Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 150

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 13:43:10

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=694984&t=694984

Taas vietetään sinkkulassa pyöreitä, kaikki mukaan tanssiin huimaan, täällä bailataan aamutuimaan.

Re: Sinkkujen topic 150

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 13:45:11

Ruoste, siis täh, mitä mikä hyökkäys minne, missä, kuka.?

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   29.1.13 13:55:49

Kessu, illalla alkaa turnajaiset, karsinta ensin tyynysodalla ja sitten aletaan heiluttamaan verbaalista miekkaa ;) Kenen ketju paras ketju ;) Tai jotain, aika ulalla saa olla tuollaisista yllätyshyökkäyksistä :D

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   29.1.13 13:57:34

Kaikenlaisia hyökkäyksiä on ollut tässä. Tänne ja täältä. :D

Nyt meen kuvattavaksi. Hyi!

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 14:02:30

Näissä sisäpiirijutuilta haiskahtavissa topiceissa on se huono puoli/ piirre, että osa viestin sisällöstä tosiaan jää rivien välistä luettavaksi, osin tarkoituksella, kun lukijat tuntuvat jo tullein tutuiksi. Joskus sisältö ei avaudu oikein edes vanhimmalle vakinaamalle, saatika sitten uusille kasvoille. Epäilen, että henki näissä keskusteluissa on pysynyt hyvänä juuri siitä syystä, ettei jokaiseen sanomiseen tartuta niin herkästi eikä toisten kirjoituksia lueta kuin piru raamattua. Tyyli on siis vastakkaiden muihin ht.netin juttuihin verrattuna, ja toivon, että tyyli pysyykin tällaisena. Muutenhan sitä pitää ruveta varomaan sanomisiaan, ai kamala :)

Yksi ääni suklaalle, yksi salmiakille. Suklaassa on se huono puoli, että sitä tulee syötyä enemmän, salmiakissa se hyvä puoli, ettei sitä voi sydä paljoa kerralla. Taidan ostaa vähän molempia. Tällaisina päivinä olen kovin kiitollinen siitä, että lähikauppa tosiaan sijaitsee lähellä. Toisaalta kiroan sitä, ettei kauppaa ole samassa talossa, jolloin voisin hipsiä sinne pyjamassa ja villasukissa, tukka pystyssä ja teekuppi kourassa. Torin laidalla sitä ei ehkä katsota hyvällä.

Kessu, yksi lensi yli palstavälin ja loikkasi offaripuolelle, tai kävi ainakin sohaisemassa murkkupesää :) Niin, ja sitten täällä suunniteltiin topsujen välistä taistelua. Minä tyydyn rääkymään kentän laidalta kannustushuutoja joka toiselle tiimille :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.13 14:02:50

KESSU, sun vuoksi mä jouduin tähän sotaan:)!!!
Joten mies, nyt sitten verbaalinen miekka teräväksi;)...!!

LähettäjäM 
Päivämäärä:   29.1.13 14:05:25

taidan hävitä tuon verbaalisen turnajaisen 100-0 :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 14:06:17

Joo huomasin jo.:) Niin jos laskettaisiin päiväni murmelina topsut mukaan, tää paukuttais mennä 300-400 välillä, Suski se taisi viime talvena keksiä.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 14:08:27

Jaaha, onko tämä nyt sitten avointa sotaa vai taistelua sissirintamalla.? :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 14:09:11

M, käytät aseitasi niin säästeliäästi että jäät kyllä helposti alakynteen :) Jospa tyydyt jäämään kanssani vaihtoaitioon. Keskitytään me verbaalisesti vammaiset hoitamaan haavoittuneiden ruhjeita ja hieromaan peitsenheiluttamisesta helliä haboja.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 14:10:57

Kehtooko sitä vehtoo, vastustaja on lukumäärällisesti pahasti alakynnessä.:)

Päivämäärä:   29.1.13 14:16:55

Mä olen vieläkin aivan ulapalla siitä, et miten joku tipahtaa puskista keskelle sinkkulaa arvostelemaan kenenkään kirjoittamisia, tietämättä edes kenelle viesti on tarkoitettu...
Miten helvetissä joku onnistuu yhdistämään kaksi eri topiikkia sisältöineen yhdeksi ja samaksi...?
Varmaan mun pää sit kumisee tyhjyyttään, kun en tuohon asiaan mitään loogisuutta yrityksistä huolimatta löydä:)....

Päivämäärä:   29.1.13 14:19:14

Tainnee olla taistelua tissirintamalla;)....

Päivämäärä:   29.1.13 14:24:49

Ovat nähtävästi tuolla naapuriketjussa ihan yhtä ulapalla pisteen toiminnasta...... Kuinka aikoinaan ihan puskista tipahdit keskelle heidän ketjuaan kommentoimaan asioita, joista olet ihan ulapalla....;)...

LähettäjäM 
Päivämäärä:   29.1.13 14:25:40

elikkä vaihto aitioon :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 14:27:26

:DDD Mää kyllä vastasin siihen Tirlin kommentiin, 40:stä miehistä, en naisista.:) Jos se joku käsitti väärin, sille minä en oikeen mittään muuta voi tehdä.

Päivämäärä:   29.1.13 14:31:30

Heh, KESSU, sähän keitit kunnon sopan:D:D:D...
Toinen piste sit kertonee, mistä ulapalla oli silloin kysymys...?

Päivämäärä:   29.1.13 14:34:00

Tarkennatko puskapiste vielä, mitä ketjua tarkoitat?
Mäkin voisin päästä vähän kartalle....:).

Päivämäärä:   29.1.13 14:34:44

Ja näinhän sitä esimerkiksi voi helposti kirjoitella pisteenä tai muuna toisissa topiceissa vaikka oikea on ihan eri henkilö ;)

Päivämäärä:   29.1.13 14:36:28

vastaanottosi ei ole missään vaiheessa ollut kovin lämmin siellä, niin mitä edes teet siellä? säästyisit tältä kaikelta säätämiseltä pysymällä poissa sieltä..?...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 14:37:46

Meitin piste voisi kyllä jo rekkaantua, keksitääs pisteelle hyvä nikki.:)

Päivämäärä:   29.1.13 14:48:38

Nikkiä sit ehdottelemaan:)!!
Nyt alkaa näitä pisteitä ja juttuja vilistä jo niin paljon, et en pysy enää mukana...
:)!!
Sen nyt arvaa jo, kuka muu täällä pisteenä kirjoittelee, ei epäilystäkään.
Tosin en ole kokenut mitenkään itseäni ulkopuoliseksi niissä ketjuissa, joissa olen kirjoitellut:).
Ainoastaan tämän kyseisen "sopankeittäjän" osalta, lienee niin mustasukkainen virtuaalimiehistään, ettei siellä muilla naisilla ole sijaa...jos siis samasta ketjusta on kysymys...?
No, se ei ole mun ongelma eikä päänsärky:).

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 15:01:35

Hellou ja hyvää päivää :) Kpo nollassa ja lumipallokeli. Eipä tässä ny toistaiseksi muuta, opiskelua :)

ps. nuijanukutus näytti tehoovan verrattain hyvin :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 15:01:36

Mulle tulee harrastukseen viittaavia mieleen, Stetson, Lasso, Marlin, Golt, Western.......

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 15:03:53

StetsonSally tai LassoLeila. Tai vaikka JiihaaJippu. Tai sitten jo luostarin alkuajoista käytössä ollut sisar piste.

Asiasta kukkaruukkuun, haluaako joku yrittää arvata mikä ötökkä tai räyhähenki hyllyäni rapsuttaa? Ostin vuosia sitten Ikeasta käsittelemättömän mäntypuisen varastohyllyn. Se seisoi böndellä partsilla koko kesän, ja sitä maalatessani huomasin, että osa hyllytappien rei'istä oli kittautunut umpeen. Nyt yksi hyllyn päätytikkaista rapisee... Olenko voinut tuoda kaupunkiin mukanani pihtihäntäisen? Hyi, ällöttäviä otuksia :/ Hylly koristaa tällä hetkellä kaupunkiparveketta, sillä en tahdo nähdä, mitä sieltä mönkii esiin.

Jee, kohta saa taas syödä! Jee, töllöstä tulee Teho-osasto! :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 15:06:59

Joo, pihtihäntä se on, se tulee yöllä sinua sänkyyn morjestamaan.:)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 15:08:00

George Clooney ja Noah Wyle... :):) Ruisleipää ja kikherneitä... :):)

Temppuileva foorumi... :(:( Päättämätön mieli.. :(:(
(Suklaata ja salmiakkia vaiko kenties korvapuusti ja sitruunakiisseliä?)

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   29.1.13 15:16:10

Voi herran jestas..

Lähettäjä: offimies 
Päivämäärä:   29.1.13 15:16:34

Lähettäjä: ruoste
Päivämäärä: 29.1.13 13:42:01

Yksi reipas sinkkulan kinkku on jo tehnyt hyökkäyksen offarien puolelle, hianoo! :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28675&page=23

Hienoa!!! Sinne vaan muutkin rohkeasti :)

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   29.1.13 15:18:50

offimies: kiitos mainoksesta. :D :D

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   29.1.13 15:22:22

Nyt mä menen opiskelemaan tilinpäätöksiä. Palaan illemmalla savuaville raunioille korjaamaan taistelussa kaatuneet pois ja paikkaamaan haavoittuneet. Ja jännityksellä katsomaan, millaisen valtavan suosion olenkaan saanut offipalstalla. :D (niiv varmaan)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 15:23:39

Tirli, go go.:)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 15:23:49

Yäk, yäk, yäk... Muistatteko lööpislehdessä viime kesänä (?) olleen jutun järkyttyneestä espoolaisperheestä, jonka nektariinipussista paljastui pihtihäntä? No mullepa kävi samoihin aikoihin niin, että söin nektariinia ja katsoin samalla töllöä (tai läppäriä). Alkoi tuntua siltä, että hedelmän mehut valuivat rannetta pitkin. Katsoessani hedelmää huomasin, että molemmin puolin rannetta kipittää pihtihäntä kohti kyynärtaivetta. HYI SAASTAMOINEN!! Hrr-rrr-rr... Olivat mokomat kökkineet kiven sisällä kunnes pahaa-aavistamaton suomalaisneito puraisi nektariinin auki. Puistattaa vieläkin.

Lähettäjäno. 
Päivämäärä:   29.1.13 15:24:23

mitä täällä on tapahtunut?? sota??
aito oikea piste rekkaa pisteesi:)
inhottavaa jos joku puskapelleilee.
minusta tää on ollu hyvä ketju, eka mihin ite kirjoittelen :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 15:30:39

No., mää tunnustan, mun moka koko soppa.

Lähettäjä.". 
Päivämäärä:   29.1.13 15:32:08

Hei taas :)
Miten tääl menee?
Itse olen aivan kohta Tampereella :)
Viel muutama päivä lomaakin jäljellä...

LähettäjäElsa 
Päivämäärä:   29.1.13 15:34:26

Täähän vilisee jo pisteitä..
Pisteelle nyt kunnon nikki, niin tunnistetaan omamme!

Kaupassa käyty, ehkei me vielä nälkään kuollakkaan koiran kanssa.
Kuppi kaffia ja ulos...

Päivämäärä:   29.1.13 15:38:23

KESSU, ei se sun syytä ollut, vaan väärinymmärryksen....:D:D!
No, tulipahan selväksi, ettei toisen ketjun kirjoittaja tykännyt väärinymmärryksestäni....:)...
Heh!!!!

LähettäjäCell 
Päivämäärä:   29.1.13 15:42:49

.". Vaihtaa nimen "cell"
Ei se mikään omaperäinen ole :)
Mutta kyllä sen tunnistaa...

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 15:45:15

Jahas, merkkihässäkkä on kääntynyt ylösalaisin. Tai sitten sulla on tänään jalat maassa, vaikka taidatkin olla tien päällä. Tsot tsot, ei saa kirjoitella kinkkufoorumeille ajaessa!

Mitäs täällä, rauhaa ja rakkautta :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 15:47:28

Piste joo, ketäs sinkkuneitoja Tampereella olikaan, Celille seuraa.:) Dääm kahvi loppuu ja siellä on tietysti pikkutiet aivan vesijäässä.

Päivämäärä:   29.1.13 15:55:54

Cell...
Meillä on uusi sinkku joukos:)!?
Ei nikin tarvi kummoinen olla, kunhan joku on, mikä kelpaa rekattavaksi...

Päivämäärä:   29.1.13 16:04:03

Äkkiä siis korjaamaan!!!
Cell on välimerkkihässäkkä uudelta nimeltään siis:)!!!
Paniikki jo iskee, ettei joku puskista taas ehdi huuteleen...:D:D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 16:05:35

Piste...Piksu...Poksu...Nuusku...Naksu...Roksu...Juksu...Maikku...Muisku, ääh en minä keksi.:D

LähettäjäM 
Päivämäärä:   29.1.13 16:19:14

marque, punto, stip, taskas, nokta, bod, pötty ja silm siitä voi valita sanakirjan pisteitä.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   29.1.13 16:35:49

Tampereen sinkkuneito ilmoittautuu. Tai neito ja neito. Mutta naisihminen kuiteskin.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 16:37:04

Hui olkoon ku oli liukasta ulkona :/

Cell, mitäs sä suomen nashvilles? Iha vaan lomareissul? :)

Ny tarvii teetä

LähettäjäCell 
Päivämäärä:   29.1.13 16:38:12

Mä tulin junalla :)
En mää niin tyhmä et ajaessa kirjoitan :D

Päivämäärä:   29.1.13 16:59:12

Lisää vaan:)!!
Käyn ratsastamas ja palailen illalla...

Lähettäjä: Karo 
Päivämäärä:   29.1.13 17:05:58

Jaaha, täällähän ollaan oltu ahkeria taas tänään, ja vähän melkein niinku sotajalallakin jo..?!
Minä tyttö se kävin tuossa yhtä asuntoa kyyläilemässä, vaikka muuttoaikeet on ollukin lähinnä ajatuksen tasolla vasta. Kerkesin jo kuulemani perusteella vähän innostua siitä asunnosta, kun sitä eilen mulle niin hehkutettiin, mut eipä se sitten niiiiiin hieno ollutkaan :/ Harmi sinänsä, ku ei ois ollu paha vuokra (ja minähän siis vannoin vuosi sitten, että vuokralle en enää mihinkään lähe..), ja muitakin hyviä puolia löytyi kyllä, mut enemmän jäi listaan silti niitä miinuksia kun plussia. Mutta tämän ajatuksen kehittely jatkukoon, pitää käydä vielä pankin tätinkin juttusilla että minkähän verran se antais mulle lisäluottoa, jos jotain uutta innostuisin ihan tosissaan ettimään.

Huomenna ois vissiin mentävä töihinkin taas pitkästä aikaa. Vähän kyllä mietityttää että miten siellä kestää hereillä, tuota lääkekuuria kun on muutama päivä vielä jälellä ja ne napit pistää väsyttämään aika lailla. Mut kai siellä jaksaa jos koittaa nukkua aamulla oikein pitkään, iltavuoroon meno onneks ni ei tarvii ennen kukon pierua olla pystyssä.

Lähettäjä: Riksu 
Päivämäärä:   29.1.13 17:06:00

Mitä tääl ny sekoillaan?! :O

Voisko joku puhaltaa mun peukkua, että voikin olla kipiä...:( Aih...

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 17:07:08

Tervetuloa Z :)

Täällä kun höpötetään vähän kaikesta niin minkä verran kannattaa maksaa ns kesäautosta? :D ja millanen sen kannattaisi olla? Jos täytyisi auto ostaa niin sen täytyisi olla sellanen että pääsen töihin ja takas, jonki sorti puhallin/ilmastointi ois mukava kesähelteillä ja radioo ja musiikkii ois kiva kuunnella matkan aikan. Eikä sais kuluttaa järjettömiä määriä löpöä. On tämä kyllä hurjaa jos tosiaan täytyy auto hommata... ja mä kun pidin suurena saavutuksena sitä et kävin viime vuon clas ohlsonilt ostaas meisselin :D

Päivämäärä:   29.1.13 17:08:37

Ääni LassoLeilalle, se kuulostaa ihan pisteeltä jotenkin :) Ehkä linkitettyjen musavalintojen seurauksena tulee muuten tuo mieleen, siellä on cowboyta tanssahdellut.

Aika vaimeeks ne turnajaiset sitten vissii jäi, mä kun jo varasin poppareita kaappiin.... :p

Tirli se on rohkee! Hieno ilmo sinne offareille laitettu :) Toivottavasti poikii jotain mukavaa!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 17:13:53

Mitäs Riksu on koheltanut, puuuuuh jos yltää.? :) LassoLeilalle ääni.:) Mitä hintaluokkaa Min ajatteli.?

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 17:14:55

pistepirkko :)

Voi saakeli sentään. Irtokarkkihyllyjen pitäisi olla muista mässyistä erillään, tai sitten pienessä herkkunälässä olevia ajatellen kaupoissa pitäisi olla osasto, jossa myydään muutaman keksin paketteja, pienenpieniä karkkipusseja ja pikkupatukoita. Sellaisia, joita voisi hyvillä mielin ottaa useampaa sorttia ilman, että ilta päättyy sokerikoomaan. But hey, kipeänähän sai syödä mitä huvittaa, joten miksei appelsiinitryffeleitä, lakutoukkia ja marmeladimöykkyjä.

Animal Rescue, sunnuntain ja saikkupäivien pelastus. Poni pinteessä, aussit apuun!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   29.1.13 17:15:07

Morjensta vaan sinkkulaan ja teretulemast uudet nassut. :p Tosin etkös sä Z jo käynytkin tossa vähän aikaa sitten esittäytymässä?

Elsa: "Tää on haaveillu kameraan uudesta putkesta, taas. Jos nyt kuitenkin kävis vaan ruokakaupassa... Miks niitten pitää olla nui halavatun kalliita? :(
Taitaa vaan männä se satulan hankintakin tuon putken ohi vielä... Se rikas mies ois kyllä löydettävä!"

Mä oon kanssa ahminu lisää kameratietoa ja kuume oman järkkärin hommaamiselle alkaa olla aika kova jo. Jos nyt kuitenkin vielä hetken malttais ja kattelis rauhassa kunnolla noita eri vaihtoehtoja. Ainakin töistä vois ensin lainailla paria järkkäriä, niin tulis tutuksi paremmin canonin ja nikonin käyttölogiikka. Jompi kumpi noista merkeistä se järkkäri sit kuitenkin tulis olemaan. Minkäslaista putkea olit meinannu ja mikäs se sun kameras nyt taas olikaan?

Heh, toihan olis muuten aika kätevää, jos molemmat harrastais valokuvausta, niin vois sitten ostaa yhteisiä putkia ja tapella siitä kumpi saa tälle kuvausreissulle valovoimaisemman tai L:n ja kumpi saa tavallisen jossa ei oo edes kuvanvakaajaa. :D

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 17:16:04

Kessu, halpa :D ja sellanen et kesän jälkeen saisin viel myytyä poiskin.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 17:18:13

Min höh, mikä on halpa.? :D

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 17:22:06

Noku emmä tiiä ees... oon ain ajellu vanhempien autoilla ja "mun" museoautolla mut sil ei ajeta ku muutaman kerran kesäs. Onko 1000-2000 e halpa auto..? Vai uskaltaako ton hintaluokan autoilla ajella ees..?

Päivämäärä:   29.1.13 17:22:57

Riksu, mä voin puhaltaa, auttaskohan se myös koiran silmiin?

Pikkunen piipahdus eläinlekurilla tällä kertaa näyttämässä silmiä. Samaan tyyliin kun että jos veis auton vaa vosihuoltoon ja sitten tulis se puhelinsoitto jossa kerrotaan vikalista, eeeeei yhtään kiva... Että sitten tarttis neljää tököttiä tunkea neljästi päivässä koiran silmiin, oujeah :D Ja kukkarokin kiitti taas. Perjantaina samalla rakilla vähän isompaa operaatiota. Toistakin pitäis leikellä mutta rahat alkaa olla "vähä" finaalissa, oikeestaan niin pakkasella että ei ees itketä enää vaan nauratta, semmosta hullun naurua :D

Misnki, pitäydy vaan niissä kameroissa. Osta ihmeessä kivempaa lelua jos tekee mieli. Jos ne hajoo, korjausta voi aina odottaa esim. tilipäivään. Älä ainakaan haksahda mihinkään lemmikkiin kun oot niistä puhunu, voit sanoa hyvästit "lelu"rahastolle :D

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 17:32:43

Mä allekirjoitan täysin tuon Missionin tekstin tuosta ylempää, että kannattaa kyllä harkita TODELLA tarkkaan, ennen kuin ottaa minkäänäköisiä 4 jalkaisia eläimiä ristikseen, ihan sama onko ne pieni vai isoja.
Toki, isojen eläinten omistajat sitten vertailee eläinlääkärilaskuja kilohintoina, jolloin tuntuu siltä, että se hevosen 1500euron klinikkareissu ei ollut kilohinnaltaan yhtään niin kallis kuin esim. pupun käyttö keikkurissa 250euroa.

Toki noita samoja pohdintoja voi soveltaa myös miehen "oton" kohdalla; siihen kuitenkin pätee viime kädessä samat lainalaisuudet kuin eläinten ottoon. Kumpiakin pitää sinänsä olla valmis katselemaan ja kantamaan huolta pitkälle yli toista kymmentä vuotta. =)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 17:35:37

Oho, pienikoneiset kotterot näköjään menee hyvin kaupaksi, johtuiskohan bensan hinnasta. Tos olis just leimattu ja mahtuu tavaraa kyytiin. Muistaakseni ketjukone, ei tarvii jakopäätä murehtia, jos tomaatti ei haittaa.:)

http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/5314450

Päivämäärä:   29.1.13 17:37:02

Pitäskö lähtee Kuopioon 8. päivä, siäl on Tuksu Petosella? :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 17:39:09

Eiku onhan se manuaali. En kyl ihan heti Tuksu lähtisi katsomaan.:D

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 17:39:11

Mun mielestä toi linkitetty oli kyllä manuaali...

Volkkarit pitäs kyllä poikkeuksetta olla ketjulla. =)

Päivämäärä:   29.1.13 17:40:17

Mä olen ajellu yhden kesän (ja puol talveekii) sellasella n. 500e:n "autolla", oisko se nyt jotain kolmisenkymmentä vuotta vanha Golffin käppänä, tosin ihan kaupunkiajoa pääasiassa, mut kyllä sillä pääs paikasta toiseen. Kuulemma edelleen pojilla jääautona se, että toimii ihme kyllä edelleen, mut tuskin sais enää liikennekäyttöön siitä kalua. Ja sillon oli kyllä noita kakslahkeisia enemmän lähipiirissä sitä huoltamassa ja auttelemassa jos jotain tuli, nyt en ehkä enää sellasta hankkis..

Päivämäärä:   29.1.13 17:40:41

Mulla on ollut nuo koirat neljä vuotta ja eläinlekuriin on mennyt pika-ajateltuna ehkä neljä-viis tonnia sinä aikana. Hevosia ehti olla jotain kaheksan vuotta ja niihin ei yhteensäkään mennyt tuosta kun ehkä puolet koko aikana, mukaanluettuna ostotarkit ja kuvat... Että juu, kyllä hevosten lekurit on kilohinnoissa pienempiä.

Quatrox, enpäs muuten taas muistanut ollenkaan tuota niissä miehissä, hyvä kun muistutit! :D Eksä kun napsahti päästään niin täytyy kyllä joo sanoa että vidunmoinen "pitäminen" oli siinäkin, huhhuh... Ja sen takia oon varmaan ollutkin pitkään sinkku kun niissä miehissä tosiaan on tota kaikenlaista pito-ongelmaa niin paljon :D Voiskohan semmosen laittaa pihattoon?

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 17:41:21

Ketjukone..? Jakopää..? Mikä ihmeen tomaatti? :D mut joo, ihan siistin näkönen auto ja kivan värinen :)

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 17:44:09

Mission; No nyt sä sen sanoit; mulla on tossa pihalla toi vanha navetan raato joka odottaa purkua (lue; ilmaisia, hyväkroppaisia, sinkkuja, purkajamiehiä), mutta enhän mä taida sitä purkaa, mä teen siitä miespihaton.

Kunnollinen miespihatto kun varmasti vähentää häiriökäyttäytymistä parisuhteessa ja riittävä ulkonaolo pitää niiden mielen virkeenä ja linjat kohillaan.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 17:44:41

"...siistin näkönen auto ja kivan värinen :)"
Siinäpä ne tärkeimmät kriteerit, joiden perusteella nainen (ja kukaan ei nyt loukkaannu vaikka kokisikin tietävänsä cityböönaa enemmän autoista!) autonsa valitsee. Mä haluan seuraavaksi punaisen auton. Ihan sama minkälainen se muuten on. Punainen ja nätti. :P

Päivämäärä:   29.1.13 17:46:30

"Pitäskö lähtee Kuopioon 8. päivä, siäl on Tuksu Petosella? :D"

Ei oo todellista!! :D Kiitti infosta, nyt mun on ehkä pakko käydä kattoo, et onko se livenä ihan yhtä kauhee, eiku siis kaunis, mitä telkkarissa ja muissa medioissakin. Sattus olemaan näköjään vapaa viikonloppukin sopivasti siinä, joka oli kyllä vähän niinku varattu stanp up-festareiden pre weekendille, mut nyt tuli aika paha kilpailija niille esiintyjille kyllä :D

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 17:47:00

Mulle nää on jotenkin niin arkipäivää, kun on tullut joskus autojen kanssa pelattua työkseen.
Ketjuvetoinen kone, niin ei tarvitse miettiä kalliita jakopään hihnanvaihtoja.
Tomaatti eli automaatti, siis vaihteet...

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   29.1.13 17:47:27

Mission: Mä oon kyll vähän ihmetelly tota, et miten teillä noin paljon menee noihin rahaa. Kun mitä mä tiedän kissojen ja koirien omistajia, niin ei niihin normaalisti mene rahaa kuin alussa vähän tarvikkeisiin ja sitten oikeastaan ruokaan vaan. Eläinläärillä ei tarvi käydä oikein koskaan ja teillä noi tuntuu aina olevan jotain hoitoa vailla. Onhan toi tietty tuuristakin kai vähän kiinni ja rodusta, mut ei mun käsittääkseni tollaset normaalit kotieläimet nyt niin kovin kalliiksi tule, jos ei mitään isompia ylläreitä joskus lasketa. Et ei siellä eläinlääkärissä jatkuvasti tarvi ravata.

Mut joo, kyllähän ne tietysti rahaa imee, varsinkin jos on joku isompi hurtta joka syökin kuin hevonen. Ja tosiaan siksi en oo mitään hommannutkaan, kun on vähän noita juttuja vielä mietittävänä. Joku kissa nyt olis tietty suht helppo, mutta kun mulla on aika arvokasta kamaakin täällä missä kissa varmaan tykkää kiipeillä, niin en oikein tiedä tostakaan sitten.

Lelut on tietty leluja ja vähän olis noissakin korjailemista tässä jo, mut ei oo vielä antanu kukkaron nyörit tarpeeksi periksi, niin saavat toistaseksi olla. Perintöä odotellessa. :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   29.1.13 17:47:45

Ei vitsi miespihatto, mikä loistava idea! Siellä niille kasvaisi pörröinen talviturkki ja keuhkot pysyisivät kunnossa. Tiiviissä laumassa oleminen opettaisi ne hyville tavoille, jokainen tajuaisi paikkansa laumassa ja turha kukkoilu loppuisi. Sellaisen voisin ottaa :)

Päivämäärä:   29.1.13 17:48:17

No Matti on jo nähty, kyl ny Tyksukin pitäs ennen kuolemaa...sen tai mun:DDD

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 17:48:57

ruoste: Niin on erilainen maku ihmisillä, mä melkeen jo ennemmin kävelen kun ajan punaisella autolla. Mulla se menee niin, että ihan mikä muu väri tahansa, mutta ei punanen. Mieluummin sitten vaikka postin oranssi. =)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 17:49:01

Mä en ihan tosissaan tiiä autoista :D vanhempien autoista tiedän sen verran että ovat nissan-merkkisiä ja siitä museoautosta jonkin verran enemmän :)

Päivämäärä:   29.1.13 17:52:06

Quatrox :D Miespihatto, ehdottomasti! Hommaat ne upeat sinkut miesduunarit ensin kunnostamaan sen, sitten vaan suljet veräjän niin jäävät sinne pihattoon sitten ;)

ruoste, koiraihmisen listaan tarvitaan vielä ilmastointi, farkkumalli ja laatikkoperä, muuten just jees.

Miksei farkkuja muuten edes ole enää kunnollisella laatikon mallisella perällä? Volvoa en riesoikseni ota ja siinäkin kai ruvennut perä venymään. En edes tajua mikä järki on jossain farkussa, jos se perä pitää venyttää viistoksi ja lohkasta sitä ilmatilaa siten pois. Helevetin pitkä ja iso auto mutta ei sinne persiiseen enää mitään mahdu kun siitä tehään kokoajan viistompi ja viistompi. Ei ainakaan millän järkevällä tavalla koirakalteria ja koiria, paitsi jos leikkaa niiltä koirilta päät poikki niin mahtuuhan sinne lattiatilaan jokunen tassu sentään riviin.

Ei sillä että edes olis varaa mitään autoa vaihtaa mutta tuossa haaveilun lomassa oon nyrpistellyt kun ei uudemmat farkut oo mitään farkkuja enää... Ei mee ponit, heinäpaalit eikä koirat sinne, mikä "farmari"auto semmonen on?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   29.1.13 17:53:53

Tuksu, autot ja miespihatto.. nyt on aiheet niin mielenkiintoiset että pitää itekkin melkein ottaa osaa :D

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   29.1.13 17:54:01

Eih eih, älkää puhuko tollasista auton valitsemisesta värin perusteella. Mulla alkaa särkemään päätä, kun en pysty ymmärtämään tollasia kriteerejä noinkin teknisen ja kalliin hankinnan kanssa. Eih eih eih, ei näin. *naamapalmu*

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 17:54:48

Jaa että tuksu tänne kuopioon..? Mä olen onneks lähös lounais-suomeen just tol viikonloppun :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 17:56:05

Mjaa Ruoste. Vanha naveetta eli alaosa kiveä ja yläosa hirsi/puu. Vantaalla on kehä kolmosen varrella vanhasta kiviosasta tehty asunto/omakotitalo, se aika käheen näköinen, eikun tuumasta toimeen.:)

Päivämäärä:   29.1.13 17:56:06

Manuaali se olla pitää...Saa ees kerran päivässä hipelöidä pitkää nahkavartta, jossa iso nuppi!

LähettäjäElsa 
Päivämäärä:   29.1.13 17:57:46

MR, Kyllä sulla tuntus nuo perusteet senverta hyvin olevan jo hallussa, et järkkärin hankintaan vaan! :)
Mulla on kamerana canonin 550D, ei siis mikään monen tonnin vehje..
Putkena enimmäkseen sigman 17-70 f/2.8-4 DC OS HSM. Muitakin putkia on, mut jääneet tuon myötä lähinnä keräämään pölyä.
Polttelee hillittömästi saada joku parempi pitkä putki, esim Sigma 70-200mm f/2.8 EX APO OS HSM IF, rahat vaan uupuu..
Oishan se näppärää, kun ois taloudessa toinenkin osallistumassa näihin hankintoihin! Se ois laitettava varauslista seinälle, ettei mee tappeluks kumpi saa millonkin paremman käyttöönsä :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 17:58:17

:DDD

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 18:01:54

Mission; Ja sithän mä voisin antaa ylläpitoon niitä veräjän taakse suljettuja miehiä.
Ei tarttis kato omaa ottaa, mut vois saada silleen vakkarin, niin ei tarttis joka kerta opetella lukemaan ko. miestä uudelleen.
Mut meil olis vaan kyllä pitkiä soppareita, eikä mitään kimppaomistuksia, ne kun ei toimi. Ei elukoitten kun ihmistenkään kesken. ;)

Päivämäärä:   29.1.13 18:01:55

Minski, se on niin tuurista kiinni. Omat koirat teloo itseään, yksi kalliimpi varsinainen sairaus ollut ja kaikki muu ollut paskaa mäihää ja rämäpäistä koiranelämää. Toki sekin vaikuttaa mitä koirien ja hevosten kanssa tekee, hyssytellen voi mennä elukka jumiin mutta siitä voi heittäytyä tietämättömäksi ja antaa olla, rajummin harrastaen pysyy päänuppi elukoilla hyvässä kunnossa mutta sitten sattuu ja tapahtuu. No koirissa ja käsittääkseni joissain pikkuelukoissa on sitten vähäsen rotuvalintakin mukana, mutta tuuria tuo on. Tosiaan itellä meni hevosiin hyyyyvin vähän ylimäärästä kulua lekurissa, mutta nää rakkimukset on jotenkin meikän paskan tsägän ruumiillistumia, mulla ei varmaan missään asiassa ookkaan ikinä elämässä ollut näin paljon huonoa tuuria kuin näissä kahdessa koirassa. Toisaalta se tuuri voi vielä kääntyä, pitäs osata vaan olla kiitollinen ettei niillä ole varsinaisia rappeuttavia sairauksia jotka lyhentäis niiden elinikää tai aiheuttais kipua tms, nää telomiset voi mennä ohikin...

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   29.1.13 18:03:41

Mitäs tuo Tuksu noinniikun keikoillaansa tekee? Laulaa?

Vai vieläkö se siel on jossain tanssiryhmässä? Ei helevetti!

Päivämäärä:   29.1.13 18:06:35

Ei jumankautsi Quatrox, vähä hyvä idea! Voisiko vuokrata myös paikanpäällä? Siis semmonen pitkäaikanen vakivuokra tottakai, kokonaan itelle, mutta jos se vois asua siellä pihatossa kuitenkin ja syödä siellä, voin tuoda omat loimet kyllä. Olis se kuitenkin kiva että sillä olis sitä ulkoilmaa ja lajiseuraa, paremmin ne siellä voi kun puhuvat keskenään samaa (tekniikka)kieltä ja eivät ainakaan oo tylsistyneinä sohvanpohjalla 25/7 kaljatölkin kanssa...

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   29.1.13 18:09:12

M_R, älä ny viitti :D mä tarviin vaan auton jol pääsee paikasta A paikkaan B ja sitten takasin paikkaan A kesän ajan. Ja oikeestaan mitä halvempi se auto on, sen parempi. Ja kunhan ny totesin et on kivan värinen :D

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 18:12:09

Joo, en mä niitä mielellään poiskaan tontilta anna; korkeintaan jos otat kesälaitumelle mukaan mökille.
Mä kuitenkin mieluusti kattelisin niiden perään hieman, kun joskus kuitenkin joukossa tyhmyys tiivistyy ja sit ne voi keksii jotain päätöntä, kuten esim. poistua pihatosta kylän suuntaan.

Ja ylläpitäjille voidaan laittaa tohon pihaan kesäks asuntovaunu, niin saa käydä sit vähän niin ku ominen nokkineen omaansa laittelemassa kun sille tuntuu.

Talon puolesta kyl hoidettais noi ruokinnat ja lääkärikäynnit, niin ei jää epäselväksi tai hoitamatta. Ja jos sä omat loimet tuot niin kyl mä sen loimitan jos keli niin vaatii, tai otan kuivatusloimen pois jos se on mennyt hikeen.

Päivämäärä:   29.1.13 18:21:22

Quatrox, ei luoja, mä niin kikattelin tossa yksinäni pihalla tupakalla mielikuvalle kummelisketsistä jossa nelinkontin heinää pihatossa syövä alaston kummelihahmo haetaan sitten narunpäässä sieltä töihin, vähä huidotaan narunpäällä muita kauemmas että "et sinä nyt tule sieltä kun tää Pauli nyt otetaan vaan hommiin, kauemmas siitä" :D

Joo on se ihan hyvä kattoa niiden perään kuitenkin, tommoset miespojat (vrt. oripojat) tuppaa kyllä häipymään langoista helposti kylille kun keskenään sille päälle sattuvat, etenkin jos eivät ole saaneet tarpeeksi kyytiä.

Aika hyvä konsepti kyllä tommonen miespihatto kaikkine palveluineen, asuntovaunut ja kaikki niin voi kuitenkin ihan siellä vaikka vaan käydä pikasesti kyydittelemässä, ei tarvii tuoda aina kotiin sitten ollenkaan.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   29.1.13 18:28:24

Elsa: Joo kyllä mä oon nyt opiskellut tässä viikon verran noita sen verran ahkeraan, että alkaa jo olla aika hyvä tietopaketti kasassa, vaikka paria osa-aluetta pitääkin vielä opiskella lisää. Joitain juttuja ei vaan voi lukea tai katsoa videoista, joten siks pitäis päästä pyörittelemään noita järkkäreitä ja kuvailemaan. Lähinnä senkin takia, että näkee minkä napin takaa voi säätää mitäkin, millanen käyttölogiikka sopii mulle parhaiten ja mikä se kuvanlaatu sitten milläkin on. Niin ja sitten tietysti pitäis vähän saada paaluakin. Just maksoin tossa tonnilla kaikkia laskuja pois, niin kirpas jo sen verran, ettei tässä nyt ainakaan ihan heti ostella mitään. :D

Mietin vähän totakin, et minkä hintaluokan rungon sitä sit ostais, mut varmaan joku 1000-2500e väliltä. Toi tonni vois olla hyvä, niin sais sitten katella siihen kaveriksi putken tai parikin tolla toisella tontulla. Nehän säilyttää paremmin arvonsakin, mut olis kyll kiva ostella sellanen runko missä on ihan täyden koon kennokin. D600 taitaa olla sieltä halvimmasta päästä tossa suhteessa ja se olis ~1600e. Sillä sais 24,3 Mpx kuviakin, niin vois jo saada niistä sitten teetettyä kuvia isompiinkin kehyksiin. Mä oon vähän sellanen, et jos meen ostamaan jonkun ihan hyvän, niin sit alkaa harmittamaan jonkin ajan päästä, et olis sittenkin pitäny pistää vielä vähän lisää, et olis saanu ostettua sen minkä oikeesti halus. Köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa. :D

Ihan näppärä tollanen yleiskäyttöinen putki sulla. Mäkin tota mietiskelin, et olisko fiksua ostaa pari kiinteää ja sitten joku kunnon tele, et pärjäis kolmella aika hyvin. Mut tollanen vähän jokapaikkaan venyvä olis tietty näppärä kans, jos ei tiedä ihan tarkkaan mitä kuvailee. Niin ja etenkin noi pitkät telet on kyll kalliita. Varsinkin jos pitää olla sitä valovoimaakin. Mut se ois kyllä hyvä, kun vois ostaa yhteiset linssit ja varailla sitten listalla niitä vuoronperään. =)

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   29.1.13 18:29:49

Iltoja.

Milläs perusteella tonne pihattoon valitaan ne miehet? Onks suvulla/perimällä väliä, ikä, jne... Pitäähän niil olla siel jotain virikkeitäkin, esim. joku autonromu tai jotain muuta teknistä, kuten IKEAN huonekalut ilman ohjeita ;)

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   29.1.13 18:35:40

Ootko M_R kattellu käytettyjä runkoja? Rajalassa on joku muuttoale, sielt lähtee nyt joitain malleja ihan kohtuu hinnalla. Mulle tuli sielt just Nikon D90, onhan toi vähän vanha malli ja croppi, mut pitäs olla ihan pätevä siit huolimatta. Oishan se kinokoko ihan jees, mut se hinta...

Päivämäärä:   29.1.13 18:36:15

Jysse, mä vähän luulen että semmonen yleinen palvelualttius on aika hyvä kriteeri ja sosiaalinenhan pihattomiehen tarvitsee olla. Ja hyvä harrastemieshän on ahkera ja omalla moottorilla liikkuva, sitten joutilaana leppoisan rauhallinen ja sopuisa. Liian laumaviettinen ei kuitenkaan voi olla koska sellaiset ei keskity kunnolla töihin vaan huutelevat muille ja kiukuttelevat kun ne viedään toisten miesten luota pois. Eikä sellaista eroadisteistakaan, joka heti jää portille perään itkemään ja vinkumaan ettei saa lähteä vaikka kuinka sille vakuuttelisi että tulee sitten takaisin taas seuraavana päivänä.

Täytyyhän pihattoon jotain leluja juu hommailla, mutta aika sellaset liikkumispainotteiset varmaan on omiaan jotta pysyvät hyvässä kunnossa. Pallojutut perinteisinä, ikean huonekalut ihan jees, halkopino ja kirves tai pari, joku autonromu varmaan ihan hyvä myös.

:D

LähettäjäElsa 
Päivämäärä:   29.1.13 18:52:44

MR, sie et sitten ihan halpaa kameraa suunnittelekaan! Tuolla D600 varmasti saap jo tosi isoja kuvia, jos tuolla munkin kameralla irtoo julistekoon kuvat :) Putkiin kannattaa panostaa kuitenkin vielä enempi kun kameraan, niistä se lopputulos kuitenkin sitten kiini on.
Mulla on yks kiintee putki, mut en mie siihen oikeen tykästyny, vaikka pirun valovoimanen onkin. Enemmän oon tykänny tosta vähän joka paikkaan soveltuvasta kun ei tartte olla alvariinsa sitä vaihtamassa/ kantaa sen seittemää putkee mukana.

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   29.1.13 18:53:42

Mä voisin tulla kesäks majaileen tollaseen pihattoon:) Meinaan jos huolitaan? Mä olen niin hiljanen ja huomaamaton et voisin samalla tarkkailla niitä nuorempia kolleja ettei ne haudo mitään juoniaan. Voisin sit kertoa "emännille" mitä oon kuullu/nähny,palkas riittäis kun joku ottais joskus vähän syliin ja taputtelis:D

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   29.1.13 18:55:20

min: No joo saat anteeksi, kun oot nainen. Hunajaisen jumalaiset kintutkin ja kaikki. :D

Mission & Quatrox: Hahaha, ei helkkari noita teidän miespihatto visioita. Joo mikäs siinä olis naisten ollessa, kun vois tollee miehiä pyöritellä ja kouluttaa. Ois varmaan aika suosittu harrastus naisten keskuudessa. :D

Jysse: En mä vielä oo vakavasti ja kunnolla katellu mitään, kun ei oo nyt rahaakaan sellaseen, niin ihan turhaa. Sen verran kuitenkin, että suunnilleen tiedän missä hinnoissa noi liikkuu ja mitä ominaisuuksia missäkin hintaluokassa sitten sopii odottaa. Et just kartottanu vaan sitä, että kuinka paljon kannattais runkoon panostaa, kun noi kunnon objektiivitkin maksaa kuitenkin, eikä sillä pelkällä rungolla tee mitään ilman niitä. Tai toisaalta jos on hyvä runko ja halvat objektiivit, niin vähänhän se runko menee sitten siinä hukkaan. Et sellanen sopiva tasapaino tohon. Niin ja sitten sellanen runko missä ei ole mitään ärsyttäviä lapsuksia käyttölogiikassa. Esim. tossa mun kamerassa on vaan yks pyörä millä pitää valita aukko, valotusaika, herkkyys ja valotuksen kompensaatio. Sitä saakin sitten olla koko ajan pyörittelemässä ja painelemassa, jos haluaa ite säädellä noita mieleisekseen. Ois aika kiva, jos noille olis vaikka jokaiselle oma painike. Et just tollasia juttuja pitäis katella tarkemmin.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   29.1.13 18:57:39

Heh hee, mää taidan hissukissun poistua takavasemmalle, pihatto tarkoittaa ulkoruokintaa ja säiden armoilla olemista. Ei auta vaikka olisi millaisia aktiviteettejä.:)

LähettäjäQuatrox 
Päivämäärä:   29.1.13 19:02:56

Voishan noista jonkun sitten aina myydä omaksikin, jos joku näyttäisi sopivan jonkun alle/ päälle silleen pidempiaikaisesti. ;)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   29.1.13 19:03:11

Elsa: No silloin kun mä kattelen jotain tekniikkaan liittyvää, niin siinä palaa äkkiä rahaa. Et sikäli kyllä hyvä, ettei tarvitse perustella noita ostoksia kenellekään naiselle. Tosin sen verran on kokemusta tostakin, että yks toimiva kikka on sanoa ostavansa vaikka joku 5000€ runko, josta emäntä sitten tukka pystyssä ja kauhistuneena on tyytyväinen, kun saakin taivuteltua mut ostamaan vaikka ton D600:sen, jonka siis olin alunperinkin meinannu ostaa. :D :D Ei ku siis hups, eihän me miehet tollasta manipulointia tietenkään harrasteta. x)

Mut joo, pitää nyt katella tota rauhassa, kun ei tällä hetkellä ole rahaakaan ja ei toi nykyinen kamerakaan mikään surkea ole. Mä oon kyllä aika vikkelä jaloistani, niin mulla vois mennä pari kiinteääkin hyvin ja sit joku pidempi tele luontokuvaukseen.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.