Lähettäjä: nupsu
Päivämäärä: 22.9.25 11:58:45
Ei auta sanoa, että "nosta budjettia". Budejetilla ei oikeastaan ole ylärajaa. Ongelma on siinä, ettei myynnissä ole taloa jonka haluaisin ostaa. Onkohan minulla sitten liian tarkat kriteerit? Liikaa pyydetty, että olisi
- Kahden auton katos + talli. Tai tilaa rakennuttaa sellaiset ilman, että piha muuttuu epäkäytännölliseksi ja ahtaaksi.
- Järkevä pohjapiirros. Ei kummallisia käytäviä, pieniä huoneita ja tehoneliöitä.
- Sen kokoinen piha, ettei naapurin seinä ole ihan parin metrin päässä ja ikkunasta näkisi muutakin kuin naapurin olohuoneen.
- Kunnollinen kodinhoitohuone, johon mahtuu sekä kuivuri ja pesukone eikä ne ole ihan ulko-oven edessä.
- Järkevän kokoiset ja muotoiset makkarit. Ei mikään kapea suikale, johon mahtuu max 80 cm sänky, eikä kaappitilaa ole ollenkaan.
Lisäksi pitäisi olla sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvitsisi remontoida aivan kokonaan. Silloin olisi järkevämpää purkaa vanha kokonaan pois ja rakentaa uusi tilalle.
Sijainnin suhteen en ole megaronkeli. Suurin piirtein seudulta X, muttei ole pakko olla tietyltä alueelta.
Pitäisi kai rakennuttaa itse... Mutta tuntuu, että vapaat tontit on suikaleita, joihin sen talon lisäksi ei oikein muuta mahdu ja naapurin seinä tulee sitten ihan omaan taloon kiinni. Enkä jotenkin jaksaisi alkaa itse rakennuttaa. Edes syrjempää ei saa isompaa tonttia kun "ensin myydään nämä suikaleet ja sitten katsotaan, tarvitseeko tontteja syrjemmältä". Aha... Syrjempänä asumisen idea yleensä on se, että se on syrjemmässä, joten sinne voi rakentaa väljemmin eikä tarvitse mahduttaa paljoa pieneen tilaan eli vieri viereen.
|