Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näkökulmaa ihannevartalosta 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.13 17:33:48

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1187933&t=1183355 1

Re: Näkökulmaa ihannevartalosta 2

Päivämäärä:   5.5.13 17:35:36

Luuviulut naiset näyttää 13-vuotiailta teinipojilta. Ja tätä vartalo-ihannettahan nyt ihaillaan liikaa. Ja tätä vartalotyyppiä ihalevilla on aina itsetunto-ongelmia.
-

Ihan perusläskin puhetta, kuten viestisi alkuosasta käy ilmi miten taistelet löysien makkaroidesi kanssa.
Mistäs tiedät, jos vaikka ihminen pitää itse kauniina ko. vartaloa? Ei ole ollenkaan hullumpi ajatus.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   5.5.13 17:38:01

En kuitenkaan ole mielestäni haukkunut ketään tai vaatinut keneltäkään mitään, vaikka tossa ylempänäkin joku jo keksi, että olisin tämän ketjun avannut katkikseni takia. Toi nyt ei ole kaikille miehille niin arka paikka kuin ehkä jotkut kuvittelee."

Eli sulla on katkis? No ilmankos ootkin sinkku :P

Lähettäjä: yksi kysymys 
Päivämäärä:   5.5.13 18:11:13

Monesko mies tämä jo on jonka hötönetin horoperseet haluavat karkottaa?

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   5.5.13 18:53:22

Ärsyttää tämä asettelu luuviulu vs. kurvikas. Itse en ole kumpaakaan. Läskiä löytyy mahasta ja reisistä. Navan yläpuolelta olen laiheliini. Eli ei tissejä tai muita ah-niin-upeita kurveja, enkä myöskään ole mikään timmi. Tuntuu että jompaa kumpaa pitäis olla. Painoa 54 kg ja pituutta 158 cm.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   5.5.13 19:08:33

En jaksanut lukea koko keskustelua, mutta arvaan mitä se pitää sisällään.

Ihannevartaloita on juuri niin monta kuin on mielipidettäkin. Toinen tykkää omenasta ja toinen päärynästä. Mitä v'itun väliä oikeasti? :D

Itselläni on hoikka "luuviulu" kroppa. Melko tasaisin väliajoin tietyntyyppisillä ihmisillä on ollut tarve kertoa minulle mitä mieltä on minun kropastani. Niin hyvässä kuin pahassa. En tiedä mitä nämä ihmiset tällä tavoittelevat. Varsinkin jos on tarvetta haukkua vartaloani luuviuluksi tai laihaläskiksi. Ilmeisesti heille tulee sitten parempi mieli siitä jos minä pahoitan mieleni? Tai jos heillä on ongelmia minäkuvansa kanssa niin varmistavat sen, että minäkin varmasti tiedostan minun kroppani virheet?

Minä olen luonnostani tämän näköinen. Minun elämässäni kehoni muokkaus ei ole ykkösprioriteetti. Ei varmaan yletä edes top kymppiin. Ei se asia siitä muuksi muutu vaikka topikin aloittaja kokee tarpeelliseksi kertoa millainen on hänen ihannevartalonsa naisella. Tai joku muu oman ihannevartalonsa.

Lyhyesti sanottuna en tarvitse kenenkään muun hyväksyntää omasta vartalostani. Se ei ole täydellinen, mutta voin lyödä vetoa, ettei ole kenenkään muunkaan ;)

Lähettäjä: Katkis<3 
Päivämäärä:   5.5.13 20:52:12

"Mut ehkä tässä on tosiaan tullut aika pistää ht.net kiinni ja alkaa kurkistelemaan taas enemmän tuonne oikean elämän puoleen. Kohta on kesäkin."

Taisi mennä koripallo sieraimeen =)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 21:37:13

"Taisi mennä koripallo sieraimeen =)"

Miksi ihmeessä olisi mennyt. Eikö toi nyt ole ihan normaalia, että kesällä ollaan enemmän ulkona ja nautitaan auringonpaisteesta. Ainakin jos on enemmän kesäihminen. Mulla ainakin alkaa fillaroiminen ja muutenkin saan kohtapuoliin erään pitkäaikaisen projektin päätökseen, mikä on pitänyt minua normaalia enemmän koneen ääressä.

Minusta tuo koripallo tuntuu olevan jossain ihan muissa sieraimissa nyt. Ainakin päätellen siitä kuinka minua kohtaan on tässä hyökätty ja kohdistettu keskustelun lomassa henkilökohtaisuuksiin meneviä viestejä. Aika erikoinen logiikka kyllä, jos kaikki yleisesti esitetyt henkilökohtaiset mielipiteet otetaan tuolla tavoin henkilökohtaisina vaatimuksina jokaista naista kohtaan. Ilmeisesti tämä pitää sitten tulkita niin, ettei miehillä saa olla minkäänlaisia kauneusihanteita, eikä varmaan toivomuksia naisen luonteenkaan puolelta, koska se loukkaa verisesti niitä jotka eivät sovi näihin ihanteisiin.

Ai niin ja tohon piti vielä kommentoida, että tuolla ulkona näistä ihanteista ja arvioista ei ehkä puhuta niin avoimesti kuin netissä, mutta kyllä niistä sielläkin puhutaan paljon. Se on vaan vähän vaikeampaa sanoa asioita päin naamaa, kuin huudella kaikenlaista kasvottomana netissä. Siksihän nuo arvostelut tapahtuu tuolla oikean elämän puolella monesti ihmisten selän takana tai silloin kun niillä halutaan tarkoituksella loukata jotain ihmistä.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   5.5.13 21:43:34

Vartaloihanteita voi olla mutta onko niitä kohti pakko pyrkiä. Sitä kun voi olla tärkemäpiäkin tavoitteita. Itse esim. haluaisin olla parempi äiti, saada väitöskirjani valmiiksi ja kehittyä paremmaksi ratsastajaksi. Siinä on mielestäni jo aika monta kehitysprojektia jotka ovat paljon tärkeämpiä kuin tämän keskiverron, normaalipainoisen vartalon muokkaaminen kohti subjektiivista täydellisyyttä.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 21:52:28

"Vartaloihanteita voi olla mutta onko niitä kohti pakko pyrkiä. Sitä kun voi olla tärkemäpiäkin tavoitteita. Itse esim. haluaisin olla parempi äiti, saada väitöskirjani valmiiksi ja kehittyä paremmaksi ratsastajaksi. Siinä on mielestäni jo aika monta kehitysprojektia jotka ovat paljon tärkeämpiä kuin tämän keskiverron, normaalipainoisen vartalon muokkaaminen kohti subjektiivista täydellisyyttä."

Oon ihan samaa mieltä ja jokainenhan voi päättää nämä itselleen tärkeät asiat huolimatta muiden mielipiteistä. Ei kai muiden mielipiteet vie näitä oikeuksia keneltäkään. Eikä myöskään se, että jos nyt jostain asiasta keskustellaan tarkoita sitä, että se olisi maailman tärkein asia, joka kaikkien pitää ottaa ykkös prioriteetiksi elämässään. Ihan käsittämättömiä johtopäätöksiä. Eihän tuolla logiikalla voi keskustella tai esittää mielipiteitä yhtään mistään, jos ne tulkitaan automaattisesti jonain henkilökohtaisina vaatimuksina siitä millainen muiden pitää olla ja mitä heidän pitää ajatella.

Päivämäärä:   5.5.13 21:58:33

Tämä keskustelu aiheutti suosion, voisi perustaa uuden vaikka vastaavanlaisen miehistä

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   5.5.13 22:09:33

minä en oikein ihan täysin ymmärrä miksi joku ihminen ei saisi ilmaista mielipidettään/mieltymyksiään...sitähän vuorovaikutteinen kommunikaatio on, vai?
miks joku loukkaantuu jos ei ole mielipiteen esittäjän mieltymyksien mukainen? kaloja on meressä monenlaisia, mutta niin on kalastajillakin omat lempikalansa eiks niin?

mitä satunnainen keskusteluaihe kertoo keskustelun aloittajasta? nii-in, ei yhtään mitään kokonaisvaltaisesti...luulen että tämän keskustelun aloittaja on kuitenkin tavanomaista syvällisempi ihminen ja oikeassa elämässä tuskin kelpuuttaa rinnalleen vain ja ainoastaan tässä keskustelussa esiin nostettuja haaveita. koko koko mr :)

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   5.5.13 22:17:39

Miksei tässäkin voisi keskustella miehistä myös? Eihän otsikko sitä rajaa.

Enpä tiedä onko sekään sitten niin "hyveellistä" korostaa sitä ettei kroppa kiinnosta, oma eikä muiden, eikä ole mitenkään tärkeä. Tulee sellainen vaikutelma joiltakin (en kohdista tätä nyt yhteenkään tiettyyn kirjoitukseen) että joidenkin mielestä kroppa ei saa olla muillekaan tärkeä. Joka kuulostaa vähän samalta kuin jos sanottaisi ettei eläimet saa olla kenellekään tärkeitä, tai edes prio-kympissä.

Mun piti jo tossa aikaisemmin sanoa Minoritylle että ymmärsin jo paremmin mitä ajat takaa, ja siinä edellisessä lähinnä tarkoitinkin sanoa että joidenkin kimpaantuminen ehkä kumpusi siitä että se saattoi herkästi kuulostaa äkkiä luettuna siltä että tyrkytit jotain kroppamallia paremmaksi kuin muut, tai ehdottomasti tavoittelemisen arvoiseksi. Niinkuin näkyy kirjoituksista että todennäköisesti moni saattoi sen ottaa niin.

Ja siitä pinnallisuudesta, sitähän on montaa tasoa, ja kukin luokittelee oman tasonsa joka menee oman ajatuksen tai sietokyvyn ylitse ollen "huonoa" tai liiallista pinnallisuutta. Harva kai onnistuu kuitenkaan olemaan katsomatta pintaa lainkaan, jonkun verran pinnallisuutta lienee lähes jokaisessa.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 22:40:09

no.: Nimenomaan, just tota mäkin olen yrittänyt sanoa. Tässä on nyt jotkut vaan hypänneet suoraan aika villeihin johtopäätöksiin ja vaatineet minua sitten tilille näistä itse keksimistään asioista. Tarkoitus oli kuitenkin keskustella asiasta yleisellä tasolla ja saada näisnäkökulmaa tähän asiaan.

Mission: No hyvä jos ainakin joku ymmärsi noista lisäyksistä paremmin mitä ajatuksia tämän aiheen taustalla on. Ei ollut tarkoitus tyrkyttää mitään, vaan tarjota vähän erilaista näkökulmaa ja ihannetta keskusteltavaksi. Mitään vaatimuksiahan tässä ei ole esitetty kenellekään.

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   5.5.13 23:02:18

Nykyään kun on niin kovasti tapetilla nuo ääripäät, samaan aikaan kun sairaalloinen lihavuus lisääntyy, ja "vain" lihaviakin alkaa olla älyttömät määrät, myös nollakoon malleja ihaillaan, ja anoreksian "suosio" ei taida olla ainakaan laskussa. Ehkä tuohon välille on tilausta, ihmiset alkavat tavallaan tavoitella jotain muuta mallia. Fitness vissiin on edellen kasvussa, ja lienee vähän vastalausetta omalla tavallaan näille ääripäille, vaikka sekin valitettavasti menee herkästi sairaalloiseksi.

Tuli tuo kroppajuttu aikaisemmin puheeksi eräässä porukassa, ja tyttökaverin kanssa siinä puhuttiin että miehessä pitää olla vähän pehmustetta, ei saa olla liian treenattu. Ihanne olisi sellainen hieman jollain lailla liikkunut, että olisi lihaksia, mutta ei liian timmi, jotta olisi myös inhimillinen. Siinä oli useampikin mies joka sanoi että ovat kuulleet samaa monen naisen suusta kysyttäessä.

Jos laittaa googleen kuvahauksi "perfect male body", saa pläjäyksen sitä tyyppiä joka ei säväytä itseä sitten pätkääkään. Näitä naiset ovat ehkä perinteisimmin kuolanneet. Nykyisin kuulee aika monestakin suusta että liian treenattuja tuollaiset. No, ei ole kovin tarkka tieteellinen tutkimus, mutta mieleen tulee että olisiko ehkä nykypäivänä hieman enemmän tilausta curvy kateille, ja vastaaville curvy jackeille sitten. Vaikkakin se ihanne on toki ideaalitilanne sekin, molemmissa tyypeissä, siis ideaali siinä mielessä että ei se ole välttämättä sen helpompi saavuttaa kuin muutkaan ihanteet. Mutta ehkä tänä päivänä osa kaipaa sellaista tavallaan rennompaa suhtautumista asioihin, eli ehkei enää niin kovasti haeta jotakin ääripäätä tai tietynlaista täydellisyyttä. Mene tiedä mikä on hyvästä ja mikä ei.

Ihannevartaloita on monenlaisia, ja hyvä että kaikki ei ole samasta puusta veistettyjä, kävisi aika tylsäksi. Kaikki eivät myöskään pidä kaikista vartaloista, ja olkoon niin. Toivoisin silti, etteivät nämä parikymppiset junnusennut huutelisi nuoremmilleen noissa kroppatopikeissa "aivoton idiootti", "huomiohuora", "läski, hyi vttu" ynnä muuta kannustavaa kommenttia. Se on jotenkin kaikkein epäterveintä, ja taatusti typerin tapa suhtautua ihmisen kroppaan.

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   5.5.13 23:51:55

niin just :)
yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas isästä tai pojasta tai vaikka pyhästä hengestä ja se on ihan ookoo. mitä väärää on tykätä ääneen siitä mikä omaa silmää miellyttää, eihän se oo keneltäkään pois. ja kun ei haukuta ketään niin tuommoinen ajatusten vaihto on ihan mukavaa :) sama kun keskusteltais mistä hedelmistä tykätään tai millaset kengät on parhaat kävellä...eihän tuommosia asioita voi laittaa paremmuusjärjestykseen kun ne on niin henkilökohtaisia kokemuksia...jakamistahan se vain on...ei maailman yhtä ainoaa totuutta...jokaisella on oikeus tykätä millaisesta vartalosta tahansa ja sen voi vieläpä ääneenkin sanoa :) typo-kokokoko tarkoitti tietenkin komp komp..

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   6.5.13 09:11:37

^Todella vaikealukuista tekstiä.

Lähettäjä: huu 
Päivämäärä:   21.5.13 10:57:48

"Ihannevartaloita on monenlaisia, ja hyvä että kaikki ei ole samasta puusta veistettyjä, kävisi aika tylsäksi. Kaikki eivät myöskään pidä kaikista vartaloista, ja olkoon niin. Toivoisin silti, etteivät nämä parikymppiset junnusennut huutelisi nuoremmilleen noissa kroppatopikeissa "aivoton idiootti", "huomiohuora", "läski, hyi vttu" ynnä muuta kannustavaa kommenttia. Se on jotenkin kaikkein epäterveintä, ja taatusti typerin tapa suhtautua ihmisen kroppaan."

Samaa mieltä!

Tosin ikävä kyllä luulen et nää huutelijat on osa ihan jo kolmekymppisiäkin :(

Mihin on Minority muuten kadonnut?

Lähettäjä: siru 
Päivämäärä:   21.5.13 11:17:14

En lukenu kun aloituksen, mutta hyvä aloitus. Olen itsekin miettinyt samaa. Itse en ainakaan arvioi toisia niin kriittisesti vaan ihminen voi olla monella tapaa kaunis. Ystävissäni on esimerkiksi muutama hieman pulleampi ja he ovat todella kauniita enkä edes haluaisi, että he laihtuisivat. Onneksi eivät kriiseilekään painonsa kanssa vaan ovat ihan tyytyväisiä. Kyse siis ei ole mistään hillittömästä ylipainosta vaan pienestä pyöreydestä.

Jotenkin myös, kun miettii miten katson miehiä, niin en minä sieltäkään odota mitään täydellisyyttä. Ennemminkin rakastan sellaisia omia pieniä persoonallisia piirteitä. Ei rumia, mutta ei mitään muotilehdissäkään esiintyviä. 'Virheet' tekevät ihmisestä jotenkin inhimillisen. Haluan miehen joka rakastaa minua kaikkineni. Sen joka rakastaa minussa niitäkin piirteitä, jotka eivät ole täydellistä, sillä ne tekevät minusta minut ja ovat osa minua.

Itse en ole tuollainen kurvikas. Pidän aloituksen malleja todella kauniina, mutta en haluaisi itse olla sen näköinen. Minä haluan enemmän olla sporttisemman näköinen. Ei siis sen takia, että se olisi mielestäni parempi vaan sen takia, että se sopii minulle paremmin ja olen luonteeltakin aika sporttinen. Olen kyllä ihan tyytyväinen nykyiseen kroppaani. Se ei ole täydellinen, enkä minä ole malli, mutta tämä nyt on ja se riittää minulle. Mielestäni tosiaan niin moni voi olla kaunis, yhtä kaunis. Minun mielessäni ei ole olemassa vain yhtä muottia millä tavalla voisi olla kaunis. Voi olla kaunis laihana, pyöreänä, kurvikkaana, hoikkana... Arvioin kauneuden aina tapauskohtaisesti ottaen huomioon henkilön persoonallisuuden. Joku rämäpää ei edes näyttäisi hyvältä pitsihepenissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.5.13 17:02:05

Komppaan sirua. Älkää kuunnelko noita läskijuttuja vaan rakastakaa itseänne sellaisena kuin olette!!

Lähettäjä: kkj 
Päivämäärä:   21.5.13 17:32:28

Minun teoriani on, että naiset tykkäävät hoikemmista kropista koska sattumalta he suuntautuvat miehiin joiden ei ehkä ole tarkoituskaan olla kovin kurvikkaita... Ihannemiehellä on se kiinteä pikku peba, reidet jotka eivät hinkkaa yhteen ja melko tasapaksu kroppa (leveistä hartioista en toki valita) joten kaipa tuo miesihanne heijastuu naisiinkin. Luonnollistahan se vain on mutta kieltämättä harmillista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.