Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Niittykulman ratsutila, Kellokoski

Lähettäjä: kanelipulla 
Päivämäärä:   22.8.10 14:30:27

Edellinen ketju:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1202725&t=1202725

Jatketaan pulinointia hyvässä hengessä täällä :)

Re: Niittykulman ratsutila, Kellokoski

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   22.8.10 20:19:58

Kiva paikka, harmi vaan että maneesi puuttuu :((

Lähettäjä: hannes 
Päivämäärä:   23.8.10 09:17:14

Ei maneesin puuttuminen mikään ratkaiseva tekijä ole. Lähinnä ratsastajien asennekysymys. Ei ollut viime talvenakaan montaa päivää, jolloin ei ilman maneesia tullut toimeen.

Lähettäjä: maria 
Päivämäärä:   23.8.10 10:07:45

Ihan samaa mieltä kuin hannes, viime talvena ei ainakaan maneesia kaivannut, vaikka edelliset 10 vuotta maneesitallilla olinkin ollut. Muut asiat tallilla paljon tarkeämpiä kuin maneesi.

Lähettäjä: -R- 
Päivämäärä:   23.8.10 12:28:37

Ei muuta kun sään mukainen varustus kuntoon, ni kyllä pärjätään. :D

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.8.10 13:45:33

Samaa mieltä.Maneesia ei tarvii,kunhan asiat muuten kunnossa.

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   23.8.10 14:33:20

No onhan se maneesittomuus todella suuri rajoittava tekijä, jos oikesti meinaa tavoitteellisesti ratsastaa ja treenata, mutta tokihan puskatädit jotka vaan liikuttavat hevosensa pystyvät sen tekemään vaikka ilman kenttää.

Päivämäärä:   23.8.10 14:47:39

Jokainen valitsee omiin tarpeisiinsa sopivan paikan. :)

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   23.8.10 15:26:19

Mä en ikänä veisi hevostani niittykulmaan just tuon maneesittomuuden takia.
Tosi harmi, kun muuten paikka on melkein täydellinen :((

Tehkää se maneesi pliis :P

Lähettäjä: pleare 
Päivämäärä:   23.8.10 23:17:54

Puskatädit ilmeisesti on astetta rankempaa tekoa siis :)
Tietääkö Hanna mitä se maneesi maksaa ja kuinka paljon se nostaisi tallivuokraa?

Lähettäjä: ää 
Päivämäärä:   23.8.10 23:57:25

niin no ystäväni lähti tallilta kun sukset menivät ristiin. Hänellä tässä hötäkässä oli ilmoitettu että talli on tätiratsastajille suunnattu. Tosin nettisivut puhuvat toista..itse puolueettomana vierestä seuranneena,talli on tavoitteelliselle ratsastajalle liki mahdoton ellei halua hevosta raijata maneesille. Ja tallinpitäjät puhuvat jatkuvasti ristiin ja hoitavat asiat viestillä..

Päivämäärä:   24.8.10 06:45:31

"Polle" kyllä tämä puskatäti kilpailee ihan kansallisella tasolla ja viime talven lumitreenit ovat parantaneet suorituksia huomattavasti nyt kevään kisoihin. Kyllä se enemmän on siitä ratsastajan "silkkiP****stä" kiinni miten tavoitteellisesti pystyy ulkona ratsastamaan. Ja jos on traikku käytössä niin maneesille pääsee aina kun haluaa.

Lähettäjä: meil 
Päivämäärä:   24.8.10 13:32:38

Näin kanssa ollaan pärjätty vuosia ilman maneesia,traileri on keksitty :)Ja paljon halvemmalla pääsee:)))

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   24.8.10 13:33:13

Tiedättekö mikä minusta on hyvä puoli:
EI OLE AINAKAAN TOMMOSIA VIKISEVIÄ KANOJA TALLIA TÄYNNÄ!

Ja hei minäkin treenaan tuolla manesittomalla tallilla ja olen siihen pystynyt.
Ja minulla on myös vara kuljettaa hevoseni MANEESITALLILLE jos sitä kaipaan.

Lähettäjä: Asian ohi 
Päivämäärä:   24.8.10 15:06:06

Aikuista menoa tällä tallilla näemmä??
Kansallisia kilpailevat ratsastajat nyt Suomessa kyllä melkein 100 % asuu maneesitalleissa talvet. Ei Suomessa voi treenata oikeasti! ilman maneesia. Kyllä varmasti voi antaa mennä liukkailla ja riskillä. Mutta jos hevosessa on muutamakin 10 th kiinni niin mieluummin sen ehjänä pitää.

Lähettäjä: PLUSSA 
Päivämäärä:   24.8.10 21:40:55

Onko tuolla minkä kokoiset tarhat?

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   24.8.10 22:09:55

Tarhat ovat loistavan kokoiset! Jokainen on kuin keskikokoinen ratsastuskenttä. :) Hepat nauttii!

Lähettäjä: TYttö 
Päivämäärä:   24.8.10 22:10:56

Hah, mihinkähän "asian ohi" tiedot perustuvat? Tiedän lukuisia kansallisissa kilpailevia, joilla ei ole maneesia käytössään päivittäisessä treenissä (=omalla tallilla). esim. Minna Kauppisen tallilla ei ole maneesia ym.

Itse kilpailen myös kansallista koulua ilöman maneesia. Ja SM-kisoissa olin kilpailemassa. Entä Sinä?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   25.8.10 10:16:54

Hei!
Kukaan ei pakota asuimaan maneesittomalla tallilla, se on, ainakin toistaiseksi, ihan jokaisen oma valinta.
Myös treenaustapa ja -paikka on jokaisen oma valinta.
Me tehtiin aikoinaan ihan tietoinen valinta, kun vaihdettiin maneesitallilta maneesittomalle tallille.
Hyvän valmentajan kanssa pystyy treenaamaan, vaikka ollaankin taivasalla. Ja tarvittaessa siirrytään valmentautumaan lähimaneesiin, kun käytössä on kuljetuskalustoa.
Ollaan kisattu sen verran, että ollaan nähty erilaisia maneeseja, jotka kaikki eivät ole täysin priimakuntoisia. Silloin on ollut huomattavasti parempi olla ulkona.

Lähettäjä: samaa mieltä 
Päivämäärä:   25.8.10 11:45:14

Mekin siirryttiin maneesitallilta,homma toimii ainakin paremmin:Ihan jo perusasiat :))(Ja sillä erotuksella ,mikä hinnassa säästää saa melkein traikun :))ku jokusen ajan säästää.

Päivämäärä:   25.8.10 13:48:47

Banskun kanssa samaa mieltä, tuskin maltan odottaa...

Lähettäjä: jepajee 
Päivämäärä:   25.8.10 22:04:39

No ei ne tarhat nyt kovin kummoset kooltaan ole, postimerkeiksi mä ne luokittelisin, kun omilla on n. 4 kertaa suuremmat metsätarhat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.10 23:40:22

ei ne tarhat nyt kovin isot ole,mutta kyllä siellä juosta mahtuu. Tarhojen pohjat on kylläkin kivikovat ja etuosa mössöä koska sitä heinää tungetaan niin paljon että hevoset sotkee sen ympäri tarhan edustaa. Vaikka tarhat näyttää kestäviltä,sitä ne ei ole. Läpi pääsee jos vain juoksee...lelu aidat ostettu kalliilla..

Lähettäjä: Bam 
Päivämäärä:   26.8.10 00:12:45

Niin kuin joku jo mainitsikin, niin kukin tarha todellakin käy kooltaan ratsastuskentästä. Että siitä vaan miettimään onko kyseessä postimerkkitarhat.. Niitäkin kun on nähty, karsinan kokoisia.
Pohja saisi kyllä olla parempi, pehmeämpi. :(

Lähettäjä: ELISA 
Päivämäärä:   26.8.10 21:17:21

Kävin tänään Niittykulmassa, eikä ne tarhat nyt kovinkaan isoilta näyttäneet:D

Lähettäjä: Vieras 
Päivämäärä:   26.8.10 22:34:06

No on ne nyt paljon isommat kuin monella muulla tallilla. On oikeasti olemassa saman kokoisia, ja pienempiäkin, kenttiä. Ja ei, minulla ei ole yhteyksiä talliin, mitä nyt olen katsomassa käynyt.

Päivämäärä:   27.8.10 08:13:25

Tarhoissa olis tärkeintä, ettei syksyllä kun kurakelit alkaa tarvitsis seisoa polveen asti mudassa. Ei siellä hehtotarhassakaan kivaa ole, jos on mutaa täynnä ! Ja kyllä nuo tarhat ihan riittävän suuria on, jokainen hoitakoon hevosensa liikutuksen muuten kuin tarhaamalla.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   27.8.10 22:41:52

Hittooko täällä tarhojen koosta vouhkaatte? Ihme sakkia.

Lähettäjä: tsemiä !!! 
Päivämäärä:   27.8.10 23:03:32

Täs on paikka missä todella hinta laatusuhde kohillaan :))On solariumii,pesukonetta,kivat tauko ym tilat .SIISTIÄ !!! Hevoset saa olla kokopäivän ulkona ,ja tarhat ihan riittävät :)) Ja hinta 455e.Hyvä hoito ja kunnon rehut ,heinät ym.Yrittäkää tytöt kestää,tätä kateellisten panettelua ;((

Lähettäjä: jepa 
Päivämäärä:   28.8.10 20:52:22

Uppiii!

Kivanoloinen ilmapiiri ainakin tallilla.

t. sivusta seurannut

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.8.10 22:16:51

Henki tallilaisten kesken on todellakin loistava :)

Lähettäjä: misteli 
Päivämäärä:   29.8.10 09:41:21

^^&^ Samaa mieltä!

Päivämäärä:   29.8.10 19:21:07

No olisko se hyvä jos hevosilla olis liian vähän heinää?? mitä häh? :D
Ei oo totta :DD

Päivämäärä:   1.9.10 17:44:09

Ihana talli.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.10 19:43:45

asioilla on monta näkökantaa. Ei ole myöskään hyvä jos sitä heinää ylen syöttää. Pitäisi olla kultainen keskitie

Lähettäjä: Voi herran jumala 
Päivämäärä:   2.9.10 00:42:48

sentää jos saa liikaa heinää valitetaan ,ja jos liian vähä valitetaan.Meijän ent.tallilla valitttavasti sai ihan liian vähän.Minä ainakin olisin ikionnellinen jos joutuisi sanomaan että HEINÄÄ vähemmän kiitos :))
HANKKIKAA JO IHMISET ELÄMÄ.

Päivämäärä:   2.9.10 11:23:15

joo, ei munkaan hevoselle 8 kg/päivässä riitä mitä yks tallipaikan vuokraaja mainostaa. Ja lisäheinästä laskutetaan sitten "päivän hinnan" perusteella. Vaikeeksi menee kun ensin punnitaan 8 kg ja sitten ylimääräiset kilot / pvä ja sitten lasketaan kuukauden tallimaksu. Mutta olkaa te ulkopuoliset nyt huoletta, NK:ssa kyllä annetaan heinää sopiva määrä sen mukaan miten huomataan hevosen syövän :)

Lähettäjä: Voi herran jumala 
Päivämäärä:   2.9.10 20:39:33

Niimpä :) Millä ees mitataan paljonko saa ?Heinää pitää saada ihan hevosen koon mukaan !! Esim.isompi hevonen saattaa syödä 10 kg/pvä.

Lähettäjä: milette 
Päivämäärä:   5.9.10 10:33:31

Paljonkon tuolla sitten saa hevoset heinää?
Mulla on iso tamma, joka oikeasti tarvii vähintään sen 10 kg päivä, voiko luottaa etta tuolla saa?

Lähettäjä: milette 
Päivämäärä:   6.9.10 09:37:06

up

Päivämäärä:   6.9.10 11:37:44

milette: jos oikeasti olet kiinnostunut, niin soita pitäjille ja kysy. Täyttä näyttää olevan tallissa tällä hetkellä, mutta josko joskus joku paikka vapautuis.

Lähettäjä: <<< 
Päivämäärä:   6.9.10 21:41:18

Onko talli myytävänä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.9.10 21:45:29

jep, ollut kauan jo,mitä täältä olen lukenut ja netistä myynti ilmoituksen katsonut.

Lähettäjä: <<< 
Päivämäärä:   6.9.10 22:40:59

Miksiköhän ei mene, kun näyttää niin kivalta?

Lähettäjä: tiedän 
Päivämäärä:   7.9.10 09:21:04

Ollut jo 5 vuotta myynnissä. Mutta hp liian kova.
Nyt omistaja pistänyt taas myyntiin kun sai itse välittäjän paperit, et vissiin niin kuin huvikseen pitää myynnissä, että saa kokemusta välittäjän hommista ja tietty jos joku nyt hairahtuu tuon 1,2 millillä ostamaan, niin sehän on vaan positiivista ;)

Lähettäjä: etti 
Päivämäärä:   9.9.10 11:19:14

Samaa olen kuullut kuin "tiedän" kertoikin jo.
Tuskin tosissaan tuo talli myynnissä on.

Lähettäjä: --..-- 
Päivämäärä:   10.9.10 15:22:46

Mien tuolla on edelleen hevosia yötäpäivää laitumella??!!

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   10.9.10 23:16:18

Pulla pihattohevoset laiduntaa =)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.9.10 09:33:57

Mitäs pahaa siinä on?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.9.10 11:11:45

toivottavasti niillä on edes katos suojana..niinkuin kuuluisi laitumella olla...

Lähettäjä: pleare 
Päivämäärä:   11.9.10 13:40:51

Höh - meilläkin hevoset yötä päivää ulkona. Yöllä kymmenen astetta lämmintä, hevosilla sadeloimet suojana, heinää vapaasti ja katos suojana (missä eivät tosin ikinä ole).
Tyytyväisä ja terveitä hevosia laumallinen.

Lähettäjä: humu 
Päivämäärä:   11.9.10 15:20:19

kyllä niillä on hyvät katokset suojana!

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   11.9.10 15:45:27

Hyvät ja hyvät..
Ainoastaan yhdellä laitumella on katos, eikä nuo edes ole aina sillä laitumella.

Lähettäjä: humu 
Päivämäärä:   11.9.10 17:06:58

Kyllä ovat, vain sillä laitumella jossa on katos.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   22.9.10 08:33:37

Onko kenttä millasessa kunnossa näillä sateilla?

Lähettäjä: maisa 
Päivämäärä:   22.9.10 14:33:01

Vellinä.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   23.9.10 13:04:50

Ei ol vellinä. Muutama vesilätäkkö, muuten tosi hyvä!

Päivämäärä:   23.9.10 17:36:00

Entä tarhat?

Päivämäärä:   23.9.10 21:32:35

Ja eiköhän näillä sateilla jokaisen kenttä ole vähän?
Ja toi ei ole mitenkään huolestuttava.

Tarhat on ihan OK!

Päivämäärä:   23.9.10 21:55:17

Tänään kenttä ainakin oli aivan loistava eli lätäköt hupenevat sangen sukkelasti.

Joissakin tarhoissa on lätäköitä, muttei sentään vuohisiin asti kuravelliä. ;)

Lähettäjä: omena 
Päivämäärä:   28.9.10 14:18:52

Millainen on tallinpitäjä?

Päivämäärä:   29.9.10 09:59:06

Tallinpitäjä on oikein mukava, vaikka antaa vähän liikaa valtaa jollekkin vuokraajille määrätä muidenkin elämästä :( ehkä siis liian kiltti ! Sitä vaan kun jotkut osaavat heti käyttää hyväksi ja pitävät tallia omanaan kun siellä joskus tallia tekevät.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   29.9.10 10:50:16

Mun mielestä tallinpitäjä on joillekin tosi lepsu ja kiva, toisille vetää paljon tiukempaa linjaa.

Ja toinen mistä en tykkää, on se, että yhtäkkiä on linjaa kiristetty.
esim. kesällä mentiin tyyliin "hevosenomistaja on maksava asiakas, tehdään kaikki mitä hän keksiikin pyytää", nyt on tiukennettu linjaa, että kaikki ylimääräinen maksaa ja yhtäkkiä pitäisi tehdä ruuatkin valmiiksi itse.
Ei siinä mitään, jos linja olisi ollut alunalkaenkin tämä, mutta mutta..

Vaikuttaako se sitten, että toinen pitäjä lopetti ja nyt tämä yksi on yliväsynyt, en tiedä. Mutta asioista voisi sanoa ja keskustella ihan eritavalla kuin nyt on tehty.

Päivämäärä:   29.9.10 11:09:26

Ihmiset ei kaikkia muutoksia hetkessä tehdä?
Kaikki maksaa valitettavasti.

Aamuissa ainakin on tällä hetkellä kaksi tekijää.
Se on totta että liian kilti hän on!
Pitäisi vähän murista joillekkin vastaan tai käy kohta niin että kaikki hyppii silmille.
Toinen lopetti terveydellisistä syistä.

Ja aina minä oon tehny ruokani itte.
On kiva tehdä edes jotakin ilta- ja aamutallin hyväks.
Eli ei kovin iso homma!

Päivämäärä:   29.9.10 12:41:02

Voi pyhät pyssyt!

Jos kaikella ylimääräisellä mahdetaan tarkoittaa extraloimitusta tai suojien laittoa/poisottoa, niin varmasti maksaa ja niin maksaa muuallakin.

Sapuskat on suurimmaksi osaksi tähänkin asti tehty itse valmiiksi, siis mikäli halutaan syöttää muutakin kuin kauraa ja kivennäistä. Jokainen saa silloin annostella hevoselleen juuri ne oikeat ainesosat omista purkeista ja purnukoistaan.

Tallinpitäjä on kiltti ja mukava ihminen, joka varmasti tekee kaikkensa tuon paletin pyörittämiseksi.

Eipä siis tehdä ongelmaa asioista, jotka eivät sitä ole! ;)

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   29.9.10 13:34:44

Mä en koe TÄYSIHOITOtallin periaatteiden mukaiseksi sitä, että ajan 50 km edestakas lapioimaan hevoseni myslin ja kivennäisen ämpäriin, kun hevosella muuten on vapaapäivä.
Jos näin haluan tehdä, muutan hevoseni puolet halvenpaan PUOLIHOITOtalliin. Piste.

Ja ihan ok, että suojien laitosta yms. otetaan maksu, mutta outoa kun kesällä se tehtiin ilmaiseksi ja silloin vakuuteltiin, ettei omistajien itsensä tarvi laittaa ruokia tai että suojien laitot ja loimien poisotot on vaan sopimuskysymyksiä, ei niistä ylimääräistä veloiteta.
Nyt sitten olikin yhtäkkiä tallituvan pöydälle ilmestynyt hinnasto em. asioista.
Ei edes vaivauduttu sanomaan, että käytäntö tulee muuttumaan.

Ja voin minäkin ne hevoseni ruuat tallipäivänäni valmiiksi aamu- ja iltaämpäreihin laittaa, mutta tasan en vapaapäivänä tule ruokien laiton takia tallille, vaan täysihoitotallissa täytyy voida luottaa, että hevonen ruokitaan tallihenkilökunnan puolesta kun omistaja/vuokraaja tms ei pääse paikalle.

Päivämäärä:   29.9.10 13:43:56

Eikö sitä mysliä ja kivennäistä voi tallipäivänä laittaa valmiiksi myös vapaapäivää varten?
Näin meillä ainakin tehdään. :)

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   29.9.10 14:24:56

vähän samaa mieltä kuin "minä", täysihoitoon kuuluu ruokien laitto, JOS eivät ole kuitenkaan mitään liotettavia mössöjä ja kymmentä eri lisäainetta, vaan esim. sitä mysliä kauran sijaan. Voi toki laittaa parin päivän ämpärit valmiiksi, mutta jos monta päivää peräkkäin niin "ämpärit loppuu" tai sitten jos yllättäen oletkin kipeä etkä pääse niin sitten soittelemaan jollekkin, mitäs jos ei ole kenenkään kanssa niin tuttava että olis puh.nroita vaihdettu ? Ehkä tosiaan tallinpitäjä siinä tapauksessa huolehtii- varmaankin, mutta mitäs jos ei ole hänen iltatalli-aamutallivuoro ?

Lähettäjä: palveluako? 
Päivämäärä:   29.9.10 14:36:03

Täysin samaa mieltä kuin nimimerkki "minä".

Eipä ole ihme, ettei Suomessa saakaan palvelua missään, kun suomalaiset ei sitä osaa vaatia.
Jos muualla maailmassa joutuisi täysihoitotallissa omistaja itse laittamaan hevosensa ruuat, niin siitä nousisi haloo.
Suomalaiset vaan tyytyvät maksamaan kovaa tallivuokraa ja tekemään kaiken itse. Idiotismia suorastaan!

En mä ainakaa näe tarpeellisena helpottaa ilta- tai aamutallin työntekijän taakkaa, mähän MAKSAN siitä että hevoseni on täysihoidossa, maksan joka kuukausi 445€ siitä että hevoseni saa karsinan joka siivotaan ja hevoseni ruokitaan.
En mä menetä yöuniani sen takia että nyt tallityöntekijä joutuu laittaa mun hevoseni ruuat ämpäreihin, en tosiaan koska mä maksan siitä(kin) palvelusta.

Herätkää ihmiset!!

Päivämäärä:   29.9.10 14:41:45

Kyllä nuo ruokinta-asiat on ainakin tähän asti toimineet, oli sitten vuorossa kuka tahansa.

Päivämäärä:   29.9.10 14:45:35

Minä, olet varmaan allekirjoittanut tämän tyyppisen tallisopimuksen?

Vuokraan sisältyy päivittäinen ruokinta ja karsinan puhdistus tallin päiväohjelman mukaisina aikoina.
Hevosille annetaan tallinpuolesta perusruokinta heinää, kauraa ja kivennäistä.
Hevosen omistajan tulee itse tehdä lisäruuat valmiiksi.
Hevosen omistajan tulee antaa selvät perusruokinnan ohjeet tallihenkilökunnalle.

Tallivuokraan ei sisälly kengitys, eläinlääkärin hoito, lääkkeet, lääkintä, tarvikkeet eikä varusteiden hoito.
Sopimukseen ei myöskään sisälly hevosenhoito eikä huolenpito tallialueen ulkopuolella

Hevosen omistaja huolehtii itse hevosen liikunnasta ja ilmottaa vaadittaessa tallille ne henkilöt, joilla on oikeus käsitellä hevosta.

Hevonen loimitetaan tallinpuolesta periaatteella yksi päälle yksi pois päivässä.
Suojien laitosta ja lisä loimituksista peritään erillinen lisämaksu (50€/kk).

Hevosen tarhauksen yhteydessä sattuneista vahingoista vastaa hevosen omistaja

Päivämäärä:   29.9.10 16:22:42

Mielestäni täysihoitotallin ollessa kyseessä, hevosten omistajien ei edes kuuluisi miettiä tuollaisia asioita, että tuleeko hevonen ruokittua jos itse on poissa tallilta, eikä saa ketään kiinni/tunne ketään jonka voisi nakittaa laittamaan hevosensa ruuat.
Se nyt on itsestäänselvyys, että täysihoitotallissa hevonen saa tallihenkilökunnan puolesta ainakin perusruokinnan (tarkoittaa myös sitä, että jos hepo syö kauran tilalla mysliä, niin se mysli ja kivennäinen), puuroja ja muita turvotetavia mössöjä mielestäni ei tarvi antaa, eikä hevonen niitä tarvitsekaan jos se seisoo.

Lähettäjä: Oleva 
Päivämäärä:   29.9.10 17:19:15

Riippuu ihan mitä vuokrasopimuksessa lukee kuulkaas. Jos luvataan antaa kaikki, eikä omistajan tartte tehdä mitään, niin sitten annetaan. Mutta jos tuo pätkä ylempänä on lainausta tallin vuokrasopimuksesta, niin ihan saa jokainen itse sekotella mössönsä. Ja jos mysliä ei mainita, sitä ei tartte antaa. En tunne paikkaa sen tarkemmin, mutta luulisi tuollaisen asian olevan sovittavissa.

Ja niinkuin joku totesi, ruuat voi tehdä etukäteen. Ja jos nyt sairastuu tms odottanatonta niin eiköhän silloin saa apua/asioista voida sopia...

On kuulkaas olemassa kalliimpia puolihoitotalleja kuin tämä. Ja se ei liity yleensä ruokintaan vaan siivoukseen se puolihoito.

Päivämäärä:   29.9.10 18:39:16

Tuo oli ote alustavasta tallisopimuksesta, lopullista versiota ei minulla ole tässä käsillä...
Meillä oli tallikokous juuri, eikä kukaan paikalla olevista esittänyt kysyttäessä mitään kritiikkiä vaikka sitä nimenomaan pyydettiin. Miksi näitä asioita ei tuotu esiin silloin, kun niistä oli puhetta ja niistä YHTEISESTI päätettiin? Miksi niitä pitää sitten nimettömänä vatvoa täällä?
Jo heti alkuun tallinpitäjät esittivät vienon toivomukset, että jos jollain on jotain moitittavaa, niin kerrottaisiin asioista suoraan heille eikä puitaisi niitä selän takana kaiken maailman keskustelupalstoilla.
Tämä käytäntö on aika ikävää selkään puukottamista.
Tallin pitäjät ovat tehneet ja tekevät edelleen parhaansa. Heillä on vain, valitettavasti, yksi vika. He ovat aivan liian kilttejä!!! Minä en moista kohtelua kestäisi kovinkaan pitkään, mutta nämä vain hymyilevät ja jatkavat hommia.
Ja kuten kokouksessa tuli myös hyvin selväksi, tallityötä on kaikille vapaasti tarjolla. Voit maksaa työn työllä, jos et halua käyttää rahaa. Helpommalla pääsee, kun vinguttaa korttia tai heiluttaa seteliä!!!
Meidän hevonen saa ruokansa seassa hippusen sitä ja ropsauksen tätä ja jotain muutakin tarpeen mukaan.
Mieluusti minä teen sotkuni itse, niin ainakin tiedän, jos jotain ilmenee, että mistä mahtaa johtua...
Ja minkä suuruisina paloina polleni mieluiten syö porkkanansa tai omenansa. Mutta, jos en pääse joku päivä paikalle, tiedän, että vaikka en olisi asiasta ilmoittanut edes etukäteen, Polleni saa silti ne perus ruoat ja Polle on niistä ihan yhtä tyytyväinen, kuten minäkin.

Lähettäjä: voiko 
Päivämäärä:   30.9.10 01:10:16

tallia tehdä kuka vaan halutessa ?? ja saa karsinamaksun pienmmäksi ??

Lähettäjä: Alli 
Päivämäärä:   30.9.10 10:35:07

Minä ja niin: mun numero on karsinan ovessa, saa laittaa viestiä tai soittaa, voin laittaa ruokia valmiiksi kun yleensä käyn joka päivä tallilla. Minäkin aion kerätä pari nroa lisää puhelimeeni, jos tulee tarvetta. Uskon ja toivon, että minunkin hevoseni kohdalla tuo sopimuksessa mainittu KAURA voidaan korvata laittamieni selvien ruokintaohjeiden mukaan täysirehulla, EIKÄ hevoseni saa kauraa vaikka en ämpäri olisi jostain syystä valmiiksi laittanutkaan. Onhan tallinpitäjät kuitenkin kokeneita ihmisiä, eikä tallia tee koskaan ketkään pikkutytöt niinkuin monella tallilla. Viihtyisä ja rauhallinen paikka joka tapauksessa harrastaa. Tallinpitäjille pitkää pinnaa ja hyviä hermoja ja sitä yhdenmukaisuutta kaikille vuokralaisille toivottaen :)

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   3.10.10 19:33:50

up

Onko talli myynnisäää?

Lähettäjä: j.j. 
Päivämäärä:   5.10.10 14:48:28

:)): Kyllä on.

Lähettäjä: maisaa 
Päivämäärä:   5.10.10 21:30:08

pitääkö maastoihin mennä autotien kautta?

Päivämäärä:   5.10.10 23:08:59

Täytyy...

Ja jos jaksat selailla ylöspäin, niin tää myyntipuhe on jo käsitelty.

Lähettäjä: enonkoski 
Päivämäärä:   7.10.10 16:05:21

Talli on myyty!

Onnea uusille omistajille!

Lähettäjä: näinkö on? 
Päivämäärä:   7.10.10 17:47:23

Ilmoittaja on laittanut ilmoituksen lepotilaan.
Tule myöhemmin katsomaan jos kohde olisi taas esillä.

Lähettäjä: =( 
Päivämäärä:   7.10.10 18:43:50

Mitä?! Puhuuko enonkoski totta??

Lähettäjä: peikko 
Päivämäärä:   7.10.10 19:11:29

ilmoitus Oikotie.fi sivulta:
Ilmoittaja on laittanut ilmoituksen lepotilaan.
Tule myöhemmin katsomaan jos kohde olisi taas esillä.
Eli ei ole myynnissäkään tällä hetkellä...

Lähettäjä: =( 
Päivämäärä:   7.10.10 19:27:41

Entäs jos se ei ole enää myynnissä, olisko siksi lepotilassa?

Lähettäjä: peikko 
Päivämäärä:   7.10.10 19:34:59

Olisi aika kummallista, jos HT netti tietäisi tallin myynnistä ensimmäisenä. Luulisi, että tieto olisi hieman laajemmin levinnyt ennenkuin tieto julkistetaan täällä.
Tai sitten tiedon ilmoittaja on tallin myyjä....

Lähettäjä: putet 
Päivämäärä:   12.10.10 09:49:30

Juu,kyllähän talli on nyt ostettu.näin olen itsekkin kuullut.

Päivämäärä:   12.10.10 13:02:33

Hei lopettakaa jo valehtelu ja asioihin sekaantuminen. Tuleeko teille hyvä mieli kun tänne kirjoitatte?

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   12.10.10 16:53:06

Kyllähän tilanne on se, että itse hevosalantyöntekijänä en ole kohdannut ENSIMMÄISTÄKÄÄN paikkaa missä pitäisi sille mamman kultamurulle etsiä se OMA säkki ja ne 3 purkkia ja purnukkaa mitä ilman se hevonen kuolee 24h sisään.

Ehhei, perusruokinta eli heinä + kaura tai miten tallin vuokrasopimuksessa on määritelty annetaan mikäli omistajaa ei näy eikä kuulu ja täysihoidosta maksetaan, mutta JOS hevonen seisoo eli ts. omistaja on estynyt tulemasta tallille niin ihanko todella se kopukka kuolee jos ei saa x määrää täysrehua/mysliä ja x määrää biotiinia ja sitten sinisestä tonkasta kolmea painallusta sitä multivitaa ja silleensä?

40 hevosen tallia tehneenä voin sanoa että ei todellakaan olisi onnistunut. Eikä myöskään vuokrasopimukseen kuulunut. Eikä kukaan kehdannut ees olla vailla. Onneksi, olisihan siitä voinut naurut irrota, koska jos se tarjotaan yhdelle asiakkaalle samaan hintaan niin sitten se pitää tarjota niille 40:lle.

Voitte uskoa, että tuon kokoisessa tallissa riittää muutenkin tekemistä kuin se, että etsin sitä kadonnutta msmpurkkia tai biotiinia.

Lukekaa vuokrasopimuksenne ja maksakaa niistä palveluista mitä tahdotte.

Ja tämä yleisesti, ei koskien tätä tallia.

Lähettäjä: Tai näin 
Päivämäärä:   13.10.10 08:26:10

Hevoseni asui n. 40 hevosen tallissa. Kaikki mitä hevoselle halusi syötettävän annettiin iltaruokinnan yhteydessä tallin puolesta. Kaura ja kivennäinen tuli tallin puolesta ja loput mitä halusi antaa ostettiin itse. Ja ainakaan tällä tallilla asiasta ei tehty ongelmaa vaan pidettiin palveluna.
Sama homma toimi myös pienemmällä 20 hevosen tallilla. Homma toimi vaikka kummassakaan paikassa sitä ei oltu lisätty vuorkasopimukseen, vaan kuului palveluun, mitä talli asiakkailleen tarjosi.
Itse olen myös tehnyt jonkin verran tallihommia ja ei ruokien laittoon tuhraudu paljoa aikaa, kun purkit on järjestyksessä ja ruokintalistat ajan tasalla.

Lähettäjä: smurffi 
Päivämäärä:   13.10.10 18:19:12

Niissä talleissa, joissa ollaan tähän asti majailtu, on yleisesti ollut tapana, että omistajat laittavat hevosen ruoat valmiiksi ämpäreihin, joista ne on helppo jakaa aamuin illoin.
Silloin, kun hevosella on ollut vapaapäivä, on seuraavan päivän ämpärit tehty valmiiksi.
Lisäksi on kerrottu miten toimia, jos ämpäreitä ei ole valmiina ja omistaja ei ehdi/pääse käymään.
Muutaman kerran iltatallia tehneenä koin suurimmaksi ongelmaksi sen, että mitä sitten annetaan, jos ämpäreitä ei ole eikä myöskään ohjeita, paitsi ovessa saattaa lukea: "EI KAURAA!". Ei auta kuin jättää hevonen pelkälle heinälle. Vaikea sitä on mennä kaivelemaan nimettömistä laareista ja säkeistä toiselle ruokaa...
Mielestäni ei ole iso vaiva, jos käydessään tallilla viskoo ämpäriin ne ruoat+lisät+herkut mitä haluaa hevoselleen antaa ja lyö kannen päälle. Mutta, jos tulee sellaisia päiviä ettei pääse tallille, kannattaa sopia miten silloin menetellään. Siksi on oikeasti hyvä antaa kirjallisena ohjeet siitä mitä sille omalle kullanmurulle tulee päivisin antaa. Eikä vain:"aamulla ämpäri, illalla ämpäri". Niistä tyhjistä ämpäreistä saa vain mahansa kipeäksi...

Lähettäjä: bansku 
Päivämäärä:   14.10.10 12:39:13

HÖLMÖT TALLIA EI OLE MYYTY!!
MISTÄ IHMEESTÄ TE KEKSITTE NUO JUTTUNNE???

Ja ruokinta onko se nyt niiin kamalan vaikeaa laittaa sille pullaponille, niitä härpäkkeitä itse??
kenellä työntekijällä on aikaa laittaa monen hevosen biotiini,vitamiinit, ripaus mysliä, ripaus tuota ja sitten vähän vielä tätä?
HEI HALOO ITTE OOTTE HEVOSENNE HOMMANNEET?!!
Apua toki saa, mutta ei kuulu missään muuallakaan tapoihin.

Päivämäärä:   14.10.10 13:16:31

Banskun kanssa ihmetellään samaa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   14.10.10 16:29:01

onkos siinä edelleen sitten jotkut väliaikaisesti pitämässä tallia?miksi sieltä sitten joutuu yksärit pois?vai eikö tässäkään ole perää

Lähettäjä: huilu 
Päivämäärä:   14.10.10 16:33:54

ei joudu yksärit pois ei. missään näissä asioissa ei ole perää.

Lähettäjä: LL 
Päivämäärä:   14.10.10 16:53:13

Tallin nettisivuille parannusehdotus:

Paljon lisää kuvia.
Esim. kuvia tallin sisätiloista ja tallin hevosista.

Lähettäjä: huilu 
Päivämäärä:   14.10.10 21:46:32

kirjoitapa tallin vieraskirjaan.

Lähettäjä: toivo 
Päivämäärä:   22.10.10 10:02:05

Olipas painunut alas!

Tallin sivuille ehdottomasti lisää kuvia hevosista ja itse tallista!!!

Lähettäjä: hymynaama 
Päivämäärä:   22.10.10 18:01:05

Miksi kuvia?

Lähettäjä: toivo 
Päivämäärä:   22.10.10 19:15:25

Miksi ei?

Monien tallien sivuilla on kuvagalleriat tallille, hevosille ym.
Ja tallikuvissa näkyy esim. satulahuoneet, sosiaalitilat, pesuboxit, solariumit ym.

Ja kiva nähdä minkälaisia heposia siellä asuu.

Lähettäjä: ei mervitapola 
Päivämäärä:   23.10.10 00:14:23

kas kun ei 24/7 live-kuvaa kuin jostain bb-talosta?
onko sinulla kuvagalleria omasta perheestäsi netissä, jossa on kuvia sinusta, perheestäsi, ystävistäsi, kodistasi, vessastasi, makuuhuoneestasi...?
joku yksityisyys täytyy ihmisillä olla, niin halutessaan.
kaikki eivät halua olla mattinykäsiä tai johannatukiaisia...

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.