Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topik 365

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   8.9.13 19:06:01

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1729161&t=1729161

Jykä: bensa, ooppeli - vuosimalli about -90-91 (en jaksa mennä tarkistaan)

Re: Sinkkujen topik 365

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 19:07:27

Jätetään tuo minun aloitta tippumaan

Moppe; sittenhän noita vakioita voi olla useampi, vaikka joka viikonpäivälle omansa ;)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   8.9.13 19:11:57

Webbi: se on mun mielestä melko huonoa käytöstä jos on joka päivälle oma vakio. Yks vakio kerrallaan riittää kyllä (tai ainakin pitäs) =)

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 19:17:16

Mutta eikö se ole jo jonkinlainen parisuhde, jos on vain yksi vakio?

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   8.9.13 19:24:47

Kai se on, mutta eikö siihen jokainen pyri?

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 19:27:11

No kaiketi minäkin sitten olen ollut jonkinlaisessa vakiosuhteessa kolmisen kuukautta ...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.13 19:35:42

Ai onko joku vakiosuhdekin mahdollinen??
Mites hevosnaisen kanssa?
Kun ei ole kohdalle sattunut aikapäiviin......

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   8.9.13 19:38:29

No kyl mä ajattelisin et mullakin on vakiosuhde ton miehen kans vaikka tavataan kun keritään ja no - meillä nyt on vähän erilaista tää muutenkin :D

Kai se piste ihan samalla tavalla hevosnainenkin voi olla vakisuhteessa kuin muutkin :D

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   8.9.13 19:55:07

Kannatti lähteä ulos eilen... nuha ja yskä meni pahemmaks...

Päivämäärä:   8.9.13 21:12:04

Juu, Iina, voi ehkä olla, kun nyt löytää sen hevosmiehen ensin....

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   8.9.13 21:17:50

Tule esiin hevosnainen!
Tv hevosmies..

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   8.9.13 21:21:42

Esillähän tässä ollaan oltu täällä jo pitkän aikaa:).

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 21:26:20

Huonosti nuo hevosnaiset on minu tulleet hakemaan ... joten kaiketi hevoseton nainen ehti sitten ensi ... nämä hevosnaiset on hannareita ja hitaita liikkeissään ;)

Päivämäärä:   8.9.13 21:26:56

No hienoo..
Miltä tallilta sut tapaa?

Lähettäjä: Jokupoku 
Päivämäärä:   8.9.13 21:27:38

Oho, toihan on melkeen ku kotoo hakis, vai mitä piste. ;)

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   8.9.13 21:31:16

Ihan tästä Stadin kupeesta...:)
Ja kukahan olikaan tulossa ratsastamaan, meillä kun mies mitataan hevosmies- ja ratsastustaidolla ihan oikeessa westernsatulassa?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   8.9.13 21:35:22

Jokupoku, juu, mut ketäänhän ei kotoo tai tallilta haeta:).
Ei ole haettu tähänkään saakka, miten se siitä muuttuisi?
Prinssejä ei ole olemassa kuin saduissa:).

Päivämäärä:   8.9.13 21:36:01

Se vois olla lystiä..
Hetki kyl kun moista harrastanu mut ei kait sitä oo unohtanu..
Ollu nyt noita metrin mittasia täs pari vuotta kotona, mustialan näyttelys koko viikonloppu hurahti;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   8.9.13 21:36:26

Wau! Webbikin tuli vihdoin kaapista :) !

Kyllä se vain menee niin että yksi kerrallaan, oli sitten kyseessä vakio, suhde tai tapailu !

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   8.9.13 21:41:40

Ai siis oikee hevosmieskö, ratsastanut ja muuta?
Mitä metrin mittaisia Mustialassa miteltiin?

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 21:42:30

Moppe odotti milloin pääsee hehkuttamaan veikkaustaan ;)

Päivämäärä:   8.9.13 21:47:23

Mustialas oli poninäyttely.
Tamma(varsallinen) sai 2:sen ja 4:s.
Kyl tota tuli harrastettuu, on kytäjät, laaksot ym tuttuja paikkoja

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   8.9.13 21:48:30

En oo vielä, sie ehit ensin ;) !

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   8.9.13 21:49:28

Webbi, hevosnainen ei pidä kiirettä, se kun etsii kunnes löytää sen omansa;)!
Ei ole mitään rasittavampaa kuin erota ihan turhan vuoksi!
Järki päässä ja jalat maassa on fiksun hevosnaisen motto:)!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 22:00:17

puiste; näin hyvä isähamo on kysytty ... nopeat voittaa hitaat ;)

sori, oli pakko ... mutta myönnän että minun paras ominaisuuteni on juuri tuo omistautuminen lapsille ja perheelle

Päivämäärä:   8.9.13 22:06:01

Webbi, piste nyt viimeks mitää isähahmoo kellekään hakee :)

Päivämäärä:   8.9.13 22:07:21

No se on Webbi siitä ehkä kiinni, et kuka haluaa lapsia ja kuka ei.
Se kun ei ole kaikille niin tärkeetä, onko mies isätyyppiä vaiko ei:).
Ei ole kaikki naiset äitityyppiä eikä kaikki miehet isätyyppiä ja ne on ihan sit omia valintoja.
Mä lukeudun kyllä ihan mies- ja eläintyyppiin...;)
Ok, Heh on sit aito hevosmies, sillä kerää pisteet koriin täältä;)!!!!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 22:08:04

No ei piste ...

Mutta tuo vakio olisi jo valmis tekemään lapsen kanssani ...

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   8.9.13 22:11:32

Iltakävely suoritettu, lämmin, ihana tähtikirkas ilta. Tähdenlennonkin näin :) !

Webin vakiolla on kiirus!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 22:14:11

Ajattelee kai etten ole hengissä kovin pitkään ...

Päivämäärä:   8.9.13 22:14:20

No kerkesiks Moppe toivoo mitää?

Päivämäärä:   8.9.13 22:16:05

Jokupoku osui kyllä naulan kantaan:)!!
Mä olen varmaan vähiten mitään isätyyppiä hakemassa, mä haluan miestyypin ja ihan vaan itselleni etsiskelen, ei ole tarvetta olla täällä isätyyppi;)!
Kun ei ole muuta paijattavana kuin nainen, hevoset ja koirat:).

Päivämäärä:   8.9.13 22:16:27

Webbi, oliks tossa itseironiaa..?

Päivämäärä:   8.9.13 22:20:34

Piste, minäkää en mitää uutta isää lapsilleni halua, vaikka jonku miehen itelleni voisin kelpuuttaa!

Lähettäjä: Syvämiete 
Päivämäärä:   8.9.13 22:22:55

Heippa! Pakko ottaa takaisin noita edellisiä sanojani. Taisi olla pientä ylireagointia ja ylitulkitsemista mun puolelta. Katsoin myös peiliin ja totesin et kai se vaikuttaa mieheenkin jos itse ottaa etäisyyttä, kun pelkää sydämen särkymistä.

Puhuttiin ihastuksen (kai sille pitäis keksiä parempi lempinimi tänne?) kanssa kaikista näistä asioista. Sen kanssa on niin helppo puhua. Ehkä uskallan olla taas hieman luottavaisempi.

Viikonloppu oli ihana! Täydellinen mökkiviikonloppu! Koirat sai olla vapaana ja nauttia luonnosta. Saunottiin ja uitiin tähtien valossa. Mentiin vielä laiturille ja nähtiin tähdenlento. Syötiin ihanaa grilliruokaa ja nautittiin kiireettömästä olosta. Aurinkoa, lämpöä ja läheisyyttä.

Niinalle onnea näyttelymenestyksestä!

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   8.9.13 22:31:48

Syvämiete, mä oon niin kade! Tokikin kaikella ystävyydellä :) ! Kuulosti niin romanttiselta tuo teidän viikonloppunne!

Webbi :D !

Jokupoku, ehdin mut en kerro ;) Eihän se toteudu jos kerron!

Päivämäärä:   8.9.13 22:42:06

Mä meen koisaan, huomenna on tekemistä enemmän kuin tarpeeksi...:)!
Öitä kaikille tasapuolisesti:)!

Päivämäärä:   8.9.13 22:46:09

Moppe, siks juu en kysynytkää, että mitäs toivoit, ku en halunnu pilata sun mahiksii ;)

Oi, Syvämietteel on kyl jotai mitä muistella kiikkustuolissa vanhana mummona :)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   9.9.13 06:49:09

Huomenta usvaiseen aamuun!

Pikku- Myy:n tämän aamuinen lausahdus: " Minä en tykkää lääppimisestä mutta lahjoista minä tykkään" :) !

Tällä eteenpäin...

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   9.9.13 08:52:24

Huomenta syyskuiseen aamuun ja alkavaa viikkoa kaikille ;)

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   9.9.13 09:03:07

Huomenet koulun penkiltä...englantia opiskelen tässä sivussa:D
Harmaa aamu oli kyllä..

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   9.9.13 12:01:13

Woe elämän kevät, arvatkaahan mitä!?!?!?! Tästä tulikin sitten siivouspäivä, koska meille tulee huomenna kylään joku radio-setä; mie joudun radioon!!!! :o Pelottaa ja jännittää ihan sikana, mutta pakkohan tuohon oli suostua, että sais vähän firmaa esille, ja tää hoituu nyt sitten vielä kaiken lisäksi ihan ilmaiseksi ja lyhyt juttu kuuluu sitten koko Itä-Suomen alueella :p Nyt vielä naurattaa, mutta huomenna voipi olla senat sakasin ja jalat vellinä :/

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   9.9.13 12:11:45

Niina: ei siihen kuole vaikka oma ääni radiosta kuuluiskin - nimimerkillä: ei oo kauaakaan kun olin hetken äänessä radioaalloilla minäkin ;)
Ja onnea näyttelymenestyksestä =)

Kotihommia tää päivä - leipomista jne kun huomenna ois tulossa talo täyteen miehiä tekeen kaikenlaisia hommia mitä ite ei jaksa/osaa/pysty tekeen.
Vielä kun ne ukot ois hyvännäkösiä, ni mun päivähän ois sit oikeen loistava :D

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   9.9.13 15:05:45

Huhhuh! Ensimmäinen "koulupäivä" takana. Yawnn... taas väsyttää! Täytyy hetken huilahtaa ja sitten lähteä köörin kanssa ulos! Aikainen aamuherätys näkyy kyllä kaikkien lupsuvissa silmissä ;) .

Päivämäärä:   9.9.13 18:24:03

Kun täällä muutama mieskin pyörii, niin heitänpä kysymyksen, nitä tykkäätte autosta merkiltään Alfa Romeo?
Kävin ajamassa yhden, en ikinä ole ollut mitenkään autoista kiinnostunut, mutta sissus, tää peli teki vaikutuksen!!!
Joku harvinaisuus on Suomessa ja se kyllä tuntui motarilla kun kaasua polkaisi....
Muhun iski autokuume.....apua!!

Lähettäjä: pauke 
Päivämäärä:   9.9.13 19:19:07

Exällä oli Alfa Romeo ja sillä kyllä pääsi lujaa! Siinä mun kokemukseni :D

Niinalle onnea näyttelymenestyksestä ja tsemppiä radioon, älä mieti liikaa vaan kuvittele että siinä on vain sinä ja toimittaja :) tai siis niinhän siinä onkin oikeasti ;)

Oon ostellut koiralle hurjan määrän eri tavaraa, sellasta välttämätöntä. Kallista, mutta jotka tulee toivottavasti säilyyn koko sen eliniän. Huhhuh, eikä vieläkään ole ostoslistaa kokonaan käyty läpi vaan vieläkin ois tavaraa jota pitäis ostaa. Tällä hetkellä myös pellarit ovat ostoslistalla kun mun _poikaystävä_ tuli hankkineeks veneen:)

Tulipa sielä syysmyrsky, kerrassaan!

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   10.9.13 06:43:28

Huomenta! Vesisade on saavuttanut eteläosankin! Eikä herääminenkään ollut tänään niin vaikeata!

Niinalle onnea radioesiintymiseen!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   10.9.13 09:02:30

Huomenta, vettä tulee ku esterin sieltä. Ei ikinä mitään Alffaa, onhan ne uunituoreina ihan päteviä, mut vanhemmiten tulee ongelmia erityisesti sähkövikoja jo ennen ku satku on kilsoissa. Tosin nyt olisi hyvä lähteä sadelenkille.:)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   10.9.13 09:50:05

Ei tääl "pohjosessa" sada - onneks =)

Miehet juoksee ympäri tonttia ja hommat etenee. Harmi kun ei niistä oikeen oo silmäniloa, mutta edes työtä tekevät :D

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   10.9.13 17:07:57

Onpas tämä koulussa olo jotenkin leppoisampaa kuin muistinkaan.. Tällä viikolla päivät 8-11.30 ja päivät koostuvat erilaisista tasotesteistä, jotka on valmiina jo tuossa 11 tienoilla tai ennen. No jos sitten kun varsinainen koulutus alkaa niin olisi vähän haastavampaa!

Miten Niinan haastattelu meni? Itse en pystynyt koskaan kuuntelemaan antamiani haastatteluja.... mielestäni oma ääneni kuulostaa tosi omituiselta nauhotettuna :) . (harrastuksen vuoksi pitänyt pari-kolme kertaa käydä aukomassa päätään ;)

Päivämäärä:   10.9.13 19:38:40

No en mä nyt tuota Alfaa ihan heti hyllytä:).
Mut katellaan...
Ei kai vielä tullut syksy???
Huomen pitäisi olla taas lämmintä ja siitä eteenpäin lämmetä....

Päivämäärä:   10.9.13 21:14:43

Kauheen hiljaista täälä..

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   10.9.13 21:26:07

Niin, kaikki ovat kadonneet suhteeseen tai jotain säätöä kuitenkin

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   10.9.13 21:27:08

Taas kone pelittää. Laturi tuossa jo kuali, ja verkkokaupassa vielä tyrmättiin, ettei uutta saa, kun tämä läppärihän on ikivanha, 3 v. Mutta laturipas nousi haudasta.

En jaksanut tai ehtinyt su nettideitille, mutta ilmoitin sen kyllä hyvissä ajoin eli en tehnyt ohareita. Nyt mietityttää, että h*ttolainen, olisi pitänyt mennä vain, niin sekin asia olisi nyt nähty.

Urheiluautot ja hevosharrastus ovat sen verran eri sfääreissä, etten pisteenä olisi ensimmäiseksi hankkimassa alfaa.

Miten radiosedän kanssa meni?

Webbillä hyvää pohdintaa termeistä.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   10.9.13 21:50:05

Emmää oo minnekkää täältä kadonnu ja voinen taas tän päiväsen perusteella sanoo etten vähään aikaan meekkään :D

Miehet... *pyörittelee silmiään ja ihmettelee niiden järjenjuoksua* :D

Mutta käväsin iltasella kurssilla ja tulipa opittua kaikkee uutta ja kiinnostavaa. Tiä vaikka viisastuisinkin tätä menoa ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   10.9.13 21:56:45

Enkä miekään täältä katoa. Käytiin koiran kanssa iltalenkillä, lähdettäessä ei satanut ja oli oikein mukava ilta. Juuri kun oltiin kääntymässä takaisin mietin että mikähän tuo ääni oikein on, mikä kauempaa kuuluu. Eipä tarvinnut miettiä pitkään kun päähän rupesi tippumaan golfpallon kokoisia vesipisaroita. Oltiin molemmat lätimärkiä ennenkuin päästiin kotiin!

Iina, ei naiset voikkaan miehiä ymmärtää, hyvä niin! Onpahan pitkissä liitoissa jotain tekemistä kun ihmettelevät toisiaan :D :D !

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   10.9.13 22:05:04

Moppe: kun edes sais sen lyhyenkin liiton aikaseen ;)
Tällä menolla se kun jää vaan haaveeks :D

Kyl mä monia kertoja oon ymmärtäny miesten järjen juoksua huomattavasti paremmin kuin naisten (putkiaivoinen nainen kun olen), mutta nyt mä huomaan etten mää käsitä mitään... :D

Päivämäärä:   10.9.13 22:07:42

Pelottavaa, mä ymmärrän nykyisin mun miesvaltaista työyhteisöö paremmin kuin naisia.. :/

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   10.9.13 22:08:55

Iina, jos sulle vain sattui vastaan naismaisia miehiä :) . Meillä exän kanssa oli roolit aikalailla päälaellaan viimeiset vuodet (tai ehkä koko liiton)! Tänään tosin exä tokaisi että jotain naismaista minussakin, käväisin kuulemma nalkuttamassa hänelle :D :D ! Tosin oli siinä juuri kenkää saanut tyttöystäväkin nalkuttamassa, joten enpä ollut ainoa nalkuttava exä, hih!

Päivämäärä:   10.9.13 22:09:42

Ei kannata tosiaan suunnitella katoamista. Nyt tuo virtuaalisuhteeksi jäänyt nettideitti (tai siis deittaamaatta jäänyt) ehdotti, että soiteltaisiin. Mikä huono ja mahdoton idea, en kyllä puhu tuntemattomien kanssa.

Ei tätä sinkkuutta enää mikään edes uhkaa.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   10.9.13 22:11:40

Moppe: ne naismaiset mä osaan jo kiertää kaukaa. Ihan riittävästi niitä on tullu nähtyä :D

Päivämäärä:   10.9.13 22:38:30

Juu, kyllä tuo miesten sielunelämä on niin vaikeeta ymmärtää, et ei ole ihan tosikaan!!
En ole koskaan kotona, olen kotona väärään aikaan, olen aina varattu, töissä ja tallilla, en vastaa puhelimeen, en jaksa kokata yömyöhällä tallin jälkeen, en ole pessyt pyykkejä, en siivonnut, käyn koirien kanssa lenkillä yömyöhään, kun niitä ei hirmupakkasilla tai räntäsateella tai kylmällä vesisadekelillä voi tallille ottaa mukaan...jne.jne.jne.....
Huoh!
Arvatenkin helpompaa yksin...

Lähettäjä: Mulan 
Päivämäärä:   10.9.13 22:50:26

Juu, täälläkin vaan vielä taustaillaan ennen kuin saadaan palaset kasaan ja kohti uusia pettymyksiä :/
En siis ole kovin pirteällä tuulella, eikä viitsi maistella koko sinkkulaa kaivoon.. Plaa.

Mutta tsemppiä kaikille projekteihin ja pariutumisiin :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   10.9.13 23:05:57

Terve Mulan. :) Kiva kuulla vähän sustakin, vaikka ei sitten niin hyvissä merkeissä näköjään. Mäkin aina välillä kurkin tänne, mutta ei nyt oo oikein toi runosuoni vaan sykkiny. Ehkäpä sitä sitten porukka taas aktivoituu muutenkin enemmän, kun alkaa ilmat kunnolla kylmenemään. Vaikka en oo kylläkään totta puhuen ihan varma et miten paljon täällä nykyään on porukkaa verrattuna aikaisempaan. Ruosteen viestejä en kyllä ainakaan muista hetkeen lukeneeni.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   10.9.13 23:16:23

piste: Miehethän on helppoja ja loogisia otuksia. Kaikkien kanssa ei vaan sovi yhteen ja mitä tarkemmin on suunniteltu oma elämä niin, ettei siinä ole oikein joustoa, niin sitä vaikeampaa on löytää mies jonka kanssa se sopii hyvin yhteen. Silloin kun voi joustaa ja pyöritellä melkein kaikkia menojaan, niin asiat on helpompi järjestellä molempien mieleen. Ihan loogista. :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   10.9.13 23:18:54

ps. Pakko mennä muuten jo nukkumaan. Öitä vaan sinkkulaan. :)

Päivämäärä:   10.9.13 23:22:47

Minski, mulla ei ole joustoa kuin viikonloppuisin ja lomilla.
Päivät olen töissä, ei mahdollisuutta joustaa,arki- illat menee tallilla, ei mahdollisuutta joustaa, koirat pitää käyttää lenkillä tallia ennen ja sen jälkeen talvella, huonoilla säillä tai kovilla pakkasilla.
Eli ei siihen arkipäivään joustoa löydy, jos mies ei itse halua olla hevoselämässä satasella mukana. Kun tunnit ei vuorokaudessa riitä, niin ne ei riitä. Ei niitä taikomallakaan lisää saa.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   11.9.13 08:15:45

Jep, sitä mä just meinasinkin, että tohon on vaan haasteellisempaa sovittaa mies. Aikaa on vähemmän ja se on aika tarkasti saneltu koska sitä on. Esim. mulla kun ei ole lemmikkejä, eikä lapsia, niin mulla on periaatteessa pakollinen ja kiinteä meno ainoastaan 8-16 työaika arkisin. Muuten voin pyöritellä omia juttuja melkeinpä ihan miten sattuu huvittamaan ja tilanteeseen vaan sopii. Mennä ja tulla silloin kun haluan. Tosta on helpompaa järjestää aikaa suhteelle ja sovittaa arki yhteen naisen kanssa.

Lähettäjä: Moppe 
Päivämäärä:   11.9.13 08:42:13

Huomenta! Sateinen keli Uudellamaalla jatkuu... olipas kiva ajella tuossa kelissä 85 km koulutuksen... Ja sitten näköjän ensimmäinen tunti menee sluivaillessa kun muu porukka tekee vielä eilisiä tehtäviä.. ;) .

Kyllähän sitä itse arvottaa, mitä omaan elämäänsä haluaa, riittääkö aikaa miehelle, lapislle, eläimille ja harrastuksille vai ei. Jos on kovin vahva intohimo esim. työhön tai harrastukseen, jää kaikelle muulle kovin pieni nurkka siinä omassa elämässä. Ideaalia olisi se, että pariskunnalla olisi sama intohimon kohden, silloinhan on mahdollista jakaa oma elämänsä toisen kanssa. Valitettavasti vain taitaa olla lottovoiton luokkaa todennäköisyys että löytäisi juuri tuollaisen customoidun kumppanin juuri omien toiveiden mukaan :) !

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   11.9.13 09:35:49

Huomenta, eipä ollut kiva lukea uutisia, nuori esteratsastaja tyttö kuollut esteharjoituksissa.:(

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   11.9.13 11:15:41

Vasara ja nauloja... tulipa vähän askarreltua kaikkee ulkohommaa ennenku sade ja ukkonen pakotti sisälle.

Nyt onkin "suuri" ongelma - kutoisko sukan valmiiks vai tekiskö oikeesti jotain muuta "tärkeetä" :D

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   11.9.13 11:28:41

Tulis se lottovoitto, sitten olis aikaa! :D Mä tarttisin vuorokauteen 30 tuntia. Ois just soppeli. Ehtii täs nyttekin kaikkea jos viitsii, mut kyllä tää duuni lohkasee liikaa aikaa ja nukkuakin vois enemmän. Haluis harrastaa enemmän mutta ku on noi rakit ni se ikkuna jää niin pieneks josta aika jaettava niille ja muulle touhulle. Vaikkei kotonakaan tekis muuta ku olis koneella tai kattois töllöä, niin on sekin aikaa silti myös koirille, odottaahan ne kotiin jos jonnekin meen...

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   11.9.13 17:13:31

Juu, lottovoitosta haaveillaan täälläkin... sitten voisi maksaa velat pois ja hankkia just sellaisen kämpän kuin haluaisi ja voisi opiskella just sitä mikä kiinnostaa.. Tämä nyt opiskeltava taloushallinnon kurssi on vähän sellainen kompromissi!

Meillä oli koira ottanut ritolat siinä välissä kun kävin hakemassa lapset eskarista ja päiväkodista. (Vähän arvoitukseksi jää miten koira on päässyt yli 2 m korkean lauta-aidan yli tai sitten se on oppinut laittamaan hakaset perässään kiinni mentyään portista). Varsin yllättynyt olin kun sain exältä puhelun, missä kertoi koiran ilmaantuneen hänen pihalleen!! ( n. 6 km välimatka ja koira ei ole koskaan tuota väliä kävellyt).

Päivämäärä:   11.9.13 18:06:55

Voiii, mulle soitti tänään yksi pappa sen radiojutun jälkeen, ja nyt meillä on sitten treffit maanantaina =D Se tulee tänne näyttämään isänsä vanhaa armeijan satulaa, joka mun pitäisi fiksata ja laittaa sitten myyntiin :) Ja näköjään se radiotoimittaja oli tehnyt jutun myös YLEn nettisivuille, kaverin face-seinältä bongasin linkin sinne :o

Ja sitten sain viestiä yhdeltä kyläläiseltä, joka kertoi yhdestä toisesta papasta, joka on jo eläkkeellä. Hän on tehnyt supikkaita (semmosia nahkatossuja, joita kansantanssijat ja -muusikot käyttää) ja yrittänyt etsiä pitkään - tyyliin parikymmentä vuotta - työlleen jatkajaa, tai henkilöä, jolle voisi nuo taidot opettaa, mutta kellään ei ole kärsivällisyys riittänyt. Hänen tekemänsä kengät ovat kuulemma kaikista supikkaista parhaita, juurikin taitavan käsityön ansiosta; ja tämä viestin kirjoittaja oli sitä mieltä, että minä olisin oikea henkilö opettelemaan tuotakin hommaa :o Aika hienoa, voisinhan mie opetellakin :) Johan mulle on useampikin henkilö ehdottanut myös kenkien ja laukkujen tekemistä ;)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   11.9.13 18:14:04

Niina, mä just luin ton jutun Ylen sivuilta ja tykkäilin fb:ssäkin :) jos päätät alkaa tehä myös kenkiä niin mä haluun tilata ittelleni ratsastussaappaat

Mä olin itseasiassa myös paikallislehdessä, olin sit valokuvakisan voittanu :)

Päivämäärä:   11.9.13 18:17:34

Pistekin löytäs helpommin miehen, ku vois palkata kotitöiden tekijän. Ei tarttis miesten pelätä kotiorjan roolia :D Jos sais lottovoiton, ison.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   11.9.13 18:20:07

Niina :) ! Hienoa kuinka löytyy uusia mahdollisuuksia!

Päivämäärä:   11.9.13 18:21:43

Wautsi Niina! Hienoja uutisia sulla! :)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   11.9.13 18:28:52

Aina kannattaa opetella uutta Niina. Koskaan ei tiä mistä se lumivyöry saa alkunsa =)

Vähän semmonen kökkö päivä ollu - hommat eteneen jotenkin, mutta enemmänkin pitäs tehdä et kaikki sais ajoissa valmiiks. Meille kun on asetettu määräpäivä kuun loppuun - silloin pitäs yks rakennus olla tyhjättynä romuista ja niitähän riittää.
Hamstereiden sukua noi edelliset polvet ollu, ni kaikki mitä joskus voidaan tarvita on säilötty nurkkiin... :P

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   11.9.13 20:14:01

Hieno juttu oli Niina :)

Päivämäärä:   11.9.13 20:16:35

Hienoa Niina, hyvä juttu oli nettisivuilla! :)

Tää on mun toinen peräkkäinen ilta ikuisuuksiin ku oon yksin ja äijä muualla (huomatkaa miten tää alkaa jo arkistuun ku äijittelen jo ihan sujuvasti!;) ), toosi outoa! Mutta toisaalta tekee kyllä ihan hyvääkin. Mä voin rohmuta herkkuja niin paljon kun lystää eikä yhtään häiritse vaikka maha pullottaa, hahhahahh.
Huomena sitä oltais lähempänä kolmeekymppiä ku kahtakymppiä, aijai :/

Päivämäärä:   11.9.13 20:47:56

No supikkaat täytyy kyllä tilata! En tosin tiedä, miltä ne näyttävät, mutta puuttuvat kenkäkokoelmasta.

Olikohan joku edesauttanut Mopen koiran karkumatkaa, kuulosti epäuskottavalta reissulta? Ja mitä Moppe siis haluaisi opiskella?

.:n alfaromeotopa tuli luettua päivällä, jos piste innostuisi jostakin miehestä kuin autosta, täällä olisi yksi sinkku vähemmän.

paukkeen kommentista tuli mieleen, että voisi listata pariutuneet, pysyisi kärryillä.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   11.9.13 20:58:27

pauke, onneksi olkoon!

kurnau: samaa tässä epäillyt, on nimittäin kaksi kertaa aiemminkin tällä viikolla ollut portti auki "yllättäen" ja kerran on koira karannut ja tullut sitten takaisin. Pistin nuo aiemmat kerrat ihan sen piikkiin että uhohdin laittaa portin kiinni...

Jos olisi rahaa kuin roskaa niin minä opiskelisin kirjallisuutta, draamaa, hmm.. maalaamista, valokuvausta, lasinpuhallusta, ratsastusta, kuvanveistoa, savitöitä, metallitöitä, puutöitä... niin ja eipäs unohdeta kirjoittamista ja remonttihommia (katonkorjaus, tapetoiminen, seinien maalaus, lvi-putkihommat)... Siis kaikkea mahdollista mitä milloinkin mieleen juolahtaisi :D :D ! Olen intohimoinen opiskelija, vaikka varsinaisesti ei kykyjä olisikaan!

Päivämäärä:   11.9.13 21:24:14

On pakko kysyä, että millainen suhde Mopen exällä on koiraan, oliko tärkeäkin?

Ollaan päädytty s24:n virtuaalisuhteen kanssa jo siihen, että kumpi lopettaa suhteen ensin. Vaikkei olla siis koskaan nähty.

Päivämäärä:   11.9.13 21:34:42

Niinpä kurnau...täytyy oikein ihmetellä itsekin, et mistä mulle autokuumeen pukkasi, kun ei sellaista ole ikinä, koskaan aikaisemmin ollut!!!
Jos olisi samanlaisia kuumeoireita miesten suhteen, olisin varmasti pariutunut jo aikoja sitten:)!
Mihin lie kavioiden kopseeseen nuo mieshaaveet jääneet, ei ole ollut aikaa eikä kiinnostustakaan, kun ei niitä hevosmiehiä ole enemmälti kohdalle sattunut. Nekin, jotka ovat sattuneet, eivät sit kuitenkaan syystä tai toisesta ole sitä kipinää saaneet aikaiseksi, josta roihu syttyisi...
Eikä mulla ole aikaa, mut täytyy treffata tallilla, treffailun lomassa ratsastan ja hoidan hevoset...

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   11.9.13 21:38:41

Mopen moppe ja exä on parhaat kamut, nukkuvat vierekkäin ja katsovat töllöä sylikkäin :) . Mutta kun ei exä lenkitä koiraa ja ryyppykausilla jää tuo hoito muutenkin aika huonoksi niin koira elää meillä. Tosin nyt jää pariksi päiväksi isännän huomaan, täytyy vähän katsella käykö joku availemassa porttia vai onko meillä vain nero koiraksi :)!

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   11.9.13 21:57:02

Täytyy vielä lisätä, en kyllä yhtään epäile exää koiran "varastamisesta", tietää kyllä että voi hakea milloin vain koiran luokseen, kunhan on selvänä. Tässä suhteessa sekä koira että lapset on ihan samalla linjalla ;) !

Lähettäjä: Tirli 
Päivämäärä:   11.9.13 21:57:58

Morjensta sinkkulaan! On jäänyt taustailukin vähemmälle, kun on ollut kiirutta. Kevättalvinen baarilöytö on vakiintunut oikeaksi ihmissuhteeksi, vaikka etäsuhteen haittapuolet välillä rassaavatkin. Onneksi kaikesta selviää puhumalla, yhtään kertaa ei ole tarvinnut mennä kiukuttelun puolelle. Ikävä on vaan kaikin puolin ilkeä olotila. Ajoittaisesta ikävöimisestä huolimatta nyt tuntuu, että uskallan jo uskoa ja luottaa, että tässä on ihan pysyvän ihmissuhteen ainekset.

Tsemppiä teille etsintään. Ja nyt pitää mennä Ylen sivuille etsimään juttu Niinasta.

Päivämäärä:   11.9.13 22:02:03

Toi Niinan moninaisuus käden töissä on ihailtavaa:)!!!
Naisella ei tule olemaan töistä puutetta, kunhan hommat lähtee rullaamaan:)!!

Päivämäärä:   11.9.13 22:10:06

Moppe, mulla oli joskus poni, joka aina katseli uteliaana, mitä teen. Se oppi miten sähköaidan portti avataan. Kahva suuhun ja ilman tällii selviää. Ja oli vielä toinen kahva alempana, mut samoin se aukesi. Oisin kyl väittäny höpsähtänyttä mummelii syylliseksi, mutta satuin näkemään omin silmin ponin portin avaamiset, enkä ollut uskoa näkemääni :)

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   11.9.13 22:13:56

Oon vasta viime aikoina pistänyt merkille tän topan, ja ihmetellyt että mistä ihmeestä sinkut näin monta ketjua juttelee. Ja että kun työ ootte kaikki kuiten olleet tässä ketjussa kauan, nii ei varmaan kehtaa uutena tulla koittelemaan.
Onks täällä koskaan tapahtunut mitään "löysin sen oikean" juttuja tmv.?

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   11.9.13 22:28:22

Hilla, kyllähän joukkoon mahtuu lisää juttelijoita. Eipä täältä pareja ole löytänyt, mutta kesän aikana aika moni on ainakin leikkikaverin löytäneet muilta foorumeilta.

Jokupoku, aika fiksuhan tuo koira on mutta kun portin korkeus on n. 170 cm ja koiran pitäisi siis laittaa salvat (työntösalpa ja hakanen) sisäpuolella n. 150 cm korkeuteen kiinni(sieltä sisäpuolelta), niin enpä taitaisi edes omia silmiäni uskoa jos näkisin miten se sen oikein onnistuisi tekemään :)!

Päivämäärä:   11.9.13 22:28:42

Kiitti tyypit! Aikamoista kyllä, tuota YLEn juttua on facebookiin suositellut kohta jo 150 ihmistä, ja tuon YLEn sivun mukaan vaan kaks niistä olis mun face-kavereita; eli siis aika monta muuta ihmistä on sen huomioinut :o

Mukaan vaan, Hilla! Täällä on nyt ollut aika hiljaista viime aikoina; joskus lopputalvesta saattoi täyttyä pari topiccia päivän (ja yön) aikana hyvinkin...

Tirlille ja Paukkeelle peukutukset edelleen; kiva, että joillakin menee ihmissuhdepuolellakin hyvin. Ja varmaan ruosteen voi laskea samaan kastiin, kun ei siitä ole kuulunut aikoihin; liekö jo muuttanut Irlantiin...? :p

Tulipa muuten tuosta mopen koiran jutusta mieleen, että meilläkin on olleet elukat väärissä paikoissa väärään aikaan -> menin aamulla tallille ja tallin pihalla oli irtaallaan pari elukkaa pyöröpaalin kimpussa -> ilmeisesti meidän vauva oli oppinut avaamaan karsinan oven, ja totta kai äiskän oli pitänyt lähteä mukaan reissuun. Onneks eivät sen kauemmaksi kuitenkaan menneet, ja kiltisti kävelivät sitten irrallaan rehukipon perässä aitaukseen :)

Mulla yrittää olla kuntokuuri meneillään, siis "syö fiksusti" -kuuri oikeammin. Ja koko ajan tekee vaan mieli mässäillä jotain >:/ Huomenna on edessä seuraava koetinkivi, kun on Joensuu-päivä: kaikki ne kaupat täynnä herkkuja ja super- ja hypertarjouksia :/ No, jospa tässäkin yrittäs taas edetä pienemmin askelin; pienet sortumiset sallitaan, mutta suuria ei, eli pikkupussi karkkia on ok, mutta ei enää mitään jättisäkkejä ;)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   11.9.13 22:36:08

Niina: Hieno juttu, mäkin kävin kurkkaamassa ton uutisen. Aika hyvää mainosta tollanen. :)

Hilla: Kyllähän tänne sopii. Vaikka ehkä pidempään olleilla on tietysti vähän enemmän sellasta sinkkuketjun yhteishenkeä, niin kyllähän tänne uusia sinkkuja aina mahtuu. Täytyyhän sitä kuitenkin vähän aikaa turista, jotta tulee tutuksi muille ja alkaa hitsautumaan osaksi porukkaa. Mut ihan hyvin täällä on mun mielestä kommentoitu uusille ja yritetty toivottaa tervetulleeksi. Hyvin mäkin tänne joskus pääsin juttuihin mukaan, kun vaan höpöttelin aktiivisesti kaikenlaista. :p

Onhan täällä porukkaa hieman pariutunut, mutta ei vissiin oikein tän porukan sisältä kuitenkaan. Et enemmän tämä on sellanen sinkkujen höpinäketju. Tosin eipä täällä ihan kaikki nyt sinkkujakaan ainakaan täysin oo. :>

Laita vähän jotain infoa ittestäs. Se on ollu alkuun tapana. Niin ja tervetuloa mun puolesta. :)

Lähettäjä: Tirli 
Päivämäärä:   11.9.13 22:57:39

Hilla: on täällä väki vaihtunutkin ajan saatossa. Itse olin aktiivinen sinkkutopassa puolisen vuotta, sitten löytyi oikein hyvä mies, tosin muualta kuin täältä. Alkuperäinen jäsen en ollut, mutta hyvin mahduin mukaan "keskenkin". Tämä on toiminut hyvänä hengennostatustopikkina ja juttupaikkana sinkuille. Tule ihmeessä mukaan juttelemaan.

Päivämäärä:   11.9.13 23:05:12

Linkittäkää joku pliis se Niinan Ylen juttu.
En jaksa nousta sängystä enää, mä olen aivan sippi!

Päivämäärä:   11.9.13 23:08:28

Tässä pisteelle, ollos hyvä: http://yle.fi/uutiset/valjaiden_teko_on_taiteellista_kasityota/6823982

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   11.9.13 23:19:35

Jahas, että semmosta, kiitoksia rohkaisevista sanoistanne :)
Jotenkin ajatellu ettei kehtaa tunkeutua toisten yksityisalueelle.
Mutta siis sellaisen kuvan sain, että täällä jutellaan ja ollaan, ja suurin osa kai sinkkuja.
Itse ollut sinkkuna nyt reilun 2 vuotta, ja ihan hyvä näin. Oon täällä kirjotellut muissa topissa omalla nimimerkilä kyllä, vaikka ei mua vakkariksi voi sanoa. Olen oman kuvankin täällä joskus vilauttanut.
Mut ehkä alankin pikku hiljaa seurailemaan tätä, ja osallistun sitten juttuun.

Päivämäärä:   11.9.13 23:21:25

Tervetuloa Hilla, mukaan pääsee aivan taatusti, mutta se vaatii myös vähän aktiivisuutta keskusteluun ;)

Mä muistelen hypänneeni remmiin juuri ennenkuin muutin pääkaupunkiin- ainakin muistan jaaritelleeni täälä jotain muuttokuorman viemisistä :D
Toukokuussa löysin vihdoin ja viimein lupaavan miehen deittisaiteilta ja seurusteluks tää on nyt edennyt kesän mittaa, mutta taustalla häröilen minkä kerkeän :D

Väsyttäis kamalasti. Mutta töihin vasta puolenpäivän aikoihin, on siis lupa lusmuta. Ja syödä tuoretta patonkia..... :)

Päivämäärä:   11.9.13 23:29:07

Kiitos Niina:)!!
Hieno juttu!!
Aivan varmasti tulee kontakteja ja meille ne kisasuitset, kunhan tuo junnu nyt saa nuo leukaperänsä normikokoon...mut ensi kesälle jo tarvitaan:)!
Tai toivottavasti kaikki menee hyvin hevosella ja saadaan ne käyttöön....:)!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   12.9.13 07:08:31

Huomenta sinkkulaan.

Tervetuloa porukkaan Hilla, minä olen ollut mukana keväästä ja hyvin olen mukaan päässyt

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.