Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 367

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   15.9.13 17:39:19

No jos mää sitten, ku ei kukkaan muu aloita.:)

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1755731&t=1755731

Re: Sinkkujen topic 367

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   15.9.13 17:41:01

Niin Iina, sitten vaan klapit jonnekin seinustalle irti maasta ja pressu päälle. Mietin vaan mahtaakohan keretä kuivumaan talveksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.13 17:51:28

Klapit kuivuu, jos sää pysyy tällaisena ja Iina näkee vähän vaivaa siirtää paisteella pressut pois päältä.
Niin paljon kun sopii, niin kerralla sisälle, kuivuu varmasti sisällä. Meillä oli seinällinen hakoja vanhassa mummilassa leivinuunia vasten, sitä mukaa kun käytettiin, tuotiin uusia ulkoa kuivumaan.
Tosin sitä uunia oli sit varmaan viisi metriä suuntaansa....
Ihanan maalaista elämää!
Ja mikä ihana lämpö! Ei voi verratakkaan tähän sähkölämmitykseen!
Tosin kamareissa oli öljytäytteiset patterit jossakin vaiheessa myöhemmin, osassa pönttöuunit.
Mut se pirtin julmetun kokoinen kivikasa lämmitti koko talon enimmäkseen. Sen muistan, et sinne syydettiin talvipakkasilla sellaisia metrisiä pöllejä. Se kun lämpesi, ei tarvinnut ihan heti uudestaan lämmittää. Sisälle paistui.....

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   15.9.13 17:54:04

Mää vietin Hyrsylässä maalaiselämää 7 vuotta, kiitos ei enää.:D Tosin onhan siinä oma viehätyksensä.:)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   15.9.13 17:54:29

Meil on täks talveks puut kyllä jo valmiina, et ei noiden tarvi kuivua ennen ens vuotta =)

Päivämäärä:   15.9.13 18:00:50

Mä kyllä muutan katraineni maalle, heti kun sopiva paikka sattuu eteen!
Olen niin @!#$ kyllästynyt tähän kivikolhoosielämään, ettei ole tosikaan!!!
Tää syksy ja talvi vielä mennään näin, mut kyllä nousee kytkin ensi keväänä!
Ainakin puoleksi vuodeksi maalle.
Katellaan sit lokakuussa taas kaupunkiin ja maneesitalliin....

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   15.9.13 21:51:52

Kukkuu, missä kaikki on...?

Mun paha mieli vähän parantu, kun yks opiskeluaikainen kaveri tilasi kahdelle koiralleen miulta uudet kaulapannat :)

Lähettäjä: Jokupoku 
Päivämäärä:   15.9.13 22:05:55

Niin, missä lie, samaa ihmettelen..

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   15.9.13 22:24:19

Mikä Niinan mielen on pahoittanut?

Ja totta mitä Iina kirjoitti, ettei siinä mitään häviä, jos sen tuulellakävijän kuitenkin tapaisi. Kyllä uteliaisuuskin on motiivi, kun ollaan paljon kirjoiteltu. Ja siis hyvin tiedän, että harvoin kemiat kohtaavat, vaikka kirjoittelu sujuisi, joten en odota liikoja.

Päivämäärä:   15.9.13 22:26:27

Juu Kurnau, käyt kattoos sen tyypin livenä ja kerrot sitte fiilikset!

LähettäjäM 
Päivämäärä:   15.9.13 22:32:15

Iltaa jälleen.

Päivämäärä:   15.9.13 22:33:20

Iltaa M!

Päivämäärä:   15.9.13 22:35:38

kurnau -> no ne samat jutut, mitä tässä nyt oon muutaman päivän märehtinyt: sulho (ei edelleenkään mitään!), mässäily ja muu ylensyöminen ja siitä johtuva kuntokuurin kaatuminen ja kilojen kertyminen. Enkä päässy sinne baariinkaan eilen. Meinas kaikenkaikkiaan mennä sinne masennuksen ja valituksen puolelle taas, vaikka mulla meni tässä välillä jo tosi paljon paremmin :/ Mutta jospa se tästä :)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   15.9.13 22:41:07

Iltaa! Tapailtava tuli käymään, samaan aikaan exä tuli korjaamaan terassin portin, jotta koiru, joka tänään taas karkasi, ei enää karkailisi. Kiinnostava tunti kahden miehen seurassa :) ! Jotenkin tuntuu että en minä noita miehiä kovin helpolla päästä ....

LähettäjäM 
Päivämäärä:   15.9.13 22:46:20

Mitä iltaan?

Päivämäärä:   15.9.13 22:48:48

Hyvänyöntoivotukset! :)

LähettäjäM 
Päivämäärä:   15.9.13 22:51:23

ai no hyvää yötä :)

Päivämäärä:   15.9.13 22:52:35

:)

Päivämäärä:   15.9.13 22:53:55

Mitäs iltaan, pitäisi kohta sukeltaa sänkyyn ja haalia koirat mukaan.
Niina, älä anna yhden miehen masentaa, niitä oikeesti on maailma täynnä!!!
Otat kun sattuu sopiva ja hyvä kohdalle, huonoa ei kannata ottaa...nimimerkillä kokemusta on:)!
Kyl mäkin tarviin jonkun maajussin tai edes sellaiseksi haluavan, ei tää kavioliitto muuten muuksi liitoksi muutu...

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 07:33:10

Huomenta! Kaunis syysaamu, uudella innolla uuteen viikkoon.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 08:42:48

Huomenta, tulee kaakosta päin synkän näkösiä pilviä, jokos Moppe Lohjalla päin sataa?

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 09:34:14

Piste: tääl ois oikeen kiva maajussi tarjolla - ei oo naiset päässy pilaamaan sitä kun on asunut ikänsä äitinsä kanssa. Mutta hirveen kivasti se osas kyl flirttailla ja jutella muutenkin mukavia ;D

Ja se oma "suhde" sai sitten vissiin lopullisen niitin eilen - ukko veti herneet nenään niin syvälle, etten usko niiden sieltä koskaan pois tulevan =/
Ja tuo kun on niin jääräpää, niin vaikka kuinka tajuais väärän ratkaisun tehneensä, niin periksihän ei anna...

Päivämäärä:   16.9.13 09:47:15

Huomenta:)!
Vai että Iinalla olisi niillä nurkilla maajussi tarjolla;)?
Mikä ettei, eihän se ota jos ei annakaan.....
Ei muuta kun tänne sinkkulaan vaan moinen jussi.
Miksi se äitinsä kanssa asuu?
Onko joku sukupolvenvaihdosprosessi menossa?

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 09:56:38

piste: äitinsä kuoli vuosi sitten, et on ihan oikee peräkammarinpoika ;D

Ei se taida netissä paljon notkua :D

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 09:58:44

Huomenta aamuun ja uuteen viikkoon ...

Päivämäärä:   16.9.13 10:14:16

Iina, kai se nyt naista etsii jo itselleen?

Päivämäärä:   16.9.13 10:15:44

Mopen exälle pisteet siitä, ettei saa mitään mustasukkaisuuskohtauksia uuden vakion aikana.

Mistä Iinan mies ne herneet niin syvälle nenään veti?

Nukuin huonosti ja yöllä tuli mietittyä Niinaa ja sulhoakin. En haluisi olla pessimisti, mutta kyllä se vähän huonolta vaikuttaa, jos tuossa vaiheessa tapailu on mennyt noin nuiveaksi. Kun juuri noin alkuvaiheessa pitäisi olla perhosia vatsassa, tahto olla joka hetki toisessa kiinni ja viettää mahdollisimman paljon aikaa yhdessä. Nihkeä alku on huono ennuste hyvälle suhteelle, jossa olisi välittämistä ja kipinää vuosien päästäkin. Kuten piste illalla kirjoitti, huonoa ei kannata ottaa.

Eli kun sitoumuksia ei vielä ole, tapailisin Niinana nyt muitakin, vaikka sitten netistä. Voihan sen jussin kainaloon palata, jos muut eivät sitten nappaa.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 10:20:25

Kessu, ei täällä sada. On vain aivan ihana syksyinen keli! Käytiin neidin kanssa pienellä metsäretkellä heti aamusta. Neiti komentsi "hss. ei saa metelöidä, olavat nukkuu" ;) . Saattiin nauttia syksyisestä metsästä ja järven liplatuksessa ihan kaikessa rauhassa!

Iinalle tsemppiä! Elä nyt heti sitä maajussia pois anna..!

Niinalle myös tsemppiä, kuten myös Jykällekin!

Eihän minun exä mitään mustiskohtauksia saa.. onhan sillä jo omakin tyttis..tai sit ei tai on.. siis on-offina!

Päivämäärä:   16.9.13 10:36:34

Eipä oo niitä muita tapailtavia... Tai no Jykä toki tarjoutui, mutta hänelle vastasin jo ei kiitos. Ja AYI:n kautta uusimmat minusta tykkääjät oli Gelu, 45 Romaniasta, Clive, 56 Englannista, Piyale, 55 Istanbulista ja Reginaldo, 56 Brasiliasta ;) Ja kaikki yli kuusikymppiset ehdin jo poistaa. Ihanaa, kun olis niin paljon kiinnostuneita. Mutta ei kiitos kuitenkin, sori vaan. Ja yks facekaverikin muuten tarjotteli jotain tuttuaan, pitkähiuksinen kitaransoitonopettaja olis ollut tarjolla, mutta ei kyllä napannu sekään yhtään. Ja paras kaveri kehotti pysymään kaukana netin treffipalstoista...

Kyllä mie siitä sulhosta tykkäsin. Ihan oikeesti. Vaikkei se saanutkaan sukkia pyörimään jaloissa, niin kyllä sen kanssa oli hyvä ja turvallinen olla ja siinä oli paljon sellaisia ominaisuuksia, mitä arvostan. Ja luulin että se ihan oikeasti tykkää minusta. En todella tiedä mitä tapahtui ja milloin, jos sen mieli on kerran muuttunut jossain vaiheessa. Se kuitenkin kertoi jo aika arkaluontoisiakin asioita, joita kuvittelisin, että ei ihan random-tutuille kerrota; ja ehdin jo tapaamaan sen perheenkin. Että siihen nähden tää on kyllä vähän outoa. On se sanonut, että sillä on tosi paljon töitä, mutta kuten sanottua, niin luulis nyt olevan aikaa edes yhteen tekstiviestiin silloin tällöin. Mutta ei mitään. Ei yhtään mitään :( Jos olisin täksi tiennyt, niin enpä olisi kyllä alunperinkään aikaani "tuhlannut", enkä varmasti olis päästänyt hiplaamaan ja pussaamaan... :/

Ehkä mun pitäisi tyytyä kuitenkin vaan noihin elukoihin. Mutta seuraavaks haluan kyllä sellaisen koiran, joka tykkää makoilla sylissä sohvalla ja nukkua vieressä; tää nykyinen kun lähtee aina karkuun kun paijaan liian paljon. Mutta nyt duunin pariin!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 11:28:56

Tuulee niin pirusti. Älä ny Niina tommoosia vanhoja ukkoja kattele, tai no mikä minä olen puhumaan, marraskuussa tulee 44v lasiin.:)

Päivämäärä:   16.9.13 11:37:04

^ joo en tod kattelekkaan; ällöttää tuommoset rumat kaljamahaset vanhat ukot, jotka "juoksee" itteensä puolta nuorempien perässä. Mutta jotenkin kyllä aika surullista, että nuo tuommoset on tyyliin ainoita, jotka miusta olis kiinnostuneita :(

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 11:45:27

Niinpä, ei se sitten satanutkaan, lähtee sotanorsun kanssa maastoon, ku mussuttaa ensiksi päiväheinänsä.:)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 11:46:48

piste: voi olla et ettii tai sitten ei - eipä tullut puheeksi, mutta kyl mä hiukan sitä kummastelin et kuin ukot tulee lauantai-iltana puuhommiin, et eiks niinku muuta tekemistä olis :D
Olihan sillä kyllä ihan kiva pilke silmäkulmassa ja hyvin kesti mun vit*uiluni et on siinä potentiaalia kyllä ihan kelle vaan :D

kurnau: olin vissiin liian vaativa, kun tahdoin et mieheltä ois löytynyt aikaa kalenterista mullekin harrastustensa ja työn ohessa.

Moppe: ei millään voi pois antaa sellaista mikä ei koskaan ole oma ollutkaan ;)

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 12:07:34

Minäkin olen tavannut Mopen exän, ei ollut mustis, hieman kyllä utelias ...

Päivämäärä:   16.9.13 14:39:40

Niina ei ihminen pussailemisesta kulu. Tuommoiset asiat voivat jopa antaa energiaa, vaikkei suutelukumppani olisi mikään the Oikea.

Ja onhan Suomessa paljon mukavia, kivoja ja luotettavia miehiä, mutta kannaako sitten ryhtyä suhteeseen, jos eräänlainen 'viimeinen vääntö' kuitenkin puuttuu? Mutta eihän tuossa mitään dramaattista ratkaisua tarvitsekaan tehdä, kuulostelet, vieläkö sulho itse aktivoituu.

Ja kyllä nettipalstoilla moni parisuhde saa nykyään alkunsa, sanoi paras kaveri mitä tahansa.:) Tietysti realistista, etteivät odotukset ole pilvissä, jos sieltä jonkun tapaa.

Iina mielestäni on normaalia, että jos suhteillaan, yhteistä aikaa on edes joskus. Toki jos ihmisellä on ollut aamusta iltaan minuuttiaikataulu jo vuosia, ehkä on vaikea karsia mitään. Olisiko mitään mahdollisuutta harrastella yhdessä?

Moppe, kuulostaa aikuismaiselta, joskus exien on vaikea hyväksyä, että toinen jatkaa myös elämäänsä.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 14:50:59

Kurnauskis, "mikä on viimenen vääntö", kuulostaa hieman epätoivoiselta.:) Vihtu et persus on kipiä.

Päivämäärä:   16.9.13 14:53:31

kurnau -> joo, mutta mulle se pussaileminen ei todellakaan ollu mikään pikkujuttu; ei mua oo kukaan aiemmin pussannu, eikä tulis mieleenkään alkaa vieläkään minkään random-baaritutun kanssa pussailemaan vaan huvin vuoksi. Mulle se tarkoittaa paljon paljon enemmän...

Facebookissa kaverit on nyt kehoittaneet mua laittamaan sen oman deitti-ilmoituksen, mutta en tiedä sittenkään :/ Mitä ihmettä siihen edes kirjoittaisi...? "Kitkerä, katkera ja epätoivoinen vanhapiika/peräkamarityttö etsii sitä oikeaa tositarkoituksella. Kamppailen kilojeni kanssa ja kärsin ajoittain itsetunto-ongelmista ja masennuksesta." Tuliskohan montakin vastausta :p Tai toinen vaihtoehto olis sitten tietysti valehdella sinne ummet ja lammet, mutta ketä sekään loppujen lopuksi palvelee, kun totuus tulisi kuitenkin ilmi jossain vaiheessa...

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 15:04:09

kurnau: en usko että mun tarvii enää kysellä yhteistä harrastusaikaa tai mitään muutakaan tekemistä tuon kanssa. On se palkokasvi niin syvällä, että sinne ei oo koskaan päivä paistanut eikä paista :D

Ne tahtoo nuo lapsettomat ihmiset olla vähän joustamattomia "minä, minä, minä" ihmisiä - lapset kasvattaa meitä näkemään muutakin kuin mustan ja valkoisen värin - et on myös harmaata ja sitäkin montaa eri sävyä =)

Voi olla parempikin etten mee kyseleen siltä mieheltä enää mitään - en tiä kummonen sota siitä syttyis :D

Vaan pikkupiru istuu olallani ja voihan se olla, et nakkaan herralle synttärionnittelut piruuttani kunhan se päivä koittaa ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 15:18:44

Voihan se Iina olla hyvä että antaa ajan tehdä tehtävänsä ja sitten nakata onnitteluilla.

Niina, leuka ylös ja kohti uusia pettymyksiä ;) ! Pusuttelua ja vähän hiplailuakin voipi ajatella kahdella tavalla. Toisessa nainen antaa ja toisessa on saavana osapuolena. Parasta se on silloin kun on sekä antavana että saavana osapuolena. Turhaa harmitella sitä mikä on mennyttä ja jota ei pysty muuttamaan. Jos siitä silloin tapahtumahetkellä piti, ei mielstäni ole mitään kaduttavaakaan. Katua pitäisi vain jos pussaili eikä siitä pitänyt, vain miehen mieliksi!

Päivämäärä:   16.9.13 15:18:53

Se on se, et kun ei tarvitse lasten mukaan asioita suunnitella, niin ei osaa sit muutenkaan niitä ottaa toisenkaan puolella huomioon.
Ei ole lapsia mullakaan, myönnän oitis, etten pienten lasten isää miehekseni ottaisi, lapset sitovat liikaa ja mä reissaan ja vien kyllä miehen mukana vaikka maailman ääriin.
Siihen ei vaan pienten lasten isät pysty eikä kykene.
Siispä vaan sellaisia miehiä, joiden lapset on aikuisia ja omissa elämissä tai sellaiset, joilla niitä ei ole ollenkaan.
Ne suhteen on pelittäneet parhaiten. Vielä kun sattuisi olemaan hevosmies niin jo riemu repeis täällä:)!

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 15:49:11

piste: toi "mun mies" ois muuten sulle just ku nyrkki silmään noilla krittereillä - ainoo vaan et se on omissa harrastuksissaan niin kii, että ei se sun kanssa kerkiäis oleen ja reissaan :D

Moppe: kiusa se on pienikin kiusa - kun toinen tunkee palkokasvia nokkaan tohon malliin, ni mä oon senverta ilkee et saatan kiusata kerran vielä ;D

Päivämäärä:   16.9.13 16:14:23

Iina joka syyttä suuttuu se lahjatta leppyy.:)

Niina: "huumorintajuinen, tunneherkkä ja mitoiltaan sirohko hevostyttö Itä-Suomesta etsii luonnosta ja maaseudusta pitävää poikamiestä (tähän ikähaarukka). Hevoshulluus tai maajussius ovat plussaa. Kierrellään festareita, jutellaan syvällisiä, nauretaan ja katsellaan yhdessä auringonlaskua." Tms.

Kessu, viimeinen vääntö tarkoittaa, että suhteessa pitää olla jotakin erityistä, ihan kiva ei riitä. Muutenhan kuka tahansa voisi olla kenen tahansa kanssa.:)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 16:21:45

kurnau: saattoihan sitä olla meikäläisessä syytäkin kun tuli vähän provosoitua tuota ukkelia.
Mutta jos toinen antaa lauantaina ymmärtää et sunnuntaina tavataan ja sitten "ei jaksa" on vastaus kun kyselen et tavataanko, niin kyl mä silloin katson et voin vähän kimpaantua minäkin ja kysyä et pitääkö ettiä uus mies seuraksi kun ei kerran tunnu kiinnostavan.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 16:35:52

Nämä ihmissuhde kierumat on aika hankalia, kaikki varmaan jo sinkuissa tietää olin aviossa 21v, mut ny kaikki ok.:) Jo monta vuotta, pitäisi se lassoa pyörittävän leidin osata singota lasso oikeeseen suuntaan.:)

Päivämäärä:   16.9.13 16:43:53

Juu, Iina:).
Ei tänne sellainen kovin muuta harrastava mies sovi, olipa lapsia tai ei.
Sellainen sen olla pitää, jolla on samat intressit ja valmius vaikka ja mihin reissuihin, sekä rahallisesti että ajallisesti.
Ja vielä pitäis musta tykätä ihan tosissaan, vaikka en korkkareita ja jakkupukua käytäkään kuin töissä joskus.
Ja mitään hajufriikkiä en voi ottaa, mä kun haisen hevoselle enimmäkseen...:).

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 16:47:35

Mikä on hajufriikki.? No sittenhän Pistetäti haisee hyvälle.:)))

Päivämäärä:   16.9.13 16:54:33

No mä määrittelen hajufriikin sellaiseksi, ettei se kestä mitään hevosen-ja niiden jätösten hajuja, ei koiraa ulolle haisevana tai yleensä mitään muuta kuin hajutonta tai parfymoitua naista tai miestä.
On kokemusta sellaisestakin, voi hyvää päivää jos autossa oli vähänkään turvetta ja jotakinkaan karvoja!
Wanha ei jaksa moista.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 16:54:57

No totta helvetissä hevosharrastajat haisee hevoselle/tallille, mitä ihmeellistä siinä asiassa on.???

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 17:07:20

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288599805897.html

Ihan viisasta tekstiä tuossa jutussa =)

Päivämäärä:   16.9.13 17:16:47

Iina, toi on niin totta!
Mutta suomalainen mies ottaa oitis takapakkia, jos sille sanoo, et mä tarvin omaa tilaa ja omaa aikaa ja se soppakauha ja imuri pysyy myös miehen kädessä, niin ei tarvi kuolla nälkään eikä elää "villakoirien" kanssa.
Edelleen se vaan usein menee niin, et mies harrastaa ja nainen hoitaa käytännön asiat ja kotityöt.
Auta armias, jos asia meneekin toisinpäin, niin jo alkaa valitus, vänkääminen ja lopuksi uhkailu, et valitset joko tai....
Mä olen tuon niin monta kertaa käynyt läpi, et tasan tiedän, mistä puhun!

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 17:22:12

Kyl mä voisin jäädä nyt jo "kotiäidiks" jollekin miehelle koska saisin siinä sit aikaa omille harrastuksilleni aika kivasti, ne kun on suurin osa semmoisia että saa kotona tehtyä kun vaan on tilaa :D

Vaan pitäs löytää se rikas ja rakas tai voittaa lotossa enneku voi tuolleen tehdä... ;)

Päivämäärä:   16.9.13 17:31:04

Hevosen- ja tallihajua ei Kessu kaikki hyväksy.
Iina, niitä rikkaita ja rakkaita ei kovin paljoa ole tarjolla. Joten moiseen mieheen ei kyllä ole edes toiveita törmätä...se lottovoitto on suurempi todennäköisyys kuin rikas mies:)!

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 17:38:27

Luulisin että minäkin voisin (ehkä, kenties) olla kodinhengetär miehelle, joka vastaisi sitten siitä rahan tuomisesta pöytään. Siinä vaiheessa kun kumpikin käy töissä ja maksaa oman osansa , on mielestäni syytä myös molempien tehdä yhdessä noita kotitöitä!

Päivämäärä:   16.9.13 17:43:43

Mä en valitettavasti ehdi kokkaileen, siivoileen ja pyykkään arkisin mitenkään isommasti, viikonloppuisin teen, mitä ehdin.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 18:00:53

piste: kun oli tuossa semmonen, niin tiedän et niitä on olemassa - harvassa ne on ne miehet mutta on niitä oikeesti ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 18:03:06

Eiköhän tuokin piste ole valintakysymys! Jos ei itseä niin kovasti häiritse niin miksi pitäisi olla kokoajan buunaamassa. Pitäisi vain löytää mies, jolla on samanlainen asenne siisteyteen.. Uuden miehen tavatessani ja jos juttu menee potentiaalisemmaksi, yleensä marssitan hänet meille kun ei ole siivottu (eli paikka täynnä leluja ja vaatteita tuoleilla yms.. kaaos) ja totean että kummemmaksi ei tule muuttumaan, ota tai jätä! ;)

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 18:13:41

Minusta nisen kyllä pitää hoitaa sekä lapset että minut ...

Kyllä minnulle on ihan tarpeeksi raskasta se lasten tekeminen, näin vanhalle miehelle :O

Kotitöistä; Se siivoaa jota häiritsee ;)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 18:16:37

Webbi: kun niitä lapsia ei oo pakko tehdä lisää, niin ei se sitten rasita sua sekään homma. Voit sit sen energian mitä siitä jää käyttää vaikka siivoomiseen...

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 18:20:03

Höh, minäkö siivoasin ????

Saa nähdä miten käy, vakio aikoi kyllä roskien viennin sysätä minun niskoille, mutta kai totesi että vie itse etteivät jää ovensuuhun ;)

Okei joudun kyllä siivoamaan, tiskaamaan, pyykkäämään kun ei ole paikalla ... ruokaa tykkään tehdä

Päivämäärä:   16.9.13 18:28:31

Juu, voi toki Iina ollakkin olemassa, edelleen silti epäilen....)!
Webbi, pakkoko sitä on jatkuvasti lapsia pukata, luulisi ihmisillä olevan muutakin elämässä kuin lastenteko???

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 18:57:29

Ei pakko, mutta minä tykkään lastenteosta ...

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 18:59:42

Webbi se tekkee lapsia ja nainen sitten vain synnyttää. :D :D ! Raskasta on!

Päivämäärä:   16.9.13 19:00:08

Kukapa ei tekotavasta tykkäisi, mut on ehkäisykin keksitty....

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   16.9.13 19:03:01

Niinpä! Mullakin vain yksi tyttö,mut oon kyl saanu jopa ex vaimoltakin enemmän kun kerrän;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 19:09:00

Oho, Uki :) . Lisääntyykö tuo exponentiaalisesti kun mulla on kolme lasta ;D !

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 19:15:13

Lähettäjä: Moppe
Päivämäärä: 16.9.13 18:59:42

Webbi se tekkee lapsia ja nainen sitten vain synnyttää. :D :D ! Raskasta on!

Komppaan Moppea! :D

Hemmetti - kuinkahan paljon mulla oliskaan lapsia jos jokaisella ois eri isä ;D

Päivämäärä:   16.9.13 19:26:37

Heh, Uki:)!!!
Se oliskin jo, jos saanti olis yhteen kertaan jäänyt;)!!!!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 19:39:56

Kyllä näin hyvän isän kanssa lapsia kannattaa t4ehdä ;)

vaikka kotityöt jääkin vähemmälle, mutta lapsia olen kyllä hoitanut ihan vauvasta lähtien ... minä olen ollut aina se joka yöllä herää ;)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 19:44:30

Webi: se, et mies osallistuu lapsensa hoitoon ei siitä automaattisesti tee hyvää isää. Siihen vaaditaan hiukan muutakin osaamista.

Päivämäärä:   16.9.13 19:46:10

Jossakin vaiheessa jopa suretti, että 4. lapsi jäi hankkimatta. Mutta nyt pitäisi kyllä ihme tapahtua, että ryhtyisin siihen vauvarumbaan uudestaan.:)

Päivämäärä:   16.9.13 19:52:22

Juu, vaikkei omia olekaan, niin kavereita on kyllä tullut seurattua, todellakaan hyvää isää ei tee lasten hoitaminen, tarvitaan PALJON muutakin!
Ja jos kaikki eri äidille on, niin jossakin mättää, et sitä naista pitää vaihtaa alvariinsa....

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 20:00:24

No kyllähän se sentään jotain kertoo että hoitaa lapsensa ja haluaa heidän kanssaan olla. Yhtä vähän se hyvää äitiä tekee että hoitaa lapset jos nyt sille linjalle lähdetään!

Hrr.. no thanks, ei meille neljättä enää! Ja ei vauvoja, nämä lähempänä kouluikää olevat on niin paljon helpompia !

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   16.9.13 20:10:27

No joo -ei nainen automaattisesti ole hyvä äiti, mutta monesti naiset ei myöskään mainosta et "näin hyvän äidin kanssa kannattaa tehdä lisää lapsia" ;)

Onneks mulla ei oo kuin tuo yks ja enempää ei tule lapsia- tai siis saattaa tulla mut ne on sitten karvasia ja nelijalkaisia :D

Päivämäärä:   16.9.13 20:29:15

No joo, ei noiden nelijalkaisten kanssa kyllä helpolla pääse, jumalaton stressi ja lääkärilasku, kun joku lääkäriä tarvii ja töistä on otettava vapaata ja hommattava hoitaja, jos ei pysty riittävästi vapaata järjestämään sillä siunaaman hetkellä...
On niistä se etu, et hevoset asuvat tallilla, koirat pärjäävät päivän keskenään ja jopa biletys onnistuu ilman hoitajaa, kunhan käyttää lähtiessä ja palatessa koirat ulkona.
Ja saa nukkua niin pitkään kun haluaa.

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 20:36:04

Pakko vähän härnätä ;)

Mutta oikeasti, minulla ei ole mitään lastentekoa vastaan ja vakoio taas haluaa tehdä minun kanssa lapsen, koska on nähnyt minut isänä ja se on kuulema minun vahvuus, ei ne kotityötaitoni ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 20:47:21

Heh Webbi! Kyllä mie vielä sinuna hetken harkitsisin ennkuin uutta pökköä panisin pesään!

Onhan noissa nelijalkaisissakin oma tekemisensä. Aikoinaan sinkkutyttönä kyllä minä koirankin vein hoitoon jos bilettämään lähdin !

Päivämäärä:   16.9.13 20:47:54

Mäkin jo olin päättäny, että kaks lasta piisaa. Naureskelin elämän helppoutta sitä mukaa kun kasvoivat. Niin vain kuitenkin tuli vielä ryhdyttyä vauvarumbaan, kun ekat oli jo teini-iässä. On toi pikkuipana vaan niin ihana valopilkku elämässä :) mutta enempää en tee, ikäkin piisaa jo yhdeksi syyksi.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 20:52:53

Jokupoku, niin minullakin oli lapsiluku täynnä kahdessa, mutta elämä päätti toisen ja sain ihanan, ihanan bonus tyttösen. Tosin sen jälkeen varmistin itse ettei enempiä siunaannu, pistin piuhat tukkoon!

Päivämäärä:   16.9.13 20:54:54

Niin se on, että aikansa kutakin :)

Päivämäärä:   16.9.13 20:55:36

Webilläkin jo on ikää, et ei se niin sanottua ole, kuinka pitkään sä jaksat lapsia hoitaa ja mitäs sitten, kun et enää jaksa?
Kuka ne sit hoitaa?
Ja millä ihmeellä eläkeläinen maksaa kaikki elatusmaksut?

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 21:06:34

Mitkä elatusmaksut, jos hoidan eläkkeellä lapsia ????

Mutta sen verran ottanut opikseni, etten sorru enää parikymppisiin joilla on se kolmenkympin kriisi vielä edessä ;)

Päivämäärä:   16.9.13 21:11:00

Ai niin Webbilläkin on vakio. Siitä taisi olla jo juttua, löytyikö netistä, vai muistanko väärin?

Päivämäärä:   16.9.13 21:18:53

Ai, mä luulin, että kaikki eronneet maksaa elatusmaksut sille, jolla lapset pääsääntöisesti asuvat...ikään ja kuntoon katsomatta, kunnes lapsi on täysi-ikäinen.....

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 21:24:49

Missä lapset asuvat ... vuoroviikot ja molemmat vanhemmat ... maksavatko toisilleen???

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 21:25:33

Piste, elareita maksetaan oikeastaan tapaamisten suhteessa. Eli Webbillä (ja periaatteessa meilläkin) on 50-50 sopimus, lapset vuoroviikoin tai muuten puoliksi tapaamiset jaettu. Eli kumpikin osapuoli elättää lapsia yhtä paljon. Tällöin ei kumpikaan maksa toisilleen elatusapua.

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 21:29:43

tarkasti ottaen paremmin ansaitteva voi joutua maksamaan suuremman osuuden lasten elämisestä tai ollessaan lähivanhempi voi joutua maksamaan elatuksen kokonaan, koska toinen vanhempi ei saa silloin asumistukea, vaikka tarvii isomman asunnon.

Minusta olisi erittäin hyvä että mentäisi Ruotsin malliin jossa lapset voivat olla molemmilla vanhemmilla kirjoilla ...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 21:31:58

Ei kyl yhtään mukulaa tähän suuntaan enää, kiitos, pidän pippelin visusti piilossa.:D Joskus en oikeen ymmärrä, mikä äijillä siinä esim. ruuanlaitossa on niin vaikeeta, vaikka väsätä lämpöinen lasagne leidille, kun tulee kotiin.:)

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 21:33:41

Minä tykkään tehdä kyllä ruokaa ... ja välillä tuntuu että minun ruoka maistuu lapsille paremmin ... Tyttökin totesi aikoinaan että isin tekemä ruoka syödään olkkarissa kynttilänvalossa ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 21:36:47

Webbi, käytännössä saa olla tosi suuret erot tuloissa ennenkuin ne elareissa huomioidaan. Esim . minä olin työssä ja sain palkan, mies ansiosidonnaisella niin ei sitä kuitenkaan huomoitu elatuslaskelmassa.

Juu, en minäkään ymmärrä mikä vaikeus on sapuskaa laittaa.. Ne muut kotityöt vääntyy kyllä sitten vähän huonommin!

Päivämäärä:   16.9.13 22:10:41

Kylläpä väsyttää.. Ois ny ees M tullu sanoon hyvääyötä.. Taidan kömpii unille.

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   16.9.13 22:12:00

Hyvä yötä Jokupoku ;)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 22:13:51

Ehkäpä se kokemus tulee sitten vanhemmiten ja osaa huomioida muut ihmiset ympärillään.:)

http://www.youtube.com/watch?v=GC5E8ie2pdM

Päivämäärä:   16.9.13 22:19:35

Kiitos Webbi! Ja samoin sulle! :)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   16.9.13 22:25:39

Hyvää yötä Jokupoku ja sinkkula!

Päivämäärä:   16.9.13 22:48:51

Joko kaikki meni nukkumaan? Mie ehdin vasta nyt takasin koneelle, on pitäny duunia paiskia niin ahkerasti :p Ja oon samalla seurannu netistä Costa Concordian nostoa; aika paljon noussut jo.

Kiitti kurnau deitti-ilmosta ;) Mutta että "mitoiltaan sirohko"!?! =D =D =D Ennemminkin sanoisin, että tukevahko. Sirohko on mun mielestä tästä -10kg... Ja hevosmiestä en suinkaan ole etsimässä; ratsastavista miehistä suurin osa on homoja, ja sitä myöten pois pelistä, ja raviukot taas on ihan liian kaksimielistä seuraa meikäläiselle. Niin ja sitäpaitsi raviukot vaihtaa jossain vaiheessa aina puolta nuorempaan emäntään... Niin ei kiitos sellaisille.

Maajussius olis kyllä plussaa, mutta lehmien lypsäjäksi ei minusta ole, joten lypsykarjatilalliset lienee pois laskuista. Enkä tiiä tarviiko sen miehen mitään kauhean syvällisiä jutella; sitä varten mulla on facekavereita joille purkautua. Saapi olla jopa vähän sellainen juro; liiallinen hempeily on mun mielestä naisten hommaa... Ja mitkään nyhveröt nössykät ei kyllä nappaa. Johan tässä olis ainesta kyllä yhteen deitti-ilmoon. Jos ei loppuviikon aikanakaan kuulu sulhosta mitään, niin pitää varmaan tosissaan alkaa harkitsemaan sitä ilmoituksen laittamista :/

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   16.9.13 22:59:48

Ei sentäs Niina kaikki viellä sammunut.:D Mikä ihme siinä on ettei hevosnaiset kelpaa miehille, kyl mulle ainakin kelpaa ja jatkossa en muuta kun hevosnaista yritän jallittaa, ainakin harrastukset natsaa.:) Harvoin kuultu, mut Suomalainen bändi.:)

http://www.youtube.com/watch?v=Ti-KXlXk5O8

Päivämäärä:   16.9.13 23:08:58

Niina, laita vaan se deittihaku voimaan.
Pakko kyllä todeta, ettei lähellekään kaikki ratsastavat miehet ole homoja!
Tunnen monta, ne on kaikki naimisissa, olleet jo iätajat.
Sama harrastus ja elämäntapa, eivät kyllä eroa koskaan!

Päivämäärä:   16.9.13 23:58:08

Tuo teksti oli vain suuntaa antava.:) Mitään tukevahkoa et Niina sinne kuitenkaan kirjoita, kun olet normaalipainossa ja tosiaan aika sirokokoinen.

Tuo juro on hyvä laatusana, sillä monta miestä ilmoittautuu heti.:) Eläimistä ja maaseudusta pitäminen kannattaa laittaa kriteeriksi jollakin tavoin heti alkuun, katsot sitten, pukkaako sieltä jussia vai erämiestä.

Ja noin on piste, etteivät kaikki ratsastavat miehet homoja ole. Eroilevat kyllä siinä missä muutkin.

Kessun kommentista tuli mieleen, etteivät kaikki hevosmiehet ole mitään superammattilaisia, vaan löytyy monen tason harrastajiakin.

Ei ole kokemusta maajusseista, odottavatko ne automaattisesti, että emäntä hoitaa lehmät?

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   17.9.13 08:19:35

Huomenta sinkkulaan! Kanttarelleja pitäisi lähteä poimimaan mutta taivas näyttää siltä että just kohta tulee vettä... Täytyypä vähän katsella että jos kuitenkin kuivana pääsisi!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   17.9.13 08:42:14

Huomenta, synkkä ja tuulinen aamu. Niin kurnauskis, toimin maasta käsin parhaiten hevosten kanssa, satulassa olen viellä aika onneton tapaus, mut minua ei kiinnosta hienot kenttäkuviot riittää kun joskus pääsee pollen kanssa maastoon luonnon keskelle.:)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   17.9.13 08:49:19

Huomenta! On synkkä aamu täälläkin :P

kurnau: ei monellakaan maajussilla enää ole perinteistä lypsykarjatilaa, että ehkä tuo lehmienhoitaminen ei osu kohdalle jos jussin ottaa.
Aika paljon jussit nykyään vaan viljelee ja ne joilla on elukoita saattavat sit olla pelkkää lihakarjaa kasvattavia. Ja suurimmalla osalla maitotiloja on lypsyrobotit ja jos vaikka mitkä koneet jotka helpottavat eläinten hoitoa.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.