Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 279

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   8.5.13 15:29:46

Tehdäänpäs uusi!

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1195201&t=1195201

Re: Sinkkujen topic 279

Lähettäjä: pisteviiva 
Päivämäärä:   8.5.13 15:56:05

eikös me kaikki olla kuitenkin täällä keski-suomesta ja etelään päin? vai asuko joku ihan lapissa? (:

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.13 16:05:59

No mä olen syvästä etelästä ja moni muukin.

Päivämäärä:   8.5.13 16:08:42

., niin mä vähän muistelinkin, eli hyvin voidaan järjestää pirskeet! :D

Päivämäärä:   8.5.13 19:20:39

mennään yyteriin grillaamaan? :D

Päivämäärä:   8.5.13 19:22:38

Voi luoja.. Naapuri soitti, että mustalaiset pyörii meidän tallin pihalla ja hevosten aitauksessa!!! Ja ite ei tietenkään olla kotona, kun käytiin viemässä lentoperämies lentokentälle. Se on jo kotona, ja meillä menee vielä puol tuntia. Nyt kyllä vähän huolestuttaa, mulla ei oo edes varustehuoneen ovessa lukkoa, kun ei oo ennen tarvinnu mitään tuollasia vieraita pelätä :/

Päivämäärä:   8.5.13 20:08:29

Yyteri sopii mulle:)!!
Fiksu ja siisti paikka pitää olla, mä en lähde mihinkään känniääliöiden örveltämispaikkoihin!!
Niina, joko oot kotona???
Sun tarvii hommata laumis pihaan, niin pysyy kutsumattomat vieraat kaukana!!!
Aivan hirveetä, jos ne on nyt löytäneet paikkasi!
Siel ei pysy kamat kauaa!!!!

Päivämäärä:   8.5.13 20:29:39

Mielenkiintoista.....
Olisin kommentoinut toiseen topiikkiin, mut sinne sai vaan kirjoittaa 48 merkkiä????
Jäi kommentoimatta.

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   8.5.13 20:51:06

Lätkää.... :)

Niina, järkkyä! Toivottavasti kaikki reilassa kotona... Ikävää jos alkavat siellä nuohoomaan :(

Lähettäjä: piisku 
Päivämäärä:   8.5.13 20:52:44

Tsau sinkut. On kai täällä muutama täältä perähikiältäkin. Vakkareista ainakin Nettioffari. Perähikiä alkaa Oulusta. Mä tosin saatan siirtyä takaisin pk-seudulle kesän tullen, mutta ei mietitä vielä sitä.

Mä käyn ratsastamassa tallilla, jolla on paljon western-heposia. Miten ne saa koulutettua niin hyvin, että ne tosiaan pysähtyy vaikka täydestä vauhdista houu-merkistä ja seisovat pää nukuksissa kun mitään ei tehdä? Onko tässä temperamenttieroja rotujen välillä? Taitavat olla suurin osa quartereita tuolla (ainakin perslihaksista ja väristä päätellen). Mua kiinnostaa tää ihan todella, sillä olen tottunut höseltäviin suokkeihin.

Päivämäärä:   8.5.13 21:08:04

piisku, se on käsittely maasta ja koulutus.
Räjähtävää nopeutta löytyy pyydettäessä, ei muulloin.
Quarterit ovat niin fiksuja hevosia, ettei sitä usko, ennenkuin näkee.
Muut riehuu, mellastaa ja särkee paikat, quarterit ei. Ei niillä ole tarvetta riehua, jos ne on oikealla tavalla koulutettu.
Se koulutustapa on western, LH ja hevosen laumakäyttäytymisen tuntemus.
Noilla toimii joka suomenputtekin, kaikkien muiden rotujen lisäksi.

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   8.5.13 21:20:28

Miten Niinalla meni niiden kutsumattomien vieraiden kanssa?

Vai Yyteriin pitäisi lähteä. Saatanpa tullakin.

Päivämäärä:   8.5.13 21:29:11

No, Suomi ihan jäässä. Viimesen minuutin viittivät melkein pelatakin kakkoserää. Kattelin kolmoselta puolet matsista kunnes yhtäkkiä tajusin että hitto, kyl tästä jotain puuttuu. No jos nyt kerta maksaa noista kanavista ni äkkiä maxille, johan rupes olee normaalifiilis kun Mertsi selostajana, eihän tosta nyt muuten tuu mitään! :D

Päivämäärä:   8.5.13 21:33:46

Mun entinen hepo oli hetken Nurmijärvellä tallilla, jolla asui myös quartereita. Yksi ori tuotiin kaulanarulla sisälle ja omistajaperheen viisivuotias sai ratsastaa sillä, valvotusti tottakai :)

Jotenkin tuntuu, että se nöyryys on varmaan niillä kuitenkin vähän enemmän pinnassa kuin vaikka suokilla, jonka on pitänyt olla aika itsenäinen ja kovakin. Toki herkkiä otuksiahan ne on, mutta kuitenkin. Tuo johdonmukainen koulutus maasta ja se selästä on varmaan se avain hyvän luonteen lisäksi.

Päivämäärä:   8.5.13 21:48:33

Mäkin täs Niinan päivitystä odotan....on romanien "vierailu" vieläkin muistissa, aikaa siitä on kauan, mut kyllä sen muistaa...
Nainen tuli ovelle myymään pitsiliinoja ja kaksi miestä katseli tallia ja hevosia.
Senaikaiset koirat olivat silloin sisällä ja sivystyneempiä kuin nää nykyiset:), ei haukuta, kun mami on kotona, mitä nyt matalaa murinaa.
En ostanut liinoja ja lähtivät pois.
Ja kappas, ei mennyt kuin viikon verran, kun koirat nosti sellaisen metelin keskellä yötä, et ei ole tosikaan.
Päästin ne ulos ja mannethan siellä talliin menossa....
Onneksi oli saku ja sillä taustatukena pienempi pinseri.
Senttiäkään noi äijät ei uskaltaneet liikkua, poliisit poimi talteen kun soitin et mun tallissa on varkaita ja koirat syö ne, jos poliisit ei tule heti.
Sen jälkeen ei käynyt yhtäkään öistä hiippailijaa meillä:). Niin kauan kuin mä siellä hevosineni ja koirineni olin.
Koirakartoitus on hyvä olemassa!

Päivämäärä:   8.5.13 21:51:38

Kyllä suokeissakin on piisku selväpäisiä yksilöitä. Mutta tosiaan leffoissa quarterit näyttävän toimivan kuin ajatus, mikseivät ne edes säpsy koskaan?

Kävin ruosteen innoittamana uffilla, tuli ostettua vain käyttökelvotonta tuunattavaa. En ole mitekään mainittava ompelemaan, ideoita kyllä olisi paljon, valtaosa jää toteuttamatta. Noin periaatteessa ostan kirppareilta vain sellaista, mikä sopii sellaisenaan käyttöön, mutta tänään ei ollut järkipäivä. Nyt on sitten keltaisessa kassissa juhlamekko, jonka hameosa on hyvä, mutta yläosa pitäisi laittaa uusiksi.

Päivämäärä:   8.5.13 22:04:20

piisku, ei quarter ole se helpompi työhevosrotu kuin finskikään, koulutus niistä tekee sellaisia, ettei mitään tarvi säpsyä eikä säikkyä. Se on pitkä tie, mutta avain turvallisuuteen ja toimivuuteen.

Päivämäärä:   8.5.13 22:05:48

Joo, ehdottomasti suokeissa on täysipäisiä!! Oon ihan vannoutunut suokkifani kyllä :) Nuo eri rotujen temperamenttierot vaan kiinnostaa, että onko osa kuitenkin myös luonteesta kiinni eikä vain koulutusta. Mun entinen hevonen oli tosi hieno ja fiksu suokki.

Toivottavasti Niinan kotona on kaikki hyvin!

Päivämäärä:   8.5.13 22:16:12

Hmh. Nyt ei kyllä suokit toiminu sitte ollenkaan, paskasti koulutettu vissiin, jenkit veti pidemmän korren ihan ansaitusti :/ Olipa turhat tunnit töllön edessä.

Lähettäjä: pauke 
Päivämäärä:   8.5.13 22:21:15

Voi itku mikä pettysmyspeli :/

Ja toivottavasti Niinalta ei ole hävinnyt mitään.

Mulle tuli eilen hyvin läheisiä vieraita ja lähtevät huomenna. Tän illan ovat kuitenkin katsomassa jääkiekkoa, mutta lähtivät vasta reilusti puolen päivän jälkeen keskustaan ja kohti pelejä. Oisin voinut vaikka itkeä ilosta kun pystyin menemään _suoraan_ töistä salille, tuntematta yhtään huonoa omaatuntoa kun vieraat olivat käyttäneet koiran lenkillä ja ylipäätään olleet tässä kotosalla seurana. Ai vitsi, ai vitsi että mä nautein! :)

Päivämäärä:   8.5.13 22:29:53

Täällä on tv kiinni, sinkkuna kun saa tehdä mitä haluaa, vaikka pitää tv:n suljettuna.:) Vähän arvelin Mission tuota lopputulosta.

Joskus piste oli noita pitsiliinakauppiaita, yhä yksi seisoo työkseen Aleksanterinkadulla Stockaa vastapäätä. Sanoin sille kerran, että hienoja liinoja, se oikein suuttui, etteivät ne mitään hienoja ole.

Kuten taannoin sanoin, isossa kaupungissa on omanlaisensa rauha, maalla onkin jo sitten varuillaan, jos vieras auto tulee pihaan.

Päivämäärä:   8.5.13 22:30:15

piisku. ei se ole rotuominaisuuksiata kiinni.
Mullakin on ollut suokkeja, fiksuja kaikki!

Päivämäärä:   8.5.13 22:35:46

Täytyy hommata vielä joskus taas suokki ja kouluttaa se perusteellisesti. Sitä ennen täytyy itse lähteä oppipojaksi jollekin :)

Päivämäärä:   8.5.13 22:42:36

Oli kaikki tallessa, ja vieraatkin odottelivat vielä pihalla. Kyselivät lapsille ratsastusta. Oltiin tämän rouvan kanssa ala-asteella samaan aikaan. Mutta kyllä vaan silti olen niin epäluuloinen, että väkisinkin mietityttää, milloin alkaa tavarat häviämään. Tai hevoset :o Ovat kuulemma tänään kierrelleet kylällä enemmänkin talojen pihoissa ja isommallakin porukalla. Meillä niitä ei ollut kuin yksi autollinen.

Kiva lähteä sinne näyttelyyn huomenna :/ Onneksi naapurit lupasivat vähän pitää paikkoja silmällä. Tekis mieli hommata joku puomi tuohon tielle, mutta se hankaloittaisi kyllä omaakin elämää tosi paljon. Mutta varustehuoneeseen pitää kyllä joku lukko saada; nyt sitä ei saa lukkoon millään :/ Pitäsköhän huomenna ajaa traktori tuohon tien tukoksi lähtiessä...?

Päivämäärä:   8.5.13 22:42:47

mä ehkä haaveilen nyt suokista, kun tosta lämppäripapasta aika jätti..
semmonen monitoiminen mulle kisakaveriksi, mutta turvallinen ja varmajalkainen äiteelle maastokaveriksi. (:

Päivämäärä:   8.5.13 22:42:52

Suokki on selväpäinen maastohevonen. Ei pyöri silmät päässä, vaikka tulisi metsäkone tai karhu. Eikä pelota iso kivi tai naapurin postilaatikko (naapurin postilaatikkomaku kyllä saattaakin olla pelottava).

Täällä tyydytään Missionin virtuaalipihattoon.

Päivämäärä:   8.5.13 22:44:30

Juu, voin heti suositella yhtä aivan huippua, asuu kyllä täällä syvässä etelässä....

Päivämäärä:   8.5.13 22:59:15

Niina, laita riippulukko ja iso, tallin oveen!!!
Ja koirat tietty pihalle, kun et ole kotona.
Satulat ja muut kamat on niin hemmetin kalliita, et ei kyllä kannata jättää tallia lukitsematta!!
Juu, vakuutua korvaa käytetyn mukaan ja se on minimaallinen summa hintaan nähden!!
Yksi laatuwesternsatula maksaa 3-4 tonnia, jos vakuutuksesta saa muutaman satkun, tulee itku!!!

Päivämäärä:   8.5.13 23:03:43

Ei tallia tarvii saada lukkoon (siirtotalli, karsinoiden ovet aukeaa suoraan ulos), mutta varustehuone olis kyllä kiva saada lukkoon. Siihen ei vaan mitenkään saa riippulukkoakaan kiinni :( Siinä ovessa itsessään on kyllä abloy-lukko, mutta meillä ei ole siihen avaimia, kun tuo möksä ostettiin käytettynä ramirentin jäämistöstä, ja ilmeisesti siihen on joskus aikanaan murtauduttu.

Onneks mulla on melkein kaikki satulat kyllä kuvattu, että tietää, minkälaista etsiä, jos ne katoaa. Mutta toivottavasti ei.

Päivämäärä:   8.5.13 23:13:59

Vaihdata lukkosarja, ei maksa paljoo ja vakuutus korvaa tietty paremmin, jos on kunnon lukko!
Satulat on tosi kuumaa kamaa ja sen tietää, ettei omiaan saa vakuutuksesta pois ikinä!!!

Päivämäärä:   8.5.13 23:16:19

Meen nukkumaan, aamulla tallille:)!
Kauniita unia kaikille sinkuille:)!!!

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 07:52:10

Huomenta. Olinko tosiaankin eka? Hela hela :)

Lähettäjä: Moppe 
Päivämäärä:   9.5.13 08:34:28

Huomenta Sinkkulaan! Onpas upea keli, paksut mustat pilvet taivaalla ja kuitenkin kuiva lämmin keli. Koissun kanssa käytiin aamukävelyllä järvellä (kuten aina) ja seurattiin silkkiuikkupariskunnan kosiomenoja.

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 08:52:56

Hmm, silkkipöksyuikkuja :)

Päivämäärä:   9.5.13 09:00:37

;) vain vähän kateellisena katselin!

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 09:06:18

Mikä koira Mopella on? Pitäskös tuommonen syksyksi/talveksi lainata, niin joutus lenkillä kulkeen..

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   9.5.13 09:11:37

huimenta harmaata :)
siivouspäivä. elokuvapäivä. uffipäivä.
kiva kuulla kurnau että on olemassa toinenkin tuunari joka tekee ostoksia varastoon :) mä harrastelen tota myös ja uffin tasarahapäivät on oivallinen aarrekellari. ja ihan kaikkia ideoita ei jotenkin oo ehtiny toteuttaa...tänään vois mennä kierrokselle ja sitten euron päivillä rääppiäisille...tahtoisin löytää nahlatakin josta voisi tehdä kassin. niin ja farkkutakin jonka voisi lyhentää ja niitittää :) eilen tein yhden superlöydön josta olen kovin onnellinen. täsmälleen samanlaiset kangassandaalit kuin jo rikki menneet kylläkin korjattavissa olevat yhteissandaalit. ihan uudet ja niin ihanat. ah kun kesä tulee!! asun mekossa ja ulkona silloin :)

Päivämäärä:   9.5.13 09:14:55

Huomenta! Ollaan poikien kanssa matkalla mätsäreihin :) Ei tähän hätään saatu mitään lukkoa asennettua varustehuoneen oveen, joten ajettiin traktori siihen eteen mahdollisten varkaiden kiusaksi, ja traktorin avaimet on tietty mukana matkassa =D Ne tummat on kuulemma kierrelleet eilen pitkin kyliä vaikka miten monessa pihassa :/

Voi ei; kaveri soitti just, että niitten hevoskoppi on hajonnu kesken matkan :( Hitto, kun ei meillekään mahdu tähän kyytiin, kun omat pojat vie molemmat paikat :/ Samoihin mätsäreihin ollaan menossa.

Päivämäärä:   9.5.13 09:16:28

Huomenta sinkkulaan:)!
Lämmintä juu, mut sateista täällä.
No, toivottavasti ei koko päivää sada.
Aamukahvia ja tallille....

Päivämäärä:   9.5.13 09:18:59

Mein koira on tuommonen puhdas sekarotuinen piski ;) . Berni-noutajasekoitus, eli kokoa ja näköä riittää ;) .

Niinalle hyvää reissua mätsäreihin.

Päivämäärä:   9.5.13 10:07:05

Täällä Hgissä on mukavan pilvinen ilma, mutta liput liehuvat aika suorina, joten viileinä pysytään.

Jospa veisin pari talvitakkia vihdoin ullakolle.

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 10:26:49

Moppella on varmaan tyylikäs ja helppoluontoinen Monseri, vai onko se Seropi? :)

Mitä tarkoittaa uffi?

Väsyttääkö muitakin? Otin jo päikkärit ja väsyttäs ja panettas.

Päivämäärä:   9.5.13 10:47:38

Ainakin väsyttää.:)

UFF eli uffi on vaatteiden kierrätyskauppaketju. Tuotto menee periaatteessa hyväntekeväisyyten, mutta omistajat Tanskassa elävät kuulemma leveästi. Vaatteiden hinnat taas ovat aika suolaisia käytetyiksi, mutta monta kertaa vuodessa siellä on tasarahaviikot, eka päivänä kaikki tuotteet ovat 7 euroa, seuraavana 6 euroa jne. Vaikka joku turkki olisi ollut 200 euroa, uusi hinta on vain 7 euroa, eli hyvä tilaisuus tehdä löytöjä.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.5.13 10:57:06

Jou. Eilisellä vähän venähtäneellä iltalenkillä tuli törmättyä tällaisiin pörröpäihin. Ihan älysöpöjä nappisilmiä! Paitsi tää yksi gorillanaama, joka sekin oli omalla tavallaan jotenkin kärttyisen herttainen.

Ääni Yyterille! Se on yksi niitä paikkoja, jossa toivoisin tänä kesänä ehtiväni käydä. Viimei visiitistä taitaa olla kymmenisen vuotta.

Minäkin voisin adoptoida koiran talveksi. Muutenkin olisi kiva, jos joku veisi ulos vähintään kahdesti päivässä. Muuten ei tule aina lähdettyä, vaan energia kuluu johonkin turhaan, vaikka mökin seinät ahdistaisivat ja jaloissa olisi levoton kutina. Kuten nyt. Kuka korvasi aamuvitskuni kofeiinitabuilla? Pörr pörr pörrr!

Lähettäjämaasturihörhö 
Päivämäärä:   9.5.13 11:01:29

Huomenta, osasihan sitä nukkua vähän pitempään :)

Eilinen oli toimintaa täynnä, keli oli aivan mahtava! Pakkohan se oli käydä pienellä erämaavaelluksella... http://aijaa.com/NkFN01 http://aijaa.com/lZKabQ http://aijaa.com/2wvSnY Ihan hienoa maisemaa löytyi tuoltakin, Siinä kun oikeen taidokkaasti yritti hienoja maisemakuvia ottaa niin eikös sieltä joku kevätkeiju porhalla puskasta ja änkee ittensä kuvaan ;) http://aijaa.com/SJHvf4
Ohjelmassa oli myös merenrantakävelyä, eläintarhaa, iltaristeilyä http://aijaa.com/vhL82k ja tottakai syömistä hienossa ravintolassa ;D

Täällä satais vettä :/ taitaa olla hevosvoimatallipäivä tiedossa, ei tuolla ulkona nyt oikeen viitti mitään tehdä.

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 11:13:31

Tartteeko Rysty baarikärpäslätkää :D Whipsl ! ! [url=http://tinyurl.com/cgw755z
]Oot sää muuten kätevä likka ;)

Yyterissä en oo tainnu itekseen reissata koskaan. Ruissalo taitaa olla aika samanlainen paikkana? Hienoa rantaa :)

Päivän horo lupailee suuria :)
"Vietät mukavan päivän uuden tuttavuuden kanssa. Olet melkoisen ällistynyt samankaltaisuudestanne. Ehkäpä olet löytänyt mielenkiintoisen sielunkumppanin."

Tietenkin tuo tarkoittaa jotain laitapuolen kulkijaa, josta ei pääse eroon.. Niinku työkaveri aamukahvilla tilitti, kun se sellaseen törmäs eilen koirankusetusreissullaan...

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   9.5.13 11:30:53

Päiviä! Meilläpäin paistaa aurinko:) Vähän ehti pihahommia tehdä mut kohta täytyy maalaispojan panna suihketta kainaloon ja lähtee Turkkuseen treffeille:)

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 11:37:49

Tais jotain unohtua.. [url=http://tinyurl.com/cgw755z

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 11:38:44

No miksei se nyt ota nuita [url=http://tinyurl.com/cgw755z

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 11:39:17

No jos jättää viimesen hymiön pois, niin.. [url=http://tinyurl.com/cgw755z
]Oot sää muuten kätevä likka

Päivämäärä:   9.5.13 11:39:45

Ukille treffisemppiä, mistä deitti löytyi?

Hörhö vaikken linkkejä paljoa availe, nyt oli pakko katsoa, miltä näyttää keiju.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.5.13 11:51:30

Lipsahtiko Nettioffarilta väärä linkki? (Maakaasua, kuinka jännittävää ;))
Joku muukin taitaa olla tällä hetkellä hieman levoton :P Kun nukkuu päikkäreitä, herää kahdesti päivässä samaan tunteeseen. Kamalaa itsensä kiusaamista tollanen tirsojen ottaminen, ei kannata.

Kylläpä se horo nyt lupailee toisille suuria. Mullekin se on luvannut tällä viikolla rahaa ja rakkautta, kehottanut keskittymään olennaiseen ja mitähän vielä, normisettiä. Alkuviikosta se käski alkaa tehdä rahaa omin pikku kätösin. Miten? Ahterillani olen jo ansainnut rahaa (mut en sillai!) siitä lähtien, kun ryhdyin maksulliseksi naiseksi (mut en sillai!!), mutta kädentaitoni ovat kyllä puutteelliset. Ehdotuksia?

Ai niin, olenhan mä rakastunutkin, nääs paikallisradion musapäällikköön. Noin loistavia soittolistoja tekevä tyyppi on saletisti ihana. Täytyypä kosaista sitä jossain välissä.

Yyteri on rantana ainutlaatuinen. Ruissalokin ulkoilualueena ja kesäisenä hengailupaikkana kiva. Ykköskohteitani kesällä ovat ehdottomasti Porkkalanniemi ja Hanko. Kerran vuodessa on päästävä molempiin paikkoihin, muuten ei tule kesää <3

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.5.13 11:54:55

Uijuijui! Arska paistaa Ukin kunniaksi, teretulemast Turkkuseen ja hauskaa päivää/iltaa :) :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   9.5.13 12:01:42

Morjensta sinkkulaan. Täällä se minskikin vielä kurkkii, vaikken nyt olekaan tänne kerinnyt naputtelemaan pahemmin. :) Täälläkin ollaan jo selkeesti vähän kesätunnelmissa ja käyty nautiskelemassa auringosta.

Mulla olis vissiin tänään siivouspäivä, kun porukat on tulossa äitienpäivänä juomaan kahvit tänne ja täällä on just nyt vähän räjähtäneen näköistä. :D

Lähettäjä: Syvämiete 
Päivämäärä:   9.5.13 12:05:30

En sit saanut sitä työpaikkaa. No, uutta yritystä kehiin.

Pitää varmaan päivällä käydä nauttimassa auringosta. Näyttäis tulevan taas hieno ulkoilusää.

Onnea Niinan reissuun. Kerro sit miten pojat pärjäsi.

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   9.5.13 12:11:54

Huomenta. (: täälläkin ihan harmaata, mutta yllättävän lämmin, jopa flunssaisen mielestä!

Eli meillä on siis grillibileet yyterissä? Telttamajoitus? :D

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 12:12:19

Miksi tää jättää nuo viimeset tagit pois???joko joko

Tais jäähä vahingosa tuo entteri väli tuohon...

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   9.5.13 12:22:11

Hei sinkkula :)

Eilen oli melkonen vilinä mein pihalla ku viis koiraa karas ympäriins :D mut oli kyl ihanaa kattoo sitä menoo :)

Jaa et yyteriin. Mä en ol koskaa käyny siel mut täs vois ol hyvä syy lähtee :)

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   9.5.13 12:22:50

nysse toimi (:

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.5.13 12:26:20

...eiku NYT mäkin tajusin! Oon mä joo, kätevä ja hyödyllinen, vaikkakin hoitamattomana melkoinen riesa :D

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   9.5.13 12:37:32

Täällä on nyt vähän pilvistä, mutta vissiin monin paikoin on jo mennyt +20C rikki, että alkaa olemaan jo ihan mukavia kelejä. :)

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   9.5.13 12:42:20

mä oon käynyt yyterissä kerran ja se ranta on kyllä upea! varsinkin, kun aurinko laskee.. (:

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.5.13 12:55:56

Jåå, eilen oli ainakin täydellinen jätski-ilma ja tänäänkin on ihan kesä, vaikka arska piilotteleekin pilven takana. Toivottavasti loppuviikosta tulee se aiemmin povattu ukkosmyrsky, salamakelissä on komia kesän tuntu :) Mutta ei la, koska meitsi on menossa savusaunaan!

Päivämäärä:   9.5.13 13:12:11

Olipa tutun näköinen keiju maasturihörhön linkissä ;)

Vou mikä ilma, piti sataa mut tuolahan se arska paistaa ja lämpöä on vaikka millä mitalla! :) Taidan silti mennä salille, käytiin jo koiran kanssa ulkoilemassa!

Päivämäärä:   9.5.13 13:41:15

Helou, helou, rakkaat sinkut! Kotimatkalla ollaan. Kyydissä mukana hienoja oripoikia :) Molemmat käyttäytyi suht hyvin; toinen sai punaisen ja toinen sinisen, ja molemmat pääs BIS-kehään. Toinen tippui pois ennen loppua, mutta toinen veti hienosti loppuun asti ollen paras suomenhevonen ja BIS I =D Hienoja ruusukkeita saatiin ja Horsewaren loimi sekä pari pystiä/pientä patsasta. Ja mie olin senior handler, vaikka osa kunniasta kuuluu kyllä siskolle, kun se joutui esittämään sen voittajan BIS-kehässä, kun mie olin siellä sen hurjemman kanssa. Ja pojat matkusti tosi hienosti ja lastautuivat molemmissa päissä ilman mitään keskusteluja; sukkana sisään. Meidän pojat <3

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 14:02:56

Niina, ota se mannejen rek.no ylös, jos niitä vielä jossain näät. Voi tulla sellainen yllättävä aalto... Käyvät kerralla tyhjenteleen paikkoja, jos nuin ovat kierrelleet. Sitä jos käy joitain silloin tällöin, niin muut tallit ehtii varustautua...

Ja hyvää naisten viikkoa teille sinkula

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   9.5.13 14:05:01

Höh, taas jäi vajaaksi tuo? Ei jaksa kaivaa lähdekoodia, miten nuo linkkaukset tässä foorumissa oikein menee? Mää oon nyt laiska, meen päikkäreille prkl.

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   9.5.13 14:30:20

Onks ne jo nettioffarin toiset päikkärit tänään :D päikkärit on kyllä kauheen kivoja...
pauke: Eikös ne kaikki keijut näytä vähän samoilta, ni mikään ihme et näyttää tutulta... Tämän oli pakko olla kevätmallinen keijukainen kun se kirmasi ja hyppeli mättähältä toiselle ja levitti ympärilleen kevään ilosanomaa :D :D

Miten teillä muilla muka paistaa aurinko? täällä sataa vähänväliä ja ihan reilusti... ja ukkonenkin jyrähteli parikertaa :)

Päivämäärä:   9.5.13 14:51:18

Täälä satoi oikein kunnolla hetki sitten, mut nyt paistaa aurinko.. Oisin kyl ukkostakin kaivannu.. :o

Päivämäärä:   9.5.13 15:49:04

Moi :) Tääl ei ole satanu ollenkaan, no yöstä en tiedä mut muuten. Varjossa 26 astetta! Ja piti kyllä paikkaansa, hiki tuli lenkillä vaikka käveltiin hissukseen ja koirat sai haistella paljon, ite olin hihattomassa ja shortseissa, ihan törkeen kuuma! Nyt tuulee, se sade on tulossa, toivottavasti ukkonenkin... Harmi etten ehi siivoo pihaa ennen sitä.

Olin laihtunu! Yes, nyt saldo on jo 6,1/2 kg joulusta :) Siistii :) Kesäkondis, here I come!

Päivämäärä:   9.5.13 16:11:22

Hienoo, Niina:)!!!
Sulla on upeita poikia, niinkuin mullakin:)!!!
Nuorempikin oppii kokoajan ja kovaa vauhtia ratsastusrutiineihin muiden ohella. Mulla on kaksi niin kylmähermoista sällliä, et saa pudota pommi turvan eteen, eikä mikään lihas edes värähdä!
Miten Niina noi hevoset voi olla niin ihania!? Halit<3 samettiturville:)!!!
Nyt pitää alkaa grillaamaan, hirvee nälkä ja lämmin keli! Ja huomen vapaata, joten grillauksen kyytipoikana menee kyl punkkua....mä nautin vapaista;)!

Päivämäärä:   9.5.13 16:16:50

Tässäpä teillekin meidän hienot pojat (kuvat ei kyllä valitettavasti ole kovin laadukkaita, kun harvoin maneesissa valo riittää):

http://aijaa.com/cvC1rB ja http://aijaa.com/w4w2YN

Aikamoiset lukemat Missionilla kyllä :o Wautsiwau, en kyllä pystyis samaan. Tänäänkin on taas tullu mätettyä reissussa ja reissun jälkeen yhtä sun toista, ja sama linja jatkuu huomennakin, jos jaksaa jotain kakkuja paistella. Pitäs varmaan jaksaa, jos vaikka vieraita pörähtää kylään, enkä nyt tarkoita niitä ei-toivottuja vieraita ;)

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   9.5.13 16:26:05

upeat poitsut Niinalla! <3

Päivämäärä:   9.5.13 16:30:39

Wau, Niina!!!
Toi jälkimmäinen on aivan hemmetin upee suokki!!!!!!!
Selvää kisahevosainesta!!!
Onneksi olkoon!! Tuota poikaa kehtaa esitellä!!!
Juu, nyt on kyl kakku paikallaan, senverta hienot tulokset kisoista:)!!
Miten tammamamma? Joko alkaa olla levoton?

Päivämäärä:   9.5.13 16:56:40

Onnea vaan Niina poikien menestyksestä :) Ja upeita kyllä ovatkin, mitä noi nyt oli vanhoja? Tosi hienoja molemmat :)

Joo et varmaan kykeniskään Niina näihin lukemiin kun oot jo valmiiks kevyempi, mä en pääsis niihin sun tuumakoon farkkuihin vaikka en söis enää ikinä :D Kyllähän tossa oli mistä ottaa, olin kuitenki lievän ylipainon puolella ja nyt normaalipainossa. Vielä on varaa ottaa vaikka 7 kiloa helposti, enkä sittenkää oo vielä luuranko... Mut tästä viis viel pois ni on jo aika jees :)

Päivämäärä:   9.5.13 17:04:17

Olipa kyllä hienoja poitsuja Niinalla! :)

Joo joo maasturihörhö, uskotaan ;)

Mittari näyttää varjossa 27 astetta ja ihmiset kävelee sortseissa vastaan. Näyttää kuitenkin pelottavan tyyneltä noi puunlatvat, kohta varmaan sataa sataa ropisee. Toivottavasti ei ukkosta :/

Siis tää mun treffiseura on ehkä maailman hitain ihminen toimimaan. Ei me varmaan päästä tällä vauhdilla koskaan toisille treffeille -.- Ja minä EN kysy itse, kysyin jo ekan kerran kun ei sitäkään ois muuten varmaan vieläkään tapahtunut. Huohh. Tai sit sitä ei vaan kiinnosta, mene ja tiedä :D

Mää en liho, enkä laihu. Jenkka pysyy tukevasti vyötäröllä vaikka mitä tekis. Kai tässä täytyy vielä startata kunnon kuuri jotta ei mitään ylimäärästä pistä suuhunsa. Eilen kävin salilla, tänään kävin myös. Huomenna välipäivä ja la ja su sit taas! Pakkohan tässä nyt jotain on alettava tapahtuun :D

Päivämäärä:   9.5.13 17:24:43

Just katoin Maman loppuun, alotin sitä jo eilen yöllä, oli kyl aika spooky! Jopa näin päivällä hätkähti pari kertaa ihan huolella... Hyvä leffa :) Meinasin piristyä ja ruveta siivoo totoa pihaa, mut nyt tohon viimein tuli päälle ihan musta pilvi, ei mikään iso mut odotellaa sit jos se sattuis satamaan, voi kattoo vaik toisen leffan sit tässä.

Reilu tunnin ollu tuol helteessä tänään, ja yhtään ei varmasti väriä oo tullu mut kävet meni heti punapilkulliseks. Nykyään en meinaa ruskettua millään, tulee vaan aurinkoihottumaa kunnes joskus heinäkuussa alkaa ehkä vähän saamaan väriä, aavistuksen. Pitäs vissiin mennä johki etelään hakee kunnon rusketus ni sit ois taas monta vuotta ihan erilailla toimiva iho. Intiassa kun olin aikoinaan neljä kk putkeen, ruskettu sen jälkeen varmaan viis vuotta ihan tooosi helposti eikä palanu iho koskaan. Nyt vaan palaa mut ei rusketu...

Ja sieltä se sade sitten tuli! Noni, hyvällä omatunnolla siis leffaa :)

Päivämäärä:   9.5.13 17:31:56

Horisontissa sataa, on ihanan ukkosellista.

Suursiivosin asunnon, se oli jotenkin exäinen. Mistä pöly muuten oikein tulee, oli taas hirveät määrät sitä? No kuitenkin kaikki muu tehty, mutta talvitakit on viemättä ullakolle. Elättelen takatalven mahdollisuutta.

Päivämäärä:   9.5.13 17:46:26

Täällä paistaa ja on suorastaan läkähdyttävän ja ihanan kuuma:)!!
Kesä tulee, ei auta mikäään!!!

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   9.5.13 18:09:43

hmm.. täällä on jo viileempää sateen takia. :c

Päivämäärä:   9.5.13 19:02:21

Voi sissus!!!
Joku alle kaksikymppinen poraa eroa....!!!???
Eiköhän se parisuhde ala rakentua vasta siinä yli kolmikymppisille, siihen saakka voi leikkiä kotileikkejä vailla sen suurempaa tunnetta....
Ei kiesus!!!!

Päivämäärä:   9.5.13 19:14:11

Alle kaksikymppiset voivat olla hyvinkin tosissaan suhteidensa kanssa. Tietysti moni on aika lailla raakile siinä iässä, 30 on tosiaan aikuisuuden mittapuu.

Päivämäärä:   9.5.13 19:17:48

ootko oikeesti piste sitä mieltä että nuoremmilla olis jotenkin tunteet heikommat tai vähäpätösemmät kuin yli kolmekymppisillä? :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   9.5.13 19:17:56

Nonni, nyt on kämppä taas tip top kunnossa ja vatsa näynnä. Noi on kyllä mielettömän hyviä noi lidlin pakastealtaan yrttivoi patongit. Pitäis joskus kaivaa ihan resepti tollasen voin tekemiseen, niin vois tunettaa tolla ihan omiakin leipiä. :p

piste: No se on tossa iässä kuitenkin rankkaa, kun on vielä niitä ensimmäisiä vakavia suhteita, joista yritetään pitää kiinni vaikka sitten sen takia, että vois sanoa kuinka kaikki oli niin täydellistä, että heti ensimmäisen miehen kanssa natsas ja ollaan oltu aina yhdessä.

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   9.5.13 19:23:12

No "suurkaupugin"sykkeestä selvitty omaan turvalliseen lintukotoon. Oli hyvää ruokaa ja seuraa:)

Päivämäärä:   9.5.13 19:23:45

No, moniko teistä on "eronnut" alle kolmikymppisenä????
Kysytäänpä niinpäin.....:).

Päivämäärä:   9.5.13 19:28:14

Ei tunnetaso paljoa muutu iän myötä. Vanhempana osaa jotenkin käsitellä tunteitaan. Tietää, että ihastus voi mennä ohi, eroista selviää, ja että kumppani voi tuntea vähemmän tai enemmän kuin itse.

Nuorana oma suhde on maailman napa ja suhteen loppu maailmanloppu. Vaikkei suhde olisi edes millään mittareilla hyvä.

Päivämäärä:   9.5.13 19:32:44

Piste itsellä oli alle kolmikymppisenä kolme pitkää suhdetta, joista yksi avioliitto. Sitten kaikki muut säädöt päälle.

Päivämäärä:   9.5.13 19:45:03

Jaha, meidän Uki on sit pallo jalassa:).
Heittäkää hyvästit nunnaluostarille;)!!!!!
Kurnau, on niitä teinisuhteita ollut täälläkin, mut yhtään niistä ei ole mitään ikävää aiheuttaneet miespuoliseen....tai sit mä olen vaan niin hevosorientoitunut, ettei ole ehtinyt moista miettimään;).

Päivämäärä:   9.5.13 19:47:16

mä olen kyllä aina osannut kösitellä tunteitani. puhutaan nyt sellaisesta iästä missä niitä ihmissuhteita alkaa olemaan...eikä mun mielestä erot ole yhtään sen laimeampia aikuisenakaan, nyt vain on monessa asiassa viisaampi ja tietäväisempi suhteessa omaan itseen. ja kyllä mun mielestä erotilanteessa oma suhde on maailman napa ja suhteen loppu maailmanloppu, mun mielestä se on luonnollinen reaktio kriisitilanteeseen. jos on rakastanut, ero on ihan joka tapauksessa kauhea paikka. mutta siitä selviää...antaa itsensä surra ja luottaa että elämä kantaa.
se on kyllä totta, että meitä on monentasoisia 'tuntijoita'. ehkä siitä syntyy erot ajattelussa ja mielipiteissä....

Päivämäärä:   9.5.13 19:57:58

Mmm, katoin Hostin, oli hyvä sekin, vähä joutunu kyl täs pyyhkii kyyneleitä moneen otteeseen... :D

Mä oon eronnu ekan kerran joskus... 14v? Ollaanko kasiluokalla 14 vai 15? Erilaisia eroja taitaa olla jotain 8... En ees muista :D Jotkut rankempia ja jotkut helppoja. Eipä oo koskaan maailma hajonnu. Joskus on ehkä ollu paha olla jonkun aikaa. Oikeastaan rankimmat ja koskettavimmat erot on tehnyt tuloaan sen verran aikaa että itse ero ei enää oo ollut kovin rankka. Tunteita ja tilanteita on niin erilaisia. Ite oon aika vahva, meen paljon pahemmin rikki huonossa suhteessa kuin itse erossa. Ero on melkein enemmän uuden alku, aika parantua. Huonokin ero voi synnyttää jotain voimakasta...

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   9.5.13 19:59:03

Joo, eipä niitä tunteita nyt alle kolmekymppisenäkään pidä vähätellä. Onhan noi aika isoja juttuja kuitenkin monen elämässä. Eikä sitä nyt mitään yli kymmentä vuotta tarvi olla naimisissa ja pyöräyttää vähintään paria lasta ennen kuin ero alkaa tuntumaan jossain. Voihan niitä kevyempiä suhteita olla sitten vaikka käytännön syistäkin, mutta niiden lopettamista nyt ei voi missään iässä verrata suhteeseen, jossa on ollut ihan oikeitakin tunteita mukana.

Päivämäärä:   9.5.13 20:06:10

Minulla suhteissa ja lyhyissä virityksissäkin on ollut aina tunteita ja toivo siitä, että suhteesta voisi tulla jotakin. En kyllä minski osaa sanoa, mitkä tunteet tai suhteet ovat olleet oikeita. Se on ehkä yksi mittari, etteivät tunteet kuole ajan mittaan.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   9.5.13 20:09:31

kurnau: Joo sitä mäkin meinasin, että lyhyissäkin suhteissa voi olla paljon tunteita mukana ja kyllä jotkut alle vuodenkin kestäneiden suhteiden päättymiset voi ottaa raskaasti. Ei se aina siitä kestosta ole kiinni. Jollekinhan voi olla pelkästään helpostus päästä eroon jostain pystyyn kuolleesta suhteesta, joka on kestänyt vaikkapa 20v.

Päivämäärä:   9.5.13 20:11:57

No mä en ole ikinä ollut rakastunut keneenkään, ehkä se johtuu siitä...
Yksi mies oli, johon ois voinut kyllä rakastua satasella, mut se ei tykännyt koirista eikä hevosista:).
Joten ei siis mun mies.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   9.5.13 20:13:35

No joo sehän selittääkin sitten jo aika paljon. Ei kai sellaset erot sitten tunnukaan kovin pahalta ja osoittaa sitten samalla myös aika hyvin senkin, ettei se eron pahalta tuntuminen niinkään ikää katso.

Päivämäärä:   9.5.13 20:14:27

niin...ei kenenkään tunteita voi vähätellä. eikä suhteen kesto ole millään tavalla suoraan verrannollinen tunteiden voimakkuuteen erotilanteessa. ehkä tunteiden voimakkuus suhteen alussa ja sen voimassa ollessa kertoo ennemmin sen miten rankka tai tunteikas ero tulee olemaan...se voi mennä niin monella eri tavalla...ja ihminen tunteineen voi olla niin erilainen eri suhteissa. se toinen ihminen kun aina nostattaa jotain piirteitä ja tunteita pintaan. kemiat kohtaa eri tavoin eri ihmisten kanssa. olemme peilejä toisillemme...

Päivämäärä:   9.5.13 20:16:02

Tuossa minski on oikeassa, että pystyyn kuolleesta suhteesta on helppokin lähteä, koska henkistä irtiottoa on tehtyä jo vuosia. Tiedän eronneita pariskuntia, joista yhdelläkin meni 10 loppuvuotta huonosti ja viimeiset viisi vuotta täysin ilman seksiä.

Päivämäärä:   9.5.13 20:18:36

Ja nyt vasta tajusin paukkeen jutun, Hörhöön olisi hyvä saada hieman vauhtia.

Niinalle onnittelut pojista!

Päivämäärä:   9.5.13 20:20:15

Mulla se tähän mennessä varmaankin tärkein suhde on kuitenkin ollu toi pisin, viis vuotta. Siinä se ero oli lopulta vaan helpotus. Mutta ei siksi että se olisi kuollut se suhde, vaan ihan muista syistä. Siitä ettei se suhde enää toiminut, vaikka rakkautta varmaan vielä oli niin epätoivo oli suurempi. Eroa tuli tavallaan tehtyä kuitenkin pitkään. Riuduttavinta se oli kaikin puolin, mutta se eron hetki toi vaan pelkkää hyvää mukanaan.

Sillon kakarana kun luulin saaneeni elämäni prinssin, kahden viikon seurustelun jälkeen ero oli ihan superrankka. Teininä, valtavia tunteita ja niin päin pois... Äkkiä siitä selvis, parissa päivässä, eiku uutta kehiin vaan :D Mulla on jotenkin tapa kääntää voimaksi noi, mutta tilanteet on aina kaikilla niin erilaisia. Ei sitä voi ennustaakaan miten mikäkin ero vaikuttais, vaikka osa olis ollut itelläkin helppoja. Kaikenlaista on tullu nähtyä silti, kyllä niistä on kaikista jotain oppinut. Itsestään eniten. Mitä paremmin itsensä tuntee, sitä helpompia eroista kuitenkin tulee. Sikäli ikä ja kokemus tekee tehtävänsä, ja nuorena ne erot voi olla jopa rankempia.

Päivämäärä:   9.5.13 20:23:38

Sitä en ymmärrä enkä tule ymmärtämään, et miksi, voi miksi, pitää mennä naimisiin ja tehdä lapsia, vaikka ei rakkaudesta ole oikeesti mitään tietoa.
Eniten surettaa ne eroperheiden lapset, niin pieninä jo irti normiperhekuviosta.
Toi uusperhekuvio lähinnä oksettaa!!!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.