäkin, joilla on puutteita (en nyt tarkoita alko-ongelmaa), ja hekin toivovat löytävänsä jonkun. Vaikka välillä tuntuu, että pariutuminen on vain täydellisille (ja nekään eivät löydä ketään), käytännössä ihmiset tekevät kompromisseja.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 19:07:30

Olen ollut useiden vuosien parisuhteessa aiemmin, eikä se kaatunut vammautumiseeni. Ainakaan suoranaisesti. Tiedostan vain, että tässä iässä ja kunnossa hyvän kumppanin löytäminen on melkoinen lottovoitto.

Kaipaan nimenomaan loppuelämän kumppania. Mutta siinä sivussa tulee se, etten kykene elättämään itseäni ellen voita lotossa tai keksi jotain mielettömän hyvää yritysideaa. Normaalisti kun en pysty työssä käymään.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 19:11:26

No eiko eläke riitä, vai onko haaveet ja kulut liian isot? Miten niin ei pysty elättämään itseään? Jokainen suomessa pystyy, kulut vain sen mukaiset.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 19:15:57

Harva työssäkäyvä kuitenkaan haluaa tyytyä elintasoon jonka saa n 700e/kk. Ja kahden eri talouden liittoon minä en halua.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 19:19:37

"No eiko eläke riitä, vai onko haaveet ja kulut liian isot? Miten niin ei pysty elättämään itseään? Jokainen suomessa pystyy, kulut vain sen mukaiset."

Kuule. Tiedätkö, että tässä maassa on ihmisiä, jotka joutuvat miettimään, ostaako ruokaa vai tarvitsemiaan lääkkeitä?

Onko sinulla mitään käsitystä siitä, millaisilla tuloilla esimerkiksi nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle joutuneen on selvittävä?

Yhteiskunta ei todellakaan aina auta. Väitän, että jotain tästä tiedän jo siksi, että vammaisten avustajan työssä olen jonkun verran nähnyt ja kuullut mitä se voi olla. Oletko sinä?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   21.7.19 19:36:32

LähettäjäVaimoksi

Päivämäärä21.7.19 19:15:57

Harva työssäkäyvä kuitenkaan haluaa tyytyä elintasoon jonka saa n 700e/kk. Ja kahden eri talouden liittoon minä en halua.

No onhan niitäkin naisia jotka elävät kotirouvina ja miehelle se on täysin ok jos hoitaa kotitaloutta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 19:38:56

Fakta on sekin, ettei työkyvyttömältä voi odottaa täydellistä kodinhengetärtä. Muutenhan kävisin tuossa ja tienaisin itse. Pyykit pesen, ja pidän perussiisteydestä. Hoidan pihaakin jaksamisen mukaan, mutta en tosiaan kokkaa useita lounaita käskystä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 19:44:09

Kokkaa lounaita käskystä? Minusta tuo kuulostaa nyt siltä, että ajattelet, että sinun pitäisi olla joku orja miehelle.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 19:44:57

Ts. En halua joutua enää piian asemaan siksi, että olen vamman vuoksi kykenemätön normaaliin työhön. Se ei tarkoita, että osani olisi jaksamisen rajoilla pestä toisen pyykit ja siivota jäljet. Siksi, että satun olemaan enemmän kotona.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   21.7.19 19:51:11

No kyllä minä ehkä tuommoisessa tilanteessa ajattelisin että tekisin kyllä ruokaa jos toinen on töissä ja elättää minua. Jos kuitenkin siihen pystyisin. Vaikka en ruuan laittamisesta nautikaan. Eikö yhteistaloudessa ajatus olisi nimenomaan että kumpikin tekee osansa. Olisiko se tasapuolista että toinen käy töissä ja tekee kotihommiakin sekä elättää ja toinen pesee pyykkinsä ja siivoaa omat jälkensä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   21.7.19 19:51:34

Miksi akateeminen, tasavertaista suhdetta kaipaava nainen miettii piikomisnäkökulmaa?

Voihan sillä miehelläkin olla työttömyyttä, sairauseläke tai vastaavia ongelmia. Olisiko miehen silti mietittävä, että kelpaako enää, jos ei esim. selkänsä takia voi vaihtaa renkaita?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 19:52:36

Oletko ajatellut että kaltaisiasi työkyvyttömyyseläkkeellä olevia miehiä on, elävät itsekseen vaivojensa kanssa. Eivät tarvi sitä ulkopuolista apua, kun kunto on jotain, mutta elämänkumppani kelpaisi. Ansiot ei ole isot mutta pysyy hengissä. Puoliso jos olisi, saattaisi tulotaso yhdessä olla isompi, kun ei tarvi maksella kahta asuntoa jne. Elämänlaatu olisi parempi, sen lounaan voisi yhdessä puuhastella, joskus voisi olla tekemättä mitään jaksamisen takia, ja toinenkin ymmärtäisi. Kelpaisiko sulle tällainen mies?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 19:56:50

Minusta olisi aika hassua etsiä kumppania sillä kriteerillä, että olisi työkyvyttömyyseläkkeellä. Miksi? Pitäisikö esim alkoholismia sairastavan etsiä alkoholisti-kriteerillä. Ymmärtäisi sitten paremmin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 19:58:36

Minä en maksa asumistani nytkään niin paljoa. Mitä nyt kiinteistöveroa, vettä, polttopuuta. Toki varaa ei muuhun olisikaan. Asun äidin kanssa yhteistä omaa omakotitaloa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   21.7.19 20:02:40

Samankaltaiset lapset nyt vain leikkivät yhdessä parhaiten. Alkoholin käyttö on erinomainen esimerkki siitä, että pariskunnan näkemys sopivasta käytöstä olisi hyvä olla sama.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:06:26

Suoraan sanottuna minä en aktiivisesti tutustuisi aviomielessä mieheen, joka jo nuorena eläkkeellä. Koska en itsekään haluaisi olla siinä kunnossa.

Minä voin haluta fiksun, pärjäävän ja kiltin miehen. En hoidettavaa. Omissa krempoissa tarpeeksi. Mies taas voi haluta minusta fiksun, mukavan sekä kauniin kumppanin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   21.7.19 20:07:04

Haluat siis parisuhteen kautta parempaa elintasoa? Mieti mitä itse voit tarjota. Ihanan luonteen, apua arjen pyörityksessä vai mitä? Rakastuminen ei varmaan sitä tulotasoa katso lopulta. Mutta sinä et ole mitään rakkaudesta maininnutkaan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 20:08:00

Ehkei se eläkkeellä olo ole se suurin kriteeri, mutta silloin kummallakin saattaisi olla parempi ymmärrys toisen jaksamisesta. Mene ja tiedä.Itse ainakin eläkkeellä olevana olen huomanut että ns terveen on aika vaikea ymärtää että jonain päivänä ei vain jaksa tehdä mitään, vaikka se ei ulospäin ns näykkään. Olen sairauteni takia ollut joskus jossain kuntoutuskurssilla ja sielä huomanut että kurssikaverien kanssa se perus elämän ymmärrys vaivojen kanssa oli ihan uudella tasolla.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:08:44

Rahallisesti säilyn hengissä nytkin. Kyllä liiton tulisi nostaa elintasoani. Tottakai.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 20:11:35

Ei sen puolison varmastikkaan tarvi olla mikään hoidettava, eläkkeelle kun pääsee ilman että on pyörätuolipotilas, tai nuppivikainen, mutta silti se arki hoituu itsekseen, joskin verkkaisesti. Luulen että aloittaja ei ole ihan kypsä parisuhteeseen omien vaatimusten ja avujen osalta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   21.7.19 20:13:09

No.. Vastasit tuossa itse kysymykseesi että uskot kelpaavasi koska olet fiksu,mukava ja kaunis. Laita profiili nettideittisivulle. Sieltä niitä löytyy.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:13:27

Minä nimenomaan en halua ns vaalia huonoa kuntoa. Minulla on vertaistuki vammautuneiden piiristä. Kotona lähtökohtaisesti haluan olla ns terveiden parissa, enkä käpertyä vammaan. En siis tietoisesti halua muiden vammautuneiden seuraan. Se sairastuttaa lisää.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   21.7.19 20:13:57

Eli löydätkö enää itsellesi miestä joka maksaa kaiken sillä aikaa kun sinä vedät lonkkaa? Tuskin, siihen hommaan on tarjolla terveitäkin naisia jotka jaksavat laittaa sen pyykkikoneen käymään.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Hi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:18:21

Ensimmäiseksi ohjeeksi sinulle, hanki vuokra-asunto ja hae asumistuki.
Opettele elämään itseksesi ja vastaamaan omasta elämästäsi. Sitten voit miettiä, että kuinka sujuisi parisuhde. Kyllä sitä on riippakivi, jos tulee sukulaisten nurkista, jonkun suht tuntemattoman ihmisen nurkkiin. Kannattaa seurustella ja opetella tuntemaan ihminen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 20:18:47

"Kelpaako kohta 40v nainen isoine puutteineen kunnolliselle miehelle? Onko se mahdoton ajatus?"

Minä miehenä vastaan tähän alkuperäiseen kysymykseen. Ei kelpaa, koska et kohtaa todellisuutta, vaan tavoittelet jotain mihin sinulla ei ole avuja, akateeminen koulutus ei nyt riitä. Pitää olla myös muuta sen kauneuden lisäksi, ja se jokin tuntuu puuttuvan. Haluat empatiaa muilta, mutta itse et sitä pysty edes keskustelupalstalla nimettömänä jakamaan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:23:49

Hi. Se talo missä asun on omistuksessani. Nyt lukutaito päälle. Koen silti olevani äidin nurkissa, koska hän asuu siellä myös ja jaamme kuluja. Yksin en pysty koko elämää n700e/kk kustantamaan. Vaikea tuosta rahasta olisi vuokraa maksaa. Vuokrat on aika kalliita.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 20:24:18

Eipä minusta tuo edellisen pisteen kommentti kovin empaattinen ollut sekään. Aloittaja on tässä asiassa kieltämättä aika jyrkkä mielipiteeltään, mutta kyllä minä senkin ymmärrän, että itse vammautunut ihminen ei välttämättä halua viettää kaikkea aikaansa vain muiden vammautuneiden kanssa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:24:48

. Empatiaa en ole täällä keneltäkään odottanut. Täällä sitä aika harvoin saa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:26:46

Minusta vaan on tosiaan aika erikoista, että vammautuneen tulisi hakea seuransa muiden vammautuneiden parista. Vammojakin kun on hyvin erilaisia. Ei siinä välttämättä ole muuta yhteistä kuin inva-lupa, jos sitäkään.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 20:29:47

Ei tarvi, mutta torjut heti vaihtoehdon, jos se puolisoehdokas ei olisikaan maratoonari aivokirugi ja lentäjä samaan aikaan kun sinä valittelet kotona jaksamista.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   21.7.19 20:30:14

Eihän kukaan ole sanonut mitä pitäisi tehdä. Kysyttiin kelpaisiko sinulle syystä tai toisesta myös vammautunut mies ja ilmeisesti ei kelpaa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 20:32:31

Ja työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee tai joutuu myös ihmisiä, jotka eivät ole vammautuneita, vaan sairaita, esim sydämmen tai vaikka munuaisten toiminnan takia.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 20:32:43

"Ei tarvi, mutta torjut heti vaihtoehdon, jos se puolisoehdokas ei olisikaan maratoonari aivokirugi ja lentäjä samaan aikaan kun sinä valittelet kotona jaksamista."

Uliuli-miesasiamiehet ovat näköjään löytäneet tiensä tännekin. :(

Sanoiko aloittaja tavoittelevansa maratoonari-aivokirurgi-lentäjää?

Keksikää edes joskus jotain uutta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 20:33:54

Ihan tavallinen insinööri kelpaa kyllä =D

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.19 20:36:35

En näkisi ihan että miksi ei kelpaisi, jos pystyy kuitenkin omillaan toimeen tulemaan ja olla suhteessa muutakin kuin riippakivi, mutta tuo asenne mikä kirjoituksista paistaa ei ole kyllä mitenkään houkutteleva.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.7.19 20:37:03

No mutta kiva että aloittaja on kuitenkin eronnut siitä kyllästyneestä miehestään ja on niin hyvässä kunnossa että etsii uutta suhdetta.

Ihan hyvin voit löytää kumppanin mutta ihan yhtä hyvin voi jäädä löytämättä. Harvaa tullaan kotoa hakemaan, parisuhdetta pitää aktiivisesti etsiä ja jaksaa treffailla vaikka naisten hömppäkirjoissa se rakkaus löytyy sattumalta naapurista.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   21.7.19 20:46:06

Jos ulkonäkö on tosi kymppi, sitten vain "teit martinan, sofian ja nadjan astumaan". Vielä Suomessakin on muutama 'kunnon mies', joka elättää kuten kuuluu.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.7.19 21:00:47

Kaunis ja akateeminen löytää aina miehen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:05:20

Kaikinpuolin kivannäköinen ja koulutettu varmaan kyllä löytää myös fiksun, asiallisen miehen.

Tottakai sitä näkee itsensä rajoitteellisena, kun ei voi enää ajatella käyvänsä töissä tai pyörittävänsä yritystä, ja sitä myöten ottavansa esim asuntolainaa tms. Ts näillä on pärjättävä mitä on. Toinen taas joutuu kustantamaan mikäli matkalla haluaa viiden tähden hotelliin kolmen tähden sijaan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:06:42

Seuraava pohdinta ehkä onkin, että mihin laittaa ilmoitus? Palsta mistä voi kuvitella löytävänsä ihan normaalin ja asiallisen puolison. Seksiseuraa tms hömppää kun en tosiaan etsi, vaan vakavaa ihmissuhdetta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.19 21:11:55

Eli etsit itsellesi elämäsi rahoittajaa, joka kustantaa perus elämisen lisäksi myös matkustelun ja huvit, mutta et ole valmis tekemään itse rahoittajan eteen mitään, ettet vain koe olevasi piika? Eikä tämä rahoittaja saa olla rajoittunut, vain sinä saat olla.
Jaahas.

Pelkkä nättinä oleminen kelpaa varmasti joillekin, mutta tuskin niille kiltille ja kunnolliselle. Epäilen myös että fyysinen rajoitus ei saa olla silloin kovin suuri. Ja nätti tarkoittaa oikeasti kauneutensa eteen töitä tehnyttä, perusnätti ei ehkä riitä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: mila 
Päivämäärä:   21.7.19 21:16:01

Harva työssäkäyvä vammaton ottaa vammautunutta, joka asuu äitinsä kanssa. Työssäkäyvistä miehistä on kova kilpailu.

Työtön tai eläkeläinen olisi sopivampi kumppani. Silloin ymmärtäisitte toisianne paremmin kun kummallakaan ei olisi töitä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.7.19 21:16:47

Karu totuus on että nelikymppisenä nainen alkaa olla jo siinä iässä, että nättiä elätettävää etsivät miehet pitävät sinua liian vanhana.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:17:36

Ei tässä ole siitä kyse. Eihän kaikki edes tykkää tai ehdi/jaksa matkustaa. Minun kohdalla tulojen puutteen vuoksi vaan joutuu siihen, ettei minulla ole itsellä varaa hienoihin paikkoihin, joihin ehkä toinen on tottunut.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:18:44

Voihan se työtön työllistyä. Sittenkö erotaan, kun ei enää riitä ymmärrys =D

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 21:18:53

Tätä lukiessa alan ymmärtää miksi miehet ottaa thaikkuvaimoja.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.7.19 21:20:06

Mitäs jos et miettisi potentiaalisia miehiä sen kummemmin, vaan avoimesti tutustuisit ehdokkaisiin. Kuten oletat, että he tekevät sinun kanssasi. On toki hyvä kertoa treffeillä olevasi vammautumisen vuoksi työkyvytön ja jos jossain kohtaa tulee luontevasti raha puheeksi, voit sanoa että olet eläkkeellä. Älä etsi elättäjää, se kyllä huomataan. Tosin jos olet tarpeeksi kaunis, se ei välttämättä haittaa.

Mutta joskerran haluat olla kiva ja mukava vaimo tavalliselle miehelle, ole sitä jo ensi hetkestä. Eli keskity treffipalstalla ja treffeillä mukaviin asioihin, äläkä voivottele, kuten täällä voit anonyymisti tehdä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   21.7.19 21:20:39

Happypancake.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:22:08

Niitä ehdotuksia mitä palstoja voisi käyttää? Tinder vaikuttaa liian ns nopealta, eikä siellä kai paljoa keskustella.

Paikka mihin voi laittaa itsestää ilmoituksen?!

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:32:26

Jaa. Kiitos. En ole koskaan palstoja käyttänyt niin aika utopiaa ovat.

Ja kyllä sitä nytkin on muutama treffikutsu tullut vanhoilta tutuilta facen kautta. Toisella kierroksella olevia. Ovat vaan niitä, että kun en silloin parikymppisenä heihin lämmennyt, niin ei se oikein nytkään natsaa. En heihin sillä tavalla ihastu nytkään.

Eli sikäli näytän edelleen kelpaavan. Mutta vammastani huolimatta minullakin on ne omat jutut mitä toiselta kaipaan. Ihan tavallinen ihminen minäkin. Vamma vaan rajoittaa menoa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Jjjjj 
Päivämäärä:   21.7.19 21:34:20

Luulisin kyllä että ne kiltit ja fiksut etsii naista, joka myös voi tarjota jotain heille. Eli he eivät hae elättiä, jonka puolesta he tekevät duunin jälkeen kotityöt. Kerrot olevasi kaunis, mutta kaunista etsivät ottavat mieluiten max kolmevitosen, eivät nelikymppistä. Lika barn leker bäst, parasta kun katsot puolisoa omasta tuloluokastasi kuten eläkeläisistä. Kyllä heissäkin on kilttejä ja fiksuja miehiä!

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:38:07

Mä en ymmärrä missä kohtaa tämä kääntyi siihen etten tee lainkaan kotitöitä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: jaded 
Päivämäärä:   21.7.19 21:39:02

Eniten tässä huolestuttaa, että vanha äiti jäisi yksin puulämmitteiseen omakotitaloon. Jostain syystä mulle tulee fb-feediin jotain kristillinen deitti suosituksia (ehkä siksi että muukin siellä on yhtä vähän kiinnostavaa, on linjassa). Mutta aloittaja voisi kokeilla (minen). Mulla on vielä sellainen käsitys että "niissä piireissä" uskotaan myös perinteiseen perheilluusioon. Jotenkin haiskahtaa, että aloittaja on porvoosta, mutta tietämättä taustoja suosittelen kaikkea muuta kuten "Hi":kin ja sitten vasta se ukko. Ja tiedoksi muille naisille, että miehet osaa pestä pyykit ja laittaa ruokaa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 21:44:18

Mun äiti on alle 70 ja oikein hyvässä kunnossa. Käy vielä osin töissäkin. Hänellä on kyllä tukiverkostoa, eikä ole jäämässä yksin. Ei äitinikään halua, että jään ilman ns omaa perhettä ja parisuhdetta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Löpö 
Päivämäärä:   21.7.19 21:52:05

Äitisi jäisi asumaan sinun omistamaan taloon ja sä menisit toisen elätettäväksi?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   21.7.19 21:54:18

Aloittajan asenne korpeaa useammasta kohtaa.
- Hän vaikuttaa hyvin vahvasti MINÄMINÄMINÄMINÄ-ihmiseltä.
- Odottaa että toinen osapuoli automaattisesti hänet elättää ja nostaa elintasoa, ilmeisesti vähän tasokkaamminkin kun mainitsee tykkäävänsä mm. matkustelusta ja taiteesta, puhumattakaan hevosista.
- Vaikka toinen osapuoli elättäisi hänet, hän ei olisi valmis hoitamaan kotia, vaikka siihen kykeneekin??? Siis ihan pelkästä periaatteesta, "en tosiaan kokkaa useita lounaita käskystä". Minä olen itse kyennyt elättämään itseni, ja silti kotona ollessani (ts. työttömänä tai lasten kanssa) olen hoitanut kodin ja "kokkaillut useita lounaita", käskyä en tosin ole tarvinnut kun olen ajatellut sen kuuluvan luonnostaan kotona olevalle.

Minusta tasavertaisen kumppanin tulisi riittää. Eli sinun tapauksessasi saisi kelvata vammautunut ja työkyvytön. Mutta kun sinulle ei sellainen ilmeisesti kelpaisi, niin toivon syvästi että pysyt sinkkuna ja hukut lopulta katkeruuteesi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Rainbower 
Päivämäärä:   21.7.19 21:54:29

Aloittajan ongelma ovat hänen utopistiset kriteerinsä. Kyllä molempien on oltava antavana osapuolena parisuhteessa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.7.19 21:55:39

^ Ai eikö riitäkään että on hoikka ja nätti?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 22:02:00

Taidenäyttelyt ei paljoa maksa, tallilla käyn kerran viikkoon, ja matkoille haluan harvoin. Nämä olen maksanut nytkin itse. En mä nyt ymmärrä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 22:03:59

Eikä tällä kunnolla siivota kartanoa, hoideta lapsia tai olla talonmiehiä. Vamman takiahan olen kotona, enkä työssä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: jaded 
Päivämäärä:   21.7.19 22:13:07

Aloittajan ikäisillä ihmisillä on kaikilla jotain "lastia" mukana. Ja muutenkin kaikki meistä "kelpaa", jostain muusta se on kiinni. Kaikista noista netin seuranhakujutuista saa googlella paljon enempi tietoa kuin täältä. Pisteet tiukasta asenteesta ja siitä että ketju täyttyy parissa tunnissa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 22:15:18

Ja voihan mies haluta muuttaa minun talooni. Silloin ehkä äitini haluaa ostaa oman jostain läheltä. Meillä on oikein nätti vanha puutalo merenrantakaupungissa lähellä keskuksia. Iso piha. Ei paha ollenkaan. Hyvin mahtuu jos miehellä vaikka lapsikin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 22:22:22

Jaded. Kiitos pointseista. Minua nyt hiukan hämmentää, että onko ihmisten ajatus vammautuneista tosiaan tämä =D Heillä ei ole, eikä saa olla mitään. Heillä ei saa olla vaatimuksia kumppanille. Vammautuneen on aina tyytyminen.

Ei ihme, että on niin paljon pahuutta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   21.7.19 22:27:17

Itsehän sinä kysyt otsikossa että kelpaatko. Itse myös sanot, että sinulle ei kelpaa vammautunut puoliso.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 22:30:43

Vammoja on erilaisia. Kyllä vammautunutkin kelpaa, mutta ei hoidettava. Moni vammautunut käy ihan normaalisti töissäkin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.19 22:30:44

Kelpaat varmasti.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.19 23:43:16

Hoidettava olet itsekin, ainakin elätettävä.
Eli älä väheksy muita kun itselläsikin on puutteita (kuten kaikilla).

Kukaan meistä ei voi tietää löydätkö miestä ja jaksaako hän sun asennetta ja voivottelua.

Ei kyllä kuulosta reilulta jos sinä omistat kuitenkin talon ja toisen pitäisi tukea sinua taloudellisesti.

Mieti itse miten voit parantaa toisen arkea. Nätteys ei taida riittää.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 23:45:37

Mies voi halutessaan ostaa talosta puolet. Ei estettä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: tähti 
Päivämäärä:   21.7.19 23:48:28

Tän on pakko olla provo. Ei noin itsekästä ihmistä kuin Vaimoksi voi olla olemassa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: MieS 
Päivämäärä:   21.7.19 23:51:52

Tuletko vaimokseni?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   21.7.19 23:58:58

Miten niin itsekästä?

Näkemättä ja tutustumatta en lupaudu puolisoksi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Mosse 
Päivämäärä:   22.7.19 00:07:21

Omaa arvostusta ei mitata muitten mielipiteillä tai elämää määritellä kelpaako muille.
Maailmassa on aina se sielunkumppani jonka kanssa kemiat kohtaavat niin että fyysisillä ominaisuuksilla ei ole merkitystä .

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 00:08:15

Tämä ketju alkoi ihan asiallisesti ja aloittaja sai minusta liian kovaa palautetta, mutta nyt minäkin vähän ihmettelen näitä kirjoituksia. Mihin äitisi menee jos mies muuttaa taloon?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.19 00:13:06

Ehkä mies muuttaa taloon ja elättää sekä huoltaa sekä aloittajan että anopin...?

En usko vamman tai vähävaraisuuden estävän puolison löytymistä, mutta olisi luontevampaa vaan tutustua ihmisiin eikä etsiä elättäjää kriteerilistan kanssa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: tjaam 
Päivämäärä:   22.7.19 00:25:24

En usko että aloituksessa mainitsemasi asiat olisivat mikään ongelma, mutta viestiesi perusteella kuulostat melko itsekkäältä ja epämukavalta. Mutta toivottavasti näin ei ole tai tämä onkin provo.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 00:26:24

Minähän jo sanoin, että tuossa tapauksessa äitini on ostamassa itselleen asunto-osaketta lähialueilta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 00:28:12

Onkohan teistä monellakaan tarjota näinkään paljoa toiselle? Huomasin juuri, että minullahan on aika paljonkin jaettavaa puolisolle.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 01:04:56

En minäkään ymmärrä sitä, että aloittajaa syytetään pelkän elättäjän hakemisesta, koska saisihan mies asua aloittajan omistamassa talossa. Se mitä itse tuossa mietin, oli siis tuo äiti. Äidillä on siis varaa muuttaa siihen omaan, hän on asunut luonasi vain siksi, että auttaa sinua?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 01:09:01

Ei olisi järkeä asua yksin isossa talossa. Toki äiti jakaa kuluja myös. Eikä ole kellään yksinäistä. Mutta on myös oma rauha.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 01:10:06

Missä äitini minua pitäisi auttaa?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 01:16:17

Tarkoitin tuolla sitä, että äidilläsi olisi varaa myös asua muualla? Ilmeisesti siis on, joten silloinhan tuossa ei ole ongelmaa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 01:18:40

Tottakai on. Tietysti hänellä on omaisuutta ja varaa. Ikänsä töitä tehnyt, käy edelleen töissä. Ihme juttuja täällä.

Minusta on aika hassua ihmetellä tätä asiaa, kun ei ole puolisoakaan. Miehellähän voi olla omakin koti, eikä tähän haluaisi muuttaa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 01:21:25

Kun löydät miehen ensin, sitten asiat menee paikalleen...

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 01:27:38

Aloittaja hei, minähän sanoin, että silloin tuossa ei ole ongelmaa. Minä en ole sitä mieltä, että sinä olisit hakemassa miehestä pelkkää hyötyä mistä jotkut ovat sinua täällä syyttäneet, enkä myöskään ole sitä mieltä, että et saisi etsiä kumppania muista kuin itsekin eläkkeellä olevista miehistä. En minä ymmärrä miksi sinua on täällä niin paljon syytetty. Ainoa asia, mitä olin tässä miettinyt, oli tuon äitisi tilanne, joka vaikuttaisi siihen voiko mies tuosta vain muuttaa taloosi, mutta nythän siis selvisi, että siinä ei olisi ongelmaa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 01:31:06

Eihän täällä mihinkään voi odottaa paljoakaan asiallisia vastauksia. Lähinnä haukkuja ja solvaamista sekä lyttäämistä. Eikö se ole ht-netin normi. Ihmettelen jos näillä ilkeilijöillä on puolisoita. Tai millaisia ne sitten on.

Kiitokset toki asiallisista viesteistä. Niistä muutamasta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 01:33:51

Näkyyhän tuolla julkisuudessakin vaikeasti vammautuneita. Pitäisikö heidänkin vaihtaa puolisot samanlaisiin =D

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   22.7.19 01:37:12

Ihmetyttää miksi niin voimakkaasti et halua itsesi kaltaista puolisoa? Etkö siedä omia piirteitäsi toisessa?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   22.7.19 01:38:57

Kyllä sä voit yhtä hyvin löytää puolison aivan kuten muutkin ihmiset. Välittämättä puutteistasi. Mutta älä kuitenkaan takerru ihan keheen tahansa, joka helposti käy jos etsimällä etsii jottei tule sitten alettua suhteeseen jossa ei ole aidosti onnellinen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 02:02:50

Kuten ehkä olet huomannut niin mun vaatimuksethan on monesta ihan hurjia =D että tuskin tässä kehenkään takerrutaan.

Mä taas en ymmärrä miksi kukaan haluaisi erityisesti vammautuneen puolison. Joku perverssio?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 02:03:56

Tottakai minä haluan normaalin työssäkäyvän tai muuten hyvin toimeentulevan puolison kuten kuka tahansa muukin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   22.7.19 02:12:56

Entä itse, miten kukaan normaali mies haluaisi ehdoin tahdoin vammautuneen puolison, kuten sinut? Kun et huoli itsekään.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 02:23:08

Sitähän mä aloituksessa kysyin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   22.7.19 02:38:34

Tuossa ei oikein arvomaailmat kohtaa. Vaadit toiselta jotain, mitä et siedä itsessäsi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 09:14:55

On edelleen miehiä, jotka eivät kaipaa naiselta niinkään taloudellista panosta suhteeseen eli joille ei ole tärkeää, että nainen käy töissä. Mutta totta kai miehet yleensä naiselta jonkinlaista panosta suhteeseen kaipaavat. Se aloittajan jutuissa ehkä vähän pistää silmään, että asenne on melko tavalla omia oikeuksia puolustava. Ei siinä ehkä sinänsä ole mitään vikaa, mutta yleensä olisi syytä miettiä myös sitä, mitä annettavaa itsellä on parisuhteeseen, etenkin jos itsellä on parisuhdetta ajatellen melko merkittävä rajoite ja toiveet miehelle ovat kuitenkin melko korkealla.

Yleensä tilanteessa, jossa toinen ei käy töissä, hän hoitaa kaikki tai lähes kaikki kotityöt, mikä on yleisesti ottaen myös oikeudenmukainen työnjako. Ellei aloittaja tuohon yksinkertaisesti kykene, sitten ei kykene, mutta nyt kuulostaa ehkä vähän siltä, että asenne rajoittaa yhtä paljon kuin vammakin.

En lainkaan väitä, etteikö vammautunut ja työkyvytön nainen voisi hyvin "kelvata" jollekulle ja enemmänkin kuin kelvata, mutta jos asenne on se, että minähän en ole mikään kotipiika mutta mies saisi luvan olla terve, työssäkäyvä ja elättää, niin se voi olla isompi este kuin työkyvyttömyys.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 09:25:17

Kelpaat juuri sille, joka sinuun rakastuu ja keneen sinä rakastut. Kelpaat siihen asti,kun miehesi löytää seuraavan, kauniimman ja nuoremman ja paremman, sitten se kääntyy sinua vastaan ja katsot itse että mitä väärää nyt teit. Pysy vain äitisi luona, miehistä harvoin seuraa mitään hyvää.
Ei kannata mennä niin, että antaa toiselle valtaa esim. Sillä, että maksaa elämäsi, koska silloin olet heikoilla jäällä, jos miehesi on yhtään ilkeä, tulet kärsimään. Elä vain äitisi kanssa. Tapaile miehiä, kun tapaat miehen, ketä ilman et halua elää, mieti asiaa uudestaan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 09:29:27

.: "Kelpaat juuri sille, joka sinuun rakastuu ja keneen sinä rakastut. Kelpaat siihen asti,kun miehesi löytää seuraavan, kauniimman ja nuoremman ja paremman, sitten se kääntyy sinua vastaan ja katsot itse että mitä väärää nyt teit. Pysy vain äitisi luona, miehistä harvoin seuraa mitään hyvää."

On kyllä todella vaikea ymmärtää, miksi joku tyrkyttää tuollaisia kuvottavia, sairaalloisen katkeria ajatuksiaan.

Ikävää, jos sinulla ei ole ollut menestystä miesten kanssa, muttei se tee koko miessukupuolesta kelvotonta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 09:30:13

Genuine, jos aknen (hyvä nainen) jää kotiin ja elää miehelleen, tarvitsee olla todella hyvä mies, ettei älä käyttäytymään väärin naistakohtaanvuosien aikana..

  Re: Kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 09:50:36

.: Aloittaja ensinnäkään ei "jäisi kotiin" vaan on jo nyt kykenemätön käymään töissä vamman vuoksi. Toisekseen kuka on sanonut, että aloittajan pitäisi "elää miehelleen"? Mitä taas tulee siihen, että miehen tulisi olla hyvä, niin totta kai miehen tulisi olla hyvä! Miksi huonon kanssa suhteeseen ryhtyisikään? Hyviä miehiä on kyllä saatavilla, mutta toki se edellyttää naiseltakin jotakin... Eivät kaikki naiset ole hekään mitenkään hyviä.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.