Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 270

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.4.13 22:27:13

Ja jatkuu. :)

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1150506&t=1150506

Re: Sinkkujen topic 270

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   27.4.13 22:30:59

Just olin taas laittamassa uuden, kyl se on pakko näköjään aina tarkistaa ku on niin vilkasta tää :D

Leffoja, musaa... puuttuu vaan hyvä ruoka ja hyvä seura :) Molemmat niistä on toki ratkaistavissa, salaattiainekset on kaapissa ja koirat voi aina herättää :D

Ku ois aikaa ni tulis kyllä leffojaki katottuu paljon enemmän... Tyhmä työpaikka, pitäs olla vähemmän tunteja :p

Lähettäjä: Syvämiete 
Päivämäärä:   27.4.13 22:34:19

Kiitti, hyvää musaa. Kiva soitella noita samalla. Muita leffoja missä on hyvät musiikit on Hiipivä tiikeri piilotettu lohikäärme ja LOTR. Aivan ihania kappaleita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.13 22:37:16

No edellinenkin topa on vielä avoin....

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.4.13 22:39:17

Mission: Joo kyllä tossa on aika mukava vähän välineurheillakin, vaikka noihinkin saa kyllä uppoamaan aika sievoisia summia rahaa. Vähän sama niin kuin monessa muussakin asiassa, niin nälkä kasvaa syödessä. Tossa esim. kuva mun uudesta ja vanhasta subbarista. :p

Niin ja joo, hyvässä seurassahan noi on tietysti parhaita. En mäkään yksin viitti pahemmin katella leffoja, vaan kyllä siinä on se seura jotenkin sellanen mikä kuuluu kanssa asiaan. Naiset on vaan sellasia herkkusuita, että kun on jotain naposteltavaa, niin ite saat siitä ehkä 1/10 kun nainen on jo mutustellut ne loput ja leffasta on mennyt ehkä korkeintaan puol tuntia. :D

Mäkin kyttäsin, että onko kukaan kerinny ja länttäsin sitten, kun ei näkynyt. =)

Päivämäärä:   27.4.13 22:41:25

Väsynyt ja haukotteleva menee nukkumaan;)!!
Kauniita unia:)!

Lähettäjä: Moppe 
Päivämäärä:   27.4.13 22:43:20

Eksyinkin kuuntelemaan LOTR:n musiikia tuubista sen jälkeen kun fiilistelin tuolla viimeisellä mohikaanilla. Nyt tulee Grieg:n Peer Günt, tämä on sellainen lapsuusmuisto, äidillä oli levyllä (joka särisi aina osuessaan naarmuun) ja sitä kuunneltiin yhdessä. Vuorenpeikkojen tanssia tanssittiin yhdessä.

Päivämäärä:   27.4.13 22:44:17

Ööykei, tommosii subbareita :D Meilki oli perheessä joskus hommattu ni olikohan se jonku just videonauhurin kokonen :D

Mä en ainakaa syö mitää herkkui enää ikinä! :D Eiku... Joo siis herkuthan huitastaan tietty heti alussa naamariin hirveellä tahdilla ni sitte voi keskittyä siihen leffaan :p Ei niitä mitään säästellä, nehän kirkuu siinä kokoajan sitte ja haluaa tulla syödyks, tosi rasittavaa semmonen...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.4.13 22:44:38

No Piste kyl.:) Hyv ööt.:) Kaveri käpäsi kylässä, voisi kyl jo pukkaan kaatua.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   27.4.13 22:50:19

Mie oon ollu viimeks oikeissa elokuvissa yläasteikäsenä; oon sen varmaan ennenkin maininnut. Ei tule koskaan yksin lähdettyä, ja eihän täällä omalla paikkakunnalla leffateatteria olekaan.

Noista telkkarista tulevissa elokuvissa välillä häiritsee, kun ne musiikit ja erikoistehosteet tulee niin julmetun kovalla, ja sitten jos laittaa ääntä hiljemmalle, niin puhe ei meinaa kuulua ollenkaan. Sama on kyllä kaikkien telkkariohjelmienkin kanssa; mainokset hyppii silmille tai tässä tapauksessa korville, jos ei älyä laittaa mutelle tai hiljemmalle, kun mainoskatko alkaa. Siitä nuo digiboksin tallenteet on kyllä käteviä, että saa hypittyä nopsasti mainosten yli. Vielä, kun sais semmosen boksin, jolla vois laittaa nauhoituksen pauselle mainoksien ajaks; vois nauhottaa elokuvat ilman mainoksia, niinku videoilla konsanaan. Mutta mahtaako semmosta boksia olla olemassakaan?

Nyt tamma-tv:ssä käytiin nukkumaan. Tuo ei oo kyllä tainnut nukkua enää pitkään aikaa pitkällään, kun on aina aamuisin niin siisti. Varmasti on jo elämä hankalaa tuon kokoisen mahan kanssa, ja kun ei muutenkaan ole enää mikään nuori ja vetreä otus kyseessä :/

Hyviä unia pisteelle!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.4.13 22:50:52

Moppe: Sähän nyt jäit kanssa sen ihanan kasiminuuttisen jälkeen leijailemaan. Mulla on siis vielä tatsi tallella. :D

Mission: Jooh, tollasilla möhläleillä niitä syvältä kourasevia bassoraitoja kaivetaan esiin. Toi isompi painaakin sitten muistaakseni 60-70kg ja sitä on mukava roudata jos muuttaa. =) Niin ja just tollee te naiset teette, että ensin mätetään kaksin käsin niitä naposteltavia nassuun ja sit loppuleffasta ei ookaan enää mitään. :D Mun pitää varmaan tehdä joku sellanen kone, mikä annostelee putkea pitkin tasaisesti namia naiselle ja mulle, jotta noi riittää koko leffan ajaksi. =)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.4.13 22:53:13

Niina: Joo tollee ne leffat miksataan, että se johtuu ihan siitä. Kotiteatterilla voi kyllä säätää tota tasapainoa jos haluaa, mutta siinä pitää säätää noi laitteet sitten "väärin".

Päivämäärä:   27.4.13 23:02:47

Joo siis toi on tosi ärsyttävää, itekin kun katon sitte noita joitain sarjoja ilman tekstejä niin just ku ajattelen et vois kattoo ni muistan et enpäs katokaan, kello on jo yli kymmenen ja ihan liian kovalle joutuu laittaa että kuulee puheen...
Niina, sun pitää yhistää aina johki shoppailureissuun välillä joku leffareissu. Mulla ois lähimpään teatteriin noin kilsa... Liian harvoin sitäki hyödynnän :/

Minski, toi oiski hyvä, ajastettu annostelu, tosin sinä kyllä sitte menee se himo niin järjettömäks että saa nopee olla jos meinaa omansa saada, naispuoleinen saattaa rohmuta koko annoksen tai molemmat jos niitä putkia on kaks. Ainaki joutuis varmaan yrittämään :p

Tosta tuli mieleen ku joskus aikoinaan eksän kanssa saatiin halvalla "uus" telkkari, semmonen vanhanaikanen hiton iso rotisko, oliks se nyt 38" eli sikaiso :D Mut siis semmonen talon kokonen röttelö eikä mikään taulutöllö. Hyvä et saatiin just just autoon se mahtumaan. Sitä ku kimpas kannettiin himaan ni meinas tulla pelkästä raivosta itku, sormet painautu ihan ruvelle ja sattu niin s**...kana, meni hermo ihan täysin ja totesin että anna olla viimenen kerta ku hommaat jotain tommosta niin ettet oo hommannu kantajia keikalle, mä en todellakaan ikinä liikuta tota rötisköä enää yhtään mihinkään :D No eipä tarvinnutkaan onneks...;)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.4.13 23:08:31

Haha, joo tietysti kaks putkea ja sillee erillään, ettei tarvi taistella niistä annoksista. :D Täytyy melkein alkaa kehittelemään tota ideaa ja hommata patentit. :p Mut mullakin on ollut 36" putkitelkkari ja se paino melkein 100kg. Ei sitä yksin ollut mitään toivoakaan kantaa ja kahdestaankin kun faijan kanssa sitä kannettiin, niin oli siinä aika homma kun ei tässä talossa ole edes hissiä. :D No nyt se on porukoilla käytössä ja toimii siis edelleen vielä 12v jälkeen. Ei oo kertaakaan tarvinut käyttää huollossa. Vähän kivempi toi 42" taulutelkkari, kun se taitaa painaa 20kg ja menee helposti kainalossa.

Päivämäärä:   27.4.13 23:16:47

Miitää, se annoksista taisteluhan on just hyvä :D Kunnolla vaan erilleen ni aina voi yrittää siitä syöksyä yli ja kärsiä seuraukset, ei paha :D

Olipas nihkeetä kattoa ku joku naapuri kurvas pihaan ja urheiluvaatteissa ja salikassi messissä. Mit vit, mun piti tänään treenaa :D No jos jossain kohtaa iltakävelyn jälkee tekis vatsoja... Tai, sit vois treenaa niit vatsoja tolla popcornipussilla joka on ollu kaapissa varmaan joulusta asti. Pitäsköhän syödä pois :p Rupes toi mielikuva annosteluputkesta josta tulee pari popparii kerrallaan tekemään himoa ahtaa kerralla mieluummin koko pussillinen nassuun, eikä tarvi ees jakaa kellekään ;) No koirat voi saada yhet, ehkä...

Lähettäjä: Mulan 
Päivämäärä:   27.4.13 23:18:17

Nyt ihan pakko liittyä keskusteluun (aina välillä teitä vakoillut..), kun kerran leffamusiikista puhutaan! Jotkut leffamusiikit saavat fiilikset vaan niin korkealle!
Onko kukaan muuten nähnyt hobittia? Siinä osittain samaa musaa, kun LOTR:ssa. Love it!
Älkääkä nyt naurako, mutta pidän myös Twilight-saagan ja Disney-piirettyjen musiikista :D Niitä fiilistelen aina silloin tällöin kotona.. Ylhäisessä yksinäisyydessä :D

Niin ja saahan seuraan liittyä? :)

Päivämäärä:   27.4.13 23:25:40

Tietenkin, tervetuloa! :)

Jaa ihmeessä joku suosikkikappaleesi.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.4.13 23:28:47

Mission: Aijaah, sä kaipaat jotain painimista vai. Ettei nyt olis ihan muut herkut mielessä. ;D

Mitenkäs sun kuuris on nyt pitänyt? Vai vieläkö herkut kummittelee kaapeissa. :p Mä kävin tossa yks päivä ostamassa mäkistä 10kpl juustohamppareita. Ne on vaan niin hyviä ja huitasin heti viis kerralla. Vaivaiset 1500kcal :D

Mulan: Joo totta kai tänne seuraan saa liittyä. Pientä esittelyn tynkää vaan ja ei kun höpisemään. Tervetuloa. :)

En oo vielä kattonut hobittia, mutta se on kyllä listalla. Sit se uus Tom Cruisen leffa kanssa. Mikähän se nyt taas olikaan. Nii Oblivionhan se olikin. Ai niin ja iron man 3 pitää kanssa ehdottomasti nähdä. Noh, kyllähän ainakin noissa disneyn leffoissa on aika palkittuakin musiikkia. Eikös muistaakseni leijonakuninkaastakin tullut oscari just musiikista Hans Zimmerille. No noista Twilight leffoista en kyllä osaa sanoa. :D

Päivämäärä:   27.4.13 23:28:52

Jaha, taas vakoilija paljastuu ;) Paljonkohan näitä on :D Tervetuloa vaan :)

Mä oon nähny Hobitin, tottakai, oon fani. Leffamusat on kyllä parasta... Hobitissa oli silti parasta se kun kävi kattoo kolmedeenä ja kääpiöitä välillä lenteli silmille :D Ja mitä kääpiöitä, nams...

Päivämäärä:   27.4.13 23:30:52

Kiitos ja kaunis kumarrus!

Tässä yksi kestosuosikki:
http://www.youtube.com/watch?v=HwSKkKrUzUk

Ei saa nauraa :)

Päivämäärä:   27.4.13 23:38:26

Minski, mä oon toivonu tonne salille sitä kuntonyrkkeilyy mut ei oo tullu. Vois kuntopainikin olla aika mielenkiintosta, sitähän vois harrastaa parin kanssa kotona? :P Ai mitä mielessä, jotain levottomuuksia, pyh, pois se minusta :P

Kuuri ollu suht jees, vähän toi vaaka vaan ollu ilkee mulle, hitsauttelee noita kiloja ees taas ja vähentää hyvin, hyvin kitsaasti. Mittanauha on ollu paljo kiltimpi. Ainii, ja sä et ollukaa tääl (ethän sä nykyään ikinä oo, hmh :/ ) kun kerroin farkkuepisodista viime viikolla, ensin yhtenä päivän ostin kaks tuumakokoo pienemmät ku tossa viime syksynä esim, sitte kaivelin kaappia ja ne mitkä ei menny jouluna holahti jalkaan ihan kevyesti ja parit muutkin meni sillein nippanappa, niin että pari viikkoo ja ovat täysin istuvat. Jes! Sit tuli takapakkia jonku hitsaavan kilon kans, ei toi paino tosiaan tunnu häviävän mut ehkä se sit jossain kohtaa vähä hyppää reippaammin... Yhä sama, 5kg joulusta. Viel 5-6 pois. Mut täl viikol oon vähä lepsuillu, en paljoo mut söin yhen munkin ja kahtena päivänä unohtuneen iltaevään tilalla kahvilasta pasteijaa, ja tänää pikkudajm. Muutenhan olin tos pari viikkoo vissii täysin nollalinjalla. Vappuun on nyt pikkasen vapaampaa ja sit ens pe yhet bileet, sen jälkee lähtee taas semmonen oksat pois-meininki. Liikkunu oon aika hyvin, jalat huutaa rasitusvammaa kävely-hölkkäilystä ja kiipeilystä, salilleki päässy kolmea kertaa. Viel pitää kiristää kyl lisää. Mut en oo lopettanu tai lihonu, matka jatkuu!

Päivämäärä:   27.4.13 23:39:00

Hobbitti nähty ja ihan ok se oli. Pikkuisen häritsi Bilbon esittäjä, hänellä on niin samat maneerit kuin Arthur Dentiä esittäessään.... Ihan yhtä innolla en odota jatkoa tälle kuin aikoinaan TSH:lle. Tosin näissäkin kyllä kirjat hakkaa mennentullen elokuvat.

Mutta taidan lähteä jatkamaan leijailua omaan sänkyyn. Hyvä yötä kaikille!

Päivämäärä:   27.4.13 23:41:34

Mulan, pakko sanoo etten oo koko leffaa ees nähny... Mä en välttämättä noita kaikkia disney-piirretyjä niin viitti kattoa, mun lempparia tommosesta "lapsellisesta" on sitte Burtonit. Täysin fani... Laitetaan joku luuranko jonnekin ja kummituskoira ja mä itken heti :D Ja Elfmanin musat tietty nois kans :)

Päivämäärä:   27.4.13 23:43:30

Mopelle öitä, ja joo kirjat kyllä on tottakai parempia, mutta näis on kyl melko onnistuneet filmatisoinnit silti. Ei voi valittaa. Alunperin ihmettelin miten ees voi tehä THS:stä leffan, mut kohtuuhyvin se sitte onnistu.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.4.13 23:44:58

Mission: Jaa jaa, no mutta selkeesti jotain tollasta ryhmä- tai pariliikuntaa oot sitten kuitenkin vailla. Mitään sellasia pois, kun nythän on kesäkin jo ovella. ;p

Joo missasin sun farkkurapsas. Pientä himmailua sitten vaan, mutta hyvähän tosta on jatkaa, kun et ole kuitenkaan takapakkia varsinaisesti ottanut. Mä just mietin, että pitäis käydä ostamassa uudet farkut, kun noihin nykyisiin saa tunkea vaikka molemmat kädet tohon vyötärölle. :p

Hyvää yötä mopelle o/

Ai niin ja tosta lotrista tuli heti tää mieleen. Jotenkin toi jaksaa naurattaa etenkin näin iltasella. =)
http://www.youtube.com/watch?v=KaqC5FnvAEc

Päivämäärä:   27.4.13 23:54:37

Taru Hermusten Sorrasta vissiin... well...

Joojoo Minski, te miehet ootte ihan perseestä ;) "Vois vähä laihduttaa" ni hitto heti tipahtaa semmonen läskipuku lattialle ku vähä haukottelee, vähä venyttelee siinä ja lähtee vaatekauppaan. Tollee me naisetkin aina laihdutetaan :D Meil duunissakin yks jojoilija mies, taas totes että hitto, joko pitää laihduttaa tai ostaa uusia vaatteita niin kahessa viikossa se samperin maha oli veke, kahessa viikossa! Wtf!

No ei kyl mä tiiän et oot tehny töitä (en kyl tiä miks, hullu...) mutta on se oikeestikin naisilla vaikeempaa, ku kroppa pitää kii tästä minkä pystyy. Miehillähän se läski suorastaan pyrkii pois :D Naiset muka tarvii sitä.. Ja etenki just normaalipainossa tai lähellä sitä niin kyl täs saa aika hulluna töitä tehä et näkyis noin nopee. Mulle passaa kyl vähä vähempikin tahti, oikeestaan en ees oo kovin tyytymätön ku tohon keskivartaloon ni kai se tosta sulaa näilläkin metodeilla ;)

Paha kyl ku toi hitsin niska on tosiaan kiukutellu, taas pahenee, saas nähä kuin käy treenin. Ei se tunnu yläkroppatreeniä oikein sietävän ollenkaan...

Tykkäis kyl varmaan painitreeneistä, nehän notkistaa vissiin? :D

Päivämäärä:   27.4.13 23:56:50

http://www.youtube.com/watch?v=m8XZ6KxE30I
Tässä myös hauska pätkä! Mäkin niin näkisin tähtiä tossa tilanteessa ;).

http://www.youtube.com/watch?v=RvakFEr98qk
Tääkin on ihana, hevosia...

Hah, Minski, toi oli hauska! Hulvaton, ihan hirvee!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 00:06:46

Mission: Hahaha, no mut hei täytyyhän sitä miehenä olemisesta jotain iloa olla. Niin ja ota huomioon et meidän täytyy sit pitää kiinni lihaksista ja treenata niitä. Ei sellaset pulkannarut vetoo, vaikka kuinka hoikkia olisivatkin. :p Naisilla nyt saakin olla rasvaa vähän reilummasti, että ei siinäkään tarvi miesten kanssa kilpailla. :p

Ai miten niin miksi ja hullukin vielä, ku oon vähän nähny vaivaa ton eteen? =)

Jaa sulla on taas se niska vihotellu. Onkos sulla jotain uusia lekuriaikoja siitä, vai mitä sä sen kanssa oikein teet? Niin ja joo, noi panotreenit notkistaa ja rentouttaa. Niitä pitäis vaan harrastaa säännöllisesti, että pystyy notkeena ja rentona. :p

Syvämiete: Hahaha, no joo vähän karu toi loppu, mutta aika hauska editointi kyllä. Jopa hauskempi kuin se Jack Blackin ja Gellarin mtv pätkä tosta. :D

Päivämäärä:   28.4.13 00:15:22

Minski, vai pulkannarut... Eksä oo vielä oppinu ettei naisia saa haballa ;) Ainakaan semmosii mille haluis aivot olevan asennettu :p Naisiin vedotaan ihan jollain muulla, kerron koht syvikselle..

No hullu just siks ku en usko et sussa on mitään mitä kannattasi niin hirveesti ottaa ees veke. Tietty jos ite haluu ni sithän se on asia erikseen. Mut hei, johan me ollaa ruosteen kans tää homma selitetty et mimmonen miehen pitää olla :p

Ei oo mitää lekuriaikoja varattu ku ei muka oo oikein ehtiny. Jaa siis mitkä treenit? Öö, öö.. Puhuttiiks taas jostain syötävästä vai mistä, en ymmärrä. Enkä muista :D

Syvämiete, kiitos sitte tästä! Taas joutuu kaivaa nenäliinoja... Viggo ja hevoset <3 Ja se osti sen yhen sille muijalle! Oi vitsi, näky vielä menneen ihan oikeelle ihmiselle. En ois halunnu tätäki tietää Viggosta, voi ei.... Nyt jäi GB unholaan, Viggo on ihan liian magee <3<3

Minski, tollee naisia vallotetaan ;) Eikä muskeleilla ;)

Päivämäärä:   28.4.13 00:23:59

Jes, no mä nukahdin kesken leffan, mutta sen verran huomasin, että samaa musiikkia on. Samaa mieltä siitä, että miten on ohuesta kirjasta saatu venytettyä kolme leffaa, kun LOTR kuitenkin paaljon paksumpi.

Mutta taisin kuitenkin valita väärän hetken liittyä seuraan "lapsellisine" mietteineni, yritin vain tuoda uutta näkökulmaa asioihin, kun perus LOTR:it sun muut oli jo käyty läpi.
Jatkakaa niin minä jatkan sivusta seuraajana :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 00:32:54

Mission: Haha, no joo en mä nyt tarkottanu mitään bodari muskeleita, vaan sellasia normaaleja, mitkä kuitenkin vähän erottuu. Ettei oo vaan sellaset valkoset taikinakädet. Eihän niillä tietty naisia saa jos on ihan tyhjäpää muuten, mut kyllä ne siinäkin jonkin verran auttaa. Sen verran pinnallisia naisetkin on, että eipäs nyt yritetä kiistää tosiasioita. ;) Kyllä ne levät hartiat yms. notkauttelee aika monien naisten polvia.

Niin ja muutenkin ton painon kanssa on vähän niin, että kyllä naiset haluaa tuntea itsensä pieneksi ja siroksi miehen rinnalla ja jos nainen painaa vaikka sen 60-70kg niin miehen pitäis sitten painaa 80-90kg. Huvitti kun kävin porukoilla alkuviikosta, niin mutsi oli heti työntämässä kääretorttua ja pullaa mun naamariin, kun olin laihtunut niin hirveesti. Sit se alko hokemaan sitä, että "älä nyt enää laihduta tosta". :D

No sellaset treenit vaan. Kyll sä tiedät. =)

Niin ja omaksi ilokseni mä treenaan ja pidän itteeni kunnossa. Kyllä tässä vielä olis kaikenlaista hommaa ja vara muovailla kroppaakin, mutta kesällä sitten paremmin taas, kun on nyt aika hyvin tota ylimääräistä rasvaa taas tiristelty pois. :)

Mulan: Älä nyt heti pois mene. Eihän sulla mitään lapsellista tossa ollut. Täällä on nyt vaan ehkä vähän hiljaista taas, kun kello alkaa olemaan paljon. Ei kerkii kaikille kommentoimaan kunnolla.

Päivämäärä:   28.4.13 00:33:42

Aha, melkein nopeimmat kilarit :D Älä nytte, Mulan, eikai kaikkien oo pakko tykätä samoista?

Päivämäärä:   28.4.13 00:41:21

Minski, kuuntele vaan sitä äiteetäs :D Äidit on kuulemma aina oikeessa ;) Mitä, naiset pinnallisia? No eikä olla. Korkeintaan vaatteiden, autojen, sisustuksen ja muun ihanan materiaalin suhteen, siis oman sellaisen :D Kyl niitä kriteereitä miehen ulkonäköön on sitte tooooosi paljo vähemmän. Itseasiassa kyl se mies kuitenki on niin paljo vahvempi joka tapauksessa, ei sen pakko oo olla ladonovi. Mutta toki vähä isompi ois aina kivempi, kuhan on ees pidempi ni hyvä. Täytyy nyt sit sanoo että ihan täys pullamössö ei voi kuitenkaan olla, semmonen joka ei ikinä oo tehny yhtään mitään paitsi syöny hyvin :D

Ai treenit, mä tiiän salitreenit ja juoksutreenit ja koirien treenit ja joskus treenaan syömistä mut toi p***treeni oli kyl ihan jotenkin outo, oisko jotain semmosta mitä joskus villissä nuoruudessa oli... en kyl muista kunnolla. Kai se on kivaa ;)

Mä oon muuten aikasemmin halunnu erottuvampia lihaksia, nykyisin ois kauheen siistii jos oisinki juoksija. Ihan vaan vaihteluks. Tänää kattelöin ku oli näemmä sortsikeli ja semmonen mua huomattavasti pidempi ja isompi ja lihaksikkaampi kundi juoksi ohi ku mikäki gaselli, olin niiiiin kade, miksen osaa! Nii tai ois se voinu tulla meille tietty vetää jonku treenin, ei sekään ois paha ollu ;)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 00:49:22

Mission: Haha, no joo se nyt on aina tollanen, et yrittää syöttää liikaa kaikkee tollasta mössöä. :D Mutta joo, kyllä te naisetkin vähän pinnallisia olette ja tiirailette myös miehen ulkonäköä. Niin se vaan menee ja ei sellanen tosi hoikka tai täys pullamössö nyt ihan sama ole kuin sellanen kroppa missä näkyy vähän työ tai salilla käynti. Eipäs nyt liioitella kuitenkaan, vaikka nää makuasioita onkin. :p

Joo-o, tulihan se sieltä lopulta sitten kuin vähän haki noita treenejä. Ihan kivaa se kyllä on. Kannattaa vielä joskus kokeilla. Se on kuitenkin vähän kuin polkupyörällä ajaminen, ettei sitä unohda ja kun pääsee taas pyörän selkään, niin se sujuu kuin itsestään kun maisemat vaihtuu vauhdilla. ;D

Kato nyt, säkin olit siellä heti kärppänä oikeella linjalla, kun näköpiiriin astelli gaselli. =)

Päivämäärä:   28.4.13 00:57:38

Heh, no worries, osasinkin odottaa dumausta sieltä suunnalta ;D

Mä menen nyt nukkumaan tämän synkistely illan pois ja ehkä huomenna voisi olla jopa parempi päivä liittyä seuraan. We'll see!

Päivämäärä:   28.4.13 00:58:44

En myönnä, ite oon niiiin syvällinen ja nöyrä, mulle kelpaa kaikki, ei kato miehen tarvii olla minkään näkönen kun kauneus tulee sisältä, se on kaikkein tärkeintä, nii :P Tai jotain... No joo mutta noita samoja juttujahan on täällä puittu monet monituiset kerrat, aina lopputulos on ihan samanlainen, ulkonäkö herättää kiinnostuksen ja sisus sitte tekee lopullisen kiinnityksen kohteeseen, kemiat ja liirumlaarum :D

Ai meinaat et semmosen vaa muistais? Mä osasin pentuna ajaa fillarilla ilman käsiä todella hyvin, siis, todella hyvin. Muut pujotteli autotien keskiviivoja, mä pujottelin niille viivoille, eli tuplasti saman. Ei lähteny fillari hanskasta ikinä, ellei etupyörä kääntyny kokonaan ympäri, muuten ei kyl juuri tarvinnu stongaan hipastakaan. Ja sitte joskus myöhemmin ku ostin fillarin taas pitkästä aikaa ni hitto ku pelotti, just tällein keväällä ku toi sepeli asfaltilla on ihan hemmetin liukasta, ja hyvä jos yhen käden pysty irrottaa stongasta :D Järkkyy... Et tuota tuota, niiden treenien treenaaminen vois kyl olla paikallaan joskus ;)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 01:07:51

Mulan: Joo huomenna tai myöhemmin uudestaan vaan, kun on enemmän porukkaakin paikalla. Ei täällä ketään syrjitä tai olla hätistelemässä pois. Se on vaan rikkaus, että on erilaisia keskustelijoita ja mielipiteitä. :)

Mission: Heh, no nyt kuulostaa vähän realistisemmalta. Ei sitä ihan lihapää passaa olla, mut kyllä naisillakin se alkukantaisempi puoli on sen verran tallella, että noillakin ominaisuuksilla kääntää niitä katseita. :p

Joo kyllä mä meinaan et sen muistaa ja jos nyt ei ihan heti palaudu mieleen, niin harjotusta sitten vaan säännöllisesti ja kunnolla, niin kyllä se varmasti siitä taas. Ei muuta kuin treenailemaan vaan. ;)

Nyt mäkin painun kyllä maate. Hyvää yötä vaan kaikille jotka vielä on hereillä. o/

Päivämäärä:   28.4.13 01:34:09

Mä kans kävin koirat heittää ja pikkunen iltapala ja sitte nukkuu, koneen vois jo sammuttaa... Öitä :)

Päivämäärä:   28.4.13 06:18:48

Huomenta:)!
Mitä Niinan tammatelkkarissa näkyy?
Ei vielä pieniä kavioita...:)?
Sen siitä saa, kun menee aikaisin nukkumaan...no, mä lähden koirien kanssa pihalle ja hyvissä ajoin sit tallille.

Päivämäärä:   28.4.13 08:13:55

Huomenta! Kosteaa ja kylmää, hrr... mutta siltikin niin ihana aamukävely koiran kanssa. Koissu oli ihan rentona ja laapusteltiin yhdessä ihanassa rauhassa.

Mulan: täällä voidaan olla montaa mieltä, eikä ketään olla pois hätistelemässä. Miekin saan olla täällä sinkkujen joukossa vakka ikääkin on jo vähän enemmän.

Lähettäjä: zas 
Päivämäärä:   28.4.13 09:04:31

Ei muuta ku porisemaan vaan Mulan :) laitahan pientä esittelyä itestäs :) harvemmin täällä itsekään tulee jutusteltua mitään, mutta aina jotain pientä johonkin väliin.

Päivämäärä:   28.4.13 09:16:04

Huomenta!

Ei meillä piste vielä varsota. Varmaan menee vielä 3-4 viikkoa, ennen kuin tapahtuu. On tuolla nyt jo 332vrk takana, mutta se on aina ennenkin kantanut vähintään 350vrk, paitsi silloin, kun teki sen kuolleen varsan. Mutta kiva on seurata, miten se näin normaalioloissa käyttäytyy iltaisin ja öisin, niin on sitten helpompi huomata, milloin se käytös on sitten normaalista poikkeavaa.

Yllättäen se mun kinttu ei olekaan niin kipeä, kuin voisi luulla. Ihan hyvin pystyy esim. kävelemään, ja varmaan pystyis juoksemaankin, jos vaan viitsis. Mutta en viitsi, joten käytiin koirankin kanssa ihan vaan aamukävelyllä kylällä. Ainoastaan sillon koskee ja vihlaisee, kun taivuttaa polvea liikaa. Aamulla jouduin hampaat irvessä pukemaan kumppareita jalkaani.

Päivämäärä:   28.4.13 09:23:51

Mä varmaan tölläisin sitä näyttöä yökaudet...:)!
Ne kaverit, joilla on tammat varsoneet, sanovat, et se on kun itse odottaisi, jänskää seurata tamman tiineyttä ja kun synnytys menee hyvin ja syntyy terve varsa, joka haluaa heti tissille, tulee kuulemma itku ilosta ja helpotuksesta.

Päivämäärä:   28.4.13 09:30:10

Piste, ihan samanlaista oli kun oma kissa kömpi syliin synnyttämään 8 pentua... Itse en uskaltanut liikahtaakaan ennekuin viimeinen oli tullut ulos. (n. 40 min) :) .

Päivämäärä:   28.4.13 10:05:13

Mopellakin siis ollut kätilönvirka...:).
Ois se kiva, kun meilläkin joku tekis pentuja...tai varsoja, oon valinnut sukupuolet väärin...:).

Lähettäjä: Nettioffari 
Päivämäärä:   28.4.13 11:06:53

Hauskaa huomenta reippaat raippatytöt :)

Täällä on ollut sisko tenavoineen kylässä. Se on vieläkin nukkumassa... :D Mää oonkin herännyt jo 7 aikoihin. Aamupalaksi paisteltiin lätyt, nuille paljon muu tunnu kelpaavan. Siskon tenavat elää ihan vaan karkilla :O

Piste, jos mää kahtosinkin sua lempeesti, niin alkais sielläkin tapahtuun :D

Päivämäärä:   28.4.13 11:26:57

Heh, Offari:D!
Noup! Mulla on perhettä aivan riittävästi, miehen vielä voisin ottaa, jos sopiva löytyis...
Tuli KESSUa ikävä, yksi miehenpuoli on jo tovin meilaillut mulle, ei ole hevosmies millään muotoa, mutta ilmoitti, että häntä ei harrastukset haittaa ja et pitäähän niitä olla molemmilla.
No mä sit vastasin pitkän pätkän, et miten tää "harrastus" toimii jne. ajasta tallilla ja reissuista jne...edelleen.
No, siihen tuli vastaus äsken: "En todellakaan ajatellut elää hevosten ehdoilla tai viettää viikonloppujani kisareissuillasi, mulla on parempaakin tekemistä. Tuollainen itsevarmuus naisessa syö liikaa miestä, en ole mikään kodinhoitaja, jonka tehtävänä on huolehtia NAISILLE KUULUVAT ASIAT."
Mitä veetun sovinistisika tuokin oikein on???? Naisille kuuluvat "kotiaskareet", niin se meni.....mitä helevettiä tuommoinen naisella tekee?????
KESSUlla on itsetunto kyl aivan just kohdillaan ja korkeella ja niin pitää miehellä ollakin!!! Huonoitsetuntoinen mies on naisen elämässä kauhistus!!
En yhtään ihmettele, miksei hyviä miehiä löydy edes kivenkolosta!!!!
Uskomatonta, että me eletään 2000-luvulla....

Lähettäjä: Nettioffari 
Päivämäärä:   28.4.13 12:27:27

No se on eri asia, onko se mies hyvä vai sopiva. Toiselle se hyvä ja sopiva kun on erilainen, kuin toiselle. Ja jotkut naisetkin ovat vankasti sukupuoliroolien kannattajia. Varmaan sääkin mielellään vaihattaisit sillä miehelläs ne auton renkaat ;) Mää en naisten töihin tartte naista. Mää oon kätevä emäntä ja sepäs saattaa syödä joittenki naisten ihtetuntoa...

Lähettäjä@ 
Päivämäärä:   28.4.13 12:45:20

Huomenta!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 12:48:08

Mietin samaa kuin nettioffarikin. Eihän miehen sopivuus yhdelle naiselle ole sama asia kuin se, ettei hyviä miehiä olisi. Pisteellähän on tossa nyt vaan selvästi toi hevostelu, mikä rajaa miehiä aika rankalla kädellä, koska miehiä ei vaan löydy niin paljoa hevostelun parista kuin naisia. Vähän sama kuin mies olisi niin uppoutunut johonkin miehiseen asiaan, että toimiva suhde edellyttäisi samaan lajiin yhtä uppoutunutta naista. Totta kai tuollainen vaikeuttaa sopivan naisen löytämistä, mutta ei se mielestäni naisista mitenkään huonoja tee. Niin ja mitä toi 2000-luvulla eläminen muuten liittyi tohon asiaan?

Lähettäjä: Himpula 
Päivämäärä:   28.4.13 12:52:18

"En yhtään ihmettele, miksei hyviä miehiä löydy edes kivenkolosta!!!! "

Löytyy niitä =) Jopa ihan hevostalli.netistä ;)

Mutta millä sen kii saa onkin sitten eri asia ja kyl molempien osapuolten pitää hiukan joustaa jossain asioissa jos meinaa suhteen aikaseksi saada. Ei voi mennä vain toisen ehdoilla.

Päivämäärä:   28.4.13 12:56:02

Kukkuu! Täällä aherretaan mökillä (puun)lehtien kimpussa; haravat heiluu ja siistiä tulee. Tai ainakin siistimpää. Arska paistaa ja linnut laulaa, samoin koira. Tai nyt taitaa lähinnä vaan lokit raakkua. Äsken meni joutsenia ja hanhia, ja tullessa nähtiin kurkia. Aika lepposa päivä. Ja joku tohro survas mua haravalla siihen kipeeseen polveen >:/

Lähettäjä: piisku 
Päivämäärä:   28.4.13 13:08:53

2000-luku varmasti viittasi siihen, että joku vielä erottelee miesten ja naisten työt.

Mä en kans haluaisi kenellekään emännäksi ryhtyä, sellainen tasavertainen kumppanuus kiinnostaisi kyllä.

Nettioffari puhuu ihanaa murretta!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 13:29:14

piisku: Niin no joo, mut ei siinä toisaalta mun mielestä ole mitään väärää, jos on jonkinlaisia rooliodotuksia miehelle tai naiselle. Eihän ne kaikille tietysti sovi, mutta joku toinen voi taas olla innoissaan, kun pääsee toteuttamaan itseään. Se ei tietenkään saisi olla mikään oletusarvo johon kaikkien tulee mukautua, mutta kyllä aika moni kuitenkin nauttii kun pääsee toteuttamaan itseään sellaisen kumppanin kanssa, jolla on samanlaiset ajatukset noista rooleista.

Mun mielestä monet on vähän hukassa nykyään juuri sen takia, kun kaikkia yritetään tasapäistää tasa-arvon nimissä niin, ettei kukaan enää oikein tiedä mitä heiltä odotetaan ja toisaalta mitä he saavat odottaa muilta ilman syyllistäviä katseita. Miehet ei saa enää olla perinteisellä tavalla miehiä, eikä naiset naisia. Tai sitten naiset voi olla ihan mitä vaan ja miehet taas ei saa neiteillä. On noissa vanhanaikaisemmissa rooleissa taustalla sitäkin, että ne on muodostuneet ihan oikeista miesten ja naisten haluista, eikä pelkästään siitä, että kaikki alistetaan johonkin pakotettuun rooliin.

Nykyään toi on mennyt vähän siihen, että esim. naisia syyllistetään tai säälitään, jos joku haluaakin olla sellainen perinteinen pullantuoksuinen kotiäiti. Koska kukaanhan ei voi oikeasti haluta olla sellainen. Et kaikkien pitäis luoda uraa ja olla sellaisia moderneja naisia, joista feministitkin niin mielellään puhuu ja ylistää. On tossa menty osittain vähän liian pitkällekin ja monissa kysymyksissä on jo ammuttu itseään jalkaan.

Päivämäärä:   28.4.13 13:37:08

Olet siinä oikeassa, että miesten roolit ovat paljon kapeampia, naisilla on enemmän vapautta liikkua roolista toiseen.

Olen kyllä täysin eri mieltä siitä, että perinteiset roolit olisi syntyneet miesten ja naisten omista haluista! Ei ole monta vuosikymmentä mennyt siitäkään, kun nainen ei saanut mm. mennä yksin ravintolaan ilman miestä, vain yhden esimerkin mainitakseni.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 13:57:28

piisku: Joo en mä sitä tarkoittanutkaan, etteikö myös tota alistamista olisi ollut. Osaksi kuitenkin kyse oli myös miesten ja naisten omista haluista. Onhan edelleenkin perhe, lapset ja koti sellaisia asioita, jotka on yleisesti ottaen enemmän naisten mielenkiinnon ja intohimon kohteena. Silloin on myös loogista ajatella, että edelleen aika moni nainen pitää noista asioista ja niiden parissa touhuumisesta. Ihan kuten moni mieskin tykkää edelleen noista perinteisistä miesten jutuista. Ongelmiahan syntyy monesti siitä, ettei näitä molempien hyväksi tehtyjä asioita osata arvostaa, vaan ne otetaan itsestäänselvyytenä.

Ton valossa ei siis ole minusta mitenkään väärää, vaikka olisikin tuollaisia perinteisempiä arvoja ja odotuksia kumppaniltaan. Onhan niitäkin yhtä oikeutettua odottaa, kuin nykyaikaisempina pidettyjä arvoja. Olettaen siis tietenkin, että sellaiseen järjestelyyn ja rooleihin parisuhteessa molemmat sitten ryhtyy omista haluistaan, eikä kenenkään alistamana. Siksi on minusta ahdasmielistä tuomita, jos joku onkin perinteisten roolien kannalla, vaikka sen joku voikin kokea loukkaavana omia arvojaan kohtaan. Saahan jokainen haluta suhteelta mitä haluaa, koska kenenkään ei kuitenkaan ole nykypäivä pakko alistua sellaiseen.

Väittäisin, että monien elämää nuo odotukset vaan helpottaisivat. Nykyään kun ilmapiiri on sellainen, ettei keneltäkään saa odottaa mitään, koska se on ahdasmielistä alistamista ja rooliodotusten pakottamista maailmassa, jossa jokaisen tulisi saada olla juuri sellainen kuin on. No jokainenhan saa olla sellainen kuin on, vaikka joku odottaisikin suhteeltaan erilaisia asioita, koska meillä jokaisella on nykyään vapaus valita kumppaninsa.

Päivämäärä:   28.4.13 14:07:52

Juu, no tässä pisteen tapauksessa vissiin mies oletti naisen tekevän nämä "naisten askareet" ilman muuta.

Paras tilannehan on silloin kun tehdään kerralla selväksi, että mitä toiselta odotetaan jos jotain odotuksia on. Kierrän kyllä kaukaa kaikki "emäntää" etsivät :D Voi olla, että jää joku helmi sitten löytämättä, mutta emännäksi en kyllä halua. Musta varmaan vois tulla siinäkin ihan hyvä, mutta ne on just ne oletukset siinä taustalla, jotka häiritsee mua.

Päivämäärä:   28.4.13 14:08:51

No jaa, kyllä minä voisin kuvitella eläväni tekemällä "naisten töitä", mutta ongelmaksi syntyy että mitkä ovat sitten miesten töitä. Meillä esim. oli exän kanssa ihan selkeä sopimus, minä silitän hänen paidat jos hän vaihtaa mun auton renkaat. Kun ei vielä kolmantenakaan vuotena niitä renkaita vaihtanut, niin lopetin minäkin paitojen silityksen, mistä nousikin h*tinmoinen haloo kun en niinkään pientä asiaa miekkosen eteen tehnyt. Autoni renkaat olen siis vaihtanut aina, silloinkin kun keskimmäinen syntyi joulukuun puolessa välissä, vaihdoin renkaat marraskuun lopussa ison mahani kanssa (ja kiroilin ja ärisin... ja lennätin pulttiavaimen metikköön kun prkl. hajosi).

Oma kokemukseni on että jos mies jakaa työt naisten ja miesten töihin, kuuluu naiselle kaikki kodin piirin kuuluvat työt (piha, sisätilat ja kodinkoneet) ja miehelle kuuluu töissä käyminen. Ja asiaan ei kuulu että se nainenkin käy töissä ja maksaa puolet (tai enemmän) elämisestä. Tästä täällä ht.netissäkin aina välillä huudetaan että molempien pitää maksaa saman verran, oli tulot mitä vain.

Taas sellaisissa suhteissa missä töitä ei jaeta erikseen vaan molemmat tekevät yhdessä, niissä myös aika automaattisesti mies vaihtaa autonrenkaat ja tekee lumityöt eikä naisella mene herne nenään satunnaisista paidan silityksistä ja pyykinpesuista.

Ugh...vanhus on puhunut :D

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 14:12:52

Jooh, eipä noi äärimmäisyyksiin vietynä tietysti oikein toimi ja jos joku tollanen suhde sitten onkin, niin täytyy siinä olla vastavuoroisuuttakin, jotta se voisi toimia. Kukapa nyt sellaisessa suhteessa haluaisi olla, jossa joutuu vaan antamaan ja antamaan kuin joku palvelija. Mut tarkotin vaan sitä, että mä oon kyllä ihan mielissäni joistain asioista, joita nainen saattaa multa odottaa vain siksi, koska olen mies. Ei mua toi odotusarvo mitenkään häiritse, jos pääsen siinä toteuttamaan niitä omia miehisiä mielihalujani ja nainen osoittaa myös arvostustaan näitä asioita kohtaan. Se oli vaan mun pointti tossa. :)

Päivämäärä:   28.4.13 14:13:56

Moppe puhui asiaa.

Jos mä olisin kotona enkä kävis töissä niin voisin kyllä emännöidä niin maan perkeleesti.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 14:18:20

Moppe: Kuten sanoinkin, niin se arvostus tossa on monesti ongelmana. Aika useinhan on näitä suhteita, joissa nainen tekee aluksi kaikenlaista miehen hyväksi ja passaa, kun on vielä ne vaaleanpunaiset lasit päässä ja haluaa tehdä miehelleen hyvää. Sitten jossain vaiheessa nainen alkaa huomaamaan, että eihän mies arvostakaan näitä juttuja, vaan ottaa ne itsestäänselvyytenä. Siitä ne ongelmat sitten alkaa.

Päivämäärä:   28.4.13 14:35:07

No nyt te olette asian ytimessä. Pakko olla Mopen linjoilla tässä ja tykkään kyllä Minskinkin pointeista. Vastavuoroisuutta on oltava ja jotenkin järkevästi ne hommat on jaettava. Onneksi nykyään ihmiset voi aika vapaasti muokata roolejaan, naiset kyllä enemmän kuin miehet. Mutta jokainenhan voi ihan itse suhtautua sallivasti, kun joku haluaa toimia toisin kuin perinteet tms. edellyttävät.

En itse peräänkuuluta paluuta vanhaan tai kaipaa perinteisiä rooleja. Myönnän suoraan olevani feministi, mutta ei sillä ole mitään tekemistä ahtauden tai pakottamisen kanssa, puhumattakaan perinteisten roolien säikkymisestä.

Olen itse ollut vähän vastaavassa tilanteessa kuin Moppe, minulta odotettiin panostusta, mutta miehen oma osuus jäi tyhjiksi lupauksiksi. Ei se vaan toimi.

Loppukevennyksenä huomautan, että minusta perinteinen herrasmiesmäisyys on ihanaa, siis kun mies auttaa takin päälle tai tulee avaamaan kurkkupurkin, jos itselläni on vaikeuksia. Mielelläni minäkin tällaisille tapauksille leivon vaikka kakkua.

Päivämäärä:   28.4.13 15:03:22

No moi vaan, täällähän on oikein syvällistä sunnuntaijuttua :D

Vähän luulen että miehen ja naisen rooli nykypäivänä ei kyllä ole suoranaisesti perua yhtään mistään, vaan on ennemminkin yhdistelmä tiettyjä asioita.

Joskus aikoinaan nainen oli kotona ja hoiti lapsia koska se oli aikalailla pakko. Mies oli pellolla aamusta iltaan, lapsia oli liuta. Nainen teki ne asiat jotka pystyi tekemään samalla kun piti huolta jälkikasvusta. Eihän se nainen sinne peltoon mennyt kaksikuisen vauvan kanssa, kaksivuotias tenava jaloissa. Ja kun lapset oli isompia, nainenkin oli pellolla, ja tuli aikaisemmin pois sillä jonkunhan oli kuitenkin hoidettava koti ja ruokaa työläisille jotka yhä jatkoivat työpäivää.

Toisaalta herrasmiesmäisyys ei kyllä juuri kuulunut siihen kulttuuriin jossa nainen oli alistettu ja omistettu kuten tavara. Näennäisesti sellaista saatettiin harjoittaa julkisesti, kotonahan nainen saattoi olla kodinkone ja nyrkkeilysäkki, eikä siinä mitään väärää ollut koska mieshän sai toki omaisuudelleen tehdä mitä tykkäsi, niskoittelevahan sellainen omaisuus oli jota tarvitsi kurittaa.

Varsinainen herrasmiesmäisyys miehen rooliin ja naisellinen kainous naiselle on tullut sitten taas myöhemmin kuvioon, enenevissä määrin sitä mukaa kun nainen on saanut enemmän oikeuksia ja omistajuussuhde on loppunut. Kun naisella on oma tahto, sen joutuu viettelemään, kun sillä on omat rahatkin, sitähän joutuu pitämään hyvin ettei pakene.

Nykypäivänä ei tarvitse enää miehen ja naisen roolia talouden ylläpitämiseen. Kumpikin käy konttorissa, kumpikin kykenee imuroimaan. Renkaita ei tarvitse kenenkään vaihtaa, saati autoa korjata, ja nehän eivät kuitenkaan ihan niistä entisajan käsin tehdyistä peltotöistä kuitenkaan taida mennä muutenkaan.

Kyllähän nuokin asiat ovat vahvasti kulttuurisidonnaisia ja tietyt asenteet silti säilyvät pitkään. On myös täysin totta että kiinnostuksen kohteet, halut tehdä tiettyjä asioita, ja myös fyysinen voima jakautuvat sukupuolten välillä eri lailla. En siis näe järkeä siinäkään että tänä päivänä pitäisi väkisin vääntää miehet ja naiset täysin samaan muottiin. Myös miehiä ja naisia on erilaisia, niin henkisesti kuin fyysisestikin, ja kyllä niitä rooleja on jaossa aikalailla molemmille. Edelleenkin on myös maatalouksia, joissa roolit saattavat olla suuremminkin jaettu kuin kaupungissa toimistokulttuurissa, mutta käytäntöhän nuo sanelee. Yhtäkaikki, niihin rooleihin astuminen on tänä päivänä jokaiselle täysin vapaaehtoista.

Enkä yhtään ihmettele pisteen reaktiota tuohon kyseiseen mieheen muuten, sillä hänen asenteensahan pohjaa suoraan sovinismiin ja naisen alistamiseen, ikivanhaan rooliin joka ei ole tänä päivänä mikään "se nyt vaan on niin" vaan aivan täysin vapaaehtoinen ja sopimuksen alla oleva asia. Saahan mieskin tuntea jyrkästi niin että naisen kuuluu hoitaa "naisten työt", yhtäkaikki, tänä päivänä sille on hyvin vähän perusteluja ja kertoo aika karua kieltä asenteesta naista kohtaan. Eihän pullantuoksuisessa kodinhengettäressä ole mitään pahaa eikä vähemmän arvoa millään lailla, pointti on vain se että siihen pitää itse haluta, ei suinkaan tulla alistetuksi. Tuollaisen vahvatahtoisen sovinistimiehen herättämä ärsytys naisessa kertoo ehkä enemmänkin siitä, että tänä päivänäkin voi joku heikompiluontoinen nainen yhä joutua alistetuksi, vaikkei olisi itse valinnut rooliaan. Siksi noin jyrkät asenteet kuulostavat kielteisiltä.

Lähettäjä: Isi-Kalmisto 
Päivämäärä:   28.4.13 15:17:51

"Kun naisella on oma tahto, sen joutuu viettelemään, kun sillä on omat rahatkin, sitähän joutuu pitämään hyvin ettei pakene."

Heh heh :D Eiköhän tuo sovi miehenkin kohdalle :D

Päivämäärä:   28.4.13 15:24:03

Kalmisto, ihan varmasti sopii, tuohan kuvasi vaan kehitystä sitä, että aikoinaan naisen pystyi suurinpiirtein ostamaan itselleen, tai vaikka sen saisikin ilmaiseksi, se oli omaisuutta joka ei todellakaan voinut kävellä ulos huonon kohtelun vuoksi.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 15:31:08

Mission: Hehe, joo välillä vähän syvällisempääkin keskustelua, mutta nyt alkaa noita tummia pilviä kerääntymään sen verran taivaalle, että täytyy varoa ettei tästäkin tule sellainen surullisen kuuluisa "vääntö topic". :D

Päivämäärä:   28.4.13 15:35:51

No worries, ei tuu. Mul on teoria mut sitä ei valitettavasti voi sanoa ääneen.
Täälläkin meni muuten pilveen, pitäsköhän siivota... Vai oisko vappuna siivouspäivä :p

Lähettäjä: ruoste 
Päivämäärä:   28.4.13 15:37:48

Oh dear, pitäiskö varmuuden vuoksi aloittaa jo toinen topic aiheesta "Sukupuoliroolit parisuhteessa"? Osallistuisin keskusteluun ellen olisi jumiutunut töihin (aurinkoisena sunnuntaipäivänä perrrrrrr....!!!).

Päivämäärä:   28.4.13 15:38:44

Onpas täällä ollu syvälliset pohdiskelut! Saattaa olla, että tähän aiheeseen mullakin olis jotain mielipiteitä; mutta koska olen edelleen puhelimella, niin totean vaan lyhyesti, että mie voisin ihan mielellään olla sellainen pullantuoksuinen emäntä :) Mutta missään nimessä en kyllä suostuisi pakotetuksi tuollaiseen rooliin. Teen aika monia "naisten hommia" ihan mielelläni, niin kauan kun se on vapaaehtoista. Siinä vaiheessa, kun pakotetaan, niin menee maku koko hommasta, eikä kyllä kiinnosta tehdä yhtään mitään.

Ootteko seuranneet muuten tuota kouluratsastuksen maailmancupin finaalia kakkosella nyt? Komeaa menoa ja hienoja hevosia, erityisesti edellinen oli tosi upea!

Päivämäärä:   28.4.13 15:42:27

Eipä oo tullu katottua Niina, käänsin nyt ja tää iso on kyl aika hieno kans, Yllättävän ketterä tommoseks läskipalleroks :D

Päivämäärä:   28.4.13 15:44:06

No joo, meni maku tohon showraviin ja väsähtäneisiin takajalkoihin...

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 15:47:10

Mäkin vetäydyn nyt keskustelusta, sillä sain just tortillat valmiiksi ja ei muuta kuin syömään. Aurinkoista sunnuntaita vaan kaikille. Nom nom :p

Päivämäärä:   28.4.13 15:50:10

Hyviä tortilloja Minskille :)

Kyl toi Gal on velho... Mielettömät piaffit Undercoverilla!

Lähettäjä: Isi-Kalmisto 
Päivämäärä:   28.4.13 15:51:41

Avioliittolain muutos tapahtui v.1987 (1988) jolloin sai erota syystä tai syyttä eli toisen osapuolen ilmoitus tuomioistuimeen riitti ja ero vahvistettiin. (25 vuotta sitten)

Sukupuolen mukainen työnjako ja elatussuhde eivät enää pidä pareja
yhdessä, vaan emotionaalinen tyytyväisyys on korvannut ne. Tasavertaisuus johtuu TÄYSIN siitä, että suhde perustuu vapaaehtoisuuteen, jolloin sitä eivät sido mitkään ulkoiset tekijät. Suhde on siis olemassa sen ITSENSÄ takia. Suhdetta jatketaan YLEENSÄ niin pitkään, kun se koetaan mielekkääksi ja palkitsevaksi. Lisäksi tulee muistaa, että osa ihmisistä ei kykene koskaan yhteiselämään oman itsensä, lähinnä omien ongelmiensa vuoksi.

Päivämäärä:   28.4.13 15:58:28

Isukilla hyvä pointti, näinhän tuo menee.

Hyi yök tuota touhua tuolla kouluradalla, ei kyl olis pitänyt kääntää kanavaa :D Rollkurin tuotos toi Parcival, kiva kattoa tota rumaa kovaa kättä ja väkisin lukittua päätä ja kanki soi ja suu auki kokoajan. Kaukana mun mielestä tää homma mistään kouluratsastuksesta, huoh...

Päivämäärä:   28.4.13 16:14:27

Hehheh, seuraavaks kaikille sinkuille sopiva ohjelma Teemalla; rakkauden mysteeri =D =D

Päivämäärä:   28.4.13 16:25:22

Mä oonki tosta nähny jonkun osan joskus...

Just tekstailen yhen frendin kanssa sen salamarakastumisesta. Oon niin kauheen kade, sillä on lähiaikoina järjestynyt täydellinen elämä, duuni minkä se halus, sijainti minne halus, raha-asiat kuntoon ja uusi rakkaus, voi että, melkoista lottovoittopyöritystä :D Kyllä kadehdittaa! Ja sillein hyvällä tavalla kuitenkin, en siis kadehdi siltä mitään pois vaan oon superonnellinen sen puolesta, tosi hienoa :) Mutta sillein kade että vitsi mäkin haluun.... Täytyyki laittaa sille viestiä että nauttii nyt ja muistaa osata arvostaa kaikkia noita juttuja nyt tässä hetkessä, tie on ollu pitkä ja rankka ja kivinen mutta nyt se sillä palkitaan kyllä ruhtinaallisesti.

Päivämäärä:   28.4.13 16:27:50

Ei kai vähän syvällisemmän keskustelun tarvitse mitään vääntöä tarkoittaa? Musta on ainakin kiva keskustella eikä mun kanssa tarvitse olla samaa mieltä. Erilaisten ajatusten vaihdosta se keskustelu vasta syntyy.

Kerro vaan Mission sun teoria.

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   28.4.13 16:36:31

Töissä... Mut omii hommii, ihan kiva näitäkin välillä tehdä.
Täälläkin olis mysteeri, tuollanen täytekakunpuolikas ilmestynyt jääkaappiin yön aikana?! Arvoitus varmaan ratkeaa jos mä ihan vaan pienen palasen maistan :D

Lähettäjä: ruoste 
Päivämäärä:   28.4.13 16:42:18

Ollaan me kyllä pirun ahkeraa sakkia. Mä jätän nyt pomorouvan raapimaan päätän konttorille ja painun tallille. Jäätelökioskin kautta ;)

Päivämäärä:   28.4.13 17:04:25

Voi ei, mie eksyin enkkulan loimisivustoille, ja siellähän olis superhypertarjouksia :/ Pojat oikeestaan tartteis ens talveks isommat takit...

Päivämäärä:   28.4.13 18:50:28

Niinpä...nainen ei ole enää kynnysmatto, kodinhengetär tai palvelija vasten tahtoaan, nainen ei ole omaisuutta. Ja hups, sitä eivät näköjään edelleenkään kaikki miehet ymmärrä;)!
No, mä osaan vaihtaa/vaihdattaa autoni renkaat, samoin öljyt. Osaan käyttää kirvestä, vasaraa, viikatetta, jopa liipata sen.
Sen lisäksi osaan halutessani tehdä kaikki "naisten kotiaskareet", mitä se sit tarkoittanee...?
Mutta pointti onkin se, että mies, joka ilmoittaa, että NAISEN PAIKKA ON KOTONA TÖIDEN JÄLKEEN TEHDEN NAISTEN ASKAREITA, saa mut sotajalalle oitis!!!
Mun tehtäviä eivät ole naisten "veetun kotiaskareet töiden jälkeen", vaan ratsastus ja hevoset.
Valitettavasti.
Niitä hemmetin "kotiaskareita" teen silloin, kun ehdin ja jaksan. Mulla on muutakin elämää kuin hellapoliisin virka....sehän pitää sisällään kaikki "kotiaskareet"....

Päivämäärä:   28.4.13 19:13:23

Minority Report: juu olen samaa mieltä että sydäntä lämmittää kovasti jos toinen sen huomioi että on tehnyt jotain "akkojen" töitä ;) . Ja ihan maailman tappiin lupaan ja vannon arvostavani miesihmistä, joka minun autoni renkaat vaihtaa :D .

Mielestäni on mukavaa jos tulee keskustelua joskus eikä tarvitse kaikkien olla samaa mieltä.

Isi-Kalmisto puhuu järkeä!

Päivämäärä:   28.4.13 19:53:40

Mussa on se huono puoli, etten ole se "pullantuoksuinen" kodin hengetär, vaan suoraan sanottuna mä "tuoksun" kyllä ihan ehdalle hevosenjaskalle joka ikinen ilta:)!
Niissä lienee suuri ero....:).

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   28.4.13 19:56:00

Oikeastaan enää renkaiden vaihto ja ehkä jokin tv:n kotiin kanto ovat selkeitä miesten töitä, ja niitäkin varten on kohtuuhintaan palveluyrittäjiä. Toisaalta kaikki kokkiohjelmat loistavat miestähdillä, joten ruoanlaitto ei edes tunnu naisten työltä.

Kyllä siihen vamasti on syynsä, että ollaan sinkkuja. Helposti pariutuvat löytävät nopeasti jonkun. Mutta tuskin monellakaan se on syynä, että roolit olisivat hukassa.

Pisteen kannalta hyvä, kun tuli nopeasti selväksi, että kisaharrastus on liikaa. Tuollainen mies, joka haaveilee jostakin ihme kodinhengettärestä, jää helposti yksin. Kahden aikuisen taloudessa mitään kotitöitä ei riitä edes yhdeksi illaksi.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 20:17:39

piste: No aika kapea sektori sulla on tossa miehellekin kyllä. Oikeastaan ihmettelen, että miten tohon sitten saa ylipäätään mahtumaan mitään suhteen tapaista, jos olet päivät töissä ja suunnilleen joka päivä tallilla, josta tuut sitten haisevana joskus iltasella kotiin. Meet varmaan suihkuun ja ehkä vähän suorit paikkoja tms. pakollisia kotitöitä ja sit nukkumaan.

Miten tossa voi matkustella, käydä ulkona syömässä, elokuvissa tai tehdä oikein kunnolla mitään yhdessä mihin pitäisi saada varattua edes yksi päivä tai iltapäivä? Eikö toi mene siihen, että miehen täytyy tulla noihin hevosteluihin sun mukaan, jos meinaa sua joskus muutenkin kuin illalla nukkumaan mennessä nähdä? Vai mikä tollasessa suhteessa sitten on se miehen paikka? Kun kuulostaa siltä, ettet ole valmis joustamaan oikein mistään asiasta suhteen takia mitä sun elämään nyt kuuluu. Vai onko sulla jotain jouston paikkoja, joista voisit luopua tai jotenkin sovitella, jotta suhde voisi toimia ja sille olisi enemmän aikaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että minkälainen tollasen suhteen arki sitten suunnilleen olisi ja miten saat siihen sopimaan miehen?

Päivämäärä:   28.4.13 20:24:39

Minority_Report, tossa sinulla on pointti. Minun ja exän suhde alkuaikoina oli aikalailla sellainen että aamulla lähdettiin samasta sängystä töihin, töiden jälkeen harrastukset ja minä ulkoilutin koirat, illalla n. klo 21 tienoilla katsottiin yksi sarja yhdessä ja sitten minä kaaduin sänkyyn, mies tuli joskus aamuyöllä ja jopa joskus herätti minut johonkin vähän intiimimpään puuhaan kuin nukkuminen ;) . Ei sitä yhteistä paljoa ollut, se yhteinen alkoi muodostua oikeastaan vasta kun rupesin odottamaan lasta ja karsittiin molemmat vähän noista iltamenoista.

Päivämäärä:   28.4.13 20:29:17

Käytännössä minski hevosharrastus kilpatasolla on juuri sitä, että matkustaminen on kisamatkoja tai muuta hevosiin liittyvää, ja ulkona syöminen noutoruoan hakeminen ABC:ltä äkkiä, ettei hevonen potki traikkua hajalle. Vaikka eipä lapsiperhearki ainakaan romanttisempaa ole.

Useimmat suomalaiset pariskunnat eivät muuten käy ikinä ulkona syömässä, ruoka on epäilyttävää ja ehkä bakteeristen ulkomaalaiskokkien tekemää. Ravintoloissa liikkuu juoppoja lurjuksia, voi leimatua samanlaiseksi. Vissyvesikin maksaa 3,60 e, sillä saisi K-kaupasta jo kahvipaketin.

Televisiosta tulee elokuvia tai ainakin ohjelmaa. Eikä siinä käsi kädessä toinen toisiaan tuijotella, mieluummin vaikka päivitellään säämiehen vaatetusta.

Päivämäärä:   28.4.13 20:43:58

Minority, sä nyt SELVÄSTI ET OLE HEVOSMIESAINESTA, joten voinet unohtaa kaiken;).
Mä en jaksa, sori vaan, edes tuollaiselle pullantuoksua janoavalle miehelle selitellä yhtään mitään, kiehnää sen kotihengettäresi kanssa:).
Ootellaanpa, mitä tämä meidän hevosenjaskan hajuinen KESSU kertoilee asioista tai Uki....sekin on jo niin sen tuoksun huumassa, et jotakin pystyy kommentoimaan.
Kyl se mies on silloin ihan se ehta ja oikea hevosmies, joka hevosnaisen kelkkaan lähtee:). Tai päinvastoin.
Sanotaanko, Minski, et noita avio-/kavioliittoja vaan on. Ja vielä sekin, ettei ne eroa ikinä!
Sitä ne ei tee, kun intressit on hevosissa molemmilla. Ja syvällä. Juuria myöten. Rakkaus ja intohimo hevosiin ja samaan lajiin, yhteen hiileen puhaltaminen ja rakkaus toiseen samanlaiseen ihmiseen...
Ja puhun nyt vaan tästä mun lajista ja niiden harrastajista. Muiden lajien harrastajista en tiedä mitään.
Eroja on turha odotella.....

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 20:52:51

Moppe: No nii tota mäkin vähän ihmettelen, että eipä tossa oikein ole aikaa suhteelle, jos ei mistään voi joustaa ja hevoset täyttää kaikki päivät. Suhdehan on kuitenkin sitä, että ollaan yhdessä ja tehdään asioita yhdessä. No joo saahan sen jotenkin tohon, jos mies on samanlainen ja mennään sitten joka päivä yhdessä talleille ja kilpailuihin tms. Mut eikö toi nyt oo aika ykstoikkoista elämää, jos ei siihen mahdu oikein mitään muuta kuin hevosia? Missä on kaikki elämykset ja uudet kokemukset? Missä luodaan yhteisiä muistoja tai rikotaan rutineeja? Missä välissä tavataan ystäviä, sukulaisia tai perhettä? Jos lapsia haluaa, niin sitten on viimeistään pakko joustaa jostain.

kurnau: Nii siltähän toi näyttää. Kuulostaa vaan aika yksitoikkoiselta ja kiireelliseltä elämältä, johon ei mahdu oikein mitään muuta. Niin ja toikin just, että ei käydä yhdessä missään tai tehdä mitään yhdessä. Kuulostaa aika kuolleelta suhteelta. Mihin palkkakin sitten menee, jos ei oikein mitään tehdä. Ei kai sitä kaikkea nyt hevosiinkaan mene.

piste: En mä mitään pullantuoksuista kodinhengetärtä etsi. Kyllä mäkin osaan kaikki kotihommat tehdä ilman naistakin. Mulla on itse asiassa varsin laaja naismaku ja ne asiat on oikeastaan vähemmistönä mitä en naisen harrastuksista tai elämästä saisi jotenkin sumplittua yhteen omani kanssa. Mulle on hyvin pitkälti ihan sama mitä nainen harrastaa, kunhan vaan itse nauttii siitä ja ottaa siinä sen oman aikansa suhteessa. Siinä on vaan sikäli oltava joku kohtuus, että myös suhteelle ja yhteisille asioille pitää löytyä aikaa. Sen takiahan sitä suhteessa ollaan, että voidaan elää ja kokea yhdessä asioita. Niin ja tietenkin erilaisia asioita, koska monet uudet asiat ja kokemuksethan on niitä parhaita elämyksiä.

Päivämäärä:   28.4.13 20:58:39

MR on aivan oikeassa siinä, että ei hevoset ja sellainen kylki kyljessä -suhde oikein toimikaan. Se toimii sitten jos miehelläkin on joku oma harrastus, johon hän suhtautuu yhtä intohimoisesti. Itse seurustelin neljä vuotta urheiluhullun kanssa, hyvin toimi vaikka mulla oli se hevonenkin. Toki mulla oli viikonloppuillat aikaa ja usein yksi tai kaksi vapaailtaa viikollakin, mutta perusarki oli täsmälleen tuota, mitä Moppe kuvaili :)

En voisi alkaa suhteeseen ihmisen kanssa, joka odottaa vaan, että ollaan kotona ja puuhaillaan yhdessä. Mulla ei ole edes sitä hevosta nyt, mutta tylsyyteenhän siinä kuolisi. Arki on arkea aina ja omat harrastukset auttaa jaksamaan. Oma onnellisuus on rakennettava itse, jokainen omalla tavallaan, ja sen arjen voi sitten toisen kanssa jakaa.

Päivämäärä:   28.4.13 21:02:18

Ja hevoselämä ei käynyt tylsäksi, mutta ihan koko palkan se kyllä vie ja enemmänkin :D

Mun mielestä perusarki myös ihmissuhteessa on kyllä ihan tavallista ja melko tylsää, ei mulla ainakaan normiviikoilla oikein mitään uusia elämyksiä tai rutiineja rikota. Viikonloput toki asia erikseen, mutta töiden jälkeen harvemmin tehtiin mitään rutiineista poikkeavaa. Ja suhde ei kaatunut hevoseen tai koiriin, joita mulla myös on.

Taidankin olla toivoton tapaus koirieni kanssa :D Tuli vaan mieleen kun tätä kirjoitin. No, sinkkuna alle puoli vuotta, joten aika näyttää.

Päivämäärä:   28.4.13 21:03:14

Nuo tilanteet vain sanelevat suhteen laatua, ja parin päivän kisamatka voi myös olla hieno homma, josta tulee yhteisiä muistoja. Vaikka sillä hetkellä lähinnä miettii aikatauluja ja sitä, kestääkö naapurilta lainattu traikku.

Ja lasten kanssa on sitten nekin ajat, jolloin ostetaan vaippoja, vaihdetaan vaippoja, valvotaan, riidellään vaippojen riittävyydestä, valvotaan hulluuden rajoille, ja ehkä päivän paras hetki on, kun vie vaippoja yöllä roskiin, ja on edes sen hetken vapaa.

Tarvitseeko ideaali suhde vieläpä ideaalit puitteet ollakseen kelvollinen?

Päivämäärä:   28.4.13 21:06:37

Kurnaulla erittäin hyvä kysymys! Vaikuttaisi siltä, että ideaali suhde tarvitsee ideaalit puitteet. Itse en halua ideaalia suhdetta. Haluaisin jotenkin naiivisti uskoa, että vielä löytyy sellainen ihminen, joka päättää olla yhdessä mun kanssa puitteista ja tilanteesta viis. Suhde vaatii työtä jos meinaa, että se kestää yhtään pidempään ja harva jaksaa sitä työtä tehdä. Tai sit oon vaan liian nuori.

Päivämäärä:   28.4.13 21:07:24

Minski, mun silmissä sä olet kaikkea muuta kuin hevosnaisen mies:)!!!
Älä edes yritä pintaraapia asiaa, mistä et selvästi YHTÄÄN mitään tiedä!!!!!
Olen puhunut.
Äläkä enää puutu aiheeseen.
Etsi se pullanpaistaja, se sopii sulle paremmin:).

Päivämäärä:   28.4.13 21:15:17

Mulan täällä hei :)

Koko päivän ollut liikkeellä ja nyt vihdoin kotona.

Mitähän mä itsestäni kertoisin.. Kohta 28-vuotias, yhden koiran omistaja. Pk-seudulla asustelen ja sinkkuna ollut jo aika pitkään. Liekö vika mussa vai niissä muissa :D

Päivämäärä:   28.4.13 21:19:26

Mukavaa, että täällä on muitakin todellisia hevosnaisia...
Niin se vaan menee, et jos ei tuota elämäntapaa ymmärrä, ei silloin ymmärrä.
Ja on mahdotonta lähteä punnitsemaan sitä millään kymmenen kilon vaa`alla....

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   28.4.13 21:20:49

piisku: Ei sitä tietenkään tarvitse koko ajan olla yhdessä ja tehdä jotain. Totta kai molemmilla pitää olla omiakin juttuja, mutta ei koko ajan. Kyllä mun mielestä joku pari päivää viikossa pitäis olla aikaa suhteellekin. Vaikka sitten se viikonloppu tai yksi päivä viikonlopusta ja jotain iltaisin viikolla. Ei noita nyt tietysti laskeskella ja ajatella niin, että joka viikko on oltava joku tietty kiintiö, mutta jos välillä näkee vilauksen väsyneestä kumppanistaan, ei en kutsuisi sellaista miksikään suhteeksi. Jos se siis on koko ajan vaan joku ilta välillä hätäseen, niin ei siinä hirveesti ehdi muuta tehdä kuin nysvätä hetki väsyneenä kotona ja kaatua sänkyyn. Aika kuollutta ja yksitoikkoista minusta.

kurnau: Jokainen tietysti määrittelee hyvän suhteen omalla tavallaan, mutta aika kummalliselta tollanen mun korvaani kuulostaa, kun elämä on sitten suhteessakin melkein samanlaista kuin sinkkunakin. Kaikissa suhteissa on tietysti omat ongelmansa, eikä mitään ideaalia edes kannata yrittää tavoitella. Enkä mä sellaista ole sanonutkaan.

piste: Joo sehän nyt on ollut jo aikoja sitten selvä, etten ikinä voisi elää noin täysin hevosten täyttämässä suhteessa. Siitähän keskusteltiinkin joskus, vaikka sellainen pienimuotoisempi harrastaminen nyt ei varmastikaan haittaisi yhtään. Ja edelleen en mä etsi mitään pullanpaistajaa, vaan naista jonka kanssa voin tehdä muutakin kuin vaan yhtä asiaa koko elämäni. En tiedä miksi sä tota edelleen tuputat. Eihän nyt kaikki muut paitsi 24/7 hevosnaiset mitään pullanpaistajia ole. Ja musta tuntuu, että ymmärrän jo aika hyvinkin minkälainen arki hevosten täyttämässä suhteessa on. En vaan ymmärrä sitä miten jonkun elämä pyörii noin täysin yhden asian ympärillä.

Päivämäärä:   28.4.13 21:22:25

Heippa taas Mulan!

No jäitä hattuun, kyllähän asioista saa keskustella. Taitaa kyllä olla niin, että jos harrastus on elämäntapa ja intohimo, niin parhaiten suhde toimii, jos molemmilla on sama elämäntapa. Ihan oikeasti, ei tavallista ihmistä saa mukaan elämäntapalaisen arkeen. Valtaosa ihmisistä on kuitenkin tavan tallaajia ja harrastajia, jotka haluavat koostaa elämänsä ja arkensa useista elementeistä.

Päivämäärä:   28.4.13 21:27:09

Sanoakseni sanani tuohon tasa-arvo keskusteluun, olen osittain vähän kaikkien kanssa samalla linjalla.

Hevoset vievät aikaa, mutta niin vie parisuhdekkin. Itse olin aikoinani huonossa suhteessa ja silloin olin tallilla niin paljon, kun pystyin.. Kun taas ollut hyvä suhde, on ollut kiinnostusta tehdä yhteisiä asioita myös miehen kanssa.
Tottakai jos on hevosia (tai ylipäänsä eläimiä) ne pitää hoitaa, mutta voihan sitä joskus antaa hevoselle vapaapäivän? Tai käydä taluttamassa tunnin, jolloin ei mene niin paljoa aikaa.

Itse olen siinä suhteessa vanhanaikainen (vaikka en "alistukkaan"), että pidän jaottelusta miehen ja naisen työt. Tykkään kokata, joten mielelläni kokkaan rakastamalleni miehelle, kun mies sitten laittaa mulle taulut seinään jne.. Eikä kyse ole siitä, etten osaisi itse (näin sinkkuna ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin opetella;)).
MUTTA siivoamisesta en pidä yhtään, joten siinä toivon jaottelua puolet ja puolet :D

Noh, katsotaan mikä unelmien prinssi sieltä sitten joskus ehkä tulee vastaan..

Päivämäärä:   28.4.13 21:31:11

Kyllä minä ymmärrän miten joku asia täyttää elämän, minulla se ei ollut hevoset vaan partio. Aikanaan sitä eli ja hengitti partion tahtiin, aikaa ei paljon muulle ollutkaan. Harrastuksen sisällä muodostui ihan täydellisiä partiopareja, jotka yhdessä sitte elivät ja hengittivät harrastusta. Siinähän se pointti näillä hevosnaisillakin on että jos löytyisi sellainen hevosista kiinnostunut, jonka kanssa voisi sitten jakaa sen arjen siellä tallilla ja kisapaikalla.

Pikkulapsiajasta täytyy sanoa että siitä minulla on oikein hyviäkin muistoja, siis siitä kuinka yhdessä vuoroteltiin vauvaa sylistä toiseen kun esikoinen huusi jokailtaisen 3-4 tuntisensa. Ja se ihana hetki kun pikkuinen vihdoin nukahti exän syliin (aina ja joka kerta) ja yhdessä käytiin vauva laittamassa nukkumaan ja itse siirryttiin nuokkumaan sohvalle. Tai kun aamulla herättiin ja pikkuinen oli välissä nukkumassa, ne olivat niitä suhteen vankkoja rakennuspalikoita. Meillä oli siitä kummallinen suhde että mitä rankempaa oli taloudellisesti tai lastenkanssa, sitä paremmin me tulimme toimeen ja sitä paremmin viihdyimme yhdessä. Nämä "paremmat" ajat sitten ajoivat suhteen eroon, lähinnä miehen alkoholiongelman vuoksi. (tuli muuten melkein tippa silmään kun näitä muistelin).

Mutta tässäkin mielestäni pelaa tuo että erilaiset ihmiset, eri elämäntilanteissa hakevat erilaisia asioita parisuhteelta.

Päivämäärä:   28.4.13 21:44:36

Niinpä, Minski!
Miten joku asia pyörii niin hevosten ympärillä....
Siksi, että mulla on halu, palo ja tavoite, siksi, että olen maksanut sen vuoksi hevosistani messinkiä, siksi, että HALUAN kisata, siksi, että ne antavat mulle hevosina niin paljon oppia ja ymmärrystä käsittelyyn ja kaikkeen siihen, mitä hevosen käytöksessä ikinä voi olla, janoan tietoa niiden käyttäytymisestä laumassa kokoajan enemmän, haluan yksinkertaisesti oppia tuntemaan hevoset ja niiden käyttäytymisen, haluan ymmärtää niitä ja opetella niiden kielen, mulle ei ole riittänyt pelkkä pintaraapaisu, haluan enemmän.
Vielä enemmän. Se on kyltymätön halu oppia oikeasti tuntemaan hevonen, maailman jaloin eläin!
Ja tiedän jo valmiiksi, ettei tätä allekirjoita täällä varmaan kukaan muu....
Toivottavasti joku:)!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.