Lähettäjä: Minority_Report
Päivämäärä: 1.7.13 11:12:27
Piste: Juu no en mä sitä ajatellutkaan, että sä välttämättä olisit koko ajan täyttämässä miehen kanssa tekemään jotain, mutta just se intoilu on mun mielestä ennenaikaista, jos se alkaa heti. Fakta on kuitenkin se, ettei suhteella ole vielä siinä vaiheessa mitään todellista substanssia ja se intoilu perustuu hyvin pitkälti kuvitelmiin ja haaveiluun siitä mihin tämä suhde voisi onnistuessaan kehittyä. Jotkut on enemmän haaveilijoita ja pilvissä liihottajia ja jotkut taas vähemmän. Just tossa asetelmassa on suurin potentiaali pettyä karvaasti ja väitän, että aika monilta toi nakertaa väistämättä pikku hiljaa myös uskoa ihmisiin, kun tarpeeksi monta kertaa joutuukin pettymään ja hautaamaan unelmansa.
Mä en harrasta tollasta, vaan otan just lunkinmmin, koska tiedostan sen, että toi substanssin luominen vaatii aina aikaa. Ihan sama ketkä on kyseessä. Jotkut ottaa mielellään sen riskin, että tapailevat 3kk ja menevät 6kk päästä naimisiin ja lapsikin on jo tuloillaan, kun kaikki on niin ihanaa ja täydellistä, mutta mä en oo sellanen hötkyilijä. Voihan toikin toimia ja johtaa vaikka siihen loppuelämän suhteeseen, mutta kyllä mä mielummin katselen vähän pidemmän aikaa miltä se suhde tuntuu ennen kuin teen tollasia siirtoja. Mikäs siinä tietty, jos tietäis että se oli nyt tässä, mutta sepä siinä kun ei sitä voi tietää.
Jotkut vaan ilmaisee tunteitaan noin, mutta toi on myös hyvä tapa pelottaa toinen pois, koska intoilee liikaa ja ahdistaa toisen nurkkaan, koska hän ei ehkä olekaan valmis näyttämään tunteitaan noin nopeasti ja heittäytymään suhteeseen, jossa on todellisuudessa vasta raapaistu pintaa. Yleensä kuitenkin ne todelliset ja suhteen kannalta merkitykselliset asiat löytyy vasta sieltä pinnan alta. Jotkut osaa myös olla aina vaikka sen pari kuukautta ihania, ennen kuin pinta alkaa säröilemään.
Tässä on myös tärkeää erottaa se, että jotkut työstää noita asioita enemmän sisäisesti ja jotkut ulkoisesti. Eli tavallaan se suhde etenee samaa vauhtia koko ajan, mutta toiset vaan tarvii enemmän kaikenlaisia ulkoisia merkkejä siitä, että näin tosiaan tapahtuu. Toiset taas osaa tunnustella ton ihan sanattomastakin viestinnästä, eikä tarvi jatkuvaa vakuuttelua. Ei se sitä tarkota, ettei ajattelis toista ollenkaan sinä päivänä, kun ei pistä viestiä tai soita. Myöskään tekstari ei ole mikään tae siitä, että oikeasti uhraa asialle ajatuksia sitä tekstaria ja sen lähettämistä enempää. Toiset kuitenkin tarvii sen tekstarin ja toiset vaan tietää, että kyllä se mua ajattelee ja haluaa olla mun kanssa, vaikkei siitä tänään kuulunutkaan mitään.
Valitettavasti sanallinen viestintä on myös helppo tie manipuloida ihastunutta ihmistä ja just tota kaikki pelimiehet hyödyntää. Kaikki on varmaan kuulleet sen, että jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se usein myös on sitä. Toi johtuu just siitä, että tommosen sanallisen viestinnän nälkäisen ihmisen haluja osataan lukea ja ruokkia oikein, mutta siellä taustalla ei oikeasti olekaan mitään todellisia tunteita. Usein on niin, että ihastunut ei itse tätä huomaa, koska ei halua ihastuneena uskoa selviäkään merkkejä. Sen sijaan kaikki kaverit näkee tilanteen selvästi ja yrittää varotella ottamaan lunkimmin tai perääntymään kokonaan. Pahimmillaan ihastunut ottaa noi kateutena ja suuttuu varotuksista, eikä suostu uskomaan sanaakaan.
Kyllä mäkin osaan kaikenlaista tyhjää leperrellä, jos haluaisin ruokkia tollasia tunteita naisella ja vaikka vaan haluaisin kerran tai pari seksiä. Silloin kun toinen on ihastunut, niin ei siinä tarvi kuin pommitella just sopivasti kaikkea ihanaa viestiä ja maalailla ruusuista tulevaisuutta, niin moni on ihan sulaa vahaa ihastuksensa edessä. Just tolleehan ne pelimiehet siellä baarissa höpöttää kaikenlaista ja pokailee naisia tyhjillä sanoilla. Ne vaan tietää mitä ihastunut nainen haluaa kuulla ja ruokkii näitä tunteita, vaikka ei oikeasti tarkota mitään mitä sanoo. Lopulta nainen on siinä pisteessä, että se haluaa seksiä tuon ihanan miehen kanssa ja mies saa sen mitä oikeasti vaan halus naiselta. Olishan se reilua sanoa suoraan, että meille vai teille ja joku nainen vois suostuakin, mutta toi vaan toimii niin paljon paremmin. Puhutaan myös pillupalkalla höpöttäjistä.
Sanat on halpoja ja paljon merkityksellisempää on se, miten noi jutut siirtyy sanoista tekoihin. Kuinka moni nainenkin on joutunut itkemään sitä, kun ei se mies sitten halunnutkaan kuin sulan hattuunsa, vaikka se puhui niin kauniita juttuja. Noita on niin helppoa teeskennellä lyhyen aikaa, jos vaan haluaa.
Mä en ehkä höpötä kaikkia tollasia monen mielestä ihania asioita niin paljon, mutta sitten kun nähdään, niin kosken naiseen niin intohimoisesti ja huomioin, että kyllä siitä tietää et mua kiinnostaa ja että vaikka en niitä viestejä niin usein ehkä naputtelekaan, niin ajattelen usein sitä ja meitä. Vai kuinka moni teistä on luottanut heti mieleen niin paljon ja ollut varma siitä että synkkaa, et on uskaltanut kutsua suoraan kotiin ja viettänyt useamman yön sen kanssa?
Niina: Joo ymmärrän kyllä ton, että sulla on vähän erilainen tilanne tossa. Eikä se rauhallisesti eteneminen tarkoita sitä, että pitäisi kuukausikaupalla jarrutella ja odotella, että näkee taas. Joskus vaan etäisyys sanelee sen, ettei voi nähdä kuin korkeintaan kerran viikkoon eli "vaan" neljä kertaa kuukaudessa ja tässäkin tapauksessa se maksais junalla 400€ kuukaudessa, että voipi olla rahakysymyskin joillekin. Sitten kun matkaa on vartti ja hintakin peri euroa, niin mikäs siinä on keskellä viikkoakin nähdessä, jos vaan passaa.
Rauhallisesti ja tollee lunkisti eteneminen tarkoittaa vaan sitä, että ei mennä asioiden edelle ja eletään pääsääntöisesti siinä tilanteen tasalla. Tavallaan siis otetaan se suhde sellaisena mihin asti se on oikeasti ehtinyt kehittymään, eikä mietitä jo jatkuvasti mielessään, että montakos lasta me nyt sitten hankitaan ja miten monta neliötä meidän taloon tulee ja kuinka iso maneesi rakennetaan. Ne kaikki tulee sitten ajallaan, kun aika on kypsä.
Jos nyt vaikka ajatellaan tota seksiä, niin jos tuntuu siltä, että sitä haluaa kun on niin korviaan myöten ihastunut, niin pitää sitten sisäistää myös sekin, että se ei ole lupaus mistään. Sen jälkeen voi tapahtua ihan mitä tahansa ja ei kukaan voi varmaksi luvata mitään, kun on kuitenkin kyse tunteista, jotka elää koko ajan ja niitä joutuu itsekin tunnustelemaan. Harva meistä on sellainen, että tietää koko ajan kristallin kirkkaasti mitä milloinkin tuntee ja haluaa. Saati sitten mikä on tilanne viikon, kuukauden tai vuoden päästä.
Siksi kannattaa yrittää pitää jalat ainakin pääsääntöisesti maassa, vaikka toki ymmärrän senkin kuinka se haaveilu on ajoittain ihanaa ja ihan terveellistäkin. Jotkut vaan elää vähän liikaakin siellä omassa haavemaailmassaan ja siitä ei monesti hyvä seuraa.
Ite muistan erityisesti yhden suhteeni, jossa nainen oli just sellanen, että se halus joka päivä niitä viestejä ja mittaili mun tunteita sillä, että kuinka usein laitan oma-alotteisesti tekstarin. Tai kuinka nopeasti vastaan sille, kuinka usein soitellaan ja sitä rataa. Ei näin, tossa pitää joko ymmärtää erilainen tunteiden ilmaisu tai sitten on parempi erota. No kyllä toikin yli vuoden kesti, mutta toi hierti selkeesti suhdetta, kun mä en suostunut väkisin niitä tekstareita kirjottelemaan, koska en vaan ole sellainen. Mun mielestä se on oikeastaan parempikin noin, että teen ton heti selväksi naiselle, enkä lähde siihen mukaan, että väännän alussa väkisin noita "hyvää yötä" tekstareita, koska se tulee kuitenkin loppumaan jossain vaiheessa, kun ei vaan sillä ihastuksen voimallakaan jaksa enää. Jos ei nainen tota kestä, niin ei siitä mitään olis sitten tullutkaan.
|