Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 254

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   9.4.13 15:44:07

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1061260&t=1061260

Kevät koittaa sinkkulaan :) Ehkä...

Re: Sinkkujen topic 254

Lähettäjä: Jokupoku 
Päivämäärä:   9.4.13 16:52:03

Juu, peipponen lauloi tänä aamusti pihakoivussa :)

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   9.4.13 17:17:39

Meillä oli taas Pullan kanssa oikein kunnon alkuverryttelyt aitauksen puolella. Puoli tuntia pikkurouva paineli vaan karkuun. Otin sitten juoksutuspiiskan avuksi ja annoin vähän lisää vauhtia, kun alkoi vauhti hiipumaan, mutta ei silti halunnut antaa vielä kiinni, vaan karkuun piti kuitenkin mennä =D Lopulta se tyytyi karuun kohtaloonsa (TAAS) ja odotti kiltisti paikallaan, että mamma kävi hakemassa "hänet" narun päähän. Ja sitten lähdettiin töihin. Tuo kyllä elukka kyllä edustaa välillä niin tätä nykyaikaa, oikeeta pullamössösukupolvea... Toivottavasti tuo seuraava sukupolvi on vähän palvelualttiimpaa ja reippaampaa =D

Kyllä täälläkin jo vähän kevätfiilis nostaa päätään samaan aikaan kun tiet alkaa sulaa ja rapa roiskua. Mutta että juhannus!?! Ei nyt vielä sentään. Mie oon ollu melkein aina juhannuksena kotona, eikä sekään meillä kauheasti normipäivästä eroa. Illalla käydään kylillä katsomassa kokkoja ja kytätään hetkinen tuon paikallisen tanssilavan parkkiksella, että kuka menee mihinkin suuntaan ja kenen kanssa. Siinäpä ne meidän juhannustraditiot. Yhden erilaisen juhannuksen kyllä muistan. Asuin silloin Ypäjällä ja sain sitten kutsun sukulaisten mökille Salon lähelle(?). Hain ensin kyytiläiset mukaan ihanan hiljaisesta Helsingistä (jopa mie uskalsin tuolloin ajaa Helsingissä!) ja sitten siellä mökillä laitettiin ruokaa ja grillattiin, oltiin vaan ja löhöttiin. Ja sillon taisi olla jalkapallon EM-kisat meneillään, niin niitä katsottiin. Ja soutamassakin käytiin. Tuommoset juhannukset olis kivoja, hyvää seuraa, hyvää ruokaa, eikä kiire mihinkään. Ja kun vielä ilmatkin suosi. Voisin tilata tuommosen juhannuksen taas tulevalle kesälle :)

Lähettäjäpauke 
Päivämäärä:   9.4.13 17:49:49

Ai täälä on päästy jo juhannukseen! :D Mun juhannukset ovat aina menneet Pohjanmaalla, suosin sekä perhe-että kaverijuhannuksia. Tämä tuleva juhannus menee myös kotikonnuilla, ois aika kamalaa viettää juhannus näin etelässä jossa olisi jo hämärää yöllä! Huh, kyllä juhannukseen kuuluu ne valoisat yöt :D

Tämä päivä on ollut ihan jees tiistaiksi. Töissä nyt ei ehkä mene kaikkein valoisammin mutmut ei sille voi mitään et tää ilma tempasee mukaansa!

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   9.4.13 19:03:59

en oikein tiiä mistä se juhannus tuli mieleen kun ulkona oli kuitenkin aika rapsakka keli aamusella...mut jostain tupsahti ja oli kiva muistella menneitä ja miettiä tulevaa :) Helsingissä on aika hiljaista jussina, mut ei sentään kuollutta. Ihmisiä on saariston juhannusjuhlissa, rannoilla...ihana kävellä yöllä nukkuvassa kaupungissa :)
mä odotan kevättä ja kesää kun pääsee dollarilla liikkeelle, täällä on paljon uutta seikkailtavaa mulle :)

Päivämäärä:   9.4.13 19:44:36

dollarilla liikkeelle juu :D osaan toki kirjoittaa......f i l l a r i l l a.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 19:49:10

Hesassa on paljon paikkoja missä käydä, siinä ei edes kesä riitä, niin sillä fildorilla.:)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 19:53:47

Veilläköhän kaupungilta saa ilmaisia kanootteja Oulukylästä Vantaankoskeen? Tietääkö kukaan, siellä meni pidennetty ruokis ja toinenkin meloessa.:)

Päivämäärä:   9.4.13 20:16:22

Jokupoku ei varmaan ollu mikään peippo! Ei voi olla... Voisko muka?

Huh, puoltoista tuntia tuli taas rämmittyä metsäpolkuja, et sitte viel salille vai? Just just joo. Pitäsköhän lopettaa koko kortti, en mä vaan kertakaikkiaan ehdi siellä käydä. Plääh..

Päivämäärä:   9.4.13 20:35:29

ilmaisia kanootteja? koskeen? kuulostaa pelottavalta :) mut en siis tiiä...kovasti ootan kevätviikonloppuja ja kesälomaa...aion kyllä dollaroida ja retkeillä ja torikahvitella ja saarihypellä ja ja ja...kaikkea...vesi on tärkeä elementti ja täällähän sitä riittää....muistaako joku täällä missä Uudellamaalla on se kirkasvetinen lampi tai järvi? Itseasiassa taitaa olla lähde jos oikein muistan....

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 20:40:06

Lohjall Hormajärvi, Suomen puhdasvetisin järvi.:) Siellä ei saa moottoveneillä ajella, sähkömoottorilla saa.

Päivämäärä:   9.4.13 20:58:16

Mission, tietänet kyllä että jos peipon laulun yleensäkkin tunnistaa, nii eipä sitä helposti muihin sekoita :D No kesämpänä ehkä pajulinnun melodiat on saman suuntaset, mutta surumielisemmän kuuloiset. Kuunneltii sit pikkuipanan kans netistäki peipon lauluu, että sit heti tunnistaa jos sen kuulee :) Ei sitä silti uudestaa päivällä enää pihassa kuulunu, vaiks vähä ooteltiin, mut jos vaikka huomenna :)

Päivämäärä:   9.4.13 21:01:48

Jokupoku, siel on vaan kävelly joku ohi jolla peipon laulua kännykässä :D

Missäpäin suomea sä asuitkaan suunnilleen? Oon kyllä ihan kade, kiurut ne jotain tossa kitisi tänäänkin kun pellot ei oo vielä sulia, mut ei vaan oo vielä peippoja täällä. Pitääkin mennä muuten aamulenkille tonne meidän peippometsän suuntaan tästälähin ja bongailla :)

Päivämäärä:   9.4.13 21:07:16

Länsirannikkoo :)
No se ny ois törkeetä soittaa kännystä keinokevättä :( en usko, en haluu!

Tuolta löytää lintuja ääninäytteineen enshätään:
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/

Ja sielä vielä tarkemmin peippo, ääninäyte kuvan yläpuolelta olkaa hyvät :)
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/peippo

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 21:10:17

Juu ja kandee osua metsojensoitimelle, enolle tuli aikas kovalähtö.:) Mut paras oli se"eno istuu rauhassa kesällä pirtissä särpimellä" ja ihmettelee, kun piru noin kovin tulee sisään? Ni hirvi eteisessä pullapussin kimpussa.:D Niin siis meitin maatilalla, ei mitään tarinoita.:)

Päivämäärä:   9.4.13 21:14:40

Huh, toi hirvi hirvi... kaikkee stä sattuu.

Mulla on silti yks lintu hukassa, siis laji.. Sellanen joka pesii jossai jokirantaniityillä tai muilla kosteikkopaikoilla ja laulaa jotenki erikoisesti, mitä ny en osaa kuvailla. Joku kahlaajiin kuuluva se varmaa on. Pitäs niitä joskus oikeen kahlata läpi kuntelemassa, jos löytäs.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 21:18:43

Mikä hitto se oli, ääni onkun kurnuttavasammakko, yleensä lentelee myöhään kesäiltaisin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.13 21:21:26

Helou!
Hepat toistaiseksi terveenä ja kisakuume kova!!!
Oiski jo Juhannus, mä olen siitä eteenpäin kesälomalla:)!
Viime Juhannus meni mökkeillessä, kolme päivää kaukana kaikesta sivistyksestä. Aivan ihanaa!
Uskaltaako KESSU tulla kisoja katsomaan;)?

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   9.4.13 21:21:26

Taivaanvuohi, Kessu.

Nyt nettiaikana voisi Mission ja Jokupoku tosiaan opetella lintujen ääniä vähällä vaivalla. Enpä ole tullut viitsineeksi. Ehkä sitten joskus.

Päivämäärä:   9.4.13 21:21:29

Lehtokurppa, jos matalalla lentää ja tiheetä räpyttää. Mut eioo se mitä mä etsin...

Päivämäärä:   9.4.13 21:28:26

Onko taivaanvuohi semmonen todella järkyttävä, ruma, hlvetin kova, yhtäjaksoinen sammakon tai tapettavan elukan ääni? Viime kesänä etsin koirien kanssa sitä ihan sutena, aivan hirvee mökä yöllä kun pimeetä, ensin luulin että se tuli voimalinjoista. Sitten lähin seuraamaan sitä ja ettimään jotain afrikkalaista jättiläissammakkoa. Se ääni vaan jatku ja jatku ja aattelin että jos se onkin lauma lampaita joita vuoron perään teurastetaan tylsällä puukolla. Sitten paikallistin sen semmosen pöpelikköön, pensaiden ja matalien puiden keskelle, korkeaan heinikkoon. En löytänyt sitä kun hiljeni kun tultiin koirien kanssa siihen saarekkeeseen. Ja eikös se hirveä metakka alkanut kun päästiin puolen kilsan päähän, raikas kerrostaloalueelle asti. Lähimmät vesistöt ruopattuja ojia, joelle matkaa noin puoltoista kilsaa linnuntietä.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 21:31:10

Kurnau niin olikin.:) Piste mikäs se tarkka päivä on?

Päivämäärä:   9.4.13 21:36:48

Hei tuon taivaanvuohen jopa mie tunnistan äänestä. Linnun ulkonäöstä ei ookkaan sitten mitään hajua.

Mulla oli ihan outo olo illalla. Nenä oli ihan punainen, korvia kuumotti, ja jalat oli jäässä. Makoilin toista tuntia kolmen peiton alla ja kahdet villasukat päällekkäin jaloissa, ja silti ne jalat ei lämmenny. Iltatallissa nyt ehkä vähän helpotti, ja sen jälkeen litkin teetä, mutta eipä tuosta tainnut kovi pitkäaikaista apua olla. Taas on vähän vilu, eli tästä voisi joku fiksu vetää sellaisia johtopäätöksiä, että olen tulossa kipeäksi. Great. Tulis nyt sitten sellanen tauti, ettei ruokakaan maistus ollenkaan, kun on taas (yllätys!) pikkuisen (tai ehkä vähän enemmänkin) lipsunu sillä puolella... Mutta ei, krooninen nälkä ja suorastaan erinomainen ruokahalu on ainakin toistaiseksi vielä tallella.

Ja illan kruunasi vittuileva digiboksi, joka oli sössinyt yhden tallennuksen; nyt jäi näkemättä Kuopion polliisien viimeinen yhteinen ilta :( Toivottavasti sen voi katsoa jälkikäteen netistä sitten.

Päivämäärä:   9.4.13 21:40:57

Piti vielä kuunnella tuolta lintulinkeistä, että olikse Missionin kauhukuvaus nii paha, jos siis oli se taivaanvuohi... Löysin samalla sen mitä etsinkin. Kuovi, hieno laulu sillä :)

Päivämäärä:   9.4.13 21:43:44

Jokupoku mä meinasin veikata sulle kuovia mut aattelin et se oli niin tavallinen ettei se se oo. Mutta taivaanvuohi kuulostaa kyllä vuohelta, ei ollu toi se mun hirviö jota metsästin. Joku heinikkoon häviävä ötökkä se oli, en oo kuullu suomessa olevan semmosta sammakkoa joten linnuks veikkaan. Aika mekaaninen, ehkä jopa sirisevä kurnutus, metallinen klangi siinä. Ruma ääni, ei tuu yhtään mieleen että olis luontokappale. Ehkä joku piilokamera? Kattelivat ja nauroivat ku akka rämpii nokkosissa :D

Lähettäjä: pikku suukko 
Päivämäärä:   9.4.13 21:45:58

Iltoja. Vapaapäivä ois nyt lusittu. Miekin kuulin tallinpihassa lintujen moninaista lauleskelua. En kyllä saanut selvää mitä lintuja siellä sirkutteli. Veikkaisin kuitenkin varpusia ja talitinttejä taikka muita vastaavia sulkapalleroita. Mukavan kesäiselle kuulosti ja muistui mieleen ne alkukesän yöt kun on pakko nukkua tuuletusikkuna kiinni lintujen kovaäänisen sirkutuksen takia. Ja sitten tulevat kurjet ja joutsenet kymmenpäisinä laumoina. Niistä sitä ääntä irtoaakin...Mutta en minä toki valita yhtään. Kesä on ihanaa aikaa:)

http://www.youtube.com/watch?v=OpQFFLBMEPI

Vähän hyvää musaa illan iloksi.

Lähettäjä: Masa Savosta 
Päivämäärä:   9.4.13 21:47:31

hyvää iltaa... ruisrääkälläkin on tuollanen aikas mukava ääni

Päivämäärä:   9.4.13 21:47:56

eieiei Lohjalla. Nurmijärvellä Sääksjärvi. piti oikein guuglailla kun en muistanu...oon pari kertaa siellä käyny...jännä kun se vesi on niin kirkasta...
Niina, mäkin joskus toivon sellaista tautia, ettei ruoka maistuis :) toisaalta ei sit ehkä kuitenkaan...mulla taitaa toimia se kun syö säännöllisesti, ei tuu hullutuksia niin paljon. mitään en iteltäni kiellä mitenkään, kaikkee saa syyä ja milloin haluaa :)
silleen mä lopetin polttamisenkin ja edelleenkin mulla on lupa ja oikeus polttaa heti kun haluan :) puolitoista vuotta on nyt menny ilman eikä tee mieli...herkkujen ja ruuan kanssa tuskin käy ihan niin kuitenkaan...
aa pisteellä on jo lomat tiedossa :) mä vähän mietin että pitäisinkö putkeen vai kahdessa erässä...viime loma oli viis viikkoo ja voitte uskoo että oli vaikee palata töihin :)

Päivämäärä:   9.4.13 21:48:06

Mission, tai jos se oli ruisrääkkä..? Tuli vaan mieleen, ku en ole ennen, ku ny vasta kuunnellu, mut nimi kuulostaa nii kuvaavalta :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 21:49:01

Missi seuraavaks lenkillä Duudsonit hyökkää sun kimppuun tipipuvut päällä.:D

Päivämäärä:   9.4.13 21:49:38

Kato, Masa kerkes jo ensi veikkaan samaa :)

Päivämäärä:   9.4.13 21:51:02

Mä voin kilauttaa täs joku päivä:).....?

Lähettäjämaasturihörhö 
Päivämäärä:   9.4.13 21:52:23

Tänään bongattu jo pari joutsenta, ja possu(munkki) :)

Päivämäärä:   9.4.13 21:52:35

Masa jes! toihan se oli, ruisrääkkä! Tossa ääninäytteessä toi oli aika tommonen nariseva, mutta kyllä se just tota tommosta ääntä oli. Se vaan oli ihan hemmetin kova ääni, ja vähän sähkösemmän ja metallisemman kuulonen ku toi. Ja siis läheltähän se kuulosti ihan joltain kärsivältä eläimeltä :D Täällä ei ole noita juuri esiintynyt, en ollu ikinä aikasemmin kuullutkaan.

Päivämäärä:   9.4.13 21:56:25

Mä veikkaan viskisieppoa. Osaa olla kovaääninen.

http://www.youtube.com/watch?v=tE7Ou0WkO-I

Tai nostokurkea...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 21:57:21

Okke peräytä, mut en lupaa mitään. Tuli pari oikeushommaa hoidettavaksi. Ja arvatkaas mikä, oma rakas äetmuori tulee mun luokse ensiviikolla pariksi-kolmeksi päiväksi, pankkiasiota Hesassa. Ja mun tyköä nopeampi liikkua, pitää muista ostaa eareita.:D

Päivämäärä:   9.4.13 22:00:55

Voi rääkkä parka, siellä se tätsy keskellä yötä kahen koiran kanssa ettii sen pesää ku pitää päästä näkemään :D Sain ainaki nokkosenpuremia ja oksanraapaleita palkkioks ;) Mä oon kyl just tommonen, tänään mietin että täysin samanlainen ku toi mun nuorempi koira. Se kattoo jotain mielenkiintosta paikallaan korvat tötteröllä ja siitä näkee kun sillä raksuttaa, ei sais lähtee, pakko mennä kattoo, ei sais lähtee, ja heti ku sanon "ei" ni se ampuu "mä käyn vaa ihan äkkii kattoo" :D Iteki katon ja kuuntelen jotain, mikä toi on, onks tuol jotai siistii, ja eiku perään :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.4.13 22:01:19

Aika hyvä tuo lehtokurpan äänen kuvaus Jokupokun linkin takana; "orr orr orr pist"! Juuri tuolta se kuulostaa, siis sammakon lurittelemana :) Taivaanvuohi on kyllä jännä sekin. Noita ääniä kuunnellessa tuli ikävä.

Kesä, kesä, kesä. Kesäyö on ihana niin maalla kuin kaupungissakin, maalla vaan on erilainen äänimaailma. Mikäs sen makiampaa, kuin istua pitkän ja hikisen päivän päätteeksi teekupposen kanssa pihamaalla kuuntelemassa lintusten iltakonserttia myöhäisillan hämärässä. Voi itku, tulisipa se jo.

Päivämäärä:   9.4.13 22:03:57

Mission mä ymmärrän sua :) Meillä kateltiin tänää muurahaiskekoo, jonka asukit jo oli heräilly, vaiks oli hanget pesän ympärillä vielä.

Lähettäjäpauke 
Päivämäärä:   9.4.13 22:05:12

Nyt mäkin sain kipinän alkaa vihdoin tunnistamaan lintuja ja ääniä, kiitos!
Hanhia pongasin minäkin jo tänään, jee :)

Täälläkin rämmitty melkein 2h lenkillä koiran ja kaverin kanssa, huomenna sitten pitkästä aikaa salipäivä. Tuntuu kyllä tosi turhauttavalta maksaa hirvee summa kuukaudessa salista jossa ei kerkee edes käymään niin usein kuin haluaisi. Max.kolme kertaa viikossa vaikka miten yrittäisi.

Päivämäärä:   9.4.13 22:06:44

pauke, Suvi hanhen hartehilla... sanoo vanha kansa.

Päivämäärä:   9.4.13 22:08:44

Kesäyön "ihanat" äänet meillä päin koostuu seuraavanlaisista äänistä: "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" x 5 miljoonaa. Tuota puolta kesästä mulla ei ole mikään ikävä. Päivällä on sentään lisäksi kauhea surraus kärpästen ja paarmojen muodossa, mutta nuo itikat on kyllä kaikista ärsyttävimpiä. Ja viime kesänä täällä oli jotain mutantti-polttiaisia, mulla nousi niiden puremista punaisia patteja :o Ei paljon tule kesäiltaisin vietettyä aikaa ulkona, koska siellä ei yksinkertaisesti voi olla :/ Ypäjällä/Forssassa/Tammelassa asuessa oli suorastaan luksusta, kun siellä ei ollut ötököitä lähes ollenkaan.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 22:09:17

Missi sun hurtilla on kova metsästysvietti.:) Ne olisi kiva nähdä maastossa tositoimissa, pirun nopeita juoksemaan.

Päivämäärä:   9.4.13 22:11:20

Taitaa olla hyvä käpyvuosi, nimittäin kuusten alla huomasin tänään aikas paljon oravien tiputtelemia kävynsuomuja, vaimitänenytonkaan. Ja sitten tikka oli nakutellut kuusen juurta monesta kohtaa. Olikohan etsinyt sitten hevosmuurahaisia tai jotakin...

http://www.youtube.com/watch?v=rBqBIDlsrwY

Päivämäärä:   9.4.13 22:11:56

elokuun pimeät lämpöset illat rantasaunalla tai pihalla istuskellen ja grillaillen...voi...tulee taas ikävä metsän keskelle vaikka kaupungissakin on ihanaa...hyviä muistoja...

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.4.13 22:13:57

Minä bongailin tänään jäätelöaltaasta uusia puikkoja. Magnumin syntiset suukot, varma kesän merkki nekin :) Murkkuja ja kiljujoutsenia nähty myös. Olivat harvinaisen hiljaisia. Vesistön vierellä varttuneena en osaa arvostaa niiden (enkä muidenkaan hemmetin kevät ja syksy.

Päivämäärä:   9.4.13 22:14:23

Teidän pitää muuttaa tänne landelle, kuntosalikävijät! Meidän kylän kuntosali on kai ihan kohtuullisesti varusteltu tämän kokoiseen tuppukylään nähden; tai niin luulen. Itse en ole tuolla käynyt yläasteen jälkeen. Ei ne laitteet varmasti mitään uusinta uutta ole, mutta kai ne kuitenkin asiansa ajaa. Sinne saisi avainkortin kuukaudeksi 20e:lla (työssäkäyvät) tai 10e:lla (kaikki muut). Ja tuolla saisi sitten käydä ihan mihin aikaan vaan ja niin paljon kuin haluaa. Mikshän en oo koskaan tuosta itse innostunut? Ehkä siks, kun ei oo ketään kaveria, kuka potkis liikkeelle :/ Siellä pääsis keilaamaankin, se vois kyllä olla kivaa pitkästä aikaa.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 22:15:45

Pusu heh, eika tänään viellä whiskiä vedetä, aamul tosiaan tarvii sitä kurkua, jos vetää minun tahtiin.:D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.4.13 22:20:05

Joo Niina, meilläkin on joka kesä käyty taistelu kasvimaan herruudesta noita Suomen mini-ilmavoimia vastaan. On siinä pieni ihminen vähän alakynnessä, vaikka mitä myrkkyjä käyttäis, kun kimpussa on tsiljoona verehimoista vikisijää. Yhdenkin ininä on tarpeeksi ärsyttävä pitämään hereillä, saati sitten kymmenen. Itikoita EI ole ikävä.

Päivämäärä:   9.4.13 22:20:09

Voi elämän kevät, ko piti kuunnella tota kuovia... ny mä haluun, että sitä vois kuunnella mun unelmatalon verannalta :)

Päivämäärä:   9.4.13 22:22:05

Mä ehin salille ehkä kahesti viikossa, ei sitten niin mitään hyötyä... :(

Niina,mäkin kyllä inhoon kaikkia pistäviä ja purevia :/ Paskin puoli kesässä, tai en oo ihan varma onks yli 25 helteet vielä vähä enemmän syvältä... Siinä ja siinä, molemmat ihan perseestä :D

Kessu, noi on kyllä niin makeen näkösiä ku ne oikein lähtee :) Hirvee huoli heti kun elävän perään hilpasevat, tulevatko ehjänä takas, mutta aina hetken ehtii huolen keskellä vetää suupielet hymyyn kun näkee ne siinä hommassa mihin ovat luotuja :)

Oravia on muuten tosi paljon, tuolla meidän metsässä on teurastettua käpyjätettä varmaan enemmän ku lunta, vaik ei lumikaan oo juuri sulanu sieltä metsän keskeltä vielä mihkään.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.4.13 22:23:24

Kuovi on ihana, samoin kuikka. Mun unelmataloni edustalla laulaa näiden lisäksi Kalle Ahola :)

Päivämäärä:   9.4.13 22:26:52

Mun unelmatalon pihalla on yhestä selloja rokisti rääkkäävästä kotimaisesta poppoosta yks pitkätukka (tai lyhyttukkakin käy) vinguttamassa selloa ;)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.4.13 22:30:33

...ja mä oon sit vakivieras Mission luona kesäisin :):)

Päivämäärä:   9.4.13 22:30:59

Ja kohtahan se alkaa traktoriralli joka kestääkin sitten koko kesän. Se menee silleesti että ensteks lietteen ajua, sitten kyntämistä ja muuta pellon höyläämistä. Taas vähän lietteen ajua. Rehun tekoa. Lietteen ajua jne. Maajusseilla on kesällä hirmunen kiire, oon huomannu. Melkoisia herhiläisiä ne... Varsinkin justiinsa lehmäjussit.

http://www.youtube.com/watch?v=KVgePojl1cU

Päivämäärä:   9.4.13 22:32:16

ruoste, jos mä värvään niitä samantien kaks? :D

Päivämäärä:   9.4.13 22:37:01

tuohon pikku suukkon kommenttiin liitetään vielä koneitten totaali hajoamiset kesken töiden ja peltoon uppoamiset =)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 22:38:49

Pusu etkös viellä isäntää ole löytänyt, Valtsu ainakin meni jo. Kunnanmies, alle 30v ja on oikeen palomies. Jos nyt taas en sekoita henkilöit, niin ku on tapana.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   9.4.13 22:39:06

Please... Please do :3 Yksi pitkä tumma sellisti, kiitos.

Päivämäärä:   9.4.13 22:46:23

No kisat on kyl niin KESSUn vieressä, ettei voi olla ainakaan matkasta kiinni!!!
Tosin kiirehän siellä on, et hevosentalutukseen varmaan joutuisit tai veden hakuun....

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 22:47:47

Älä Ruote uikuta, sää olet hevosnainen, et saa mitään sellistiä, ainakaan livenä, kai, ehkä, jo olla, ehkä joskus, elokuvissa, senjälkeen, kolkaat kadulla pistät pussiin ja sekin karkaa, voih.

Päivämäärä:   9.4.13 22:48:31

Masa Savosta: Meikäläisen naapurimaajusseilla on niin isot ja hienot vehkeet että ne ei hajoa koskaan eikä uppoo pelloille. Mutta sitä niiden työnarkomaniaa on muuten vaan ahdistavaa seurata. Nekun, perskeleeet, rääkkää niitä vehkeitään yötäpäivää...Traktoreitaan siis;)

Kessu: Minä oon ite sekä emäntä että isäntä täällä. Isäntää en siis oo ehtimässäkään. Mutta oishan se kiva semmoinen hetkittäinen liittolainen löytää;)

http://www.youtube.com/watch?v=6IhnydCct80

Päivämäärä:   9.4.13 22:49:46

ruoste, semmonen makee kelohonka"mökki" kukkulalla jonka alla järvi, kesäilta, linnut laulaa, istahtaa siihen terassin tuolille kylmä siideri kädessä ja kattoo kun hoidetulla nurmikolla vasten auringonlaskua on tommosia: http://tinyurl.com/bn338jk

Kuka tarttee mitään lintuja mihinkään :D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 22:51:10

No justjoo kiva Piste, ku et kerro missä ne on? Vaivaa niin pirusti, kohta soitan.:D

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 22:55:06

Hitto mul on petivaatteet viellä tuulettumassa takapihalla, pilkkopimiässä, jos menis kompuroimaan.

Päivämäärä:   9.4.13 22:56:15

Siitä vaan...:)!

Päivämäärä:   9.4.13 22:57:25

No, ookoo. Kyllä tuo naapurinmaajussi osaa vehkeensä johonkin suohon näköjään hyvinkin upottaa. Näky nimittäin rouvalla olevan taasen maha pystyssä:)

http://www.youtube.com/watch?v=gOEUkeSYMbI

Onko täällä muuten porukka menossa Kuopion kunkkareihin?

Päivämäärä:   9.4.13 22:59:17

pikku suukko -> mie olisin toivottavasti menossa kunkkareihin :) Mehän voidaan varmaan kaikki tulla min:lle yöks sitten...? :p

Päivämäärä:   9.4.13 22:59:20

No, ookoo. Kyllä tuo naapurinmaajussi osaa vehkeensä johonkin suohon näköjään hyvinkin upottaa. Näky nimittäin rouvalla olevan taasen maha pystyssä:)

tälleen vähä väsyneenä sai hyvän repeämisen

Päivämäärä:   9.4.13 23:04:12

Niin, eikös se mene silleesti että maajussit kesäisin kyntää ja kylvää siementä jatkuvalla syötöllä. Ja vehkeetkin siinä sivussa uppoo. Se on saletti....

Kunkkarit ois itelläkin tavoitteena mennä katsastamaan. Toivois että ois siellä sitten mukavampi keli kun viime kesänä Mikkelissä...

http://www.youtube.com/watch?v=_QGHj-fgdis

Päivämäärä:   9.4.13 23:12:30

Antaa maajussien elää, kunhan eivät tule meikäläisen peltoja kyntämään. Niissä saapi leinikit ja saunakukkaset kasvaa ihan vapaasti:) Vähän silleen mukavan luomuisesti:)

http://www.youtube.com/watch?v=gVppceNO7uE

Mikähän lie kun leukoja repii? Unijussi ...kele...

Päivämäärä:   9.4.13 23:16:08

Täällä istuu usein varis naapurin tornipömpelin lipputangossa. Omalle parvekkeelle voisi liimata jonkin muovisen papukaijan, jota se varis voisi ihmetellä ja ihastella.

pauke 3 x vk salilla on aivan hyvä tahti, enemmästä tulee melko varma kyllästyminen.

Itse koitan hieman vähentää netissä vanumista, ja tässä on kaikenlaisia kiireitäkin. Mutta mitään totaalista sinkkulan hylkäämistä en suunnittele. Vaikka sinkkulassa viihtyily lähinnä takaa, että sinkkuus jatkuu.

Pikku suukon naapurinmaajussi oli illan reps.:)

Päivämäärä:   9.4.13 23:17:30

pikku suukko -> ihan hyvä ilmahan siellä Mikkelissä oli. Me tosin saavuttiin lauantaina paikalle vasta vähän jälkijunassa. Muistan, kun oltiin Varkauden ABC:llä ja katsottiin toto-tv:stä kun Mikkelissä tuli taivaan täydeltä vettä. Meitä vastaan se saderintama tuli Juvalla, ja sen jälkeen ei muistaakseni satanut enää ollenkaan koko viikonloppuna :) Mutta joo, ikävä on tuollaisessa ulkoilmatapahtumassa olla, jos sataa kuin esterin perseestä. Mutta siinä kohtaa voi ajatella, ettei ole suinkaan ainut joka kastuu, vaan sama kohtalo on niillä 25 tuhannella muullakin ihmisellä ;)

Tänä vuonna ei kyllä oikein nuo iltajuhlien esiintyjät nappaa :/

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   9.4.13 23:23:07

Mä aattelin kans et menisin kattomaan Kunkkareita ku ei tarvii majotuksesta murehtia :) mitkäs päivät ne nyt on..?

Päivämäärä:   9.4.13 23:25:26

Ne on 27.-28.7. ja tietty tapahtumat alkaa jo perjantai-iltana.

Päivämäärä:   9.4.13 23:30:42

Kokonaisuudessaan keli oli kyllä ihan hieno. Nenänkin sain sunnuntaina poltettua auringossa. Mutta ikänään ei unohdu se ukkosmyrskyssä, kaatosateessa vietetty lauantain aloitus. V.tutti ja palelsi aika ankarasti...

http://www.youtube.com/watch?v=aUGfNR8Odko

Ne paistetut muikut oli kyllä herkullisia.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   9.4.13 23:32:12

Mä voisin periaattees majottaa muutaman ihmisen tän mun luokseni kunkkareiden ajaks jos joku majotusta tarvii :)

Päivämäärä:   9.4.13 23:36:12

min, mä olen ainakin tulossa kunkkareihin!
Niistä EI VOI olla pois!
Tosin noita majapaikkoja on montaa jo ehdolla.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   9.4.13 23:38:18

piste, mä liputan aina Kokemäen juhannusravien puolesta mut kyl nyt täytyy kunkkareihin men tänä vuon ku ne tääl kuopios järjestetään :)

Päivämäärä:   9.4.13 23:44:05

No se on sitten minisennumeeting, jos useampi on kunkkareihin menossa:).
Mä tulen aivan varmasti, jos henki pihisee:)!!!!
En ole poissa ollut kuin joskus ihan harvan kerran. Tosin tahtoo mennä kyllä pienessä sievässä koko viikonloppu, kun kaveritkaan ei osaa sylkeä lasiin ja itsekin huonosti, varsinkin tietyille juomille...:).

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   9.4.13 23:46:57

Nesteytyshän on hei tosi tärkee juttu :p

Päivämäärä:   9.4.13 23:48:35

min, hamstraatko mulle kalakukkoa, tuoretta?? Maksan vaikka ennakkoon!!!
Ihanaa siellä kalakukkolandiassa moinen leipomus, voin syödä sitä koko viikonlopun voin kanssa!

Päivämäärä:   9.4.13 23:49:04

Mitä siellä kunkkareissa sitten tehdään, paitsi pelataan ja tissutellaan?

Lähettäjä: Syvämiete 
Päivämäärä:   9.4.13 23:49:35

Tuolla on taas tuttu vääntö käynnissä toisessa topicissa, toiset ne jaksaa aina vaan. Outoa, että joku jaksaa vääntää samaa asiaa illasta toiseen...

Kiitokset muuten ravintolisävinkeistä, magnesium ja banaani tuntuvat tepsineen, voimaa löytyy taas normaalisti. Ehkä mulla oli sitten puutetta jostain. :)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   9.4.13 23:51:50

Mä oon varmaan ite vast perjantaina kuopios et en nyt uskaltaudu lupaamaan et kerkeen hommaamaan kalakukon... mut luulis nyt et nää kuopiolaiset on varautunu vähintään triplamäärillä kalakukkoja ku on tollane viikonloppu tulos :) muikkuja nyt ainaki luulis löytyvän kaikkialt

Päivämäärä:   9.4.13 23:51:55

Juu, min;)!
Pakko se on nesteyttää moisessa tapahtumassa kerran vuodessa, muuten kuivuu kyllä ihan korpuksi, niin jännä kisa se on!!

Päivämäärä:   9.4.13 23:56:20

Syvämiete, mä ymmärrän hyvin että joku aina sinne jää vääntämään, "vastapuoli" kuitenkin jonkun verran vaihtuu. Mutta toi on ihan käsittämätöntä miten jonkun lempijuttu on vääntää SAMASTA asiasta mielellään joka ilta mutta ainakin nyt kerran viikossa :D Jessus...

Päivämäärä:   9.4.13 23:57:58

Nii ja hyvä että löyty apu noin helposti siihen tärinään :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   9.4.13 23:58:16

Kurnua pelataan rahat ja dokataan kunnolla, seuraavana aamuna herätään perseauki, mistä sais bussilipun himaan.:D

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   9.4.13 23:59:45

Mist tänään väännetään?

Mä en kyllä tiiä et mitä muut erikoist raveis vois tehä ku pelat ja juoda. Ja syödä kaikkee epäterveellist :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   10.4.13 00:05:27

Väittikö Kessu tuolll ylempänä tosissaan, ettei hevosnainen saa siistiä miestä (sellistiä tai muutakaan muusikkoa) kuin kolkkaamalla? Se rutjake :P Kessu kolkataan seuraavaksi. Katsotaan pääseekö hevosnaisen otteesta karkuun, hähhähää.

Minä taidan muuten arvata, missä pisteen skabat käydään. Tutuissa maisemissa ja sattumalta sellaisissa, joihin halusin tuon kyläpervonkin tutustuttaa. Saiskohan sitä lyötyä neljä kärpästä yhdellä iskulla...? :P

Mission, kiitos mielikuvasta. Tiedän mitä unia näen tänä yönä... Toivottavasti ainakin :)

pikku suukon naapurin on elävä todiste siitä, että peltopelle saa edes joskus pes... Tulee siis tänäkin vuonna landelle kesä, hieno homma.

Kunkkarit, ilmeisesti kokemisen arvoinen tapahtuma vaikkei raveista muuten piittaisi? Pitäiskö? Taisin luvata itselleni elää tänä vuonna, tehdä, nähdä ja reissata. Reissuseura vaan puuttuu vielä, kamujen kanssa kun lomien synkronointi käy vuosi vuodelta hankalammaksi. Kyllä kesään täytyy yksi kuopionreissukin mahduttaa, vaikka savonsukulaiset suurimmaksi osaksi ovat jo kuolleet tai muuttaneet sieltä muualle. Kiva kaupunki kesäisin.

Päivämäärä:   10.4.13 00:09:06

Heh!!
kurnau, älä usko KESSUa, ei se noin mene:)!!!
Siel pidetään hauskaa, nautitaan huippuhevosista ja kaupungin annista!
Ja mitä parempaa seuraa, sen hauskempi viikonloppu!
Hemmetti kun muistelee noita omia kunkkarireissuja, kaikki olleet aivan huippuja!!!!
Siksi sinne kai pitää mennä joka vuosi, mä olen jäänyt kunkkarikoukkuun;)!!!

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   10.4.13 00:14:58

Jotta saadaan ilmiriita tän sinkkulaan aikaseks niin mitäs hevosia sinkut kannattaa (tai haluis kannattaa, osallistulistat vielä elävät) kunkkareissa? Mä kovasti toivoisin et Erikasson tulis kunkkareihin ja voittais mut saa nähdä miten käy, muista oreista en osaa sanoa vielä mitään. Tammoista suosikkini on tällä hetkellä Villisisko :)

Ruoste, hyppäät vaan junaan Turusta(..?) niin mä voin loikata kyytiin Loimaalt :D näin on matkaseuraongelma ratkastu :)

Päivämäärä:   10.4.13 00:21:06

Mä en ole koskaan seurannut mitään raveja, paitsi suomenhevosjuoksijoita.
Muut ei kiinnosta enkä niistä mitään tiedä.
Pelannut olen, ja niin monesti oikein, et melkeen joka reissusta on jääty kaikkineen plussan puolelle;)!!!
Elämys, jonka kerran koettuaan jää hyviiiiiiin helposti koukkuun:).

Päivämäärä:   10.4.13 00:21:48

Nukkumaan kroohpyyh väsyttää... Kunkuis en oo ollu, pitäs mennä, listalle... zzz... Jos vaik menis tänä kesänä... zzzz-zzzz minille yöks :p krooooohhhh.... Öitä! sammusin jo :)

krooooh pyyyyyh....

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   10.4.13 00:23:39

Voi helkuta karkuun.:D Yksi lasso minut nappasi puhelimella tai oikeestaan minä, suostuin talliorjaksi pisteelle, tosin en kerro teille missä ja millon.:)

http://www.youtube.com/watch?v=8N2k-gv6xNE

Päivämäärä:   10.4.13 00:28:52

Suosikit löytyy täältäkin, kunhan nyt seurailen niiden lähtöjä kesän läpi.
Heinäkuun lopussa voi jo vähän ounastella, kuka voisi pärjätä...
Ja suomenhevoset osaa kyllä sekoittaa pakkaa niin perusteellisesti, et jännitys säilyy kyllä viimeiseen juoksuun saakka!
Ja koskaan et voi olla varma......................millä jalalla ne aamulla viimeiseen starttiin heräävät:)!
Siitä mä pidän!

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   10.4.13 00:29:22

Missi, tervetuloo vaan, voidaan sit käydä crazybailaamassa :p

Mun täytyy nyt kyl kans painuu nukkumaan, huomenna elukat jatkuu ja täytyy olla skarppina. Hyvää yötä :)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   10.4.13 00:32:07

Kessu ja piste: lausuttiinko tällä kertaa sanat "mä lupaan"?

Neljä neliömetriä minin lattialta varattu; kaks mulle, kaks Missionille. Oikeastaan ihan sama, onko skaboissa ratsuja vai ravureita - ihanaa kun ei tarvitse itse raataa ja saa keskittyä ruoka-, juoma- ja nautiskelupuoleen :)

Öitä Missionille ja muillekin. Kunhan saan viimeisetkin kofeiinit ja sokerit puhistua elimistöstäni (kuka käski juoda kahvia ja syödä karkkia??), hyökkään minäkin vällyihin.

Vika sammuttaa valot ja eka pystyssä keittää kahvit.

Päivämäärä:   10.4.13 00:33:38

Hieno biisi, KESSU;)!!
Me nähdään....mut tälle yölle katselen tota nukkumasaa, vapaapvä huomenna, mut tallipäivä ja aivan upee!
Öitä sinkkulandiaan:)!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   10.4.13 00:39:56

Hyvää yötä PiSTEKULTA.))) Eli vahti päällä.:) Lupaukset pidetään.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.