Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ajo-opettaja haluaa että ajan automaattikortin 2

Lähettäjä: ltl 
Päivämäärä:   20.8.25 15:46:16

Eka osa: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10148532&t=10148532

Vaihda opettajaa, opettele olemaan huutelematta apua joka välissä, harjoittele jollain kaverin autolla liikkeelle lähtöä ja vaihteiden vaihtamista 1-2, isommat ehtii sitten isommassa vaihdissa. Peruuttele myös vähän.

Älä tyydy pelkkään automaattikorttiin, koska nykyään on paljon manuaaleja liikenteessä ja itsekin sanot, että työn puolesta on manuaaleja alla.

Re: Ajo-opettaja haluaa että ajan automaattikortin 2

Lähettäjä: Oppilas 
Päivämäärä:   20.8.25 15:50:11

Itl: en minä nyt joka välissä apua huutanutkaan, enkä edes ylipäätänsä huutanut vaan totesin että "apua, mitäs nyt" kun tuli auto suoraan vastaan ja jommankumman pitää väistää sivulle. Käyn harjoittelemassa tietty itsenäisesti kun tulee mahis manuaaliin mut on sekin nyt kun tuntuu että pitäis jo hitto osata ajaa ennen koko autokoulua! Opettajakin ihmetteli että enkö ole ennen tosiaan ajanut lainkaan autolla kun lähdettiin harjoittelemaan. Jotenkin tuli olo ettei hän vaan jaksaisi opettaa täysin aloittelijaa vaan haluaisi päästä helpommalla esim sellaisten kanssa joilla vaikka mopoista kokemusta tms.

Lähettäjä: juke 
Päivämäärä:   20.8.25 16:19:17

Vaihda opettajaa ja sano perusteluksi tuo, että sinä maksat opetuksesta ja nykyinen opettaja vain tiuskii, kun haluat opetella ja hänen opettavan. Miksi ihmeessä edes pitäisi autokoulua käydä, kun liikennemerkit ja muun teorian voi opetella itsenäisesti ja autolla pitäisi osata ajaa itsenäisesti jo ennen kuin autokouluun edes ilmoittautuu...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.25 17:18:14

Vaihda sitä opettajaa! Maksat jo muutenkin ison pennin tästä ilosta - todellakin on täysi valta vaikuttaa siihen, kuka sinua opettaa. :)

Nyt sinne toimistoon soittoa ja pyydät toisen opettajan. Kivan opettajan kanssa oppiminen on mukavaa ja helppoa, ja opettajan tiuskiminen oppilaalle ei ole millään tavalla sinun syytä - vaikka hötölässä moni sitä mieltä onkin :D

"Apua" "Sos" "Iik" on ehkä maailman normaalin reaktio ajoa opeteltaessa. Huvittavaa että uuden ketjun aloittaja visioi jotain sylki suupielessä APUAAAAAAAAA kiljuvaa oppilasta. :D Ihan kuin olisi jotenkin hysteeristä todeta "oho, apua" - apua on kirjiamellisesti juuri se sana, millä voi viidellä kirjaimella viestiä opettajalle että ups, mitäs nyt?

Itse olen ainakin normaali ihminen enkä mitään kirjakieltä taittava professori joka jaarittelee ummet ja lammet "herra opettaja, nyt sattui tilanne, että en ole aivan varma mitä pitäisi tässä nyt kytkimen ja kaasun painelusuhteen kanssa toimia päästäkseni eteenpäin"

Vaan normaali ihminen sanoo; Apua. Jeesiä. Sos. :D

Päivämäärä:   20.8.25 17:19:32

Eikä opettajan vaihtoa pyytäessä tarvitse perustella _yhtään mitään_.
Siellä autokoulussakin ymmärretään kyllä että henkilökemioilla on merkitystä ja ajokoululainen on tekemässä yhtä asiaa; hankkimassa ajokorttia, ja silloin asiakkaan pitää valita ja vaikuttaa omaan opetukseen opettajasta lähtien, jos on sellainen olo että nyt ei tuon maikan kanssa onnistu.

Päivämäärä:   20.8.25 17:22:41

Ja jos tuo koulu osoittautuu ihan surkeaksi kaikkien opettajien osalta, tai mikäli kukaan muu jännittää pk-seudulla ikäviä opettajia, niin voin ihan todella lämpimästi suositella Pasilan Autokoulua :)

Olen kiirehtinyt kortin kanssa ja sen takia käynyt jo kolmen eri opettajan kanssa ajotunneilla. Ihan jokainen on juuri sellainen lempeän lupsakka opettaja joista kukaan ei tiuski tippaakaan, alusta asti ollut sellainen olo että tuolla saa mokailla ja tuolla saa olla keskeneräinen, ja opettaja käyttäytyy kunnioittavasti ja empaattisesti ihan joka tilanteessa.

Päivämäärä:   20.8.25 18:10:21

Luulisi olevan tosiaan muitakin opettajia noin isossa lafkassa. Sitten toisaalta jos koulua pitäisi vaihtaa niin en varmaan saisi rahojani takaisin, maksoin nimittäin koko jutun kerralla pois :(

Päivämäärä:   20.8.25 19:00:33

Tää lafka missä minä käyn, on pieni, ja silti opettajia kolme.
Soita ja kysy. Muuten sun pitää katsoa peiliin ja kärsiä ikävän maikan kanssa. Aivan taatusti on useampia :)

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   20.8.25 19:43:12

Mistä johtuu, että täällä vaan valitat etkä mene sanomaan autokouluun, että haluat sellaisen opettajan, joka opettaa ajamaan manuaalilla?

Päivämäärä:   20.8.25 20:01:13

s: No niinhän minä olen sanonutkin. Tulin kyselemään mielipiteitä muilta tuosta automaattikortista jos et sattunut huomaamaan.

Jaha, opettaja sitten perui huomisen tunnin. Toiv saan nopeasti korvaavan jotta ei kortin saaminen veny.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.