Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutusketju osa 24

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   13.5.25 08:58:21

Edeltävä tuli täyteen.

Otetaanko samalla päivtys listaan, aika moni jäänyt pois niin saatais taas päivitettyä listaan ne ketkä mukana?

Vanha ketju: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9969529&t=9969529

Re: Laihdutusketju osa 24

Päivämäärä:   13.5.25 08:59:12

UUSI LISTA

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,4kg - tp: 78kg - nyt: 88,0kg

jatka omasi listaan jos edelleen haluat olla listalla

Lähettäjä: Pikkutytöt 
Päivämäärä:   13.5.25 10:08:47

Mese, täällä täysin sama homma että pätkäpaasto on kuulostanut musta aina jotenkin pahalta että ei se kuitenkaan onnistuis kun pitää _paastota_ ja siks en oo koskaan aiemmin edes ajatellut koko asiaa. Nyt kuitenkin luin siitä muistaakseni Tiede-lehden artikkelista että siitä on hyviä tuloksia ja että se syömisikkuna voi olla niinkin pitkä kuin 10h eli voin syödä aamupalan klo 7-8 välillä ja vikan kerran klo 17-17 välillä. Tolleen ajateltuna pätkäpaasto ei enää kuulostanutkaan niin pahalta joten päätin kokeilla ja nyt näyttää että toimii mulle! Ei mitään valtavaa pudotusta mutta vähitellen alaspäin ku nyt 2-3(?) viikkoa oon sillä ollut. Ja verraten niin esim pääsiäisenä en vielä sitä noudattanut niin sillon paino nousi. Eli vaikka tippuu vain maltillisesti niin se on paljon parempi ku toi painon nousu xD

Toi on Mese varmaan hyvä kokeilu että jätät aamupalan väliin jos helpottaa sit iltaa. Paastoaika on varmaan kuitenkin se merkittävin tässä. Ja vaikka oon lukenu että ihmiset jotka söi saman verran kaloreita mutta toiset aamu- ja toiset iltapainotteisesti niin aamuryhmä lauhtui enemmän, niin jos itellä se paasto ei onnistu jos syö jo aamulla kun illalla tekee vielä mieli syödä niin varmasti parempi pitää se paasto iltapainotteisesti!

Tosta proteiinista, olikohan KLO joka siitä kirjoitti, niin itsekin koitan siitä huolehtia mutta en kyllä silti saa sitä niin paljon kuin mitä joissain paikoissa laihduttajille suositellaan. Pidin syksyllä kirjaa kalorien lisäksi myös proteiinista niin keskimäärin tuli 100g eli noin 1g per painokilo mikä taitaa ollakin yleissuositus mutta jossain laihdutushommissa lukee 1,5-2g per painokilo. Se on kyllä mulle liikaa, en koe tarvitsevani niin paljoa sitä enkä halua niin paljoa muuttaa omaa ruokavaliota kuin pitäisi tuohon päästäkseen. Mäkin syön paljon kasviksia ja hedelmiä ja muutenkin kasvis-kala-ruokavaliolla niin uskon tän olevan ylipäätään ihan terveellinen valinta. :)

UUSI LISTA

Pikkutytöt: pituus 176cm - lp 98kg -tp 80kg -nyt 92,6kg

Päivämäärä:   13.5.25 10:35:18

Joo varmaanhan oikeesti paras ois syödä aamu ja päiväpainoisesti koska kyllähän kai aineenvaihdunta aktivoituu just päivän mittaan ja hidastuu nukkuessa.

Mutta itselle se ei ole oikein mahdollista, koska mulla tulee aina päivän kovin fyysinen rasitus (tallihommat, rasastukset ja mahdollinen lenkki) klo 16-20 välillä jollon en voi syödä ja taas urheiluiden jälkeen on palautumisen kannalta tärkeä syödä. Ajattelin siis sellaista rytmiä että lounas klo 11-12, välipala klo 15, treenit klo 16-20 ja illallinen klo 20 tai 21 aikaan.

Mutta innostuin kyllä tästä pätkäpaastoajatuksesta ja nyt kokeilen sitkeästi testata tätä! Onglemahan on nuo viikonloput kun treenejä aamulla. Esim nyt viikonloppuna on lauantaina klo 10 valmennus ja pakko syödä ennen sitä tai pyörryn. Mutta sitten taas viikonloppusin olen monesti tallilla sunmuissa menoissa iltaan asti ja huutava nälkä iltasin.

Mutta ehkä siihen löytyy joku kompromissi, jos esim klo 10 treenit niin voisi syödä klo 9 kunnon aamupalan ja sit lopettaa syömisen illalla klo 20 tai 21 kun tulee kotiin. Sillon se olisi noin 12-13h paasto viikonloppuna.

Päivämäärä:   13.5.25 10:36:43

Mullakin jää varmasti proteiinit vajaaksi ja taas hiilaria syön paljon. Mulle hiilari on ollut ihan hyvä, siis varmasti se lihottaa mutta pitää nälkää hyvin ja tuo täyden tunteen. Urheilen aika paljon joten sinänsä hiilari varmaan ihan jees. Proteiinia pitäisi kyllä kans alkaa seuraan.

Lähettäjä: Näkymätön vieras 
Päivämäärä:   13.5.25 14:14:16

Näkymätön vieras: pituus 160 cm - lp 99,8 kg - tp 64 kg, nyt 99,4 kg.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   13.5.25 16:32:03

Nasu: pituus 170cm- lp 129 kg - tp 70 kg - nyt 97 kg.

Päivämäärä:   13.5.25 21:15:55

Mulla ei ole pätkäpaasto toiminut, kuten ei oikein mikään muukaan keino, mutta en ole koskaan kokenut voivani niin hyvin kuin olin pätkäpaasto yhdistettynä vähähiilihydraattiseen dieetillä. Vointi oli loistava, en enää muistakaan miksi en ottanut sitä elämäntavaksi.

Proteiinia tulee nyt tonnin kaloreilla lähinnä kanasta ja raejuustosta. Proteiinin määrä on ollut 65-75 grammaa päivässä, johon olen ollut ihan tyytyväinen. Jaksan jotenkuten liikuntaakin harrastaa. Tänään aloitin pyöräilykauden, oli ihanaa polkea tunti aurinkoisessa säässä. Liikuntaa tulee rannekkeen mukaan 400-800 kaloria päivässä.

Päivämäärä:   13.5.25 21:46:48

Sul on kyllä Näkymätön vieras todella suuri kalorivaje jos vielä liikunnasta jopa 800 kaloria päivässä! Varo nyt ettet vedä itseäsi ihan piippuun liian rankalla elämäntavalla. <3

Päivämäärä:   14.5.25 07:27:10

On kyllä iso kalorivaje! Itse menen tosi pienellä kalorivajeella nyt taas. Sellasta -200 kalorivajetta max. Pienistä puroista jne..

Mitä sulla kello näyttää koko päivän kaloreiksi?

Lähettäjä: CHA 
Päivämäärä:   14.5.25 08:53:33

CHA: 165cm, LP 84kg, TP 70 kg, uusi tavoite 65kg, nyt 70kg

Alkuperäinen tavoitepaino saavutettu. Vielä ei ole alle 70kg käyty, mutta aamulla vaakaa näytti 70,2 kg eli voisi tapahtua hyvinkin pian. 70kg tavoite oli kesäkuun alkuun, seuraava tavoite 65kg ennen lokakuun ulkomaan matkaa

Päivämäärä:   14.5.25 08:59:01

CHA, hienoa duunia!!

Päivämäärä:   14.5.25 09:19:03

Vuosikymmenien haaste on ollut etten laihdu oikein millään tekniikalla, niin tämä tiukka dieetti on sen hakemista, millä lähtisi se 0,5 kg viikossa. En keksi enää mitään muutakaan. Vaje on suuri, mutta toisaalta ei tunnu kilot tälläkään tyylillä lähtevän liian nopeasti. Haen alhaisilla kalorimäärillä sitä pistettä, missä alkaisi laihtumista tapahtumaan. 1400 kalorilla ei tapahdu mitään, niin tämä oli seuraava steppi. Enkä mä tästä kyllä laske enää kaloreita, kun en paastoa varsinaisesti hae. Tässä hommassa ei viralliset suositukset eikä matematiikka oikein
päde.

Mitä yleiseen aktiivisuuteen tulee, niin aika passiivinen olen liikuntasuorituksia lukuun ottamatta. Istuskelua koneen äärellä kotikonttorilla eikä hyötyliikuntaa juuri lainkaan.

Päivämäärä:   14.5.25 09:20:53

CHA:lle onnittelut mahtavasta suorituksesta, perässä tullaan!

Lähettäjä: KLO 
Päivämäärä:   14.5.25 11:24:49

”en ole koskaan kokenut voivani niin hyvin kuin olin pätkäpaasto yhdistettynä vähähiilihydraattiseen dieetillä”

Tästä olen kuullut tosi paljon hyvää. Tosin monilla siinä on ensin pohjana ketoilu ja sitten otetaan mukaan pätkäpaasto.

En oo ite kokeillut koskaan ketoilua. En tiedä miten vaikeaa se olisi kasvisruoalla. Varsinkin kun syön vegaanisesti. Kirjoitin viimeksi siitä, että voisi panostaa nyt proteiinien lisäämiseen. Ketoiluun asti en varmasti taivu, mutta voisi ehkä laskea, että saisi aina edes sellaiset 50 grammaa per päivä. Noin muuten mulla tavoitteena on enemmän pysyä tässä painossa, jonka saavutin ja yrittää saada syömistä mahdollisimman terveelliseksi. Laitoin sille nyt pienen pudotuksen tavoitteeksi, mutta enemmän tää olisi elämäntavan hiomista kuntoon.

Mese, mulla ei mitään tasaista rytmiä mun paastoilulla, niin oon suosinu sellaista sovellusta kun Fasty. Aikaisemmin oli Fastic, mutta siinä on tosi paljon mainoksia, joihin kyllästyin. Mun mielestä tollaisen sovelluksen avulla on helpompi pitää syömisten välinen paasto hallussa. Mulla on nyt valittuna 16 tuntia, kun löysensin sitä silloin kun pääsin tavoitepainoon. Aikaisemmin oli 18 tuntia. Vaikka arkena aloitan syömisen töissä joskus 11-12 välissä, niin saatan viikonloppuna syödä jo kahdeksalta tai vaihtoehtoisesti viikonloppuna voin aloittaakin syömisen vasta neljältä. Koska siinä on niin paljon vaihtelua, niin itseä tommoinen sovellus on auttanut.

CHA: 165cm, LP 84kg, TP 70 kg, uusi tavoite 65kg, nyt 70kg
KLO: pituus 159 -lp 58 kg -tp 55 kg -nyt 57 kg

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.5.25 12:31:17

Mese on kans niitä ikuisuuslaihduttajia. Ei se nyt niin vaikeeta oo :D

Päivämäärä:   14.5.25 12:59:39

true dat. Oot sä terävä wautsi. Ikuisuuslaihduttaja olen ja vähän lihavakin, vaan en sunlainen reppana joka kommentoi anona p'askaa muille netissä ;)

Päivämäärä:   14.5.25 14:03:03

Höh olipa ikävä kommentti tältä vierailevalta nimimerkiltä. Tää laihdutusketju on ollu niin kiva siitä kun kaikkia kannustetaan eikä kommentoida tarkoituksella loukaten. Oon seurannut tätä ketjua jostain viime vuoden loppukesästä ehkä ja nyt oli onneks vasta eka tämmönen. Jätä Mese omaan arvoonsa toi kommentti ja tsemppiä!

Joku täällä joskus kommentoi myös sitä että joskus sekin että paino pysyy ennallaan on hyvä saavutus. Nimittäin jos ei ollenkaan katsoisi mitä syö niin lopputuloksena voisi olla reilukin painon nousu ja siihen nähden samassa pysyminen on oikeen hyvä. Ja eiks mediassa viime aikoina oo useammassakin jutussa ollut siitä että naisten (veikkaan että suurin osa täällä naisia) paino tuppaa nousemaan oliko muutaman sata grammaa joka vuosi parikymppisestä alkaen muutaman vuosikymmenen ajan niin jos vaikka ton nousun saa pysähtymään niin jes!

Mulla pätkäpaasto jatkuu ilman muita dieettikikkoja. Toki koitan herkuista pysyä erossa ja syödä järkevää itse tehtyä kotiruokaa eikä mitään pizzaa ja rasvaista ravintolaruokaa. Mun heikko kohta on ku tykkään viikonloppuna juoda toisena päivänä pari kolme isoa lonkeroa ni niistä tulee kerralla joku reilu 800 kaloria :D mutta oon saanu onneks nyt muutettua tilanteen niin etten niitten kanssa osta sipsipussia toisin ku joskus aiemmin ni siinähän säästyy jo helposti tuhat ylimäärästä kaloria. Ja toki syön herkkujakin jos vaikka on joku ihan arkinenkin juhlan aihe niinkuin nyt äitienpäivänä mies teki meille lettuja hillolla niin ihan koin että olin ne ansainnut ja ens la ollaan menossa Linnanmäelle ni eiköhän sielläkin jotain hyvää tule otettua. Ja eilen söin yhen keksin, mistä kyllä onnittelin itseäni ettei ees tehny enempiä mieli. En usko että omalla kohdalla olis järkevää kaikesta hyvästä kieltäytyä, veikkaan että sit kävis niin että heitän jossain kohtaa ihan läskiksi, ostan kaupan herkkuhyllyt tyhjäksi ja syön ihan mitä sattuu pari päivää putkeen!

Mikä teillä muilla on sellainen herkku mitä ei haluu kokonaan jättää pois? :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.