Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harrastuskaverin pyytäminen kahville

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   25.4.25 10:49:03

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10031598&t=10031598

"Minä taas olen sinkkunainen ja voisin hyvin lähteä harrastuskaverin kanssa kahville ja muuten tutustumaan, jos tyyppi olisi mukava ja kiinnostava. Yhteinen harrastushan olisi pelkkää plussaa."

Minua ei kuitenkaan auta, että sinä tahtoisit, koska en tiedä, tahtooko harrastuskaverini. Jos pyydän hänet kahville, pahimmillaan hän lopettaa harrastuksen, jos ei kestä tietoa siitä, että olen ihastunut häneen.

Niin kuin toisessa ketjussa totesin, Suomesta puuttuu normi ihmisten lähestymisiin.

Re: Harrastuskaverin pyytäminen kahville

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.4.25 11:35:43

"Minua ei kuitenkaan auta, että sinä tahtoisit, koska en tiedä, tahtooko harrastuskaverini."

Kukaan täällä tuskin pääsee kyseisen harrastuskaverin pään sisälle ja pystyy sanomaan hänen puolestaan että tahtooko HÄN......

Lähettäjä: Pehmeä Jänis 
Päivämäärä:   25.4.25 11:41:26

Aloitusviestin perusteella voin sanoa, että en haluaisi lähteä ap:n kanssa kahville.

Päivämäärä:   25.4.25 11:51:08

"Kukaan täällä tuskin pääsee kyseisen harrastuskaverin pään sisälle ja pystyy sanomaan hänen puolestaan että tahtooko HÄN."

Kuten totesin, on ongelmallista, että Suomesta puuttuu normi ihmisten lähestymisiin. Samaan aikaan vaaditaan miehiltä aktiivisuutta ja valitetaan, että he lähestyvät.

Koskaan ei voi mennä oikein, koska kulttuurimme on ajautunut tilaan, jossa yksilö määrittää sen, miten lähestymisen kokee.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   25.4.25 11:55:43

Mua kiinnostaa, siis onko sulle joskus käynyt niin, että olet pyytänyt harrastuskaveria kahville ja sen seurauksena se nainen on lopettanut koko harrastuksen välttyäkseen näkemästä sua enää ikinä uudelleen?

Siis MITEN sä olet sen kysymyksen esittänyt, jos naiselle on tullut sen tasoinen kauhureaktio asiasta?

Mua on pyydetty kahville ja olen itse pyytänyt ihmisiä kahville, enkä ole ikinä joutunut vastaavaan tilanteeseen. Ihan normaalisti on jatkettu töissä tai koulussa vaikka kahvikutsu olisi tyrmätty.

Päivämäärä:   25.4.25 11:59:22

"Mua kiinnostaa, siis onko sulle joskus käynyt niin, että olet pyytänyt harrastuskaveria kahville ja sen seurauksena se nainen on lopettanut koko harrastuksen välttyäkseen näkemästä sua enää ikinä uudelleen?"

Ei ole, koska en uskalla pyytää naisia kahville. Pelkään, että he loukkaantuvat tai ahdistuvat.

Tämä käsitys on syntynyt julkisesta puheesta, jossa jatkuvasti nousee esiin, että naisia ei saa lähestyä harrastuksissa, työpaikoilla, kouluissa tai arjen tilanteissa.

Päivämäärä:   25.4.25 12:06:12

Miten sä sit lähestyt naisia jos sulla on oletuksena että siitä seuraisi loukkaantuminen tai ahdistuminen?

En tajua, en millään. Mulla on varmaan satoja kokemuksia koko elämän ajalta erilaisista lähestymisistä, netissä ja livenä. Kyllä siihen mahtuu myös ahdistavia tilanteita, kuten vaikka se, että nuorisojoukko blokkaa kulkureitin alikulkukäytävässä ja alkaa huudella rivouksia. Sellainen lähestyminen kyllä ahdistaa. Mutta jos ihminen käyttäytyy ihan normaalisti ja asiallisesti niin en ymmärrä mikä tässä voi olla ongelmana.

Päivämäärä:   25.4.25 12:07:24

"Miten sä sit lähestyt naisia jos sulla on oletuksena että siitä seuraisi loukkaantuminen tai ahdistuminen?"

En nykyään oikein mitenkään. Olen ollut kymmenen vuotta sinkku. Nuorempana asenteet eivät vielä olleet yhtä kärjistyneet kuin nyt. Silloin ei tarvinnut pelätä niin paljon.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   25.4.25 12:23:17

Pyydä niitä naisia kahville, ja mene kaveriasenteella. Jos naiset näyttävät vihreää valoa, pyydä viinilasilliselle, ja siitä voi tutustua lähemmin.

Se vihreä/punainen valo pitää päätellä pienistä merkeistä. Jos esim. nainen sanoo, että tykkää tummista miehistä ja itse olet vaalea, olet luultavasti vain friend zonella. Jos taas kerrot ostaneesi sänkyysi erikoispatjan, ja nainen haluaa tulla testaamaan patjaasi, tämä saattaa olla kiinnostuksen merkki. Näin rautalangasta väännettynä.

Päivämäärä:   25.4.25 12:24:00

Eli siis sä olet nuorempana lähestynyt naisia, mutta joutunut myöhemmin lopettamaan sen, koska "kärjistyneet asenteet" estää sua toimimasta samalla tavoin kuin ennen?

Ehkä sulla sitten oli ihan oikeasti jotain pielessä, jos nyt on sellainen olo ettei voi toimia samalla tavalla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.25 12:30:35

Eiköhän tässä kaikille ole selvää missä on vika, paitsi poikamiehelle itselleen

Lähettäjä: Talli 
Päivämäärä:   25.4.25 12:42:33

"Tämä käsitys on syntynyt julkisesta puheesta, jossa jatkuvasti nousee esiin, että naisia ei saa lähestyä harrastuksissa, työpaikoilla, kouluissa tai arjen tilanteissa."

Missä julkisessa puheessa tällainen nousee jatkuvasti esiin? Tule pois sieltä incel-miehien keskustelupalstoilta ja katso ympärillesi. Ihmiset lähestyvät toisiaan normaalien käytöstapojen puitteissa jatkuvasti.

Lähettäjä: Dödö 
Päivämäärä:   25.4.25 12:56:05

Prinsessaongelma on ihan todellinen. Se vallitsee mm. Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Itävallassa. Alankomaissa homma on kääntynyt perinteisiin verrattuna nurinniskoin, koska siellä miehet eivät lähesty naisia enää ollenkaan, vaan lähestymiset on jätetty naisten harteille.

Etelä-Euroopassa samanlaista herkkähipiäisyyttä ei esiinny. Siellä naiset ovat tottuneet yritteliäisiin miehiin ja osaavat vetää rajansa ahdistumatta.

Lähettäjä: Dödö 
Päivämäärä:   25.4.25 12:56:45

Eikä Venäjälläkään. Sielläkin miehet yrittävät ja naiset osaavat olla ahdistumatta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.25 13:58:05

Jos kahvikutsu tuntuu läpinäkyvältä, ehdota vaikka pizzeriaa, se on rennompi. Tai jos olette fitness-urheilijoita, niin salaattibaaria :D Kesällä voi mennä vaikka yhdessä jätskikiskan kautta kumpikin kotiinsa harrastuksesta ja voitte kävellä tai istahtaa hetken, jos paikassanne on vaikkapa puisto tai jokiranta.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.4.25 14:45:43

Tosiaan, jos kahvipyyntö on liian ilmeinen etkä halua tunkeilla treffimielessä, niin pyydä lähtisikö ihan kaverimielellä seuraksi vaikkapa johonkin yhteiseen harrastukseen liittyvään tapahtumaan tms. Jos kerran keskustelette ja viestittelette jo, niin sieltä välistä voi noukkia vihjeitä naisen innokkuudesta ja todennäköisimmästä vastauksesta.

Esteenä ei ole minkäänmoinen normisto tai sen puure, vaan ihan sinun oma pääsi sisäinen maailma. Jätä vähemmälle erilaiset somekeskustelut yms. ja keskity oikeassa elämässä ihmissuhteisiin, niin huomaat asian itsekin. Ihmiset lähestyvät toisiaan, myös vastakkaista sukupuolta, päivittäin ja suurin osa kohtaamisista on ongelmattomia.

Lähettäjä: Jihx 
Päivämäärä:   25.4.25 14:46:50

Aloittajalle: Kyllä jokainen yksilö loppupeleissä on aina määrittänyt ihan itse miten jonkun tilanteen kokee. Nyt pää pois pensaasta ja lakkaat etsimällä etsimästä syitä ja selityksiä omassa päässäsi.

Joudut selviytymään samoista asioista kuin kaikki muutkin, ei maailma ja ihmisten kohtaamiset ole kenellekään muullekaan mitään itsestään selviä. Tämänkin asian joutuu jokainen opettelemaan ja tekemään sen eteen työtä. Maailma nyt vain toimii niin, halusi sitä itse tai ei.

Päivämäärä:   25.4.25 14:48:37

"Tosiaan, jos kahvipyyntö on liian ilmeinen etkä halua tunkeilla treffimielessä"

Kyllähän minä tahtoisin selväksi tehdä, että taustalla on romanttisia aikeita.

Päivämäärä:   25.4.25 14:54:01

”Kyllähän minä tahtoisin selväksi tehdä, että taustalla on romanttisia aikeita.”

No sitten teet asian selväksi. Kyllä se vaan on niin, että rakkauden eteen täytyy jokaisen ottaa riskejä. Kukaan normaali ihminen ei ahdistu keskustelun lomassa esitetystä asiallisesta kysymyksestä niin, että lopettaisi harrastuksen. Ja vaikka joku ahdistuisikin, niin kohtelias, hyvien tapojen mukainen kysymys ei ole ahdistelua. Ongelma on tosiaan sinun omassa pääkopassasi, ei normistossa tai sen puutteessa.

Päivämäärä:   25.4.25 14:59:54

Se mistä ahdistutaan pitää sisällään seksin ehdottelua treffipyyntönä, fyysistä koskettelua ilman lupaa yms. Asiallisen treffipyynnön esittävä mies erottuu mieluumminkin edukseen.

Päivämäärä:   25.4.25 15:11:58

Mä en tajua miten tää voi olla niin vaikeaa. "Hei lähdetkö kahville joku päivä?" on eri asia kuin "näytä tissit!!!"

Kirjolla-ohjelmassa oli joku valmentaja joka selitti kirjolla olevalle miehelle deittailun perusteita. Tällaisen valmentajan käyttö voisi olla ehkä hyödyllistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.25 15:24:59

Ehkä on hyväkin asia, että normaalin kanssakäymisen näin vaikeaksi kokevat pysyttelevät pois markkinoilta. Mitä ihmettä parisuhteestakaan voisi tulla, jos vuorovaikuttaminen naisten kanssa tuntuu näin vaikealta? Tässä on kyse pelkästä kahville pyytämisestä, parisuhteessa pitäisi osata käsitellä paljon vaikeampiakin asioita yhdessä toisen ihmisen kanssa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.4.25 15:26:26

Lukematta koko ketjua, saati edellistä ketjua, niin toki harrastuskaveri voi pyytää kahville.
MUTTA sitä ihastumista ei pidä mainostaa.

Ihan vaan, että lähtisitkö kahville, olisi kiva jutella enemmän.
Ja siitä se sitten lähtee, tai ei lähde.
Voi kehittyä vaikka vain hyvä ystävyys, tai vuosisadan rakkaustarina, kunhan ei heti kärkeen hehkuta sitä ihastumista.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.4.25 15:28:57

"Lukematta koko ketjua, saati edellistä ketjua, niin toki harrastuskaveri voi pyytää kahville.
MUTTA sitä ihastumista ei pidä mainostaa.

Ihan vaan, että lähtisitkö kahville, olisi kiva jutella enemmän.
Ja siitä se sitten lähtee, tai ei lähde.
Voi kehittyä vaikka vain hyvä ystävyys, tai vuosisadan rakkaustarina, kunhan ei heti kärkeen hehkuta sitä ihastumista."

Tämä. Juoksisin karkuun, jos joku random etäinen harrastustuttava olisi ihastunut minuun, vaikkei tuntisi minua lainkaan ihmisenä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.