Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 358

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.13 22:43:44

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9

Niina, kerro enemmän.....:)?

Re: Sinkkujen topic 358

Lähettäjä: Jokupoku 
Päivämäärä:   22.8.13 22:45:37

Mitäs muuten Jykä mahtaa tehdä työkseen?

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   22.8.13 22:48:23

Iltaa vaan sinkkulaan. :) Kyllä täällä minskikin vielä pyörii, vaikka kirjoittelu onkin vähentynyt tässä, niin tulee tänne välillä kurkattua. Eipä tässä ihmeitä, mutta ajattelin nyt ainakin ilmotella itsestäni. :)

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   22.8.13 22:48:48

Maanrakennus alalla. Pääasiassa kaivinkonetta ajan. Silloin tällöin kuorma-autolla ajan myös. Ainakin kun siirrän kaivinkonetta paikasta toiseen.

Päivämäärä:   22.8.13 22:51:48

Morjensta Minski:)!
Kuis tyttelin kanssa pelittää?
Sokerii, siirappii, ei vielä tärpättii...;)???

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   22.8.13 23:06:15

piste: No moi :)

Oikein mukavasti meillä pelittää. Oon taas huomenna menossa viikonlopuks sen luo nauttimaan suhteen huumasta. Meillä vaan klikkaa monet asiat niin hyvin yhteen. :)

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   22.8.13 23:15:17

piste -> mitähän mie siitä oikein kertoisin...? Se on oikein semmonen peräkamaripoika; tai siis sen tilahan se on, mutta vanhemmat asuu yhä siellä. Tosi kova tekemään töitä, ja ei sen elämässä ehkä ihan kauheasti muuta sisältöä olekaan tainnut olla :( Ei polta eikä ainakaan mun tietääkseni pahemmin juokaan. On semmonen kiltti ja kunnollinen, mutta luulisin, että naisten kanssa tosi ujo; en tiedä onko sillä ollut koskaan ketään. Jos on, niin ei ainakaan ole muulle suvulle esitelty. Kuitenkin ihan hyvät sosiaaliset taidot sillä muuten on, ja juttua riittää ainakin seuraavista aiheista: a) kaiken maailman koneet ja laitteet b) maatalous c) tekniset vempeleet. Pitää huolta hygieniastaan, mutta pieni tyylin päivitys ja nykyaikaistaminen tekisi kyllä hyvää, nyt on välillä vähän sellainen mörökölli-look... Suurin ongelma varmaan on, että se ei käy koskaan missään, paitsi töissä, asioilla, ehkä joidenkin tuttujen luona, ja toki meillä se käy aika usein. Mutta siis ei käy ikinä sellaisissa paikoissa, missä oikeasti tapaisi ihmisiä :/

Päivämäärä:   22.8.13 23:21:33

Hienoo, Minski!
Just Niina älysin, et se mieshän on aivan liian kaukana mun kisa- ja valmennusympyröistä, tänne etelään mä miestä kaipaan!!
En kamalan kauas lähde, mut pois kivikylistä ja landelle, mut tänne lähelle.
Aivan maks. parisataa Stadiin.
Yhden ihan upeen paikan jo pongasin, sekin länteen....sellaisen reilu sata....

Päivämäärä:   22.8.13 23:22:03

Jaahas, öitä teille!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   22.8.13 23:25:48

Mäkin käyn nukkumaan jo, että jaksaa huomenna ja viikonloppuna. Hyvää yötä sinkkulaan ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. :)

Lähettäjähörhönalle 
Päivämäärä:   22.8.13 23:31:41

Helou :)
Onks piste tulossa tänne? sata kilsaa ja länteen... no kyllähän tänne mahtuu :)
Niina: mikä vika on mörökölli-lookissa? eiks mörököllit ole sellasia sulosen ihania halattavia otuksia :D

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   22.8.13 23:40:29

nallukka -> no ei kai siinä mitään vikaa kaikkien mielestä olekaan, mutta mie henk.koht. tykkään vähän sellaisesta siistimmästä lookista ;)

Sulhokin soitteli; ja on ehkä sittenkin pienen pienen pieni mahdollisuus, että se pääsisi sittenkin lauantaina sinne Haloo Helsinkiin, joten toivotaan parasta :) Mutta nyt hyvää yötä sinkkulaan myös täältä suunnasta!

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   23.8.13 08:11:29

Huomentaa! Herätyys!!
Kahvia ja hunajavohveleita :)
Aurinko paistaa ja näyttäis muutenkin tulevan töitten puolesta rauhallinen päivä, sitähän voi jopa päästä ajoissa kotiin :)

Lähettäjä5.nainen 
Päivämäärä:   23.8.13 08:19:45

Huomenta, jostain syystä tuo vanhat koneet herätti dementikon ja älysin miksi liikenteessä oli jokin aika sitten niin paljon vanhoja paloautoja ! Silloin en tiennyt mihin olisin mennyt niitä ihailemaan, mutta jos taas kerran painaisin mieleeni tuon tapahtumakalenterin ;)
Mörököllit on mukavia, varsinkin jos ne osaa ropata kaikenlaisia koneita... tämähän on vain minun vaatimaton mielipiteeni.
Iina: kanat sai kyydin ja nyt näitä on vähän liikaakiin, osa taisi jäädä ns.käteen.. Sinkut hankkii nyt muutaman kanasen per nokka, niin ei tartte yksin kyhjöttää:)

Lähettäjä: Syvämiete 
Päivämäärä:   23.8.13 12:13:44

Onpas kaunis päivä! Oltiin ihastuksen kanssa eilen pelaamassa sulkapalloa ja oli kyllä mielettömän hauskaa.

Mitä sinkut ja pariutuneet aikoo tehdä viikonloppuna?

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   23.8.13 13:44:34

No pariutuneet tietysti parittelee :D sinkut sitten jotain soolojuttuja :)
Huomenna olis ohjelmassa kyläpäivät, tuossa naapurikylässä, lupasin sinne mennä vehkeitäni esittelemään :)
Jos vielä kahvet ryyppäis ja lähtis sit kotiin, vähän päiväunettaiskin... jos ihan pienet :)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   23.8.13 14:11:32

Tulipas hassu lukuerhe tuossa Hörhön päivätorkuista ;) ! Tämä sinkku viettänee viikonlopun lasten kanssa ja sunnuntaina juhlii isän synttäreitä. Ei siis mitään ihmeellistä luvassa!

Aamupäivällä lähdettiin pikkuneidin kanssa merenrannalle retkeilemään. Koko alue aivan tyhjä, vain minä, neiti ja koira . Tyyni meri, edes haavanlehdet eivät havisseet, niin hiljaista paikoin että ihan korvia kivisti :)... sitä ei onneksi pitkään kestänyt kun pikkuneiti tykkää kovasti omasta äänestään :D :D !

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   23.8.13 15:17:43

Viikonlopun suunnitelmat:

Perjantai: hae kohta pakettiauto vuokralle-pakkaa siihen kuorma jäteasemalle menevää tavaraa ja käy ko. asemalla tyhjentämässä auto.
Palaa takas ja jatka tavaroiden selvimistä/pakkaamista jne. Sit ku ei enää viitsi/huvita, ni syö ja ota rennosti. Muista myös koiran kans leikkiä.

Lauantai: herää ja odottele et koskahan muuttoapulaiset saapuu paikalle ja sit kamat autoon ja menoks (kuulostaa helpolta, mutta onko se sitä, niin jää nähtäväksi) :D

Sunnuntai: laittele tavaroita paikoilleen ja lepäile.

Maanantai: palaa takas cityyn ja palauta vuokra-auto. Käy labrassa ja poikkea vielä työmaalla selvittelemäs muutama asia.

Et semmosta tiedossa mulla :D

5.nainen- hyvä et kanat pääsi perille :)

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   23.8.13 15:59:03

Näinhän tää työpäivä menikin rattoisasti katellen yleareenaa :D No, ei kyllä ihan koko settiä ehtiny (perhana, häiritsivät työasioilla kesken EM:ien) mutta muutamat hyvät tuli sentään nähtyä. Annos penkkiratsastusta tälle vuodelle suoritettu :p

Mä ajattelin viikonloppuna nukkua, vähä urheilla, nukkua, syödä, ja mainitsinko jo nukkumisen? Ens viikko on rankka töissäkin, tarvii nukkuu etukäteen vähä...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   23.8.13 17:00:52

iltoota tai mikälie ny on.:) Muuttohommia ei kyl käy yhtään kateeksi, otan osaa Iina.:D Laittan roihut roviolle ja paistella parit pihvit ja paistettuja pottuja, kesäkurpitsaa siihen lisuukseksi.:)

Lähettäjä: pisteviiva 
Päivämäärä:   23.8.13 17:21:29

heipä hei pitkästä aikaa taas! tää sinkku lenkkeilee, piipahtaa paikallisessa, huomenna enon kihlatun 50v. pippalot, kaverin synttärit.. sunnuntaina lepoa?

ps. mä oon löytäny miehen! vai lasketaaks sitä, kun sillä on neljä jalkaa ja se hirnuu?

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   23.8.13 17:26:41

No ei kai, viimeksi laskettuna Pisteellä oli miehiä, millä on yhteensä kahdeksan jalkaa ja kirput siihen päälle.:)

Päivämäärä:   23.8.13 17:38:23

höh. no mut se tulee kolmen viikon päästä ja sit mä oon taas virallisesti heppatyttö :b

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   23.8.13 17:42:35

Onnea Pisteviiva, olet sitten onnellinen hevosenomistaja.:))) Tamma, ruuna, ori ja Rotu...? :)

Päivämäärä:   23.8.13 17:44:55

7-vuotias lv-ruuna (:
ihan on edellisen kaksoisolento, nuoremman näköinen toki, kun ikäeroa herroilla oli 16 vuotta.. :b

Päivämäärä:   23.8.13 17:49:49

5. nainen, mä ostaisin sulta kanoja, jos ois jo se maalaispaikka....:9!
Juu, aivan oikeen laskettu, mun miehillä on yhteensä kahdeksan jalkaa, jos aina pareittain "äijät" lasketaan..,). Eli yhteensä mun neljällä on jalkoja 16 kipaletta...
Kirppuja tai väiveitä niillä ei tietääkseni ole, mitä nyt joskus muutama punkki eksyy karvoitukseen...
Ihan hyvä, et on jalkoja massujen alle, kun emäntä hermostuu...;).
Parempi, etten saa ketään niistä kiinni, kun käämit palaa:)....
Täs yksi vetivät meidän grillimakkarat tallin grillistä nassuun ja silloin niille oli kyllä neljä jalkaa enemmän kuin kullan arvoiset:)!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   23.8.13 17:51:41

Vau, teillä on monta yhteistä vuotta edessä.:))) Mää himoitsen sitä friisiläisruunaa, sitten kun olosuhteet sallii. Jos tulee vuoden työkeikka eteen, ei oikeen minulle toimi, viellä.:)

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   23.8.13 17:59:32

kessu, edellinen oli meillä 10 vuotta ja loppuun asti sai meillä viettää aikansa. toivotaan, että tämä saa myös olla loppuun asti. (:

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   23.8.13 18:05:25

Suokkitamma on ollut nyt 6 vuotta ja voi hyvin, likalla päävastuu tammasta ja homma on hoitunut hyvin. Niin niitä hevosnaisia kasvatetaan.:)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   23.8.13 18:09:28

Piste.:DDD

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   23.8.13 18:51:30

Näin viime yönä unta yhdestä edesmenneestä ruunasta, mutta mitään akuuttia ruunan himoa ei ole. Eikä sen puoleen mitään pakollista tekemistäkään, olisin mennyt kahvakuulatunnille, mutta uuden miesohjaajan (umpihomo, mutta siis hyvä tyyppi) pe-tunnit ovat niin suosittuja, että ne ovat varattuja viikoiksi.

Eikö tuossa kanojen ottamisessa ole 5. nainen nykyään kaikkia eu-direktiivejä, tai siis jos on suurkanala, sitten kanoja saa siellä kohdella miten vain.

Voi kun olisi jo samassa vaiheessa kuin Iina. Talon myyjä käy tarjoukseni kanssa viivytystaistelua.

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 19:22:26

Olipas päivä. Nyt jälleen kotona. Kohta grilliin tulet ja lihat tirisemään. Sen jälkeen saunan lämmitys :) Siinhän se perjantai ilta menee.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   23.8.13 19:51:02

Kurnau: mun ei onneks tarvinnu ostaa taloa kun meen sukutaloon talkkariks, ni se helpottaa asioita huomattavasti =)

Mä jo nautin ajatuksesta et saa talvella virittää tulet pesiin ja nauttia umpihankihiidosta ja kesäks vois koittaa hankkia veneen, ni pääsis järvelle souteleen ja kaikkee semmosta maalaiselämän iloja sais harrastaa - lumityöt yms mukaanlukien :D

Päivämäärä:   23.8.13 20:02:53

Onks Jykän grilli kaasu-, vai hiili-?

LähettäjääR 
Päivämäärä:   23.8.13 20:10:38

Hi!

Maalaiselämästä ja kaikista sellaisista jutuistakos tääl unelmoidaan?

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 20:15:44

Ei kumpikaan. Koivupilkkeellä toimii miun grilli. Hieno on ilma mutta viileä. 13 astetta vaan lämmintä. Mut onneksi grillin tuli lämmittää. :)

Päivämäärä:   23.8.13 20:22:06

kurnau, en mäkään niin ruunista välitä...;).
Kyl sen ori pitää olla!
5. nainen. mä ostan sulta kanoja, kun muutan maalle. Munivia tietty ja kai kukkokin pitää olla?
Mitä ne syö?
Jyviä, kastematoja, kalkkia...?
Mitään teollista rehua en halua syöttää, jos luomu kelpaa.
Munat maistuu paremmille, kun syövät luomuruokaa.
Voiko ne olla ihan irtaallaan pihalla vai pitääkö olla joku aitaus ympärille?
Miten talvella? Kuin lämmin talvikanala, et munivat eivätkä palele?

Lähettäjä: mies1 
Päivämäärä:   23.8.13 20:26:28

Iltaa sinkkulaan!

Cheappia lainatakseni, kohta on Sukka irti!

http://www.youtube.com/watch?v=t4H_Zoh7G5A

Päivämäärä:   23.8.13 20:32:05

mies1, niin mikä on irti?
Kandee pitää vaatteet päällä js sukat jalas...;)!!!

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   23.8.13 20:47:39

Myö tyttösen kanssa grillattiin jo päivällä, myöskin koivupilkkeellä. Grillissä oli perunaa ohuina siivuina ja sipulia, grillattiin niistä sipsejä ja possua (halvennuksessa) ja lisänä vielä makkaraa nuorelle neidille. Nami nami, massu tuli tosi täyteen.

Minä unelmoin joko vuokraheposesta tai sitten satunnaisista ratsastuskoulutunneista. Eilen käytiin Huhtasaaresssa keräämässä kanttarelleja (saalis 0 kanttarellia, 4 punkkia likan tukassa) ja siinä samalla katselin hevosia laitumella... Rupesi taas kovasti tekemään mieli selkään.

Päivämäärä:   23.8.13 20:49:01

Omistaminen onkin aina jollakin tapaa riesa. Intiaanit ajattelivat, ettei maata edes voi omistaa.

Kun sinkkulassa ollaan, pitää muistuttaa, että vaikka monissa kulttuureissa ihmisetkin ovat olleet ja ovat yhä omaisuutta. Ei ole ihmiskunnan historiassa ollut montaa jaksoa, että yksinäinen nainen saa päättää olla sinkku, ja vieläpä vähän valita miehistä parempia päältä. Tai että mieskään saa valita aivan ketä vain.

Ja siis myönnän, että hetkittäin elelen jossakin 1800-luvun maailmassa (sekin jo modernia aikaa, teollistuminen käynnissä), ja odottelen pitkää, tummaa, komeaa, yläluokkaista Mr. Darcya, vaikka jonkun muun kanssa voisi olla hauskempaa.

Ugh, olen filosofoinut.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   23.8.13 20:52:32

kurnau: se onkin ollut aina kiinnostavaa tässä länsimaisessa kulttuurissa että neiti-ihminen ei ole saanut itse päättää, mutta rouva on saanut sitten taas tehdä jo liki mitä tahansa kunhan ei vain jäänyt kiinni. Ja leskirouva kyllä sai itse päättää omasta puolestaan . Sama käsittääkseni koskenut miehiäkin aina tuonne kaksvitoseen asti!

Lähettäjä: Juuuuulia 
Päivämäärä:   23.8.13 21:03:49

Sopiikohan tänne vielä porukkaan? :)

pitääkö jotenki esittäytyä vai.. :D

LähettäjääR 
Päivämäärä:   23.8.13 21:06:51

Pitää esittäytyä, ehdottomasti.

Päivämäärä:   23.8.13 21:07:49

mies1, hyvä biisi, mut tässä parempi;).....

http://www.youtube.com/watch?v=4G8bI17_A

Päivämäärä:   23.8.13 21:12:34

mitä tähän nyt osaa kertoa?

LähettäjääR 
Päivämäärä:   23.8.13 21:17:28

Juuuuuuulia, emmätiedä.

Mut ikää ja asumisen suuntaa kantsii valottaa..

Muut jutut sitten kysellään tarkemmin myöhemmässä vaiheessa :D

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 21:20:58

Moppe. Kiitoksia vinkista. Täytyykin kokeilla tota perunaa grillissä :)

Sauna lämpiämässä. Puulla sekin :)

pari olutta... nams. Grilli eväätkin oli hyvää pitkästä aikaa. :) Kaikki on ihan jees mut se parempi puolisko vaan puuttuu viellä..

Päivämäärä:   23.8.13 21:22:48

25-vuotias ja asuinpaikkaa sen verran että Oulusta vähä alaspäin :)

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 21:23:29

Mistäs päin jokupoku on? En muista ainakaan lukeneeni täältä mistä päin olet kotoisin. Niin ja ikä kiinnostaa ;) :D

Päivämäärä:   23.8.13 21:24:40

Ei me juuliska muutkaan itsestämme paljoa kerrota. Rivien välistä voi sitten ajan saatossa lukea paljonkin.

Montako kymmentä vuotta sinkkulan pitää pyöriä, että täältä löytyisi kerrankin pari?

Päivämäärä:   23.8.13 21:33:40

täälläpäin ainaki on pulaa sinkkumiehistä! :D eli tuskin ainakaan omalla kohdalla "onni potkaisee" tätä kautta :) tuskin ketään miespuolista sennua on täältäpäin :(

Päivämäärä:   23.8.13 21:41:07

Tää Jokupoku on länsirannikon puuma ;) nelkyt ja risat.

LähettäjääR 
Päivämäärä:   23.8.13 21:43:37

No mutta jos oulusta valutaan alaspäin tarpeeksi niin ei ole miehistä mitään pulaa.

Tai mitäs mie tähän mitään selittelen, mie oon vaan täällä sinkkulassa muuten vaan pyörimässä..

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 21:45:47

aa sieltä kaukaa. Toiselta puolen Suomee..

Päivämäärä:   23.8.13 21:48:06

Kaukaa on..!

Päivämäärä:   23.8.13 21:49:16

No en mäkään usko, et täällä pareja syntyy...Kessu on jo todennut, et olen liian kranttu ja kukaan muu ei ole lähestynyt mitenkään aikoihin. Täytyy kyl sanoa, et kannattaisi....;)
Ei yhtään hullumpi daami tarjolla....tosin ei hirveesti alle nelkyt nappaa....
Perunat on grillattuina aivan huippuja!!
Folioon, Rosamundat vaatii pidemmän ajan, mut ovat kokonaisina sata kertaa parempia kuin uunista tulleina!! Joku aivan huippu kastike päälle kermaviilipohjaan tai smetanaan, kiloista riippuen tietty; savukalaa, katkarapua, mätiä, kinkkua, tonnikalaa, broilersuikaleita hienonnettuna...joku noista ja seuraksi hyvä vihree salaatti fetalla ja sipulilla ja täysjyväpatonkia...ja tietty KUOHARIA!!
Ihanaa!!!!

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 22:01:06

Kuullostaa hyvälle :) Joskus jos ois sen verran intoa ja muistaisi kokeilla. Täytyy kokeilla itse ekana ja sit joskus hurmata se tuleva morsian ruoalla. Vaikken mikään kokki olekaan. :D Jotain uutta pitää aina silloin tällöin kokeilla. :)

Päivämäärä:   23.8.13 22:07:30

Mä kun luulin et ne rosamundat ois parhaimmillaan just uunista tulleina... Mutta uskon kyllä nyt pistettä, et grilli parempi.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.8.13 22:09:00

No kaikkihan on kaukaa, vaikka samoilla nurkilla asuis:).
Miten sitä juurtuukin niin omille kulmille?
Mä muuten lähden maalle, mutta en kamalan kauas Stadista...;)!
Ainakin kesiksi.
Tai voi olla, et pysyvästi.
Löytyy niitä miehiä maaltakin, jos on löytyäkseen.
Jos ei, olen sit ilman.
Sitäpaitsi onhan mulla noita karvajalkoja jo kuustoista kipaletta ja vielä otan pari tallikissaa lisäksi, niin jo riittää karvajalkoja pitkästi toistakymmentä ihan omasta takaa:).
Ai niin, kanat, kalkkunat ja possut päälle....:)! Sellaisia tilapäisiä koipia....

Päivämäärä:   23.8.13 22:14:54

Mun elämäs oli jo toi pisteen unelma vaihe.

Päivämäärä:   23.8.13 22:21:53

on mullakin nuo kaksi naukueläintä. ja jossai vaiheessa kun talous taas elpyy ja pääsen uusiin töihin nii koira varmaan ois seuraava nelijalkainen :)

kyllä mää täällä meilläpäin olen miehiä tapaillut. niistä ei vain ole mitään tullut. kai olen niin jotenki vääränlainen kun aina se on tullu miehen puolelta että jätetään juttu tähän :/

Päivämäärä:   23.8.13 22:41:10

Onks muuten toi grillaus kenenkään muun mielestä enämpi miesten hommaa?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.8.13 22:41:16

Ai Jokupoku kyllästyit sä tuohon maalaiselämään?
Mä kyllä ajattelin palkata yhden yleismies jantusen osaksi päivää ja tekeen noi raskaammat hommat.
En mä nyt yksin mitään maatilaa ajatellu pyörittää, mä teen töitä ja palkkaan apua kun tarvii.
En mä mihinkään työleirille ole menossa, maalle kyllä.
Unelma ei suinkaan ole se, et herään joka aamu talliin seiskalta, hakkaan puita, auraan lumia, palelen sisällä, raadan aamusta iltaan maatilan töissä ja sen jälkeen olen kanttuvei, noup!
Pidän työni, mut vähemmässä määrin, teen minkä tarvii, et voi palkata yleismiehen ja nautin maalla olosta, eläimistäni ja ratsastan!

Päivämäärä:   23.8.13 22:45:54

En piste siihen kyllästynyt, vaan siihen mieheen, joka omisti noi puitteet... Erotilanteessa oli harvinaisen selvää, kumpi sinne jää. Mutta sanotaan, että kakkua ei voi samaan aikaan sekä syödä, että säästää...

LähettäjääR 
Päivämäärä:   23.8.13 22:55:15

"Onks muuten toi grillaus kenenkään muun mielestä enämpi miesten hommaa?"

Mie kyl mieluummin makailen tuolla nurmikolla kylmän kaljan kans kun joku muu grillaa..

Toki miekin voin grillata, helposti :D sovittelujuttuja...

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 22:55:28

Mie olin talvella jo muuttamassa rivariin mut ei mennyt talo kaupaksi. Ehkä parempi niin. Kyl täällä vaan viihtyy kesällä niin hyvin. Talvella vaan ärsyttää jatkuva talon lämmitys ja kylmyys ja kun ei oo lämmintä pajaa missä askarrella ja rakennella kaikkee.

Haaveissa ois vanha maatila missä ois hyvät tilat rakennella. Ja paikka hevoselle tai parille.
Peltoakin sais olla vähän.

Päivämäärä:   23.8.13 22:57:37

Jos noin Jokupoku lajitellaan, miksei grillaus olisi miesten hommaa, en itse kyllä tee.

Toisaalta sitten pakko tehdä vielä miehekkäämpiä töitä, arpoa euroliiton korkoprosentteja asuntolainojen tai yritysrahoituksen kannalta.

Pitääkö miehen olla ovela vai voimakas?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.8.13 23:04:59

Grillaaminen on monella miehellä kyllä toooosi hyvin hanskassa, et en kyllä niiden grillimestareiden kanssa ala kisaamaan:)!
Mut hyvä siinä oon itsekin! Ja tykkään kyllä kovasti kokata, jos on kaveri! Yksi mun heikkouksia, ruuanlaitto....
Mitä parempaa, sitä nautinnollisempaa:).
Jykällä, nuorella miehellä, aivan samat ajatukset kun mulla....silti palkkaisin yleismies jantusen tekeen töitä, vaikka oma mies olisikin.
Maalla asumisen ei tarvi olla mitään raatamista, sitä on tehty töissä koko ikä ihan riittävästi ja mulla on siihen kiintiö nyt aika täys....

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.8.13 23:14:02

kurnau, oveluudesta jää kiinni...voimakkuudesta ei saa ainakaan yhtään miinuspistettä;)!

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   23.8.13 23:15:25

No en mie osaisi varmaan grillaamista jättää miehelle, tai mikä ettei jos sellainen grillaamisesta innostunut miekkonen löytyisi. Meillä on kyllä yleesä jäänyt minulle tehtäväksi, oli grillissä sitten lihaa, kalaa tai kanaa... tai makkaraa.

Minä en enää maalle haikaile, hetken siellä asuin ja kiirus tuli takaisin ihmisten ilmoille. Ei se niinkään se tekeminen ja puuhaaminen, oli vain aika sisäänpäin lämpiävää porukkaa nuo maalaiset. Tai sitten tämä puhelias kaupunkilaistyttönen oli tosi pelottava ilmestys! (vaikka siis enhän minä kaupunkilainen ole vaan tämmöinen maalaiskuntalainen vain).

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 23:16:54

Noo se "maatila" sais olla sellainen pieni muotoinen, harrastuksena vaan. Silleen ettei tarviis välttämättä palkata ketään.

Itse olen maatilalta lähtöisin ja pienestä pojasta lähtien joutunut tekemään peltohommia yms yms. Silloin se ei ollut mukavaa kun niitä joutui tekemään. Kumma vaan kun tällä iällä se ois mukava kun itsellä ois pieni peltotilkku mitä viljellä :D

Päivämäärä:   23.8.13 23:22:04

Maalta se olen minäkin lähtöisin, mut kyllä tykkään enemmän elää pikku kaupungissa. Täältä löytyy kaikki palvelut, mut silti kaikki myös on pyöräilymatkan päässä :)

tai varsinkin näin sinkkuna tämän koen helpoimmaksi vaihtoehdoksi itselleni.

LähettäjääR 
Päivämäärä:   23.8.13 23:26:48

Onks Juuuuulia Kempeleestä, tai Kempeleeltä miten se nyt onkaan?

Lähettäjä: Chacha 
Päivämäärä:   23.8.13 23:38:13

Kyl mies vois grillaa. Jos olis grilli. Ei oo, ei grillii eikä miestä! Eikä varmaan ainakaan täältä löydy :) Tai vois ehkä löytyy grilli.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.8.13 23:45:33

Mä en aio enkä osaa viljellä mitään, mutta sen verran kyllä, et haluan omille hevosille tehdä kuivaa heinää, vaikka ihan käsin ja vähän:).
Mut muut työt hoitaa talkkari, niinkuin kaikki korjaukset ja remontit ja muut raskaammat.
Mä voin kokata, jopa leipoo joskus, siivota, hoitaa kasvimaata, ruokkia eläimet ja hoitaa ne, kaikki miehen avustuksella, jos sellainen on, ratsastaa ja tehdä vähän omia duuneja:).
Ja ai niin, käydä sienessä ja ehkä vähän marjametsässä, silloin kun siltä tuntuu ja jaksaa ja kiinnostaa.
Ja kyllä noi puusavotatkin on ihan jees, olin kaverin luona käymässä ja rankoja pätkittiin moottorisahalla pari päivää talveksi polttopuiksi. Osaan siis käyttää myös moottorisahaa nykyisin:). Siinä meni halki, poikki ja pinoon eräskin halko:).
Jäi enää kirveelle töitä, jos haluaa vähän pienempää klapia. Kokeilin sitäkin, kaverin mies sanoi, et ihan lähelle mua ei kannata tulla, senverta meni hutiksi välillä:). Ja juu, oli mulla turvakengät jalas.
Niiden julmettu vanha leivinuuni nielee varmaan puoli puunrankaa kerralla!
Mut kyllä se kuulemma sit talvella lämmittääkin. Ei tarvi joka päivä puita lisäillä.

LähettäjääR 
Päivämäärä:   23.8.13 23:45:53

Chachakin joutuu nyt vähän esittelemään itteensä, mistä.. mikä.. kuka.. ?

Sinkkulan talonmiehen hommia patistella daameja esittäytymään... :D

Päivämäärä:   23.8.13 23:51:31

En ole Kempeleestä, ihan Raahen tyttöjä oon :)

Päivämäärä:   23.8.13 23:52:40

No pikkusen vanha hevosakka tällä hetkellä itäisestä Suomesta :) Mies otti ja kuoli (juu en oo Lumiksen alterego, kuolee noita muiltakin) ja yksikseen tallaa tämä täti. Parasta ennen päiväys tais mennä jo mutta sinne puumaluokkaan ilmoittaudun.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.8.13 23:58:06

No voin valmiiksi valaista, ettei täältä löydy miestä eikä grilliä;)!

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   23.8.13 23:58:37

No joo en välttämättä ehkä viljele mut jos hepoja on niin heinää sit kyllä.
Mut se on sit sen ajan asia jos niin tulee koskaan tapahtumaan. Haaveissa ainakin.

Mut aiak paljon on yhdelle miehelle hommaa nykysin. Työssä käynti, talon lämmitys/siivoukset yms, kaks kissaa ruokittava, Piha/puutarha hommat, Polttopuu savotat, Auton/traktorin rempat. vapaa-ajan ongelmia ei ole, mut välillä pitää rentoutua ja ottaa iisisti vaan.

Nii ja itelle pitäis ruokaakin silloin tällöin väsäillä :D

Oishan se rivarissa helpompaa. Paljon helpommalla pääsisi, mut ei se oo mun juttu. mie tykkään puuhastella kaikkee, Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Oman mielen mukaan :D

Päivämäärä:   24.8.13 00:01:29

Pitääkö Jykä paikkaansa, että kissanomistaja mies on herkkis? :D

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   24.8.13 00:03:54

kyyylllä se voi hyvinkin pitää paikkansa ;)

LähettäjääR 
Päivämäärä:   24.8.13 00:08:26

Prkl... viimeksi kun raahessa kävin keltaisia vehkeitä hakemassa lappiin niin pikkupojat viskelivät omenoilla!

Prkleen rakkarit! :D

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   24.8.13 00:09:05

Parasta ennen- päiväys on naisten kohdalla siinä kuudenkympin ja kuoleman välissä...
Joten ole huoletta:)!!!!

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   24.8.13 00:12:00

On on on, grillaus on miesten puuhaa :) Mut neuvoa pitää aina silti :p

Viikonloppua toteutettu jo hyvin suunnitelmien mukaan, syöty "riittävästi" ja koiria ulkoilutettu paljon. Jos kattois vähä viel töllöö...

Päivämäärä:   24.8.13 00:13:31

No joo, ei oo vielä kuuttakymppiä eikä kuolemaa toivottavasti myöskään ihan lähellä. Jos ei miehiä ni oisko edes grillejä? Vai, saahan noita K-raudast, grillejä siis.

Päivämäärä:   24.8.13 00:14:28

Jykä, no uuuu ;) mullaki on kaks kissaa :D

Är, hahahh.. :D

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   24.8.13 00:22:11

Tyttöjä vai poikii? Miul on kaks poika kissaa. Vähän reilu kaks vuotiaita.

Päivämäärä:   24.8.13 00:26:06

mulla on kumpiki tyttöjä :) toinen on jo vanhempi rouva ja toinen on yks vuotias hulivili :)

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   24.8.13 00:30:57

Meinasin arvailla et sun kissat on varmaan tyttöjä :D ;)

Mainioita nää pojat ku ne on viel samasta pesueesta. Eron tullessa exä ne jätti mulle. Kun ei "voinut" ottaa niitä itselleen. Meinasin luopua niistä mut nyt ei enää pysty luopumaan. On ne niin mukavia kissoja :D Vaikka välillä muistaavat pikku yllätyksillä :D :D

Päivämäärä:   24.8.13 00:39:10

haha :D

kissat on kyllä loistavia :) kovia myös juttelemaan, nämäki lähes aina tervehtii kun tuun kotiin :) rouva kyllä lähinnä siksi että antaisin nopeammin syötävää.. :D nuorempi on vielä leikkaamatta, nii jaksaa riehkasta - nytkin pinkoo ees taas pitkin asuntoa, iltavillit menossa :D

koirasta silti haaveilen! :) olisi se lenkkikaveri mukava juttu :) ja koiran kanssa muutenkin ois mukava touhuta ja harrastaa.

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   24.8.13 00:44:08

Nää pojat on kyl kovia huutamaan ku on nälkä. Se kun tulen kotiin ja auton oven aukaisen niin kyl kuuluu heti huuto että ruokaa ja äkkiä :D
Mut se ihmetyttää että miten antaa miun nukkua. Jos vaikka viikonloppuna nukun pitempään niin pojat on kyl hiljaa. Mut jos kuulee vähänkin ääntä makkarista niin sit alkaa ruoan kerjuu :D

Koirat on mukavia. Sit jos joskus se parempi puolisko löytyy niin koirakin saa tulla taloon. Seurakoira tyyppinen.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   24.8.13 00:44:13

K- raudasta saa kankia ja grillejä....hiiliäkin, jos oikeen haluaa hehkuttaa.
Noilla jo pärjää loistavasti, ainakin kesällä laitumen teossa ja ruuan laitossa;)!

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   24.8.13 00:51:13

Joo nukkumaan on nyt mentävä. Aamulla herättävä hyvissä ajoin touhuamaan.
Öitä vaan kaikille :)

Päivämäärä:   24.8.13 00:51:44

Nämäki ihan hyvin, kainalossa tuhisee :) joskus pitää kyllä karjasta että suuta soukemmalle, jonka jälkeen on hetki hiljaista ja kohta toinen tai kumpiki hyppää takaisi kainaloon unille :)

joo ehdottomasti seurakoira! minä en ainakaan tee mitään metsästyskoiralla, enkä ole niin osaava, että taikoisin niin moneen kykenevän koiran että haukkuisi metsässä ja tovin päästä tokoilisi mun kanssa :D eniten on silmää miellyttäneet jo vuosikausia pk collie ja saku :)

tässähän alkaa jo hyvinki juttu luistaa :D

LähettäjääR 
Päivämäärä:   24.8.13 00:52:50

Onks kellään Offari ja Heppatyttö-topicia jemmassa?

Ei enää löydy haulla.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   24.8.13 04:19:07

Huomenta :)

äR: ei sitä topikkia vissii kukaan talteen laittanu :)

Nyt kun on aamupala syöty vois mennä takas nukkumaan - muuttoapu saapunee aikaisintaan 8h kuluttua - jos silloinkaan - et hyvin kerkiää nukkuun vähän lisää... :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   24.8.13 04:40:22

Huomenta Iina, mää olen viellä känässä ku ankka.:D Enää en lähde naapureitten kanssa paarikierrokselle, ku menee näin myöhään kotiatulo, voipi päivemmällä olla aika muheva olo.

Päivämäärä:   24.8.13 07:14:17

Huomenta. Täällähän on jaksettu kukkua.

Offari on sinkkulan kannalta mennyttä miestä, uusi kumppani taisi kyllä löytyä netistä.

Oikeastaan harmi, kun uni katoaa tähän aikaan, mutta minkäs teet.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   24.8.13 08:36:05

Huomenta sinkkulaan:)!
Ai Offarin morsian on nettilöytö?
Miten mä en usko, et netistä vois mitään löytää....?

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.