Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei löydy ostettavaa taloa 2

Lähettäjä: nupsu 
Päivämäärä:   23.9.25 21:58:53

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10181725&t=10181725

En enää tiedä mitä teille kannattaa kirjoittaa, kun lukeminen ei teiltä onnistu.

Vaikein kriteerini näyttää olevan se, että sen pitää olla käytännöllinen asujalle. Se rajaa monia pois.

Netissä myynnissä olevat olen jo selannut läpi ja niistä ei sopivaa ole löytynyt. Niin kenessä se vika sitten olikaan? Miksi te minua syytätte "taas tuli uusi kriteeri", kun olen jo sanonut, ettei sopivaa netissä myynnissä olevista löydy, joten turha linkittää niitä taloja, jotka on netissä roikkuneet myynnissä jo puoli vuotta.

Ei ketjun tarkoituksena ollutkaan, että te etsitte minulle kriteerien perusteella sopivan talon. Joten turha kaikkea on luetellakaan. Tätä ette kuitenkaan hyväksy. Pidättekö te itseänne jotenkin huonoina, ettekä hyväksy sitä, että ette olekaan täydellisiä? Jos teillä noin huono itsetunto on, niin silloin ei ehkä kannata edes yrittää päteä, kun ei aiheesta mitään tiedä.

Onneksi aiemmassa ketjussa oli edes muutama, jotka tajusivat ongelman. Varmasti niitä kriteereihini sopivia taloja on, mutta sijainti on väärä, tai talot ei ole julkisesti myynnissä. Myynnistä löytyvät taas eivät tunnu tai näytä siltä, että ovat etsimiäni. Ja joo, voin toki omankin rakennuttaa, jos haluan ja näen siinä järkeä. Nyt ei sellainen tilanne ole.

En etsi täysin remontoitavaa mörskää, typerän näköistä pilipalilukaalia tai jotain megamahtavaa, jota ei kukaan tavis keksi rakennuttaa, tai halua asua tuplahuonekorkeudella olevassa akvaaariossa naapurin olkkarin ikkunasta sisään katsellen. Vaan ihan tavallista taloa. Kolme makkariakin olisi riittävä. Siis saa olla ihan vaikka tavallisen puutalon näköinen jossa vain yksi kerros ja ilman viittä terassia ja kuuttasataa porrasta ja estettä pihalla niin, että autopaikalta kotiovelle joutuu temppuilemaan.

Kun sanon, että etsin jotain ihan tavallista, niin minulle linkitetään jotain ihmeellistä lirpukkaa, omituista junaradalla halkaistua hevostallia ja kummallista krumeluuria. Sanon, ettei tarvitse olla mikään lukaali, niin linkitetään 200-neliöisiä taloja, kun siinä on pihalla 2 auton talli, muttei yhtään tilaa, edes paikkaa katokselle, vaikka se kriteeri sentään lukee jo aloituksessa. Sille pitää olla tilaa, jos sitä ei jo valmiiksi pihasta löydy. Etsin yksinkertaista, niin linkitätte monimutkaista porras siellä este täällä. Kun haluan käytännöllistä, laitatte epäkäytännöllistä, kuten portaiden erottamia huoneita ja tuplakorkeaa huonekorkeutta. Ja kun sanon, etten etsi tuollaista, niin suututte minulle.

Vaikka ihan jo otsikossa luki ketjun aihe.

Jos minua ei miellytä se, että kaikki on sekasotkua ja joka pinta erivärinen ja eri pintamateriaalista, niin onko siinä jotain väärää?

En kuitenkaan maksa 100 tonnia siitä, että saan kaikki pinnat uusittua vain siksi, että edellinen omistaja on materiaaleja valitessaan ollut psykoosissa. Ja noiden parin portaan erottamat eri tilat samassa kerroksessa on hankala ja kallis rempata, varsinkin jos siinä sattuu olemaan lattialämmitys, eikä minua todellakaan kiinnosta siihen alkaa, jos talo ei muutenkaan miellytä eikä siinä minun silmissäni ole potentiaalia. Ja jos myynnissä olevista ei sopivia löydy, niin miksi te niitä minulle linkitätte? Sen ymmärtäisin, jos linkittäisitte tänään myyntiin tulleita kohteita, jos en olisi ehtinyt niitä vielä selata.

Jos ette ymmärtäneet edes otsikkoa, niin älkää osallistuko keskusteluun. Tai älkää ainakaan linkittäkö taloja, jotka ei kriteereihin sovi.

Jos teillä on myytävänä/tulossa myyntiin joku potentiaalinen vaihtoehto, niin niitä saa toki tarjota.

Re: Ei löydy ostettavaa taloa 2

Lähettäjä: von der leija 
Päivämäärä:   23.9.25 22:00:48

:D Montako osaa näitä huutamisketjujasi tulee meille nautittaviksi?

Ota nyt äkkiä se myöhässä oleva iltalääkkeesi ja painu pehkuihin hallusinoimaan täydellisestä nupsunmökistä.

Lähettäjä: Nuuskaus muikulle 
Päivämäärä:   23.9.25 22:07:42

Mikä vika tässä on?

https://www.etuovi.com/kohde/21521324?haku=M2333390317

Tavallinen puutalo, 3 huonetta.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   23.9.25 22:38:15

En nyt jotenkin yhtään ymmärrä suurinta osaa kommentoijista, joilla tuntuu ottavan henkeen se, että joku tietää mitä haluaa ja paljonko siitä on valmis maksamaan. En sitten tiedä olenko itse jotenkin outo, koska aloittajan kriteerit ja puheet ovat täysin järkeviä.
Talo on kuitenkin sen verran iso investointi, että se täytyy olla sellainen, mihin on sitten tyytyväisiä. Ymmärrän täysin, ettei aloittajaa ensisijainen kiinnosta purkaa vanhaa ja rakentaa puolta taloa uusiksi. Ensinnäkin se vie aikaa ja yleensä myös helvetisti rahaa ja energiaa. Itsekin etsin omaani pari vuotta ennenkuin löytyi muuttovalmis ja sopivalta alueelta. Eipä ole tarvinnut kertaakaan miettiä, että mitä tuli ostettua, kun ei hätiköinyt päätöksen takia.
Joku tai jotkut vielä syyttelevät, että aloittajan kriteerit muuttuvat. Öö.... mitä sitten? Eiköhän aloittajalla ole oikeus muuttaa mieltään vaikka joka päivä, koska hänhän siinä tulee asumaan.
Mun mielestä noi kriteerit mitä tuolta on noussut, ovat erittäin järkeviä. Kyllähän se asumismukavuuteen ja viihtyvyyteen vaikuttaa todella paljon, jos pohja on päin vttua tai piha on ahdas. Enkä kyllä itse tykkäis, että näen naapurin taloon omani ikkunoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.