Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten olette laihtuneet

Lähettäjä: Pullero 
Päivämäärä:   21.12.25 09:24:54

Jouluna tulee menemään 80kg rikki ja olo on ällöttävä.
Miten olette laihtuneet (ei liikuntaa)?

Re: Miten olette laihtuneet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.25 09:28:18

Oletko koskaan kuullut elämäntapamuutoksesta? Kannattaa perehtyä asiaan jos haluaa sen laihtumisen jälkeen ettei kaikki kilot pamahda takaisin.

Päivämäärä:   21.12.25 09:28:20

Miettisin ennemmin miten ja miksi lihot.
Ei kannata ottaa motivaattoriksi itseinhoa vaan ennemmin pyrkiä muuttamaan ruokavaliota sellaiseksi että siitä tulee hyvä olo, koska uskoo ansaitsevansa sen.

Lähettäjä: geea 
Päivämäärä:   21.12.25 09:31:42

Itse laihduin rajusti stressin ja surun takia, vaikka ei olisi ollut kyllä jo valmiiksi kevyestä kehosta grammaakaan tarvinnut hävitä. Söin liian kevyesti, koska sain menemään suusta alas vain tiettyjä ruoka-aineita. Ja kun liikunta väheni väsymyksen takia, niin lihakset vaan tippui kropasta pois. En suosittele!

Lähettäjä: AMEN 
Päivämäärä:   21.12.25 09:32:30

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 21.12.25 09:28:20

Miettisin ennemmin miten ja miksi lihot.
Ei kannata ottaa motivaattoriksi itseinhoa vaan ennemmin pyrkiä muuttamaan ruokavaliota sellaiseksi että siitä tulee hyvä olo, koska uskoo ansaitsevansa sen.

Juuri näin!!

Päivämäärä:   21.12.25 09:37:48

Syön mielestäni ihan normaalisti, noin 3 valmisruokaa viikossa, muut kotiruokaa. Noin kerran kuussa grilli ruokaa. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä että laihtuisi.
Siksi haluaisinkin kuulla mitä muut ovat tehneet.

Päivämäärä:   21.12.25 09:39:57

Pidä ruokapäiväkirjaa kuukausi ja katso mitä siitä tulee esiin.

Kasvisten lisääminen on aina turvallinen valinta. Älä tee mitään radikaalia ettet kipeydy, vaan lisää hissukseen kunnes saat sen 800g päivässä.

Lähettäjä: Paljaspylly 
Päivämäärä:   21.12.25 09:42:11

"sixpäkki tehdään jääkaapilla"

Sulla ei ole tavoite tämä mutta et tarvitse liikuntaa laihduttamiseen. Tottakai se edes auttaa sitä mutta ei ole oleellisin osa.

Miten syöt tällä hetkellä? Mistä ne kilot ovat tulleet? Herkut? Juomat (limu, alko)
Lähde asia kerrallaan muuttamaan parempaan päin :) harvalla toimii jos kerralla heittää koko ruokavalion uusiksi

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   21.12.25 09:47:03

Itse olen elämässäni laihtunut ihan laihduttamalla, joskus jopa liikaakin. Laihtumiseen riittää, että syö tarpeeksi vähän.

Nykyään en laihduta. Pari vuotta sitten jätin alkon, ja paino tippui huomaamatta 15 kg.

Lähettäjä: frizzy 
Päivämäärä:   21.12.25 09:54:16

Lähettäjä: Pullero
Päivämäärä: 21.12.25 09:37:48

Syön mielestäni ihan normaalisti, noin 3 valmisruokaa viikossa, muut kotiruokaa. Noin kerran kuussa grilli ruokaa. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä että laihtuisi.
Siksi haluaisinkin kuulla mitä muut ovat tehneet.

Mitä siis on tuo sinun kotiruoka? Se kun voi olla ihan erilaista eri ihmisillä.
Esim minulle normaali kotiruoka on tyypillisesti uunijuureksia & paahdettua tofua + juomana vesi. Mun siskolle normaali kotiruoka taas on lasagne kermaisella juustolla ja kastikkeella + pari leipää voilla, juustolla ja kinkulla + ruokajuomana maito. Silti siskoni mielestä on tosi epäreilua ja hänelle on mahdoton ymmärtää, että miksi hän kärsii painonhallintaongelmista ja minä taas en koskaan, vaikka molemmat syödään ’normaalia kotiruokaa” arjessamme. Kotiruoka on todella laaja käsite, ei kerro vielä mitään ruokavaliosta.

Päivämäärä:   21.12.25 09:58:16

Makaronilaatikko, chicon carne, kala, erilaiset kana ruuat, makkara/kana/jauhelihakeitto, jauhelihakastikkeet, pizza, tortilla, makkara+ranskalaiset, liha jne.
Leipää. Tykkään kasviksista ja salaatista, niitä on aina kun muistaa laittaa.

En juo alkoa, limsaa joskus. Syön varmasti liikaa kaloreita, mutta aina on nälkä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.12.25 10:02:08

No tiossahan se tulikin. Sun kotiruoat on aika raskaita ja kasviksia sulta vähän. Sun ruoka on energiatuivistä. Lisää kasviksia ja kevyempää kotiruokaa, niin alkaa paino tippua. Kannattaa kiinnittää myös huomiota annoskokoihin.

Päivämäärä:   21.12.25 10:03:47

Olipas kivasti kirjoitusvirheitä mulla, huh. Eli liian energiatiivistä ruokaa, liian vähän kasviksia, huomio annoskokoihin.

Päivämäärä:   21.12.25 10:04:36

Syön paljon kasviksia ja salaattia.
Mikä on kevyempää kotiruokaa?
Mun mies on alipainoinen tällä samalla ruualla, että ihan hirveetä mättöä tämä ei voi olla.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.12.25 10:07:59

I"tse laihduin rajusti stressin ja surun takia, vaikka ei olisi ollut kyllä jo valmiiksi kevyestä kehosta grammaakaan tarvinnut hävitä. Söin liian kevyesti, koska sain menemään suusta alas vain tiettyjä ruoka-aineita. Ja kun liikunta väheni väsymyksen takia, niin lihakset vaan tippui kropasta pois. En suosittele!"

Minä taas kuulun siihen porukkaan joka syö suruunsa. Jos on stressiä ja/tai surua, tulee lohdutukseksi ja jaksaakseen vedettyä herkkuja kaksin käsin. Ei ole vastoinkäymisistä sitten sitäkään hyötyä, että laihtuisi, päinvastoin.

Aloittajalle minulla ei valitettavasti ole neuvoja. Olen tehnyt parikin kertaa elämänmuutoksen sellaisella tyylillä, että periaatteessa olisi voinut jatkaa samaa lopun elämäänsä, vähän vain sitä samaa terveellistä ruokaa lisäten. Mutta ei, jaksan puolisen vuotta ja laihdun sinä aikana 4-5 kiloa. Sitten vähitellen loppuu motivaatio ja kilot palaavat parin vuoden kuluessa.

Hyviä juttuja on kyllä jäänyt pysyväksi näistä "elämäntapamuutoksista", esimerkiksi aamulla ensimmäiseksi puoli litraa vettä sekä terveellinen aamupala (rahka-hedelmä-marjat-pähkinät tai puuro-raejuusto-siemenet-marjat). Riisiä, pastaa tai perunaa en arjessa syö, vaan olen tottunut syömään ateriat tyyliin proteiini + vihannekset tai juurekset. Mutta ei se auta, kun jossain vaiheessa karkin syönti leviää käsiin, kiireessä tulee käytyä hesellä tai pizzalla kun ei ole päivällä kotona ja lounas(buffet)aika on mennyt ohi, ja muutenkin ne herkut nyt vaan ovat niin hyviä. Liikunta myös jää vähiin tähän aikaan kun on pimeää aamut ja illat, lounastauolla ei yleensä ehdi käydä kävelyllä.

Yhdessä vaiheessa laihduttaessa tuli oltua kolme kuukautta kokonaan ilman karkkia. Se varmaan onkin ainoa keino joka minulle toimisi, vastaavasti kuin alkoholisti ei voi ottaa huikkaa silloin tällöin. Vähän ankealta kuitenkin tuntuu esim. ettei mitään uutuuksia saisi ikinä maistaa. Ei auta vaikka syö kunnolla oikeaa ruokaa, silti tekee toisinaan mieli myös karkkia ja sitten homma lähtee lapasesta.

Itsellä hyvin sujuu siis joko laihdutus tai lihominen, mutta ei se välimuoto.

Päivämäärä:   21.12.25 10:12:43

Syöt liikaa, siksi olet lihava. Passiivinen elämäntapa lisänä on vaan kirsikka kakun päällä. Vähennä syömistä ja huolehdi että saat joka aterialla proteiinia. Lisää kasviksia, syö aina kunnon ruoka niinäkin päivinä kun herkuttelet. Ts. Älä korvaa kunnon ruokaa pullalla, vaan pulla tulee lisänä silloin kun sitä syödään. Korvaa rasvaiset ruoka-aineet vähemmän rasvaisilla, silloin saat niistäkin enemmän proteiinia. Esim 10% juusto ja mantelimaito on hyviä tuotteita jos maitoa ja juustoa käyttää.

Veikkaan että kannattaisi laskea kaloreita. Aloita kokeilemalla 1700-1800 kaloria päivässä, ja lisää päivään arkiliikuntaa. Käy kävelyllä vaikka 10 min päivässä jos et muuta pysty. Siitä tulee jo yli tunti viikossa ja askeleita mukavasti. Juo vettä ja nuku tarpeeksi, jos nämä ei ole kunnossa on terveellinen syöminen vaikeampaa koska mielitekoja tulee helpommin.

Tsemppiä! Muista että laihduttajankin pitää syödä eikä jatkuva nälkä kuulu asiaan.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.12.25 10:13:55

Ja kyllä se selitys lihomiseen oikeasti kaikilta löytyy, joille se on ongelma. Aloittaja kuuluu näköjään niihin, jotka yrittävät selitellä että syövät jo terveellisesti mutta kilot tulevat tyhjästä. Eivät tule.

Syötkö sen kotiruuan lisäksi paljon herkkuja? Onko kotiruuassa paljon voita ja kermaa, ja mies on alipainoinen koska syö samoin ja juoksee maratoneja, toki treenaten niille myös? Annoskoko?

Päivämäärä:   21.12.25 10:19:25

Juo paljon vettä (itse ostin pillimukin, joka pitää kylmänä) ja jätin kaikki light tuotteet pois. Minulla ne lisäsi nälkää. Samoin jätin aamiaisen kokonaan pois. Eli pätkäpaastoan.

Päivämäärä:   21.12.25 10:28:30

Tuossa aloituksessa mainitsee, että jouluna tulee menemään 80 kg rikki. Eli onko sulla paino ollut viime vuosina pienessä jatkuvassa nousussa? Laihdutuksessa on se tylsää, että pitää kuluttaa enemmän kuin saa kaloreita. Monilla on selityksiä, miksi ei toimi heillä. Valitettavasti melkein kaikilla syy on vaan siinä että niitä kaloreita tulee enemmän kuin kuluttaa.

Lähettäjä: Tikeri 
Päivämäärä:   21.12.25 10:28:37

Päivämäärä: 21.12.25 10:04:36

Mun mies on alipainoinen tällä samalla ruualla, että ihan hirveetä mättöä tämä ei voi olla.

Ihmiset kuluta / tarvitse samaa määrää energiaa, toiselle liikaa on toiselle liian vähän. Ihmiset on yksilöitä ja eläviä otuksia, ei robotteja.
Jos minä söisin samanlaisia annoksia mitä minun mieheni, niin äkkiä alkaisin minäkin lihoa. Yhtälailla siis jos mieheni söisi samanlaisia annoksia mitä minä, niin hän laihtuisi nopeasti. Vaikka minä urheilen ja mieheni ei, niin en minä pienikokoisena naisena silti voi yksinkertaisesti syödä syödä samalla tavalla mieheni kanssa. Meidän kulutuksessa on iso ero, esim mulla ei ole arjessa ’vara’ ottaa yhtä isoa annosta, syödä lainkaan leipää aterioiden yhteydessä tai laittaa kastiketta salaattiin, jotta pysyn haluamiassani timmeissä mitoissa. Mieheni taas syö saman ruoan lisäksi kaksi leipää päällisineen, laittaa kastiketta niin että salaatista ei näy alta lähteäkään ja lisää omalle lautaselleen vielä ison kasan esim pastaa tms hiilaria, jotta pysyy omissa hyvissä mitoissaan.

Lähettäjä: Tikeri 
Päivämäärä:   21.12.25 10:31:22

Ohops mikä kirjoitusvirhe, hyvin oleellinen sana jäi näköjään pois :D Eli piti aloittaa tuo viestini sanomalla, että ihmiset EI kuluta / tarvitse samaa määrää energiaa

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   21.12.25 10:51:00

Päivämäärä: 21.12.25 09:58:16

Makaronilaatikko, chicon carne, kala, erilaiset kana ruuat, makkara/kana/jauhelihakeitto, jauhelihakastikkeet, pizza, tortilla, makkara+ranskalaiset, liha jne.

Kun luen tätä sun listaa, niin tulee mieleen että tuollaisten ruokien valmistuksessa moni käyttää paljon voita, rasvaa, rasvaisia juustoja, raskaita kastikkeita jne ja siten ruoista tulee tosi kaloripitoisia. Mitä jos kiinnittäisit huomiota ihan siihen ja alkaisit tehdä kevyempiä versioita noista samoista ruoista? Ihan siis matala kynnys muutokseen voisi olla se, että kaupassa valitsisit ruokien valmistukseen kevyemmät versiot ainesosista. Vaikkapa esim makkaroissa on todella paljon eri vaihtoehtoja, toiset todella energiatiheitä, toiset kevyempiä.
Alipainoinen miehesi sitten lisäisi omaan ruokavalioonsa lisää energiaa syömällä enemmän ja lisäksi jotain muutakin enemmän (vaikka sitten leipää runsain lisukkein lisäksi)

Päivämäärä:   21.12.25 10:57:57

En syö pullaa muuta kuin satunnaisesti, tai muitakaan leivonnaisia. Karkkia lasten kanssa 1x viikossa. Viikolla jotain pientä kahvin kanssa välillä.
Askelia tulee päivässä 12 000- 16 000. Mies liikkuu vähemmän.
3 vuotta sitten painoin 65 kg.

Mulla on ihan koko ajan nälkä, yölläkin meinasin lähteä syömään kun heräsin nälkään, eli määriä en voi vähentää, mutta jotain terveellistä varmaankin tilalle? Mutta mitä ja miten?
Nyt on jo kauhea nälkä ja ruokaa pitää vielä odottaa 3h.

Päivämäärä:   21.12.25 10:58:44

Oletko käynyt lääkärissä milloin? Voisi olla hyvä idea ottaa verikokeet.

Ja se ei kyllä tosiaan toimi että olet jatkuvasti nälässä.

Lähettäjä: 65v 
Päivämäärä:   21.12.25 11:01:46

Minkä ikäinen olet? Minulla oli tuollainen kausi 50-vuotiaana, jatkuvasti oli nälkä, siis ihan tuskainen nälkä. Kohta minulla poksahtikin kilpirauhanen ja tuli muuta ongelmaa. Suosittelen siis käymään lääkärissä ja puhumaan näistä oireista, ne verikokeet.

Päivämäärä:   21.12.25 11:06:21

Leipää.

--
Eli rasvaa ja hiilaria. Tämä on sinun ongelma.

Fat secret äppi puhelimeen ja kirjoittelet sinne rehellisesti kaikki määrät. Sinulta puuttuu ruokavaliosta proteiini ja hyvät rasvat, sekä kuitu. Sen sijaan saat liikaa hiilaria, rasvaa, suolaa ja varmasti myös sokeria.

Miehelläsi on erilainen aineenvaihdunta.

Päivämäärä:   21.12.25 11:11:12

Miehet kestää hiilareita ja varsinkin puhdasta sokeria eri paljon verrattuna moniin naisiin. Meilläkin ukko syö valtavasti ihan puhdasta sokeria mutta minun ei kestä edes hiilareita isoja määriä.

Kun rajoittaa hiilarit vaikka alkauun 150g niin huomaa eron.
Paras appi minulla on ollut Foodvisor joka laskee jopa valokuvasta kalorit (aika huolimattomasti jos et ole huolellinen itse). Helppo käyttää, ja siinä on opetus/tsemppiohjelma joka päivälle.

Lähettäjä: tilli 
Päivämäärä:   21.12.25 11:11:35

Ei sun ruokamääriä tarvitse pienentää, muutat vaan ravinnon laatua siten, että syömäsi ruoka ravitsee sinua hyvin ja kalorimäärä pysyy kurissa (eli laskee nykyisestä, jos kerta lihot). Laihduttaessa ei tarvitse syödä miniannoksia tai kärsiä nälkää! Kun sisältö on kunnossa, niin ruokaa saa kyllä syödä usein ja ihan kunnon annoksiakin. Ei määrä vaan laatu!

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   21.12.25 11:13:02

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10259334&t=10258117

Päivämäärä:   21.12.25 11:15:37

Monesti kun teen asiakastyötä ja vastaanotolle tulee asiakas. Kertoo, että syö kotiruokaa, ei laihdu, painoa kertynyt vuosien saatossa hiljalleen. Pyydän pitämään ruokapäiväkirjaa. No sieltä löytyy monesti se tavallinen kotiruoka. Kermaa, voita, juustoa, vähän kasviksia, nopeita hiilihydraatteja, vähän proteiinia. Kun lasketaan yhdessä kalorimäärät päiväkohtaisesti ja tehdään kehonkoostumusmittaus, niin ero saattaa olla helposti +1000 kaloria päivässä. Kaikilla ei toki noin paljoa ja osalla enemmän. Noin 7000 kaloria on yksi rasvakilo.

Kun sitten aletaan rakentaa ruokavaliota kohdalleen, niin asiakas on monesti yllättynyt siitä kuinka paljon saa syödä ja osa sanoo, että ei ole jaksanut syödä kaikkea. Ero aiempaan on se, että ruokavalio kootaan fiksusti ja tasapainoiseksi. Silloin määrät ei välttämättä ole pieniä, mutta kaloreita tulee päivässä silti selkeästi vähemmän kuin aikaisemmalla runsasenergisellä ruokavaliolla. Ruoan energiatiiveys ja ravintoaineiden suhteet vai muuttuvat.

Valitettavasti jos haluaa sitten laihtua nopeasti ja järkevästi, niin sitten täytyy vaan tottua siihen nälän tunteeseen. Se menee ohi

Päivämäärä:   21.12.25 11:22:29

Missä näitä asioita voi oppia. En käsitä mitä vikaa noissa ruuissa on. Mitä pitäisi sitten syödä. Ajatellut että kana ja kala kaikissa muodoissa olisi terveellistä. Ei käytetä ruuanlaitossa voita tai kunnon kermaa. Leivän päälle tulee jotain mautonta rasvaa, juusto on kunnon juustoa. En juo maitoa tai mehua.

Mikä pitsassa on vikana? Pohja korvaa leivän ja juusto leivän päälle tulevän juuston? Katkarapuja, tomaattia, ananasta ja kylkeen salaatti.

Päivämäärä:   21.12.25 11:25:56

Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa ja varaamaan ajan ravitsemusterapeutille. Kannattaa antaa ammattilaisen auttaa sut alkuun ja kulkea mukana prosessissa, kunnes se alkaa olla itselle tuttu. Jos aihe on vieras, niin netistä saat tuhat ja yksi ohjetta ja mielipidettä.

Aiemmin olen itse täällä yrittänyt auttaa, mutta olen lopettanut sen, koska se on anonyymillä palstalla tästä asiasta tosi vaikeaa. Olen ravitsemustieteiden maisteri.

Lähettäjä: vinkki 
Päivämäärä:   21.12.25 11:29:37

Hakeudu esim hyvälle ravitsemusterapeutille
(tärkeä huom, EI mitään kirjekurssin käyneen finess-influensserin nettikurssia!!)

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.12.25 11:30:20

Jos liikunta ei ole vaihtoehto niin ainoa vaihtoehto on syöminen vähemmän kuin kuluttaa. Mikä on taustalla ettet voi liikkua yhtään? Minulla lähti monta kiloa kun elämässä oli kiire aamusta iltaan töiden, koulun, harrastuksen kanssa, eli en ehtinyt keskittyä syömiseen. Lisäksi tosin aloitin työmatka- ja arki pyöräilyn, jolloin kilometrejä tuli yhtäkkiä parisataa per viikko. Tämän jälkeen olen sitten ymmärtänyt elämäntapa muutoksen olevan se juttu. Olen vuosien myötä opetellut tekemään kasvisruokia sekä itse perehtynyt miten rakennan mahdollisimman monipuolisen ruokavalion. Lisäksi minulla on tällainen lapsena käytetty "lukujärjestys", jotta harrastan monipuolisesti eri urheilulajeja

Päivämäärä:   21.12.25 11:32:54

Se määrä on vain niin onnettoman pieni mitä saa syödä esim 1800 kaloriin. Kun nytkin on jatkuva nälkä. Mitään herkkuja ei voi syödä koskaaan, ei leipää, ei juustoa, ei mitään. Salaatilla/ kasvis ruualla ei nälkä pysy poissa. Tai sitten täytyy maata sängyssä liikkumatta.
Helpompi pysyä sittenkin vain läskinä.

Kirjoitin että jouluna menee 80 rikki. Olen päättänyt että 3 päivää syön niin paljon, ettei kerrankin ole nälkä, sekä juon limsaa ja syön suklaata.

Päivämäärä:   21.12.25 11:40:36

Itseasiassa siihen 1800 kaloriin saa syödä tosi paljon, jos se ruokavalio on koostettu oikein.

Mitään ei muutu, jos mitään ei voi muuttaa. Kukaan ei tee sitä sun puolesta, mutta apua saat, jos sitä oikeasti haluat . Suosittelen lämpimästi sitä ravitsemusterapeutille menoa. Saat avaimet onnistumiseen ja ruokavalion ja jaksamisen kuntoon. Sitä ei kukaan sun puolesta tee. Toinen vaihtoehto on jatkaa nykyisellä linjalla.

Lähettäjä: mannaryyni 
Päivämäärä:   21.12.25 11:48:25

Lähettäjä: A
Päivämäärä: 21.12.25 11:40:36

Itseasiassa siihen 1800 kaloriin saa syödä tosi paljon, jos se ruokavalio on koostettu oikein.

Tämä! Mä syön 1700-1800 kcal/ vrk ja minä syön oikeasti paljon ja täyttävää, kunnon ruokaa! Lounaan ja päivällisen lisäksi joka päivä myös siis kunnon aamupalan ja iltapalan. Ei todellakaan tarvitse kituuttaa pienillä ruokamäärillä tai millään pelkällä salaatilla.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.12.25 11:56:29

Suosittelen liittymään johonkin painonhallinta ohjelmaan. Itselläni lähti "8 viikon startilla" 10 kg pois. Opin syömään itse tehtyä hyvää kotiruokaa niin, että nälkä lähtee ja paino on pysynyt samassa useamman vuoden. Ennen kurssia luulin syöväni terveellisesti, mutta huomasin että ruokavaliostani puuttui riittävä määrä proteiinia ja kasviksia. Söin paljon hiilihydraatteja (leipää, riisiä jne), jotka eivät pitäneet nälkää ja joista tuli liikaa energiaa suhteessa kulutukseen. Nykyinen ruokavalio kestää kerran viikossa pienen herkuttelun, joten kaikkia herkkuja ei ole tarvinnut ruokavaliosta siivota.

Päivämäärä:   21.12.25 12:03:00

Tässä minun eilinen syöminen yhteensä 1708kcal prot 93, hh 176, r 63, kuitua 33

Aamupala:229kcal klo 5.30
jälkiuunileipä+Keiju+keitetty kananmuna+joulukinkkuviipale+paprika

Aamiainen:423kcal klo 9
Kaurapuuroveteen+raejuustoa 125g+manteleita 10g+päärynä+näkkileipä+keiju

Päivällinen:573kcal klo 15.30
Perunamuusi+kirjolohi+salaatti+kermaviili+oliiviöljy+banaani+suklaa 20g

Välipala ja iltapala: 483kcal klo 12 ja 18
kolme leipää+kalkkunaleikkelettä+joulukinkkuviipale+paprikaa+päärynä

juomina vesi ja kahvi ja tee

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.