Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 275

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.5.13 21:54:41

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9

Oliko se nyt sit 275?

Re: Sinkkujen topic 275

Päivämäärä:   3.5.13 21:55:54

No oli.
Lätkä jatkuu....peukut pystyyn:)!!!

Lähettäjä: Moppe 
Päivämäärä:   3.5.13 21:57:17

Kumpaan jatketaan?

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   3.5.13 21:58:32

Taitaa meillä sentään jotain kipinää olla, ku ristiin mentiin, ei sentäs viellä naimisiin.:D

Päivämäärä:   3.5.13 22:05:02

Näköjään;)....
Naiset tietty ensin, sitäpaitsi yöllä voi näkyä tähtiä taivaalla;)!

Päivämäärä:   3.5.13 22:08:04

Suomi muuten pelaa ihan tosissaan...

Lähettäjä: pauke 
Päivämäärä:   3.5.13 22:09:13

En minä Niina tietenkään yritä sun elämääsi ohjailla ja kertoa mikä on parhainta, kunhan vain muistat että vaihtoehtojakin on olemassa! :) Itse toki tiedät mikä tuntuu parhaimmalta. Myös kohtalolla on usein kumma tapa puuttua peliin.

Ei jaksa jääkiekkoa, ehkä sitten niitä loppupelejä... :D

Päivämäärä:   3.5.13 22:12:27

Prkl Saksa johtaa 3-2

Voihan vihtahousu!

Päivämäärä:   3.5.13 22:14:36

Huuh! Tasoitus :) ..... Kylläpä tämä pelaaminen on raskasta ;) Sydän hakkaa kuin parhaassa treenissä.

Päivämäärä:   3.5.13 22:21:26

Hitto, kädet hikoilee ton lätkän vuoksi!!!!
Jännäksi menee!!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   3.5.13 22:23:25

Huonolta näytyy Saksaa vastaa jo 3 takapakkia, mää meen maate.:)

Päivämäärä:   3.5.13 22:26:30

Jeeeeee!!!!! Nyt voi jo pyyhkiä hien otsalta ja siirtyä juhlimaan!

Öitä Kessu!

Päivämäärä:   3.5.13 22:33:27

Ai niin ja hyvää Helsingin reissua Niina, ja sit hauskaa iltaa Missionille, ja oikeastaan siis kaikille muillekin sinkuille kivaa ja rentouttavaa viikonloppua! :)

Me käytiin taas koiran kanssa tuulettamassa vähän rahapussia eläinlääkärillä, ihanata! No, näitä tulee ja menee...

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   3.5.13 22:36:37

Mulle olis varmaan ihan hyvä, jos joky kertoisi, mitä mun pitää tehdä, että tulisin onnelliseksi.. Mie oon niin pelkuri luonteeltani, että en uskalla heittäytyä uuteen ja outoon ilman täyttä varmuutta siitä, että se on varmasti parempaa kuin entinen.

Täysihoitotalleissa on kyllä tosiaan hyvät puolensa. Ja huonot puolet onkin vaan siinä hinnassa sitten. Sillä rahalla, mikä menee kotona pitäen kaikkiin neljään yhreensä, ei pitäis edes näillä leveysasteilla yhtäkään elukkaa täysihoidossa..

Päivämäärä:   3.5.13 22:41:08

Hitto mikä matsi!!!
Nukkuun menee tääkin:)!
Kauniita unia sinkkulaan;)....!!!!

Päivämäärä:   3.5.13 22:45:26

Hyvää yötä piste. Myös minä kömmin untenmaille.

Päivämäärä:   3.5.13 22:50:46

Sori nuo mun lukuisat typot, kirjoitan puhelimella. Suoraan Porvoosta. Ei oo pitkä matka enää ennen kyydin vaihtoa.

Niin miten siinä pelissä nyt kävi?

Päivämäärä:   3.5.13 23:54:45

Suomi voitti, mutta en tiedä et kuinka monella maalilla. Onpas sinkkulassa hiljaista!

Päivämäärä:   4.5.13 00:09:40

Höh, ei tullut edellinen viesti perille. Mutta minä sentään olen perillä. Tuusulassa. Täällä on niin hienoa, että hyvä kun uskaltaa istua tai koskea mihinkään, ettei vaan likaa tai hajota näitä hienouksia :o Tää on kuin jostain sisustuslehdestä. Vähän toista kuin kotona...

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.5.13 00:18:53

No huhuhuu, vähän ääntä taloon :)

Taisinpa tehdä tänään uuden nopeusennätyksen; 3 heppaa humputeltu ja iltatallitouhut suoritettu viidessä tunnissa. Se on aika hyvin ottaen huomioon, että viikonloppuisin saan helposti kulumaan 7h pelkästään noiden tres amigosin liikuttamiseen. Jospa uni tulisi tänään ihan kiroilematta ja pyörimättä. Viime yö menikin heittelehtiessä ja sydämen lyöntitiheyttä ihmetellessä. Tänään on nollatoleranssi kaikkien epäolennaisten murheenaiheiden suhteen, mitään en voi niille yöllä tehdä joten paskat niistä. Hymy huuleen ja naama tyynyyn. Öitä tyypit :)

Päivämäärä:   4.5.13 00:48:47

Täällä suuressa maailmassa on kaikki niin paljon hienompaa. Vessanpöntössä on sinistä vettä ja valot toimii kaukosäätimellä :o Toivottavasti unetkin on nyt tämän paikan tasoa :p Öitä!

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   4.5.13 03:58:46

Hyyvää yöötä ja huuuomentaa vaan :)

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   4.5.13 05:10:58

Huomenta! Piiiitkä päivä edessä kun pitää lähtee kuskaamaan likkaa kavereineen harrastuksiin pääkaupunkiseudulle. Mitenköhän tällainen ujo maalaispoika saa aikansa kulumaan siellä suuressa maailmassa;)

LähettäjäIina. 
Päivämäärä:   4.5.13 05:27:56

Uki: ujo maalaispoika etsii paikallisen sinkun ja juo sen kanssa päiväkahvit tietysti ;D

Päivämäärä:   4.5.13 07:43:03

Huomenta! Ukille hyvää reissua pks:n. Eiköhän sieltä löydy tekemistä ujoille maalaispojille siinä missä tyttösillekkin.

Tuolla järven päällä oli tosi mustia pilviä, toivottavasti ovat menossa eivätkä tulossa.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.5.13 08:18:12

Huomenta, lähtee koht jatkaa hommia, et saa lavan täyteen. Älä Moppe ny vesisadetta vaan manaa, Saukkolassa meinaa aurinko hieman pilkahdella.:)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.5.13 08:29:37

Ukille pieni vinkki; Laakson ratsastusstadion, siellä sitä ihmeteltävää (ja heppanaisia) on. Mikäs sen mukavampi tapa viettää aurinkoinen iltapäivä kuin esteratsastuskilpailujen seuraaminen. Siis jos tuo aurinko nyt suvaitsee tulla esiin ja jos nyt ei mitään muuta tekemistä keksi sen kahvittelun lisäksi. Hauskaa reissua :)

Huomenta kaikille! Kahvia nassuuun ja takaisin hommiin, Mammutti odottaa...

Päivämäärä:   4.5.13 10:01:22

Huomenta:)!
Tuu Uki moikkaan mun poikia:)?
Jos siis on aikaa eikä parempaa tekemistä.
Tosin siinä hurahtaa helposti koko päivä....:).
Ei sada, mut ei paistakkaan...toivottavasti sade pysyy poissa!

Päivämäärä:   4.5.13 11:06:06

Kypäräkin löytyy, niin Uki pääsis westernsatulaa kokeileen.

Päivämäärä:   4.5.13 12:51:03

Huomenta!

Tää aamu on mennyt vain lorvaillessa, petivaatteet pitäisi vaihtaa ja imuria ja moppia näyttää kämpälle, sit pitäs lähteä kaupunkiin shoppaileen, kukille vaihtaa mullat, koirakin pitäisi lenkittää.... ja tässä mää vaan istun ja katselen tätä kaaosta ympärilläni :D

Ei kai se auta ku tarttua hommiin *mutinaa*

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.5.13 17:18:10

Ompas hiljasta ollut, pikku breikki ja takasin hommiin.:) Ihan sikahyvää toi kabanossin mustapippuri/valkosipuli makkara grillissä.:) Ny o ähky olo.:)

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   4.5.13 17:34:11

kevään ekat kahvit kauppatorilla auringossa nautiskeltu...peitot ja tyynyt tuulettumassa...tiskit odottaa ja illalla elokuva...heräilen eloon pikkuhiljaa :)
onko huomennakin aurinko??

Päivämäärä:   4.5.13 18:22:27

Koko päivä aherrettu, käyty heittämässä pesukone ja tiskikone sekä sekalaista elektroniikkaromua jäteasemalle. (pesukone muuten painaa ihan sikana) Ja loppupäivä purettu alumiiniputkirunkoista pressutallia.
Prkl että puree kovaa kiinni putket kun koko härveli kenottaa vähän sinne ja tänne koska romahti lumikuorman alla talvella. Nyt on aikav väsy olo ja varsinkin selässä lihakset valittaa.... Kädet on saanut kiitettävästi väriä tänään, tai voihan tuo olla likaakin. Upea lämmin ja aurinkoinen ilma tuli vaikka aamulla ne mustat pilvet yli purjehtivatkin.

Nyt annan luvan itsellen luumuilla illan, odotellen illan ottelua!

Päivämäärä:   4.5.13 18:27:59

Grillaan ja nautiskelen hevospäivän jälkeisestä terveestä väsymyksestä. Oluen korkkasin, loma loppuu, toistaiseksi. Surku! Hieno viikko ja meni kuin siivillä:)!
Kuinkas muutenkaan....
No, ensi viikolla on sit neljän päivän vapaa.
Ja ajattelin kyl vielä viikon pitää toukokuun loppupuolella-kesäkuun alussa, kun on noita ylitöitä päässyt kertymään.
Ja ah, sit kesälomalle!!
Kyl tää tästä vielä iloksi muuttuu, kun kesää kohden mennään;)!
Talvi on painettu pää vinos, nyt ne sit saa vapaina takas:)!
Mitäs sinkkujen lauantai-iltaan?
KESSUlla nyt trikoot tietty pyörii mielessä kabanossin kera, halki, poikki ja pinoon- periaatteella...,).

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.5.13 18:41:54

Hah haa Piste, himassa olen illan ja puska viellä kutsuu.:) Kun rupiaa hämärtämään, laitan romanttiset tulet leihuumaan nuotiopaikalle. Et lälläs lää Piste, sää et saa varmaan avotulta käyttää.:p

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.5.13 19:01:48

Ihanaa, aurinko, ihanaa, tämä on ihanaaa... Puoli päivää hukattu hevosen selässä. Naama on punainen, samoin kädet, haju on varmaan taas aika kamala mutta fiilis hyvä.

Sanoinko "hukattu"? Tarkoitin "käytetty hyvin". No hour of life is wasted that is spent in the saddle. (Winston Churchill) Kävimme mammutin kanssa kiertämässä laitumet sillä aikaa kun isäntä laittoi meille kentän pintaa kuntoon. Naapuriin oli ilmestynyt whippet. Se katsoi meitä kovin lempeästi aidan takaa, mutta humma oli silti sitä mieltä, että se oli hurja ja verenhimoinen kääpiötiikeri. Aamuhumpat suoritettu ilman satulaa, ilman kiirettä, auringonpaisteessa, vastalanatulla, tyhjällä kentällä. Bliss :)

Sitten synnytin iltapäiväkaffen kaveriksi tällaisen omnomnomin. Mums mums! :)

Päivämäärä:   4.5.13 19:02:57

Portaassa piipahdettu; nyt jo takasin Tuusulassa. Kauhea väsy. Päiväunet ajattelin ottaa. Sitten ohjelmassa jääkiekkoa ja jäätelöä.

Päivämäärä:   4.5.13 19:04:56

Hyi KESSU, täällä ei saa tehdä minkäänlaista avotulta, paitsi grilliin.
Olen sulle kade:)!!!!
Voi sitä päivää, kun täältä pääsee kesiksi maalle omaan rauhaan ja saa tehdä mitä haluaa!!!!
No, sitä odotellessa pakko tyytyä tähän vieri vieressä asumiseen sääntöineen...
Mut kovin kauaa en enää kesiä kivikolhoosissa asu!!

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   4.5.13 19:05:57

Onko kynttilä avotuli?

Syön oikeastaan vasta aamiaista, koko päivä hujahti ilman ruokaa kahvin ja keskustelun voimalla. Nyt kaikki ruoka käy, myös about jääkaapin ovi, ei tarvitse olla grillattu.

Ihastuin taas uuteen käsilaukkuun, mutta sekin prkle maksaisi 770 euroa, pitää vähän miettiä, olisiko entinen parempi tai edes yhtä hyvä. Tietysti huomenna markkinoilla voi toisaalta olla parempikin.

Muissa ja isommissa päätöksissä päättäväisyys samaa tasoa.

Päivämäärä:   4.5.13 19:18:56

Nam ruoste, saako tulla kylään?!

Kukkien mullat odottaa edelleen. Huoh. No, mulla ei ole kiire mihinkään joten jospa ne tän viikonlopun aikana sais tehtyä. Niinku muutki siivoukset.. :D uskomatonta miten tuosta koirasta voikaan lähteä karvaa!

Päivämäärä:   4.5.13 19:32:53

Mä olen kurnau lopettanut himoitsemasta noita ihanuuksia...
Rahalle on aivan joku muu kohde...
Voih, löysin ihan tuliterän, aivan kertakaikkiaan hienon satulan junnulle, ihan kisasatulan, pakko saada!!!!
Kaikki muu jää nyt ostamatta, jälleen kerran. Oisin niin himoinnut muutamaa vaatetta ja tiettyjä kenkiä, mut ei, ne jää väliin.
Satula on niin hieno, et haluan sen!
Hevonen on niin hieno, että ansaitsee tuon satulan!
Mut lohtu se, ettei tuon satulan jälkeen tarvii enää välttämättä uutta ostaa ja mäkin voin sit saada jotakin;)....

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.5.13 19:51:30

Veikkaisin, et Pisteellä on kuluneet bootsit jalassa ja kireet farkut.:) Joskus kandeis myös hemmotella itseään.:)

Päivämäärä:   4.5.13 20:30:53

Imuroin vielä illalla kämpän (taputtaa itseään selkään). Nyt saunan jälkeen jääkiekkoa. (Suomi 1-Slovakia 0) :) . Me käytiin tenavien kanssa kierrätyskeskuksessa ja sain minäkin pari uutta rättiä (siis itselleni uutta), jopa ihan mukavia ja hyvännäköisiä.

Päivämäärä:   4.5.13 20:31:53

Vastahan piste osti uuden satulan. Muistanko väärin?

Ja siis itselläkin on nyt kulunut pyjama. Ja välillä voi hemmotella itseään ja muita, mutta kaikkea näkemäänsä ei pidä ostaa. Kun tavaroiden jälleenmyyntikin on pahuksen hankalaa.

Päivämäärä:   4.5.13 20:48:34

kurnau, kun noita hevosia on kaksi ja toi edellinen sopikin paremmin toiselle...
Onhan se syy nyt haluta tuota....:)?

Päivämäärä:   4.5.13 20:56:09

KESSU, on noi tallibootsit kuluneet ja wanhat, mut hyvät ja ihanat:)!!
Kisabootsit on sit sikamakeet ja ne on jalassa vaan kisoissa.
No farkut on ikikestävät levikset, niitä ei tarvii muutamaan vuoteen uusia, kun yhdet kestää vuosikausia hirveetä rääkkiä ja pesuja.
Mut kun noi käsilaukut ja piikkarit koukuttaa...
No, laahustan nyt vielä entisillä, jos sit joskus uusisi noi....mitään halpiksia en huoli, joten säästellään:)....

Päivämäärä:   4.5.13 20:56:38

Piste itsellä vaatteissa on nyt sääntö, että saa ostaa, jos löytää jotakin oleellisesti parempaa kuin nykyiset. Ja jos ostaa uuden, pitäisi hävittää jotakin vanhaa. Mistä edes voit tietää, että uusi satula välttämättä sopisi uudemmalle hevolle?

Moppe kaupungilla liikkui paljon jääkiekkopaitaisia, ne olivat keskimäärin aika nuoria. Kotimatkalla iso-roballa oli avattu uusi galleria, missä ikääntyneet taiteilijat joivat punaviiniä, kiersin ilmaisen muovimukillisen kaukaa.

Miten joku voi tavata ilman netin apua livenä jonkun sopivan?

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   4.5.13 21:05:25

Huhhuh. En juo enää ikinä. Meni överiks. Vahingossa. Pientä ylivuotoa suoritettu sit koko yö ja aamu ja iltapäivälle pitkään. Ihan vähän heikottaa. En juo enää ikinä. Sanoinko muuten että en juo enää ikinä....

Päivämäärä:   4.5.13 21:05:39

No tiedän, että sopii, kun sovitin kaverin samanlaista selkään ja istui kuin hanska naisen käteen....
Hirvee taistelu itseni kanssa, ostanko vaiko en!
Ostan!
Sellaisia ei ole täällä montaa!
Vai ohitanko ja tyydyn jo olevaan, joka ei ole LÄHELLEKÄÄN yhtä hieno!!!
Miespuolinen ystävä huokaisi ja sanoi, et olen tyypillinen nainen; se mikä näyttää hyvälle, pitää saada ilman mitään pakollista tarvetta....
Mut mulla on pakollinen tarve:)!

Päivämäärä:   4.5.13 21:14:26

Satula on järkiostos ja siinä pitää miettiä montaa asiaa (onko siitä lisäarvoa treenissä tai kisoissa). Käsilaukussakin voisi miettiä, sopiiko se vaatteisiin ja kenkiin (tuo tänään nähty punainen ei niin tänne, vaikka ajattelin suosia punaista, pinkki kausi meni jo huomaamatta kuin vappu).

Hevosta ja p*rsettä ei voi vaihtaa, satulan voi.

Osanotto Missionille ja toipumista.

Päivämäärä:   4.5.13 21:15:48

Mission, olen vannonut ton saman valan;)....
Ja yritän pitää siitä kiinni......

Päivämäärä:   4.5.13 21:19:49

Mä olen yleensä hyvä juomaan, siis tiedän hyvin omat rajani, pidän yllä mukavaa nousuhiprakkaa pitkään, en juo liian känniin, enkä todellakaan oksenna. Nyt pitää ilmeisesti tehdä päivitys tilanteeseen, ikä on tehnyt tehtävänsä ja rajat on määriteltävä uusiks, määrä, tahti, syöminen, nesteytys jne jne. Onnistuneen raflaillan tuo hyvä suunnittelu ja siinä suunnitelmassa pysyminen. Pentuna pysty huithapeloimaan, nyt jos aikoo myrkyttää kroppaa alkoholilla niin näköjään tarvii olla tarkkana että miten sen tekee.

Mä sitte vihaan oksentamista, vihaan sitä, ihan yli kaiken.

Päivämäärä:   4.5.13 21:21:48

kurnau, niin mäkin ajattelen:)!
Tää persaus seuraa ja hevonen ei vaihdu ikikuunaan, jos ei mitään vahinkoja tule, niin oikeestaan voisin satulan ostaa ihan hyvillä mielin:)!!
Eikö??

Päivämäärä:   4.5.13 21:23:35

Tsemppiä Mission, eikä enää ikinä ennen seuraavaa kertaa ;).

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   4.5.13 21:25:37

Nomnom, tuli aloitettua grillikausi, kun ostin kaasugrillin :) Kabanossi oli hyvää. Tosin sitä ennen piti puolikas pitsa vetäistä.. Tuo makkara sitten oli niinkuin jokin heräte siihen päälle, että nyt vaan pitää saada :) Ihan hyvissä simoissa alkaa oleen ja kohta saunaan :)

Mites täällä ilta mennyt? :D :D :D :D

Päivämäärä:   4.5.13 21:31:56

Just niin, Moppe:)!
Ei ikinä ennen seuraavaa kertaa..........:).

Päivämäärä:   4.5.13 21:34:52

KESSU varmaan törmäsi trikoisiin....
No, pysyypä eturauhanen kunnos;)!!!!!

Päivämäärä:   4.5.13 21:39:26

Hyviä satuloita ei voi olla koskaan liikaa. Mun mielestä. Kaverin mielestä niitä voi olla liikaa, ja sen mielestä mulla on niitä liikaa. Just eilen kun valitin siitä mun sivu suun menneestä työpaikasta, niin sekin ehdotti hevosten vähentämistä ja tavaramäärän karsimista :o Onhan niissä helvetisti rahaa kiinni, mutta ei todellakaan kaikki rahat ole niissä kiinni, riittää sitä valuuttaa yhä tililläkin pidettäväksi...

Tiedättekö muuten; mietiskelin eilen illalla ja viime yönä sitä, että kun monen mielestä mulla on jäänyt elämä elämättä.. Niin mietin sitä, että mitä pitäisi olla tehnyt ja kokenut, että voisi sanoa eläneensä? Kyllä minusta tuntuu itsestänikin välillä siltä, että pitäisi mennä, tehdä ja kokea enemmän. Mutta en silti tiedä, että mihin pitäisi mennä, mitä pitäisi tehdä ja kokea? Kuka määrittelee sen, millaista elämän pitää olla, että se on oikeaa ja kunnollista elämää?

Mun elämän huippuhetket liittyy hevosten kanssa koettuihin hetkiin. Kävin kouluaikoina yhdellä tallilla, ja mulla oli siellä "oma" lellikkivarsa. Sitten se oli mun tietämättä myyty pois. Asia selvisi mulle, kun oltiin koulun liikuntatunnilla kävelemässä pururadalla, joka meni mustalaisten pihan ohi. Tämä mun lellikki oli siellä pihalla tarhassa, ja alkoi minut nähdessään juosta ympäri tarhaa ja hirnua. Vähän aikaa sitä siinä ihmettelin, ja sitten oli pakko jatkaa matkaa, koska olin jäänyt muista jälkeen. Varsa juoksi lankkuaidan läpi mun perään :o Pihalla ollut mustalaistäti hätääntyi hirveästi ja otin varsan kiinni ja talutin sen pieneen, pimeään ja matalaan talliin. Sinne se sitten jäi :(

Sitten on nämä omat konit ja kasvatit. Molemmat tammat on kantakirjattu mulla ollessa. Mummotamman vanhin varsa valittiin useampaankin kertaan näyttelyn parhaaksi varsaksi varsanäyttelyissä, ja se on voittanut ja pärjännyt hyvin myös epävirallisissa näyttelyissä, mätsäreissä ja show-näyttelyissä. Yhtenä vuotena se voitti laatuarvostelun ja valittiin ikäluokan lupaavimmaksi estehevoseksi. Seuraavana vuonna se oli kolmas. Oli sanoinkuvailemattoman hienoa olla paikanpäällä todistamassa näitäkin tapahtumia! Ja tietty poikien syntymät, omien hevosten näyttelyreissut, varsojen opetus; se kun ne oppii ja kehittyy, on olleet ja ovat edelleenkin niitä juttuja, jotka tekevät mun elämästä mielekästä.

Mutta en silti voi olla miettimättä, että pitäiskö minunkin nyt alkaa kännäämään ja harrastamaan jotain irtosuhteita, että mun elämä olis "oikeaa" elämää? Muuttaa sinne vuokrayksiöön kaupungin lähiöön ja kituuttaa paskapalkalla siivoojana? En ihan oikeasti tiedä. Kuten olette ehkä huomanneet, niin olen välillä ihan hukassa tämän oman elämäni kanssa. Toisaalta olen siihen kauhean tyytyväinen, mutta kun toisaalta ajattelen, että minkälainen kunnollisen/tavallisen ihmisen pitäisi olla, niin enhän minä ole ollenkaan sellainen, ja sitten poden siitä huonoa omaatuntoa :/

Päivämäärä:   4.5.13 21:39:47

piste osta se satula. Noi on semmosia jotka vtuttaa jälkeenpäin sitte. Mua ottaa päähän vieläkin vuosi sitten alessa ollut upee rotsi johon ei vaan just sillon ollu varaa. Olin "järkevä" ja hylkäsin kaverin lainatarjouksenkin. Ja vtuttaa edelleen...

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.5.13 21:49:50

Sauna sulattaa omenapiirakan. Toivottavasti ainakin, muuten huomenna taas itkettää.

Onko pinkki jo passé? Harmi, minä kun meinasin hehkuttaa muutaman viikon takaista tyttömäistä ratsastuslookiani: pinkki huppari, pinkki pipo, maneesin seinustalta napattu pinkki lainaraippa sekä tietenkin pinkki satulahuopa. Nähtyäni itseni ja mammutin (jonka onneksi arsenaalistani ei löyty pinkkejä pinteleitä... johan sille olisivat hevosetkin nauraneet) ajattelin, että kurnau olisi niiin kateellinen.

Onko 700 euron käsilaukku parempi kuin viidenkympin väsky? Jälkimmäisen häviäminen tai hajoaminen tuntuu ehkä varmasti vähemmän keljulta, paitsi jos se sisältää puoli elämää. Silloin harmistuksen määrä on vakio hinnasta huolimatta. Se tavaraan pantu raha on kuitenkin kadonnut jo siinä vaiheessa, kun se on ostettu. Tärkeintä on sisältö. Mieluiten käsilaukku saisi sisältää rahaa, sekä tietenkin kotiavaimet.

Hyvä satula on hyvä sijoitus. Jos hevosen kulkeminen on siitä kiinni, penkki kannattaa ehdottomasti vaihtaa, vaikka joutuisikin itse sen takia luopumaan parista samppanjapullosta ja uusista korkokengistä. Ulkonäkösyistä en menisi hevosta enkä satulaa vaihtamaan.

Voi Mission... Sammutetaan kaikki valot ja ollaan ihan, ihan hiljaa :)

Päivämäärä:   4.5.13 21:51:05

Näen noita elämäni käsilaukkuja aika usein, joten olen oppinut, etten osta jokaista. Satulalla on jälleenmyyntiarvo, eli se on eri asia (vastaa käytettyä autoa).

Niinalla hyviä kysymyksiä, ja vaikea saada vastauksia, muttei varmaan auta, että lähtee irtosuhteen perään tai siivoojaksi (nykyään kai aika vaikea päästä). Ei vain ole helppoja ratkaisuja. Suhdetta joutuu aina miettimään, oli siinä seksiä tai ei. Työelämässä olen joutunut samoja pohtimaan, firma vai mitä, eikä ole mitään varmaa.

Huoh.

Päivämäärä:   4.5.13 21:51:58

Mä ostan sen satulan. Tiedän, et jos en osta, mietin sitä jatkuvasti. Ja harmittaa jälkeenpäin aivan veetusti, miksen ostanut!!!!!!
Syön sit vaikka riisiä kuukauden, se ja sama!!!
Niina, elä asenteella, että se mies tulee sun kohdalle, vaikka mikä olisi, jos ei tule, sit ei.
En mäkään luopuisi omistani, jos olisin tuollaisen niiden kanssa läpikäynyt!!!!!
Ja näistä kahdesta, molemmat varsana mulle tulleita, en luovu vapaaehtoisesti koskaan!!!!
Ne on ja pysyy. Samoin koirat. Niin kauan kuin henki niissä ja itsessä pihisee.
Mä olen päättänyt, että jos ei sitä aitoa ja oikeeta hevosmiestä löydy, olen ilman.
Katselun ja etsimisen olen lopettanut. Tulee tai ei.

Päivämäärä:   4.5.13 21:54:30

Riisi on piste hyvää, kun maustaa. Ja en osaa ruoste selittää, miksi pinkki tuli ja meni. Pintelit voisi värjätä.

Päivämäärä:   4.5.13 21:57:15

Niina, ehkäpä pitäisi ajatella vähemmän sitä minkälainen jonkun muun mielestä onnellinen elämä on ja miettiä itse sitä mihin on tyytymätön ja sitten tehdä siihen asiaan muutoksia.

Minä elän monen ulkopuolisen mielestä varsin epäonnista elämää ellei sitten suorastaan onnetonta: 40-v kolmen lapsen äiti, työtön, alkoholisti ex ja omaisuuttakaan ei ole kerääntynyt. Omaa aikaa varsin satunnaisesti, ei mahdollisuuksia harrastaa eikä edes ryyppäämäänkään pääse /halua.

Kuitenkin itse pidän itseäni varsin onnellisena ja onnekkaana ihmisenä. Elämässä olen aina saanut sen mitä olen tarvinnut tai oikein kovasti halunnut. Kun kolmenkympin jälkeen rupesin haikailemaan parisuhdetta ja lapsia, kappas kun löysin miehen, jonka ei pitänyt lapsia saada ollenkaan. Kuitenkin kolme kappaletta niitä siunaantui. Eikä meidän liitto kovin huono ollut, tuo alkokin tuli kuvioihin vasta viimeisinä vuosina. Yleensä olen saanut elämältä sen mitä olen tarvinnut, mutta en ilmaiseksi. Jostain on pitänyt luopua ja aina sen eteen on pitänyt itse tehdä jotain. Tärkeintä mielestäni on kuitenkin asenne, se että olen tyytyväinen siihen mitä olen saanut, en ole ottanut sitä "lahjaa" käteeni ja ruvennut arvostelemaan "ihan hyvä, mutta....", vaan olen arvostanut saamaani sellaisena kun sen olen saanut.

Ei tämä asenne ole ilmaiseksi minulle tullut. Vanhempani, eritysesti isäni, ovat ikuisia pessimistejä. Heillä ei koskaan ole mikään hyvin, vaikka oikeasti heillä ei ole elämässä mitään ihmeellisen huonoa tapahtunut. Elin itsekin nuorena kotoa saatujen oppien mukaisesti, murehdin ja surin ja olin ihan kaamea tosikko. Kun parikymppisenä tajusin että sillä tavalla en saa mitään muuta kuin stressin ja ihan fyysisiä oireita, opettelin ajattelemaan toisin. Irtisanouduin kotini negatiivisesta ajattelutavasta ja opettelin nauttimaan aurinkoisista aamuista ja sateisista illoista. Ei se aina nykyäänkään ihan itsestään tule, positiivisuus, mutta märehdin asioita yleensä yhden illan ja seuraavana aamuna hylkään masennuksen ja murehtimisen.

OHO--- enkai ruvennut saarnaamaan.... blush... Palaanpa jääkiekon pariin.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.5.13 21:57:32

Mää yleensä otan takapakkia. ku joku puhuu ostamisesta.:D Laitan tännekkin parhaimman biisin, koht maate.

http://www.youtube.com/watch?v=iyJEytBlp1I

Päivämäärä:   4.5.13 22:03:01

On satulassa sopivuuskysymyskin ulkonäön ohella.
Junnu kasvaa tänhetkisestä ulos ihan muutamassa kuukaudessa ja sit on pakko vaihtaa toiseen.
Toi on sille sopivasti iso, et vois mennä sit loppuiän.
Noi kun uutena kestää käyttöä sen sata vuotta.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.5.13 22:07:53

Varmaan ihan hyvä, mää meen maate, öitä.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 22:09:52

Iltaa sinkkulaan. En oo täällä kerinnytkään pyörähtämään, kun oli tuolla toisaalla vähän kiivasta keskustelua.

Mulla on jotenkin aika nuutunut olo nyt. Oonkohan tulossa kipeäksi, kun poskia kuumottaa ja silmiä polttelee. Enhän mä just nyt saa tulla kipeeks, ku on kaikkea mitä pitäis tehdä. Noh, toivottavasti kunnon yöunet auttaa, koska ens yönä mä nukun niin pitkään kuin mahdollista.

Päivämäärä:   4.5.13 22:11:37

Öitä Kessu.

Juhuuu!!! Suomi voitti, ja hieno peli oli !

Päivämäärä:   4.5.13 22:14:10

Niina, Moppe sen tossa sanoikin jo, ei mitään oikein elettyä elämää olekaan. Niitä elämiä on niin paljon erilaisia, ei kaikki kertakaikkiaan koskaan saavuta samaa kuin joku muu, samaa kuin yhteiskunta ehkä yrittää muokata, edes sitä mitä itse haluaisi.

Oon 34, asun yksin kaupunkilähiön vuokrayksiössä, lainaa on, ei omaisuutta, en tee varsinaisesti yhtään mitään paitsi käyn töissä ja hoidan koiriani. Hevosia on ollut, nuorena toki ryyppäsin ja rellestin joka oli silloin hauskaa (nykyään en näköjään ees osaa :p), on tässä elämässä ollut hienoja hetkiä ja niitä kyllä tulee vielä lisää. Itse välillä kadehdin jotakuta joka ostaa asunnon hyvältä paikalta, on maksanut juuri audinsa pois tai muuta kivaa joka olis itellekin mieleistä. Eikä tää sama tyyppi edes tajua mikä on västäräkki ja vinkuu kun voivoi jos olis lumet jo äkkiä sulanut.

Melkein säälin sitä tyyppiä, kun mietin kun olen kiivennyt lumiselle kalliolle koirien kanssa, ne löytävät peuranjälkiä ja seurailevat niitä niin että tuhina käy, laskeva aurinko kultaa maiseman, aika on pysähtynyt. Istun lumesta paljastuneelle kannolle, katson koiria touhuissaan ja hymyilen, nautin hetkestä, ajasta paikasta, bongaan palokärjen joka on saapunut tutulle paikalle, toivon ettei lumi sulaisi vielä että voisin toistaa saman zen-hetken vielä muutaman kerran tänä talvena... Tällä toisella tyypillä ei moisesta ole hajuakaan, ei se osaa nähdä kauneutta ja onnea sellaisessa lainkaan. Ja mun käy sääliksi.

Oonko onnellinen? No varmaankin olen, en siksi että en oo saanut ihanaa isolla pihalla olevaa omakotitaloa jostain p-seudun syrjältä, hevosta kivalle tallille, enemmän rahaa ja kivempaa työtä. Enkä siksi etten ole saanut unelmieni prinssiä kylkeen nyhjäämään. No miksi olisin? Siksi että kun tulen kotiin, siellä on joku joka on aina ilahtunut, näiden joidenkin kanssa väsyneenä lenkille lähtiessä löydän "zen-hetkiä" luonnosta. Siksi että yritän olla onnellinen kun löydän uuden paidan ja se on alessa, materia on tosi kivaa ja jos joskus saa jotain pientä kivaa niin yritän olla onnellinen. Siksi että broidilla menee pitkästä aikaa hyvin. Vanhemmat on terveitä. Itekin oon terve. Siksi että oon ruvennut pitämään huolta enemmän itestäni. Siksi että on mulla hyviä kavereitakin muutamia, en kokoajan ole niiden kanssa puuhailemassa mutta kyllä ne siellä aina on, joskus nähdään ja on kivaa.

Onnellisuus tulee sisältä. Se vaan on fakta. Kaikkea kivaa vois haluta lisää ja joskus pitäisi osata tehdä joillekin asioille jotain, mutta onnellisuus, se tulee jostain ihan muualta lopulta kuin siitä että on elänyt "tarpeeksi" jonkun mittarin mukaan. Ei kaikki edes halua "elää", joillekin parasta elämää on kun saa olla erakko. Harva saa sellaista työtäkään joka tekisi onnelliseksi, sekin on hyvin jos on edes suurinpiirtein tyytyväinen työhönsä.

Vitsit että tuli sitte krapulaläppää... Olkaa hyvät, painan silti "lähetä" kun kerran viittin näpytellä :p

Päivämäärä:   4.5.13 22:15:31

Kauniita unia Kessulle:)!

Päivämäärä:   4.5.13 22:20:48

Minski, sun poskia kuumottaa ja silmiä polttelee vaan siks että oot tuijottanu koko päivän noita kurveja netistä :D

Päivämäärä:   4.5.13 22:22:17

Mission, just noin:)!!!!!!

Päivämäärä:   4.5.13 22:23:54

Vaikka ei olleet huonoja kurveja :) . Syytäkin nuorella miehellä vähän poskia poltella.

Päivämäärä:   4.5.13 22:25:45

Meen nukkumaan, öitä sinkkulaan:)!!

Päivämäärä:   4.5.13 22:27:10

Öitä piste!

Päivämäärä:   4.5.13 22:27:31

No on tullut isoja kysymyksiä. Ainakin itselle on ollut opetusta siinä, että yhtenä päivänä elämä oli vuosien lapsettomuuskriisiä, ja sitten uuden kumppanin kanssa 3 lasta toisenlaiset probleemat. Siihen verrattuna talounelma ehti toteutua ja hapantua, ja on uusiutumassa puskan takaa.

Muttei aina voi puida pelkkää elämää suurempaa, luontohetki maadottaa, ja äsken tuli kuin tilauksesta ylpeyttä ja ennakkoluuloja, aika hyvä versio.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 22:28:28

Mission: Hahaha ja heti kiusaamassa pikku minskiä. :D Mut vähän taisin sohaista ampiaispesää tossa, vaikka ilmaisin vaan mielipiteeni. Ei mulla nyt tollasia naisia ole vaan ollut, vaikka mm. tollaset viehättääkin. Hirvee ristikuulustelu ja syyllistäminen tuolla. =)

Päivämäärä:   4.5.13 22:31:02

kurnau: niin se elämä heittelee. Tuota meidänkin talounelmaa parhaillaan pistän kuntoon voutia varten. Mutta kyllähän sieltä jotain muuta tulee nurkantakaa tilalle. Ei kannata murehtia sellaista mikä on väistämätöntä ja ehkä myös välttämätöntä.

Päivämäärä:   4.5.13 22:32:42

Ei kai ole olevinaan uutta, että miehet pitävät kurveista. Itse pitää vain rasvamaksallaan esittää, että luonne on kymppi (mitä ei ole).

Tämä päivä kahvitteluineen sekoitti päätä entisestään.

Päivämäärä:   4.5.13 22:36:28

Öitä piste ja Kessu.

Minski, se on hötönettiä se :) Ja kyl sua vähä pitää tietysti kiusata, mä ainakin saan tänään kiusii koska mulla on kaamea kapula ja mulla on oikeus kostaa se viattomille :p

Mä sain kuulla eilen että en ole ikinä ollu lihava ja että mulla on kaunis kroppa :) (Nii ja lisäyksenä heti perään että oon muutenkin upee:D) Kyllähän se mieltä tietysti lämmittää, ihan sama sitte jos kommentoija nyt oliskin vähä maistissa :D Tärkeintä silti että alan ite olla kohta aika tyytis jo :) Vaikka täällä tulee paljon puhuttua ja maristua ja treenit ja laihikset ja plaaplaa niin onhan se ehkä vaan jutustelua siitä mikä on ajankohtaista, kun justiinsa on kert työn alla. Ei mulla silti oo mitään kompleksia tai vihaa vaikka noi muutamat kilot tarviikin poistaa. Se vaan on vielä kivempaa sitten kun saa sen siihen omaan hyvänolon tilaan :)

Päivämäärä:   4.5.13 22:36:51

Hih, saahan miehet kurveista pitää, ainakin periaatteessa.
Kyllähän minäkin pidän esim. Gabriel Byrneä syötävän seksikkäänä, mutta aina minä itseni löydän hörökorvaisen kukkakepin kainalosta :) .

Päivämäärä:   4.5.13 22:39:56

Menos jo unten maille, mut jos KESSU myy ja juoksee karkuun ostajia, ei ymmärrä....:)!!!!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 22:40:37

Mission: Heh, no joo tietysti sä sen nojalla saat kiusata mua. :D Mitenkäs sä nyt sillee oot menny kuppia ottamaan? Olitko kattomassa peliä jossain vai mitä? :p

Moppe: No nii sitä minäkin, että saahan jokaisella olla ihanteita ja oma makunsa. Eihän se sitä tarkoita, että pitäis olla just sellanen tai että se olis ainoa asia mitä ihmisessä näkee. :)

Päivämäärä:   4.5.13 22:45:35

Peliä kerkis samalla vähä seurailla mutta duuniporukan kans oltiin ulkoilee. Tuolta ylempää voi lukea kuin hyvä olo oli sen seurauksena... Mut kivaa oli silti melkein loppuun asti, tosin en juo enää ikinä :p

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   4.5.13 22:49:15

Okke, no ehkä huomenna lukasen sitten tarkemmin. Mä meen nyt jo sänkyyn lepäilemään kurvikkaiden naisten aiheuttamaan kuumotusta pois. :D Hyvää yötä kaikille o/

Päivämäärä:   4.5.13 22:53:21

Öitä Minority_Report!

Alkaa omaa simmuakin painamaan. Hyvää yötä kaikille sinkuille!

Päivämäärä:   4.5.13 23:00:10

Mäkin haluisin... mut ei auta, koirat tarvii käpsyttelyn. Öitä Moppe ja Minski :)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.5.13 23:12:18

Joko on kaikki sinkut simahtaneet? :)

Voi että ku kotona on kivaa! Paljon tekemistä, seuraa, koirat, tv ja lenkkipolkuja. Kyl kelpaa lähtee koirien kans kävelylle :) helatorstaina ois mätsärit ja jos sais ton vanhemman koiran täysin takuttomaks niin vois sin ehkä mennä

LähettäjäNettioffari 
Päivämäärä:   4.5.13 23:26:51

Niina. Sinä elät omaa hyvä elämääsi, jota tahdotkin. Et sitä, minkä joku muu laittaa raameihin. Mutta kuitenkin se on ihanampaa jakaa toisen samanmoisen ihmisen kanssa. Ei mulle ainakaan eläimet voi korvata ihmissuhteita. No te oottakin erilaisia, mutta pointin kerroin. Olet ymmärtäväinen ja erittäin tunnollinen ihminen Niina. Ottaisin sut heti töihin, jos voisi :) Olet sellainen persoona :) Kiitos, oli hyvä tilitys, nyt sain kuvan sinusta :)

Nauti elämästäsi kuin haluat ja halua sitä, mitä haluat, älä sitä, mitä muut haluavat. Mutta isojen päätösten perässä muutkin pienet asiat tulevat. Jos meinaat tienata enemmän, niin pitää tehdä kompromissejä. Aina se isompi palkkapussi ei vaan ole sen arvoinen, että kannattaa sitä metsästää.

Lähettäjä: Syvämiete 
Päivämäärä:   4.5.13 23:50:36

Lähti jollain muullakin vähän käsistä perjantaina. Sain yllättäen kutsun syömään perjantaina illalla, no tuli sitten lähdettyä. Ilta jatkui vielä leffalla ja päättyi äsken. Et silleen. Kyseessä on sama tyyppi, jonka kanssa tässä on harvakseltaan jotain pientä ollut ilmassa. Ei tässä muuten mitään, mutta sormien polttaminen on todennäköinen lopputulos. Hengattiin ja pussailtiin, mutta siinä se sit oli. Mitä mä teen sen ihmisen kanssa? Se on mahtavaa seuraa ja sen kanssa olis kiva vietää aikaa, mutta mutta...

Operaatio nukkasihti on muuten viimeinkin hoidettu. Hah, et jotain hyötyä tästäkin säätämisestä.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.5.13 06:48:06

Huomenta, Piste tarkoitin ostamista, millon minun oma lompsa kevenee.:) Mielummin kehittelen painoa ja täytettä sinne.:D Ompas synkän näköistä, taitaa koht tulla vettä taivaalta.

Päivämäärä:   5.5.13 07:37:55

Huomenta! Olo on kuin pieksettynä, taisi tulla tehtyä eilen jotain ihan koko kropalla, kun ei kivuton ole kuin nenä. Harmaata on, täytynee käydä haistelemassa kosteahkoa aamuilmaa tuo nelijalkaisen kaverin kanssa. Mukava sunnuntaita sennuille.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.5.13 07:54:52

Voi kökkö, sataa jo piti klapeja sahailla ja käännellä maata potttuja varten. Ja kesäkurpitsaa aattelin tohon nurkkaan laittaa kasvamaan, se kai pitää jotenkin idättää ensiksi pikkupurkissa?

Päivämäärä:   5.5.13 08:07:35

Rupesi ripsottamaan kun lähdettiin ulos, aikalailla sellaista lempeän keväistä sadetta, vosihan tuolla vähän pihaduunejakin tehdä. Mutta minulla taitaa olla ohjelmassa siivuosta jos tuo taivas rupeaa enemmän vettä ripeksimään.

LähettäjäM 
Päivämäärä:   5.5.13 08:09:04

Huomenta..

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.5.13 08:10:39

Pilvet tulee lännen sunnasta, Ruoste on taas tanssinut jotain sadepolkkaa.:D

LähettäjäM 
Päivämäärä:   5.5.13 08:19:29

täällä paistaa jo aurinko :)

Päivämäärä:   5.5.13 08:59:16

Huomenta:)!
Se sit sataa, joten se siitä suunnitellusta pihan haravoinnista tälle viikonlopulle.
Ajelen KESSU tänään Saukkolan ohi, käydäänkö ohimennen kahvilla;)?

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   5.5.13 09:03:12

ihana kirjoitus moppe. elämä on muutoksia ja yllätyksiä täynnä. huoliminen ja murehtiminen tekee elosta raskasta ja vaikka nekin väistämättä vaiheisiin kuuluu, kannattaa yrittää napata kiinni kaikesta omalle sielulle kauniista ja tärkeästä. onnellinen on sellainen ihminen joka elää omannäköistä ja -tuntuista elämää, löytää uutta ja sopeutuu muutoksiin. ei omistaminen onnea tuo, ihan kaikki on meillä täällä lainaa vain. vaikeuksienkin keskellä yritän aina ajatella että kaikella on tarkoituksensa ja se tarkoitus selviää ajan mittaan...niin että huomenta vaan :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.5.13 09:05:38

Korkataas seuraava.:)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.