Lähettäjä: köhöm
Päivämäärä: 18.8.25 13:27:01
Samaa mieltä, aloittajan toimintaa on ollut ilo seurata. Pakko myöntää etten itse osannut toimia kaikissa käänteissä ihan noin fiksusti oman eroni aikana. Mutta minä olinkin silloin niin hömelö etten tullut hötönettiin hakemaan vertaistukea!
Tänään on ollut taas vaikeampi päivä, nousi pintaan kaikenlaisia muistikuvia yhteisistä suunnitelmista ja unelmista eksän kanssa. Eipä ne sit niin yhteisiä olleetkaan, kuten myöhemmin kävi ilmi.
Sitä vaan toivoisi, että ihmiset oikeasti tekisivät töitä itsensä kanssa. Että jos nyt on aikuinen ihminen, sanotaan vaikka yli 30v, niin tietäisi itsestään jotain. Millainen on ihmisenä, mitkä on omat arvot, mitkä on tavoitteet ja unelmat, millaisen kodin haluaisi, millaisen perheen, mikä on hyvää arkea. Ja että olisi semmoiset ihan perustason tunnetaidot jotenkin hanskassa, että miten toimitaan konfliktitilanteissa, miten ilmaistaan eriäviä mielipiteitä, miten varjellaan omia rajoja tai millainen sosiaalinen elämä virkistää tai stressaa. Olisi sitten nää parisuhdeasiat helpompia, ei tulisi niin paljon totaalisia ylläreitä että eiku mä haluun sittenkin tätä! Eiku tota! Eiku sittenkin! Ja sit kaikki paskaksi kun yhtäkkiä mieli muuttuu.
En tiedä. Ehkä tänään suren eniten sitä, millaista elämä olisi voinut olla jos eksä ei olisi teeskennellyt niin pitkään. Meni paljon aikaa hukkaan siksi ettei toinen tiennyt mitä elämältään oikeasti haluaa.
|