Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 364

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.13 19:23:39

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9

Ja jatketaan....

Re: Sinkkujen topic 364

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   5.9.13 19:43:42

Ihan on syksyiset puheet sinkkulassa :) ! Olisihan se kiva, leivinuuni ja varaava takka. Täällä rivarissa ei ole mitään, mutta entisessä elämässä sentään öljypannu lämpeni puulla vaihtoehtoisesti ja kellarissa oli kamiina, joita lämmittämällä sai kämpän edes jotakuinkin lämpimäksi.

Tapaninpäivän myrskyaamuna heräsin kauheaan kolaukseen katolla ja säntäsin samantien katsomaan... osa tiilistä tuli alas ja rysähti auton päälle. Kipusin katolle paikkaamaan tiilien jättämät kolot ja kun seuraavan kerran katsoin ympärilleni, totesin sellaisen yli satavuotiaan kuusen kaatuneen takapihalla... vasta siinä vaihteessa rupesi raksuttamaan että ehkä olisi hyvä idea hankkiutua alas ;D ! Kotitie oli kuin pommitusten jäljiltä, paljon isoja kuusia nurin!

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   5.9.13 19:50:16

On se ihanaa kun on puuhella ja leivinuuni ja pönttömuuri ja takkakin ;)

Tietääpä mitä talvella tekee = raahaa puita sisälle ja lämmittää pirttiä :D

Ois yhdet sukatkin kudottava loppuun, mut kun ne on mustat, ni en jaksa enää näin iltahämärässä alkaa niitä kutomaan.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 20:00:07

Moppe juu, se oli sillon ku tykistökeskityksen jäljiltä, mulla kaatu leppä sähkölinjaan, sillon sai hieman taistella.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 20:05:29

Ja viiden kilsan pätkällä oli kaikki ilmakaapelit tiellä. Tos pätkä siitä missä ennen asuin, aika korvessa.:)

http://www.youtube.com/watch?v=JRz75JGMwsA

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   5.9.13 20:17:27

Kukakohan taas joutuu töihin vuorokaudet ympäri kun seuraava myrsky kurittaa lounais-rannikkoa:(

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   5.9.13 20:22:10

No nyt se soitti. On tehny 13-15h työpäivää ja päälle kuunnellu porukoittensa vittuilua siitä, kun ei ehdi tehdä kotona mitään :o Ja jotain flunssanpoikasta sillä oli kanssa päällänsä. Niin ei se nyt kai ihan kokonaan oo mua dumpannu, mutta vähän jäi kyllä sellanen ????-fiilis, kun se sanoi, että ei tiiä missä mennään, mitä tehään missä ja millon, ja että pitää nyt keskittyä työntekoon. Kyllä se vähän pyyteli anteeks, kun ei oo ilmotellu itestään, ja sano, että ollaan yhteyksissä. Joten katotaan nyt mitä tästä seuraa vai seuraako yhtään mitään :/

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 20:22:36

Veikkaanpa et Uki, mut se on sillon tehtävä ku puuhaa on.:) Ja koneiden on tienattava, ettei seiso tyhjänpanttina.:)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   5.9.13 20:35:13

Sisko oli tuolloin mittarinlukijana ja syystä tai toisesta ei ollut kuulemma kivaa käydä syrjäkylillä mittareita lukemassa... oli kuulunut paljon veetuilua siitä että mittarinlukija pääsee perille mutta linjan korjaajat senkun kuhnii!

Päivämäärä:   5.9.13 20:36:29

Kyllä silloin Tapanina oli koneet ja miehet töissä.
Ihan pitkin tienvarsia.
Kotimatkaan meni useampi tunti, normisti ton heittää reilussa tunnissa.
En ole sukkuloinut millään tiellä niinkuin silloin kierrellen pilkottuja puita tai vielä pilkkoamattomia.
Myrsky oli kaatanut trombina puita edestään. Heitellyt osan sinne tänne tielle, kaatanut sähköpylväitä ja katuvaloja. Sähkölankoja maata myöten...
Ihan niinkuin joku julmettu pommitus olisi pyyhkäissyt kaiken matalaksi!!
En koskaan aikaisemmin ole moista hävitystä nähnyt, enkä niin paljon vilkkuvia valoja!!!!!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 20:37:18

Auraaminen on mulle aika tuttua puuhaa, yrittäjäkaverin välillä talvisin päästänyt nukkumaan, ku auraa sen yli 24h, rupiaa kaistat olemaan aika kapeita.:D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 20:39:55

En minäkään Piste sellaista myräkkää ennen ole nähnyt.

Päivämäärä:   5.9.13 20:43:17

Niina, unohda nyt se mies hetkeksi ja jos palaa asiaan, niin palaa.
Jos ei, niin sit ei.
Miehistä ei kannata ottaa stressiä, keskityt vaan omiin juttuihisi ja annat olla.
Aina tulee parempia eteen!
Noita kaksilahkeisia kun riittää jopa tässäkin maassa...:)!
Ja jos ei löydy kotomaasta, niin sit ulkomaat mukaan....;)

Päivämäärä:   5.9.13 20:46:00

Janika myrskyn aikoihin (onkohan siitä joku reilu kymmenen vuotta) painettiin ihan hulluna eikä työ turvallisuudesta ollu tietoakaan. Otsalampun valossa sahattiin puita pois sähkölinjoilta yli kaks vrk. ja pimeessä vaan kuuli kun puut kaatu lähelle mut ei nähny mitään. Nyt Tapani myrskyssä jo odoteltiin pahimmat puhurit ja pimeydet sitten ryhdyttiin töihin.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 20:51:35

Toivottavasti ei enää sellaista myräkkää tule.

Päivämäärä:   5.9.13 20:57:16

Jep KESSU eihän tollasta toivo,mut se vaan taitaa olla tätä maailman aikaa nämä ääripään sääilmiöt. Mut jos tommosia myrskyjä tulee niin silloin saa tehtyä kuukauden tilin viikossa;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   5.9.13 20:57:43

Toivotaan!

Päivämäärä:   5.9.13 21:00:41

Toivottavasti ei ihan heti samanlaista tule!!!
Enkä kyllä halua olla tien päällä moisen myllerryksen jälkeen!!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 21:00:42

Juu ja saa mennä peräsuoli pitkänä.:D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 21:08:52

Krameria, Lundbergiä ja Avanttia olen talvisia ajanut, Avatti on aika veikeä vehjes.:) Pikkukone, mut mahtuu hyvin ahtaisiin paikkoihin.:)

Lähettäjä: Jokupoku 
Päivämäärä:   5.9.13 21:12:49

Leivinuunista viä sen verran, et jos mul semmone joskus on, nii opettelen oikeen happaman ruisleivän teon. Leipäjuuri oottaa pakastimes. Vois kait sitä tolla sähköuunillaki joskus koittaa..

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   5.9.13 21:17:35

Kyllähän siitä sähköuunillakin tulee hyvää Jokupoku! Äiti tekee säännöllisin väliajoin ja saadaan mekin tuoretta ruisleipää! (hikka).

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 21:21:48

Mopella hikka hik hik, ei kivajuttu.:(

Päivämäärä:   5.9.13 21:23:32

Voih!
Leivinuunin leivät ja ruoat....
Tulee mummula mieleen...
Mä muuten meen sinne maalle, ensi keväänä starttaan, jos kaikki menee putkeen ja takas en tule ihan vähällä.
5.naiselta otan kukon ja kanat. Ainakin pysyn munissa...;)!!!

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   5.9.13 21:31:57

Ei Kessu, ei minulla nyt ole hikkaa ;). Uunituoreesta ruisleivästä tule hikka :) silloin kun sitä herkkua saa!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 21:34:59

Heh Pistellä munat mielessä, no mää mun Mökille/maatilalle, Sonkajärvi/Rutakko 13. Ja peltoa on yli 7 hehteeria, pojille lääniä mellastaa.:D Mehtää yli 40, vanha sukutila.:)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 21:40:22

Voisikin oripojat olla ihmeissään vapaudentilasta.:)

Päivämäärä:   5.9.13 21:42:19

En mä etelästä niin kauas lähde, Kessu!
Niin maalaista musta ei kuitenkaan tule, että paljoo yli 100 km olisi Stadiin matkaa.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.9.13 21:46:18

No jotenkin sen asian arvasin.:D Ny maate öitä.:)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   6.9.13 07:43:45

Huomenta! Sumuinen kirkas aamu.

Lähettäjä: 5.nainen 
Päivämäärä:   6.9.13 07:45:40

Huomenta, ai niin SE Tapaninpäivän myrsky :/ Olin tallissa heiniä antamassa, kun kuului jumalaton rysähdys, valtava koivu rysähti talon päälle.... jälkikasvu sisällä meinasi laskea housuihinsa ;) Sitä koivua kun killittelin, niin alkoi kuulumaan natinaa ja pauketta ja iso mänty kävi loikomaan puoli metriä varpaista.... sähköt oli poissa vuorokauden.. onneksi on puuhella ja puilla lämpiävä sauna/vesipata :) Silloin kun muutin tänne, meinasin vesipadan kantaa pihalle hevosille, mutta onneksi ei tullut viriteltyä. Siinä päivässä ei ollut muuta kivaa, kuin palomiehet, jotka saapuivat iltapimeässä pudottamaan koivua meidän katolta... ja siitäkin päivästä selvisin ilman omaa kaksilahkeista... Onneksi ei sattunut mitään vakavaa enkä välittäisi sellaisesta uudestaan :(
Niina antaa sulholle vaan lisää liekaa, ihme asioista naiset aina mussuttaa :D En ehkä lukenut kaikkea, mutta oliko joku syy, miksi sinä en soittanut sitkeästi miehelle? Ajatelkaa nyt, se sulho ei ole tehnyt mitää pahaa, vaan on ollut töissä... miksi siitä pitää "rankaista"? Olishan se voinut olla pahoilla teilläkin ja nyt kuitenkin otti yhteyttä? Tämä ei koske Niinaa ja sulhoa, vaan yleisesti: minä en kestäisi "akkaa", joka ei ymmärrä, että ihminen voi olla oikeasti korviaan myöten töissä ja että niistä töistä voi oikeasti olla uuvuksissa. Sama melkeinpä koskee harrastuksia, joka ikinen hevosnainenhan tietää tämän? Näin kärjistetysti esitettynä :) mutta minä olenkin kuulemma sellainen "omaa tilaa antava" :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   6.9.13 09:03:18

Huomenta, on kyl aika sumusta, ulos ei uskalla lähteä, sinnehän eksyy viellä.:)

Päivämäärä:   6.9.13 09:17:41

Huomenta:)!
Sama täällä, 5. nainen, mun kanssa kyllä saa omaa tilaa ja aikaa, en hengitä niskaan:).
Ei ole aikaa holhota miestä.
Erityisesti silloin, kun tapaus on ollut ei hevosihminen, niin paremminkin on tullut samomista siitä, miksen soita, miksi mulla ei koskaan ole aikaa muualle kuin tallille, miksi en jaksa lähteä baariin tai mihinkään muuallekaan...
Ainoastaan hevosihminen, jolla on hevosia, tietää mitä se tavoitteellinen hevosharrastus on!
Siksi mä sitä hevosmiestä peräänkuulutan....

Päivämäärä:   6.9.13 10:26:25

No ohhoh :o Miten mie nyt olen muka sitä rankaissut...? Ihan rauhassa olen odotellut yhteydenottoa, kun todellakin tiesin, että sillä on kiireitä ja paljon töitä. Toissapäivänä ensimmäisen kerran kyselin vähän perään tekstarilla, kun oli 1,5 viikkoa kulunut siitä, kun se otti viimeksi yhteyttä. Sitä ennenhän se soitti pitkän aikaa ihan joka päivä, niin toki tällainen äkillinen muutos tuntui vähän oudolta.

Sitten mun kotiväkikin alkoi jo huolestua, kun ei siitä "sulhosta" ole kuulunut aikoihin mitään; ettei vaan olis hylännyt kokonaan. Sitten jaoin huoleni tänne, ja täälläkin pidettiin sen käytöksen muuttumista outona ja kehoitettiin unohtamaan koko tyyppi. Niin tottahan mulla alkoi mielikuvitus laukata, ja oli pakko laittaa se tekstiviesti; muussa tapauksessa olisin varmaan odotellut ilman huolen häivää ties miten pitkään... Että ei ole todellakaan ollut tarkoituksena rankaista ketään tai pitää liian kireässä lie'assa, eihän me edes tunneta kunnolla vielä, niin ei ole tarvetta moiseen toimintaan.

Mutta tottakai miusta olis mukavaa, jos se pitäis mua niin tärkeänä, että jaksaisi ja ehtisi ilmoitella itsestään edes silloin tällöin; se on kuitenkin se eka, joka on minusta ikinä edes vähäsen ollut kiinnostunut, siis IRL... Kyllä minua ainakin sen kuulumiset kiinnostaa, mutta en ole halunnut häiritä, kun tiedän, että se niitä konehommia tekee; soittakoon sitten, kun sillä on sopiva hetki, mulla kun ei juuri muuta ole kuin aikaa, kun ei nuo biskenset oikein suju...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   6.9.13 10:50:21

Olen tämän tainut sanoa jo aikasemmin, kovaan kyytiin hevosäijä joutuu, jos Pisteen kelkaan lähtee mukaan.:)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   6.9.13 10:57:55

Niina, eipä se yksi viesti 1,5 viikkoon voi olla liikaa kenellekkään, vaikka kuinka olisi kiireinen maajussi. Ja juurikin noin että jos ensin pitää joka päivä yhteyttä ja yhtäkkiä lopettaa, niin eihän sitä edes voi tietää onko hengissäkään ....

Minä en miehelle soittele, kun en yleensä soittele kenellekkään muullekaan. Mutta kyllä pitäisin omituisena jos tämä tapailtava nyt yhtäkkiä jättäisi "jokapäiväisen" viestin lähettämättä. Varmasti jo parin päivän kuluttua kyselisin että missä mennään vai mennäänkö mettään! Eikä se mitään lieassa pitämistä ole, onhan se reilua minullekin jos ei tarvitse viikkotolkulla ihmetellä että mitä tapahtui. Nykyaikana kun tämä kommunikointi on suht vaivatonta ja ei tarvitse kilometrejä kulkea yhteydenpidon vuoksi!

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   6.9.13 11:02:08

No, enpä mäkään nyt mikään rajoittava ja holhoava koe olevani. Mutta itse mielelläni pariudun sellaisen kanssa jonka kanssa nuokin asiat kohtaa mahdollisimman hyvin. Arvostaisin kovasti jos pariin viikkoon voisi edes viestin lähettää, "olet ajatuksissani, hukun töihin ja väsymykseen mutta ollaan enemmän yhteydessä kun työt antavat myöten". Esimerkiksi. Menee alle minuutti. Mutta kun jurot miehet ovat juroja miehiä. Eivät voi tuotakaan asiaa kakaista ulos.

Vähän eri asia jos on jo jonkinlainen perusta olemassa suhteelle, mutta siinä vaiheessa kun tapailaan ja ollaan muka kiinnostuneita niin pitäisi olla kyllä kiinnostuneita. Täyden hiljaisuuden ja tuntien maratonpuheluiden väliin jää monta monituista vaihtoehtoa jotka eivät juuri rasita tai vie aikaa.

Tuskin tuon Niinan maajussin kohdalla kyse olisi kiinnostuksen puutteesta, lienee vaan sitä tyyppiä mies että ei näe tarpeelliseksi liehakoida lainkaan jos ei nyt itse jaksa ja viitsi ja ehdi paneutua asiaan kokonaisvaltaisesti. Itse en juuri välittäisi sellaisesta, toisille sellainen sopii paremmin.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   6.9.13 11:07:59

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2012/09/1625938

Mä en kyl allekirjoita moista tutkimusta ;)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   6.9.13 11:34:22

Toihan on hyvä tutkimus, parisuhteessa äijän ei kandee tehdä mitään kotihommia, kannatetaan.:D

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   6.9.13 19:17:25

Maanantaina 18 tuntia liikkeellä ja 700 kilssaa ajoa, tiistaina olin lasten kanssa, kun äidillä oli kokous. Sitten parin päivän risteily vanhimman pojan kanssa, Isä-poika risteily ... ja nyt alkoi sitten 10 päivän lastenhoitovuoro ... joten kiirettä pitää.

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   6.9.13 20:32:30

Iltaa ja mukavaa viikonlopun alkua kaikille :)

Minkäslaisia suunnitelmia itse kullakin on?

Mie meen huomenna mikkeliin ampumaan rk:lla. Viimeks kaksi vuotta sitten rk:lla ampunut ja sitä edellinen kerta onkin sitten 11 vuoden takaa intin aikaan.

Mukava päästä verestämään muistoja.

Myös uuniremppa jatkuu. ja myös piha hommiakin pitäis keretä tekemään. :D

Päivämäärä:   6.9.13 20:37:00

Aivan todella nollatutkimus!!!
Jos mies ei osallistu ja aktiivisesti, saa mennä menojaan!!
Täällä se, joka jaksaa hoitaa kokkauksen, pyykkäyksen ja siivouksen viikolla, saa kymmenen pistettä:)!
Mä en ehdi.
Enkä aina viikonloppuisinkaan.
Mun mies tietää mikä on astianpesu- ja pyykkikone, hallitsee imurin käytön suvereenisti ja luuttuamisen sekä pölyjen pyyhkimisen ja mattojen tamppauksen.
Ja osaa lisäksi kokata. Ja hyvää ruokaa.
Ja noi samat osaan kyllä itsekin, mut en ehdi ainakaan kisakaudella.
Tai aniharvoin.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   6.9.13 20:49:41

Hmm - huomenna ois tääl meidän kylällä "Irwinin muistojuhlat"- pitääkö sitä kävellä peräti puol kilsaa päästäkseen bilepaikalle :D

Tai sit mä vaan kuuntelen kotirappusilta ja nautin saunakaljaa ;)

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   6.9.13 21:39:46

Ois hienoo olla mukana irwinin muistojuhlissa :D

Lähettäjä: äR 
Päivämäärä:   7.9.13 00:31:34

Kyl muuten uppoo syvälle suohon sinkkujen topicci... vinssiä? Nosturia? Panssarivaunua?

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   7.9.13 02:02:49

Hei sinkkula vaikka tuskin täällä nyt muita on tähän aikaan.

Kyl nyt on taas alkanut tapahtumaan ku muutti takasin kuopioon. Oon viestitelly sen yhden miehen kanssa jonka kans mul oli keväälläkin juttua meneillään. Vähän jänskättää et miten täs tulee käymään täl kertaa vai käykö kuinkaan. Ja eilen bileissä yks opiskelukaveri alko käymään turhankin tuttavalliseks... ei muuten mitään mut tietääkseni hänel on tyttöystävä... no ei ainakaan käy elämä tylsäks tääl :D

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   7.9.13 03:28:49

Mä nyt höpötän tääl yksinäni mut on sentään aamuvuorolle jotain luettavaa :D

Toi mies jonka kans oon viestitelly kävi teellä. Sanoi viel lähtiessään et täytyy nähdä joku päivä. Täytyy kumminki nyt koittaa ol innostumat täst liikaa :)

Lähettäjä: Nettioffari 
Päivämäärä:   7.9.13 08:28:08

Piste, ei se ole nollatutkimus, vaan todistettu tilastollinen fakta. Jos sää oot jostain erimieltä, niin ei se edelleenkään tarkoita, etteikö se pitäisi paikkaansa. Vai meneekö sekin niin, että jos mies on erimieltä ja yksikään nainen ei ole kuulemassa, niin hän on kuitenkin väärässä?

Ja huomenta töistä. Niina, jos se sulhos on epävarma sun tilanteestas, että ookko sää kiinnostunu siitä yhtään, niin siksi hieman takailee, eikä viitsi enään niin piirittää?

Päivämäärä:   7.9.13 09:10:39

Ois muuten kauheen kiva jos ihmiset osais sanoo "Mä tykkään susta!" Tai jotai syvällisempää tilanteen mukaan. Tai ylipäätäänkin jotain mukavaa toiselle silloin ku on sellanen tilanne, että siltä tuntuu.

Päivämäärä:   7.9.13 09:13:33

nettioffari -> en oikein usko, että on tuollaisesta kysymys. Minähän tässä olen se, joka on aina mennyt sen luokse, minä olen pyytänyt sitä tänne käymään (mutta ei ole tullut) ja minä olen kirjoittanut kärsiväni halipulasta, niin aika tollo pitää olla, jos tulkitsee nuo sillä tavalla, että mua ei kiinnosta... Mutta tilanteet muuttuu. Saattaa olla pian ei enää kiinnostakaan. Mielenkiinnolla odotan, ottaako se vielä yhteyttä vai ei, ja jos ottaa, niin minkä ajan päästä. Mutta minä en edelleenkään aio käydä itseäni kenellekään tyrkyttämään, että jos ei kelpaa niin sitten ei kelpaa.

Jaahas, kello on jo niin paljon, että mun pitää ruveta verhoilemaan makkaroitani vähän toisenlaiseen asusteeseen ja sitten suunnataan orhin kanssa kaupunkiin. Wish us luck! ;)

Päivämäärä:   7.9.13 09:22:39

Huomenta:)!
No olkoon sit vaikka tilastollinen fakta, mut mun mies ei kuulu tuohon tilastolliseen tutkimukseen.
Niina, ihan oikea asenne, mitä sitä turhaan, jos miestä ei kiinnosta riittävästi.
Jos ei viesteistäsi ole ymmärtänyt, että olet kiinnostunut, niin se on sitten voivoi...:).
En mäkään alkaisi itseäni enempi tyrkyttämään, jos ei seura kelpaa, niin se ei kelpaa. Ja sit vaan eteenpäin!
Mun mielestä Niinalla on oikea asenne, ei väkisin eikä väsyttämällä;)!
Onnea teille näyttelypäivään!
Tuokaahan taas nippu rusetteja omaan talliin!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   7.9.13 09:22:42

Huomenta, kyllähän tuo tutkimus paikkansa pitää ... minä en lähes kahdeksaan vuoteen tehnyt ja sitten kun aloin valmistamaa ruokaa samalla kun lämmitin leivinuunia ja täyttämään/tyhjentämään astianpesukonetta, niin heti tuli lapikasta ... joten tieteellisesti todistettu ette4i miehen kannata osallistua kotitöiden tekoon.

Ennen oli selkeästi naisten ja miesten työt ... miestentöitä oli esim kärryjen korjaaminen, valjaiden korjaaminen jne. ... On vain niin että kaikki miesten työt on jo tehty, joten miehet voivat lepäillä laakereilla ;)

Lähettäjä: Riksu 
Päivämäärä:   7.9.13 09:32:44

No huomenet tännekin...

Savossa on niin kuulas syyspäivä, ettei mitään rajaa:)

Ei oo mittää miestäkään, niin itse joutuu kaikki hommat hoitelee...Mutta mielelläänhän sitä Saabin konepellin alla hyörii :DD

Ja tänään kaikki Joroisiin, Härkämeetinkiin...;)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   7.9.13 09:45:25

Huomenta, huhhuh pitikin taas eilen käydä paikallisessa, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Lähtee tarpomaan sienimettään, jos krapula siitä hellittäis.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   7.9.13 12:01:38

Huomenta! Tivolipäivään valmistuessa mennyt tämä aamu. Kova meno ja häslinki päällä :) !

Tutkimus saattaa hyvinkin pitää paikkansa, tosin fakta lienee kuitenkin ettei tuossa liiton onnellisuudesta mittää puhuta! ;)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   7.9.13 16:06:23

Sinkun lauantai suunnitelmat: saunanpoltto, sidukkaa, suklaata - mitäpä muuta sitä tarvis..? ;D

Päivämäärä:   7.9.13 16:34:57

Hehhehee; näyttelyssä oli mukana 40 hevosta ja ponia, ja meidän kyydissä matkustaa BIS II :D Voiton Poniporukan mätsärissä vei itseoikeutetusti shettisponi. Tuomari kävi vielä poislähtiessä kehumassa meidän orhia ja totesi, että hevosia on paljon, mutta hienoja hevosia on vähän. Ja, että ole tarkkana, kenelle annat laitettavaksi, ettei mene sellaiselle, joka vetää sen pakettiin ja etupainoiseksi tai etenee muuten vaan liian nopeasti.

Melkein hienosti jaksoi orhi käyttäytyä, mutts bis-kehässä kiehahti ja rupes huutamaan, hyörimään ja pyörimään. Mutta muuten se oli ihan super <3 Kohta pitää jo laajentaa palkinto"kaappia" kotona, nytkin tuli neljä rusettia, pokaali ja parit tavarapalkinnot, plus omppuja ja auringonkukkia. Meille tuli siis lisäks parhaan nuoren palkinto ja toinen erikoispalkinto parhaista/lennokkaimmista liikkeistä :) Aika hyvä päivä, nyt vielä ehjänä kotiin.

Päivämäärä:   7.9.13 16:36:05

Iina, jätetään suklaa pois, yök ja finnejä! terv. Ikiteini :D

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   7.9.13 16:52:29

Noo ei mulla sitä suklaata paljoo oo ja naama nyt kukkii muutenkin ruokavalion ja lääkityksen yhteistuloksena... :P

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   7.9.13 16:55:37

Onnea Niina! :)

Päivämäärä:   7.9.13 17:09:11

Mulla teki hormonikierukka paluun teini-ikään..:)

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   7.9.13 17:10:36

Onnea Niinalle! :)

Mä heräsin tänään ihan törkeessä halipulassa. Pyörin tunnin vielä sängyssä haaveilemassa mutta ei uni enää tullut sitten, olisin halunnut päästä halimaan edes unissani. Ihan semmonen älytön "vahvat käsivarret ympärille rutistamaan nyt heti!" -olotila :D Ärsyttävää...

Pitäis tehdä vaikka mitä mutta laiskottaa...

LähettäjäM 
Päivämäärä:   7.9.13 17:29:36

Iltaa

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   7.9.13 17:47:36

Näinköhän tässä joutuu joka päivä lettuja paistamaan ... Tyttö jo vaati että jos yksi kaveri tulee kylää, minun pitää paistaa lettuja ... ja tietenkin heittää aina lettua ;)

Päivämäärä:   7.9.13 17:53:04

Niinalle iisot onnittelut! :)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   7.9.13 18:02:48

Onnea Niina ja nuori orhi! :) Hieno saavutus!

Ja niin oli minullakin, 4 tuntia tivolissa juoksemaassa kolmen tenavan perässä! Tosin täytyy näitä omia kehua kun ovat niin upeita ja kiltisti kulkevat mukana tai kertovat missä ovat ja minne sitten :) ! Tuntui kuitenkin ihan mukavasti neljän tunnin seisoskelu kintuissa!

Päivämäärä:   7.9.13 18:23:04

Upeeta, Niina:)!!!!
Mähän sanoin, et repullinen rusetteja tuliaisiksi...kuvat, mitä olet tuosta sällistä nähnyt, ovat kyllä aivan parasta A- luokkaa:)!!
Arvasin, ettei poika tyhjin kavioin kotiin palaa....
Kessulla lienee lähikuppila viikonloppujen viettopaikka...:).
Mulla ei olisi aikaa eikä kiinnostusta istua missään kuppilassa kuin aivan satunnaisesti, silloinkaan en kyllä samas mestassa kauaa viihdy.
Ja inhottavinta ikinä on kankkunen, se on päivä pilalla heti herätessä!
Otan toki, mut kotona ja meen aikaisin nukkumaan.
Niin paljoa ei tule yksin kitattua, et siitä isompaa kohmeloa tulisi ja unet on piiitkät viikonloppuisin:).

Päivämäärä:   7.9.13 18:56:58

huomaa ainakin että piste on lapseton, ku nukkuu piiitkään viikonloppuisin:D

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   7.9.13 19:16:03

Riksu: ei se auta vaikka lapsi on jo maailmalla kun ei toi karvapylly anna nukkua :D

Päivämäärä:   7.9.13 19:26:27

Mun karvaperse nukkuu just nii pitkään ku määki..hyvin koulutettu :D

Päivämäärä:   7.9.13 19:30:26

Mun jalolemmiki nukkuu kauemmin kuin mä!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   7.9.13 19:38:13

Tulee aika kallispaukku lähteä tästä jonnekkin pitemmälle, tissutathan sie Pieste välillä kuoharia.:) Vieläkös Riksulla on Kentsu henkis? :)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   7.9.13 19:45:48

Hmph- mun pitää siis kouluttaa tota mun karvapyllyä nukkumaan enemmän :D

Päivämäärä:   7.9.13 19:51:32

Totta hemmetis Kentsu o henkis, vaik välil paistinpannul sitä koulutankii..:D

Juu, koira ei herätä, mä herätän koiran ;)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   7.9.13 19:56:03

Ahaa- paistinpannu ois siis oiva väline koiran nukuttamiseen..? :D

Päivämäärä:   7.9.13 20:14:35

Ei se siihen nukaha, kuhan kattelee hetken hiljaa:D

Päivämäärä:   7.9.13 20:17:22

http://www.youtube.com/watch?v=tt4xhG6-_Y4

Ollaan mekin sinkut päällekkäin <3 :D

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   7.9.13 20:20:30

Me oltiin karvakorvien kans piitkällä metsälenkillä ihanan lämpimässä syyskelissä laskevan auringon helliminä :) Olipa mukavaa!

Nyt sitte voiki taas hyvällä omallatunnolla lorvia, siivoon huomenna, ehkä :p

Päivämäärä:   7.9.13 20:36:25

Viideooo mätsäristä :) http://tinyurl.com/m9qeuzy ja http://tinyurl.com/lqv5u9u

Päivämäärä:   7.9.13 20:48:42

Ohhoh :o arvatkaapas kuka soitti!?! :p

Päivämäärä:   7.9.13 20:59:21

Ei voi Niina kuin onnitella:)!!!
Aivan upee ori ja suokki!!!

Tuota poikaa ei ihan pikkurahalla kyllä tarvi myydä, liikkeet on tosiiii hyvät ja mieettömän irtonaiset!! Rakenne myös.
Noita kun on suvussa kasvatettu joskus ammoisina aikoina, niin jopa jotakin asiasta tiedän.
Siitokseen tuollainen ori kuuluu. Palleista ei kyllä kannata luopua kuin jos on aivan pakko!
Mä muuten kaadoin leskeä lasiin;)....

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   7.9.13 22:21:52

. leski olisi tyylikästä, ainakin verrattuna turkinpippureiden jyrräämiseen ja terveysteehen.

Onnittelut Niinalle. Ja jos arvasin oikein puhelujutun, mistä sulholla nyt tuuli puhaltaa.

Moppe ollut urhea tivolissa. Missä vaiheessa muuten aiot esitellä lapset vakiolle?

Ja muidenkin jutut luettu, ollut vain kiireistä ja sekavat tunteet, kommentointi on jäänyt vähemmälle.

Päivämäärä:   7.9.13 22:22:48

Kiitti, piste! Tämä poika ei kyllä ole myytävänä ollenkaan ;) Se on mulle suvullisesti niin kovin tärkeä. Oma kasvatti, ja jalostusta ja suomenhevosen tulevaisuutta ajatellen erisukuinen ja suht. pieni sukusiitosprosenttikin (2,902). On se kyllä jännä juttu, että tälle niitä kyselijöitä ja ottajia riittäisi, mutta se, joka olisi myynnissä, ei kiinnosta ketään :/ Mutta pidetään sitten itsellä niin kauan kuin mahdollista. Aletaan talvella treenata ensi kevään laatuarvostelukarsintoihin (edellyttäen, että tulee lunta ja aitaus tallautuu niin tasaiseksi, että siinä uskaltaa irtohypyttää) ja katsotaan löytyisikö sille sen jälkeen omaa ihmistä...

Päivämäärä:   7.9.13 23:05:20

Ei Niina tuollaista helmeä kannata myydä!!
Poika tekee vielä ison tilin!
kurnau, en mä siitä tyylikkyydestä tiedä, mutta kuuluu aivan ehdottomiin lemppareihin...niitä elämän ihania, pieniä nautintoja....
Ei täällä loputtomiin keikuta, joten sit synnissä lesken kanssa viikonloput;)!

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   8.9.13 01:10:13

Hellou.

Jokos täällä on kaikki nukkumassa?

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   8.9.13 02:32:43

Jykä, mä oon viel hereil mut taidan ol ainoo...?

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   8.9.13 08:03:04

Huomenta!

Niina, tuosta kysymyksestä, olisko ollut pleijeri ;)? Ja voi että on komea ori, vaikka en siis mikään asiantuntija olekkaan niin silmää kyllä miellyttä!!

kurnau: kyllähän lapset ja tapailtava ovat toisensa jo tavanneet, mutta ei toki yritetä mitään perhekuvioita tähän rakentaa. Kunhan ovat tutustuneet toisiinsa niin pystytään vähän vapaammin tapaamaan, varsinkin nyt kun tuo exä taas juo ja minulla ei näitä lapsivapaita ole nyt luvassa ennenkuin taas selviää (ainakin vähäksi aikaa).

Huomenna pitäisi aloittaa sitten työvoimakoulutus. Hyvinkäällä! Ja siellä pitäisi olla klo 8 , yaawwwnnn... .Täytyypi opetella heräämään vähän aiemmin! Pari työpakkaakin olisi haussa, toivottavasti jompikumpi tärpäisi, niin tulisi vähän lyhyempi matka ajettavaksi.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   8.9.13 08:18:55

Ihanan sumuinen aamu =)

Kaikenlaista puuhaa ja askaretta olis, mutta tehdään kun ehditään ja jos ei ehditä, niin ei tehdä. Omasta rauhasta pitää nauttia silloin kun sitä on <3

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   8.9.13 09:03:27

Huomenta, puut alkaa jo hieman kellertää, taitaa kesä olla auttamattomasti ohi. Ihmeen rohkea toi peura, monta kertaa lämyillyt tos pusikossa takapihalla. Tai sitten on vanha ja viisas, kun on metsästyskausi, kukaan ei voi ampua asutuksen lähistöllä.:)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   8.9.13 10:02:49

Katselin eilen samaa, puut jo kohta enemmän keltaisia kuin vihreitä! Iltapäivällä oli kuitenkin vielä ihan kesälämpötilat :) !

Tänään lohta grillaamaan ja kallioilla kiipeilemään, merenrannalle tietenkin!

Päivämäärä:   8.9.13 10:04:20

Moppe -> ei ollu pleijeri, eiköhän se liene ollu teinityttöjen kanssa baarissa :p Se oli miun sulho, joka soitteli =D En kyllä olis odotellu soittoa ainakaan näin pian, mutta voin sanoa, että tuli niinsanotusti positiivisena yllätyksenä, pointsit kyllä sulholle siitä! Ei se vieläkään näkemään ehdi, mutta kiva, että sentään soitti taas :)

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   8.9.13 10:18:26

Jaahas, sulho on ettei tavata. Vakio on että tavataan ja lapset yhdessä, mutta ei rakenneta perhettä ... Minulla taitaa olla hakuisessa hieman nämä eri termit, millaisia on eri suhteet sinkkuaikana ;)

Voisiko joku antaa lyhyen oppimäärän, niin osaan puhua oikeilla termeillä ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   8.9.13 14:40:41

Mie en voi autta.. kun en itsekään noita termejä tunne. Vakio on minun sanastossani tapailtava:) .

Päivämäärä:   8.9.13 14:45:44

No ei kai tuo nyt mikään "yleinen" termi olekaan, minkä pitäisi tarkoittaa yhtään mitään, sulho on vaan mun käyttämä nimitys tuosta yhdestä tietystä ihmisestä. Eipä tullut edes mieleen, että se tarkoittaisi muille jotain muuta, sori vaan, jos sille joku oikeakin merkitys on ;)

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   8.9.13 15:39:34

Huvittavaa kun ihmiset pukeutuu kalenterin mukaan :D Vein koirat aamulenkille (iltapäivän puolta se kyllä jo oli) narutopissa, lyhyissä sortseissa ja sandaaleissa. Oli ihan törkeen kuuma ja hiki tuli eikä vähäiset tuulenpuuskat tai matalan auringon seurauksena varjopaikat tuoneet juurikaan helpotusta. En edes viitsinyt kiusata koiria helteessä kovin kauaa. Paljon tuli väkeä vastaan jopa takit päällä, onhan sentään syyskuu :D Tulee mieleen että kalenterin mukaan pukeutuvat ihmiset eivät taida juuri ulkoilla oikeasti... Tosin yksi lenkkeilijän tollo tuli myös bongattua pitkähihaisessa, juoksulenkillä! :D Voi jessus... Mittari näyttää varjossa 24, ja ihan on kesä tuolla nyt.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   8.9.13 15:44:45

Lämmintä piisaa ulkona ja muutenkin meikäläinen käy vähän kuumana. Syyllinen ei kylläkään ole mies vaan auto.
Se @!#$ kun ei tahdo toimia... >:(

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   8.9.13 16:56:58

iina.

Mikäs autoa vaivaa?

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   8.9.13 17:23:30

Jykä: kun tietäs mikä sitä riivaa, mutta ongelma on että se ei tahdo käynnistyä. Polttoainetta saa mun mielestä, mutta ilmeisesti virtaa sit ei. Vika ilmeni yhtäkkiä. Pari päivää oli ajamatta ja sit eilen ei tahtonut käynnistyä - tänään sama juttu.

Päivämäärä:   8.9.13 17:33:45

No tylsää sunnuntaita tännekin :)

Mä sain sentäs jalkalampun koottua, johan se tossa makaskin laatikossa pari viikkoa:D
Pitäs olohuone mööblerata uusiksi, siihen tarttis vahvaa miestä...*vink vink* :DD

Päivämäärä:   8.9.13 18:28:56

No ei Kessu ole kesä ohi!
Jumatsukka missä helteessä tänään treenattiin!!!
Hevoset litimärkiä ja itse litimärkä, ei tuulen henkäystäkään, aivan pläkä ja mittarissa seisoi auringossa 35 astetta!
Onko se joku syksysää??
No ei todellakaan!!
Eilen sama keissi, hieman viileempi, tänään aivan tukahduttavan kuuma!
Terassi on vielä niin tulikuuma, ettei koiratkaan siellä viihdy!

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   8.9.13 19:03:50

Iina. Bensa vai diesel? Merkki ja malli?

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.