Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei löydy ostettavaa taloa

Lähettäjä: nupsu 
Päivämäärä:   22.9.25 11:58:45

Ei auta sanoa, että "nosta budjettia". Budejetilla ei oikeastaan ole ylärajaa. Ongelma on siinä, ettei myynnissä ole taloa jonka haluaisin ostaa. Onkohan minulla sitten liian tarkat kriteerit? Liikaa pyydetty, että olisi

- Kahden auton katos + talli. Tai tilaa rakennuttaa sellaiset ilman, että piha muuttuu epäkäytännölliseksi ja ahtaaksi.

- Järkevä pohjapiirros. Ei kummallisia käytäviä, pieniä huoneita ja tehoneliöitä.

- Sen kokoinen piha, ettei naapurin seinä ole ihan parin metrin päässä ja ikkunasta näkisi muutakin kuin naapurin olohuoneen.

- Kunnollinen kodinhoitohuone, johon mahtuu sekä kuivuri ja pesukone eikä ne ole ihan ulko-oven edessä.

- Järkevän kokoiset ja muotoiset makkarit. Ei mikään kapea suikale, johon mahtuu max 80 cm sänky, eikä kaappitilaa ole ollenkaan.

Lisäksi pitäisi olla sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvitsisi remontoida aivan kokonaan. Silloin olisi järkevämpää purkaa vanha kokonaan pois ja rakentaa uusi tilalle.

Sijainnin suhteen en ole megaronkeli. Suurin piirtein seudulta X, muttei ole pakko olla tietyltä alueelta.

Pitäisi kai rakennuttaa itse... Mutta tuntuu, että vapaat tontit on suikaleita, joihin sen talon lisäksi ei oikein muuta mahdu ja naapurin seinä tulee sitten ihan omaan taloon kiinni. Enkä jotenkin jaksaisi alkaa itse rakennuttaa. Edes syrjempää ei saa isompaa tonttia kun "ensin myydään nämä suikaleet ja sitten katsotaan, tarvitseeko tontteja syrjemmältä". Aha... Syrjempänä asumisen idea yleensä on se, että se on syrjemmässä, joten sinne voi rakentaa väljemmin eikä tarvitse mahduttaa paljoa pieneen tilaan eli vieri viereen.

Re: Ei löydy ostettavaa taloa

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.9.25 12:04:51

Älä viitti. Jos budjettia ei tarvitse miettiä niin maata saa kyllä ostettua, ja rakennuttamisen voi hoitaa ostopalveluna.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.9.25 12:16:10

Mikä on tämä seutu X?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   22.9.25 12:25:23

On erittäin vaikea ostaa sellaista, mitä kukaan ei myy. Vaikka miten olisi rahaa.
Ostopalveluissa ja tonteissa ihan yhtälailla. Palkattavissa olevat rakennuttajat rakennuttaa sitä samaa, mitä asuntomarkkinat on jo ennestään täynnä. Jos ei satu halvasta massatuotannosta tykkäämään, niin voi voi, tarjolla on pelkkää ei-oo:ta.
On todella pitkä ja vaivalloinen projekti löytää talo. Vaikka budjetti olisi suuri, sille käytettävälle rahalle yleensä haluaa vastinetta, eikä 10v riitaa konsultin ja urakoitsijan kanssa.

Me aiemmin laputettiin taloja, josko omistaja olisi kiinnostunut myymään. Yksi sattui olemaan ulkona ja totesi kysessä olevan jo toinen lappu samalle päivää, eikä mitään myyntiaikeita. Yhtäkään yhteydenottoa ei tullut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.25 12:29:43

Itsellä rintsika ja 5ha maata, paljon rempannut ja omasta mielestä maailman paras , paitsi aika kuluu ja joku päivä tulee et en jaksa portaita. Eli välillä katsastan mitä olisi tarjolla, niin tosiaan pikkaraisia tontteja, taloja täynnä pikkaraisia makuuhuoneita ja valkoista lastulevyä. 'Luonnonläheinen' Saimaan rannalla = asfalttia etupiha, talon ympärillä tasaista nurmea, naapurit vieressä ja mainoskuvassa katsellaan omalta laiturilta vesiskootteria. Siis ihan painajainen. Siis parasta vaan pysyä tässä.

Päivämäärä:   22.9.25 12:35:55

Jos kerta ei ole budjettia, mikset rakennuta?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.9.25 12:38:34

Ostat kaksi tai kolme vierekkäistä suikaletta jos rahaa kerta on.

Sinne sitten just sellainen talo pystyyn kun haluat.

Päivämäärä:   22.9.25 12:54:39

Aloittaja sanoi ettei halua alkaa rakennuttamaan itse. Onko lukeminen niin vaikeaa että pakko alkaa kirjoittaa edes lukematta aloitusta.

Meillä oli aikoinaan sama homma. Halusimme lampaita pihaan joten mikään asemakaavaläntti ei oikein passannut. Mutta meillekään ei suostuttu myymään isompaa tonttia syrjemmästä niin kauan kuin asemakaavatontteja oli vapaana. Eikä niitä voinut ostaa useampaa vierekkäin ja tehdä niistä isompaa tonttia. Ostimme sitten talon ihan eri seudulta. Ihan valmis talo ja saimme ne lampaatkin tontille.

Päivämäärä:   22.9.25 12:59:30

Se rajaton budjetti taitaa olla ihan satua jos muka ei löydy. Kyllä on ihan koko ajan myytävänä sellaista mistä saisi mitä haluaa lähes mihin tarpeeseen tahansa.
Jos ei 'jaksa' rakennuttaa, eikä ilmeisesti remontoidakaan (siis teettää remonttia) niin kannattaa vaan hankkia joku hengityskone siihen rivarinpätkäänsä odottamaan sitä hetkeä kun ei jaksa enää itse hengittääkään.

Lähettäjä: Hillevi 
Päivämäärä:   22.9.25 13:06:07

"Me aiemmin laputettiin taloja, josko omistaja olisi kiinnostunut myymään. Yksi sattui olemaan ulkona ja totesi kysessä olevan jo toinen lappu samalle päivää, eikä mitään myyntiaikeita. Yhtäkään yhteydenottoa ei tullut."

Oi, miksi täällä päin ei kulje porukkaa tuomassa lappuja. Heti myisin tämän talon. Itse en laita myyntiin koska vielä on vähän laitettavaa tässä ja ihan ok tässäkin asua, kun jossain pitää joka tapauksessa asua. Tulevaisuudelle sellaisia suunnitelmia että talo tulee olemaan vähän rasite, joten jos tää jollekin kelpaisi niin olisi huippuhomma.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.25 13:21:22

Hillevi, ne ovat niitä paikkakunnan halutuimpia kohteita, joita laputetaan. Jos omasi on sellainen, niin menee hetkessä, kun myyntiin päästät. Todennäköisesti kuitenkaan ei ole.

Ymmärrän hyvin aloittajan ongelman. Suomessa on hyvin yksipuoliset kiinteistömarkkinat, sitä samaa viisitoista tusinassa. Ap:n listassa tärkein määrittävä tekijä taisi olla tontin koko, kaiken muun pystyy muuttamaan tai rakennuttamaan.

Päivämäärä:   22.9.25 13:31:37

En tiedä kirjoitiinko jotenkin epäselvästi vai miksi noin moni ymmärsi väärin...

Se, että budjetilla ei ole ylärajaa ei todellakaan tarkoita sitä, että maksaisin mitä tahansa mistä tahansa. Kyllä sen ostettavan pitää olla sellainen, että se kannattaa ostaa sillä rahalla. En maksa kahta saati kahtakymmentä miljoonaa talosta ja tontista, joka ei ole sitä mitä haluan ja joudun purkamaan talon ja rakentamaan uuden.

Ei minua kiinnosta alkaa rakennuttamaan. Ennemmin ostaisin valmiin. Vasta viimeinen vaihtoehto on rakentaa itse. Eikä sekään ole sitten nopea projekti eikä minua oikeasti kiinnosta suunnitella kaikkea alusta lähtien itse.

Mutta okei. Linkatkaa minulle haluamani talo tontteineen, joka sijaitsee järkevän matkan päässä Virpiniemen hevostallialueelta. Saa olla kallis, kunhan sitä ei sitten tarvitse paljoa rempata, jotta se on haluamani lainen. Kaikki mitä netistä nyt löytyy myynnissä, ei ole sellaisia, että niitä edes harkitsisin.

Päivämäärä:   22.9.25 13:41:31

"Ostat kaksi tai kolme vierekkäistä suikaletta jos rahaa kerta on.

Sinne sitten just sellainen talo pystyyn kun haluat."

Tonteilla on velvollisuus rakentaa, et voi jättää sitä toista suikaletta tyhjilleen.

Päivämäärä:   22.9.25 13:52:58

Katso loma-asunnot. Etuovessa mm. 20968253 "Yleiskaavan RA-merkintään ollaan hakemassa muutosta, jotta paikka voisi olla vakituiseen käyttöön sopiva."

Lähettäjä: uäuo 
Päivämäärä:   22.9.25 14:02:47

""Ostat kaksi tai kolme vierekkäistä suikaletta jos rahaa kerta on.
Sinne sitten just sellainen talo pystyyn kun haluat."

Tonteilla on velvollisuus rakentaa, et voi jättää sitä toista suikaletta tyhjilleen."

Niinpä. Ei voi tehdä miten haluaa vaikka se kivalta kuulostaisikin. Sen vuoksi me ostimme vain "suikaleen" emmekä kahta viereistä. Niitä ei olisi saanut yhdistettyä yhdeksi vaan olisi pitänyt pitää kahtena erillisenä ja rakentaa sen mukaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.9.25 14:04:13

Meilläpäin muutamakin kriteerit täyttäv myynnissä jos hinta ei kerta este.

Päivämäärä:   22.9.25 14:04:56

"Etuovessa mm. 20968253"

Tuolla numerolla ei löydy ainuttakaan hakutulosta. Laita suora linkki kuten pyysin. Ihan tekstilinkkinä riittää, jos et osaa linkittää.

Päivämäärä:   22.9.25 14:05:55

"Meilläpäin muutamakin kriteerit täyttäv myynnissä jos hinta ei kerta este."

No laita ne linkit myynti-ilmoituksiin niin minäpä katson.........

Päivämäärä:   22.9.25 14:12:07

https://www.etuovi.com/kohde/1384645?haku=M2332427783

Mitä aloituksen kriteereistä tämä ei täytä?

Päivämäärä:   22.9.25 14:19:54

https://www.etuovi.com/kohde/2267394?haku=M2332430662

https://www.etuovi.com/kohde/21376487?haku=M2332430662

https://www.etuovi.com/kohde/21660892?haku=M2332430662

Siinä vielä pari lisää. Ainakin mun mielestä täyttää kriteerit?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.