Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näkökulmaa ihannevartaloista

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 13:24:22

Olen tässä jo pidemmän aikaa ihmetellyt näitä monia aika armottomia arvosteluita naisten vartaloita kohtaan täällä ja jotenkin musta tuntuu, että tässä on naisilla ja miehillä käytössään ihan erilaiset asteikot arvioinneissaan. Puhumattakaan selvästi erilaisista kauneusihanteista. Ei tota muuten voi selittää miten sama kuva nähdään niin erilaisessa valossa. Ainakin jos nyt puhun näin miehenä vaan omasta puolestani vaikka voin samaan hengenvetoon todeta, että varmaan monella muullakin miehellä on samansuuntaisia ajatuksia.

Olen mm. jonkin verran lueskellut noita ketjuja missä naiset on laittaneet kuvia kropistaan arvioitaviksi ja niissä on nähtävissä samoja asioita kuin esim. tuolla Kim Kardashian ketjussa. Osa naisista on kyllä kannustavia, mutta suunnilleen yhtä suuri osa on erittäin kriittisiä. No niissä pyydettiin sitä kritiikkiä, mutta jotenkin näissä tuntuu unohtuvan realistisuus. Ihmettelen myös mitä nämä naiset tästä kritiikistä hyötyvät. Onko siinä tarkoitus kerätä itsestään vikalista ja sitten alkaa korjailemaan näitä vikoja parhaansa mukaan kohti täydellisyyttä, josta kukaan ei enää keksi mitään pahaa sanottavaa jolloin voidaan itsekin olla tyytyväisiä. Ikuinen oravanpyörähän toi on.

Mun mielestä näyttää siltä, että kun jotkut naiset arvioivat kroppia, niin lähtökohdaksi otetaan joka suhteessa heidän mielestään virheetön vartalo ja sitten kuvasta etsitään kaikki poikkeamat tästä täydellisyydestä. Näistähän saa tietysti täysin normaalista vartalosta kaikenlaista ja tosta tulee helposti sellainen mielikuva, että vain paras on kyllin hyvää. Kun mä katson naisen vartaloa, niin mietin asiaa siltä kannalta mikä on normaalia, terveellistä ja realistista elämässä, jossa ihminen ei tienaa elantoaan ulkonäöllään. Mietin myös kuinka paljon aikaa menisi jonkun täydellisen timmin vartalon jatkuvaan ylläpitämiseen. Arvostan toki sitä, että nainen pitää itsestään ja terveydestään huolta, mutta lähes neuroottinen kilojen tarkkailu ja täydellisyyden tavoittelu ei ole minusta enää tervettä. En haluaisi naista joka joutuisi koko ajan huhkimaan salilla ja tarkkailemaan orjallisesti syömisiään, jotta kroppa pysyisi tarpeeksi täydellisenä ja itsetunto jotenkin kasassa.

Ei me miehetkään ihan sokeita olla naisen kehonkielen lukemisessa. Seksissäkin huomaa kyllä aika nopeasti kuka on sinut itsensä kanssa ja kenellä on itsetunto-ongelmia. Usein kun noita seksivinkkejäkin pyörii joka paikassa, niin niistä puuttuu melkeinpä aina mun ensimmäinen vinkki naisille. Mikä on siis just toi kuinka moni nainen nauttisi varmaan niin paljon enemmän seksistäkin, jos ei miettisi vähän väliä miltä missäkin asennossa näyttää miehen silmissä ja antaisi nautinnon vaan viedä.

Ihan nyt henkilökohtaisena mielipiteenä vaan, niin mä ainakin katselen just sellaisia naisia joilla on selvästikin joidenkin naisten mielestä mm. liian paksut reidet, iso perse tai liikaa löysää vyötäröllä. Mut jos mun mielestä realistista ja upeeta kurvikkuutta haetaan, niin esim. Curvy Kate mallit edustaa aikalailla täysellisesti mun naisihanteitani. Niillä on todella upeita malleja. Kattokaa vaikka näistä videoista:

http://www.youtube.com/watch?v=8kfixbl87ow
http://www.youtube.com/watch?v=RUjgHIAq_ng

Ja kun täällä muutenkin vertaillaan ja monesti puhutaan kuinka näytetään joltain kuvan naiselta, niin mäkin haluaisin vielä tähän loppuun kysyä paria asiaa.

Onko täällä naisia joilla on mielestään tollasia Curvy Kate mallien tyylisiä vartaloita?

Jos on, niin mitä mieltä itse olette tuollaisesta kropastanne?

Haluaisitteko kenties laihtua vai pitää nuo kurvit joita itsekin rakastatte, ettekä häpeile näyttää niitä miehellekään?

Ne joilla ei ole ton tyylistä kroppaa, niin onko kauneusihanteenne jotenkin selvästi erilainen, vai haluaisitteko ton tyylisen kropan?

ps. Yksi tollanen Curvy Kate tyylinen nainen tämän miehen kainaloon kiitos. ;)

Re: Näkökulmaa ihannevartaloista

Lähettäjä: rimpula 
Päivämäärä:   4.5.13 13:34:44

Haluaisin että minulla ois enemmän tissiä ja persettä.. Olen laiha. En liho. Ois ihanaa olla hiukan lyhyempi ja kurvikkaampi. Olen 172cm ja 50kg ja minulla on b-kupit. Ei haittais yhtään vaikka saisin pläskiä ympärilleni. Paitsi sääriini, ne on ihanat ja pitkät! !!:)

Tuntuu että pitäis olla joko kurvikas tai normaali. Jos olet läski, niin olet ihmiskunnan hylkiö, ja jos taas olet ylilaiha, et ole nainen.

Siis ht.netin mielestä.

Lähettäjä: s af 
Päivämäärä:   4.5.13 13:39:22

Siis noihan on vaan pelkkää löysää tissiä

Lähettäjäkorulause 
Päivämäärä:   4.5.13 13:42:44

kauniita, naisellisia naisia videoilla. itselläni ei ole mitään ihannevartaloa mielessä, että millainen sen pitäisi olla. lähinnä arvostan sitä, että se vartalo on luonnollinen. jos joku on luonnostaan hoikka ja muodoton, niin se voi olla yhtä kaunista kun se, jos joku on kurvikas. itse en pidä lainkaan liian treenatusta, enkä toisaalta mistään ihan sairaalloisesta lihavuudestakaan ja tähän mielipiteeseen vaikuttaa se, että en osaa vaan arvostaa sitä että puolet elämästä kuluu tavalla tai toisella siihen oman vartalon muokkaamiseen ja näin ollen rajoittaa muuta elämää. tottakai arvostan sitä, että ihminen tietyllä tasolla pitää huolta itsestään, mutta rajansa kaikella.

en kuitenkaan käy tuomitsemaan ketään, jos joku syö itsensä hengiltä, niin siinähän syö. jos joku treenaa 24/7, niin ei se minun asia ole mitenkään. tässä tuon vaan julki sitä omaa mieltymystäni =) ja sama mieltymys pätee myös miesten suhteen.

itse en halua ollenkaan henkilökohtaisesti olla tikkulaiha ja onneksi en olekaan. vähän pitäisi painoa pudottaa, mutta muuten olen aivan tyytyväinen itseeni ja viihdyn omassa vartalossani, olkoon muut ihmiset sitten mitä mieltä kukakin =)

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   4.5.13 13:43:41

Mulla on aika lailla tuollainen kroppa kuin noilla malleilla, tiimalasi mittojen puolesta ja tykkään ihan tajuttomasti omasta kropastani ja viihdyn 100%. Ihanaa korostaa esim. vyötäröä kun oikeasti on sellainen selvästi erottuva vyötärö. Olo on naisellinen ja kaunis, varsinkin korkokengät jalassa ja kesällä mekko päällä. Ai että, en vaihtaisi tätä kroppaa vaikka ihailenkin urheilullisen hoikkia ja sopivasti lihaksikkaita naisia. :)

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   4.5.13 13:46:48

"Ne joilla ei ole ton tyylistä kroppaa, niin onko kauneusihanteenne jotenkin selvästi erilainen, vai haluaisitteko ton tyylisen kropan?"

On kyllä ihan erillainen. Pidän hoikasta ja sirosta vartalosta, sopusihtaisista rinnoista ja takamuksesta. Luultavasti siksi että olen itsekkin pieni ja hoikka.

http://data.whicdn.com/images/60373032/large.jpg

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   4.5.13 13:53:10

Onhan noi nättejä, mutta en haluaisi tuollaista vartaloa itselleni. Ensinnäkään en voisi sellaista edes saada: jos lihoisin, niin tuloksena olisi iso maha, ei vyötäröä, paksut reidet, ja edelleen A-kupit. Toisinnakin, tuollainen vartalo ei olisi mitenkään kätevä urheiluharrastuksissa, eikä tuollaisena niissä pysyisikään, vaan väkisinkin kiinteytyisi. Kauneusihanteeni on hoikka, urheilullinen (ei mitään isoja lihaksia, mutta että näkee että niitä on) ja sopusuhtaisella tavalla muodokkaat takapuoli ja rinnat.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.5.13 13:53:14

Miksi näistä tarvitsee edes keskustella? Siis naisten ihannevartalosta. Tasa-arvoa olisi se, ettei täälläkään joka toinen keskustelu käsittelisi sitä, miltä naisen pitää kenenkin mielestä näyttää. Sad... Siis ketjun aloitus mukaan lukien.

Lähettäjä: Allah 
Päivämäärä:   4.5.13 13:55:29

Kiitos tästä järjen äänestä, MR! Kroppien arvostelu on jokseenkin turhaa, niin kauan kuin ei olla missi- tai fitness -kisoissa.

Lähettäjä: jaaha 
Päivämäärä:   4.5.13 14:00:19

Curvy Kate -mallin vartalo on saavuttamaton suurimmalle osalle naisista. Tuollaisten (tai oikeastaan minkä tahansa tietyn kroppatyypin) väläyttely "ihannenaisena" on vaan omiaan lisäämään ulkonäköpaineita. Minä paistavine kylkiluineni, pikkutisseineni, jenkkakahvoineni ja selluliittisine tukkireisineni olen aika kaukana aloittajan ihanteesta, mutta muuksi en muutu vaikka kuinka tahtoisin. En olisi tuollainen, vaikka antaisin itseni lihota. Perse vaan leviäisi puolen hehtaarin metsän kokoiseksi ja yläkroppa pysyisi lähes ennallaan. Tämä on kohtalo, jos ylä- ja alakroppa ovat keskenään eri paria. On pidettävä itsensä hoikkana, ettei epäsuhtaisuus korostuisi yhtään enempää.

Sinänsä siis jotenkin ristiriitaista, että aloittaja ensin kehottaa hyväksymään itsensä sellaisena kuin on ja sitten kuitenkin esittelee, että "eiks tää ois kuitenkin aika hyvä naisen malli". No, olivat ne kieltämättä minustakin aika upeita. Tämä aloitus ei kuitenkaan millään tavalla vähennä naisten ulkonäköpaineita, vaan päin vastoin monen kohdalla voi varmasti jopa lisätä nitä. Alku ihan kaunis, mutta lopuksi aloittaja vesitti varmasti ihan hyvät tarkoitusperänsä.

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   4.5.13 14:06:58

Minority, hyi olkoonsa millaisista tykkäät. Totaalinen turn off. Ylipainoa ja löysää läskiä ympäriinsä. Jes.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.5.13 14:07:07

Höh, luulin että aloittajan linkissä ois jonkinlainen "normaali" nainen, mutta noihan oli ihan yhtä harvinaisia kuin luonnostaan mallin mitoissa olevat. Tässä aikanaan ihailtu vartalo:

http://www.youtube.com/watch?v=62vIuZSrXCU, vaikkapa tämä kohta:

http://youtu.be/62vIuZSrXCU?t=7m51s

Lähettäjä: pikkulintu 
Päivämäärä:   4.5.13 14:09:52

Kun arvioin muiden kroppia, niin käytän vertailukohteena omaani. Kiinteä tiimalasivartalo pyöreällä ja hyvin treenatulla pyllyllä. Ei löllyvää, ei arpia, ei selluliittia. Vaatii koko elämän kovan työn, ja kateutta saa kestää, mutta olen ylpeä.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   4.5.13 14:19:57

Minä olen kropaltani tuollainen Curvy Kate -mallinen. Olen harrastanut suunnilleen koko aikuisikäni liikuntaa, välillä tiukemmin ja välillä löysemmin, ja senttejä katoaa tiukemmalla liikunnalla, mutta kropan malli pysyy, samoin kuin jonkunmoinen rasvakerros lihasten päällä. Rasvakerroksen häviäminen vaatisi radikaalin ruokavalion muutoksen ja miinuskaloreilla vetelemisen, enkä ole siihen valmis, koska en ole valmis nälkiinnyttämään itseäni ulkonäön takia. Tykkään lihaksistani sen rasvan alla, ja syömättömyys söisi lihaksetkin.

Olenko tyytyväinen kroppaani? Välillä. Välillä taas tuollaiset hyihyttelyt, joita tässäkin topikissa on esiintynyt, vaikuttavat liiankin paljon. En kuitenkaan usko, että kroppani voisi olla kenenkään ihannevartalo.

Lähettäjä: tä 
Päivämäärä:   4.5.13 14:20:06

Ottakaa huomioon, että aloittaja miehenä ei tiedä kaikkea naisen kropasta. Mutta jokainen nainen tietää, että omassa kropassa ylimääräinen kerääntyy epäsuhtaisesti, jolloin kroppa näyttää lähinnä hassulta. Itselleni kaikki kerääntyy reisiin, jenkkakahvoihin ja käsivarsiin. Sitten toisaalta rintakehä, vyötärö ja ranteet ovat olemattomat.

Sinänsä aloitus on aivan oikeassa. Täydellistä kroppaa tavoittelevat ovat omassa silmissäni vain epävarmoja itsestään. Yksikin tuttavani käyttää puolet ajastaan salilla ja juotavien litkujen kimpussa. Hänellä on kaksi pientä lasta ja mielestäni aivan huippu mies. Naisella kaikki ajatukset ovat omassa kropassa ja sen timminä pitämisessä. Nyt hän iloitsee kuinka hänellä on kehoanalyysin mukaan täydellinen kroppa, sitä hankkiessa hänen huippu miehensä on huolehtinut heidän lapsistaan, harvoin viettävät yhdessä aikaa. Vloppuisin nainen käy baarissa pokailemassa muita miehiä, nauttii muilta saadusta huomiosta. Kaikki siis huutaa, että naisella on pahemman luokan itsetunto-ongelmia ja hän heittää koko elämänsä hukkaan niin merkityksettömän asian takia. Miksi?

On myös säälittävä yksi tallinpitäjä, joka ei voi hankkia itse lapsia, koska rakastaa täydellistä kroppaansa. Se täydellinen kroppa luhistuu vielä joku päivä. Mitä hänellä sitten on? Mitä hänellä on elämänsä viimeiksi vuosiksi, kun kaikki aika mitä sen täydellisen kropan tavoittelun vei, vei elämästä kaiken muun tärkeän?

Mielestäni se on sairaus, surullista. Ja väittäisin, että kumpikaan noista naisista ei näytä ulkopuolisten silmissä erilaiselta, oli siellä vaatteiden alla täydellinen timmiys tai ei. Esimerkki 1 oli normaali vielä ennen lapsia. Näen hänet tasan tarkkaan samannäköisenä, kuin 6 vuotta sitten.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 14:22:40

s af: "Siis noihan on vaan pelkkää löysää tissiä"

Niin mä tiedän, että selvästikin moni nainen ajattelee juuri noin ja halusin tuoda esille sellaistakin näkökulmaa, että tollanen on kuitenkin itseni mukaan lukien aika monen miehen naisihanne.

korulause: Joo ja siis yksi ihannehan toi vaan on. Ei toi nyt sitä tarkota, että kaikkien pitäisi sitten alkaa tollasta tuskissaan havittelemaan, jos on kaukana siitä. Jokainen on toki sellainen kuin on ja onneksi myös makuja on monia. :)

jj: "Mulla on aika lailla tuollainen kroppa kuin noilla malleilla, tiimalasi mittojen puolesta ja tykkään ihan tajuttomasti omasta kropastani ja viihdyn 100%. Ihanaa korostaa esim. vyötäröä kun oikeasti on sellainen selvästi erottuva vyötärö. Olo on naisellinen ja kaunis, varsinkin korkokengät jalassa ja kesällä mekko päällä. Ai että, en vaihtaisi tätä kroppaa vaikka ihailenkin urheilullisen hoikkia ja sopivasti lihaksikkaita naisia. :)"

Just tämmösiä mä halusin kuullakin, että myös täältä löytyis naisia jotka viihtyy tollasissa mitoissa noin hyvin. Hienoa :)

Miksi näistä tarvitsee edes keskustella? Siis naisten ihannevartalosta. Tasa-arvoa olisi se, ettei täälläkään joka toinen keskustelu käsittelisi sitä, miltä naisen pitää kenenkin mielestä näyttää. Sad... Siis ketjun aloitus mukaan lukien.

Tää ajatus nyt lähti vaan siitä, kun nykyään tuntuu toi hoikkuuden ihannointi ja painon tuijottaminen menneen ihan yli. Halusin vaan tuoda vähän erilaista näkökulmaa ja ihannetta tähän keskusteluun. Uskoisin myös, että ton tyylinen kroppa loisi vähemmän ulkonäköpaineitakin monille naisille.

jaaha: Curvy Kate -mallin vartalo on saavuttamaton suurimmalle osalle naisista. Tuollaisten (tai oikeastaan minkä tahansa tietyn kroppatyypin) väläyttely "ihannenaisena" on vaan omiaan lisäämään ulkonäköpaineita. Minä paistavine kylkiluineni, pikkutisseineni, jenkkakahvoineni ja selluliittisine tukkireisineni olen aika kaukana aloittajan ihanteesta, mutta muuksi en muutu vaikka kuinka tahtoisin. En olisi tuollainen, vaikka antaisin itseni lihota. Perse vaan leviäisi puolen hehtaarin metsän kokoiseksi ja yläkroppa pysyisi lähes ennallaan. Tämä on kohtalo, jos ylä- ja alakroppa ovat keskenään eri paria. On pidettävä itsensä hoikkana, ettei epäsuhtaisuus korostuisi yhtään enempää.

Sinänsä siis jotenkin ristiriitaista, että aloittaja ensin kehottaa hyväksymään itsensä sellaisena kuin on ja sitten kuitenkin esittelee, että "eiks tää ois kuitenkin aika hyvä naisen malli". No, olivat ne kieltämättä minustakin aika upeita. Tämä aloitus ei kuitenkaan millään tavalla vähennä naisten ulkonäköpaineita, vaan päin vastoin monen kohdalla voi varmasti jopa lisätä nitä. Alku ihan kaunis, mutta lopuksi aloittaja vesitti varmasti ihan hyvät tarkoitusperänsä.

No noi on tietysti malleja ja siksi puhuinkin ton tyylisistä naisista, enkä tarkoittanut tota niin, että pitäisi olla just noiden mallien mitoissa ollakseen näyttävä. Tiedän kyllä ettei kaikilla kerry kilot "juuri niihin oikeisiin paikkoihin". Nämähän ovat makuasioita ja jokainen varmaan ymmärtää, ettei voi millään miellyttää kaikkia ja olla jokaisen miehen naismakuun. Pointti oli siis enemmänkin se, että jotkut miehet katselee myös runsaammilla muodoilla varustettuja naisia, eikä vaan niitä 175cm ja 50kg missejä. Eikä siis tarvitse olla mikään tuollainen malli, mutta käytin noita havainnollistamaan sitä tyyliä mikä viehättää itseäni.

Minority, hyi olkoonsa millaisista tykkäät. Totaalinen turn off. Ylipainoa ja löysää läskiä ympäriinsä. Jes.

Heh, mä en kyllä nähnyt mitään tollasta noissa videoissa. Mut ehkä mä kestän sen, jos ei joku nainen innostu siitä, et mulla on tollanen naismaku. :p

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.5.13 14:28:42

Haluaisin isommat tissit ja aavistuksen verran kiinteämmän perseen. Iso perse siis löytyy jo valmiiksi eikä reidetkään ole mitkään pienet kyllä...

Mun mielestä Kelly Brookilla on hyvä kroppa. http://tinyurl.com/cp3f5zh

Päivämäärä:   4.5.13 14:29:09

Niin mä tiedän, että selvästikin moni nainen ajattelee juuri noin ja halusin tuoda esille sellaistakin näkökulmaa, että tollanen on kuitenkin itseni mukaan lukien aika monen miehen naisihanne.
--

Aika monen? :--D Okei.

Lähettäjä: Allah 
Päivämäärä:   4.5.13 14:29:59

Noi Curvy Kate -mallit on ihan normaaleja, ei mitään läskejä. Täällä on hyvin monella vääristynyt käsitys normaalista naisen vartalosta. Enkä tällä tarkoita, ettei hoikempi nainenkin voisi olla normaali, vaan sitä että naisella nyt vaan ON enemmän rasvaa kehossaan. Miksi taistella sitä vastaan?

Päivämäärä:   4.5.13 14:31:23

koska aika moni on läski tänäpäivänä.

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   4.5.13 14:34:23

Aika sairasta ihannoida jotain kroppaa.

Lähettäjä: pikkulintu 
Päivämäärä:   4.5.13 14:39:57

Aika sairasta pitää ylimääräistä rasvaa kropassa normaalina.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   4.5.13 14:43:16

Aika sairasta pitää normaalia määrää rasvaa kropassa sairaana.

Päivämäärä:   4.5.13 14:44:31

En tiedä mistä kumpuaa nykyään se että naisen pitää olla joko hirveen laiha tai lihaksikas. Sopivassa määrin ihan hyviä juttuja, mutta heti jos on vähänkin mahaa niin haukutaan laihaläskiksi.

Itse olen koko 163/54. Tissiä löytyy sopivasti eikä roiku. Vyötärö on, mutta en ole täydellinen X vartalo mistä itse tykkään. Olen Y:n ja X:n välissä.

Se mitä olen itse kuullut ja nähnyt miesten ihanteita niin iso osa omaa kohtuu hyvät tissit ja on sopivan laiha. Ei mikään luuranko tai lihava. Seksikkäästi pukeutuneille vihellellään, mutta moni oikeasti tykkää näteistä tavallisista naisista. Monet miehet ei jaksa katsoa ruualla leikkivää hiirtä tai meikkipelleä.

Itse olen neuroottinen tuon mahani kanssa. Kapea vyötärö korostaa mahaa ja se häiritsee minua paljon. Mutta suurin ongelma on naamani kanssa ja hampaiden. Hampaat kasvaa edestä vinksin vonksin ja inhoan ja häpeän niitä ylikaiken. Vaikka en itseäni arvosta niin kuljen kuitenkin meikittä ja perusrytkyissä.

Lähettäjä: en kerro 
Päivämäärä:   4.5.13 14:53:52

Parisuhde ja lapset on vähän tuoneet liikaa massaa. Sen kun saisi pois niin muuten olen täysin tyytyväinen vartaloni malliin ja muihin muotoihin.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 14:54:00

u: Olenko tyytyväinen kroppaani? Välillä. Välillä taas tuollaiset hyihyttelyt, joita tässäkin topikissa on esiintynyt, vaikuttavat liiankin paljon. En kuitenkaan usko, että kroppani voisi olla kenenkään ihannevartalo.

No nyt ainakin sitten sait mielipiteen siitäkin, että juuri tuollainenkin vartalo voi olla jonkun ihanne. :)

tä:Ottakaa huomioon, että aloittaja miehenä ei tiedä kaikkea naisen kropasta. Mutta jokainen nainen tietää, että omassa kropassa ylimääräinen kerääntyy epäsuhtaisesti, jolloin kroppa näyttää lähinnä hassulta. Itselleni kaikki kerääntyy reisiin, jenkkakahvoihin ja käsivarsiin. Sitten toisaalta rintakehä, vyötärö ja ranteet ovat olemattomat.

Tiedän kyllä tämän varsin hyvin ja myös sen, että noilla malleilla toi jakautuminen on aika onnekasta tossa mielessä. Mut kuten tossa edellisessä viestissäni tarkensinkin, niin puhuin noiden mallien tyylisistä naisista, enkä oleta että oltaisiin juuri noiden mallien mitoissa. Toi on vaan jonkinlainen ihanne ja vaikka naisetkin kuolailee miesmalleja ja filmitähtiä tms. niin tuskin he silti olettavat miehensä olevan yhtä timmissä kunnossa. Ehkä sieltä omista ihanteista kuitenkin jotain mallia otetaan siihen millainen kroppa kiihottaa ja niin mäkin tässä teen. Eli ei muakaan haittaisi yhtään, vaikka vyötäröllä olisi enemmänkin mitä noilla malleilla ja rasva kerääntyisi hieman epäsuhtaisemmin. Toki tietysti jonkun kohtuuden rajoissa.

Kaikilla ei tietenkään ole geenejä tollaseen kroppaan, mutta kun niin usein hehkutetaan sellaista hoikan mallin tai missin vartaloa, niin tästä voisi sitten ajatella niin, että voi olla tyytyväinen itseensä vaikka onkin ton mun naisihanteen tyylinen nainen. Viesti oli siis se, että ihan yhtälailla heilläkin on siis kannattajansa kuin niillä hoikkia kroppia ihannoivilla on. Ei tässä ollut tarkoitus viestittää, että kaikkien naisten pitäisi puristaa itsensä tuollaiseksi tai he eivät ole kauniita ja haluttavia. Tää oli vaan yksi ja ehkä hieman erilainen näkökulma.

Ton sä tiivistitkin hienosti, mikä oli mun pointti tossa ajankäytössä täydellisen kropan metsästykseen. Suuren osan siitäkin ajasta voisi käyttää muihin elämän osa-alueisiin. Kuten vaikka oman miehen ja lasten kanssa.

Lähettäjä: Woohoo 
Päivämäärä:   4.5.13 14:59:43

No itse olen luonnostani "pajunvarsi" -tyyppiä, pitkä ja hoikka. Jos lihon, niin perse vähän kasvaa, mutta kilotkin ylipäätään tarttuvat heikosti ja lähtevät helposti. Minua on aina sanottu "terveen ja urheilullisen" näköiseksi. Iho on luonnostaan hyvä, rusketun helposti ja pärjään lähes kaikessa liikunnallisessa aktiviteetissa.

En kadehdi ekstranaisellisia naisia tai tiimalasivartaloita. En ehkä altistu tarpeeksi akkainlehtien hömpötyksille tai tositv:n "täydellisille naisille", kun olen aina ollut tyytyväinen itseeni tälläisenä kuin olen.

En varmastikaan viehätä kaikkia miehiä. Jos puheet "tissi- tai persemiehistä" pitävät paikkansa, niin minuun varmasti iskevät silmänsä ne "persemiehet" ja niinpä saankin paljon kehuja pienistä ja terhakoista rinnoista ja hyvinmuodostuneesta takamuksesta.

Korkkareissa ja mekossa tunnen oloni oikein naiselliseksi, vaikka kurveja ei tiimalasiksi voikaan sanoa.

Jos jotain kiittelen nuoruudestani, niin nimenomaan sitä, että jätin Cosmot ja muut naistenlehdet lukematta ja jäi sitten ilmeisesti kehittymättä tyypillinen alemmuuskompleksi kroppani suhteen. Se on sellainen kuin on, ottakaa tai jättäkää. :)

Päivämäärä:   4.5.13 15:02:23

No en minäkään katso töllöstä mitään täydellisiä naisia tai vastaavaa. En tölllöä juuri muutenkaan. Myös naistenlehdet ei kiinnosta.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 15:02:54

Allah: Noi Curvy Kate -mallit on ihan normaaleja, ei mitään läskejä. Täällä on hyvin monella vääristynyt käsitys normaalista naisen vartalosta. Enkä tällä tarkoita, ettei hoikempi nainenkin voisi olla normaali, vaan sitä että naisella nyt vaan ON enemmän rasvaa kehossaan. Miksi taistella sitä vastaan?

Nimenomaan, hyvin sanottu. Miksi taistella vastaan ja stressata kurvejaan, kun on saanut tuollaiset geenit. :)

Lähettäjä: älälyö 
Päivämäärä:   4.5.13 15:07:23

"Miksi taistella vastaan ja stressata kurvejaan, kun on saanut tuollaiset geenit."

Tuskin kukaan tuollaiset geenit saanut kurvejaan vastaan taisteleekaan. Me loput n. 99 % naisista joudumme sitten jo tekemäänkin jotain, ellei "kurveilla" tarkoiteta jättimäistä mahakumpua tai kolmen vaaksan paksuisia reisiä. Siinä vaiheessa ei paljon naurata, kun joutuu peilistä arvailemaan onko tuossa tissit vai mahamakkara.

Päivämäärä:   4.5.13 15:14:00

Niin, tuommonen kroppa kelpais kyllä tännekin, mutta jos luonto ei tissejä ole suonut tuossa mittakaavassa, lopputulos on tylsä "laihaläski". Oisikin ne tissit.

Lähettäjä: Violetta 
Päivämäärä:   4.5.13 15:20:51

No, minä olen aivan aloittajan cc-tyttöjen kaltainen vartalonmalliltani. Mielelläni haluaisin hieman litteämmän mahan ihan vain vaatteiden istuvuuden takia mutta muuten ei mikään haittaa vaan pidän seksikkäästä vartalostani HYVIN paljon.

Olen normaalipainoinen kaikkien painoindeksien mukaan ja niin kauan kuin tilanne sellainen on, uskon mielummin niitä painoindeksejä, ravintoneuvojia, lääkäreitä ym. terveydenhuoltoalan henkilöstöä sekä tutkijoita ennemmin kuin hevostallinetin teinejä.

Nimittäin, mikäli ketjuihin joissa tulee ilmi että ainoa kelvollinen keho on äärimmilleen treenattu vartalo tulisi pakolliseksi vaikka kirjautuminen nettitunnuksin ja kommenteissä lukisi myös vastaajan ikä, olisi se ikä teini-iän ja varhaisaikuisuuden tienoilla.

Älkää siis provosoituko turhaan nuorien tyttöjen laihaläski-väittämistä kun itsekin tiedätte että normaalipainoinen ihminen on normaalipainoinen ihminen ja se on erinomaisen hyvä asia.

Äärimmilleen treenattu lihakimppuvartalo josta on tiristetty rasva kadoksiin on myös äärimmäisyys, samanlainen äärimmäisyys kuin erittäin runsas ylipaino tai anoreksia.

Päivämäärä:   4.5.13 15:34:48

Allekirjoitan rimpulan sanoman täysin.

"Haluaisin että minulla ois enemmän tissiä ja persettä.. Olen laiha. En liho. Ois ihanaa olla hiukan lyhyempi ja kurvikkaampi. Olen 172cm ja 50kg ja minulla on b-kupit. Ei haittais yhtään vaikka saisin pläskiä ympärilleni. Paitsi sääriini, ne on ihanat ja pitkät! !!:)

Tuntuu että pitäis olla joko kurvikas tai normaali. Jos olet läski, niin olet ihmiskunnan hylkiö, ja jos taas olet ylilaiha, et ole nainen.

Siis ht.netin mielestä"

Satunpa siis olemaan lähes samankokoinenkin. Vain 2 cm pidempi ja 2 kg kevyempi. Tykkäisin painaa vaikkapa 55 kg. Siihrn vaikuttaa se, että näin hoikkaa ei tosiaan myönnetä naiseksi. Mutta kun sitä 7 kiloa lisää ei kaikki niin helposti saa...

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 15:35:17

"Tuskin kukaan tuollaiset geenit saanut kurvejaan vastaan taisteleekaan. Me loput n. 99 % naisista joudumme sitten jo tekemäänkin jotain, ellei "kurveilla" tarkoiteta jättimäistä mahakumpua tai kolmen vaaksan paksuisia reisiä. Siinä vaiheessa ei paljon naurata, kun joutuu peilistä arvailemaan onko tuossa tissit vai mahamakkara."

Ei kai kukaan ihan ilmaiseksi kroppaansa saa. Kyllä jokaisen meistä täytyy vähän katsoa mitä suuhunsa pistää ja ehkä harrastaa hieman liikuntaakin jo senkin takia, että pysyy normaalivartaloisena ja terveenä.

Päivämäärä:   4.5.13 15:47:00

Lisäyksenä kello 15:34:48 viestiin...

Minusta monenlaiset vartalot ovat kauniita, varsinaista ihannetta ei ole. Vaikka toisaalta, jos pitäisi valita noiden curvy katejen ja hoikan väliltä, niin ehdottomasti sanoisin hoikan... Mietin syytä siihen, niin ehkä se vaikuttaa, että itse olen lähinnä sellainen. Ja ehkä se on minusta myös terveemmän, liikunnallisemman näköinen - ne kun ovat minulle tärkeitä seikkoja elämässä.

Päivämäärä:   4.5.13 15:49:41

Hoikaksi ja lihaksikkaaksi pääsee kuka vaan tekemällä duunia kroppansa eteen, mutta karu totuus vaan on se että jos ei tissejä ja persettä ole suotu niin niitä ei treenillä ja syömisen tarkkailulla saa. ;)

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.5.13 15:50:23

"Ei kai kukaan ihan ilmaiseksi kroppaansa saa. Kyllä jokaisen meistä täytyy vähän katsoa mitä suuhunsa pistää ja ehkä harrastaa hieman liikuntaakin jo senkin takia, että pysyy normaalivartaloisena ja terveenä."

Tää on just taas tätä. Hyväksykää itsenne semmoisena kun olette, mutta tarkkailkaa syömisiänne ja liikkukaa, jotta näytätte curvy kate -malleilta.

Mä tarkkailen ja liikun, mutta näytän silti riu'ulta leveällä pyllyllä :)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.5.13 15:50:40

^^ Joo, mutta sitä että kertyykö se rasva sitten nätisti oikeisiin paikkoihin, ei voi edelleenkään valita.

Aloittajalla varmaan hyvä tarkoitus, mutta noiden naisten ihailu ei mielestäni poikkea sen hoikan ihannevartalon korostamisesta. Oikeastaan niillä ihanteilla on vain se ero, että noilla naisilla sitä rasvaa on enemmän, kurvikas/sopusuhtainen vartalonmalli siellä on pohjalla. Ja näin ei useilla naisilla ole. Jos haluaa korostaa 'tavallisempien' vartaloiden hyväksyntää, kannattaisi ehkä jättää nuo mallit linkittämättä.

Itse olen kyllä tyytyväinen vartalooni, mutta täytyy sanoa että helposti en olisi, satuin onneksi saamaan hyvät geenit.

Päivämäärä:   4.5.13 15:51:11

(M_R:lle siis tuo edellinen.)

Päivämäärä:   4.5.13 15:52:45

Kyllä Minority nyt provon keksi keskustelunaiheeksi :-)
Miksi kiinnostua lihavista ihmisistä?

Päivämäärä:   4.5.13 15:53:31

"Ei kai kukaan ihan ilmaiseksi kroppaansa saa."

Hyvä, myönnät siis asian itsekin. Toiset saavat kuitenkin huomattavasti helpommalla kuin toiset, siitä nuo curvy-naiset ovat osoitus. Niin kauan kun en saa naisellisiin paikkoihin kerääntyvää rasvakerrosta, tulen jatkossakin pitämään itseni hoikkana kovalla työllä ja hakemaan lihaksilla edes vähän sitä puuttuvaa muotoa. Rinnat esimerkiksi pysyvät aina saman kokoisena (eli pikkuruisina), joten tunnen oloni huomattavasti naisellisemmaksi treenattuna kuin siten, että maha on yhtä ulkoneva kuin tissit. Ja sehän muuten on sitä heti kun vähänkin löysäilen.

On monia tapoja olla naisellinen nainen. Älä sinäkin yritä tyrkyttää meille yhtä tapaa oikeana, etenkään kun suuri osa naisista ei siihen muottiin sovellu. Kurvikas Venus tai hoikka sporttipimu, yhtä arvokkaita ja naisellisia naisia kaikki.

Ulkonäköpaineista muuten - toiset meistä saavat jo teini-iän alkumetreiltä asti kuulla olevansa lautoja, riukuja, tuulennussimia vinkuheiniä ja ties mitä. Veikkaan, että moni ihan sanomattoman mielellään olisi sellainenen kuin aloituksen linkeissä tai edes etäisesti heitä muistuttava, mutta minkäs mahdat kun ei mitään mahda.

Päivämäärä:   4.5.13 15:54:02

Ja vieläkin pakko jatkaa...

Tunnen itseni joka tapauksessa kauniiksi ja naiselliseksi. Rakastan vartaloani tälläisenään. :) Se on minusta kaikista tärkeintä, että viihtyy omassa kropassaan ja osaa nauttia siitä.

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   4.5.13 16:02:19

Mielestäni monien naisten ongelma on siinä, että he eivät osaa hyödyntää omia luontaisia avujaan tai jopa taistelevat niitä vastaan. Luullaan, että vain yhdenlainen vartalo voi olla kaunis ja hyvännäköinen - ja kumma kyllä, erittäin usein luullaan, että se on nimenomaan sellainen vartalo, joka on mahdollisimman kaukana omasta!

Tarkoitan tuolla omien luontaisten avujen hyödyntämisellä sitä, että jos on esimerkiksi pyöreyteen taipuvainen nainen, voisi koettaa tähdätä pikemminkin siihen, että vaikuttaisi naisellisen uhkealta. Jos taas on hoikka ja kapea, kannattaisi hyödyntää tilannetta esimerkiksi pyrkimällä kissamaiseen sirouteen. Pahimmassa tapauksessahan käy niin, että mainittujen esimerkkien naiset tekevät juuri päinvastoin: pyöreämpi nainen haaveilee sellaisesta siroudesta, joka voi olla hänelle epäinhimillisen työn takana, jos on lainkaan saavutettavissa, ja hoikka ja kapea nainen taas haaveilee rehevyydestä ja miettii, pitäisikö ottaa silikonit.

Nuo yllämainitut eivät tietenkään ole ainoat vaihtoehdot vaan ainoastaan esimerkki siitä, miten luontaisia avujaan voisi hyödyntää ja miten naiset surullisen usein päätyvät taistelemaan niitä vastaan. Niin turhaa. Vaikka haluaisikin nähdä vaivaa ulkonäkönsä ja kroppansa eteen, onhan se nyt hirveä tuskien taival, jos täytyy jostakin merkillisestä syystä tähdätä juuri siihen, mikä on itselle kaikkein vähiten luontaista ja ehkä jopa mahdotonta. Naisellisuutta on niin monenlaista, ja oman hyvinvointinsa takia kannattaisi kehittää sitä naisellisuuden muotoa, joka itseltä luontevimmin käy - on se sitten hoikkuus ja sirous, uhkeus, urheilullisuus tai jotakin muuta.

Päivämäärä:   4.5.13 16:05:43

Genuinepa tuossa kirjoitti sen, mitä itsekin päässäni tapailin.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 16:15:09

"Minusta monenlaiset vartalot ovat kauniita, varsinaista ihannetta ei ole. Vaikka toisaalta, jos pitäisi valita noiden curvy katejen ja hoikan väliltä, niin ehdottomasti sanoisin hoikan... Mietin syytä siihen, niin ehkä se vaikuttaa, että itse olen lähinnä sellainen. Ja ehkä se on minusta myös terveemmän, liikunnallisemman näköinen - ne kun ovat minulle tärkeitä seikkoja elämässä."

Hyvin sanottu ja jos joku kuten minä nyt esitän yhdenlaisen mielipiteen, niin sehän ei tietenkään tarkoita, että kaikkien pitäisi olla sellaisia. Jotkut kuitenkin on ja voivat olla onnellisia sellaisenaan, koska ei kaikkia voi eikä pidä edes yrittääkään miellyttää.

Hoikaksi ja lihaksikkaaksi pääsee kuka vaan tekemällä duunia kroppansa eteen, mutta karu totuus vaan on se että jos ei tissejä ja persettä ole suotu niin niitä ei treenillä ja syömisen tarkkailulla saa. ;)

Juu ei saakaan, eikä tätä nyt pidäkään ottaa niin, että kaikkien pitäisi olla tuollaisia Curvy Kateja. En minäkään voi kasvaa enempää pituutta ja tällä on vaan pärjättävä mitä on saanut. :)

hmm:Tää on just taas tätä. Hyväksykää itsenne semmoisena kun olette, mutta tarkkailkaa syömisiänne ja liikkukaa, jotta näytätte curvy kate -malleilta.

Mä tarkkailen ja liikun, mutta näytän silti riu'ulta leveällä pyllyllä :)

Eihän sitä nyt noin äärilaidasta toiseen pidä mennä. Mut kyllä terveenä ja normaalipainoisena pysyminen edellyttää vähän itsekuriakin ja sitä, ettei nyt jatkuvasti syö kaikkea hyvää ja makaa vaan sohvalla. Sitä mä tarkotin ja ei tossa tarvi mitenkään neuroottinen olla, vaikkei toi nyt ihan ilmaiseksi tulekaan.

Aloittajalla varmaan hyvä tarkoitus, mutta noiden naisten ihailu ei mielestäni poikkea sen hoikan ihannevartalon korostamisesta. Oikeastaan niillä ihanteilla on vain se ero, että noilla naisilla sitä rasvaa on enemmän, kurvikas/sopusuhtainen vartalonmalli siellä on pohjalla. Ja näin ei useilla naisilla ole. Jos haluaa korostaa 'tavallisempien' vartaloiden hyväksyntää, kannattaisi ehkä jättää nuo mallit linkittämättä.

Ihan hyvää mä tolla vaan tarkotin ja tää nyt oli vähän vastapainoa sille, kun täällä pyörii niin paljon tota hoikkuutta ja treenattuja kroppia ihannoivia mielipiteitä. Aika paljonhan tässäkin ketjussa näkyy olevan noita mielipiteitä, joiden mukaan mua viehättää läskit naiset. No ei voi mitään, jos on sitten sellainen maku, eikä nyt toivottavasti kukaan mun mielipiteestäni paineita ota. :)

älälyö:Hyvä, myönnät siis asian itsekin. Toiset saavat kuitenkin huomattavasti helpommalla kuin toiset, siitä nuo curvy-naiset ovat osoitus. Niin kauan kun en saa naisellisiin paikkoihin kerääntyvää rasvakerrosta, tulen jatkossakin pitämään itseni hoikkana kovalla työllä ja hakemaan lihaksilla edes vähän sitä puuttuvaa muotoa. Rinnat esimerkiksi pysyvät aina saman kokoisena (eli pikkuruisina), joten tunnen oloni huomattavasti naisellisemmaksi treenattuna kuin siten, että maha on yhtä ulkoneva kuin tissit. Ja sehän muuten on sitä heti kun vähänkin löysäilen.

On monia tapoja olla naisellinen nainen. Älä sinäkin yritä tyrkyttää meille yhtä tapaa oikeana, etenkään kun suuri osa naisista ei siihen muottiin sovellu. Kurvikas Venus tai hoikka sporttipimu, yhtä arvokkaita ja naisellisia naisia kaikki.

Ulkonäköpaineista muuten - toiset meistä saavat jo teini-iän alkumetreiltä asti kuulla olevansa lautoja, riukuja, tuulennussimia vinkuheiniä ja ties mitä. Veikkaan, että moni ihan sanomattoman mielellään olisi sellainenen kuin aloituksen linkeissä tai edes etäisesti heitä muistuttava, mutta minkäs mahdat kun ei mitään mahda.

Joo myönnän kyllä ja olen ihan samaa mieltä sun kanssas. Tässähän mä olen aika monenkin viestin kohdalla yrittänyt korjata just tota käsitystä, ettei tätä pidä ottaa niin, et kaikkien naisten pitäisi olla tuollaisia. Toi on vaan mun mielipiteeni ja varmaan jokunen muukin mies jakaa sen. Kuitenkin myös hoikkia kroppia ihannoidaan ja jos joku on sitten luonnostaan enemmän sellainen ja tyytyväinen itseensä, niin hyvä niin. Mut toisaalta jos joku on tuollainen kurvikas, niin ei hänenkään pidä yrittää tehdä itsestään väkisin hoikkaa, kun geenitkin ovat asiasta ihan toista mieltä. Noinkin voi siis olla tyytyväinen itseensä ja seksikäs, vaikka joku mies ihannoisikin taas vastaavasti hoikkaa ja treenattua kroppaa. :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.5.13 16:17:08

Kun tissit on pieneksi jäänyt niin en niitä suuremmaksi saa kuin silikoneilla. Isommat todellakin haluaisin niin tasaisi vähän tota vartaloa.

Olen kyllä erittäin kateellinen siskolleni, joka on "perinyt" nämä isot tissit, muhkean perseen ja kapean vyötärön. Meidän suvussa on kaikilla muilla isot tissit paitsi minulla...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.5.13 16:20:40

"Miksi näistä tarvitsee edes keskustella? Siis naisten ihannevartalosta. Tasa-arvoa olisi se, ettei täälläkään joka toinen keskustelu käsittelisi sitä, miltä naisen pitää kenenkin mielestä näyttää. Sad... Siis ketjun aloitus mukaan lukien."

Täysin samaa mieltä! Jos kerran pitää välttää muiden arviointia ja itsekriittisyyttä, miksi aloittaa tällainen topik? Todella kummallista. Mitäs jos unohdettais vaan nää ihanteet muutenkin eikä jauhettais niistä joka päivä? Typerää naisten esineellistämistä. Pitää olla laiha, pitää olla lihaksikas, eikun pitääkin olla kurvikas...

Jokainen näyttää miltä näyttää, ja jokaisella on omat ihanteensa. Minua ei ainakaan kiinnosta, vastaako minun vartaloni jonkun ihannetta vai ei! Riittää, että kelpaan itselleni ja olen terve. Tällaiset topikit vaan lisäävät joidenkin epävarmojen ihmisten paineita. Ekaks sanotaan, että pitää olla laiha, mutta yhtäkkiä kurvikas onkin paljon parempi! Kai aloittaja edes tajuaa, että suurin osa meistä ei koskaan voi saavuttaa linkkien vartaloa? Geenit kuitenkin ohjaavat aika pitkälti sitä, mihin rasva kerääntyy ja millainen vartalonmalli on luonnostaan. Puhumattakaan siitä, kuka HALUAA tuollaisen vartalon. Jotkut haluavat, toiset ei. Mitä ihmeen väliä?

Miksi ketään edes kiinnostaisi, mistä vartalonmallista joku satunnainen ihminen pitää? Eikö maailmassa ole tärkeämpiä asioita kuin jotkut hemmetin muodot?

"Älä sinäkin yritä tyrkyttää meille yhtä tapaa oikeana, etenkään kun suuri osa naisista ei siihen muottiin sovellu. Kurvikas Venus tai hoikka sporttipimu, yhtä arvokkaita ja naisellisia naisia kaikki."

Aamen.

Päivämäärä:   4.5.13 16:27:53

...: Heh, minäkin oon ainoa meidän suvussa, jolle on pienet rinnat SIUNAANTUNUT. Eli minä taas oon onnellinen ja tyytyväinen ihanista pikku pikku rinnoistani. Eipä paljoa suuremmat edes tässö ropassa hyvältä näyttäisi. Tulisi tosi epäsopusuhtainen. En kyllä ihaile isoja rintoja.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 16:39:39

Täysin samaa mieltä! Jos kerran pitää välttää muiden arviointia ja itsekriittisyyttä, miksi aloittaa tällainen topik? Todella kummallista. Mitäs jos unohdettais vaan nää ihanteet muutenkin eikä jauhettais niistä joka päivä? Typerää naisten esineellistämistä. Pitää olla laiha, pitää olla lihaksikas, eikun pitääkin olla kurvikas...

Jokainen näyttää miltä näyttää, ja jokaisella on omat ihanteensa. Minua ei ainakaan kiinnosta, vastaako minun vartaloni jonkun ihannetta vai ei! Riittää, että kelpaan itselleni ja olen terve. Tällaiset topikit vaan lisäävät joidenkin epävarmojen ihmisten paineita. Ekaks sanotaan, että pitää olla laiha, mutta yhtäkkiä kurvikas onkin paljon parempi! Kai aloittaja edes tajuaa, että suurin osa meistä ei koskaan voi saavuttaa linkkien vartaloa? Geenit kuitenkin ohjaavat aika pitkälti sitä, mihin rasva kerääntyy ja millainen vartalonmalli on luonnostaan. Puhumattakaan siitä, kuka HALUAA tuollaisen vartalon. Jotkut haluavat, toiset ei. Mitä ihmeen väliä?

No ihan varmasti tuollaisesta ajatusmaailmasta tulee paineita kenelle tahansa, jos pitää yrittää kelvata kaikille ja panikoida siitä kun on olemassa erilaisia makuja, niin ei voi millään miellyttää kaikkia. Eihän tossa nyt taas ole mitään järkeä. Kun tässä oli pointtina nimenomaan se, että makuja on monia ja tuoda esille, että joku voi pitää tuollaisestakin naisesta, joita jotkut taas pitää läskinä. Ei tästä mun mielestäni oikein muuten voi ottaa paineita kuin silloin, jos ajatusmaailma on sellainen että pitää saada olla oma itsensä ja miellyttää sellaisenaan kaikkia.

Genuine tossa sanoikin hyvin, että jokainen voisi hyödyntää niitä omia luontaisia avujaan. Tämä pitää siis sisällään myös senkin, ettei anna läskipuheiden masentaa itseään, jos ne sattuu olemaan tuollaisen kurvikkaan vartalomallin suuntaisia avuja.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   4.5.13 19:17:38

Minority halusi tuoda esille tämän palstan naisille ja spessulle, millainen naismaku hänellä on; jos löytyisi se nainen.

Päivämäärä:   4.5.13 19:26:32

Minority on oikeasti hyvä tyyppi! Ainoa fiksu mies tällä palstalla =) Kaveriksi ottasin koska vain luonteen takia! Spessun vastakohta =)

LähettäjäSpessu 
Päivämäärä:   4.5.13 19:41:43

"Olen tässä jo pidemmän aikaa ihmetellyt näitä monia aika armottomia arvosteluita naisten vartaloita kohtaan täällä ja jotenkin musta tuntuu, että tässä on naisilla ja miehillä käytössään ihan erilaiset asteikot arvioinneissaan. Puhumattakaan selvästi erilaisista kauneusihanteista."

Olen täysin samaa mieltä ja lisäisin vielä, että täysin erilaiset käsitykset eri vartalotyypeistä.

Tämä on luultavasti suurelle joukolle miehiä haluttu vartalomalli, kun puhutaan muodokkaista naisista:

http://www.youtube.com/watch?v=8kfixbl87ow

Mutta ikävä kyllä, ht.netin muodokkaat naiset luulevat se tarkoittavan tätä:

http://www.youtube.com/watch?v=kLGYHhGpCnw

Päivämäärä:   4.5.13 19:42:16

"Naisellisuutta on niin monenlaista, ja oman hyvinvointinsa takia kannattaisi kehittää sitä naisellisuuden muotoa, joka itseltä luontevimmin käy - on se sitten hoikkuus ja sirous, uhkeus, urheilullisuus tai jotakin muuta"

Sinulla on kyllä melko pahasti hukassa mikä ero on naisellisuudella ja naiseudella.

Kaikki naisvartalot eivät ole hirveän naisellisia alkuunkaan eikä kaikkien naisten tarvitse millään tavalla naiselliselta edes haluta näyttää, tai miesten maskuliinisilta.

Päivämäärä:   4.5.13 19:46:16

"Älä sinäkin yritä tyrkyttää meille yhtä tapaa oikeana, etenkään kun suuri osa naisista ei siihen muottiin sovellu. Kurvikas Venus tai hoikka sporttipimu, yhtä arvokkaita ja naisellisia naisia kaikki."

Jepjep, naisellisia naisia. Me androgyynit tai maskuliinisemmat naiset olemme paskaa, josta ei tarvitse välittää eikä ottaa koskaan mitenkään huomioon puheissaan.

Ei välittää siitä, että meille se naiselliseksi kehuminen ei ehkä ole kohteliaisuus sen enempää kuin olisi kohteliaisuus mennä sanomaan naisellista naista miehiseksi.

Lähettäjä: mirandaaaa 
Päivämäärä:   4.5.13 19:47:59

http://aijaa.com/V9to9g

Minun ihannekroppani on tuollainen. ihana tollanen pieni peba :)

Varmaan siks et itsekin olen pitkä ja hoikka. 173cm/52kg ja olen kokoa 34..
Mutta en tiedä miten saan pepun kiinteeks, niin se ois pienempi, ja turhan löysän lantiplra ja perseestä.

Lähettäjä: true 
Päivämäärä:   4.5.13 19:57:52

Kyllä niitä vartaloonsa tyytyväisiä riittää aivan yhtä lailla kuin niitä, joiden kauneusihanne ei satu vastaamaan sitä omaa kroppaa kovin paljon. Suurin osa ihmisistä taas on jostain siltä väliltä. On ihan tervettä, että ihmisen ihanneminä ei vastaa täysin sitä, mitä on, vaan on jotain mihin pyrkiä.

Ja niin kauan, kun mediassa esitetty kauneusihanne on noin kapea kuin se on nyt, niin on oikeastaan aika turha itkeä siitä, että ihmisten mielikuvat ovat mitä ovat. Eipä siellä naistenlehtien sivuilla näy muuta kuin joissain poikkeuartikkeleissa pulleita tai maskuliinisia naisia.

LähettäjäSpessu 
Päivämäärä:   4.5.13 20:09:16

"Me androgyynit tai maskuliinisemmat naiset olemme paskaa, josta ei tarvitse välittää eikä ottaa koskaan mitenkään huomioon puheissaan."

Ikävää jos olette oikeasti paskaa, mutta miksi ihannevartaloista puhuttaessa pitäisi ottaa kaikki huomioon?

Itse en esim voi määritellä sanoin, millainen naisen vartalo itseäni loppupeleissä viehättää. Kaikki ovat erilaisia ja hyvinkin erilaisista vartaloista löytyy aina jotain piirteitä, jotka tekevät kokonaisuudesta miellyttävän.

Päivämäärä:   4.5.13 20:14:04

...: "Sinulla on kyllä melko pahasti hukassa mikä ero on naisellisuudella ja naiseudella.

Kaikki naisvartalot eivät ole hirveän naisellisia alkuunkaan eikä kaikkien naisten tarvitse millään tavalla naiselliselta edes haluta näyttää, tai miesten maskuliinisilta."

Kyllä myös niitä naisellisuuden tapoja on monia, ei vain naiseuden tapoja. Tietenkään kenenkään ei ole pakko haluta näyttää naiselliselta tai yhtään miltään, ellei tahdo, mutta pointti oli se, että jos ulkonäköönsä haluaa panostaa, on ihan turha kuvitella, että olisi olemassa vain yksi naisen malli, johon täytyy koettaa väkisin ahtautua. Ehei, on useampia tapoja tuoda naisvartalon kauneutta esille ja on useammanlaista naiskauneutta.

true: "On ihan tervettä, että ihmisen ihanneminä ei vastaa täysin sitä, mitä on, vaan on jotain mihin pyrkiä."

Onko? Mikä siinä on sinun mielestäsi erityisen tervettä, että ihmisillä, usein naisilla, on menossa ikuinen ulkonäköprojekti, jota siivittää jatkuva, jonkintasoinen tyytymättömyys itseensä? (Oletan siis asiayhteyden perusteella, että viittasit tuolla ihanneminään pyrkimisellä nimenomaan ulkonäköjuttuihin.)

Olisi siinä jotakin epätervettä, jos nainen pystyisi katsomaan peiliin ja sanomaan itselleen, että hän on täysin tyytyväinen näkemäänsä? Olisiko se jotenkin vahingollista, jos nainen ei ajattelisi, että täytyisi kyllä saada puserrettua pari senttiä pois vyötäröltä, hankkia tasaisempi rusketus ja hiustenpidennyksetkin voisi ottaa?

"Ja niin kauan, kun mediassa esitetty kauneusihanne on noin kapea kuin se on nyt, niin on oikeastaan aika turha itkeä siitä, että ihmisten mielikuvat ovat mitä ovat."

Ovatko ne nykyiset kauneusihanteet oikeasti niin kapeita? Eivät minusta. On totta, että ihan kaikkea ne eivät pidä sisällään, mutta aika paljon enemmän, kuin ihmiset jaksavat muistaa. Ainakin kolme erityyppistä, ihan yleistä nykyajan (nais)kauneusihannetta osaan mainita saman tien: todella hoikka mallityyppinen nainen, suuririntainen pornotähtityyppinen nainen sekä timmi ja kohtuullisen lihaksikas urheilullinen nainen. Lisäksi listaan voidaan varmaan lisätä myös tietynlainen "perinteinen" ihanne: hoikahko tiimalasivartaloinen nainen.

Naisilla on vain valitettavasti sellainen tapa, että jos he kehittävät angstin ulkonäöstään, he tulkitsevat niin, että vain ja ainoastaan ihan toisenlaisia kuin heidänlaisiaan naisia ihannoidaan. Esimerkiksi rintojensa pienestä koosta angstin kehittänyt nainen voi vakavissaan uskoa, että yleiset kauneusihanteet pitävät sisällään ainoastaan todella suuririntaiset naiset, vaikka hänen silmiensä edessä on päivittäin mainoskuvissa todisteita jostakin ihan muusta...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.13 20:15:30

Mulle ihannevartalo on sellainen, että löydän helposti ihan tavallisesta vaatekaupasta vaatteita.
N. 42 -kokoisena on todella hankala löytää esim. farkkuja! Ei MISTÄÄN. On otettava ne, jotka sattuvat mahtumaan päälle.
Kun taas koossa 40 ollessani voin vaan kävellä esim. Vero Modaan ja valita minkä mallin haluan :O

Lähettäjä: Rita 
Päivämäärä:   4.5.13 20:22:41

Reidet ovat monen naisen heikko kohta, sillä niistä on usein kaikkein vaikein (jopa mahdoton) saada hoikkia. Ja aina jos joku linkittää kuvan upeasta kropastaan, niin naiset huutaa rivissä että reisistä vois viiltää puolet pois.

En tajua naisten reisifobiaa! Miksi just reidet ovat se kauhistus? Hurjan moni ihailee ja tavoittelee reisiä joiden väliin jää gäppi. Siinä kun onnistuvat lopulta, niin aletaan ihmetellä että milläs saisi sen yläkropan elävän näköiseksi ja mennään sit ottamaan vaikka ne silikonirinnat. Pääasia että reidet on hoikat, vaikka siinä menis alipainoiseksi ja joutuis ottamaan kumitissit.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   4.5.13 20:23:03

Minusta on niin tekopyhää ja sokeaa uskoa, että pelkällä ilmapiirin muutoksella porsaannenäinen pallopää, jolla on lyhyet vänkyräjalat, miehiset hartiat, liikaa massaa ja ei vyötärötä edes hoikkana tulisi olemaan suurimman osan mielestä koskaan erittäin kaunis.

Kaikki kauneuteen liittyvä ei ole kulttuurista opittua vaan geeneihin koodattua. Terve, elinvoimainen ihminen on kaunis ja tietyt ruumiin piirteet kertovat terveydestä. Elämä on epäreilua. Enemmistö jyrää aina vähemmistön mielipiteillään ja se vaikuttaa kaikkien pääkoppaan jollain tavalla, halusi sitä tai ei, jakoi niitä enemmistön mielipiteitä tai ei.

Tuon näköinen ihminen tasan tarkkaan tietää mitä hänen ulkonäöstään yleensä ottaen ajatellaan. On erittäin epätodennäköistä, että hän onnistuisi pitämään itsensä näköistä ihmistä omana kauneusihanteenaan vaikka miten yrittäisi. Hänen pitää vain jotenkin selvitä ulkonäkönsä kanssa. Mitä vähemmän ympäristö pitää ulkonäköä merkityksellisenä asiana, sen paremmin se onnistuu. Sekin on utopiaa, että ulkonäkö voisi koskaan olla täysin merkityksetön asia.

Päivämäärä:   4.5.13 20:32:29

heh: Miksi ihmisen välttämättä täytyisi olla "suurimman osan mielestä erittäin kaunis"? Miksi tavoitella sellaista, kun voi tavoitella sitä, että on itsensä kanssa sinut? Ja juu, en kiistä sitä, etteikö yleinen mielipide varmasti helposti vaikuta siihen, kuinka helppoa tai vaikeaa on päästä sinuiksi itsensä kanssa, muttei se mikään mahdottomuus sentään ole, että myös vähemmän-kauneusihanteiden-mukainen nainen oppisi pitämään omasta vartalostaan.

Ei ehkä ole aina helppoa luopua siitä ajattelusta, että kaikkien tulisi ahtautua samaan muottiin, mutta yhtä kaikki siitä ajattelusta luopuminen voi olla vaivansa arvoinen projekti, koska se vapauttaa ihmisen aika paljosta tyhjänaikaisesta ahdistuksesta ja joutavien asioiden perässä juoksemisesta.

Lähettäjä: mirandaaaa 
Päivämäärä:   4.5.13 20:34:48

Voisko joku antaa vinkkei miten saan samanlaisen peban ja vatsan ku Miranda Kerril on???

Lähettäjä: Rita 
Päivämäärä:   4.5.13 20:38:41

Mä jotenkin rakastan tota Genuinea :)

Genuine ja Minority ovat fiksuja ja empaattisia, humaaneja tyyppejä, enkä tajua miten paljon jengi lukee VÄÄRIN heidän kirjoituksiaan ja suorastaan hyökkäävät heidän tekstejään vastaan. Kaksi harvinaisen rauhallista ja hyväntahtoista ihmistä, ja sennut on aina kynimässä molempia.

LähettäjäSpessu 
Päivämäärä:   4.5.13 20:40:05

"on niin tekopyhää ja sokeaa uskoa, että pelkällä ilmapiirin muutoksella porsaannenäinen pallopää, jolla on lyhyet vänkyräjalat, miehiset hartiat, liikaa massaa ja ei vyötärötä edes hoikkana tulisi olemaan suurimman osan mielestä koskaan erittäin kaunis"

Keskusteluympäristö huomioonottaen varsin rohkea naiskuvaus.

Lähettäjä: Hellion 
Päivämäärä:   4.5.13 20:42:29

"Enemmistö jyrää aina vähemmistön mielipiteillään ja se vaikuttaa kaikkien pääkoppaan jollain tavalla, halusi sitä tai ei, jakoi niitä enemmistön mielipiteitä tai ei."

En minäkään tykkää yleensä siitä naisenemmistön miesihanteesta lainkaan, joten miksi antaisin jonkin enemmistön mielipiteen ihanteellisesta naisvartalostakaan yhtään millään lailla vaikuttaa pääkoppaani? Miksi ihmeessä?

Lähettäjä: mirandaaa 
Päivämäärä:   4.5.13 20:43:33

HEI HUOMIOOOOOOOOO!!!

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   4.5.13 20:58:04

No ehkä tuossa aloituksessa saattoi montaa kismittää ehkä vähän se, että siinä tuli parissakin tekstissä mainittua että makuja on monia ja ei kaikkia voi miellyttää, mutta tuo on nimenomaan Minorityn maku. Ja että hän nimenomaan laskee tuon yhdeksi kriteeriksi naismaussaan. Ei kai kenenkään nais- tai miesmaku oikeasti perustu johonkin tiettyyn vartalotyyppiin? Ja tosiaan tuollainen kurvikas tiimalasivartalo on sellainen mitä harva pystyy mitenkään saamaan, eli siis omalla tavallaan poikkeuksellinen, ei suinkaan esimerkki siitä että "saahan sitä rasvaakin hieman olla". Mutta se ehkä kuulosti aika pinnalliselta. Vähän kuin nainen sanoisi että miehellä lihaksikas ja urheilullinen kroppa viehättää, mutta nimenomaan vain silloin kun miehellä on myös riittävän pitkät jalat, ja omaksi kumppaniksi kelpaa vain lihaksikas, urheilullinen, ja pitkäjalkainen mies. Ehkä jo vähän pinnallista, eikö?

Tarkoitus tuskin oli kuulostaa siltä, en ainakaan usko.

Kyllä itselläkin on tietynlainen miehen kropan malli mielessä joka viehättää kaikkein eniten, mutta se ei missään nimessä ole mikään kriteeri parinvalintaan. Ulkonäkökriteereitä on kaikilla, tietenkin, mutta jotenkin uskon että siihen yleensä silti mahtuu monenlaista tallaajaa. Itse viehätyn ainakin erilaisista miesvartaloista, pois luetaan lähinnä huomattavan yli- tai alipainoiset, joista kumpikaan ei enää viehätä. Jotkut ovat pinnallisempia, ja saavat toki ollakin.

Kuten Genuine sanoi, varmaan olisi kaikkein tärkeintä riittää itselleen...

Päivämäärä:   4.5.13 21:00:17

Mun mielestä tyhmä jauhaa aina näistä vartaloista. Ja ulkonäöstä yleensäkin. Pinnallista. Jos kerran olette niin hemmetin suvaitsevaisia, niin antakaa asian olla ja antakaa ihmisten näyttää siltä miltä he haluavat näyttää.

Tästä tulee vaan fiilis, että jokaisen naisen pitäis kauheesti miettiä ulkonäköään ja samalla muiden ulkonäköä. Pitää olla joku ihanne, mihin pyrkii. Jooei.

Lähettäjä: Rimotar 
Päivämäärä:   4.5.13 21:01:05

Niinpä.

Minua siskoni pitää hoikkana, vaikka olen häntä useamman kilon painavampi, samantyylinen vartalo. Reisiin tuppaa meilläkin se paino kertymään, mutta on tieteellisesti todistettu, että terveellisempää sen rasvan on reisiin kertyä, kuin keskivartaloon...

Oma painoni kanssa painiskelu johtuu ihan siitä, että haluaisin jaksaa paremmin arjessa. Lisäksi fibromyalgia huonon unenlaadun ansiosta pitää ruokahalua yllä.

Meillä ei siskoni kanssa mittareiden mukaan ole mitenkään kevyt rakenne, BMI on lähellä lievää ylipainoa, kun puhun omasta 'tavoitepainostani'.

Tavoitepainoni on 70 kg (nyt 78 kg), pituutta 171 cm... A-kuppikoko...

Mutta vyötäro erottuu selvästi, että ei paljoa tarvitse käsiä heilutella kun kylkiluut erottuvat... Lihastakin on tullut kun on liikunnan laatua vähän muuttanut aikaisemmasta. En väitäkään, etteikö sitä rasvan määrää kroptasta voisi vähentää, siihen itse pyrinkin, jotta jaksaisin paremmin...

Kuten heh sen sanoi, genetiikkakin vähän vaikuttaa, mutta myös trendit. Miehissä ei enää arvosteta voimakkaita maskuliinisia piirteitä, vaan jopa naisellisia piirteitä.

Olen kuitenkin taiteen ystävä, arvostan kauniita ihmisiä, eläimiä, luontoa. Vanhan ajan renesanssitaiteilijat pohtivat myös ihmisen kauneutta. Tieteen ajanjaksolla on päätelty juurikin, että muunmuassa symmetria mielletään kauniiksi. Lisäksi tietynlaiset mittasuhteet ovat tietyllä tapaa aikasidonnaisia, mutta symmetriasta ei pääse mihinkään.

Kuten Spessu heitti, että jokaisessa naisessa (minä heitän tähän naisena että ihmisessä), on ne omat miellyttävät piirteet ja kokonaisuus ratkaisee.

Minulla on ystäviä, joista osalla jopa takanaan monta kasvoleikkausta, koska on ollut niin paha huuli- ja kitalakihalkio vauvana, ettei voida puhua kauneudesta, mutta silti en kiinnitä moiseen huomiota. Minusta yksilö itsessään on tärkeä, itsestään pitää pitää huoli, oli ulkonäkö millainen sitten tahansa.

Minua on haukuttu nakkiperseeksi ja lahnakädeksi... Huomasin kuitenkin, että Angelina Joliella on ihan hervottoman kokoiset kädet ;-)

Humalaisen suusta se totuus kuullaan, ainakin minulla on nätit silmät ;-D Mutta pukeutuminen vaikuttaa ja paljon.

Päivämäärä:   4.5.13 21:04:35

Rita: Kiitos.

--: Pinnallista on pintapuolinen ajattelu. Ulkonäöstä voidaan keskustella pinnallisesti tai syvällisesti, aivan samoin kuin esimerkiksi politiikasta. En ymmärrä, millä perusteella ulkonäöstä pitäisi aiheena kokonaan vaieta. Me ihmiset olemme olemassa myös fyysisesti, eikä se siitä muuksi muutu, vaikka olisimme asiasta hiljaa täällä Ht.netissä.

Päivämäärä:   4.5.13 21:07:45

No väkisinkin tulee tunne että ulkonäkö on hirveän tärkeä asia (niin kuin se nykyään valitettavasti onkin). Ihan kuin naisessa ei paljon muuta oliskaan. Eipä täällä kauheasti miehiä tai heidän ihannevartaloitaan koskevia topikkeja ole.

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   4.5.13 21:08:43

Ei pelkällä kropalla paljoa tee, koska siihen liittyy kuitenkin pää ja pään sisältö. Komppaan Merviläistä ja paria muuta.

Taas rakennellaan postimyyntiluettelon ihmisiä, minski haloo pystyt parempaan. Jossakin vaiheessa Kirje Joulupukille on lähetetty, ja sitten pitää jättää netti ja löytää yksi sopiva.

Lähettäjä: Moppe 
Päivämäärä:   4.5.13 21:14:21

Nuorena sitä halusi olla aina hoikempi ja "kauniimpi". Ja ehkä nuorena halusin olla myös pidempi, eikä naamakaan ollut koskaan oikein sellainen täydellinen. Ehkä tällainen tyytymättömyys kuuluu nuoruuteen, oman itsensä etsimiseen ja itsevarmuuden luomiseen.

En tiedä kuinka tavallista minun nuoruudessani tällainen erittäin kriittinen toisten ihmisten kehojen arvostelu oli, en ainakaan muista. Ehkä lehdistä katsottiin julkkisten kuvia ja salaa ajateltiin että on tuo A. Hirvonenkin vähän kiloja kerännyt. Hyviin tapoihin ei silloin kuulunut toisen kilojen tai kurvien arvostelu tai mainitseminen.

Omasta elämästäni olen huomannut että nyt nelikymppisenä, ylipainoisena kolmen lapsen äitinä olen tyytyväisempi omaan kehonkuvaani ja naamatauluuni kuin koskaan ennen. Ehkä mukana on ajatusta siitä että ei sen kropan tarvitsekkaan enää olla täydellinen ikä ja lapsiluku kun kuitenkin ovat sitä muokanneet omanlaisekseen. Toisaalta varsinkin oman naamataulun hyväksymistä on auttanut se, että samat piirteet näkyvät maailman kauneimmissa kasvoissa, lasteni kasvoissa.

Lähettäjä: Idaho 
Päivämäärä:   4.5.13 21:40:26

Ottakaa huomioon että kaikki mallikuvat on photoshopattu. Myös noilla sexyillä curvy kate -naisilla on todennäköisesti sitä selluliittiä, eivätkä olekaan ehkä luonnossa niin täydellisen sopivan kurvikkaita. Onneks kuvanmuokkauksella saa hävitettyä kaikki ihon virheet, ylimääräiset makkarat ja vähän pidennettyä sääriä ja tehtyä kropasta juuri täydellisen.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 21:44:09

kurnau: Mä oon aika hämmästynyt siitä kuinka henkilökohtaisesti moni on tämän ottanut. Tarkoitus oli keskustella tällaisesta täällä harvemmin esitetystä kauneusihanteesta ja siitä kuinka naiset suhtautuvat siihen. Sekä ihan yleisesti siitä millaisia ihanteita naisilla itsellään on ja kuinka erilaisia ihmisiä arvostellaan aika kovasanaisesti netissä. Kuten nyt täälläkin on ollut nähtävissä noista monista kuvaketjuista viimeaikoina. Silti moni on ottanut tämän jostain syystä niin, että kaikkien naisten odotetaan olevan tuollaisia. Eihän missään ole sanottu niin tai vaadittu, että naisten pitäisi tehdä yhtään mitään. Eikä tällä ole myöskään mitään tekemistä minun naisasioideni kanssa.

Päivämäärä:   4.5.13 21:45:45

Ekan videon naiset menetteli, kurvikkaita, aikuisia naisia.

Toisella videolla liian lihavia!

Lähettäjä: hepotyttö 
Päivämäärä:   4.5.13 23:06:18

Ei kyllä millään jaksa kiinnostaa ulkonäköön panostaminen... Ei ole koskaan kiinnostanut.

Olenkohan naiseksi vähän erikoinen?

Kaikki muut asiat vievät huomion, ihmiset ja harrastukset... Peiliin tulee vilkaistua harvakseltaan, sen että hiukset kampaa. :D

En ikinä ole tarkkaillut painoani (onneksi ei ole ollut aihettakaan, se on geeneissä ettei liho) ja olen siitä tyytyväinen koska en vaan jaksaisi sellaista painontarkkailuakaan.
Vaakaa ei ole koko talossa...

Minulle sopii tämä rakenne. Jos olisin lihomiseen taipuvainen, olisinkin varmaan kauhea tankki, koska syön mitä sattuu ja milloin huvittaa.

Tiedän kyllä että voisin näyttää paljon kauniimmalta laitettuna ja meikattuna. Mutta mistä sellaiseen mielenkiinto? Hevosta kyllä jaksan kiillottaa ja "pukea"... Ja tietenkin itselläkin puhtaat ja siistit, istuvat vaatteet mutta ei sitten muuta. Ei edes meikkiä kuin pikkasen isommissa juhlissa.

MITENKÄHÄN MUSTA TUNTUU ETTÄ MONET MIEHET ELÄÄ YHTÄ VAPAASTI KUIN MINÄ. :D

Päivämäärä:   4.5.13 23:43:59

No mulla on tollanen curvy kate -kroppa, mutta jos multa ois kysytty minkälaiseen kroppaan haluan syntyä niin toki olisin ennemmin pieni ja siro, rasvaton ja pitkäsäärinen. Mutta, on jo sen verran ikää että olen huomannut jotta eipä se elämässä ole kaikki halusta kiinni, sillä sitä mennään mitä on saatu.

Tähän nyt kaikki hyökkää arvostelemaan että kuinka hänkin ois sitä ja tätä ja kauhee läski ellei tekis h*vetisti töitä kroppansa eteen. No mä en jaksa. Mulla on muutakin tekemistä kun murehtia kroppaani. Se toimii, on terve ja vahva (ylläri ylläri käyn salilla, kuitenkin tuomitsitte mut jo läskiksi sohvapeunaksi) en vaan jaksa ylläpitää sellaista diettiä jossa pysyisin rasvattomana. Paljon helpompaa on nauttia elämästä, syödä terveellisesti että jaksaa ja herkutella silloin tällöin. Yks vatsamakkara - who cares. Ja oikeesti, voi että toivon että oisin tajunnu tän asian jo teininä, mutta ei, toisille meistä tulee järki päähän hitaasti.

Päivämäärä:   5.5.13 11:03:06

Typerä veto Minority, perustaa tällainen aihe naisvaltaiselle foorumille.

LähettäjäSpessu 
Päivämäärä:   5.5.13 11:12:11

Periaatteessa huono puoli ei ole naisvaltaisuus, vaan se, että tämän foorumin naiset tuntuvat omien kommenttiensa perusteella olevan niitä vähemmän kauniita ja silloin on uhkarohkeaa perustaa tällaisia topiceja.

Täällä kunnioitetaan ainoastaan sellaisia miehiä, joille kelpaisi ensimmäisenä porsaannenäinen pallopää, jolla on lyhyet vänkyräjalat, miehiset hartiat, liikaa massaa ja ei vyötärötä edes hoikkana.

Kaikki muu on aivan liian pinnallista.

Lähettäjä: woohoo 
Päivämäärä:   5.5.13 11:17:48

"Lähettäjä: Minority_Report
Päivämäärä: 4.5.13 21:44:09

kurnau: Mä oon aika hämmästynyt siitä kuinka henkilökohtaisesti moni on tämän ottanut. "

Ai yllättynyt siitä, että naiset ottavat henkilökohtaisesti naisvartalosta keskustelemisen. :) No kun meillä useimmilla tuppaa sellainen naisvartalo olemaan, niin aika henkilökohtaistahan se on.

Kumma juttu sekin, että jos tällä foorumilla "yleisesti jutellaan" vaikkapa pienistä peniksistä, niin äkkiä se täyttyy miesten kommenteista "patongin heiluttelusta porttigongissa", vaikka oli ihan tarkoitus vaan herätellä yleistä keskustelua tuollaisestakin ilmiöstä.

Päivämäärä:   5.5.13 11:24:52

woohoo: Kyllä niidenkin kommenttien kirjoittajista on ollut suurin osa naisia

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   5.5.13 11:36:06

Suurinta osaa naisista ei kiinnosta arvioida muiden naisten vartaloita. Aloitus on sikäli vähän outo. Yleensä naiset on solidaarisia ja tukee ystävinä toisiaan, korkeintaan neuvoo pukeutumisessa, syömisessä ym ystäväänsä, kun apua ulkonäkökysymyksiin kaivataan. Linja on se, hiljaisena myöskin tällä foorumilla, että kannustetaan aina hyväksymään itsensä. On yhtä sairasta heittää naisen eteen kuva timalasikurveista kuin lanhganlaihasta mallista - jokaisen vartalo on oma ja sellaisenaan hyväksyttävä ja kaunis.

Aloittaja, jos sinulle on tullut mielikuva siitä että naiset vain rääppii ja haukkuu toisiaan ja vartalonkuva on vääristynyt, olet muodostanut mielikuvasi naisista marginaalisen otoksen perusteella. Yleistäminen on turhaa.
Näihin arvostelukoukkuihin netissä tarttuvat usein ne, joilla on jotain pahaa sanottavaa. Suurinta osaa, kuten jo sanoin, arvostelu etenkään mollausmielessä ei kiinnosta. Osa vastaa fiksumminkin. Ehkä kannattaa keskittyä näiden mielipiteiden lukemiseen ja unohtaa katkerat, alatyyliset kommentit. Niitä jakavat epävarma nuoriso ja jostain syystä epävarmat aikuiset. Toki rehellinen palaute, että joku vartalo vaikkapa on ylipainoinen, on yhtä hyvä, oikea ja viisas kuin aloittajan ihannetta komppaavakin. Sitä ei kannata pahalla ottaa. Tällä foorumilla kirjoittelee harvinaisen laaja joukko rehellisiä ja suoraansanovia ihmisiä.

Ja vielä... Jos heittää aavistuksen sovinistisen aloituksen naisten keskelle, voi saada nopeasti kuraa silmilleen. Ethän ihmettele sitä?

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 12:02:43

Mission:"No ehkä tuossa aloituksessa saattoi montaa kismittää ehkä vähän se, että siinä tuli parissakin tekstissä mainittua että makuja on monia ja ei kaikkia voi miellyttää, mutta tuo on nimenomaan Minorityn maku. Ja että hän nimenomaan laskee tuon yhdeksi kriteeriksi naismaussaan. Ei kai kenenkään nais- tai miesmaku oikeasti perustu johonkin tiettyyn vartalotyyppiin? Ja tosiaan tuollainen kurvikas tiimalasivartalo on sellainen mitä harva pystyy mitenkään saamaan, eli siis omalla tavallaan poikkeuksellinen, ei suinkaan esimerkki siitä että "saahan sitä rasvaakin hieman olla". Mutta se ehkä kuulosti aika pinnalliselta. Vähän kuin nainen sanoisi että miehellä lihaksikas ja urheilullinen kroppa viehättää, mutta nimenomaan vain silloin kun miehellä on myös riittävän pitkät jalat, ja omaksi kumppaniksi kelpaa vain lihaksikas, urheilullinen, ja pitkäjalkainen mies. Ehkä jo vähän pinnallista, eikö?

Ai säkin olit ehtinyt tänne väliin kommentoimaan. En huomannutkaan sun viestiä eilen ja nyt täytyy vielä oikaista pari asiaa.

Ensinnäkin mun naismaku ei ole nimenomaan tuollainen tai että jotenkin ehdottomasti edellyttäisin naisella olevan tuollainen kroppa tai muuten ei kelpaa. Toi on vaan ihanne ja yhdenlainen kroppa tai ehkä vielä tarkemmin sanottuna kropan malli joka viehättää mua. Kai ihanteita voi olla useampiakin ja nähdä viehättäviä asioita monenlaisissa naisissa. Otin ton esille nimenomaan siksi, koska täällä puhutaan niin paljon laihuuden ihanteesta ja noita täällä pyörineitä kuvia on arvosteltu paljon siitä kuinka niissä on selvästi ylimääräistä, jos kroppa ei ole täydellisen timmi ja hoikka. Niin ja myös siksi, että joidenkin miesten (minut mukaanlukien) päät kääntyy myös tuollaisten naisten perään, eikä noi ole kaikkien mielestä mitään läskejä, kuten nyt tässäkin ketjussa monet on sanoneet.

Mitä taas tulee pinnallisuuteen, niin jos se on pinnallisuutta, että katsoo ulkonäköäkin, niin kyllä naisetkin sitä katsoo ja arvostelee. Myös melko avoimesti ja suorasukaisesti nykyään eli on miehilläkin monenlaisia ulkonäköpaineita. Paineet riippuu tietysti myös miehestä itsestään, miehen geeneistä ja kuinka paljon antaa näiden paineiden sekä naisten odotusten vaikuttaa itseensä. Jos nyt puhutaan vaikkapa asioista joille mies ei taas voi mitään, niin pituus on aika hyvä esimerkki ominaisuudesta jota aika moni nainen katsoo miehessä melko kriittisesti. Pitää olla se tietty pituus tai ei kelpaa vaikka olisi muuten kiinnostava mies. Eikä vaan koko miehen pituus, vaan myös "sen" pituus on oleellinen asia miehessä. Aika paljon täälläkin naureskellaan katkis miehille ja puhutaan kuinka pitää olla vähintään sen ja sen kokoinen ja olihan se keskikoko nyt ainakin 18cm yms. Sitten taas seksissä puhutaan miehen koeajamisesta ihan kuin oltaisiin ostamassa autoa ja muutenkin vähän siihen malliin, että nyt katsotaan onko miehestä tyydyttämään tämä nainen niin perusteellisesti, että tuon kanssa voisi asettua aloilleen. Eipä noikaan varmaan monista miehistä kovin kivalta tunnu ja varmaan aiheuttavat paitsi suoritus- niin myös ulkonäköpaineita. Ja tossa oli kuitenkin vaan pari aika yleistä esimerkkiä naisten kriittisyydestä ja miesmausta.

Ei nyt ole kuitenkaan tarkoitus aloittaa mitään vastakkainasettelua tässä kummat on pinnallisempia ja kriittisempiä, mutta lienee kuitenkin selvää, että myös ulkoiset ominaisuudet merkkaa niin miehille kuin naisillekin. Ja myös naiset katsoo miehissä monia asioita joille miehet eivät voi tehdä yhtään mitään, vaan ne ovat geenien sanelemia asioita joiden kanssa on vaan yritettävä elää.

En minäkään jää sitä murehtimaan, jos joku nainen kertoo miesmaustaan joka on ihan erilainen kuin mitä minä olen tai mahdollisesti myös sellainen mikä minusta ei voisi koskaan geenieni takia tulla. Tiedän kuitenkin, että on olemassa myös naisia joiden makuun taas olen ja yritän löytää sitten sellaisen naisen jonka kanssa tunne on molemminpuolinen. Ei se sen vaikeampaa ole. Eihän minun tarvitse kaikkia miellyttää, eikä se minua mitenkään loukkaa, jos en ole jonkun makuun. Sehän nyt on ihan itsestään selvä asia.

Jotenkin minusta näyttää siltä, että jotkut naiset ottaa tuon helpommin loukkauksena juuri itseään kohtaan, jos mies kertoo naismakunsa olevan ihan erilainen kuin mitä nainen itse on. Ja päätellen siitä kuinka ja miten moni nainen on tässäkin keskustelussa huomauttanut geenien vaikutuksesta tohon vartalomalliin, niin miehenä ei ilmeisestikään saisi katsoa naisissa mitään sellaisia asioita jotka ovat geeneistä riippuvaisia. Ymmärrän kyllä, että onhan se tavallaan epäreilua katsoa asioita joille ei voi juurikaan mitään, mutta naiset tekee ihan samaa joten sanoisin tuohon, että tasapeli.

ps. Niin ja vaikka ulkonäöstä nyt puhutaankin, niin ei se suinkaan tarkoita sitä etteikö luonnekin merkkaisi ja olisi tärkeä asia naisessa.

Päivämäärä:   5.5.13 12:36:22

Hoikkia ei myönnetä naisiksi :( muka vain "kurvikas" / "muodokas" on nainen ja naisellinen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.5.13 12:52:17

Kuka ei myönnä??

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 12:52:24

Miten tää nyt näin kääntyy koko ajan. Eihän kukaan ole sanonut, ettei hoikkakin voi olla naisellinen ja kaunis nainen. Mut okei mä laitan tähän nyt sitten toisenlaisen ihanteen ja myös osoituksen siitä kuinka hoikkakin nainen voi olla kurvikas. Niin ja vieläpä osoituksen siitä, että kyllä suomalainen nainenkin voi geeneistään huolimatta tehdä paljonkin kroppansa eteen, jos välttämättä haluaa niitä kurveja enemmän itselleen. Eihän lihaksetkaan miehille itsestään kasva.

http://www.girlswithmuscle.com/images/full/819805104.jpg
http://www.girlswithmuscle.com/images/full/215329398.jpg
http://www.girlswithmuscle.com/images/full/223845664.jpg

Päivämäärä:   5.5.13 13:01:20

Mutta miksi naisen pitäisi olla aina jotenkin kurvikas? Sekö naisesta tekee naisen, että on noita MR:n ihannoimia kurveja?

Eikä tuo MR:n linkittämä tyttö edes ole "hoikka". Hän on lihaksikas ja normaalipainoinen.

MR:n puheista saa käsityksen, että aina pitää olla supermuodokas ja -kurvikas, että on nainen. Nytkin hän väänsi tuosta hoikasta tuollaisen kurvikkaan version.

Hoikalla tarkoitetaan yleensä vaikkapa Keira Knightleyn tyyppistä vartaloa.

Keira ei ole erityisen kurvikas. Kuitenkin hän on naisellinen ja sensuelli, ja vaikea uskoa, että kukaan sitä kieltäisi. Mutta MR ei varmaan pidä häntä naisellisena saati naisena. Onneksi MR:n mielipide on vain yksi 7 miljardin muun joukossa. Silti se ottaa päähän, että hän ei voi mitenkään myöntää hoikkia naisia naisellisiksi. MR on varmaan näitä ihmisiä, jotka yhdistävät hoikkuuden heti anoreksiaan.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   5.5.13 13:09:59

Mielestäni hoikka nainen on enemmän naisellinen kuin lihaksikas nainen. Ihme muotivillitys tämäkin että lihaksia pitää olla yli tarpeen(nainen joka näyttää bitbullilta).

Päivämäärä:   5.5.13 13:15:48

Itse asiassa, ellei ajatella, että kurvit ovat yhtä kuin rasva, ei hoikka ja kurvikas nainen ole edes mitenkään harvinainen näky. Kun vyötärö on kapea, esimerkiksi lantion kaari tulee hyvin näkyviin, jos naisella on vähänkin lantiota. Samoin pyöreä&kurvikas ei ole mikään itsestään selvä yhdistelmä. Nainen voi olla tuhdissa kunnossa niin, että hän on lähinnä vyötärötön ja tasapaksu.

Kurvikkuuteen vaikuttaa siis ruumiinrakenne ja rasvan sijoittuminen, ei vain rasvan määrä...

Päivämäärä:   5.5.13 13:16:32

Myös melko avoimesti ja suorasukaisesti nykyään eli on miehilläkin monenlaisia ulkonäköpaineita. Paineet riippuu tietysti myös miehestä itsestään, miehen geeneistä ja kuinka paljon antaa näiden paineiden sekä naisten odotusten vaikuttaa itseensä. Jos nyt puhutaan vaikkapa asioista joille mies ei taas voi mitään, niin pituus on aika hyvä esimerkki ominaisuudesta jota aika moni nainen katsoo miehessä melko kriittisesti. Pitää olla se tietty pituus tai ei kelpaa vaikka olisi muuten kiinnostava mies. Eikä vaan koko miehen pituus, vaan myös "sen" pituus on oleellinen asia miehessä. Aika paljon täälläkin naureskellaan katkis miehille ja puhutaan kuinka pitää olla vähintään sen ja sen kokoinen ja olihan se keskikoko nyt ainakin 18cm yms. Sitten taas seksissä puhutaan miehen koeajamisesta ihan kuin oltaisiin ostamassa autoa ja muutenkin vähän siihen malliin, että nyt katsotaan onko miehestä tyydyttämään tämä nainen niin perusteellisesti, että tuon kanssa voisi asettua aloilleen. Eipä noikaan varmaan monista miehistä kovin kivalta tunnu ja varmaan aiheuttavat paitsi suoritus- niin myös ulkonäköpaineita. Ja tossa oli kuitenkin vaan pari aika yleistä esimerkkiä naisten kriittisyydestä ja miesmausta.
-----------

Aha, tästä asiasta se hiersikin koko juttu. Hyvä, että sait sanottua suoraan! Vastaampa vaan: Katkis.. se on aina katkis.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 13:17:12

No mutta minähän olen jo moneen otteeseen sanonut, että ei kenenkään tarvitse minun tai kenenkään mukaan mielipiteen takia muuttaa itsestään yhtään mitään. Jokainen saa mun puolestani olla sellainen kuin on, mutta kai jokaisella meistä on silti oikeus omaan makuun ja mielipiteisiin, vaikkei ne kaikkia naisia vastaisikaan? Ja kyllähän tossa kuvassa nyt on jo selvästi hoikka, mutta samalla myös urheilullinen nainen. Hänellä nyt näkyy kuitenkin myös vatsalihaksetkin, vaikkei se noissa kuvissa näykkään.

En ymmärrä miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi viehättyä kaikenlaisista naisista, jotta joku ei tuntisi oloaan sen takia riittämättömäksi tai kokisi sitä jonkinlaiseena vaatimuksena itseään kohtaan, että hänen pitäisi sen takia muuttua jotenkin. Minusta se ei ole ollenkaan tervettä, jos elää maailmassa jossa suree sitä ettei ole kaikkien mieleen ja kokee siis selvästi tarpeelliseksi miellyttää kaikkia. Sehän on ihan täysin mahdoton ajatus.

Päivämäärä:   5.5.13 13:19:42

Ei ollut kyse siitä, että pitäisi viehättyä. Vaan siitä, että puheistasi saa kuvan, ettei se (hoikkuus ja epäkurvikkuus) ole naisellista (ko. vartalotyyppiset eivät ole naisia ollenkaan).

Lähettäjä: ihmetys 
Päivämäärä:   5.5.13 13:21:02

"Otin ton esille nimenomaan siksi, koska täällä puhutaan niin paljon laihuuden ihanteesta ja noita täällä pyörineitä kuvia on arvosteltu paljon siitä kuinka niissä on selvästi ylimääräistä, jos kroppa ei ole täydellisen timmi ja hoikka."

Montako kertaa olet nähnyt hoikkia naisia haukuttavan tissittömiksi lattaperseiksi täällä sennulassa? Tai kapealanteisia moitittavan pötkylöiksi? Aivan. Kyllä muotoja arvostetaan edelleen. Tavoitehan tuntuu monilla olevan juuri tuollainen MR:n "kurvikas", eli uhkea tiimalasivartalo hoikalla vyöröllä. Se on juuri se ihannevartalo, mitä useat tavoittelevat, vaikka se on todella monelle naiselle mahdoton saavuttaa.

"Niin ja vieläpä osoituksen siitä, että kyllä suomalainen nainenkin voi geeneistään huolimatta tehdä paljonkin kroppansa eteen"

Etkö sinä juuri tätä aloituksessa kritisoinut? Ihannevartalon tavoittelemista? Vai ymmärsinköhän nyt väärin.

Päivämäärä:   5.5.13 13:35:06

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 4.5.13 13:53:14

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 13:35:39

Genuine: Hyvä huomio. Eihän se tietenkään pelkästä rasvasta ole kiinni, vaan tosiaan myös luuston rakenteesta ja lihaksikkuudesta.

"Aha, tästä asiasta se hiersikin koko juttu. Hyvä, että sait sanottua suoraan! Vastaampa vaan: Katkis.. se on aina katkis."

Heh, no ei noi hierrä mua yhtään. Se oli vaan esimerkki ja kyllä mun itsetunto kestää noi keskustelut ihan mainiosti, vaikka siinä epäsuorasti myös minulle miehenä asetetaan odotuksia. :)

ihmetys:Montako kertaa olet nähnyt hoikkia naisia haukuttavan tissittömiksi lattaperseiksi täällä sennulassa? Tai kapealanteisia moitittavan pötkylöiksi? Aivan. Kyllä muotoja arvostetaan edelleen. Tavoitehan tuntuu monilla olevan juuri tuollainen MR:n "kurvikas", eli uhkea tiimalasivartalo hoikalla vyöröllä. Se on juuri se ihannevartalo, mitä useat tavoittelevat, vaikka se on todella monelle naiselle mahdoton saavuttaa.

"Niin ja vieläpä osoituksen siitä, että kyllä suomalainen nainenkin voi geeneistään huolimatta tehdä paljonkin kroppansa eteen"

Etkö sinä juuri tätä aloituksessa kritisoinut? Ihannevartalon tavoittelemista? Vai ymmärsinköhän nyt väärin.

Joo no onhan täällä monenlaista arvostelua tietysti. En mä sitä sano, mutta ei sitä nyt yhdessä keskustelussa voi ottaa kantaa ihan joka asiaan kuitenkaan.

Mitä taas tulee ihannevartalon tavoitteluun, niin kritisoin tossa sitä kuinka tänne postaillaan noita omia kuviaan ja sitten pyydetään arvostelemaan kriittisesti niitä. Vähän niin kuin siltä kannalta, että "kertokaa millainen mun pitää olla, että kelpaan teille ja kehtaan näyttäytyä rannalla". Toi on minusta epäterve lähtökohta asiaan. Silti meillä jokaisella on varmaan joku oma ihanne jollainen haluaisimme olla, eikä siinä ole minusta mitään väärää. Joku voi kokea sen olevan urheilullinen vartalo ja joku taas sellainen hoikka mallin vartalo ja alkaa sitten tavoittelemaan sellaista. Minusta se on ihan ok, koska toi halu lähtee kuitenkin hänestä itsestään, eikä siitä kuinka joku tulee sanomaan, että "sun pitää nyt alkaa muuttamaan itsesi tällaiseksi."

Kysehän on ihmisestä itsestään ja siitä kuinka tärkeäksi omalla kohdallaan jonkun ihanteen kokee. Onhan se tietysti totta, että muut ihmiset asettaa näitä paineita meille, mutta ne ovat kuitenkin osa jokaisen elämää ja olemme siinä suhteessa mielestäni tasavertaisia. Odotetaanhan meiltä mm. tunnollista opiskelua, töissä käymistä ja monia muitakin asioita, eikä niitä pyydellä anteeksi, vaikka joku nuo kokeekin raskaina asioina elämässään. Maailma ei kuitenkaan ole täydellinen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.13 13:38:48

Niin.. teet aloituksen omasta ihannevartalostasi, jotta ihmiset lihoisivat täällä LISÄÄ!

Päivämäärä:   5.5.13 13:51:32

"Arvostan toki sitä, että nainen pitää itsestään ja terveydestään huolta, mutta lähes neuroottinen kilojen tarkkailu ja täydellisyyden tavoittelu ei ole minusta enää tervettä"

Amen!

Mutta mitä tulee omaan kroppaani.. Olen 161/60 ja olisi lähdössä 3 kiloa pois, eli nuo löysät mahasta. Vielä 4-5 vuotta sitten olin hoikka ja mahani oli kivempi ja painoin 57 kiloa. Sitten tuli terveyden kanssa ongelmia ja jouduin jättämään juoksu-harrastukseni pois.
Minulla on leveä lantio ja tiimalasi-vartalo. Lantiostani en ole pitänyt yhtään, mutta alan pikkuhiljaa tottua siihen. Minulla on henkinen polvi-ongelma; niissä ei ole kavereiden ja mieheni mukaan mitään vikaa, mutta minusta ne on rumat.

Luuviulut naiset näyttää 13-vuotiailta teinipojilta. Ja tätä vartalo-ihannettahan nyt ihaillaan liikaa. Ja tätä vartalotyyppiä ihalevilla on aina itsetunto-ongelmia.
Hyvänä esimerkkinä kaverini joka on aivan normaalipainoinen ja -vartaloinen nuori nainen mutta tankotanssi-villityksen saavuttua Suomeen hänelle tuli pakon omainen tarve kiinteyttää. Hänen kanssaan ei ole enää kiva käydä kaupungilla shoppailemassa ("Hyi näytän läskiltä!") eikä syömässä ("Hyi musta tulee läski!"). Sanoinkin suoraan ettei hänen kiinteyttämis-projektissaan ole järkeä. Otti nokkiinsa, mutta omapahan on häpiänsä.

Kim Kardashianin kroppa on upea, muutenkin latinonaiset ovat kauniita. Sikakaunis Eva Longoria näistä esimerkiksi.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 13:52:27

"Ei ollut kyse siitä, että pitäisi viehättyä. Vaan siitä, että puheistasi saa kuvan, ettei se (hoikkuus ja epäkurvikkuus) ole naisellista (ko. vartalotyyppiset eivät ole naisia ollenkaan)."

No se ei ole ollut tarkoitukseni ja aika vahva tulkintahan toi on pelkästään jonkun naismaun perusteella. Jos nyt vaikka hehkuttaisin kuinka sairaanhoitajia ei arvosteta tarpeeksi ja puhuisin sen puolesta kuinka heidän palkkojaan pitäisi nostaa ja antaa heille lisää arvostusta, niin ei sitäkään pidä tulkita niin, ettenkö arvostaisi muitakin ammatteja, vaikka nyt puhunkin sairaanhoitajista.

Tarkoitukseni ei siis ole ollut väheksyä ketään ja toivon ettei kenenkään itsetunto ole niin hauras, että se murenee yksittäisen miehen mielipiteistä netin keskustelupalstoilla. En kuitenkaan ole mielestäni haukkunut ketään tai vaatinut keneltäkään mitään, vaikka tossa ylempänäkin joku jo keksi, että olisin tämän ketjun avannut katkikseni takia. Toi nyt ei ole kaikille miehille niin arka paikka kuin ehkä jotkut kuvittelee.

Niin.. teet aloituksen omasta ihannevartalostasi, jotta ihmiset lihoisivat täällä LISÄÄ!

Hehe, mielenkiintoinen salaliittoteoria ja aikamoinen usko sulla mun mielipiteideni painoarvoon. =)

Päivämäärä:   5.5.13 13:59:18

Aika jännää tosiaan, että tässä topassa kritisoit tiettyjen vartaloiden ihannointia ja muiden arvostelua, mutta linkittelet kuitenkin niitä ihanteellisia kurvikkaita naisia ja annat sellaisen kuvan, että hoikka ja muodoton nainen ei ole naisellinen?
Taidat olla aika nuori?

Päivämäärä:   5.5.13 14:07:07

Tässä tulee nyt vähän sellainen olo, että aloittaja pyrkii kiillottamaan omaa kruunuaan, mutta tosiasiassahan hänkin "syyllistyy" oman ihanteensa tuputtamiseen ja sen esittämiseen jotenkin parempana kuin muunlaisten ihanteiden. Ei tällaisten kurvimallien ihailu ole yhtään sen jalompaa kuin esim. hyvin hoikkien mallien, kireiden fitness-pimujen ja tuhdimpien tyttöjen ihailukaan. Varsinkin, kun tuollainen ulkomuoto on enemmistön saavuttamattomissa, niin ei se ainakaan kenenkään naisen itsetuntoa paranna, jos miehet toitottavat ihailevansa sellaista. Jokaisella on omat ihanteensa ja ne ovat täysin makuasioita, yhdenkään ihanne ei ole absoluuttisesti toista parempi.

Ja mitä tulee siihen, että naiset ovat muka kovia arvostelemaan toisiaan: hötönetissä kyllä, oikeassa elämässä ei. On hyvä muistaa, että tämä foorumi on täynnä henkisesti epätasapainoisia, elämässään epäonnistuneita ja katkeria ihmisiä, joille toisten ulkomuodon arvostelu on ainoa keino päteä. Normaalit, hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset eivät sellaista harrasta. En tunne oikeassa elämässä ketään sellaista, joille toisten painon, ruuumiinrakenteen ja muutenkin ulkonäön kyttääminen olisi samanlainen pakkomielle kuin monelle täällä. Kannattaa siis joskus poistua siitä tietokoneen äärestä ja tutustua ihan oikeassa elämässä normaaleihin naisiin eikä tehdä kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä jonkin hötönetin perusteella ;)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   5.5.13 14:20:29

Aika jännää tosiaan, että tässä topassa kritisoit tiettyjen vartaloiden ihannointia ja muiden arvostelua, mutta linkittelet kuitenkin niitä ihanteellisia kurvikkaita naisia ja annat sellaisen kuvan, että hoikka ja muodoton nainen ei ole naisellinen?
Taidat olla aika nuori?

Aika jännää tässä on myös se, että vaikka tota käsitystä yrittää moneen kertaan korjata, niin aina joku sanoo edelleen samaa. Eipä sille sitten mitään voi, jos jotkut lukuisista oikaisuista huolimatta päättää tulkita mielipiteeni noin. Ja jos 30v on aika nuori, niin kaipa mä sitten sellainen olen.

Ei kai se kuitenkaan mikään yllätys ole, että naisissa on naisellisia ja vähemmän naisellisia piirteitä, joten esitän sinulle vastakysymyksen. Onko kaikki miehet sitten vartalostaan riippumatta kaikkien naisten silmissä tasan yhtä miehekkäitä, vai onko miehissä jotain asioita joita naiset pitää miehekkäinä piirteitä ja jotain mitkä tekevät miehestä taas vähemmän miehekkään?

Tässä tulee nyt vähän sellainen olo, että aloittaja pyrkii kiillottamaan omaa kruunuaan, mutta tosiasiassahan hänkin "syyllistyy" oman ihanteensa tuputtamiseen ja sen esittämiseen jotenkin parempana kuin muunlaisten ihanteiden. Ei tällaisten kurvimallien ihailu ole yhtään sen jalompaa kuin esim. hyvin hoikkien mallien, kireiden fitness-pimujen ja tuhdimpien tyttöjen ihailukaan. Varsinkin, kun tuollainen ulkomuoto on enemmistön saavuttamattomissa, niin ei se ainakaan kenenkään naisen itsetuntoa paranna, jos miehet toitottavat ihailevansa sellaista. Jokaisella on omat ihanteensa ja ne ovat täysin makuasioita, yhdenkään ihanne ei ole absoluuttisesti toista parempi.

Ja mitä tulee siihen, että naiset ovat muka kovia arvostelemaan toisiaan: hötönetissä kyllä, oikeassa elämässä ei. On hyvä muistaa, että tämä foorumi on täynnä henkisesti epätasapainoisia, elämässään epäonnistuneita ja katkeria ihmisiä, joille toisten ulkomuodon arvostelu on ainoa keino päteä. Normaalit, hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset eivät sellaista harrasta. En tunne oikeassa elämässä ketään sellaista, joille toisten painon, ruuumiinrakenteen ja muutenkin ulkonäön kyttääminen olisi samanlainen pakkomielle kuin monelle täällä. Kannattaa siis joskus poistua siitä tietokoneen äärestä ja tutustua ihan oikeassa elämässä normaaleihin naisiin eikä tehdä kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä jonkin hötönetin perusteella ;)

Ei kai se tuputtamista ole, jos joskus näihinkin asioihin ottaa kantaa. Varsinkaan kun en edelleenkään ole vaatinut kenelkään mitään tai haukkunut ketään. Sille en voi mitään, jos joku sitten ottaa minun mielipiteeni niin raskaasti, että se on ehdoton vaatimus juuri hänelle ja loukkaus kaikkia naisia kohtaan, jos miehellä on joku naismaku mikä epäsuorasti asettaa yhden miehen näkökulmasta jotain odotuksia naisille.

En minä ainakaan pärjäisi mitenkään, jos jatkuvasti murehtisin kuinka en sovi jonkun naisen miesmakuun ja kuinka jotkut naiset puhuvat ihailevaan sävyyn asioista, joista tiedän ettei minulla tule koskaan niitä olemaan, vaikka tekisin mitä. Ehkä tossa voisi olla yksi asia mitä kannattaisi pohdiskella, jos kokee tällaisen keskustelun kovin ahdistavana ja vaativana juuri itseään kohtaan, vaikka asioista puhutaan ihan yleisellä tasolla ja anonyymisti netissä.

Mut ehkä tässä on tosiaan tullut aika pistää ht.net kiinni ja alkaa kurkistelemaan taas enemmän tuonne oikean elämän puoleen. Kohta on kesäkin.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.