Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pitää miehen kiinnostusta yllä? 3

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   8.7.25 10:53:44

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10104849&t=10104849

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 8.7.25 10:22:17

Miksei miehekäs mies voisi tykätä kukista ja tarjotusta illallisesta? Millä tavoin ne vähentävät miehisyyttä? Miten voi vieläkin olla noin ahdasmielisiä ihmisiä olemassa? Nyt on vuosi 2025!"

"Lähettäjä: nomadi
Päivämäärä: 8.7.25 10:26:15

On myös paljon naisia, jotka eivät erityisesti välit ravintolallisista ja kukista."

On on. On miehiä, jotka hihkuvat ilosta, kun nainen kantaa heidän kauppakassinsa hauiksiaan pullistellen ja mies saa olla se suhteen nainen. On myös naisia, jotka eivät tykkää kukista. AINA on poikkeuksia. Yrittäkää nähdä näiden yksittäisten esimerkkien taakse vähän laajemmalle ilman, että pitää tarttua siihen, että ai eikö miehelle koskaan saisi tarjota ravintolassa pihviä edes synttäreinä. Pointti oli, että yleisesti miehekkäiden miesten ja naisellisten naisten välillä on tietty polarisaatio. Me emme ole vain neutraaleita henkilöoletettuja. Suhteet voivat hyvin, kun kumppaneiden välillä on se tietty terve polarisaatio olemassa ja molemmat voivat toteuttaa niitä asioita, "rooleja", jotka heille ovat luontevia. On olemassa myös monta onnellista suhdetta, joissa nainen on selvästi perinteisesti miehekkäämpi ja mies taas on feminiinisempi. Mutta useimmiten, useimmissa tapauksissa, se ei ole se toimivin vaihtoehto.

Re: Miten pitää miehen kiinnostusta yllä? 3

Päivämäärä:   8.7.25 10:58:53

Jatkoa:

Ja mikä se terve ja sopiva polarisaatio sitten on ja mitä siihen kuuluu, se pitää jokaisen parin määritellä. Se ei välttämättä ole juuri se, mikä omassa tämänhetkisessä suhteessa vallitsee. Esimerkiksi moni pikkulapsivaiheen ero johtuu siitä, että nainen kokee miehestä tulleen vain yksi lapsi lisää. Mies siis ei ota vastuuta, vaan heittäytyy pikkupojaksi, joka odottaa naisen käskyjä. Naisella on sitten vaihtoehtona joko tehdä kaikki itse tai käskyttää, ettei kaikkea tarvitsisi tehdä itse, ja hän näkee miehen rasitteena eikä enää tukevana, miehekkäänä kalliona, joka miehen pitäisi olla. Nainen joutuu olemaan perheen projektipäällikkö ja vastuunkantaja. Tämä tappaa polarisaation, kunnioituksen, kipinän ja läheisyyden, joko tässä tai jossain muussa järjestyksessä.

Koskaan ei ole kyse vain yksittäisestä pikkuasiasta, kuten siitä, että nyt minä naisena veinkin miehen ravintolaan tai entäs kun minä naisena en tykkää mekoista vaan rennoista ja väljistä housuista. Kyse on kokonaisuudesta. Siksi olisi hyvä, että keskusteluissakin päästäisiin vähän pidemmälle kuin siihen, että tartutaan yksittäiseen esimerkinomaiseen pikkuasiaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.7.25 11:01:56

Ja minun pointtini on nimenomaan se, että on aika turhaa vääntää parisuhdetaitoja noiden yksittäistne esimerkkien kautta, koska oikeasti hyvissä perisuhdetaidoissa on kyse siitä, että tietää omat rajansa ja halunsa samoin kuin kumppanin vastaavat ja osaa päästä tilanteeseen, jossa kaikki saavat haluamansa.

Päivämäärä:   8.7.25 11:03:30

Onpa kummallinen käsitys, että kauppakassien kantaminen olisi jotain hauiksien pullistelemista. Pullisteleeko nainen sitten hauiksiaan myös esimerkiksi lasta kantaessaan, ja muuntaa miehen siten suhteen naiseksi?

Onneksi noin tökerö kapeakatseisuus miehisyydestä ja naisellisuudesta on nykyään harvinaista.

Päivämäärä:   8.7.25 11:08:57

Päivämäärä: 8.7.25 11:01:56

Ja minun pointtini on nimenomaan se, että on aika turhaa vääntää parisuhdetaitoja noiden yksittäistne esimerkkien kautta, koska oikeasti hyvissä perisuhdetaidoissa on kyse siitä, että tietää omat rajansa ja halunsa samoin kuin kumppanin vastaavat ja osaa päästä tilanteeseen, jossa kaikki saavat haluamansa."

Johan tuossa oli melkein kaksi topikkia keskustelua, josta puuttui konkretia eli ne esimerkit. Silloin keskustelu jää vellomaan juuri tuollaiseen abstraktiin tasoon. On helppo sanoa esimerkiksi, että suhde voi hyvin, kun kumppanit huomioivat toisensa. Samoin on helppo sanoa vaikkapa nuo sinun luettelemasi, että hyvässä suhteessa pitää tietää rajansa ja halunsa ja löytää tilanne, jossa molemmat saavat haluamansa. Kaikki ovat näistä varmaan samaa mieltä, tuskin kukaan on eri mieltä. Mutta mitä vaikkapa se huomioiminen sitten on? Kun yksi sanoo, että no se on sitä, että pitäisi käydä treffeillä, yhden mielestä täytyy pitää ulkonäöstä huolta, yhden mielestä keittää toiselle aamukahvit, niin siitä vasta päästään oikeasti keskustelemaan eri näkemyksistä. Jos ei koskaan saa sanoa yhtään yksittäistä konkreettista esimerkkiä, ei koko keskustelussa ole minusta mitään mieltä.

Samahan näkyy vaikka huonosti toteutetuissa työpaikkailmapiiriä koskevissa koulutuksissa. Siellä joku konsultti kertoo 5000 euron esiintyjäpalkkiolla, että hyvä ilmapiiri syntyy siitä, kun arvostetaan toista ja kuunnellaan kaikkia ja otetaan kaikki mukaan. Jokainen kuulija nyökyttelee ja kukaan ei saa siitä koulutuksesta silti yhtään mitään irti, koska se oli pelkkää höttöä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   8.7.25 11:13:49

Kertoisitko ... nyt vuorostasi konkreettisia esimerkkejä siitä miten pidetään molemminpuolinen kiinnostus yllä ja suhde hyvänä? Sen sijaan että kerrot vain, miksi muiden antamat esimerkit ovat huonoja ja taivastelet, että onneksi sinä et ole noin kapeakatseinen? Tuo sinun listasi kun nimenomaan on sitä höttöistä sanahelinää ("tietää omat rajansa ja halunsa samoin kuin kumppanin vastaavat ja osaa päästä tilanteeseen, jossa kaikki saavat haluamansa").

Päivämäärä:   8.7.25 11:14:34

"Kun yksi sanoo, että no se on sitä, että pitäisi käydä treffeillä, yhden mielestä täytyy pitää ulkonäöstä huolta, yhden mielestä keittää toiselle aamukahvit, niin siitä vasta päästään oikeasti keskustelemaan eri näkemyksistä."

No nuo ovat kaikki hyviä esimerkkejä ja kyllähän Ainokainen ja sinä niitä latelitte, enkä minä väitä että teidän esimerkkinne olisivat huonoja. Halusin nimenomaan vain sanoa, että ei pidä jäädä kiinni niihin esimerkkeihin vaan jokainen voi miettiä ihan itse mistä tykkää.

Esimerkiksi minun parisuhteessani sanallinen kehuminen ei ole meille kummallekaan tärkeää, sen sijaan kosketamme toisiamme lähes jatkuvasti. Se toimii, koska me molemmat haluamme juuru sellaisen parisuhteen, jossa näin toimitaan. Yhtä @!#$ähän tämä olisi jos kumppani haluaisi päinvastaisia asioita!

Paras kaverini ja hänen miehensä taas ovat ihan uskomattoman räsikähteleviä tyyppejä, joiden mielestä on ihan parasta kun voi vähintään kerran kuussa riidellä niin että ikkunat helisee. Se kuulemma piristää ja puhdistaa ilmaa. Minä olisin jo heittänyt henkeni tuollaisessa suhteessa :D

Eli siis tuntekaa itsenne ja etsikää sopiva kumppani, jonka kanssa elämä ei ole yhtä vääntämistä. Tai jos on pakko saada juuri se kumppani, jonka kanssa pitää vääntää, niin olkaa ainakin rehellisiä itsellenne ja toisillenne siitä, mistä väännetään ja miksi.

Lähettäjä: haha 
Päivämäärä:   8.7.25 11:17:44

"ja hän näkee miehen rasitteena eikä enää tukevana, miehekkäänä kalliona, joka miehen pitäisi olla"

Heh, ensin sanotaan että jokaisen parin pitäisi itse määritellä asiat, ja heti seuraavassa lauseessa kerrotaan "millainen miehen pitäisi olla" :D

Päivämäärä:   8.7.25 11:21:57

haha: Tässä on kyse minun näkemyksistäni. Minusta hyvä mies on kuin tukeva kallio. En kelpuuttaisi suhteeseen toisenlaista miestä. Joku toinen voi olla toista mieltä ja tykkää epäluotettavasta miesvauvasta - mutta kuinkas moni omista naistutuistasi tykkää sellaisesta ja tykkäisitkö itsekään? No sitähän minäkin... :)

Päivämäärä:   8.7.25 11:23:09

"kuinkas moni omista naistutuistasi tykkää sellaisesta ja tykkäisitkö itsekään? No sitähän minäkin... :)"

Tämä on nimenomaan se mistä tässä on kyse. Toisten on vain ihan mahdotonta uskoa, että joku muu voi tykätä jostain tosienlaisista jutuista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.7.25 11:23:31

"Jos joku taas argumentoi, että MINÄ ainakin haluan olla parisuhteessa täysin oma itseni, niin voi todeta, että onko se "oma itsesi" sitten rönttäinen, piittaamaton, ilkeilevä ja epäsiisti - ja jos on, ei kai liene yllätys, että sellaisen parisuhteet eivät kestä."

Koen, että olla oma itseni liittyy enemmän luonteeseen, kuin ulkonäköön. Ainokaisen tapa heittäytyä tyhmemmäksi ja heikommaksi kuin onkaan, jotta mies näyttäisi fiksummalta ja vahvemmalta on jotain, mitä en ikinä suostuisi tekemään. Mies, jonka itsetunto ei kestä fiksua ja pärjäävää naista, ei ole minun mieheni. En ala esittämään jotain mitä en ole, vain miehen heikkoa itsetuntoa tukeakseni. Onneksi itsestään varmoja henkisesti vahvoja miehiäkin löytyy.

Ulkoisesti se, että voi olla oma itsensä tarkoittaa kohdallani sitä, että miehen on siedettävä se, että haluan käyttää aikaa laittautumiseen. Ja yllättävää kyllä, moni mies ei haluaisi naisen käyttävän tähän aikaa, vaikka kuitenkin toivoisivat naisen näyttävän kauniilta... Uskon, että monen parisuhteessa rapistuneen naisen taustalla on sekin, että he ovat hiljaisesti tyytyneet miehen painostukseen olla käyttämättä aikaa ehostamiseen ja ulkonäköönsä. Painostuksen takana voi olla miehen mustasukkaisuus, ajankäyttö tai se, että mies joutuu katsomaan enemmän lasten perään. Painostus on kuitenkin helppo verhota toteamukseen "ettei sinun tarvitse meikata tai laittautua, olet kaunis tuollaisenaan..." mikä voi olla tottakin, mutta usein vain keino saada nainen käyttämään aikaansa miestä hyödyttäviin juttuihin. Vuosikymmenten varrella olen vain huomannut, että oli naisen tapa "olla itsensä" sitten olla huoliteltu tai huolittelematon, niin parisuhteessa tuota tapaa yritetään herkästi horjuttaa miehen tarkoitusperien hyväksi.

Onnellinen on se suhde missä nainen voi olla sisäisesti ja ulkoisesti oma itsensä, ja yleensä tällaisessa suhteessa keskinäinen kunnioitus ja ne päivittäiset kohteliaisuudet säilyvät.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.25 11:33:01

Vaihtoiko edellisen aloittaja nimimerkkiä? Argumentaatio on ainakin yhtä luokatonta. Mutta saahan sitä rauhassa olla samaa mieltä elähtäneen ja haisevan aloittajan kanssa jos haluaa. (Tämä oli vissiin sitä perusteltua mielipiteen esittämistä jota kaipasit?)

Päivämäärä:   8.7.25 11:34:33

"MINÄ ainakin haluan olla parisuhteessa täysin oma itseni, niin voi todeta, että onko se "oma itsesi" sitten rönttäinen, piittaamaton, ilkeilevä ja epäsiisti"

Minkä takia tämä on oletus, jos joku sanoo ettei halua muuttua miehen takia? Voiko nainen olla ihana ja rakastava vain muuttumalla sellaiseksi miehen takia?

Päivämäärä:   8.7.25 11:37:05

Päivämäärä: 8.7.25 11:23:09

Tämä on nimenomaan se mistä tässä on kyse. Toisten on vain ihan mahdotonta uskoa, että joku muu voi tykätä jostain tosienlaisista jutuista."

Ei, nyt sinä taas oiot mutkia ja vääristelet. Johan minä olen sanonut tässäkin keskustelussa, että jotkut tykkäävät suhteista, joissa vaikkapa mies on feminiininen ja nainen maskuliininen tai että kaikki naiset eivät tykkää kukista. En siis selvästikään ole kategorisesti sanonut, että kaikki tykkäävät aina kaikesta samasta kuin muutkin. On ihan helppo uskoa, että vaikka minä tykkään minttujäätelöstä, niin sinä välttämättä et, ja sekin on helppo uskoa, että joku toinen haluaa luoda uraa ja joku viihtyisi parhaiten kotiäitinä. Ja yllä olevan esimerkin mukaisesti joku voi ihan oikeasti tykätä räiskähtelevästä (huutavasta) kumppanista ja silloin tällöin riitelystä, vaikka se onkin vähän vaikea ymmärtää, mutta kyllä, uskon kun sanotaan.

Mutta joku raja silläkin on, mitä uskoo. Kuinka moni nainen OIKEASTI tykkää siitä, että menee naimisiin ja hankkii lapsia alun perin huolehtivan, aikuisen, vakaan, päätöksentekoon kykenevän miehekkään miehen kanssa ja lapsen saannin myötä mies heittäytyykin vauvaksi, joka ei muka osaa opettelemallakaan hoitaa lasta, ei saa lapselle edes sukkia jalkaan, ei ymmärrä ruokkia sitä tai vaihtaa vaippaa ja kaiken kukkuraksi alkaa sotkea kotona eikä enää edes omia jälkiään siivoa? Sanoisin, että melkein pitää olla jo jokin erikoinen fetissi, että tästä muutoksesta voi aidosti tykätä. Tai sitten tunteiden miestä kohtaan täytyy olla niin laimenneita, että ei kiinnosta enää.

Mutta toki, prove me wrong. Jos joku tulee ihan oikeasti käsi sydämellä kertomaan, että tällainen muutos miehessä kiihottaa ja sai ihan uutta säpinää suhteeseen, niin olen hämmentynyt mutta uskon.

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   8.7.25 11:42:45

No ei ole Kansasin argumentaatio luokatonta vaan sama näkyy mikä edellisessäkin topikissa, eli kun joku on Kansasin kanssa eri mieltä ja ns. kalikka kalahtaa niin paras hyökkäys on väittää, ettei Kansas osaa argumentoida. Kyllä siellä on hyviä argumentteja, mutta monia vaan kirpaisee niin kovaa ettei pysty keskustelemaan vaan pitää vain piikitellä. Just saying.

Topikkiin mulla ei ehkä ole annettavaa kun ne olennaiset asiat on jo sanottu aiemmin.

Päivämäärä:   8.7.25 11:44:24

"En siis selvästikään ole kategorisesti sanonut, että kaikki tykkäävät aina kaikesta samasta kuin muutkin."

Minkä takia sinä sitten kirjoitit tuon aiemmin lainaamani kommentin?

Päivämäärä:   8.7.25 11:50:43

En nyt tiedä, ovatko ..., ... ja .. sama vai kaksi eri henkilöä.

Päivämäärä: 8.7.25 11:14:34

Esimerkiksi minun parisuhteessani sanallinen kehuminen ei ole meille kummallekaan tärkeää, sen sijaan kosketamme toisiamme lähes jatkuvasti. Se toimii, koska me molemmat haluamme juuru sellaisen parisuhteen, jossa näin toimitaan. Yhtä @!#$ähän tämä olisi jos kumppani haluaisi päinvastaisia asioita!"

No niin, siinä on sitä konkretiaa. Eikä tästäkään ole kenelläkään syytä pillastua ja alkaa vääntää juttua niin, että ai teilläkö ollaan iho ihossa kiinni 24/7 ja koskaan ette sano toisistanne mitään hyvää ja koko ajan harrastetaan kuivaseksiä. Tästä minussa on kyse keskustelussa.

Päivämäärä: 8.7.25 11:34:33

"MINÄ ainakin haluan olla parisuhteessa täysin oma itseni, niin voi todeta, että onko se "oma itsesi" sitten rönttäinen, piittaamaton, ilkeilevä ja epäsiisti"

Minkä takia tämä on oletus, jos joku sanoo ettei halua muuttua miehen takia? Voiko nainen olla ihana ja rakastava vain muuttumalla sellaiseksi miehen takia?"

En tiedä, mistä tuollaista päättelit. Siis tietenkin nainen voi olla luonnostaan ja sinkkuna ihana ja rakastava eikä vain miehen takia. Tuo kirjoittamani liittyi siihen, kun keskustelun aihe on, että mitä voisi tehdä parisuhteessa saadakseen miehen mielenkiinnon pysymään. Mielestäni esimerkiksi niin, että jos on muidenkin ihmisten kanssa ihana, kiva ja ulkoisestikin siisti, niin ei anna tilanteen lipsua sellaiseksi, että oman miehen kanssa rupeaakin ilkeäksi, välinpitämättömäksi ja epäsiistiksi.

Päivämäärä:   8.7.25 11:53:45

Päivämäärä: 8.7.25 11:44:24

"En siis selvästikään ole kategorisesti sanonut, että kaikki tykkäävät aina kaikesta samasta kuin muutkin."

Minkä takia sinä sitten kirjoitit tuon aiemmin lainaamani kommentin?"

Kerroin jo ylempänä: koska se edustaa MINUN henkilökohtaista mielipidettäni. Kaikkiin omiin mielipiteisiin ei kirjoiteta alkuun "Minun mielestäni...". Kun siis kirjoitin, että miehen tulisi olla tukeva kallio, se tarkoittaa, että näin on minun mielestäni. Sinun mielestäsi ehkä ei.

Ja jos luet ne kaikki aiemmat viestini, huomaat sieltä kyllä, että sanon monessakin asiassa, että ihmisiä on erilaisia ja kaikki eivät tykkää aina samasta, vaikka joitakin ns. suuria linjoja voidaan hahmottaa (esimerkiksi se, että naisellisissa naisilla on yleensä enemmän vientiä kuin epänaisellisilla naisilla). Jo siitä voisi päätellä, että en kuvittele kaikkien olevan samanlaisia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 11:58:21

Minä en halua kohdella kumppaniani sukupuolena, vaan yksilönä. Miehekkäitä miehiä ja naisellisia naisia on varmasti olemassa, mutta monen kohdalla kyse on myös ympäristön odotusten täyttämisestä - eikä välttämättä siitä, mitä itse haluaisi olla. Meillä mies ei koe tarvetta pullistella ostoskassien kantamisella eikä minua kiinnosta osoittaa kätevän emännän taitoja ruoanlaitolla, vaan tilanteesta riippuen kumpi tahansa voi kantaa ostoksia tai tehdä ruokaa. Tykkään huomioida kumppaniani ja hän minua, mutta näissä ei kyllä mietitä mitään maskuliinisia ja femiinisiä energioita. En tarvitse mieheltä vahvistusta naisellisuudelleni tai feminiinisyydelleni eikä hänkään ole ilmaissut tarvitsevansa vahvistusta miehisyydelleen tai maskuliinisuudelleen. Ne eivät horjuneet edes silloin, kun minä naisena opetin häntä vaihtamaan autonrenkaat. :D Ennemminkin olemme jutelleet siitä, että haluamme rikkoa perinteisiä sukupuolirooleja ja jakaa esimerkiksi kotityövastuut tasaisemmin ja opetella kumpikin tekemään vähän kaikkea. Hiljalleen on sitten tehty enemmän jakoa sen mukaan, että mistä töistä kumpikin tykkää enemmän.

Päivämäärä:   8.7.25 12:00:56

"kuinkas moni omista naistutuistasi tykkää sellaisesta ja tykkäisitkö itsekään? No sitähän minäkin... :)"

"Kerroin jo ylempänä: koska se edustaa MINUN henkilökohtaista mielipidettäni. Kaikkiin omiin mielipiteisiin ei kirjoiteta alkuun "Minun mielestäni...". Kun siis kirjoitin, että miehen tulisi olla tukeva kallio, se tarkoittaa, että näin on minun mielestäni. Sinun mielestäsi ehkä ei."

Sinun mielipiteesi siis on, että kukaan minun naistutuistani tai minä itse en voi tykätä tietynlaisesta kumppanista, sitäkö sinä yrität selittää?

Päivämäärä:   8.7.25 12:11:28

Päivämäärä: 8.7.25 12:00:56

Sinun mielipiteesi siis on, että kukaan minun naistutuistani tai minä itse en voi tykätä tietynlaisesta kumppanista, sitäkö sinä yrität selittää?"

Voi hyvä isä. :) Antaa olla. Minä kerroin jo ylempänä, mitä tarkoitan, että lisäksi totesin, että jos voit käsi sydämellä sanoa tykkääväsi kumppanina miehestä, joka muuttuu lapsensaannin myötä epäluotettavaksi ja kykenemättömäksi miesvauvaksi, olen hämmentynyt mutta VALMIS USKOMAAN, koska kyllä poikkeuksia aina on ja ihmiset tykkäävät jopa kummallisemmista asioista (esim. niille sarjamurhaajillekin on omat ihailijansa, jotka lähettävät rakkauskirjeitä). Mutta etpä ole sanonut, hiljaista on ollut. Sen sijaan edelleen intät, että eikö muka ihmiset voi tykätä eri asioista. En keskustele tästä asiasta kanssasi enempää, koska nyt kierretään kehää ja sinä et usko sitä, mitä silmiesi edessä on ihan selvällä suomen kielellä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   8.7.25 12:11:56

Kolme pistettä joko ei osaa lukea tai sitten on ihan vain tyhmä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.25 12:21:45

"No ei ole Kansasin argumentaatio luokatonta vaan sama näkyy mikä edellisessäkin topikissa, eli kun joku on Kansasin kanssa eri mieltä ja ns. kalikka kalahtaa niin paras hyökkäys on väittää, ettei Kansas osaa argumentoida. Kyllä siellä on hyviä argumentteja, mutta monia vaan kirpaisee niin kovaa ettei pysty keskustelemaan vaan pitää vain piikitellä. Just saying"
Ne on sitten kirjoitettu johonkin muuhun ketjuun kuin tähän. Tässä ketjussa argumentaatio on luokatonta tai oikeastaan puutteellista. Eli häntä mukaillen, jos olet hänen kanssaan samaa mieltä, tykkäät elähtäneistä ja haisevista ihmisistä. Just saying...

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   8.7.25 14:36:00

Kiitos Kansas, että yrität selittää tätä samaa asiaa kuin itsekin yritin. Ei siis tosiaan ole kyse mistään sen kummemmasta kyse, kuin ylipäätään tapaillessa eli toiseen halutaan tehdä vaikutus, kumminkin päin. Jostain kumman syystä täällä vain halutaan väittää, ettei sellaiseen ole ollut tarvetta.

Toitkin esille, että kun tapaillaan ihmistä, jolle kuka tahansa on potentiaalinen kumppani ja jolla sitä valinnanvaraa ei juurikaan ole, niin silloin voi hyvin riittää huomattavasti vähempikin. Ja huomaahan sen täälläkin. Sinä puhut miesvauvojen kehnosta markkina-arvosta ja Kaksi pistettä suivaantui siitä, että turha yrittää väittää, että etteikö hän ja hänen tuttavansa voisi sellaisesta pitää. Totuus on kuitenkin se, etten ole koskaan edes kuullut naisesta, joka ehdottomasti haluaisi miehen, jota pitää passata ja hoivata kuin lasta. Ja joka ei kykene olemaan se tasa-arvoinen kumppani. Huvittavaa tässä on se, että esimerkiksi tämän nimimerkin tarve väittää vastaan on niin kova, ettei hän huomaa puhuneensa itseään tässä pussiin. Ensin siis syytetään mua miehen miellyttämisestä kun kerroin huomioivan miestäni, joka tekee sitä vähintään saman verran minulle. Sitä ei siis tehdä, mutta on ihan ok päästää mies taantumaan lapsen asteelle suhteessa?

Mutta näin mä ajattelinkin, että siitä tässä on kyse. Projisoinnista ja omista turhautumista sekä katkeruutta aiheuttaneista kokemuksista. Mikäli tosiaan on yhdessä tälläisen mieslapsen kanssa, ei taatusti tule edes mieleen kehua kumppania ja nostaa hänen itsetuntoaan. Se voitaisiinkin nähdä jo miehen edessä kumarteluksi ja turhiksi tempuiksi.

Sen sijaan on täysin toinen asia tapailla ja olla suhteessa korkean markkina-arvon omaavan kanssa. Tälläisellä henkilöllä on varaa valita, joten miksi hän tyytyisi kumppaniin, joka pihtaa kehuja ja huomionosoituksia. Kummankaan osapuolen ei tarvitse joustaa liiemmin odotuksistaan ja näin ollen niillä on merkitystä yleensä myös tapailuvaiheen jälkeen. Se alhaisen markkina-arvon omaavan kumppani kun ei siitä mihinkään yleensä lähde, vaikka parisuhde itsessään ei niin kovin tyydyttävä olisikaan. Rakastumisen ja intohimon (jos niitä ylipäätään on ollut) tilalle tulevat muut syyt jäädä suhteeseen. Jos todelliset syyt parisuhteessa olemiselle ovat lapset, lemmikit, yhteinen asunto, talous, pelko yksinjäämisestä yms., on helppo keulia sillä, ettei se oma parisuhde tosiaan tarvitse mitään parisuhdetaitoja säilyäkseen.

Surullista on, että se oma tilanne nähdään normaalina, sillä ne muutkin ympärillä olevat suhteet saattavat voida yhtä huonosti. Ystävien kanssa lähinnä haukutaan niitä omia puolisoita tai sitten ne ovat lähinnä yhdentekeviä. Pakollinen paha, joka lähinnä toimii välineenä niiden asioiden saavuttamiseksi tai ylläpitämiseksi, jotka itselle koetaan tärkeiksi.

Tällöin aivan taatusti kolahtaa ja lujaa, kun joku kertoo että on voinut pitkälti valita omat kumppaninsa. On inhimillistä, että se lyö kasvoille sen todellisuuden, ettei oma parisuhde ole suinkaan se unelmien täyttymys ja tällöin monella herää valtava tarve mitätöidä kivun aiheuttaja. Ollaan valmiita haukkumaan omien sanojensa mukaan onnellisessa parisuhteessaan elävät "miesten eteen sirkustemppuja tekeviksi bimboiksi" joilla ei ole lainkaan omanarvontuntoa. Vaikka todellisuudessa se, jolla sitä ei riittävästi ole, on se osapuoli joka on luopunut jopa uskosta siihen, että aidosti hyvä parisuhde voisi olla hänellekin mahdollista.

Ja nyt ei ole kyse siitä, että täällä meistä olisi kukaan toista parempi naisena. Tälläiset uskomukset ovat usein monen asian summa ja myös itselleni tuttuja. Ja kun taustalla on huonoja kokemuksia, on usein vaikea uskaltaa asettaa itsensä alttiiksi ja laittaa suhteen eteen nk.kaikkensa peliin. Ilman sitä uskallusta, ei kuitenkaan voi myöskään saavuttaa mitään.

Me usein luulemme että valmiiksi epäilemällä ja vähättelemällä, voimme pienentää mahdollisen torjunnan tai menetyksen tuskaa eikä se ole niin. Pahimmillaan vain estämme itseltämme mahdollisuuden siihen aitoon rakkauteen, jossa kummallakin on mahdollisuus kasvaa ja olla se paras versio itsestään.

Päivämäärä:   8.7.25 14:42:11

Pahoittelut, Kaksi pistettä oli tietenkin ketjuun kirjoittanut Kolme pistettä.

Lähettäjä: nekku 
Päivämäärä:   8.7.25 14:47:21

Minun olisi tosi vaikea nähdä itseni onnellisena parisuhteessa, joka perustuu voimakkaassti "miehekkäiden" ja "naisellisten" ominaisuuksien ympärille polarisoitumiseen.

Osa naisista on aika naisellisia, ja heistä yleensä viehättyvät ns. miehekkäät miehen ja toisin päin. Uskon, että näiden välillä voi olla onnellisia suhteita ja varmasti onkin. Heidän suhteensa vaan tuntuvat olevan kovin erilaisia kuin minkä itse miellän onnelliseksi ja tasapainoiseksi suhteeksi.

Omat, onnelliset suhteeni ovat alkaneet niin, että on kokenut sen huuman, kun voi toisen kanssa kokea olevansa täysin hyväksytty juuri omana itsenään, ilman että tarvitsee niin älyttömästi tehdä vaikutusta tai esittää mitään. Sen, kun tuntuu että toisen kanssa vaan synkkaa ja klikkaa voimakkaasti ihmisinä, ei ensisijaisesti miehenä ja naisena.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.7.25 14:54:07

"Sinä puhut miesvauvojen kehnosta markkina-arvosta ja Kaksi pistettä suivaantui siitä, että turha yrittää väittää, että etteikö hän ja hänen tuttavansa voisi sellaisesta pitää."

Älä valehtele. En ole keskustellut mistään miesvauvoista täällä.

"Huvittavaa tässä on se, että esimerkiksi tämän nimimerkin tarve väittää vastaan on niin kova, ettei hän huomaa puhuneensa itseään tässä pussiin."

Lisää valehtelua.

"Mikäli tosiaan on yhdessä tälläisen mieslapsen kanssa, ei taatusti tule edes mieleen kehua kumppania ja nostaa hänen itsetuntoaan."

Tiedoksesi, kuten ylempänä jo kirjoitin, niin en hankkiudu suhteeseen heikkoitsetuntoisen miehen kanssa. Muunkinlaisia on. Olen viimeisen kappaleeni kaltaisessa suhteessa: Onnellinen on se suhde missä nainen voi olla sisäisesti ja ulkoisesti oma itsensä, ja yleensä tällaisessa suhteessa keskinäinen kunnioitus ja ne päivittäiset kohteliaisuudet säilyvät.

Ainokainen voisi opetella lukemaan, ennen kuin lähtee vaahtoamaan mitä sattuu summan mutikassa.

Päivämäärä:   8.7.25 15:15:03

nekku: Ihan samoin. Itse en kuitenkaan tarkoittanut sitä, enkä usko että Kansaskaan tarkotti.

Ja juuri noinhan rakastumisessa käy, että tulee se kokemus siitä että sut hyväksytään täysin. Siitä huolimatta rakastuminen on myös tietynlainen taikapeili, jossa kummatkin näyttävät hieman paremmilta kuin ovat. Ja niin sen tulee ollakin.

Tässä kun ei edelleenkään puhuta esittämisestä yhtään mitään. Sen sijaan on mun mielestä kummallista kuulla, ettei rakastunut ihminen muka tahtoisi tehdä vaikutusta ihmiseen, joka on rakastunut. Se ei mitenkään sovi rakastumisen määritelmään. Et voi mitenkään esittää, että sulle on rakastuneena ollut täysin sama, mitä toinen susta ajattelee. Ja ettet koskaan olisi muka tehnyt mitään siitä lähtökohdasta, että toiselle tulisi susta hyvä mielikuva. Se ei vain voi olla totta. Sen sijaan sä ilmeisesti ajattelet tämän joko liian vaikean kautta tai sitten on kyse nimenomaan näistä, joilla niitä kriteerejä ei juurikaan ole. Kaikki käy ja huuma tulee jo siitä, että ylipäätään joku huomaa ja on kiinnostunut. Huomasin että puhuit useista onnellisista suhteista. Kuitenkin, johonkin ne on ilmeisesti päättyneet? Mihin se onni siis katosi? Olisiko tilanne ollut toinen, jos suhteeseen olisi panostettu enemmän, molemminpuolin?

Lähettäjä: nekku 
Päivämäärä:   8.7.25 15:30:50

Kyllä mulla on aika kovat kriteerit. Suurimmalta osalta liittyvät miehen älykkyyteen ja jonkinlaiseen kunnianhimoon, ja sitten siihen, etten ole kiinnostunut tuollaisista perinteisen "miehekkäistä" miehistä, eli ei pelkästään miesporukoissa hengaavaa, ei mitään autonrassausta tai penkkiurheilua. Kiinnostuksen kohteet on kaikki olleet korkeasti koulutettuja ja älykkyytensä ansiosta kaikki, joihin olen mennyt suhdetasolla sekaantumaan, ovat myös päätyneet ainakin suomalaisella mittapuulla erittäin varakkaiksi, vaikka eivät seurustelun alussa sitä olekaan olleet.

En itsekään ole perinteisen naisellinen, enkä haluaisi, että minusta kiinnostuttaisin nimenomaan naisellisten ominaisuuksien perusteella, vaikka pidänkin ulkonäöstäni jokseenkin huolta, eli en ole myöskään miehekkään näköinen, mutta en käyttäydy naisellisesti enkä heittäydy autettavaksi. Jos teen vaikutuksen, teen sen keskustelutaidoilla ja sillä, että oikeasti on jotain yhteisiä kiinnostuksen kohteita, joiden päälle rakentaa.

Sinänsä ihan onnellinen nuoruuden suhde päättyi kun minulta lopulta tunteet kuolivat. Välissä suhde loppui, kun toiveet elämässä olivat sittenkin liian erilaisia. Nykyinen suhde on ollut jo lähemmäs 20 vuotta ja on edelleen erittäin onnellinen. Meillä riittää yhteisiä jutun aiheita, suunnitelmia ja projekteja edelleen. Eksien kanssa olen edelleen ystäviä, koska sitä yhteistä oli aika paljon enemmänkin kuin "minä tarzan, sinä jane"-tyyppinen polarisointleikki.

Päivämäärä:   8.7.25 16:34:28

"Lähettäjä: nekku
Päivämäärä: 8.7.25 14:47:21

Omat, onnelliset suhteeni ovat alkaneet niin, että on kokenut sen huuman, kun voi toisen kanssa kokea olevansa täysin hyväksytty juuri omana itsenään, ilman että tarvitsee niin älyttömästi tehdä vaikutusta tai esittää mitään. Sen, kun tuntuu että toisen kanssa vaan synkkaa ja klikkaa voimakkaasti ihmisinä, ei ensisijaisesti miehenä ja naisena."

En minäkään usko, että esittäminen on millään lailla hyväksi, koska se paljastuu kyllä ajan mittaan. Jos esittää esimerkiksi treffailuvaiheessa, että on itsestään huolta pitävä, huomaavainen ja antelias ja suhteen myötä paljastuu ihan toisenlainen ihminen, niin erohan siitä tulee tai vähintään tyytymättömyys suhteeseen. Eikä toisaalta ole sen parempi, että esittää olevansa kotihiiri, jotta saisi tykkäämänsä toisen kotihiiren ihastumaan, ja oikeasti kärsii sellaisesta elämäntyylistä ja lopettaa matkailuharrastuksensa toisen takia.

"Sen, kun tuntuu että toisen kanssa vaan synkkaa ja klikkaa voimakkaasti ihmisinä, ei ensisijaisesti miehenä ja naisena."

Hmm. Niin... Mitä tarkoitat sillä, että ei klikkaa miehenä ja naisena niinkään vaan ihmisinä? Mikä se ero on, tai onko sellaista edes? Vetovoimastahan molemmissa on kyse, ja se mikä vetovoimaa aiheuttaa, on sitten makukysymys - väitän edelleen, että _useimmissa_ tapauksissa siinä on nimenomaan mieheyden ja naiseuden välistä vetovoimaa, joka eroaa esimerkiksi kavereiden välisestä vetovoimasta. Mutta toisaalta tunnen itsekin ihmisiä, jotka ihastuvat todella "androgyyneihin" tyyppeihin, ja näiden pariskuntien välillä on vaikea nähdä mitään mies-nainen-polarisaatiota.

"Lähettäjä: nekku
Päivämäärä: 8.7.25 15:30:50

Kyllä mulla on aika kovat kriteerit. Suurimmalta osalta liittyvät miehen älykkyyteen ja jonkinlaiseen kunnianhimoon, ja sitten siihen, etten ole kiinnostunut tuollaisista perinteisen "miehekkäistä" miehistä, eli ei pelkästään miesporukoissa hengaavaa, ei mitään autonrassausta tai penkkiurheilua. Kiinnostuksen kohteet on kaikki olleet korkeasti koulutettuja ja älykkyytensä ansiosta kaikki, joihin olen mennyt suhdetasolla sekaantumaan, ovat myös päätyneet ainakin suomalaisella mittapuulla erittäin varakkaiksi, vaikka eivät seurustelun alussa sitä olekaan olleet."

Mielenkiintoista: tarkoittaako perinteisen miehekäs sinulle autonrassaaja-penkkiurheilija-tyyppistä miestä? En sano, että olet väärässä, koska ei sille kai mitään kiveen kirjoitettua määritelmää ole, mikä on "perinteisen miehekäs". Minusta tuo kuulostaa ehkä enemmän sellaiselta amistyypiltä. Ei penkkiurheilu kai miestä varsinaisesti pahennakaan, paitsi ehkä sitten, jos miehen oma vartalo on tyyppiä dad body ja mies pelkästään katsoo sivusta, kun muut urheilevat. Eikä autonrassaustaitokaan ole pahasta vaan hyvästä niin kuin muutkin käytännön taidot. Mutta itselleni miehekkyys tarkoittaa näiden kriteerien yhdistelmää:

- Luotettava ja rehellinen

- Mies tekee järkevyyden ja kohtuuden rajoissa kaiken oman naisensa onnen eteen unohtamatta silti omaansa. Myös silloin, kun joskus mieheltä vaaditaan siihen venymistä.

- Mies haluaa tarjota naiselleen sen, mihin suinkin pystyy. Jos hän on varakas, hän haluaa käyttää rahaa yhteisen onnen luomiseen ja siihen, että naisenkin elämästä tulisi miellyttävää ja helppoa. Mies ei ole 50-50-tyyppi, joka haluaa puolittaa laskut koska "ei tässä mitään siivellä elijöitä katsella", vaan laskut puolitetaan sitten, jos tulotaso sitä vaatii (eli Suomen elinkustannuksilla ja palkkatasolla hyvin usein). Miehekkäälle miehelle on ilon ja ylpeyden aihe, jos hän on siinä asemassa, että pystyy ja saa tarjota naiselle asioita.

- Mies ei halua hyväksikäyttää naisia millään tavalla fyysisesti tai tunnepuolella. Olipa hän sinkku tai varattu, hän ei koske humalaiseen parikymppiseen naiseen baarissa, jos näyttää siltä, että tyttö saattaisi katua miehen mukaan lähtemistä. Jos hän harrastaa yhden yön juttuja, hän ei yritä uskotella etsivänsä mitään vakavaa. Suhteessa hän ei petä eikä halua olla laastarisuhteessa. Nämä eivät tarkoita, että seksiä vasta avioliitossa, vaan sellaista yleistä rehtiyttä.

- Miehekäs mies ei ajattele, että nainen on heikko, vaikka kantaisikin aina kauppakassit naisen puolesta ja vaihtaisi autoon renkaat. Miehekäs mies arvostaa naisen ominaisuuksia eikä näe naisia heikkoina ihmisversioina, vaikka tietäisikin täysin, että on itse paljon voimakkaampi ja joissain asioissa osaavampi. (Ja tässä muuten avain siihen, miksi minusta on kiva antaa miehen vaikkapa kantaa ne kauppakassit, vaikka urheilullisena naisena tietenkin pystyisin tekemään sen itsekin. Se on minusta huomionosoitus ja rakastava ele eikä mikään "sinä heikko kylkiluu et kumminkaan pysty niin annas kun mää kannan.")

- Mies on luonteeltaan luontevasti päätöksiä tekevä, vastuuta kantava ja arjen langat käsissään pitävä. Hän ei tarvitse naista opastamaan, että laskut pitää maksaa ajallaan ja yli varojen ei sovi elää.

- Miehellä täytyy olla mielenterveys jokseenkin kuosissa, ja jos hetkellisesti ei ole, hänellä on oltava sen verran järkeä päässä, että tekee asialle tarvittavat toimenpiteet.

- Miehekkään miehen ei periaatteessa tarvitse välttämättä olla kovin älykäs, mutta ainakin itselleni vetovoimaan tarvitaan älykkyyttä, sivistystä ja keskustelutaitoa.

- Ulkonäköasiat ovat loppusilaus eivätkä varsinaisesti tee miehestä miehekästä tai epämiehekästä, mutta oma makuni on sellainen, että minun on vaikea nähdä pinkissä hameessa oleva mies miehekkäänä.

En siis itse ajattele, että joku gorilla-asennossa kävelevä tatuoitu salihirmu on miehekäs mies. Joku Jere Karalahti on huumesekoiluineen ja apukoulutason kirjoitustaitoineen hyvin kaukana miehekkäästä.

Päivämäärä:   8.7.25 16:36:25

Ja vielä unohtui listalta itsevarmuus. Miehekäs mies on itsevarma ja jämäkkä. Hän haluaa muille hyvää ja hänestä on helppo pitää, mutta hän ei ole ylikäveltävä, vaan osaa tarvittaessa myös jyrähtää ja asettaa luontevasti rajat.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   8.7.25 17:25:37

Piti antaa edelliseen ketjuun esimerkki omasta elämästäni liittyen markkina-arvoon: mieheni sanoi minulle joskus, että mietti kanssani seurustelua, koska olen "paljon tasokkaampi" kuin hän ja se sotii hänen turvallisuudentunnetta vastaan. Olin ällikällä lyöty ja toisaalta ymmärsin, mitä hän tarkoitti ja tulin siitä hyvin surulliseksi. En nähnyt (enkä näe vieläkään) asiaa niin, että meillä olisi jokin tasoero, mutta kai se niin on, kun olen kuullut kiertotietä muilta vihjailua siitä, että olen hänen kanssaan vain rahan takia.. tympeää! Onneksi mies kuitenkin otti riskin, koska rakastan häntä koko sydämestäni!

Pointti ehkä oli, että korkea markkina-arvo tai miten sen haluaa ilmaista, voi myös kääntyä ihmistä itseään vastaan.

Päivämäärä:   8.7.25 18:30:46

"Lähettäjä: Pistepistepiste
Päivämäärä: 8.7.25 17:25:37

Pointti ehkä oli, että korkea markkina-arvo tai miten sen haluaa ilmaista, voi myös kääntyä ihmistä itseään vastaan."

Niinhän se voi. Baareissahan yleensä ne kaikkein kauneimmat naiset eivät ole niitä, joita eniten lähestytään, koska suuri osa miehistä ajattelee "way out of my league" ja lähestyy tavallisemman näköisiä nättejä naisia. Superkaunista lähestyvät todella itsevarmat tai sitten ne, jotka ovat niin kännissä, etteivät ymmärrä kuusta tai maasta. :) Vaikka tietysti markkina-arvoon kuuluu paljon muutakin kuin ulkonäkö.

"Lähettäjä: Ainokainen
Päivämäärä: 8.7.25 14:36:00

Sen sijaan on täysin toinen asia tapailla ja olla suhteessa korkean markkina-arvon omaavan kanssa. Tälläisellä henkilöllä on varaa valita, joten miksi hän tyytyisi kumppaniin, joka pihtaa kehuja ja huomionosoituksia. Kummankaan osapuolen ei tarvitse joustaa liiemmin odotuksistaan ja näin ollen niillä on merkitystä yleensä myös tapailuvaiheen jälkeen. Se alhaisen markkina-arvon omaavan kumppani kun ei siitä mihinkään yleensä lähde, vaikka parisuhde itsessään ei niin kovin tyydyttävä olisikaan. Rakastumisen ja intohimon (jos niitä ylipäätään on ollut) tilalle tulevat muut syyt jäädä suhteeseen. Jos todelliset syyt parisuhteessa olemiselle ovat lapset, lemmikit, yhteinen asunto, talous, pelko yksinjäämisestä yms., on helppo keulia sillä, ettei se oma parisuhde tosiaan tarvitse mitään parisuhdetaitoja säilyäkseen."

Näin on. Monilta unohtuu, että yllättävän moni ihminen jopa omassa lähipiirissämme on kumppaninsa kanssa muusta syystä kuin siksi, että rakastaa toista ja näkee toisen varsinaisena saaliina, josta kannattaa pitää kiinni. Osalla suhde on alkanut ihailusta ja rakkaudesta ja tilanne onkin muuttunut vuosien varrella, ja kaikilla ei alun perinkään ole ollut kyse näistä vaan enemmänkin siitä, että otetaan se mitä saadaan, vaikka oma mies-/naisihanne olisi todella kaukana siitä millaisen kanssa ryhdytään suhteeseen ja ehkä perustetaan perhe.

Jos yhdessä ollaan enimmäkseen tottumuksen ja käytännön asioiden vuoksi (lapset, yhteinen talo ja laina, raha-asiat, arjen helppous), on helppo uskoa, että ei siinä tule paljon panostettua. Sitten voikin vaihtaa pieruverkkarityyliin ja lakata pidättelemästä niitä pierujakin kumppanin seurassa, lihoa 20 kg ja lopettaa kaikenlaisen omasta olemuksestaan huolehtimisen ja olla kavereille, työkavereille ja oikeastaan kaikille muille paljon kivempi kuin omalle kumppanilleen. Koska jos ollaan yhdessä tottumuksesta, ei se toinen lähde kälppimään. Ja silloin voi todellakin yrittää selittää kaikille muille ja eritoten itselleen, että minun Perttini ei kaipaa naiselta mitään naisellisuutta, luonteen lempeyttä, normaalipainoa tai kipinää, koska tuossahan se on tähänkin saakka pysynyt.

Tosirakkaus toki kestää vastamäkiäkin, mutta ei niitä vastamäkiä pitäisi tehdä silkkaa piittaamattomuuttaan ja laiskistumistaan, koska tulee niitä kaikille muutenkin jossain vaiheessa.

Päivämäärä:   8.7.25 19:49:54

Kansas: Olipas hyvin sanottu. Just tuo, että näkeekö sen oman kumppanin lottovoittona itselleen, määrittää paljolti sitä, kuinka paljon vaivaa ollaan valmiita näkemään sen parisuhteen eteen.

Itse katson päivittäin omaa miestäni ihaillen ja muistan myös sanoittaa ihailuni ja rakkauteni. Tiedän myös, että edustan sitä samaa "seitsemän oikein" -kumppania hänelle. Hän ei myöskään ole perinteinen mies, jos sillä tarkoitetaan urheilua ja autoja. Päinvastoin, hän on aina ollut enemmän kiinnostunut mm.historiasta ja politiikasta. Opiskellut yliopistossa ja omaa vahvan yleissivistyksen. Ulkonäöltään näyttää muusikolta ja pukeutuu erittäin hyvin sekä persoonallisesti.

Miehisyyttä on munkin mielestä naisestaan ja perheestään huolehtiminen. Sellainen arjen kalliona toimiminen. Kyllä tällä vasara pysyy kädessä ja tekee meillä kaikki raskaat työt. Kantaa kauppakassit yms. Sen lisäksi kuitenkin myös siivoaa, hoitaa lapsia, käy kaupassa, laittaa ruokaa ja vie koiria. On super huomaavainen ja ottaa arjessa enemmän koppia, jos oon esim.väsynyt ja tekee sen pyytämättä. Antaa mun harrastaa ja toteuttaa itseäni. Kun tähän sit tosiaan lisätään yhteiset arvot ja maailmankuva sekä tulevaisuudenhaaveet, on mies aika lailla kaikkea sitä, mitä voisin toivoa. Ja kun hän vielä sattuu olemaan ulkoisesti mun mielestä komein näkemäni mies (aidosti) ja meillä on intohimoa toisiamme kohtaan vielä näin vuosienkin päästä, olisin hullu jos en tekisi kaikkea mahdollista jotta hän olisi yhtä onnellinen kanssani, kuin mitä minä olen hänen kanssaan. Luulen että aika moni nainen asemassani ajattelisi aivan samoin.

Päivämäärä:   8.7.25 20:31:15

Minullakin on muusikon näköinen ja hyvällä tavalla persoonallisesti pukeutuva mies. :D Huomaavainen, aina ajattelemassa minun onneani ja tyytyväisyyttäni. Keskustelutaitoinen. Eläinrakas ja kunnioittaa luontoa. Antaa paljon läheisyyttä ja tykkää saada sitä. Arvostaa läheisiään ja on hyvin pidetty, mutta osaa olla myös jämäkkä ja sanoa ei. Taitava monissa ns. miesten töissä, ja jos ei jotain osaa, aina tuntee jonkun, joka osaa. Eikä se ole niin siitäkään kiinni, kuinka paljon niitä asioita itse osaa, vaan olennaista on, että on toimeen tarttuva luonne. Tykkää minusta kuin hullu puurosta niin kuin minäkin hänestä edelleen näiden monien vuosien jälkeen, naimisissa ollaan ja arki on intohimoista, kipinä ei ole hävinnyt mihinkään. Tiedän hänen näkevän minut vastaavanlaisesti (ei kaikkia samoja ominaisuuksia vaan nimenomaan naisena) ja uskon, että molemmat pidämme toisiamme ns. samantasoisina. Tiedän, että saisin jonkun muunkin erittäin hyvän miehen ja hänellä olisi taas naisten keskuudessa vientiä, mutta ei sillä ole väliä, koska haluamme olla toistemme kanssa.

Tästä lähtökohdasta tuntuisi oudolta, että heittäisi kaiken ihan lekkeriksi eikä enää yhtään ajattelisi, miten tämä suhde pidetään onnellisena. Kyllä minä hänenkin puoleltaan haluan, että homma ei mene liian "rennoksi" - kalsarit on edelleen syytä vaihtaa uusiin, kun ne ovat reikäiset, suihkuja ei jätetä väliin siksi että ollaan naimisissa eikä treffeillä käymistä ole mitään syytä lopettaa (tai räplätä siellä sitä mainittua kännykkää). Ihan äärimmilleen vietynä rentous ei ole hyvä, koska äärimmillään se tarkoittaa laiskistumista.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.7.25 21:01:19

Ainokainen ja Kansas. Kuinka teillä on aikaa kirjoitella tänne näitä julmetun pitkiä jaaritteluviestejä?

Päivämäärä:   8.7.25 21:17:02

?: Ei mun arki niin hektistä ole, vaikka elämä onkin täyttä.

Ja kiitos Kansas, kuulostaa hyvin samankaltaiselta kuin meilläkin. Ja kyllä mä toivon tätä samaa ihan jokaiselle, (joten kai siinäkin on vastausta yllä esitettyyn kysymykseen). Mullakin meinasi mennä elämä hukkaan väärän ihmisen kanssa. Aina siis pelkkä rakkaus ei tosiaankaan riitä (sitä kyllä oli eksänkin kanssa) vaan kyllä onnistuneeseen parisuhteeseen vaaditaan sekä hyvät lähtökohdat että sen parisuhteeseen hoitamista. Meiltä eksän kanssa puuttui noi vikat kun oltiin vaan liian erilaisia. Mentiin myös liian nuorena yhteen ja just kuviteltiin, että kun nyt tässä ollaan, niin liitto pysty jotenkin itsekseen kasassa. Eikä siinä tosiaan niin käynyt. Toisaalta myös kiitollinen siitä kokemuksesta, jotta en sitä virhettä taatusti tee tämän rakkauden kohdalla.

Ja onneksi olkoon. Sulla on jotain ihan mielettömän hyvää. d

Päivämäärä:   8.7.25 21:29:13

"
Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 8.7.25 21:01:19

Ainokainen ja Kansas. Kuinka teillä on aikaa kirjoitella tänne näitä julmetun pitkiä jaaritteluviestejä?"

Tein päivän kaikki muut hommat viestien kirjoittamisen ulkopuolella. Lisäksi sekä kirjoitan että ajattelen nopeasti, ei tuollaiseen viestiin mene montaa minuuttia. Siksi. :D

Ainokainen, kiitos!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.7.25 21:55:30

Kansas ja Ainokainen. Kilvan kiittelevät toisiaan...Naurettavaa... same person.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.