Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pitää miehen kiinnostusta yllä? Osa 2.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   5.7.25 16:34:13

Piste kirjoitti mulle:

"Miehet on kuitenkin tosi yksinkertaisia otuksia." (Minä)

Vastasit: "Tämä kertoo eniten nimenomaan sinusta ja deittailemistasi miehistä. Itse olen kiertänyt yksinkertaiset otukset aina kaukaa."

Tästä huomaa, ettet taida ymmärtää sitä, että vaikka me olemme miesten kanssa hyvin samanlaisia, niin joitakin eroja myös on. Mies ei ole toinen nainen. Ja kun ymmärtää nämä meidän pienet erot, on aika helppoa olla se nainen joka sekä herättää että pitää halutessaan kiinnostuksen yllä.

On ihan eri asia tapailla miestä, jolla ei ole valtavasti valinnanvaraa kumppaneiden suhteen, kuin sellaista, jolla sitä on. Tapailuun ja erilaisiin suhteisiin (Yhden illan juttu, panokaveri, lyhyt aikainen ihastus, vaimomatskua yms. ) liittyy paljon erilaisia juttuja, joita ei edes välttämättä osata ottaa huomioon, silloin kun miehen mielestä jokainen kiinnostusta näyttävä/siihen vastaava nainen on potentiaalinen vaimo.

On musta myös hassua, etteivät kaikki naiset tajua, kuinka helppoa se miehen kiinnostuksen herättäminen on. Toisaalta, mä olen aina saanut kaikki miehet jotka oon halunnut, etten sillä tavalla osaa lainkaan pelätä esim.pakkeja. Ne kun ei kuulu mun maailmaan.

Eikä siinä ole kyse mistään pelaamisesta. Jotkut on vaan hurmaavampia kuin toiset ja omaavat karismaa. On kuitenkin tiettyjä juttuja, mitkä muita ihmisiä vetää puoleensa ja näitä on mm.ulkonäkö, itsevarmuus, karisma, älykkyys, huumorintaju, ystävällisyys ja korkea sosiaalinen älykkyys, sekä tietenkin menestys. Jos ei näitä ole aikuiseksi ehdittyään ymmärtänyt, se kertoo vain susta ja tapailemistasi miehistä.

Näillä siis herätetään kiinnostusta ja pidetään myös yllä. Kiinnostusta pidetään yllä myös olemalla terveellä tavalla itsenäisiä, hyviä seksissä, hyviä muiden ihmisten kohtaamisessa, huomiomalla toista, jakamalla yhteisiä arvoja ja tulevaisuuden suunnitelmia yms. Jos näissä missään kohdissa jää kovin vajaaksi, joutuu todella kompensoimaan muilla osa-alueilla.

Joten ei tapailu mitään rakettitiedettä ole. Ja tosiaan, miehet on sen verran yksinkertaisia, ettei ne harvoin tykkää kovin ripustautuvasta naisesta. Hyvä itsetunto ei ole todellakaan synonyymi jatkuvalle viesteillä pommittamiselle ja huomion hakemiselle. Päinvastoin. Aloitteen voi tehdä, mutta se kannattaa olla niin hienovarainen että mies luulee tehneensä sen aloitteen itse.

Miehet tykkää nähdä vaivaa naisensa eteen. Ja tämä siis koskee heitä, joilla on kokemusta naisista ja ovat niiden kanssa hyviä. On varmasti ihan eri juttu tapailla jotain suht kokematonta pallinaamaa, jolla menee sormi suuhun jos deittailua pitäis jotenkin itse viedä eteenpäin. Heitä varten on ihan omat justiinat, jotka todellisuudessa määräävät kaapin paikan ja riehaantuvat tälläisestä keskustelusta "koska meillä on kaikki ollut täysin tasa-arvoista koko ajan ja me ollaan tunnettu täysin samoin ihan koko ajan.." Koko toi ajatus siitä, ettei mies saa olla lainkaan mies tai nainen naisen asemassa suhteessa, saa mut vähän oksentamaan suuhuni.

Re: Miten pitää miehen kiinnostusta yllä? Osa 2.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.25 16:38:29

:D
sellasta sitten.

Päivämäärä:   5.7.25 16:54:28

Hieno avautuminen Hermanni. Ja kertoo enemmän sinusta kuin miehistä.

T. Toinen piste

Päivämäärä:   5.7.25 16:56:11

Miehet ovat yksinkertaisia eikä heidän tapailunsa ole rakettitiedettä, mutta silti aiheesta saa pitkän viestin, jossa luettelee reilut parikymmentä ominaisuutta ja asiaa, mitä pitäisi omata ja missä pitäisi olla hyvä herättääkseen miehen kiinnostuksen ja pitääkseen sen yllä.

Viimeistään viimeisen kappaleen paasaus pallinaamoista ja justiinoista paljastaa kaiken tarpeellisen, jos ei siihen mennessä ole vielä havahtunut kirjoituksen ristiriitaisuuteen ja mielipuolisuuteen. :D

Päivämäärä:   5.7.25 16:57:47

Aloittajan tekstistä huokuu katkeruus muiden tasavertaisia suhteita kohtaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.7.25 17:00:37

Ihan järkyttävää skeidaa...

Päivämäärä:   5.7.25 17:12:12

Tuliko aloittajalle koskaan mieleen, että läheskään kaikki eivät ole kiinnostuneita kuvailemistasi yksinkertaisista miehistä, joille kuitenkin pitää esittää kaikenlaisia temppuja, jotta heidät saisi kiinnostumaan saati sitten pysymään suhteessa? Jos tuo olisi totuus miehistä, niin luulen että aika moni valitsisi mieluummin olla yksin. Suuri osa naisista varmaan halutessaan OSAISI miellyttää jotain yksinkertaisia miehiä, mutta kysymys kuuluu miksi pitäisi.

Onneksi itse olen suhteessa aivan ihanan, älykkään, seksikkään ja kaikkea muuta kuin yksinkertaisen miehen kanssa, joka on rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   5.7.25 17:34:59

"mä olen aina saanut kaikki miehet jotka oon halunnut"

Heh. Vanha sanonta kuuluu, että kaikki saa mutta kaikki ei saa kaikilta. Kannattaa kokeilla haluta vaikka jotakin miljardööriä tai bradpittiä.

Lähettäjä: Mitvit 
Päivämäärä:   5.7.25 17:40:32

"Kiinnostusta pidetään yllä myös olemalla terveellä tavalla itsenäisiä, hyviä seksissä, hyviä muiden ihmisten kohtaamisessa, huomiomalla toista, jakamalla yhteisiä arvoja ja tulevaisuuden suunnitelmia"

Jos arvot eivät ole yhteiset, NAINEN teeskentelee "saadakseen" miehen ja jatkossa pitääkseen kiinnostusta yllä? Tai jos miehen tulevaisuuden suunnitelmat muuttuukin niin taas nainenkin on samaa mieltä, että kiinnostus pysyy yllä, niinkö?

Kova tarve on olla mies/parisuhde ja pitää se mies, jos koko elämän keskipisteenä on miehen miellyttäminen ja "kiinnostuksen ylläpitäminen". No, kukin tavallaan ja jos se mies/parisuhde sitten jostakin syystä on niin välttämätön, niin ei kai siinä sitten. Tuuliviirinä vaan myötäilemään milloin mitäkin "yhteistä" arvoa ja suunnitelmaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.7.25 17:42:29

"Tuliko aloittajalle koskaan mieleen, että läheskään kaikki eivät ole kiinnostuneita kuvailemistasi yksinkertaisista miehistä, joille kuitenkin pitää esittää kaikenlaisia temppuja, jotta heidät saisi kiinnostumaan saati sitten pysymään suhteessa? Jos tuo olisi totuus miehistä, niin luulen että aika moni valitsisi mieluummin olla yksin. Suuri osa naisista varmaan halutessaan OSAISI miellyttää jotain yksinkertaisia miehiä, mutta kysymys kuuluu miksi pitäisi.

Onneksi itse olen suhteessa aivan ihanan, älykkään, seksikkään ja kaikkea muuta kuin yksinkertaisen miehen kanssa, joka on rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen."

Aamen.
Järkevät miehet myös näkevät esittämisen ja temppuilun läpi. Mies kertoi ihastuneensa minussa nimenomaan siihen, että olin luonnollinen ja en koettanut esittää mitään, mitä en ollut.

Suosittelen samaa näille kaikenmaailman ainokaisille. Jos mies ei ole kiinnostunut sinusta, hän ei kiinnosti eikä häntä saa "pidettyä" vaikka olisi kuinka ihana, kaunis, älykäs jnejne. Ajatella, se mies voi jopa vaihtaa sinua "huonompaan", joka on henkilönä kiinnostavampi kuin sinä juuri siksi, ettei tee mitään sirkustemppuja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.7.25 17:46:39

Naiset, jotka hokevat etteivät ole kiinnostuneita pelailemaan tai esittämään miehille kaikenlaisia temppuja, ovat juuri niitä joilla ei riitä karisma ja vetovoima miessukupuolta kohtaan. Kun taas niille joilla riittää, ei tule moinen vaihtoehto edes mieleen, eivätkä he sellaisia lue toistenkaan kirjoittamien rivien välistä.

Päivämäärä:   5.7.25 17:53:04

.. , sovitaan sitten niin, jos tasapainoinen parisuhde ilman pelailua ei ole sinulle normi. Miehelleni riittäisi kyllä vientiä, mutta valitsipa kuitenkin minut mieluummin.

Voi sinua, .. .

Päivämäärä:   5.7.25 17:53:33

"Naiset, jotka hokevat etteivät ole kiinnostuneita pelailemaan tai esittämään miehille kaikenlaisia temppuja, ovat juuri niitä joilla ei riitä karisma ja vetovoima miessukupuolta kohtaan. Kun taas niille joilla riittää, ei tule moinen vaihtoehto edes mieleen, eivätkä he sellaisia lue toistenkaan kirjoittamien rivien välistä."

Edellisessäkin ketjussa oli aika monta karismatonta ja vetovoimatonta onnistunut jo löytämään itselleen miehen pitkään parisuhteeseen. :D Eiköhän kyse ole lähinnä siitä, että nämä etsivät erilaista kumppania ja suhdetta kuin peleistä ja tempuista innostuvat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.7.25 17:55:57

Itsehän olen erittäin monimutkainen ja vaikeasti miellytettävä mies.

Päivämäärä:   5.7.25 17:57:09

. , ehkä nuo pelailijat etsivät näitä jännämiehiä? Minä taas etsin aikuista, tasapainoista ihmistä, jolla on meidän yhteiselämän lisäksi myös omat harrastukset ja mielenkiinnon kohteensa. Sellaista perinteistä tasaista kivaa arkea, jossa parisuhdetta hoidetaan yhdessä, mutta on myös aikaa ja mahdollisuus omiin juttuihin.

Päivämäärä:   5.7.25 18:00:32

"Mies kertoi ihastuneensa minussa nimenomaan siihen, että olin luonnollinen ja en koettanut esittää mitään, mitä en ollut."

Sama täällä.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   5.7.25 18:02:08

Jos toinen ei (joko alunalkaen tai enää) kiinnosta niin on se ja sama, mitä hän tekee koska kiinnostusta ei ole. Tietäähän sen itsestäänkin eikä miehet nyt niin erilaisia ole - jos joku ei kiinnosta, ei se kiinnosta vaikka se tekisi tai olisi tekemättä mitä tahansa.

"Miehet tykkää nähdä vaivaa naisensa eteen."

No ei kyllä kukaan normaalilla itsetunnolla varustettu mies "tykkää nähdä vaivaa" jos se tarkoittaa jotakin nainen kiukuttelee kunnes mies on mieliksi-pelleilyä. Ei kukaan normaali ihminen halua olla työläässä parisuhteessa kaikenaikaa "näkemässä vaivaa". Läheisriippuvaiset sun muut kotoa omituisen parisuhdemallin saaneet on sitten erikseen, heille normaali parisuhde ja kumppani on tylsä ja mitä enemmän on säätöä ja vaivaa niin sen parempi. Tulee ilmeisesti jotenkin tärkeä fiilis.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   5.7.25 18:13:43

"Naiset, jotka hokevat etteivät ole kiinnostuneita pelailemaan tai esittämään miehille kaikenlaisia temppuja, ovat juuri niitä joilla ei riitä karisma ja vetovoima miessukupuolta kohtaan."

Et voisi olla enempää väärässä. Mulla on ihan nollatoleranssi millekään pelailulle ja olen 100 % oma itseni. Jos se ei riitä niin voi lähteä lätkimään, enkä vaivaudu tätä asennetta edes mitenkään peittelemään. Siitä huolimatta tai ehkä just siitä johtuen innokkaita miehiä on pörrännyt jaloissa jopa ärsyttävyyteen asti. En edes ole mikään superkaunotar vaan aika tavallisen näköinen nainen, joten oletan sen olevan nimenomaan itseluottamuksesta kumpuava karisma joka noita miehiä vetää puoleensa. Itsehän en mitään huomiota edes kaipaisi vaan tulisin erinomaisesti toimeen ilmankin.

Päivämäärä:   5.7.25 18:33:54

"onnistunut jo löytämään itselleen miehen"

Tämä kertookin riittävästi. Jos miehen löytämistä pitää jonain saavutuksena, niin ilmeisesti kiinnostuneita ehdokkaita ei ole juuri jaloissa pyörinyt.

Päivämäärä:   5.7.25 18:36:07

.. , turha tarttua jonkun käyttämään yksittäiseen sanamuotoon.

Lähettäjä: Tulppu 
Päivämäärä:   5.7.25 18:43:43

"Naiset, jotka hokevat etteivät ole kiinnostuneita pelailemaan tai esittämään miehille kaikenlaisia temppuja, ovat juuri niitä joilla ei riitä karisma ja vetovoima miessukupuolta kohtaan. Kun taas niille joilla riittää, ei tule moinen vaihtoehto edes mieleen, eivätkä he sellaisia lue toistenkaan kirjoittamien rivien välistä."

Hauska kommentti. Minulla riittäisi kyllä vientiä, mutta olen onnellisessa parisuhteessa, johon on päädytty ilman pelejä ja pohtimista, miten miehen kiinnostusta voisi pitää yllä. Olen aito, oma itseni.

Ainokaisesen kaltaisista tulee vähän mieleen, ettei sitä oikeaa, omaa persoonallisuutta oikein ole, joten mukaudutaan sen mukaan, mistä ajatellaan kenenkin tykkäävän. Eikä siinäkään oikeastaan mitään väärää ole.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.7.25 19:14:18

Aloittajan ominaisuuksiin kuuluvat "mm. ulkonäkö, itsevarmuus, karisma, älykkyys, huumorintaju, ystävällisyys ja korkea sosiaalinen älykkyys, sekä tietenkin menestys". Silloin on toki loogista, että "mä olen aina saanut kaikki miehet jotka oon halunnut, etten sillä tavalla osaa lainkaan pelätä esim.pakkeja. Ne kun ei kuulu mun maailmaan."

Aloituksesta jäi kuitenkin kokonaan puuttumaan, miten se miehen kiinnostus pidetään yllä, jos kaksi tavista kohtaa. Kun on noin täydellinen, että kaikki miehet juoksevat perässä ja ovat valmiiksi polvillaan, eihän siinä tarvitse enää pelailla. Mieluummin kuitenkin olisin kuullut hyväksi havaittuja pelivinkkejä.

Päivämäärä:   5.7.25 19:22:20

Ainokaisen ulkonäöstä on paha mennä sanomaan mitään, mutta kirjoituksista ei kyllä älykkyys varsinaisesti loista. Mutta onhan se hienoa että löytyy silti itsevarmuutta. ;)

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   5.7.25 19:23:21

"mä olen aina saanut kaikki miehet jotka oon halunnut"

Mistä sinä tiedät, millaisia nämä "halutut ja aina saadut" miehet on olleet? Että olisiko ne saanut kuka tahansa? On eri "tasoisia" ihmisiä, joten edelle mainittu miljardööri ja pittinbrädi on harvalle sitä tasoa, joka "aina saadaan" vaikka kuinka haluttaisiin. Että joku naapurin pena, sakke salilta tai työpaikan insinööri ei ole ihan samanlainen "saaminen".

Lähettäjä: Nuutu 
Päivämäärä:   5.7.25 19:28:57

Ainokainen väänsi trollihanat kaakkoon. ;D

Alkuperäinen aloittaja ei miettinyt miehen saamista, vaan pysymistä jo olevassa suhteessa. Toivon, että hän kehtaa olla aidosti oma itsensä - tunteellinen, välittämistään ilmaiseva ja avoin.
Jos mies on suomalaiseen tapaan välttelevä tunteissaan ja varmuudeksi vähän kylmä, pihtaa rakkautta, sen osoittamista, lämpöä, ja ahdistuu jos pitäisi sanoa naiselle jotain jolla tehdä toisen olo rakastetuksi, niin joutaa valitettavasti mennä. Mikäli ei siis ole niin rohkea, että uskaltaa opetella vähän tunnetaitoja.

Ei kenenkään pidä kutistaa itseään, tunteitaan eikä tarpeitaan siksi, ettei olisi roikkuja. Eikä se ole automaattisesti roikkuja, joka kaipaa vastavuoroisuutta suhteessaan, ja kyllä myös aika ajoin vakuutuksen toisen tunteista. Tämän kieltäminen ja leimaaminen pelkästään epävarmaksi roikkumiseksi on kylmän, itsekkään ja pahoinvointia aiheuttavan asenneilmaston hyväksymistä ja edistämistä. Meillä on sitä tässä maassa jo ihan tarpeeksi.

Päivämäärä:   5.7.25 20:16:53

"onnistunut jo löytämään itselleen miehen"

"Tämä kertookin riittävästi. Jos miehen löytämistä pitää jonain saavutuksena, niin ilmeisesti kiinnostuneita ehdokkaita ei ole juuri jaloissa pyörinyt."

Kyllä se on nykypäivän sarjadeittailu- ja kertakäyttökulttuurissa nimenomaan löytämistä, kun osuu kohdalle mies tai nainen, joka ei pelaile näitä pelejä, vaan haluaa sitoutua. Teitä pelailijoita kyllä riittäisi vaikka joka sormelle, jos siihen leikkiin haluaisi ryhtyä.

Päivämäärä:   5.7.25 20:40:26

"Mistä sinä tiedät, millaisia nämä "halutut ja aina saadut" miehet on olleet? Että olisiko ne saanut kuka tahansa? On eri "tasoisia" ihmisiä, joten edelle mainittu miljardööri ja pittinbrädi on harvalle sitä tasoa, joka "aina saadaan" vaikka kuinka haluttaisiin. Että joku naapurin pena, sakke salilta tai työpaikan insinööri ei ole ihan samanlainen "saaminen"."
Mutä ihmeen väliä sillä on, kuinka moni muu saattaisi olla kiinnostunut samasta tyypistä kuin minä? Oikeastiko valitsette kumppanin sen mukaan, miten moni muu hänet haluaisi ettekä sen mukaan, onko hän juuri teille sopiva ja mieluisa.

Päivämäärä:   5.7.25 20:43:12

"Kyllä se on nykypäivän sarjadeittailu- ja kertakäyttökulttuurissa nimenomaan löytämistä, kun osuu kohdalle mies tai nainen, joka ei pelaile näitä pelejä, vaan haluaa sitoutua. Teitä pelailijoita kyllä riittäisi vaikka joka sormelle, jos siihen leikkiin haluaisi ryhtyä."

Totta tämäkin. Jos onnistuu löytävän järkevän ja tasapainoisen yksilön, niin sietääkin olla tyytyväinen tilanteeseen. Sutta ja sekundaa on joka sormelle ja varpaillekin, mutta hyviä harvassa.

Päivämäärä:   5.7.25 20:49:37

"Mutä ihmeen väliä sillä on, kuinka moni muu saattaisi olla kiinnostunut samasta tyypistä kuin minä? Oikeastiko valitsette kumppanin sen mukaan, miten moni muu hänet haluaisi ettekä sen mukaan, onko hän juuri teille sopiva ja mieluisa."

Näinpä. Toimii myös toisinpäin eli minua ei voisi vähempää kiinnostaa millainen mieslauma perässä juoksee, kun itselle riittää se yksi napakymppi ja muut ovat aivan yhdentekeviä.

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   5.7.25 21:10:38

Tuolla miljonääri-bradpitt-jutulla tarkoitettiin varmaan sitä, että jos joku kehuu aina saaneensa kaikki miehet, jotka on halunnut, on vähän eri asia onko ne miehet tyyliin kalsarimalli-pääjohtajia vai pönäköitä varastopenoja. Ei pönäkän varastopenan "saamiseksi" vaadita naiselta yhtä paljon kuin kalsarimallin-pääjohtajan kohdalla, esim. ulkoisesti. Brad pitin kaunis on vähän eri tasoa kuin varastopenan kaunis.

Päivämäärä:   5.7.25 22:04:01

Tää on kyllä mahtava paikka, joka ei koskaan petä.

Niille, jotka eivät selkeästi ymmärtäneet lukemaansa: Nuo mitä luettelin, on joko ihmisen ominaisuuksia tai ei ole. Ne eivät ole mitään temppuja. Miten ne voisivat sitä olla?

Imeisesti ne tuntuu kovin monelle tässäkin ketjussa niin kovin kaukaiselta, että on pakko yrittää lohduttaa itseään, sillä että munkin on pakko vaan feikata tälläistä ja pelata jotain pelejä. Miten voi feikata karismaa tai sosiaalista älyä, entä seksitaitoja? Mites ulkänäön suhteen? Miten ruma feikkaa kaunista?

Ja kyllä mä sen ymmärrän. Jos ei koskaan ole kokenut sitä, että ihan aidosti saa valita juuri sen miehen kuin haluaa, voi olla sitä vaikea tajuta. Sen verran voin vinkata ettei sellaiset naiset miesten perässä juokse, vaan toisinpäin.

Ja kyllä, nämä samat ominaisuudet kiinnostaa myös miehissä. Se taisi mennä vähän ohi, vai mitä? Sitten kun tapaat tuollaisen miehen, niin hänellä on myös niin paljon valinnanvaraa, että jokin siinä naisessa on oltava tuntuvasti erilaista, jotta edes kiinnostaa tutustua sen paremmin.

Esim. Mun nykyinen mies oli tottunut siihen että hänen perässään juostiin ja nyt joutuikin toimimaan toisin. Aika pian alkoikin sitten kiinnostamaan tosissaan ja lopetti muiden tapailun. Jos mä olisin alussa heittäytynyt sen jalkoihin kuten monet muut, niin me ei oltais nyt tässä eli naimisissa. Samoin, jos toi ei olis tehnyt sitä duunia mun eteen, ei me oltais tässä. Muhunkin kun piti tehdä vaikutus jollain muulla kuin sillä että on kivannäköinen ja fiksu mies, joka on musta kiinnostunut. Niitä kun on tavattu muitakin. Nyt mies on tietenkin täysin korvaamaton mutta mistä sen olisi voinut alussa tietää? Ei mistään.

Juuri tämän vuoksi tutustutaan ja se, että toiselle yritetään näyttää parhaita puolia, kuuluu siihen vaiheeseen. Tää on niin hauskaa kun täällä joutuu vääntämään rautalankaa ihan perusjutuista, kun sitten joku epävarma tulee tähänkin kiljumaan, ettei varmasti pidä paikkaansa ja mekin miehen kanssa vain alusta asti vertailtiin traumoja.. Ja että Ainokainen on niin onneton ettei se muuten miestä saa, kuin feikkaamalla parhaita puoliaan.. Eli kyse on ilmiöistä jotka ihan kaikki normaalit aikuiset käsittää, mutta kun ne osuu niin kovaa johonkin omaan epävarmuuteen, niin on pakko teilata koko juttu ja samalla nolata itsensä.

Kaikki tietää että miehet tykkää valloittaa ja kaikki tietää että alussa kumminkin puolin pohditaan ja toivotaan että kiinnostus säilyy, jos itse on kovin ihastunut toiseen. Ja näytetään niitä omia parhaita puolia, saatetaan jopa käydä laittamassa uusi tukka tai aloittaa joku uusi harrastus.

On siis tietenkin naisia joilla vain leikitään ja naisia jotka itse leikkii. Niin se vain on. Sama pätee miehiin. Sit jossain kohtaa tulee vastaan se vastakappale ja ootkin valmis vakavaan suhteeseen ja suhtaudut siihen ihan toisin kuin muihin. Tää nyt on niin normaalia kuin olla ja voi.

Sit taas jos on sellainen nainen/mies et tosiaan kuvittelee hääkellojen soivan jokaisen vähänkin kiinnostavan/ kiinnostuneen kohdalla, niin on kovin helppo syyttää toista osapuolta pelailusta. Se voi olla sitä tai sit olla olematta. Helpointa oliskin jos osaa itse myös pelin säännöt ja täällä ei niitä naisia taida liiemmin olla, paria lukuunottamatta.

Ja sit suututaan kun joku laukoo totuuksia. Nää väännelmät miesten miellyttämisestä ja nöyrästä persoonasta on suorastaan surkuhupaisia. Eipä nyt tytöt projisoida, eihän?

Miksi sen oman elämänkumppanin miellyttäminen muuten on noin iso kirosana? Eikö se liity ihan normaaliin parisuhteeseen että halutaan toiselle hyvää? Ajatteletteko te tosiaan siinä arjessakin toisen huomioimista jonain pelailuna? Entä toisinpäin, pelaako mies jos tekee jotain sua miellyttääkseen? Vai koskeeko tämä vaan naisia tai tarkemmin ottaen mua?

Ja Piste: Useimmille sellaisille, joilla on varaa valita, se kumppanin markkina-arvo on ihan merkittävä tekijä. Eikö nuo "Vain sisäinen kauneus merkitsee" ja "Kyllä mä olisin rakastunut mun mieheen vaikka se painaisi 300kg" ole vähän lapsellista? Ja jos nämä ei siis ole totta, niin myös sulle on ulkonäöllä ollut merkitystä. Se oma peili vain usein määrittää sen, kuinka paljon sillä ulkonäöllä voi just sulle olla väliä. Mutta aivan taatusti sillä kaikille on jonkin verran merkitystä.

Ja nämä "kauneus ja hyvä luonne ei asu samassa ihmisessä "- jutut on vähän ikäviä. Näinkö sä itsellesi olet kertonut? Uskotko siihen kaikkien kohdalla vai vain miehesi? Sillä osa on voinut valita sen hyvännäköisen, jolla olis vientiä vaikka kuinka ja joka on siitä huolimatta luonteeltaan mahtava ja just sulle sopiva kaikin puolin. Vaikka kaikki ei voi valita kaikkea, niin osa voi. Eikö tätä muka ole opittu jo lapsena?

Sivusta: Jos joku saa kaikki ketä haluaa, niin vastaus on yleensä aika helppo. Mieti vaikka miehiä, joita sä oot elämäsi aikana halunnut?

Päivämäärä:   5.7.25 22:09:19

Se, että puhuu jostain markkina-arvosta ihmisten ja parisuhteiden kohdalla kertoo ettei tiedä ollenkaan mistä puhuu.

Päivämäärä:   5.7.25 22:16:29

Netissä kuka tahansa voi feikata olevansa mitä ja millainen tahansa. Että sikäli.

Lähettäjä: Hxc 
Päivämäärä:   5.7.25 22:21:49

"Ja sit suututaan kun joku laukoo totuuksia. Nää väännelmät miesten miellyttämisestä ja nöyrästä persoonasta on suorastaan surkuhupaisia. Eipä nyt tytöt projisoida, eihän?"

Missä täällä on lauottu totuuksia? Mielipiteitähän nämä ovat.
Sanoit Ainokainen, että miehen piti tehdä duunia sun eteen. Mitä tämä duuni käytännössä oli?

Päivämäärä:   5.7.25 22:21:52

"On siis tietenkin naisia joilla vain leikitään ja naisia jotka itse leikkii."

Niin, ja sitten on niitä naisia, joilla ei todellakaan leikitä ja jotka eivät itsekään leiki muilla. Toivottavasti ei tule shokkina.

Tuolla vuodatuksellasi tulit taas paljastaneeksi aika paljon lähinnä itsestäsi ja omasta vinksahtaneesta maailmankuvastasi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.7.25 22:24:33

Hahahaha, Ainokainen paljasti todellisen luonteensa :DD

Lähettäjä: Puopolo 
Päivämäärä:   5.7.25 22:27:37

Tällä Ainokaisella on ainakin huono luetunymmärtäminen ja mahdottoman suuret luulot itsestään. Viihdyttävää.

Päivämäärä:   5.7.25 22:30:05

"Ainokaisesen kaltaisista tulee vähän mieleen, ettei sitä oikeaa, omaa persoonallisuutta oikein ole, joten mukaudutaan sen mukaan, mistä ajatellaan kenenkin tykkäävän. Eikä siinäkään oikeastaan mitään väärää ole."

Aamen.

Päivämäärä:   5.7.25 22:34:40

Vähän vaikea kyllä uskoa että yksikään oikeasti älykäs mies olisi Ainokaista jaksanut pitemmän päälle, mutta ehkä hän ei sitten ole sellaisia tavoitellutkaan.

Päivämäärä:   5.7.25 22:53:33

"Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista". Olis kyllä kurjaa olla noin huonolla itsetunnolla varustettu, että jaksaa olla kateellinen jopa tuntemattomalle netin keskustelupalstalla tuossa määrin?

Te voitte ihan rauhassa ajatella mitä haluatte. Se ei mun todellisuutta muuta mihinkään. Mulla ei ole mitään tarvetta todistella teille mitään. Ehkä on parempi että sovitaan että mä puhun omiani, kenenkään markkina-arvolla ei ole väliä eikä sua kauniimpia ja kiinnostavampia naisia oikeasti ole olemassa. Ketään. Tai ei ainakaan täällä. Ettei nyt tule liian paha mieli?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.7.25 23:03:20

"Olis kyllä kurjaa olla noin huonolla itsetunnolla varustettu, että jaksaa olla kateellinen jopa tuntemattomalle netin keskustelupalstalla tuossa määrin?"

Sitähän me juu :D

Päivämäärä:   5.7.25 23:33:53

Kateellinen? Miksi joku olisi kateellinen kenenkään mielipiteistä, varsinkaan jos pitää niitä huonoina?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   5.7.25 23:40:00

Mulla ei ole mitään tarvetta todistella teille mitään.

^ Eipä. Mitä nyt muutaman maratoniviestin verran, mutta ei sitten sen enempää.

Päivämäärä:   6.7.25 01:05:16

Piste ja kumppanit: Tämä argumentointi on kyllä tosi tasokasta. Kuka aikuinen nimittää toisen mielipiteitä huonoksi? Onko tuo nyt ainoa, mitä osaat sanoa? Että mä olen tyhmä ja mun mielipiteet on huonoja *tää sellaisen viisivuotiaan äänellä, joka on suuttunut.

Kun kerrot, millainen itsellesi tuntematon ihminen on ja liität häneen määritelmiä ja ominaisuuksia, joilla ei ole tosielämän kanssa mitään tekemistä, ei ole kyse mielipiteestä vaan ainoastaan mielikuvasta. Nämä mielikuvat nousevat usein sieltä omasta mielenmaisemasta, omista tunteista ja käsityksistä. Siksi otin tuon projisoinnin esiin, koska tämä on täydellinen esimerkki siitä. Ja se, millaiseksi kieltämiseksi ja mitätöimiseksi tämä monen kohdalla meni, kertoo siitä että nämä mun mielipiteeni osui ja upposi moneen tavalla, jonka kanssa mulla ei ole mitään tekemistä.

Eikä näillä naurettavilla "ää-ää, Ainokainen on tyhmä ja valehtelee. Se on taatusti ruma eikä sillä varmaan ole miestäkään.Tai jos se on sellaisen saanutkin, niin se on joku yksinkertainen varastomies, jota Ainokainen huijasi." - jutuilla ole oikeasti mitään merkitystä. Paitsi sulle, joka niitä kirjoitat. Mistä sulla on noin paha olla? Miksi sun pitää saada itsesi ja muut uskomaan ettei mun kirjoittamani ole totta? Miksi sen uhkaa sun todellisuutta näin kovin?

Lähettäjä: Mjf 
Päivämäärä:   6.7.25 01:43:55

Kattokaapa millaisia läskipäitä "pääsee" parisuhteeseen eli ei se todellakaan aina vaadi mitään karismaa, menestystä, sosiaalista älykkyyttä jne jne :D

Päivämäärä:   6.7.25 02:03:47

Joo ihan varmasti jokainen nainen pääsee johonkin suhteeseen, jos on pakkomielle "päästä" ja mikä tahansa kelpaa.

"On kuitenkin tiettyjä juttuja, mitkä muita ihmisiä vetää puoleensa"
Niin on ja niihin ei kuulu epävarmuus, huono itsetunto, paremmin menestyvien dissaus tai alakoulutason luetunymmärtäminen, mitä tässä ketjussa suuri osa osoittaa.

Päivämäärä:   6.7.25 08:21:17

"kenenkään markkina-arvolla ei ole väliä eikä sua kauniimpia ja kiinnostavampia naisia oikeasti ole olemassa"

Tietenkin on olemassa mua kauniimpia ja kiinnostavampia naisia. Ihan kuten on olemassa mun miestä komeampia ja kiinnostavampia miehiä. Normaalissa parisuhteessa nuo vaan ovat lopulta niin merkityksettömiä asioita, että ei ole pelkoa että kumpikaan vaihtaisi, kun ollaan just tälleen tylsästi täydellisiä toisillemme, ilman mitään pelailuja ja vaivan näkemistä.

Päivämäärä:   6.7.25 09:37:08

Sen sijaan, että jankataan viestikaupalla, onko yksi anonyymi nettikirjoittaja niin yliverto kuin väittää olevansa, olisi kiinnostava kuulla, onko joku tosiaan onnistunut pitämään pelikeinoin yllä suhdetta, joka olisi muuten luonnostaan kaatunut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.7.25 09:38:33

Ja oliko tämä pelaaja onnellinen tilanteessaan.

Päivämäärä:   6.7.25 10:26:55

Ainokainen tuntuu tässä olevan se, joka ei kykene hyväksymään kuin kaltaistensa olemassaolon. Tai ainakin meidän, jotka emme markkina-arvoja mieti, täytyy ilmeisesti olla jotenkin alempaa kastia. Jos pelailijoiden pitää alentaa muita kohottaakseen omaa markkina-arvoaan, niin siitä vaan. :D Tosin, tuskin edes kilpailisimme samoista kumppaneista.

Markkina-arvojen määrittely on juurikin osa sitä pelikirjaa, mihin ei kiinnosta yhtään lähteä mukaan. Minulle ihmissuhteet eivät ole mitään peliä eivätkä toiset ihmiset pelinappuloita. Minä en pelaa kenelläkään eikä kukaan pelaa minulla. Kumppaniksi on valikoitunut kanssani samalla tavoin ajatteleva.

Lähettäjä: UskoToivo 
Päivämäärä:   6.7.25 10:33:29

"Tietenkin on olemassa mua kauniimpia ja kiinnostavampia naisia. Ihan kuten on olemassa mun miestä komeampia ja kiinnostavampia miehiä. Normaalissa parisuhteessa nuo vaan ovat lopulta niin merkityksettömiä asioita, että ei ole pelkoa että kumpikaan vaihtaisi, kun ollaan just tälleen tylsästi täydellisiä toisillemme, ilman mitään pelailuja ja vaivan näkemistä."

Niin, siihen asti kunnes suhde päättyy, niin kuin se 90% päättyy ennemmin tai myöhemmin, enkä nyt puhu kummankaan osapuolen kuolemasta. :)

Päivämäärä:   6.7.25 10:42:46

Näissä viimeisissä viesteissä vedettiin nyt jotenkin ihmeellisesti pelaaminen ja vaivannäkeminen yhteen. Totta kai suhteiden eteen pitää nähdä vaivaa eikä toista kannata pitää itsestäänselvyytenä. Se ei kuitenkaan tarkoita mitään ihmeellisiä peliliikkeitä toisen mielenkiinnon ylläpitämiseksi, vaan tasapainoista ja vastavuoroista suhdetta, jossa kumpikin osoittavat välittämistä ja ovat sitoutuneet yhteiselämään. Minulle tasapainoinen ja vastavuoroinen suhde ei ole esimerkiksi sitä, että miehen tulisi olla naista lahjova valloittaja ja naisen pitäisi leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa. Jollekin toiselle hyvä parisuhde voi olla tätä, mutta ainakin tiedän silloin, ettemme sovi yhteen.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   6.7.25 10:46:25

Minäpä kerron teille nyt harvinaisen miesnäkökulman tähän keskusteluun. Kuten joku tuolla aiemmin jo veikkasinkin, me miehet olemme tosiaankin melko yksinkertaisia otuksia. Homma menee nimittäin näin:

-Jos mies on sinusta kiinnostunut niin ei sinun tarvitse sitä kiinnostusta mitenkään "pitää yllä" (kunhan et ghostaa, ole tyly tai etäinen tms.) Kyllä se pysyy ihan itsestään.

-Jos taas mies ei ole sinusta kiinnostunut, niin ei ole olemassa mitään sellaista taikatemppua millä saisit sen kiinnostuksen säilymään muuta kuin korkeintaan hyvin hetkellisesti ja tilapäisesti.

Päivämäärä:   6.7.25 10:55:25

"Niin, siihen asti kunnes suhde päättyy, niin kuin se 90% päättyy ennemmin tai myöhemmin, enkä nyt puhu kummankaan osapuolen kuolemasta. :)"

Joo, ihan varmasti ainoastaan markkina-arvoiset ja kauniit ja kiinnostavat voivat luoda suhteen, joka päättyy vasta toisen kuolemaan. <3

Päivämäärä:   6.7.25 11:06:23

"Minäpä kerron teille nyt harvinaisen miesnäkökulman tähän keskusteluun. Kuten joku tuolla aiemmin jo veikkasinkin, me miehet olemme tosiaankin melko yksinkertaisia otuksia. Homma menee nimittäin näin:

-Jos mies on sinusta kiinnostunut niin ei sinun tarvitse sitä kiinnostusta mitenkään "pitää yllä" (kunhan et ghostaa, ole tyly tai etäinen tms.) Kyllä se pysyy ihan itsestään.

-Jos taas mies ei ole sinusta kiinnostunut, niin ei ole olemassa mitään sellaista taikatemppua millä saisit sen kiinnostuksen säilymään muuta kuin korkeintaan hyvin hetkellisesti ja tilapäisesti."

Ja tämän tässä jo kymmenet naiset Ainokaiselle kertoivatkin.

Päivämäärä:   6.7.25 11:18:11

Ymmärsinkö nyt oikein, että kestävän parisuhteen edellytyksenä on, että minun pitäisi haluta joku sellainen ihminen, jota en halua ja hänet saadakseni tehdä asioita, joita en halua tehdä? Sen sijaan, että valitsisin henkilön, josta tykkään ja joka tykkää minusta sellaisena kuin haluan olla.

Päivämäärä:   6.7.25 11:23:06

Juu sillä logiikalla jotkut näyttää toimivan.

Päivämäärä:   6.7.25 12:13:03

Tietenkään et voi keinotekoisesti herättää jonkun kiinnostusta kuin korkeintaan hetkeksi. Tämä nyt on täysin selvää.

Mä en nyt oikein ymmärrä, miksi täällä edes jankutetaan näin yksinkertaista asiaa?

Täysin eri asia on, kun puhutaan yleisesti ominaisuuksista jotka herättää muissa ihmisissä kiinnostuksen. Ja niissä voi jokainen itseään parantaa. Tämä keskustelu kun lähti siitä, että aloittaja kysyi, miten pitää kiinnostusta yllä tapailun aikana. Teidän mukaanne mitään ei ole tehtävissä, eikä kukaan ei voi millään tavalla vaikuttaa siihen, pysyykö kiinnostus vai ei.

Väitättekö te siis tosissanne, ettei sillä omalla käytöksellä ole mitään merkitystä sen suhteen, jatkuuko suhde vai ei? Ja tuo "ole vain täysin oma itsesi" ei ehkä ole aina se paras neuvo. Jos sä oot vaikka kovinkin epävarma itsestäsi tai esim.mustasukkainen, niin sitä ei kannata ehkä tuoda esille heti alkuun. Kaikkia traumoja ei siis kannata lyödä heti pöytään eikä vaatia kihlasormusta, jos toinen ei ole siihen valmis. Joten oma itsensä tulee tietenkin olla, mutta kohtuudella.

On täysin totta, että kemiaa joko on tai ei ole. Sitä ei voi keinotekoisesti saavuttaa. Sekään ei kuitenkaan aina riitä, sillä nykyisin kuitenkin tapaillaan useita ihmisiä samaan aikaan ja vain hyvin harva erottuu positiivisesti. Jos sitten tapaat ihmisen, jonka ehdottomasti haluat, pieni pelaaminen voi olla ihan hyvästä. Se ei tarkoita persoonan muuttamista tai itsestään valehtelua. Sellainen ei missään tapauksessa toimi kovin pitkälle. Itseasiassa kun mä tätä listaa katson, tää ei niinkään ole ehkä pelaamista vaan enemmän toisen huomioon ottamista ja fiksua deittailua. Eli tämä on ihmisille, joilla sitä kemiaa ja kiinnostusta jo on.

Mitä nää "peliliikkeet" sitten voi olla:

- Älä ole liian helppo, mutta älä myöskään leiki liian vaikeasti tavoiteltavaa.

Vaikka olisit kuinka ihastunut, älä suostu yhdeksi monista muista. Jos mies haluaa tapailla sun kanssa samaan aikaan muita, et todennäköisesti tule jatkossakaan olemaan "se ainoa".

Älä suostu panokaveriksi ja kuvittele, että siitä seuraa vakava suhde.

Älä usko seuraavia lauseita:

Mä en just nyt voi seurustella, koska:

- olen liian rikki entisestä suhteesta

- teen niin paljon töitä, etten just nyt voi sitoutua

- kunhan tää ero on ensin selvä, niin sitten..

- Miksi tälle pitää laittaa leimaa, eikö voida vaan rauhassa tapailla?

- mulla on tosi kiireiset pari viikkoa, katotaan sit sen jälkeen?

Älä pelaa sillä, ettet vastaa miehen puheluihin tai viimeistään hetkillä ilmoitat, että sulla on muuta. Tää voi toimia, mutta lähinnä siinä tapauksessa kun ootte jo suhteessa tai tapailette ja mies tuntuu pitävän sua itsestään selvänä eli käytännössä sanelee, milloin voitte nähdä. On kuitenkin huono juttu, jos olette ehtinyt jo joutua tähän tilanteeseen. Mies joka on korviaan myöten ihastunut, haluaa olla kanssasi kaiken mahdollisen ajan ja haluaa myös sitoutua. Tarpeeksi ajoissa, tää voi kuitenkin toimia kiinnostuksen herättäjänä kun mies tajuaa, ettei nainen olekaan mikään lelu, jonka hän voi halutessaan ottaa esille.

Tapailun aikana:

- moni mies haluaa tuntea olevansa äijä. Anna hänen tuntea niin. Anna hänen päättää, minne hän sut vie ja kehu hänen maskuliinisia puoliaan. Itse annan miehen kulkea joissain tilanteissa hieman edellä ja päättää, mihin mennään istumaan esim.ravintolassa. Tämä ei tarkoita miehen perässä kulkemista vaan hienovaraista toisen huomioimista. Miehen maskuliinisuuden vahvistamista. Samaa mitä miehet tekee meille, kun ne avaa oven tai ojentaa tuolin.

Muutoinkin mielipiteen kysymisellä on merkitystä. Tästä tulee mieleen esim. 90 days sarjan Shakina, joka oli hyvin alistuva kun tapasivat Sharperin kanssa. Sharper kun ei olisi tapaillut liian dominoivaa naista. Nyt sitten tilanne onkin ihan toinen ja Sharper on tyytyväisenä Shakinan tossun alla. Kuinka moni on täällä sitä mieltä, ettei Shakina nyt vaan muutoin olisi saanut miestä itselleen lainkaan? Ei varmaan kukaan. Kuitenkin, kun oli kyse Sharperista, oli hyvä ottaa koko pelipakki käyttöön. Tää nyt on ääriesimerkki mutta hyvä sellainen.

Miehillekin on tärkeää että ulkonäköä kehutaan, mutta heille myös älykkyyden ja voiman huomioimisella on merkitystä. Moni nainen heittäytyy tässä kohtaa vähän avuttomammaksi kuin oikeasti on ja antaa miehen loistaa jossain nk.miesten töissä.

Anna miehen tuntea olevansa maailman paras rakastaja. Tämä on tärkeää. Panosta seksiin ja näytä miehelle taivas, jota se ei ole koskaan aiemmin nähnyt. Älä kuitenkaan koskaan tee mitään sellaista, mitä et aidosti halua. Temput eivät ole tärkeitä vaan se tunne miehellä että hän on sun kanssa ja sulle jotain täysin maagista. Sen pitää olla aitoa, näissä jutuissa ei ole tilaa yhtään sille, että joustetaan omista toiveista. Kun intohimoa on tarpeeksi ja osaat heittää oman jännityksen romukoppaan, tää tulee ihan itsestään.

Älä vertaile miestä koskaan kenenkään muuhun ajatuksella että tekisit hänestä mustasukkaisen. Mustasukkaiseksi tekeminen voi myös toimia joskus, mutta epävarmaksi tekeminen ei koskaan.

Ole kiinnostunut hänen mielenkiinnon kohteistaan. Älä siis väitä että tykkäät samoista jutuista jos et oikeasti tykkää vaan ole aidon kiinnostunut. Miehet tykkää siitä, jos ne voi opettaa naiselle jotain.

Anna hänen tuntea, että kuuntelet häntä. Ole kiinnostunut hänestä ja hänen ajatuksistaan. Hyvä tapa saavuttaa avoin keskustelu, on itse aloittaa sellainen. Kun toinen huomaa että luotat häneen, on vastavuoroisuus helpompaa.

Älä tivaa entisistä suhteista tai niiden määrästä. Niillä ei ole enää merkitystä ja annat itsestäsi vain epävarman vaikutelman. Niistä voi myös puhua myöhemmin, kun suhde on jo vakaalla pohjalla.

Arvosta miehen perhettä ja ystäviä. Vaikka olisit mitä mieltä miehen parhaasta ystävästä tai äidistä, niin älä kerro sitä. Päinvastoin, on tärkeää että he hyväksyvät sinut. Yllätä mies vaikka ostamalla hänelle ja parhaalle kaverille liput keikalle, jonne menette yhdessä. Muista, että nämä ovat ihmisiä joilla tulee olemaan iso rooli jatkossa myös sun elämässä.

Älä kuitenkaan esitä muuta kuin olet: Älä kerro, ettet säkään haluaa lapsia, jos oikeasti haluat. Älä anna ymmärtää että olet vaikkapa poliittisesti eri mieltä, kuin todellisuudessa olet. Älä myöskään väitä haaveilevasi talosta maalla, jos todellisuudessa haluat asua kaupungissa. Tämä ei ole enää fiksua deittailua vaan valehtelua. Eikä petokselle voi rakentaa tervettä suhdetta.

Lopuksi: Unohda kaikki sellaiset peliliikkeet, joissa lasketaan treffejä ennen seksiä tai pistetään mies liian ahtaalle miettimään, että kiinnostaako sua vai ei. Tälläinen keinotekoisuus karkottaa sen taatusti. Tee vain asioita jotka tuntuu susta hyvälle mutta älä myy itseäsi liian halvalla.

Joillakin nämä yllä mainitut asiat tulee luonnostaan mutta ehkä tässä on jollekin pari sellaistakin vinkkiä, jotka voi sitä nykyistä deittailua piristää.

Vieläkö joku on muuten sitä mieltä, ettei sillä omalla käytöksellä ole mitään väliä? Jos, niin mä mielelläni kuulisin, miten se teidän suhde on oikein ylipäätään mennyt, jos toisen huomioiminen ja muut yllä olevat vinkit ei toimi tai niitä ei lainkaan tarvita?

Päivämäärä:   6.7.25 12:17:48

"Kaikkia traumoja ei siis kannata lyödä heti pöytään eikä vaatia kihlasormusta, jos toinen ei ole siihen valmis."
Tämä varmaan toimii sitten myös toisin päin? Jos toinen on heti valmis sormukseen niin anna se sormus heti.

Päivämäärä:   6.7.25 12:24:04

Luitko Ainokainen sitä alkuperäistä topicia ollenkaan? Siellä aloittaja halusi nimenomaan tietää, millä saisi miehen mielenkiinnon ylläpidettyä. Sinä vastailet ihan soopaa aiheen vierestä.

Ja tuo sinun viestisi vahvisti vaan sitä, että olet näitä pelaajia ja et ymmärrä normaaleja ihmissuhteita. "Anna hänen ymmärtää olevansa maskuliininen", ihan kuin jotain cosmopolitania lukisi. :D

Päivämäärä:   6.7.25 12:28:50

Unohda kaikki sellaiset peliliikkeet, joissa lasketaan treffejä ennen seksiä tai pistetään mies liian ahtaalle miettimään, että kiinnostaako sua vai ei. Tälläinen keinotekoisuus karkottaa sen taatusti. Tee vain asioita jotka tuntuu susta hyvälle mutta älä myy itseäsi liian halvalla.
----------------------
Tämä on ihan hyvä neuvo.

Toisaalta olen alkanut miettiä, miksi juuri se seksin harrastamisen ajankohta on saanut niin suuren merkityksen. Olisi paljon mielenkiintoisempaa, jos tietynlaiset miehet edes yrittäisivät nähdä sen ulkokuoren sisäpuolelle. Joidenkin on vaikeampi ns. tulla ulos kuorestaan. En siis kannata mitään pelejä, vaan ihan vaan annettaisiin aikaa ja mahdollisuus niillekin jotka eivät loista sosiaalisissa tilanteissa.

Päivämäärä:   6.7.25 13:38:55

Ainokaisen ohjeistuksen mukaan ei tarvitse loppujen lopuksi olla muuta kuin oma itsensä sellaisen ihmisen kanssa, josta on aidosti kiinnostunut. Eihän tuossa pahemmin pelata ollenkaan, vaan kaikki sujuu omalla painollaan, ja molemmat ovat ihastuneita. Jos mies arpoo useamman naisen välillä tai on epävarma, tämmöisestä miehestä ei yritetäkään pitää kiinni, vaan laitetaan uutta matoa koukkuun.

Kun joku kyseli seksistä, sanoisin, ettei tälläkään ole suurta väliä. Eräs ystäväni harrasti miehensä kanssa 8 x seksiä ensitapaamisyönä. Nämä ovat olleet jo 20 v. yhdessä, ja seksielämä on yhä hyvää. Jos kumppani on kiihkouskovainen tai uusista kokemuksista addiktoitunut pelimies, sitten kannattaa pidättäytyä - mikäli tällaisista kumppania edes haluaa, saati tavoittelee.

Päivämäärä:   6.7.25 13:39:36

Ällö: Tietenkin luin ja nämä neuvot vastaavat juuri siihen. Sen sijaan sinä olet vain pitäytynyt siinä, ettei millään voi vaikuttaa siihen, pysyykö kiinnostus yllä vai ei ja se ei pidä tietenkään paikkaansa.

Mulla on takana vain kaksi pitkää suhdetta, joista kumpikin johti avioliittoon, joissa kummassakin lapsia. Edellinen päättyi kun lapset kasvoivat isoksi ja nyt olen toisella kierroksella. Nykyisenkin miehen kanssa oltu jo vuosia ja meillä on kaksi lasta. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä siis tarkoitat normaaleilla ihmissuhteille?

Jos tarkoitat niillä sellaista tilaa, missä moni pitkässä suhteessa on, ettei toisen eteen jakseta enää nähdä vaivaa, niin olet oikeassa. Ei ole hyvä pitää toista itsestään selvyytenä ja unohtaa toisen huomioiminen siihen tapailuun. Sellaista suhdetta meillä ei tosiaan ole. Meillä päinvastoin panostetaan päivittäin myös parisuhteeseen, huomioida toista ja edelleen halutaan pitää myöa sitä toisen mielenkiintoa yllä. Edellisessä suhteessa ei nähty sitä vaivaa ja siksi se myös päättyi.

Kerro ihmeessä, miten nämä normaalit parisuhteet sun mielestä siis eroaa meistä? Niissä ei tarvitse nähdä ikinä vaivaa toisen eteen? Ja se on sun mielestä jotenkin tavoiteltavaa?

Päivämäärä:   6.7.25 13:44:10

Seksin ajankohdalla on väliä jos toinen seksin osapuolista tarvitsee tilanteen, jossa seksiä ei tule harrastaneeksi jos suhdetta ei tulekaan. Jotkut menevät siitä tosi rikki, vaikka suhde kaatuisi johonkin muuhun kuin siihen, että toinen osapuoli valehteli kaipaavansa suhdetta saadakseen pelkkää seksiä.

Eli seksiä kannattaa harrastaa vain silloin, kun tietää nauttivansa siitä ihan riippumatta mitä seuraavana päivänä tapahtuu.

Päivämäärä:   6.7.25 13:48:05

Kiitos nomadi että luit oikein sen, mitä tarkoitin. Näiden asioiden tulisi tulla tosiaan aika luontaisesti kun ollaan tosissaan kiinnostuneita.

Ja tuosta seksistä.. Meidän suhde lähti siitä, piti olla vain sitä. Sekään ei siis tarkoita sitä, etteikö suhteesta voisi tulla vakava vaikka se alkaisi seksillä. Mekin ollaan tosiaan oltu jo pitkään yhdessä, naimisissa ja lapsia.

Päivämäärä:   6.7.25 13:50:12

... : Juurikin noin. Älä siis koskaan kuvittele, että saat seksillä jotain, kuten parisuhteen. Harrasta seksiä vain, jos sitä itse tahdot eikä sen merkitys muutu sen vuoksi, mitä suhteessa sen jälkeen tapahtuu.

Päivämäärä:   6.7.25 14:12:47

Ainokainen, minä olen ollut aikuisena suhteessa 13 v ja 7 v. En ole koskaan yrittänyt mitään, olen oma itseni. Joko et osaa oikein kirjoittaa asiaasi auki tai sitten et ymmärrä, että ihan omana itsenään pärjää hyvin.

Päivämäärä:   6.7.25 14:37:30

Ainokainen on osannut alusta alkaen kirjoittaa asiansa oikein hyvin auki, mutta täällä on suurimmalla osalla tolkuttoman huono luetunymmärtäminen. Jopa Ällö on osoittanut sitä näissä ketjuissa, vaikka yleensä ymmärtää lukemaansa.

"Jos mies arpoo useamman naisen välillä tai on epävarma, tämmöisestä miehestä ei yritetäkään pitää kiinni, vaan laitetaan uutta matoa koukkuun."
Moni nainen tekee tässä sen virheen, että ajattelee kyseessä olevan jonkinlaisen kilpailutilanteen ja päättää saavansa tuon miehen itselleen. Siis tuon jo alkujaan kiinnostuksestaan epävarman miehen, mikä melkoisella todennäköisyydellä on suhteessakin edelleen kiinnostunut niistä muista naisista ja jos ei suoraan petä, niin ei ainakaan erityisesti arvosta tuota rivistä käteen jäänyttä naista. Ja sitten on htnet täynnä parisuhdeongelmaketjuja. Siinä missä itseään arvostava nainen kävelee tilanteesta ulos kohti kiinnostavampia miesyksilöitä.

Lähettäjä: Muahaha 
Päivämäärä:   6.7.25 16:08:31

"Yllätä mies vaikka ostamalla hänelle ja parhaalle kaverille liput keikalle, jonne menette yhdessä."

Kyllähän sugarmamasta "ollaan kiinnostuneita", joten varmaan on hyvä taktiikka. Samaan aikaan naisista, jotka haluavat miehen tarjoavan itselleen edes kahvin, puhutaan lokkeina ja lompakkoloisina. Nainen, jonka pitää tarjota ja ostella saadakseen miehen, on varmaan kuitenkin ihan vaan voimaantunut :D

Lähettäjä: o/ 
Päivämäärä:   6.7.25 16:56:28

Vmp.

"Anna hänen päättää, minne hän sut vie ja kehu hänen maskuliinisia puoliaan."

Jos mies haluaa ravintolaan x, josta en pidä tai huonon esiintyjän keikalle, en todellakaan juokse ääliönä perässä sinne minne hän minut "vie". Ja mitä pitäisi kehua, voi kun sä osaat ihan renkaat vaihtaa oot sä sitten fiksu, oot sitten ihanan pitkä kikatikikati, oot sä vahva kun jaksat kantaa kauppakassin? En ole deittaillut tai ollut parisuhteessa sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat naisensa olevan täysi bimbo, joten "kehumalla maskullinisuutta" olisi taannut sen, ettei kiinnostusta ole eikä se ainakaan jatku.

"Muutoinkin mielipiteen kysymisellä on merkitystä."

Niin on minunkin mielipiteelläni, ei ole vain naisen tehtävä miellyttää miestä.

"Moni nainen heittäytyy tässä kohtaa vähän avuttomammaksi kuin oikeasti on ja antaa miehen loistaa jossain nk.miesten töissä."

Missä "miesten töissä"? Meillä autot huolletaan liikkeessä kuten uudet yleensäkin, renkaat on rengashotellissa, rempat teetetään ammattilaisilla, joten mitä ne "miesten työt" on?

"Älä pelaa sillä, ettet vastaa miehen puheluihin tai viimeistään hetkillä ilmoitat, että sulla on muuta."

En ole koskaan enkä aio jatkossakaan (jos olisin sinkku, jota en siis ole) kulkenut luuri kädessä siksi etten vaan kuule jos mies(ystävä) soittaa. En myöskään muuta omia suunnitelmiani miehen mukaan, joten jos vaikkapa kaveri pyytää minulle tärkeään tapahtumaan samaan aikaan kun miehen kanssa on sovittu jotakin ihan ns. tavallista, todellakin perun. Esim. jokin tapahtuma on vain silloin, miehen voin tavata koska tahansa muulloinkin.

"Yllätä mies vaikka ostamalla hänelle ja parhaalle kaverille liput keikalle, jonne menette yhdessä."

En yllätä, ellei mieskin käytä rahaa minuun. Jos mies on nykyajan 50-50-mies niin maksakoon itse lippunsa kuten minäkin teen. Miksi tekisin enemmän kuin toinenkaan? Niin tekee vain sellaine, jonka on pakko miellyttää kun on jonkun onnistunut saamaan ja se on pidettävä.

"Vieläkö joku on muuten sitä mieltä, ettei sillä omalla käytöksellä ole mitään väliä?"¨

Ei sillä ole väliä sikäli että pitäisi tuollaisia naurettavia toimintamalleja pohtia ja noudatta, silloin jos molemmat ovat aidosti toisistaan kiinnostuneita. Tuollaisia tarvitaan silloin kun toinen is just not that into you. Se miellyttää, temppuilee, kehuu, kiinnostuu kalastuksesta vaikkei kiinnostakaan, ostelee ja kehuu, joka on enemmän kiinnostunut. Jos mies ei ole minusta kiinnostunut samalla tavalla kuin minä hänestä, miksi temppuilisin, koska eihän hän ole minusta kiinnostunut. Voi hän toki kiinnostua siitä ja siksi, että häntä imartelee kun nainen on niin innoissaan että nöyristelee ja miellyttää minkä ehtii, mutta ei sellaisessa "suhteessa" ole mitään järkeä. Sinkkunakin on parempi, silloin voi edes löytää sellaisen, joka on oikeasti kiinnostunut i8lman että tarvitsee temppuilla ja leikkiä jotakin 50-luvun "Näin PÄÄSET naimiisin"-ohjeennoudattajaa. Pääset naimisiin :DDDDDD

Päivämäärä:   6.7.25 17:37:09

o/: Olipas paljon ilmeisen tahallisia väärinymmärryksiä sun tekstissä. Vai ihanko tosissaan ajattelet, ettei tämä kaikki ja vielä enemmän koskisi miehiä?

Mitä tulee toisen kiinnostuksen kohteisiin, vaikkei ne itseä kiinnostakaan, niin myös moni mies tulee tallilla käymään vaikka se ei aidosti yhtään kiinnostaisi. Erikoista, että pidät sellaista käytöstä "ääliönä perässä juoksemisena". Moni myös lähtee naisensa kanssa katsomaan elokuvaa, jota itse ei ehkä valitsisi. Sitä se rakkaus meille joillekkin teettää. Ei selvästi kaikille.

Susta välittyy myös tosi epävarma kuva, jos toisen kehuminen muuttaa sut mielestäsi toisen silmissä "bimboksi". Itse myös tykkään, että mies käyttäytyy kuten herrasmies ja esim.avaa ovia. Siinä nyt ei ole mistään sen kummemmasta kyse, kuin toisen huomioimisesta. Silloin kun kummallakin on hyvä itsetunto, tuollaisia ei tarvitse edes pohtia eikä pelätä että toisen huomioiminen muuttaisi ainakaan millään tavalla negatiivisesti sitä, miten toinen sut näkee. Voihan sitä esim.ovia avatessa vaikka suuttua että "mä en mikään autettava bimbo, vaan saan kyllä itsekin oveni auki" mutta onko se nyt kuinka fiksua ja järkevää, onkin sitten toinen kysymys.

Mitä tulee noihin puheluihin, niin tarkoitin sitä, että jättäisi tahalleen vastaamatta pitkäksi ajaksi toisen yhteydenottoihin. En suinkaan sitä, että pitäisi kulkea luuri kädessä. Miten sulla edes tuli tälläinen mieleen tästä? Aika kovaa projisointia kyllä sulta.

Sulla on selvästi tosi kova tarve todistella, ettet pidä miestäsi oikein mitään ja sä teet, mitä tykkäät, välittämättä siitä, millaisen viestin sen miehellesi antaa. Voin kertoa, että hyvin harva mies (tai nainen) haluaa noin itsekeskeisen kumppanin. Itse ainakin loukkaantuisin siitä, jos meidän yhteisiä suunnitelmia muutettaisiin ilman kysymistä. Sen sijaan kysymällä mullekin tietenkin sopisi, että voi vaihtaa halutessaan meidän perusmenot johonkin spessuun kaverin kanssa. Mun yli ei kuitenkaan kävellä, eikä sitä kannattaisi myöskään mun miehen kohdalla montaa kertaa tehdä. Ei kukaan halua olla mikään rukkanen, jonka tunteilla ei ole toiselle mitään merkitystä.

Mitä tulee rahaan: On tietenkin selvää, että myös mies käyttää rahaa naiseensa, yleensä enemmän kuin toisinpäin. Enpä ole joutunut koskaan tuollaista edes miettimään, että onkohan joku ollut mun kanssa vain sen takia, että jossain kohtaa saatan ilahduttaa sitä käyttämällä muutaman kympin? Eikö tuo ole jo hieman vainoharhaista?

Ylipäätään ihminen, joka laskee koko ajan hyvää, on tosi raskas. Jos suurin pelko on se, ettei nyt vaan huomioi toista liikaa, jotta ei näytä tyhmälle, ei ehkä pitäisi olla siinä parisuhteessa lainkaan. Tai ainakin valita siihen joko sellainen ihminen, joka ei koskaan mitään erityistä sulta edes odota ja jolle on ihan ok, ettei häntä kehuta ja yhteiset menot perutaan täysin yksipuolisesti. Ja jonka kiinnostuksen aiheita voidaan ihan avoimesti pitää tyhmänä eikä niihin tarvitse osallistua, jos ne eivät omasta mielestä ole yhtä kiinnostavia. Eli joko itsetunnoltaan täysin kynnysmatto tai sitten toinen narsistisia piirteitä omaava. He kun kovasti nimenomaan pelkäävät, ettei kukaan vaan pääse käyttämään heitä hyväkseen ja pitämään tyhmänä. Joten he itse kohtelevat muita kuin esineitä.

Jotenkin juuri sellaiselta kuulostaa ihminen, jonka mielestä toiselle ilon tuottaminen on täysin turhaa temppuilua. Ja tuo, että luit tämän kaiken siitä näkökulmasta, ettei mieheltä odoteta mitään, ei kerro mistään muusta kuin sun omasta maailmankuvasta ja kokemuksista miehistä. Ehkä sen vuoksi lasket sitä hyvää ja pelkäät että muutoin sua pidetään pellenä ja käytetään hyväksi.

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   6.7.25 19:57:05

Minäkin tiedän erään "yhden yön jutun", joka tapahtui 10 vuotta ja 4 lasta sitten. :D

Lähettäjä: pari suhdetta 
Päivämäärä:   7.7.25 00:28:53

Normaalina, koulutettuna, työssäkäyvänä aikuisena on muutakin tekemistä kuin pitää jotakin parisuhdetta ja miestä maailman keskipisteenä, joten en todellakaan antaisi "miehen olla mies ja päättää kaikesta" kulkien itse miellyttämishaluisena perässä tai olisi aina valmiina jos mies jotakin ehdottaisi (jolloin ei olisi kohta edes ystäviä, vain se keskipiste-mies). Jos mies ei pysyisi ja suhde kiinnostaisi ilman että joutuisin koko ajan kehumaan ulkonäköä ja miehekkyyttä (ehkä miehen kannattaisi hankkia itsetunto ennen parisuhdetta), ihastelemaan miehen kaikkia miehekkäitä tekemisiä ja kelpuuttamaan hänen ravintola- ja lomavalintansa koska se vahvistaa miehisyyttä, niin saisi etsiä uuden eukon. Minäkin voisin etsiä tasaveroisen parisuhteen, jossa kumpikin saa olla omia itsejään, kummallakin on itsetunto kunnossa ja parisuhde on ihan tavallinen normaali aikuisten ihmissuhde, joka ei vaadi jatkuvaa toisen pönkitystä, jotta edelleen "kiinnostaa". Jos ei kiinnosta, silloin erotaan, se sen kummempaa ole.

Lähettäjä: No se 
Päivämäärä:   7.7.25 00:44:12

"joka ei vaadi jatkuvaa toisen pönkitystä, jotta edelleen "kiinnostaa"

Tämä. On oltu jo vuosikausia yhdessä ihan normaalilla toistensa huomioimisella, säilyttäen silti myös oman tahdon ja itsenäisyyden - suhteessa kun on 2 erillistä ja usein myös erilaista henkilöä. Ei ole tarvinnut miettiä, kuka menee edellä ja kuka valitsee pöydän tai asioikseen ihastella toisen miehisyyttä tai naiseutta. Eihän siinä, jos kuka sellaista haluaa niin tehköön, itse en kyllä jaksaisi pohtia moisia tyhjänpäiväisyyksiä.

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   7.7.25 01:01:00

Kyllä näitä teidän kommentteja lukiessa herää kysymys, että miksi sitten olette parisuhteessa?
Mieskö on vain samassa osoitteessa asuva paremman taloudellisen resurssin mahdollistaja.
Ei voi kovin tasokkaita teidän miehet olla, kun joutuvat tyytymään noin kylmiin naisiin.

Lähettäjä: pari suhdetta 
Päivämäärä:   7.7.25 01:09:21

"paremman taloudellisen resurssin mahdollistaja."

Jos et huomannut, niin minä ainakin kirjoitin "Normaalina, koulutettuna, työssäkäyvänä aikuisena". Jollekulle toki parisuhde ja mies voi olla ensisijaisesti taloudellinen resurssi ja silloin varmaan onkin oltava mielinkielin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.