Lähettäjä: Harjake
Päivämäärä: 7.8.25 08:57:16
^Luitko koko ketjun? Aloittaja kävisi varmasti koiran kanssa ihan itse mielellään pidempiä lenkkejä, mutta koira on vanha ja sen takia lenkit ovat tuon mittaisia.
Taas korostat vain liikuntasuoritusten energiankulutusta. Kas kun se liikunta vaikuttaa myös siihen lepokulutukseen lisäävästi. Liikunta ei todella ole merkityksetöntä edes laihduttamisessa, saati painonhallinnassa. Varsinkin kun tarkoitus on pysyä siinä saavutetussa pienemmässä painossa, niin erityisesti siksi on tärkeää heti ottaa liikunta elämäntavaksi, jos se ei sitä jo ole.
Ällön kommenttia en oikein tajua, mutta hän ei varmasti osaa asettua lihavan ihmisen nahkoihin, kun on itse hoikka ja painoa on tosi vähän. Lihavan laiskan sohvaperunan olo on takuulla kurjempi kuin "laiskan" hoikan, pienipainoisen, arjessaan aktiivisesti liikkuvan olo. Sille lihavalle laiskalle ihmiselle tekee ihmeitä, kun hän alkaa harrastaa liikuntaa. Hänen olonsa kohenee, jaksaminen paranee. Jos itse on hoikka tai laiha ja omat päivät ovat aktiivisia ilman erityistä harrastettua liikuntaakaan, niin ei kai silloin liikunnan harrastaminen erikseen ole mitenkään "pakollista"? Nyt kyse on ylipainoisesta ja lihavasta ihmisestä, jolla on kurja olla ja joka haluaa pudottaa painoaan.
En itse ole enää ylipainoinen, mutta olen totta vie sitä ollut. En olisi pystynyt laihtumaan ilman aktiivista liikuntaharrastusta. Elämäntapamuutoksella paino hitaasti putosi ja on pysynyt normaalin rajoissa nyt kuudetta vuotta.
|