Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 357

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   19.8.13 08:04:08

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1652847&t=1639355

Goooood Moorning Vietnam.... eiku siis sinkkula! Suuret taistelut jääneet eilisiltaan, toivottavasti! Voittajaa ei julisteta :) !

Sateiseen aamuun! Miellä ollut yön yli kylässä narttukoira astutettavana.... ei ole valmis eikä todellakaan tule tänään valmiiksi.... samaa narttua yritettiin astuttaa edelliskeväänä eikä silloinkaan tullut lasta eikä. ...p..... No olipas kuitenkin ihan herttainen neiti vaikka vähän levoton yö olikin !

Hörhis paraskin huutelija, itse ei ole vielä yhtään raottanu salaisuuden verhoa :), details, details itsellesi boy!

Re: Sinkkujen topic 357

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.13 08:32:52

Huomenta:)!
Uusi päivä, uudet kujeet;)........

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   19.8.13 10:03:02

Gutten morgon!

"Viivähdät hetken menneisyydessä, mutta sinun on aika lähteä kohti uusia tuulia. Syksy on sinulle kokonaisuudessaan muutoksen aikaa, mutta se on kaikki vain positiivista."

^ taas se tiesi =D Ei kyllä kovin kaukana menneisyydessä käyty, mutta kuitenkin... Olin jo menossa nukkumaan eilen illalla, kun yks tyyppi laitteli viestiä pitkästä aikaa :o Pleijerihän se siellä kyseli, että miten menee.. Siinä meni sitten taas toista tuntia sen kanssa kirjoitellessa. Vaikka toisaalta, kavereitahan tässä ollaan, ja toivottavasti myös jatkossa, että siihen näden tuo "menneisyys" ei nyt oikein sovikaan tähän kohtaan. Kiva oli kyllä kuulla siitäkin, ja hymy ja virne nousi taas naamalle sen jutuista, mutta kyllä sulho on kuitenkin sulho ;)

Onkos teillä kokemusta noista värilasertulostimista? Pitäs löytää semmonen halpa (ja mihin on myös halvat värikasetit sitten jatkossa). Epsonin Aculaser c1750n olis nyt kiikarissa, mutta riittääkö tuossa tuo tarkkuus (600 x 600 dpi) kuvien/mainosten tulostamiseen...? http://www.epson.fi/fi/fi/viewcon/corporatesite/products/mainunits/overview/10817

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   19.8.13 10:34:17

Huomentaaaahaukotus. Ei jaksais. Pitkä viikko. Plääh.

Koiralle sain sentään lekuriajan tälle päivälle, onneks :) Raasu meni eilen jo ihan kolmijalkaseks, kävi niin sääliks toista... Sitä itteensä ei juuri näy haittaavan, tai toki se kipeä on kun ontuu ja loikkii mutta menoa ja fiilistä ei näköjään haittais yhtään. On sillä vaan niin hyvä pää sillä koiralla, ihanaa vaihtelua ton neuroottisen hömelön rinnalle. No mutta, jospa tänään sais jalan sitte kuntoon.

Tuleeko siis Moppen koirasta isukki? Jos nyt onnistuu tuo. Sulla tais olla joku sekotus, millasias rotuja mahdollisiin pentuihin tulis? En oo ottamassa, kuhan uteloin muuten vaan :D

Niina, kuulostaa aika lupaavalta, sulho pysyy yhä sulhona vaikka pleijerikin tuuttailee siellä :) Hyvä siitä tulee :)

Mihin mun lottovoitto jäi? Olin tilannu sen, huono toimittaja kyllä toi veikkaus.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   19.8.13 10:48:01

Toivottavasti Missionin koiran jalka(jalat) saataisiin kuntoon!

Meidän koissusta ei kyllä nyt tullut isukkia, ei neiti suostunut sitten millään muuta kuin istumaan :) . Noista pennuista olisi tullut isän puolelta berni-noutaja ja äidin puolelta puhdas labradori. Tosin meille ei siitä ole pentua tulossa, vain astutusmaksu.

Päivämäärä:   19.8.13 11:01:47

voiiii, koilanpentuja <3 Meiänkin koira haluais mielellään tehdä pentuja jonkun kanssa; pitäs löytää sille joku ihana tyttöystävä. On A-lonkat ja kyynärätkin on kuvattu ja kunnossa ovat. Ja mie voisin sitten yhden pennunkin ottaa ;) Harmi, kun sulhonkin koirat oli poikia molemmat :/ Ja väärän rotuisia, mutta eihän se meidän koira sitä olis kuitenkaan ymmärtäny :p

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   19.8.13 11:41:03

Huomenta ja alkavaa viikkoa ...

En taida tuodaan yhtään lelua lisää, nytkin kaikki levitetty lattialle ... Äiti oli sanonut että sisin luona saa sikailla ja sotkea

Päivämäärä:   19.8.13 12:30:05

Moppe, jos se ei vaan ollu viel täysin h-hetkellä? Myöhemmin uudestaan?

Meitin koirat ei oo jalostusmatskua mutta jos joku tyrkyttäis tommosta ratalinjasta whipun pentua sillein että tää pitäs nyt syystä x "pelastaa" tai jotain muuta, mä varmaan oisin vaan että "oliks näitä enempää?" :D Oikeesti en voi kyllä nyt ostaa yhtään lisää mut tekishän sitä vähä mieli aina välil... Muutaman vuoden kulutta sit seuraava ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   19.8.13 13:23:33

Mission : Juu, ylihuomenna katotaan uudelleen.

Lähettäjä: Syvämiete 
Päivämäärä:   19.8.13 13:30:22

Hmm. Toivotaan et tää topa pysyy rauhallisena ja lämmin tunnelma jatkuu. :)

Tänne kuuluu hyvää. Ihastus on edelleen ihana, etenkin kun se laittaa mulle aamupalaa. Nyt se ehdotteli et mentäis huomenna kaupungille kävelemään ja syömään jäätelöä. Muutenkin se on todella huomaavainen ja kohtelias ja sillä on ihanat leveät hartiat.

Päivämäärä:   19.8.13 14:34:40

Pientä mainostusta ;) http://tinyurl.com/kg8uf2d

Päivämäärä:   19.8.13 14:43:42

Mikäs sinkkulan seesteisyyyttä sekottaisi:).
Ei ainakaan oma jengi.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   19.8.13 15:31:16

Peukkuja Niinan mainostukselle!

Onneksi tämä sinkkula kestää kyllä ulkopuolisten hyökkäykset ;) . Seesteisyyden kupla vain vähän eilen velloi, ei kuitenkaan hajonnut :) .

Päivämäärä:   19.8.13 15:44:35

Juu, Moppe:).
Tää vene ei myrskyssäkään uppoa;)....

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   19.8.13 16:21:30

Ei uppoa, ja kavereita puolustetaan.

Se on sitten toinen juttu, että taidan olla kohta sinkkulan ainoa aitosinkku. No toistaiseksi Mission ja piste (jotka olivat taannoin pariutumisveikkauksessa kärkisijoilla) pitävät vielä seuraa.

Päivämäärä:   19.8.13 21:00:14

kurnau, meitä aitoja sinkkuja ei enää montaa ole:).
Mut mennään sillä, mitä on;)!!!

Päivämäärä:   19.8.13 21:08:51

Nyt olis sinkuille - aidoille ja epäaidoille - tarjolla iso pino juustomaitopannaria ja vohveleita :p Loppu uunista lämpö kesken, niin pakko oli paistaa loput vohveleiks. Hirveä urakka siinä oli, eikö tuo liene ollut melkein parin litran taikina kaikenkaikkiaan. Siis vähintään, joku vähän innostu, ja sitä juustomaitoa oli niin paljon :o Pakko kokeilla noiden pakastamista, eihän tuommosta määrää kukaan tuhoa ihan hetkessä, ja kun facen kutsusta huolimatta apuakaan ei paikalle ilmaantunut :/

Mutta nyt tallille ja sitten syömään!!!! Alkupalaks on vielä itse paistettua pitsaa. Eli dieetti voi oikein hyvin juuri tällä hetkellä :p

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   19.8.13 22:23:12

Niinalla varsinaiset kekkerit! Elkäähän nyt vielä sentään ulos sinkuista minnuu laskeko, mittään ei olla tapailtavan kanssa vielä oikein sovittu tai puhuttu. Ainaskin yli puolisinkku olen :)

Päivämäärä:   19.8.13 22:26:45

Niina, juustomaidosta tehtyä pannaria, lettuja tai vohveleita ei voita yhtään mikään!!!
Aivan ihanaa!!
Olen syönyt omassa mummilassani, kauan sitten, mut maku ei kyllä ole unohtunut:)!!!!
Haluu....

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   19.8.13 22:40:25

Mä voin kyllä pitää pystyssä sinkkulan ehtaa sinkkustatusta ;) Me pisteen kanssa vaan ihmetellään että jos ei kakslahkeisista ole mitään hyötyä niin mitäs niitä nurkissa pyörittämään, muutenkin tarpeeks tekemistä :p

Eipäs siitä rakin jalasta hullua hurskaammaks tullu. Antilooppikuuri ja kipulääkkeet myös. Ihotulehdus siinä ainakin on, kostunut töppösissä sateessa ja toi nuollut sitä. Ehkä tulehtunut sieltä sisältä joten sitä nyt häädetään tujulla kuurilla... Ite epäilen että siel jossain on paise. Tai kokonaan muu vamma koko jalassa. Röntgassa ei kiviä näkyny, mut ei ne yleensä kyl mun käsittääkseni näykään... No, ei auta kun katella ja odotella vähän aikaa ja toivoa josko tokenis, jos ei ala parempaan ni hei, sitten voi viedä uudestaan, jeee :D

Toinen on sitte höykytetty senkin edestä tänään, sitä vähä väsyttää kun kahden työt tehny :p Omaakin rasitusvammaa kävin ihan tooooosi pikkusen vähä tökkimässä, katotaan kuin huomen käy. Onnun kilpaa koiran kanssa :D Tai sitten se alkaa kohta kestämään ja pääsen taas juoksee, houpsou.

Päivämäärä:   19.8.13 22:48:35

Just niin, Mission:)!!!
Mitä sitä turhaa miestä haalaa, jos siitä ei mihinkään ole.
Fiksu, rikas ja tietty hevosmies kelpaa tänne.
Perseaukista elätettävää en ota, kun mulla ei ole varaa ketään nurkissa hevosten lisäksi elättää.
Ja sitäpaitsi aion elää itse......

Päivämäärä:   19.8.13 22:51:23

Tai ei rikas tarvi olla, mitä sillä nyt sit kukakin ymmärtää, mut aivan ehdottomasti kaikesta oman osansa maksava!!!!
Elättejä en enää nurkkiini ota.

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   19.8.13 23:04:47

Mul ei onneks ookaan ollu ihmiselättejä, tosin eipä olis millä elättää ;)

Kelpais semmonen rikaski. Ei oo pakko olla köyhä. En dumppaa vaik ois vähä varakkaampi :D Tosin ikinä en ole maallista mammonaa jahdannut, työssäkäyvä ja omansa kustantava riittää tottakai, mutta pitää sitä nyt aina joskus joku kulunut vitsi silti murjasta rikkaasta miehestä... ;)

Päivämäärä:   19.8.13 23:09:44

Juu, Mission, ei tännekään enää perseaukista:)!

Lähettäjä: Mulan 
Päivämäärä:   20.8.13 00:07:14

Kyllä täälläkin vielä sinkkuna ollaan :) Toki kiinnostusta on, mutta katsellaan rauhassa.. Edelleenkään ei vaan ole mitään kerrottavaa, niin olen tyytynyt taustailemaan :)

Lähettäjä: Nettioffari 
Päivämäärä:   20.8.13 00:46:37

Mitäs täällä perseaukisista valitellaan? Semmosen mää nyt ainakin tahon :D Ollaanko me vaan niin erilaisia?

Täällä kaikki jees. Aattelen tässä miten sitä tytölle ilimottelis, että jos mää hommaisin sen topselin tänne ja sitten tyttö vois tehä töitä täälläkin, eikä välttämättä tarttis enää maksaa vuokraakaan... ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 07:11:57

Huomenta!

Nettioffaripa etenee vauhdilla :) ! Kaipa tuossa Nettioffari on yksi perusero miesten ja naisten välillä :) !

Kurkkua kärvistelee, nenä on tukossa ja väsyttää... eilen nukahdin ensimmäisen kerran lasten kanssa kasilta ... kaippa se syysflunssa on päälle pukkaamassa..

Päivämäärä:   20.8.13 07:46:58

Offari on ripeä käänteissään. Vuokra-asia kannattaa selvittää kuitenkin jo muuttovaiheesa, jos on pelkona, että puolen vuoden kuluttua iskee kumminkin veetutus, että toinen loisii ilmaiseksi (mitä se toinen pitää siinä vaiheessa jo saavutettuna luontaisetuna).

Moppekin voisi vähän hehkuttaa, jos ei muuten, kehaisisi sulhoa muutamalla sanalla.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 09:09:33

kurnau: sepä se, kun en minä nyt keksi oikein mitään hehkutettavaa... tai sitten mitä voisi hehkuttaa niin ei näin julkisesti kehtaa :D :D No siis mukava kaverihan hän on, täysin minun vastakohtani, rauhallinen ja hirmuisen mukava. Mutta mitään selllaista ihastumista ei ilmassa ole, tosin voisin kuvitella rakastuvani kyllä ihan ilman ihastustakin tähän kaveriin. Liian pitkä välimatka kuitenkin, en tiedä kuinka pitkään hän jaksaa tänne ajella, itse kun en näin työttömänä kovin usein pysty hänen luokseen lähtemään.

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   20.8.13 09:30:37

Huomenta

Välimatkat näyttää olevan suuri ongelma monelle ... mikähän meissä vikana kun uusi löytyy aina vaan kauempaa ...

No sittenhän sen näkee että on tosissaan, kun toinen on valmis muuttamaan ,,, ja mehän emme muuta, vaan kyllä se toisen on muutettava ;)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 09:46:33

Webbi, juu en minä ole muuttamassa, ei raaski repiä lapsia kouluistaan ja tutuista kaveripiireistä. Tai kauaksi isästä! Enkä näe että hänkään muuttaisi, hänellä on perhe (vanhemmat ja veli) sekä työ tuolla kotipaikkakunnallaan.

Päivämäärä:   20.8.13 09:47:53

Hehkuta nyt vaan, Moppe, miksi se niin hyvältä tuntuu :) Nauti vaan seurasta, jos et nyt just muuta siitä keksi. Pitkä välimatka se tämänkin kanssa on hieman ikävä, mutta onneksi pääsee sinne ja tänne, jos siltä tuntuu :) Tämän kanssa hommat toimii niin hyvin, että ei ole mitään valitettavaa. Vähän dominoiva tuo kyllä on keittiössä, kun meinaa aina vallata mun paikkani.

Kunhan tässä ilma lämpeää ja kosteus väistyy, niin pitää jatkaa talon maalausta. Maalina on Vinha ja värinä vattu :p No ei sentään, jokin siniharmaa kai tuo on. Kaupan täti sen valihti.. Kavereita tuohon hommaan kaivattas, oisko täällä ylimääräisiä, joutilaita?

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 09:52:31

:) No voihan sitä vähän ;) , lenkillä just mietiskelin että ihan miehen raamit täyttää: tumma, pitkä (190cm) ja komea (muistuttaa Pierce Brosnania) :) . Ainoa puute ulkonäöllisesti on ettei ole mitään kauneusvirheitä (hörökorvia, arpia, konkkanokkaa tms) .. ;) .

Nettioffarin talkoisiin voisi osallistua mutta jos nyt lähtee polkemaan niin ehtiikö vielä mukaan ;) ??

Päivämäärä:   20.8.13 09:54:17

Niina, kyllä tuo 600*600 riittää jo ihan hyvin edustavien mainosten tulosteluun. Nuissa printtereissä tahtoo olla se huono puoli, että sillä orkkis värikasetilla tulostaa jonkin verran ja sitten sillä ostetulla paljonkin enempi. Noissa vehkeissä vaan on sisällä laskuri ja ne ilmoittaa olevasa rikki, kun tulee mittari täyteen. Vaikka mitään vikaa siis ei olisikaan. Jos on asiat muuttuneet, niin korjatkaa toki näkemykseni. Melkeimpä minkä vaan halpis koneen uskaltaa nykyään ostaa, ne pelaa kyllä aikansa ja uusi ei maksa juuri mitään. Tuhansia tulosteita niistä kuitenkin ulos saa.

Päivämäärä:   20.8.13 09:58:16

Kyllä sen voi Mopelle luvata, että niitä hommia sulle säästyy. Se vaan, että et ehdi koskaan perille, kun pitää kääntyä takaisin ja lapsoset pitää ottaa vastaan koulusta... Lähtään tässä leikkikentälle pariksi tunnuiksi, jos sitten ois kosteus kohdillaan :)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 10:01:02

:) Noinhan siinä voipi käydä , hih!

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   20.8.13 10:31:49

Huomenta, kahvia ja kääretorttua :)
Nöffi meinaa ruveta leikkimään kotia, kivaa :)
Moppe: kyllä niitä detaljeja varmaan ehkä tulee, jonkun yön pimeinä tunteina voi olla että tänne on ilmestyny nallukan satutuokio ;)
Malttakaa ny, kai vähän aikaa pärjää siirapilla ja hattaralla :)
Töissäkin vähän kiire, ei meinaa kerkee internetissäkään yhtään notkumaan... Aika epistä :)

Päivämäärä:   20.8.13 10:36:33

Huomenta. Onks tänään vast tiistai? Plääh.

Persaukinen minäkin oon, toinen samanmoinen kelpaa kyllä. Eiköhän pistekin, kuten minäkin, tarkoittanut lähinnä sellaista joka ei töissä käy ja omista asioistaan selviä.

Mitä haluaisin just nyt.... Nukkua, lomailla, shoppailla ja syödä. Tossa järjestyksessä. Sen verran persaukinen vaan olen että pakko sen sijaan olla töissä :p

Päivämäärä:   20.8.13 14:35:51

Juu, omillaan toimeentuleva ehdottomasti!
Samoin kykeneväinen osallistumaan omaan osuuteensa kaikista kuluista, mitä yhdessäasumisesta tulee.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 14:49:59

No mielummin sellainen joka omansa maksaa, satunnaisesti saa puolin jos toisinkin olla tiukempaa ja apuja antaa, mutta ei mielellään noin pääsääntöisesti. Työtönkin saa olla, olenhan minäkin , ei työttömyys automaattisesti tarkoita ettei omiaan pysty hoitamaan. Yhteen muutto ei ole mitenkään ajankohtainen , valitettavasti tulisi ihan liian kalliiksi minulle jos yhteen muutettaisiin :) .

Flunssa kyllä painaa pahasti, nyt pitäisi päästä sänkyyn kömpimään... snif.

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   20.8.13 20:45:06

No sinkut, joko kohta topa kuolee? :p

Moppe, mä lasken olosuhde- ja väliaikaistyöttömätkin työssäkävijöiksi. Nää elämäntapahulivilit saavat sitten olla ihan keskenään. Tai jos on fyrkkaa niin ettei töissä tarvi olla ni kyllä sekin passaa, en olis itekään :D

Kotityöt on tänää ihan paitsiossa, kaikkea piti tehä ja muka salillekin mennä ja kaikkee. Ei huvita. Ei varmaa oo pakko jos ei haluu...

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 21:24:17

Hassu päivä...ex-anopin metsästystä osat I, II ja III.... Aamulla exä soitti huolestuneena kun anoppi (82 v) ei vastannut puhelimeen eilisen jälkeen. Taivutteli minut ajamaan Pusulaan anoppia etsimään (itse jäi nukkumaan humalaansa)... Pusulassa selvisi että anopilla oli tänään silmäleikkaus ja tästä kun soitin exälle niin tuo oli sitä mieltä että kyllähän hän sen tiesi. Kyselin siten hiukkasen uteliaana että miksi ihmeessä ajatti minut Pusulaan jos tiesi anopin olevan Lohjalla... enpä saanut selville syytä.

Osassa kaksi olin sitten Lohjan sairaalassa selvittämässä hämmentyneille info-ihmisille miksi ex-miniä haluaa tietää saapuiko ex-anoppi leikkaukseen sovitusti... Ystävällinen henkilökunta päätään pyöritellen luokitteli minut hysteeriseksi touhottajaksi, mutta kiltisti kuitenkin selvittivät että anoppi oli saapunut ja lähtenyt hyvissä voimissa.

Kolmas osa tuli sitten illalla, kun ei ex saanut vieläkään äitiään puhelimella kiinni. Joten koko kööri autoon ja uudelleen Pusulaan korjaamaan mummelin kännyä...

....Jotenkin minulla on sellainen olo että olen liian kiltti ;)

LähettäjäMission 
Päivämäärä:   20.8.13 21:32:32

Moppe: Olet :D Voi jessus mitä sähellystä, ei käy kateeks.

Täällä vaan lorvikatarri pahenee ja huomenna taitaa tulla kiire hoitamaan kaikkia pikkuasioita. No, tiistait on vähän tämmösiä. Viikon vaikein päivä...

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 21:38:38

Mission: minulle vaikein päivä on aina maanantai. Sen jälkeen lähtee rullaamaan omalla painollaan mutta maanantait on aina vähän sellaista rämpimistä.

Päivämäärä:   20.8.13 21:38:52

Tein sitten tarjouksen siitä talosta. Saa nähdä, miten käy.

Muutoinkin on ollut järjettömän shoppailun päivä, valtaosin K:n Kanuunassa.
- Päivän turhin ostos: käsilaukku, kaapissa on monta samanlaista.
- Riskialttein osto: Guerlainin hajuvesi, ei noista tiedä, miellyttävätkö loppupelissä.
- Hauskin ostos, naistenlehti Harper's Bazaar, Intian versio.
- Ostamatta jäänyt ostos: Charles Jourdanin korkkarit, jotka olisivat maksaneet vain 15 e, mutta olivat p*rkeleet numeron liian pienet. Noin läheltä liipannut löytö on ihmisen kiusaamista jos mikä.

Aika paljon s24:ssä on työtöntä ja sitten kitkuttelevia yrittäjiä. Enkä kyllä rahatilannetta kehtaisi edes kysyä ennen 1. treffejä (pitäisi taas jaksaa viestitellä, että joitakin treffejä joskus tulisi).

Lähettäjä: Jokupoku 
Päivämäärä:   20.8.13 21:39:53

Moppe, oot kyllä oikein tosi kiltti. :) Joskus tulee tilanteita että Mopellekin on joku tosi kiltti. Mä uskon kiltteyden kierrätykseen! :)

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 21:57:15

kurnau: onnea talohankinnalle, toivottavasti menee tarjous läpi!

Minulla oli laiskan äidin päivä, tyhjensin kierrätyskeskuksen sukkalaatikon, 15 paria sukkia ja 5 paria sukkahousuja . Lisäksi 3 paria lasten farkkuja, 6 paitaa pojille, jääkiekko suojukset (rullaluisteluun kun viikonloppuna sain vanhemmalle epelille rullaluistimet kirpparilta ilmaiseksi) , rannetuet , pari lelua ja videokasetin. Loppusumma 4 eur 40 cnt.

Päivämäärä:   20.8.13 22:09:16

Onpa Mopella ollut päivä. Toisaalta ymmärrän, että jos ex-anoppi tuntuu yhä perheenjäseneltä, kyllä tuon ikäisestä voikin jo vähän huolehtia. Mopen saalis oli muuten hyvä!

Mission joskus sali alkaa tympiä ja sitten voi olla muutaman päivän pois. Ei se mikään työpaikka ole (tai ehkä Missionille kohta onkin).

Jokupoku uskon myös tunteiden kierrätykseen, hyvässä ja pahassa.

Talosta varmaan tingitään jonkin aikaa.

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   20.8.13 22:12:00

Öitä ja kauniita unia ... päivät menee lasten kanssa ja illat järjestellessä tavaroita ...

Päivämäärä:   20.8.13 22:29:55

Miksi mä en koskaan voi hyödyntää harrastuksissani mitään kirppareita tai kierrätyskeskuksia...
Ei onnistu, ei!
Se on vaan pakko painaa pitkää päivää.
Pitäisköhän oikeesti alkaa miettiä, et muuttaisi maalle ja alkaisi omavaraiseksi ainakin enimmäkseen oman ja hevosten ruuan suhteen...:).
Vois vähentää töitäkin ja antaa enemmän aikaa hevosille ja koirille.
Jos vaikka koirahoitola kylkeen ja muutama vuokraheppa talliin.....ja vähän oman alan töitä, enimmäkseen etänä.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 22:41:55

Piste, oli tuolla tänään parit hyväkuntoiset ja -näköiset chapsitkin, hoikkaa kokoa :) , hinta 20 cnt kappale. Hetken harkitsin ostamista ja kauppaamista edelleen.

Päivämäärä:   20.8.13 22:42:15

Kyllä hevoskamojakin liikkuu paljon kirppareilla. Mutta jos tekee pitkää päivää ja kisaa, ei niille ehdi.:)

Itsekin mietin, että nyt pitää koluta kaikki lähikirpparit huolella, eipä niitä maalla sitten ole.

Ja siis pisteen työmäärä tuskin vähenisi vuokrahepoista ja koirahoidokeista, mutta olisipa erilaista elämää.

Päivämäärä:   20.8.13 22:42:53

Jännityksellä ootan kurnaun talokauppauutisia. Onnistaisipa nyt oikein!

Päivämäärä:   20.8.13 22:50:12

Oikeastaan Jokupoku helpottavaa tuo tarjouksen teko pitkän jahkailun jälkeen.

Päivämäärä:   20.8.13 22:57:27

No mulla ei ole tarvetta muille kuin kokochapseille ja niitä ei varmaan missään kirppareilla edes myydä. Tosin ei ole tarviskaan, kun on muutamat kappaleet.
Eikä muutakaan mun lajin vermettä.
Tai hevosten vermettä.
Toi maalaiselämä alkaa kiehtoa kokoajan enemmän, tosin mä tarvin itselleni kyllä oman pehtoorin, joka osaa noi remppa- ja muut maatilan hommat:).
Mä hanskaan kyllä eläinpuolen ja puutarhan ja kasvimaan...tosin en pysty katkaisemaan kalkkunalta tai kanalta kaulaa, mistään possun lahtaamisesta puhumattakaan....
Noihin tappohommiin pitäis palkata joku teurastaja.
Se hyvä puoli asiassa on, et ajattelen ruuan ruokana, en minään muuna.
Eli en rakastu kesäpossuun, -kalkkunaan tai munimattomaan kanaan tai kalalammikon lohiin.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   20.8.13 22:59:09

Aavemainen iltakävely suoritettu! Sumua, aivan hiljaista, lamppujen valotkin aivan kuin kääriytyivät lampun ympärille ja tuikkivat vain pisteinä pimeässä yössä... ja tosiaankin pilkkopimeää vaikka täysikuukin näkyi siellä jossain sumun takana...hrr...

Taidanpa kömpiä nenäliinapaketin kanssa untenmaille! Hyvää yötä kaikille sinkkulaisille.

Päivämäärä:   20.8.13 23:00:21

Ja pisteen omavarainen sapuska ei itekseen kulje pöytään ja pataan ja hevosten karsinaan... Sekin aika on hevosilta pois. Sen verran tullut häärättyä kasvimaan kimpussa, että uskallan sanoa! Kivaa se kyllä on :)

Kurnau, saatan uskoa helpotuksen tunteen, kun ite tuskailen elämäni suunnitelmien kans, että mitä mun oikeesti pitäs tehdä ja milloin ja mitä ei ainaskaa kannata... ääh, mist mää tiän, kertoispa joku viisas.

Päivämäärä:   21.8.13 00:27:59

Olinpa ahkera, vastasin s24:n rästiviestit pois. Moppe ja muut menestyjät voisivat konsultoida, miten siellä pääsee mahdollisimman pian treffeille, niin että turha kirjoittelu jäisi pois.

Jokupoku välittäjä ahdisteli sopivasti, muuten kai pähkäilisin tarjouksen tekoa yhä. Ja kuten taannoin sanoin, välittäjt on ihmiryhmä, joka ei koskaan unohda soittaa (vrt. miehet).

On myös se kuva, että isompi kasvimaa on melkoinen työleiri.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   21.8.13 07:39:39

Huomenta! Kaunista aamua ja liki jo ihmismäinen olo ;) .

kurnau, ei ole vielä kukaan kieltäytynyt kun olen pyytänyt treffeille. Ehdottomasti mahtavin tämä nyt tapailtava, joka tosiaan lähti tunnin varoitusajalla matkaan :)

Lähettäjä5.nainen 
Päivämäärä:   21.8.13 08:07:18

Huomenta, hyviä hankintoja ootte tehneet, asuntoja ja kaikkea! Hmmm.... minä kun jo elän pisteen mainitsemalla tavalla, voin sanoa, että omavaraisuus se vasta aikaa vaatiikin :) Onneksi city on lähellä, varsinkin kun se pehtoorin paikka on edelleen auki. Onnenpotkulta tuntuu myös, kun hevosille löytyi talveksi laadukasta kanttipaaliheinää... ne pienet ilot :)

Päivämäärä:   21.8.13 15:15:54

Onpa hiljasta, töissäkö sitä ollaan, ja hienosta päivästä loput nauttimassa vissiin :p

Mäpäs otin ja repäsin, tilasin itelleni sähkötupakan :D Meillähän nyt loppuu toi kessuttelu syyskuun 1 pvä, osallistujia muutama tästä duunista. Ajattelin tota sitte kokeilla siihen alkuun korvikkeeks. Tilasin nikotiinilla ja ilman nikotiinia, tarkotus maistella eka sitä nikotiiniversiota ja sitten siirtyä nikotiinittomaan. Jospa se siitä sitte lähtis sekin homma etenemään :) Ei toi nyt niin kallis ollu ees, ei haittaa jos sit ei tuukaan käytettyä.

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   21.8.13 16:53:19

Tosi hiljaista sinkkulassa, kaunis päivä ja kyllähän näistä pitää nauttia, sateista syksyä odotellessa.

Mission: wau! Toivottavasti onnistuu tupakan jättäminen!

Pyörällä lapset koulusta ja tarhasta, illalla pitäisi mennä vanhempainiltaan... taidanpa kuitekin valita auton sille reissulle, sen verran flunssa vielä pitää otteessaan.

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   21.8.13 18:57:12

Morjens! Rauhalliselta vaikuttaa täälläkin. Mua alkoi jo ny veetuttaa tuleva talvi joten varasin itelle ja likalle hiihtolomaviikoks "Epsanjan" reissun:)

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   21.8.13 19:12:23

Hitto ko tännekkää kerkiä poikkeemaan - pakata pitäs ja kaikkee semmosta, mutta ku ei oikeen jaksais. Väsyttää vaan niin helkutisti ja paikkoja särkee...

Vali vali jne. No muutaman päivän ku vielä jaksas ni sit oiskin ihan "vapaa" tekeen mitä huvittaa :D
Tosin nyt kun mä näin riemuitsen asiasta, ni taatusti joku pomo soittaa ja sanoo et "tuuppa töihin" =)

Päivämäärä:   21.8.13 20:14:05

Moppe on tosiaan kiltti, ei kai siinä mitään jos jaksaa. Ja onhan se tärkeää olla läheisissä väleissä lasten isovanhempien kanssa.

Ihmeen kiireistä mullakin on olevinaan. Tänään pitää vielä siivota ja tiskata.

Ihastus on edelleen maailman ihanin. Pieniä juttuja, jotka on lopulta suuria. En edes tiennyt, että tällaista onnea on, mistä seuraa sekin et välillä todella pelkään kaiken romahtavan kasaan.

Miten Niinan yritys on lähtenyt käyntiin?

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   21.8.13 20:52:29

Uki: wau, oon kade!!

Iina: tsemppiä!!

Kiits Syvämiete ;) . Juu, kyllä tokia ex-anopin kanssa on hyvä olla väleissä, lisäksi kyllä ihailen häntä suuresti, vahvin tuntemani ihminen!!

Tulipahan sitten käytyä koulun penkillä ;). Kummasti sitä ihmiset taantuvat istuessaan pulpetin takana, ihan kuin kouluaikoina, kun opettaja sanoo kiitos, sanoo luokkakin yhteen ääneen kiitos :D !!

Päivämäärä:   21.8.13 21:44:05

Jos toi omavaraisuus niin aikaavievää on, niin taidan sit jäädä Stadiin...
Kesä tekee tepposet, ehkä sitä kuvittelee, että kaiken saa omasta takaa, mut hyvä, et joku sanoo, ettei se niin helppoa olekaan:)!
No tietty onhan se helppoa mennä maalle, hevoset valmiille laitumelle ja omalle kentälle ratsastamaan, kasvimaa kukoistaa kesän ja satoa tulee pilvin pimein, metsät mukaan lukien, mut talvet, varmaan verrattavissa helvettiin...palaan takas kesäpaikkahaaveeseen.....ja talveen kaupungissa.
Elän sit kesän ja syksyn omavaraisesti:). Kiva, jos hevoset saa syödä syyskuun loppuun laitumella ja yöt tallissa itse kuivattua heinää:)!
Kokemus sekin!

Päivämäärä:   21.8.13 22:28:59

Tai sitten piste palkkaa jonkun tekemään ufopaalit omalle maalle, kaura ja lisärehut ei ole sinne kalliimpia, ja metsästä tulee tosiaan puut.:)

Moppe täällä on exän kanssa väittelyteemana uskonnon opetus, oma kanta on että ekaluokkalaiselle riittäisi perusjeesukirja, ei tarvitsisi raahata toiseen kouluun et:oon, itsekään en kyllä kuulu kirkkoon.

Mission sähkötupakka on hyvä idea.

Iina tarjous ei ole hankinta, tosin täällä kaikki muut muuttelevat. Tinkimisvaihe menossa ja ei makeaa mahan täydeltä, tuskin reagoivat ennen vkl:a.

Päivämäärä:   21.8.13 22:34:22

Ja kun luen aina uusia kommentteja ristiin, Mopelle, että noin sen kuuluu s24:ssä mennä, treffit tai ei lisäkirjoittelua.

Otankin uuden linjan.

Päivämäärä:   21.8.13 22:52:31

Mä kyllä ajattelin noita metsiä hyödyntää muutenkin kuin vaan puiden osalta, marjojen, sienien ja kaiken mahdollisen:).
Kävin oikeesti marjassa ja nyt sienessä, oli tosi kivaa ja saalis runsas!
Eikä paria-kolmea tuntia pidempään mennyt millään reissulla.
Tosin ajoitan noi viikonloppuun, niin ehdin ratsastaa noiden ohella ja puunata hevoset.
Viikolla ei mitään mahdollisuutta.

Päivämäärä:   21.8.13 22:58:50

Helou!

Kiitos kysymästä, Syvämiete, ei se nyt kyllä kauhean vauhdikkaasti ole käynnistynyt. Ei vielä yhtään ulkopuolista tilausta ole tullut. Parille kaverille olen sen sijaan tehnyt pikkujuttuja. Ensi viikolla lähden käymään Ypäjällä ja ripottelen mainoksia tähän matkan varrelle + koko Ypäjänmäki laitetaan tietty täyteen; siellähän niitä raharikkaita hevosihmisiä kuitenkin pyörii =D Pari kyselyä on tullut, mutta korkea hinta(?) karkottaa kätevästi. Laitoin Hippos-lehden mainosmyyjälle viestiä tässä joku päivä, ja kerran hän jo vastasikin, mutta toiseen viestiini ei ole vastausta kuulunut. Jumalattoman kallista (=liian kallista) on kyllä siinä lehdessä mainostaminen, mutta sinne lehden viimeisten sivujen markkinat-osastoon saisi 1/16 sivun kokoisen ilmoituksen reilulla kahdellasadalla. Mutta huomaisiko sitä sieltä sitten kukaan...?

Sulholla on nyt ollut pari päivää vähän vaikeaa, kun pitäisi saada olkea paalattua, mutta ei ole mitä paalata. Melkein 700 isoa pyöröä olisi tarve, ja kaikki omat pellot on heinällä. Sillä oli ollut jo sovittuna joitakin paikkoja, mistä saisi oljet kerätä, mutta nyt sitten olivat kuitenkin silpunneet ne peltoon :o Sulho sanoikin, että ilmeisesti hänestä on puhuttu paskaa kylillä jo viime syksynä, kun jotain viitteitä tällaisesta toiminnasta oli näkyvillä jo silloin. Ja nyt sitten tilanne vaan pahenee >:/ Mukavia tuollaiset pikkupaikkakunnat ja kateelliset ihmiset; jotka oletettavasti näkee asiasta vaan sen toisen puolen - uusia rakennuksia ja koneita, mutta ei sitä pankista revityn lainan määrää... Jos ei sitä olkea saa läheltä, niin sitten on kyseltävä kauempaa. Mutta aika ikävä ruveta tuollaista määrää kovin kaukaa rahtaamaan... Ja kun ne oljet olis saatava pakettiin NYT, kun on vielä poutaa. Tai sitten ensi talvena sulhon elukat makoilee heinäpedillä ;)

Että siinäpä sitä maalaiselämän ihanuutta pisteellekin =D

Mie olen askarrellut koiran valjaita. Nyt on valmiina prototyyppi 1 ja prototyyppi 2. Ne on yhden tuttavan sähköpostiselostuksen perusteella tehtyjä, ja nyt pitäisi varmaan lähettää ne koekäyttöön sille, että saisi kertoa parannus- ja muutosehdotuksensa.

Ainiin, ja meidän vauva on muuten jo näin iso: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151798458759586&l=3ad9df099d Ilmoitin sen mukaan oman kylän mätsäriin tämän viikon sunnuntaina. Wish us luck! :)

Päivämäärä:   21.8.13 23:19:59

Upee ja potra poika tuo vauva:)!!!
Ja näköjään ei poika ole arimmasta päästä, Ikean kassiko siinä saa kyytiä oikein tosissaan:)?
Sälli säkittää itse itsensä!
Hienoo!
Ja juu, Niina.
Mä just ajattelin, et olenkin kuitenkin vaan kesäpakolainen maalle, eli me viihdytään toukokuun alusta syyskuun loppuun maalla ja sit pettureina tullaan takas kaupunkiin...:)
Mut haluan noi omat kuivat heinät tehdä edes siksi muutamaksi kuukaudeksi, milloin niitä voi tarvia.
No syyskuussa varmaan yöt, elokuut täällä on vielä turhan lämpimiä tallissaoloon. Paitsi et mitä välillä vähän kuivaa laitumelle...tarvi tai ei, mut itse kuivattua haluan syöttää....

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   22.8.13 05:20:38

kurnau: ööö... emmää mielestäni sun talokaupoista mitään kommentoinu-kai??? =)

Lähettäjä5.nainen 
Päivämäärä:   22.8.13 07:57:21

Huomenta, se olin kai minä, sori leväperäisyyteni :) Olettaisin kuitenkin, että jossain vaiheessa tarjous johtaa hankintaankin, peukutan ainakin sen puolesta ;)
Lähellä stadia saa useimmiten vain haaveilla siitä omasta metsästä ja heinäpellosta+laitumesta... tavallinen ihminen siis ja pariskunnalla monesti enemmän mahdollisuuksia :/ Realistisesti ajatellen saa olla aika paljon maata, että saa polttopuut omasta metsästä ja kesälaitumen toukokuu-syyskuu ja vielä heinät tehtyä vaikkapa 3lle kaakille koko talveksi... Samoin se kasvimaa ja kaikki vaatii työtä, elukoitten teurastus on aikaavievää hommaa myös, peltoja pitää lannoittaa ja hoitaa ja uudistaa... siksi itsellä onkin ostoheinä ja kasvimaalla vain perunaa+porkkanaa+muuta pientä. Ehkä ensi kesänä kokeilen midi-paaleja teettää omasta pellosta.. ehkä.
Iinalle tsemppiä muuttoressiin :) Mut on kutsuttu valokuvanäyttelyn avajaisiin, mukavaa, että on melkein-juhlat... kuulostaa niiin ihanan kaupunkilaiselta :D

Päivämäärä:   22.8.13 08:03:07

Huomenta sinkut :) Jesus, Iina on aamuihminen, vai onko se nukkumaan menossa? :D Samaan aikaan itekkin herännyt, kun yksi asia vitytti niin palijo... Se entinen akka.

Päivämäärä:   22.8.13 08:18:39

Totta, muuttoasioista kirjoitti 5. nainen eikä Iina.

Ja 5. nainen kertoi myös osuvaa maalaisrealityä.

Onnittelut muuten myös muille muuttajille. Ja paranemista särkeville ja vaivaisille (kuulun muuten myös tähän joukkoon).

Olisi paljon sinkkuusajatuksia, mutta tähän aikaan aamusta mitään ei pysty muotoilemaan järkeviksi lauseiksi.

Ja Niina hyvä kysymys, missä kannattaisi ilmoitella. Entäs jos koittaisit puffata itsestäsi hevosalan lehtiin juttuja?

LähettäjäMoppe 
Päivämäärä:   22.8.13 08:36:07

Huuuooommmmennttaaa!!! (haukotus)... Silmät rähmäisinä kömmitty hereille pienen auringonpaisteen toimesta :) Ulkona selllainen keli että tekee mieli lähteä sienimetsään... Ja samalla katselemaan läheisen tallin hevosia :) .

Nettioffari: just juteltiin ex-anopin kanssa että herra se pysyy aina herrana, neidistä tulee rouva ja rouvasta entinen ! Ja joskus ne entiset vihtuttaaa enemmän ja vähemmän.

pisteen sienestys ja marjastus pikkaisen nosti hymyä suunpieleen, muistellen kesäisiä kommentteja marjanpoimijamiehistä ;) !

Päivämäärä:   22.8.13 08:54:02

Huomenta:)!
Moppe, mun harrastuksia noi eivät ole enkä alvariinsa moisia harrasta, mutta hyvässä kaveriporukassa voin silloin tällöin käydä sienessä ja marjametsässäkin.
Mut sellainen jatkuva könyäminen ja ämpäreittäin kykkiminen ei innosta.
Kyl mä kanttarelleja ja torvisieniä keräsin muovikassillisen, ei mennyt kauaa ja ne on jo pakastettu.
Samoin muutama marjalitra.
En enää haluu muuta kuin vähän suolasieniä ja se on parin tunnin keikka jossakin vaiheessa syyskuuta.
Eli edelleenkään mitkään marjanpoimijat ei kiinnosta.
Mulla menee noi viikonloput ihan hevostouhuissa eli sitä hevosmiestä tässä edelleen katsellaan.....:)

Päivämäärä:   22.8.13 08:56:05

Ai niin, Ukille pitää lykätä meilii...:).
Kunhan ehdin.

Päivämäärä:   22.8.13 11:34:22

Ihana toi Niinan varsa! Reipas kaveri. Ei varmaan hyödytä mainostaa siellä takasivulla. Noi jaettavat mainokset on hyvä juttu. Kannattaa mainostaa sosiaalisessa mediassa monella tapaa. Tuli mieleen et täällä etelässähän on paljon rahakkaita hevosenomistajia. Mainosta isoilla talleilla, kuten Rusalla ja Tuomarinkylässä ja muissa valmennuskeskuksissa. Tuulenkoirissa voit mainostaa koirien pantoja. Laita kaverit pistämään ilmoituksia tallien ja eläintarvikeliikkeiden ilmoitustauluille.

Tänään pelaamaan sulkkista ihastuksen kanssa, kiva päivä tulossa.

LähettäjäIina 
Päivämäärä:   22.8.13 15:48:02

Nettioffari: mää olen aikaisin hereillä kun työmaa kutsuu aikaisin :D

Mä jo aattelin et olenko mä kirjotellu tänne jotain ja en sit kuitenkaan muista kirjoittaneeni + en sitä kirjoitusta sit löytäny. Aloin jo epäileen omaa muistia + mielenterveyttä (tosin siinä on paljonkin vikaa, mutta ne viat on tiedossa ja ei ole vaaraksi) ;)

Kiitos 5.nainen - kyl sitä tsemppiä tarvitaankin täs rypistyksessä. Joko muuten sun kanat on saanu kyydin? Ku mä tuun sieltä maalta viel kaupunkiin takas pariks päiväks...

Päivämäärä:   22.8.13 15:53:26

Voih, mäkin haluun tommosen varsulin :) Ehkä joskus vielä tässä elämässä...Sais nyt tähän elämään vielä joskus mahdutettua sen oman ratsunkin, taas... Ei sitä vaan usko ettei niitä kannata pitää, vielä se tarttis kerran todeta :D

Jos edes sais aikaiseks kiivetä joku kerta jonkun konin selkään....

Päivämäärä:   22.8.13 19:41:33

No johan tää tippuu...
Mihin kaikki sinkut on kadonneet...pariutumaanko?

Päivämäärä:   22.8.13 19:53:18

En ole pariutunut. 'Kirjeenvaihtokaveri' s24:stä oli tosin jo sitä mieltä, että meillä on virtuaalisuhde.

Katselin tänään torilla marjojen ja sienien hintoja, ja tarkemmin ajatellen marjanpoimijamies olisi taloudellinen valinta.

Kävin Kanuunassakin, mutta siellä ei ollut mitään oikeaa ostettavaa, toin kuitenkin 2 keittokirjaa, ettei tullut turhaa reissua.

Päivän oivallus: yhdistin pari vanhaa kynsilakanloppua samaan pulloon, ja niistä tuli yllättävän täysi (ja entisiä siistimpi pinkki) lakkapullo.

Päivämäärä:   22.8.13 19:59:28

ehei, täällä mitään pariuduta. Tai siis mielellään kyllä pariuduttas, mutta sellaista ei ole nyt tarjolla; eikä taida olla ainakaan seuraavaan pariin viikkoon >:/ Ne on ne maajussit niin kiireisiä, että ei ehdi käymään, ja ens viikollahan mie lähden itsekin Ypäjälle. Ehdin varmaan kohta jo unohtaa miltä koko sulho näyttää, kun sen kuvia ei löydy netistä ei sitten mistään...

Ihan vaan kotosalla oleilen. Mietin, että miten tuolle firmalle saisi tilauksia tulemaan; ei yhden yhtä vieläkään :( Ja tänään vielä soittivat ELY-keskuksesta, että starttirahan maksu viivästyy edelleen. Laskuja ja maksuja vaan tulee koko ajan joka paikasta, mutta rahaa ei tule mistään. Voin kertoa, että ei ole kovin kiva tilanne. Tai kyllähän tämä nyt vielä menee, kun omalla tilillä on vielä säästöjä jäljellä, mutta tätä menoa ne kyllä loppuu lähikuukausina ihan totaalisesti. Nyt on jo puolet säästöistä huvennut näihin firman juttuihin...

Ja aikani kuluksi askartelen noita valjastöitä, jos sieltä sattuisi syntymään jotakin sellaista, mitä joku ehkä haluaisi joskus ostaa. Nyt on tulossa varsariimu :)

Mietin jo sitäkin, että saisiko se ihmiset mainostamaan firmaa kavereilleen, jos laittaisi jonkun porkkanan jakoon...? Esim. kun on saavutettu 500 tykkääjää, niin arvottaisiin kaikkien siihen mennessä tykänneiden kesken joku palkinto? Mutta mikä sitten olisi riittävän houkutteleva palkinto tuohon, pitäisikö se olla suitset, vai riittäisikö joku pienempi...?

Päivämäärä:   22.8.13 20:09:06

Oon niin viehättynyt tuosta maallemuutosta, et ei ole tosikaan!!
Alan freelanceriksi töiden puolesta, joista ei pulaa varmaan ole ja pakkaan tuon katraani ja kamani rekkaan:).
Jos nyt malttais ensi kevääseen....:)!
Pää pulppuaa miljoonaa ideaa ja ajatusta, mä hyppään tästä kärrynpyörästä pois ja alan elää:).
On täs jo töitä toisille painettukin, aivan sikana!!!
Oisko aika omalle elämälle, ennenkuin se on liian myöhäistä?

Päivämäärä:   22.8.13 20:16:11

Oletko Niina selvitellyt saman alan yrityksiä, missä ne mainostavat, kenelle markkinoivat, mitä kautta tilaukset tulevat? Harrasta vähän yritysvakoilua. Itse en edes tiedä, onko Suomessa pahemmin valjasseppiä.

Jos virität kisan, laita palkinnoksi jokin hieno juttu ja siitä paljon kuvia, se on ilmaista mainosta.

Sekin tuli mieleen, että jos tilauksia on vähän, voisitko mitenkään hyödyntää, että olet hyvä kirjoittaja?

Entäs jos laitatte sulhon kanssa hynttyyt yhteen, olisiko farmilla sopivasti hommaa karjanhoidossa?

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   22.8.13 22:07:47

Iltaa pitkästä aikaa.

Kiireitä on pitänyt. Ei oo kerennyt tännekään kirjoittelemaan. Silloin tällöin käynyt lueskelemassa juttuja. Hiljaiseksi on topicci kuihtunut.

Päivämäärä:   22.8.13 22:11:43

Mikäs tää Jykä on miehiään....:)?
Wanha ei muista....;)

Päivämäärä:   22.8.13 22:15:12

Muistan menneen talven Jykän.

Ja mitään hiljaiseksi mennyt, ht:n kaikkien aikojen elinvoimaisin topa. Sinkkuus elää ja voi hyvin kuin eräässä uskonlahkossa s**tana.

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   22.8.13 22:15:57

Joskus alkukesästä kirjoittelin jotain palstalle.

Täältä ihanasta etelä-savosta :)

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   22.8.13 22:17:10

menneen talven :D

Päivämäärä:   22.8.13 22:18:40

Miten mä en muista....
Mistäpäin, ikä, koko, siviilisääty, lapset...:)?
Maajussi?
Otan heti:)!!!!

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   22.8.13 22:21:00

Savonlinnan kupeesta.
31 tuli äsken täyteen, Täysin sinkkuja ja ei oo lapsia :)

Omaa tilaa ei ole. Mutta maalta kotoisin ja maaseudella asun.

Päivämäärä:   22.8.13 22:23:17

Piste teki ennätysnopean varauksen.:)

Päivämäärä:   22.8.13 22:25:29

Mä kyllä muistan! Oli kuvakin, tanssifiilis siitä kuvasta tuli :)

Päivämäärä:   22.8.13 22:27:15

Voi ei, alaikäinen mulle:(!!!
Wanhat puumatkaan ei noin nuoria saalista!
No, seuraava taustailija kehiin...;)!!
Missä mun maajussi:)???
Heh;).... aivan ihastuttava naikkonen täällä on saanut maallemuuttokuumeen, jos ei miestä löydy, niin menee ihan omineen.
Mut mieluusti kyllä sen miehen mukaan kaappaisin!!!

Päivämäärä:   22.8.13 22:32:33

Ohhoh, nyt kyllä meni Kurnaukin asioiden edelle! Mutta etpä ole ainoa... En todellakaan ole edes ajatellut vielä mitään "hynttyyt yhteen" juttuja :o Eihän tässä nyt sentään niin pitkällä vielä olla... Jos nyt ensin tutustuisi siihen paremmin; näkyy sekin tapahtuvan vähän hitaalla aikataululla, kun ei ehditä näkemään kuin tosi harvoin tuon välimatkan ja sen työkiireiden (ja kunhan talvi alkaa, niin mun hevostenhoito-ongelmien!) takia.

Siellähän niitä on Hippoksen viimeisillä sivuilla niitä mini-ilmoituksia useammallakin valjassepällä. Ja sitten osa kiertää koiranäyttelyitä, hevosnäyttelyitä, ratsastuskilpailuja jne. On valjasseppien yhdistyksellä omat nettisivutkin http://www.valjasjasatulasepat.fi/index.html ja sinne pitäisi minunkin nimi tulla. Olisi itse asiassa pitänyt tulla jo; olen ollut jäsenenä jo kohta kaksi vuotta ja oon useamman kerran huomauttanut, että mun tiedot puuttu sieltä vielä kokonaan. Viimeksi laitoin asiasta viestiä ja tietojen lisäyspynnön tässä ihan muutama viikko sitten, kun tuli nämä firman asiat selville...

Kirjoittaminen olis kyllä ihan kivaa :) Mistäkähä mie kirjoittaisin ja mihin...? Jotain blogia voisin periaatteessa alkaa pitämään - "tulevan ex-ikisinkun hevosilla höystetty purkautumispalsta" =D Tai sitten voisin ruveta Carrie Bradswahksi; mutta mun täytyisi ensin perehtyä muotijuttuihin ;) Vai riittääxe, että tykkäsin eilen facebookissa Louis Vuittonista ja Hermeksestä ja mul on vaatekaapissa H&M:n ja Vero Modan lisäks Lacostee ja Gantia...? Ai eikö!?! No ei sit :p

LähettäjäJykä 
Päivämäärä:   22.8.13 22:32:51

Joo se oli semmoinen baariin lähtökuva.

Normaalisti viihdyn työvaatteissa :D

P.S jos joku on lukenut tuoreimman Vanhat Koneet lehden niin miut voi bongata sieltä ;)

Päivämäärä:   22.8.13 22:35:53

Voi piste, ottaisit tuon mun serkun, täyttää huomenna neljäkymmentä ja asuu tässä ihan meidän lähellä. Mutta veikkaan, että on sulle aivan liian maalainen sitten kuitenkin :/ Maajussi; navetta tyhjänä, siihen sais oikein kivan tallin, ja siilon/välivaraston puolelle oon jo mielessäni suunnitellu minimaneesia ;) Tekee muuten hyvät heinät hevosille!

Päivämäärä:   22.8.13 22:36:26

Vanhat koneet.... Hmmm tervan tuoksua tuli ikävä, vaikkei ny noihi masiinoihi mitenkää liittyiskää :D

Päivämäärä:   22.8.13 22:37:14

kurnau, oisin varannut oitis, jos ikää ois ollut kymmenenkään vuotta enemmän:)!!!
No seuraava...,)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.