Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eropaskaa vol 9 uusi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.8.25 22:50:49

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10128538&t=10114281

Katosikohan se 9 kun ht.net hakkeroitiin?

Re: Eropaskaa vol 9 uusi

Lähettäjä: köhöm 
Päivämäärä:   11.8.25 06:45:29

Taisi tosiaan kadota, ei siinä ketjussa ollut sinänsä mitään, minkä takia olisi pitänyt poistaa.

Huomasin just että ex-mies vilkuilee edelleen mun somejulkaisuja. Ei ole muuten ollut yhteydessä mutta näköjään haluaa pysyä jotain kautta kartalla siitä mitä teen. Outoa sinänsä, koska silloin kun oltiin yhdessä niin ei seurannut mun somea yhtään!

Lähettäjä: Käpi 
Päivämäärä:   11.8.25 06:55:11

Köhöm toi on jännä juttu!
Exäkään ei seuraillut tai ainakaan tykkäillyt mutta Eron jälkeen alkoi kummasti tykkäillä.
Mikä pointti.

Päivämäärä:   11.8.25 07:04:58

Käpi: tää liittyy jotenkin siihen ilmiöön mistä aiemmissa ketjuissa kerroin, että miehen persoona muuttui ihan täysin eron yhteydessä. Todella creepy fiilis kun on luullut tuntevansa toisen 20 vuotta ja sitten yhtäkkiä käyttäytyy ihan eri tavalla kuin ennen. Olen yrittänyt hahmottaa tätä jotenkin siitä näkökulmasta että tää liittyy just siihen että mistä nää miesten äkilliset häipymiset johtuu, tai mikä sen niinku laukaisee. Että yhtäkkiä vaan jonkun whatever keski-iän kriisin takia vaihtuu koko persoona ja sit pitää vaihtaa nainen myös.

En tajua.

Lähettäjä: Taas tätä 
Päivämäärä:   11.8.25 07:13:00

Köhömin kanssa samoissa ajatuksissa. Oon just matkalla kämpälle jakaa ne viimeiset kamat ja rupean pakkaamaan. Viimeisimpien tempauksien (en ala tarkemmin eriyttämään, mutta edelleen todella pelottavaa käytöstä) olo on reipas, kun sain läheisen turvaksi. Toivon, että pysyn coolina, että pystyn vaan kommentoimaan "mä haluun ton kattilan, ota sä toi pannu". Us

Päivämäärä:   11.8.25 07:15:21

Taas tätä: hurjasti tsemppiä tähän päivään! Pysy lujana, pysy rauhallisena, varaudu kaikkeen, pidä poistumisreitit selvänä. Jos meinaa tulla mitään draamaa niin sanot vaan että hoidetaan nyt nää tavarat eka ja puhutaan sen jälkeen.

Toivottavasti tulet viimeistään illalla kertomaan jotain, ihan vaan että tiedetään että olet hengissä <3

Päivämäärä:   11.8.25 07:15:52

Hitsi, kun livahti jo ulos.
Uskon, että pystyn. Kyllä käytös on kylmettänyt minut aika kovasti. Somessa, mitä kumpikaan ei ole koskaan jaksanut juuri päivitellä, edelleen näkyy yhteisiä postauksia. En tiedä, missä vaiheessa uusi emäntä sanoo, että ne pitää poistaa : D.

Kiva 50v synttäri tänään tulossa miehelle alapää(v)aivojensa ja pakkauksen suhteen. Mutta sitä saa mitä tilaa.

Päivämäärä:   11.8.25 07:17:25

Kiitos, köhöm. Lupaan oikeasti tulla raportoimaan. Mä läheiselle sanon, että jos käytös muuttuu tosi uhkaavaksi niin soitamme poliisit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 07:35:57

Joko se aloittaja on käynyt jonkun ammattilaisen juttusilla? Aikamoisella laukalla mennään nyt. Ja olikos aloittajalla lapsi vai useampi? Mitähän se/he ajattelisi näistä sinun kirjoituksista?

Päivämäärä:   11.8.25 07:38:11

.: aloittaja ei ole kertonut yhtään mitään, minkä perusteella voisi tunnistaa ihmisiä. Todennäköisesti edes mies itse ei tunnistaisi itseään näistä. Lapsista ei ole kerrottu käytännössä mitään, ja sekin on ollut lasten kannalta positiivista.

Tässä ei mennä nyt mitenkään "laukalla". Näitä tilanteita tapahtuu. Näin nämä menee. Niin valitettavaa kuin se onkin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.8.25 07:43:22

Mielenkiinnosta: mikä pisteen mielestä on tässä sitä laukalle menemistä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.25 07:50:41

Siis aivan varmasti asianosaiset tunnistaisivat itsensä _jos_ lukisivat palstaa, verrattain yksityiskohtaisesti on kerrottu tilanteesta nyt vissiin kymmenessä ketjussa.
Lapsista tosiaan on kerrottu vain että aloittajalla ja miehellään on yksi jo aikuinen ja miehen uudella kumppanilla useampia pieniä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.8.25 09:45:46

Mun mielestä aloittaja ei ole mennyt missään kohtaa laukalle juttujensa kanssa. Eikä kuvaile liian tunnistettavasti henkilöistä. Joo, voihan se olla että asianomaiset itsensä tekstistä tunnistavat. Aikuisesta lapsesta ja miehen uuden naisen lapsista mainittu hyvin pintapuolisesti. Samoin tästä uudesta naisesta aika vähän mitään. Sen sijaan tämä mies on tämän ihan ansainnut. Lisäksi voin kertoa, että näitä työpaikkaromansseja on oikeasti paljon. Olen ollut 10v samassa työpaikassa (terveysala) ja kyllä siellä ihan säännöllisesti valitettavasti pariutuvat työntekijät keskenään jotka ovat perheellisiä avioliittoineen. Osa pitää ”salaisena” hauskanpitona ja osa sitten taas tosiaan pistää perheet ja liitot palasiksi ja hyppäävät uuden matkaan. Noista kuvioista on tainnut yksi olla sellainen jossa nämä työkaverit ovat edelleen yhdessä. Mutta niin, kyllä tuo on tosi yleistä, valitettavasti.

Päivämäärä:   11.8.25 09:54:42

Heh joo, voisin hyvin kuvitella, että aika monta saattaa tunnistaa itsensä.

Viimeisimpänä twistinä tänään myös on selvinnyt, että yritti pimittää rahaakin (eli vakuutukset irtisanottuja, ja niiden palautukset olisi pitänyt itsellään..kysyi

Päivämäärä:   11.8.25 09:55:04

Kysyin perään niin tunnusti

Päivämäärä:   11.8.25 10:00:39

Jos uusi muikki lueskelee tätä, saattaa vähän kirpaista, mutta meille muille tämä on vain yksi ero muiden lukuisien joukossa - ja vieläpä aika tyypillinen ero.

Sekin on tavallista, että kun ero tulee, ns. rehellinen mies yrittää kaikin keinoin huijata ja lypsää ex-vaimoaan, ja kantaa kaiken uuteen pesään (exän hyvinvointi ei merkitse enää mitään). Näissä tilanteissa on oltava lujana ja tarkistettava kaikki faktat, ja juristin ottaminen on yleensä pelkkää säästöä.

Päivämäärä:   11.8.25 10:31:59

Oi ihanaa, toi on niin tuttua että viime hetkellä tulee sitten ilmi näitä rahajuttujakin. Varaudu siihen että niitä voi tulla tietoon vielä lisää. Ja isompiakin summia.

Sitä tosiaan tarkoitin itsekin, että itsensä tunnistaminen voi olla aika vaikeaa tämmöisestä keskusteluketjusta kun näitä tarinoita on niin paljon. Ties vaikka näitä lukisi tällä hetkellä 50 eri miestä ja kaikki miettisi samanaikaisesti että ei helkkari nyt se eksä on kertonu tästä jutusta netissä.

Tässä ketjusarjassa on se suurin opetus just se, että tämä on tavallista. Tyypillistä. Voi tapahtua kelle tahansa. Siitä ei ole pitkäkään aika kun itse kuvittelin, että oma avioliitto kestää elämän loppuun asti ja että olen naimisissa sielunkumppanin kanssa ja kivasti eletään tätä meidän yhteistä unelmaelämää. Just joo, eipä se sitten ollutkaan niin.

Yhtä hyvin MUN eksä vois luulla näitä ketjuja lukiessaan että mä olen aloittaja :D

Päivämäärä:   11.8.25 13:19:00

Onpas tullu viestejä!

Mä laitoin nyt niin, että mies ei näe mun somejuttuja. Koska hän koko ajan katsoi ja reagoikin heti kun niitä laittoin. Eli sai koko ajan mikroannoksina nauttia tästä perhe-elämästä edelleen.
Se loppui nyt.

En myöskään seuraa hänen juttujaan.

Päivämäärä:   11.8.25 13:19:40

Ja aivan älytöntä väittä että näistä tunnistaisi, ainakaan alottajan, minun ehkä kun olen kertonut koiristakin, mut haloo.
Nää on niin universaaleja juttuja.

Päivämäärä:   11.8.25 13:26:51

"Lähettäjä: köhöm
Päivämäärä: 11.8.25 10:31:59

Oi ihanaa, toi on niin tuttua että viime hetkellä tulee sitten ilmi näitä rahajuttujakin. Varaudu siihen että niitä voi tulla tietoon vielä lisää. Ja isompiakin summia.

Tässä ketjusarjassa on se suurin opetus just se, että tämä on tavallista. Tyypillistä. Voi tapahtua kelle tahansa."

Tämä. Voi tapahtua myös juuri sinulle, joka luet tätä ajatellen, että tämmöinen erop*ska tapahtuu vain muille.

Päivämäärä:   11.8.25 13:50:08

” Viimeisimpänä twistinä tänään myös on selvinnyt, että yritti pimittää rahaakin (eli vakuutukset irtisanottuja, ja niiden palautukset olisi pitänyt itsellään…”

Olivatko vakuutukset siis miehen nimissä, kun palautukset menneet hänelle? Ja aloittaja on maksanut niistä vakuutuksista puolet?

Päivämäärä:   11.8.25 13:53:45

” Sekin on tavallista, että kun ero tulee, ns. rehellinen mies yrittää kaikin keinoin huijata ja lypsää ex-vaimoaan, ja kantaa kaiken uuteen pesään (exän hyvinvointi ei merkitse enää mitään). Näissä tilanteissa on oltava lujana ja tarkistettava kaikki faktat, ja juristin ottaminen on yleensä pelkkää säästöä.”

Lienee yhtä tavallista, kuin se, että ex-vaimo yhtäkkiä omistaakin omasta mielestään yksin kaiken omaisuuden…

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.8.25 16:37:58

En malta odottaa, että ap tulee kertomaan selvinneensä pakkauskeikasta ja/tai mitä tyhmää siellä on tullut esille..

Miehelle alkaa varmaan valjeta, että hänenkin pitäisi tehdä jotain asumismuutoksia kun kämppä on menossa myyntiin. Se vain syö aika paljon rahaa jos muuttaa ennen kuin kämpän kulut katoavat ja sitä ennen puoliso on jo lähtenyt omilleen eikä osallistu ainakaan täysipainoisesti niihin kuluihin ;) Pitää sitten surkealla tavalla jotain vakuutusrahoja varastella.

Päivämäärä:   11.8.25 17:17:30

Täällä ollaan, elossa. Ja jopa ihan sielun ja ruumiin voimissa <3.

Olipa show. Aikaisempi hänen asenne "sä saat ihan kaikki tavarat, mitä haluat" oli muuttunut ja joissain kohdin oli sellaista vääntöä, ettei tosikaan. Yllättävän kivuttomasti kuitenkin meni. Ehkä se, kun oma asenne oli aika jäinen ja asiallinen. Pari kertaa tuli väsymysitku, mutta en sitä hänelle näyttänyt. Jotenkin on itselläkin sellainen olo, että en suostu enää alistumaan. Kun aiemmin kaikki on mulle ollut "ihan sama", niin eipä enää olekaan, vaan pidin napakasti puoleni.

Melkein kaiken sain pakattua. Niinkuin olen ehkä maininnut, niin olen ollut aina käytännön asioiden hoitaja, koska exää ei huvita tai ei osaa. Miehen olisi pitänyt hoitaa uusi sähkösopimus vanhaan kämppään, sillä siirrän nykyisen sopparin uuteen. Tälle on ollut aikaa monta viikkoa, eikä ole tätä saanut aikaiseksi. Samaten oli onnistunut tuhoamaan seinän maalipintaa näkyvästä paikasta. Sitäkään ei saa korjattua. Pikkasen vaikeaa myydä, jos selkeitä kosmeettisia virheitä näkyy niin paljon.

Parasta kuitenkin: he muuttaa nyt heti yhteen, tai ovat oikeastaan jo muuttaneet tuon naisen ja hänen exän myynnissä olevaan taloon. Avioliitosta siis avoliittoon.. Itse olen oikeasti tästä iloinen, sillä asuvat aika kaukana, ja todennäköisyys vahingossa törmäämiseen on aika pieni. Nyt varmaan paljastin liikaa itsestäni, mutta oikeasti; ei kiinnosta.

Olen todella väsynyt, mutta niin helpottunut. Kohta taas ystävän luo ja katsotaan vaikka joku aivot narikkaan leffa.

Kiitos kanssaeläjät. Arvostan <3.

Lähettäjä: hyt 
Päivämäärä:   11.8.25 17:17:39

Puolisot vastaavat yhdessä yhteisen asunnon kuluista jos lainakin on yhteinen, ei pois muutto vapauta siltä osin vastuusta. Eihän se toimi niinkään että jos molemmat muuttavat pois yhteisestä asunnosta niin ei siitä tarvitse enää maksaa lainanlyhennyksiä ja muita kuluja...

Päivämäärä:   11.8.25 17:38:03

Nyt en ihan ymmärtänyt, mihin tuolla viittasit, mutta nimenomaan vastataan näistä molemmat. Tämä lukee myös ositussopimuksessa. Itse lähinnä silti pelkään, että ex kusee raha-asiansa, jolloin joudun itse liriin (eli jättää oman osuutensa maksamatta esim lyhennyksestä ja tieto tästä tulee mulle viiveellä).

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.8.25 18:28:33

"Puolisot vastaavat yhdessä yhteisen asunnon kuluista jos lainakin on yhteinen, ei pois muutto vapauta siltä osin vastuusta. Eihän se toimi niinkään että jos molemmat muuttavat pois yhteisestä asunnosta niin ei siitä tarvitse enää maksaa lainanlyhennyksiä ja muita kuluja..."

Minun viestiini varmaan viitattiin tällä ja näinhän se on kun kirjoitat, MUTTA jos ex olisi jäänyt asumaan kämppään (kuten luulo vielä iltapäivällä oli) niin sähköt, vedet ja muut juoksevat kulut olisivat olleet jatkossa yksin hänen ja vain lyhennyksistä ja muista ns kiinteistä olisi vastattu yhdessä.

Mutta sinne vain onnea heille uuteen, mies pääsi pikkulapsiarkeen ja saa silti hoitaa teidän asunnon myynnin asiaa sopimuksenne mukaan ja sielläkin on kämppä myynnissä eli lähdössä alta (niin ja varmasti joutuu sinnekin kuluja maksamaan ;) ) niin ei muuta kuin tosiaan sitä onnea miehelle :D

Ihanaa kun sait pakattua ja selvisit puolesi pitämällä ja viileästi, niin sitä pitää ! uusi oma koti ja elämä on ihan juuri totta !

Päivämäärä:   11.8.25 19:01:43

No niin, kovasti voiton puolella jo!

En halua mitenkään kiusata tällä, mutta kyllä auttoi erossa ettei ollut naimisissa. En lis saanut uuttakaan kämppää niin nopeasti, koska olis pitäny tehä ositus ym..
Uskomatonta miten nopeasti kaikki tapahtui. Vielä tuli joku vesilaitoksen tasauslasku…
Mun postilaatikkooni kun miehellähän ei asuntoautossa asuvana sellaista ole (joo tää paljastaa).

Taas tätä, vitsi sit ku saat alles sen n1kk rauhaa ni fiilis on jo ihan eri.
Vaikka mulla mies yrittää , tavallaan, takasin, mut se ei kuitenkaa tässä arjessa näy, hänen läsnäolonsa. Ei enää hermoston kuormitusta hänen vuokseen.

Nyt kuormittaa vaan pappakoiran ripuli..

Päivämäärä:   11.8.25 21:43:44

"he muuttaa nyt heti yhteen"

Okei eli tääkin menee samalla lailla kun mun tapauksessa. Suoraan uuden naisen luokse.

Mutta tulipa helpottunut olo kun kuuli että kaikki aloittajalla suurin piirtein ok. Noita väsymysitkuja tulee vielä pitkään ja monesta asiasta mutta niillä on oma puhdistava tarkoituksensa.

Nyt tosiaan olisi hyvä ettei tulisi viime hetkellä raha-asioissa mitään sotkua, tuttu tunne sekin kun joutuu miettimään onko laskut maksettu vai ei. Pahin vaihe kuitenkin takana!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.