Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Niittykulman ratsutila, Kellokoski

Lähettäjä: Mihin hävinnyt 
Päivämäärä:   8.7.10 14:15:49

?

Re: Niittykulman ratsutila, Kellokoski

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.7.10 14:28:45

Ei ymmärrä miksi edellinen/edelliset topiikit poistettu... Ei kait noissa nyt mitään niin "arkaluonteista" ollut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.10 22:49:53

ilmeisesti siksi koska muutama kommentti oli negatiivisia. Se on huono juttu jos ei kritiikkiä kestä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.7.10 09:42:20

Jos huumorintaju loppuu jo tässä vaiheessa niin kuinkahan käy, kun oikeaa asiakaspalautetta alkaa tulemaan...??

Lähettäjä: Pansku 
Päivämäärä:   9.7.10 11:39:41

Mun mielestä tää teiän jauhaminen on niiin hemmettin lapsellista, että ei mitään järkeä.
Oon nyt seuraillu sivusta jo jonkun aikaa.

Jos on jotakin kysyttävää, niin soittakaa tai heittäkää meilillä.
Ei tästä kukaan hyödy, että pikkunoidat jauhaa keskenään

Ja tämän topicin lukemiseen tarvitaan huumorintajua!
On niin kauheeta angstia.
Jos ei tallinpitäjät miellytä, niin mitä niitä täällä haukkumaan.

Lähettäjä: kh 
Päivämäärä:   9.7.10 12:11:10

Mitä kukakin laskee lapselliseksi.. se että netissä keskustellaan vai se että ei kestä keskustelua?

Lähettäjä: ; ) 
Päivämäärä:   10.7.10 20:52:12

Lapset Lapset!

Tädit tallilla ottavat vastaan palautetta, sekä negatiivista että positiivista. Ne jotka ovat antaneet palautetta tallin pitäjille (vastuuhenkilöitä kyseisessä paikassa) tietävät kyllä, että palautetta otetaan vastaan täysin asiallisesti.
Ja ne lapset, jotka eivät ole edes olleet talliin yhteydessä, kannattaisi ottaa täteihin yhteyttä, jotta tietäisivät mistä puhutaan.
Näillä sivuilla saa toki kommentoida, mutta kannattaisi selvittää ensin tosiasiat ja sitten vasta esittää tuota kärkevää kritiikkiä.

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   10.7.10 21:05:12

Olisikohan topicin poistoon sellainen yksikertainen syy, mitä täällä HT.netissä on ilmennyt useinkin, että viestit ovat täynnä pelkkiä SPÄMejä? Ei kaikkeen ole niin dramaattisia syitä kuin täällä-kin taas epäillään. Mutta, sekö koira älähtää, johon kalikka kalahtaa? ; )

PS. Olen tuon hymynaaman kanssa samaa mieltä siinä, että kannattaisi tallinpitäjille antaa suoraan palautetta, jos joku asia on pielessä. Tallilla kun harvoin on nettiyhteyttä käytössä ja jos on, sitä yleensä käytetään työasioihin eikä keskustelupalstojen lukemiseen. Toivottavasti.

Lähettäjä: lea 
Päivämäärä:   12.7.10 22:41:41

Upitan ja samalla tiedustelen onko tällä tallila kukaan vailla aikuista vuokraajaa/liikuttajaa pari kertaa viikossa?

Lähettäjä: täällä 
Päivämäärä:   16.7.10 04:48:09

täältä voisi löytyä. Pistä mulle meiliä ja kerro mitä etsit wusv@luukku.com

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.10 14:22:35

mäkin etsin vuokrista, mutta olen vasta 15, eli jos jotain kiinnostaa junnu vuokraaja (joka haluais kisata & valmentautua) hevoselle jolla saa hypätä myös niin pistelkää säpöjänne tänne.

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   17.7.10 18:07:36

up

Lähettäjä: Tuikkis 
Päivämäärä:   17.7.10 22:44:23

Niksi-Pirkka:
Kannattaisiko kaikkien, jotka etsitte esim. vuokrahevosta tältä tallilta, laittaa asiasta sähköpostia tallin säpo-os. Sinne voisitte laittaa tarkempia yhteystietoja yms.
Näillä julkisilla keskustelupalstoilla ei viitsi - eikä kannata, turvallisuussyistä, mitään henkilökohtaisuuksia levitellä. Tai sitten kannattaa varmaan kysellä tallinpitäjiltä, samasta säpo'sta vuokraustilannetta. Teidät ehkä otetaan paremmin huomioon, kun esiinnytte oikeina ihmisina ettekä pelkkinä nimettöminä kyselijöinä. (toimikaa siis niin kuin olisitte itse etsimässä hevosellenne vuokraajaa).

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   18.7.10 14:01:13

Miksi hevosten esittelyt poistettu sivuilta?? :((

LähettäjäKati 
Päivämäärä:   18.7.10 14:33:38

Mulla olisi vuokraajan paikka auki syyskuun alusta lähtien.
Etsin estepainotteista vuokraajaa 1-2 krt/vko/sop. mukaan.

Etsin osaavaa, järkevää ja luotettavaa, yli 16-v vuokraajaa, joka mahdollisesti saisi valmentautua ja kisatakin esteillä.

S-postilla voi ottaa yhteyttä.

Lähettäjä: ellunkana 
Päivämäärä:   23.7.10 18:23:12

Onko tallilla oikeasti niin huono ilmapiiri kuin pikkulinnut ovat laulaneet?

Kuulema ylimielisesti suhtautuvia, nuivia tätejä ja paljon seläntakana arvostelua ja jauhamista.
Surullista jos näin on, sillä tallinahan tuo on tosi ihana.

Päivämäärä:   23.7.10 18:55:20

ellunkana: Valitettavasti on totta.

Kaverillani on täällä hevonen ja voin sanoa, että välillä vastaanotto tallilla on lähes jäätävä, myös kaveriani kohtaan, vaikka hänellä oma hevonen siellä onkin.

Ne viiskymppiset tädit (ja tällä tallilla niitä riittää) on pahimpia.
Nokka pystyssä kävellään ja hyvä jos vaivaudutaan iloiseen tervehdykseen happamasti jotain inahtamaan.
Keskenään ovat kyllä tädit niiiiin hyvää pataa, mutta annas olla jos olet heidän mielestään liian nuori (kaverini 3-kymppinen, eikä häntä silti hyväksytä mukaan porukkaan), tai muuten vain eivät halua sinua joukkoonsa, niin eivät todellakaan vaivaudu omien 'muka hauskojen' juttujensa lomasta edes vilkaisemaan sinua.

Ja luoja se seläntakana p*skan jauhaminen, 5-kymppiset tädit sen taidon kyllä osaavat, ihan hävettää heidän puolesta.

Ne muutamat nuoret 2-3-kymppiset ovat taas ihan toista maata, kivoja ja ystävällisiä.

Harmi, että nuo tädit pilaavat tallin ilmapiirin, muuten niin loistava talli.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   23.7.10 23:21:42

samaa mieltä.

Lähettäjä: harmi 
Päivämäärä:   23.7.10 23:28:48

et tota paskaa,mut noit löytyy joka tallilta ;(

Lähettäjä: ellunkana 
Päivämäärä:   24.7.10 15:36:04

No höh.
Taidan silti joku ilta tunkea tallille ilmapiiriä haistelemaan, koska tuo talli on muuten niin kivan ja toimivan oloinen, eikä meiltä kuin 3 km:n päässä, että olisi kiva oma sinne tuoda.

Mutta toki jos tunnelma on jäätävä, niin valitsen toisen paikan.

Lähettäjä: Monkey 
Päivämäärä:   24.7.10 15:44:36

öö..
Minä en tiedä talliltamme yhtään 50 tätiä enkä setää?
Ja ainakin itse pari kymppisenä sotkeennun hyvin sakkiin mukaan.
Reippaasti vaan höpöttelemään, niin ei mitään ongelmaan :)
Pitää itsekkin olla aktiivinen jos haluaa porukkaan!
Näin se vaan menee!

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   24.7.10 15:54:46

Monkey: Öööö.. Siis suurin osahan hevosenomistajista on tuolla siinä +- viidenkympin tietämillä.
En viitsi julkisella foorumilla alkaa nimiä luettelemaan, mutta otapa silmä käteen seuraavalla tallireissulla ;)

Lähettäjä: Monkey 
Päivämäärä:   24.7.10 16:06:59

No ei ne ainakaan siltä näytä tai tunnu :DDD

LähettäjäKati 
Päivämäärä:   24.7.10 20:25:02

Mun mielestä Niittykulman tallihenki on ihan hyvä, toki joskus tulee hetkiä kun tuntee olevansa aavistuksen ulkopuolinen, kun luen kuitenkin itseni kuuluvaksi siihen tallin "nuorisoon", vaikkakin ikää jo 30-v ja lapsikin menossa mukana.
Ja seläntakana puhujiinkin olen tuolla törmännyt, mutta kun ei itse lähde moiseen mukaan, eikä välitä, niin eipä ole itseäni pahemmin hetkauttanut.
Nyt on taas tullut joku uusi hevonen ja sen mukana nuoria ihmisiä talliin, eli kaiken ikäistä porukkaa sieltä löytyy :)
Ja itse henk.koht. koen tulevani juttuun niin nuorempien kuin vanhempienkin kanssa.
Tokihan henkilökemiat ei kaikkien kanssa voi kohdata, mutta näinhän se on aina elämässä, ei vain tallilla.

Ei missään nimessä kannata tyrmätä tallia näiden ht-netin mielipiteiden perusteella, vaan tulla rohkeasti paikanpäälle katselemaan ja juttelemaan ja tutustumaan. Vasta sen jälkeen voi luoda oman mielipiteensä tallin ilmapiiristä, joskaan siihenkään ei kyllä vielä yksi tutustumiskäynti riitä ;)

Kaikenkaikkiaan Niittykulma ihmisineen ja hevosineen on mielestäni hyvinkin tutustumisen arvoinen paikka!

Lähettäjä: siistii 
Päivämäärä:   24.7.10 21:32:13

ihan mieletöntä et täältä saa tietää mitä tallilla tapahtuu. Mä en ite ollu yhtään tajunnu miten hirveitä vanhoja ämmiä koko talli on täynnä. nyt sitte tiedän, et ne vaan esittää kivaa. ite oon kolmekymppinen ja varmaan joutunu viiskymppisten julman pilkan kohteeks. Ihan kauheeta!

Lähettäjä: he he 
Päivämäärä:   24.7.10 22:40:39

he he..
Jos ei viihdy,ni ainahan voi vaihtaa tallia :)

Lähettäjä: kukkuu? 
Päivämäärä:   24.7.10 23:14:24

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa?

onko aina vika niissä tädeissä? voisiko joskus ne nuoret tulla juttelemaan, eikä vain olla niissä omissa oloissa ja haukkua sitten täällä julkisesti?

en asu teidän tallilla, mutta olen kuullut, että täällä parjataan tallia ja sen asukkeja yötä päivää.
Pitänee tehdä joku päivä, kun nyt lomalla olen excursio teidän tallille ja todeta omin silmin ja korvin, onko tilanne todellakin näin paha kuin täällä kerrotaan. tosin, itse olen kuullut vain tallista kehuja, kuinka hyviä tyyppejä siellä on. Nuoret ovat ystävällisiä ja tervepäisiä, eivät siis mitään pissiksiä, joihin olen omalla tallillani törmännyt useasti. ja vanhemmillakin synkkaa keskenään ihan kivasti.

ei kaikki voi tykätä kaikista, se on ihan luonnollista. mutta toimeen tarttis yrittää tulla, kaikkien kanssa. jos tallilla on useita hevosia ja kaikki harrastavat vähän eri juttuja, on tietty selvää, että jutut menee osalta ohi ja osalta taas ei.
näinhän se on missä tahansa, työyhteisössäkin.

parjaatteko te julkisesti kaikki omaa työpaikkaanne yhtä innokkaasti kuin tätä pienta tallia?
jos te voitte töissä huonosti - te vaihdatte työpaikkaa. jos te voitta tallilla huonosti - vaihtakaa tallia tai puhukaa tallin pitäjien kanssa, nehän ovat viime kädessä vastuussa tallin hengestä ja siitä ettei siellä puhuta asiattomuuksia kenestäkään yms.

jos tiellä on ongelmia tallilla, nostakaa kissa pöydälle siellä missä siitä on oikeasti hyötyä. asiattomien haukkujen levittäminen täällä netissä on enemmänkin lapsellista eikä johda mihinkään. löytyykö teiltä haukkujilta munaa sen verran, että sanoisitte näille ihmisille, jotka teita tallilla kaltoin kohtelevat, että hei! miksi sä puhut musta paskaa? miksi sä et mua tervehdi tms?

tämä sivusto on tunnetusti sellainen paikka, jota ainakaan tuo vanhempi polvi ei kovinkaan ahkerasti käy lukemassa, joten tämä tätien parjaus täällä ei oikein kohdistu niihin, joihin se on tarkoitettu...

Lähettäjä: toka 
Päivämäärä:   25.7.10 00:13:51

Sinne tietääkseni muuttanut tiettyjä henkilöitä, jotka kiertäneet paikasta paikkaan. Tiedä mitä sitten hakevat, kuutako taivaalta. En yhtään ihmettele, jos kyseisenkaltaiset ihmiset huonoa henkeä loisivat. Jokainen voi kyllä itsekin miettiä, kannattaako jokaiseen vouhotukseen mennä mukaan. Parhaiten selviää kun hoitaa oman leiviskänsä mahd.hyvin ja yrittää tulla kaikkien kanssa jotenkin toimeen klikkiytymättä kenenkään kanssa.

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   25.7.10 18:18:57

On huolestuttavaa lukea tallinpitäjänä tätä..
Jos asiat oikeasti on näin, niin haluaisin todellakin kuulla.
Voin sanoa, että itse en ole tätä huomannut (SOKEAKo?)..

faktahan on se että joka työpaikassa (niinkuin joku mainitsikin), koulussa yms tälläistä on.
Se on sitä arkipäivää.
Valitettavasti ei sitä työkäveriaankaan voi aina valita.

Mutta meihin voi ottaa yhteyttä ihan omalla nimelläkin..
niittykulma@hotmail.com tai puhelimitse.

Luulen, että ei olla niin pelottavia kun täällä puhutaan. Ei me niin moukkia kuitenkaan olla ;)

Tervetuloa Niittykulmaan ja tutustumaan talliimme.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   27.7.10 18:55:34

Samaa mieltä Katin ja "tokan" kanssa.

Lähettäjä: jemma 
Päivämäärä:   1.8.10 22:53:46

upp!!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.8.10 10:24:24

Nyt oli jo tullut tallivuokraan korotuksia..

Lähettäjä: ärsyke 
Päivämäärä:   2.8.10 10:34:14

Provoja... ei kukaan voi kirjottaa moista puutaheinää... Niittykulmassa on kivat ihmiset, mukava ilmapiiri ja hyvät puitteet.

Kateellisten panettelua kaikki parjaus täällä foorumissa.

Toisen ystävällisyys on toisen nuivuus, toivoisin annettavan tilaa erilaisille persoonille. Tallille tullaan hevosten takia, kuka sitten haluaa seurustella ja vaihtaa tietoja ja mielipiteitä, kuka kilpailla ja kehittyä, kuka vain päästä irti työn painesta ja olla hevosensa kanssa rauhassa ja kuka arvostella muiden tapaa toimia.

Omissa ajatuksissaan viipottava tätiratsastaja ei välttämättä tarkoita olla töykeä, mutta ihmettelee sitten, miksi uusi tulokas ei tervehdi. (olihan se tervehtinyt, mutta veti herneen nenään, kun ei heti huomattu, eikä moikkaa enää koskaan uudestaan).

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että keskitytään hevosiin ja niiden hyvinvointiin. Asialliset palautteet voisi antaa tallihenkilökunnalle, jos toisen tallilaisen kanssa on ongelmia.

Jos joku avautuu, niin kuuntele, mutta älä lähde mukaan lietsomaan juttua. Pidä puheet omana tietonasi. Oikaise, kun kuulet ilkeyttä tai ivaa. Kannusta muita olemaan mukava, puhu hyvää kanssaihmisistä, tai ole hiljaa, jos et keksi sanottavaa.

Paha mieli ja tyytymättömyys leviävät kaikissa yhteisöissä erittäin nopeasti. SANO ÄÄNEEN, JOS SINULLA ON HUONO PÄIVÄ, SILLOIN MUUT TIETÄVÄT OTTAA SEN HUOMIOON.

Minä aion olla positiivinen, kiva, mukava ja muut huomioonottava. Minulla on huonoja päiviä ja ärrimörrioloja. Minä olen omissa ajatuksissani, enkä aina huomaa tervehtiä, en kuitenkaan tarkoita olla töykeä.

Epäkohdista pitää keskustella, niihin varmasti voi löytää ratkaisun. Asiakaspalvelu on haastava laji, hevosasiakaspalvelu lähes mahdoton... asiakaspalveluun tarvitaan aina asiakas ja palvelun tarjoaja (ei palvelija). Kukaan ei voi hoitaa asiakaspalvelua laadukkaasti yksin. Asiakas tekee puolet asiakaspalvelusta ja vaikuttaa palvelutilanteen sujuvuuteen yhtä lailla kuin palvelun tarjoaja.

SINÄ JOKA ET JAKSANUT LUKEA KOKO VUODATUSTA, tässä referointi; lopettakaa paha puhe ja keskittykää hevosiin!

En olisi ikimaailmassa uskonut ajattelevani; jos ei talli miellytä, vaihda paikkaa! Olen tainnut löytää omani :D

Ihanaa aurinkoista loppukesää kaikille hevosten takia tallilla käyville!

Lähettäjä: alv 
Päivämäärä:   2.8.10 11:27:10

Hei!

Heinäkuun alussa kaikki arvonlisäverokannat nousivat yhdellä prosenttiyksiköllä. Yleinen verokanta on muutoksen jälkeen 23 %. Alennetut verokannat ovat 13 % ja 9 %.

Tämä toki vaikuttaa myös tallin vuokraan, vai omistako pitäisi tallinpitäjien korotukset maksaa?

Hei Ärsyke, puit sanoiksi ajatukseni! Kiitos!

Lähettäjä: Pongo 
Päivämäärä:   2.8.10 18:42:32

Samaa mieltä Ärsykkeen kanssa! Ihmisten pitäisi keskittyä omiin asioihinsa ja miettiä miksi tallilla ollaan. Itselleni tallilla tärkeintä on oman hevoseni kanssa vietetty aika ja sen paras mahdollinen hoito eikä toisten tallilaisten haukkuminen!

Lähettäjä: kyselevä 
Päivämäärä:   3.8.10 21:39:47

Minkä hintainen on karsinamaksu /kk?
Ei selvinnyt tallin nettisivuilta.=(

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   3.8.10 22:33:24

455€/kk ja se kyllä lukee sivuilla ihan selvällä suomenkielellä.

Lähettäjä: meiju 
Päivämäärä:   4.8.10 17:51:05

Kiinnostaisi tietää onko suuri vaihtuvuus asiakkaissa?

Lähettäjä: sopuli 
Päivämäärä:   4.8.10 19:13:33

Asiasta kukkaruukkuun vaikuttaa melko kalliilta vuokra maneesittomalla tallilla kaukana kaikesta? Vasta paikkakunnalle muuttaneena ihmettelen kun pääkaupunkiseudulla samaan rahaan saa jo maneesinkin?

Paljonko maneesitallipaikat täällä päin hinnoittelee itsensä?

Lähettäjä: tiipi 
Päivämäärä:   4.8.10 20:29:58

Järkyttävän KALLIS maneesittomaksi talliksi!!!

Päivämäärä:   4.8.10 20:37:24

Hyvä, että tallinpitäjät osaavat hinnoitella työnsä! Pääkaupunkiseutu ja lähikunnat: maneesittomat tallit kuukausihinta 500 euroa, niin homma alkaa olla jollain tasolla kannattavaa (ai juu tallinpitäjähän tekee tätä ihan vain kutsumuksena että muut saisivat harrastaa edullisesti...)
Köyhät kyykkyyn!

Lähettäjä: kyselevä 
Päivämäärä:   4.8.10 22:05:16

Kiitos ja sorry,niinhän tuo lukikin kunhan vain älysin etsiä ja klikata oikeasta kohdasta..omaa sokeutta oli. =)

Lähettäjä: Ärsyttävää 
Päivämäärä:   4.8.10 22:49:43

Jos minulla olisi talli ,niin pitäisin sen ennemmin tyhjänä ,kuin ottaisin sinne kaikenlaisia valittajia.

Lähettäjä: hopi 
Päivämäärä:   4.8.10 23:05:45

Jos tuota pidätte kalliina, niin googlettakaapa Chevalinn. Maneesiton talli sekin.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   5.8.10 11:09:38

Mistä saat maneesitalli paikan 455€?
Minä vaan kysyn :DD
Ja voihan sen konimuksen viedä kuka minnekkin haluaa!

Te ootte kyl mahottaman kauheita avautumaan..
Ei oo helppo elämä teilläkään :DD

Lähettäjä: Maiju 
Päivämäärä:   5.8.10 13:54:46

Sopuli : Kaukana kaikesta on aika mielenkiintoinen käsite, ottaen huomioon että Jokelasta ja Järvenpäästä mm. ajaa alle 15minuuttia tallille.

Hinnasta sen verran, että maneesitallit tällä seudulla on poikkeuksetta 550 e->.
Ja Niittykulmastahan ajelee trailerin kanssa nopeastikkin maneesitalleille (Rake, Pekonen, Eho jne.)

Niittykulmassa on suuri kenttä (suurempi kuin usealla lähiseudun tallilla), josta pidetään huolta ja löytyy täysi estekalusto. Hevosilla hyvä hoito ja asiakaskunta mukavaa ainakin omasta mielestäni.
Ihan kaiken tyyppistä porukkaa ja silti juttuun tullaan.

Itsellä ainakin tärkeintä on hevosen viihtyvyys ja muut asiat tulevat bonuksena kaupan päälle.
Mikäli joku ihminen maneesitallille tahtoo, niin maksaa varmaan sitten maneesitallin vuokran kitisemäti.
Maneesi on talleille aina iso investointi ja jos ottaa huomioon , että useimmat tallit on vuokralla pitäjilleen niin kovinkaan järkevää ei ole maneesia rakentaa. Kyllä Keski-Uudellamaalla kaikki maneesittomat tallit missä yli 10 hevosta on vuokra lähemmäs 400 euroa.

Huomaa jotenkin näistäkin kirjoituksista kuinka erinlaista täällä Etelässä tämä HEVOSTEN HARRASTAMINEN on. Kateellisten panettelua ja perättömien huhujen levittämistä niin talleista, omistajista kuin hevosistakin. Eikö jokainen itse valitse hevosensa ja sen asumispaikan ja itse luo ne kriteerit paljonko on valmis maksamaan mistäkin ? Jokainen voisi omassa pienessä päässään miettiä kuinka huono /hyvä paikka joku on, kuinka joku maksaa jostain noin paljon mitä itse ei olisi valmis maksamaan.

Lähettäjä: Just joo 
Päivämäärä:   6.8.10 22:25:37

Toi tallihan oli tullut eilen myyntiin :( No ei se nyt ehkä ihan heti mee ,mutta kuisteski.

Lähettäjä: putet 
Päivämäärä:   7.8.10 05:37:18

Enpäs olekkaan kuullut että myyntiin olisi mennyt..minkähän takia lieneen

Lähettäjä: kkkk 
Päivämäärä:   7.8.10 07:49:45

Mitenkähän nyt tallin ja vuokralaisten käy??

Lähettäjä: -:- 
Päivämäärä:   7.8.10 10:34:24

Talli on ollut koko ajan myynnissä, puskaradiossa markkinoitu. Oli aikaisemmin Huoneistokeskuksella myytävänä, mutta silloin ei mennyt kaupaksi. Nyt voi olla paremmat markkinat...

Lähettäjä: Tässä 
Päivämäärä:   7.8.10 10:39:47

http://asunnot.oikotie.fi/card/6224937

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   8.8.10 17:35:18

joillakin taitaa olla pakonomainen tarve provosoida täällä...

miettikääpä itse (jos osaatte); jos omistaisitte hevostilan, jolla ette itse tekisi mitään, niin ettekö kuitenkin yrittäisi sitä kaupitella, vaikka teillä olisi kuinka mukavat vuokralaiset?

Kuten joku joskus aikaisemin kirjoitti, ei kaikkeen (tai edes mihinkään) syiden tarvitse olla niin dramaattiset, kuin täällä foorumissa jotkut antavat ymmärtää...

kkkk (ku klux klan kellokoski?) yrityksesi aiheuttaa pelkoa ja sekasortoa epäonnistui, pahoitteluni ;)

Ja tallivuokra-asia on niiiiin loppuunkulutettu... Se pyytää, joka ymmärtää työnsä arvon ja se maksaa, joka arvostaa hyvää työtä.
Tosiasiahan on, että hevoshommissa ei moni rikastumaan pääse. Rakkaus hevosiin tai kykenemättömyys muuhun työhön johtavat alalle. Jokainen voi itse miettiä kumman tien kautta oma tallinpitäjä on ajautunut mukaan. Voin luottamuksellisesti paljastaa, että Niittykulmassa hevonen on se tärkein asia!

Kohta taas kateelliset / ilkeämieliset älähtävät...

Mitäpä, jos sen kaiken tarmon, jolla täällä foorumissa kirjoittelette, kohdistaisitte oman tallinne ilmapiirin kohottamiseen ja hevosten hyvinvointiin?

Ja nyt, mukavimpiin asioihin, kiitos!

Kehukaa vaikka tallilla asuvia hevosia, jos ette muuta keksi. :D

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   8.8.10 19:10:48

Itseäni saattasi jännittää jos paikka myydään minne lähdet yksityisenä hevosen kanssa keskellä syys/talvea.

Päivämäärä:   9.8.10 11:43:49

Niinpä, jos paikka myydään vaikka jollekin ravi-ihmiselle, niin lähtöhän sieltä ratsuille tulee. Kiva alkaa keskellä syyssateita uutta paikkaa hädissään metsästämään.

Lähettäjä: noname 
Päivämäärä:   9.8.10 11:49:15

Tämä on ollut kaikkien tallilaisten tiedossa jo alusta lähtien. Suunnitelma B on siis jo olemassa, älkää te rakkaat, huolehtivat kirjoittajat huolehtiko.
Ihanaa nähdä, kuinka aktiivisesti te kirjoittajat olette huolissanne tallin toiminnasta, vuokran suuruudesta, tallin hengestä jne.! Mutta, kuten täällä on teille moneen kertaan vakuutettu, tallilaisista ja varsinkin hevosista, pidetään hyvää huolta. Yhtä köyttä vedetään! Kas uusi pivä kaiken muuttaa voi... : )

Lähettäjä: putet 
Päivämäärä:   9.8.10 12:37:51

Tiedän sieltä eräät yksityiset ja he eivät ainakaan olleet asiasta yhtään tietoisia.

Lähettäjä: _____ 
Päivämäärä:   9.8.10 13:18:53

Minulla on hevonen Niittykulmassa, enkä todellakaan ole ollut tietoinen tallin myynnistä!!
Eli asia ei tosiaankaan ole kaikkien tiedossa.
No, kiva että avasin tämän triidin, sainpahan asian nyt täältä tietää.

Ja mikähän tämä suunnitelma B mahtaa olla??

Päivämäärä:   9.8.10 13:28:12

Tarkoitin, että meillä on suunnitelma B jo tiedossa.

Päivämäärä:   9.8.10 13:49:31

Onko noname toinen tallinpitäjistä?

Päivämäärä:   9.8.10 14:08:46

ehkä tuleva sellainen?

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   9.8.10 15:22:15

Hemmetin hieno homma, että tallia kaupitellaan ratsastuskouluksi!
Eli tuskin sinne sitten yksäreitä jää :(

No, täytyypä tässä alkaa jo katsastamaan pikkuhiljaa uutta paikkaa konimukselle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.10 15:44:23

minäkään en ollut yksityisenä tietoinen että paikka on myynnissä kun sinne tulimme. Mutta ei hätää.. me lähdettiin ja ollaan jo muualla. :)

Lähettäjä: Maiju 
Päivämäärä:   9.8.10 23:06:20

Tuskimpa sitä nyt syyskuun sateisiin joutuu vaikka tallipaikka menisikin alta, eiköhän alueella aina jollain tilaa ole :D

Näppärä tila kyllä kieltämättä, ja maneesillahan tuosta saisi huikeasti enemmän kyhnyä.

Lähettäjä: III 
Päivämäärä:   10.8.10 12:33:55

aika huolimatonta käytöstä tallinpitäjiltä, että "unohdetaan" asiakkaille ilmoittaa että tallipaikka saattaa mennä alta koska vaan.

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   10.8.10 13:21:38

Talli on ollut myynnissä jo monen monta vuotta!
Mutta niinkuin joku mainitsikin, niin tuskin sitä kukaan syyssateisiin joutuu!

Nyt kysynkin, että minkä ihmeen takia te täällä juoruatte.??
Minulle voi soittaa ja kysyä asioista, vastaan mielelläni!
Numero löytyy nettisivuilta :))

Lähettäjä: . ?. 
Päivämäärä:   10.8.10 14:55:24

Kateelliset juoruaa tai lähitallienpitäjät pelkää oman toimentulonsa puolesta. Olette tainneet astua jonkun varpaille ja nyt tulee kuraa niskaan nimimerkkien takaa, raukat kun eivät uskalla suoraan soittaa heh-heh. Antaa kateellisten puhua - joillakin kun ei vaan ole omaa elämää !

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.10 17:29:23

fiksu tallinpitäjä jättäisi tekstit omaan arvoonsa eikä puolustelisi kirjoituksillaan täällä. Huomaa että tallinpitäjät ovat kokemattomia.

Päivämäärä:   11.8.10 08:47:14

Kyllä mun mielestä on asiallista korjata täysin virheellisiä tietoja. Tätä "tietokanavaa" kun jotkut pitävät ihan todenmukaisena ja sen mukaan sitten levittävät perättömiä juttuja aina vaan eteenpäin. Se tallinpitäjien kokemattomuusko nyt jotain rassaa, no, siitäkin asiasta kannattaisi ensin ottaa selvää ennenkuin puhuu. Montako vuotta sitä pitäisi ensin omaa tallia pitää, että täällä luokiteltaisiin kokeneeksi ??

Lähettäjä: jupi 
Päivämäärä:   11.8.10 12:24:45

Muuhun en puutu, muuta kuin että "kyllä lähiseudun talleilla on tilaa" ei varmasti pidä paikkaansa. Kunnon talleihin on tuolla alueella todella tunkua.

Lähettäjä: vinkki 
Päivämäärä:   11.8.10 13:14:35

Purolassahan olisi vapaana paikkoja uudessa 6 hevosen tallissa. Iso kenttä ja maneesi. 620€/kk.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   11.8.10 17:17:42

jupi : lueppa nyt vaikka tota markkinat palstaa niin jo sieltäkin löytyy tältä alueelta vaikka kuinka monta ilmoitusta ja ihan nykypäivisinkin niitä tallipaikkoja voi kysellä soittamalla.
Mihinkään lähialueen maneesitalleihin ei ole edes jonotus periaatetta.
kyl niitä vaan on.

Lähettäjä: ohikulkija... 
Päivämäärä:   12.8.10 09:45:08

Hei!

Kävin katsomassa tallia silloin talvella, kun tallinpitäjät sitä esittelivät. Silloin jo tuli selväksi se, että vaikka talli ei ole aktiivisesti myynnissä, se on kuitenkin myynnissä, jos joku sen haluaa pyydettyyn hintaan ostaa. Asiaa ei yritetty mitenkään salata tms, vaan tuotiin selvällä suomenkielellä esiin.
Toinen asia, mikä tuli hyvin esiin, oli tulevien tallipitäjien työkokemus. Nuoresta iästään huolimatta molemmat tytöt antoivat hyvän vaikutelman siitä, että tiesivät mihin ovat ryhtymässä ja työkokemustakin oli kertynyt todella kiitettävä määrä. Moista kokemusta ei taida monella vanhemmallakaan tallinpitäjällä olla.
Mitä olen näistä tarinoista ymmärtänyt, suurin osa tallilla asuvista tämän hetkisistä asukeista ovat toimintaan, olosuhteisiin, ihmisiin, tallivuokraan, maneesittomuuteen yms. ihan tyytyväisiä.
Oma elämätilanteeni muuttui keväällä sellaiseksi, etten kuitenkaan pystynyt tallille muuttamaan, vaikka muuten olisin tallin kotipaikakseni ilman muuta valinnut.
Tsemppiä teille kuitenkin sinne tallille! Ehkä vielä joskus pääsen nauttimaan teidän seurastanne... : )

Päivämäärä:   12.8.10 13:40:14

m:Mihinkään lähialueen maneesitalleihin ei ole edes jonotus periaatetta.
Miten niin ? kyllä minä olen jonossa useampaankin alueen maneesitalliin.

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   12.8.10 18:02:26

mihin kaikkialle on jonoa? Mihin olet, .?., jonossa?

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   13.8.10 19:07:28

upppp.

taisipa eilen olla ostajaehdokkaita tallilla ;)

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   13.8.10 20:13:31

mitä?? mistä tiedät??

Päivämäärä:   13.8.10 20:25:44

näin minäkin kuulin,että olivat välittäjän kanssa käyneet

Lähettäjä: halpako 
Päivämäärä:   14.8.10 14:29:00

Mulla on hevonen ihan uudellamaalla ja maneesitallilla enkä maksa tallipaikasta edes tuota 455 euroa mitä tällä tallilla on ilman sitä maneesia. Ei joka paikassa ole kallista ja viihdymme tallilla erittäin hyvin kuten niin moni muukina =)) helmiäkin löytyy.

Lähettäjä: Ak-Bozat 
Päivämäärä:   15.8.10 09:25:59

"Purolassahan olisi vapaana paikkoja uudessa 6 hevosen tallissa. Iso kenttä ja maneesi. 620€/kk."

Mistä tämä ilmoitus löytyy ?

Lähettäjä: hannes 
Päivämäärä:   16.8.10 11:58:55

Ak-Bozat: en tiedä onko missään mitään ilmoitusta ollutkaan, mutta tallinpitäjä on Heli Kivikangas. Yhteystiedot löytyneen kuukelilla.

Lähettäjä: Ak-Bozat 
Päivämäärä:   16.8.10 12:56:48

Eli se Stonehill's Stable Heli Kivimäki-Manner ? Onko kyseessä sama henkilö joka junnuna oli JRS:n talleilla ?

Lähettäjä: ihmeellistä! 
Päivämäärä:   16.8.10 14:52:25

Ihan pakko on kirjoittaa vastine näinkin tyhmään juoruiluun.
Ensinnäkin tallinpitäjillä on kokemusta hevosista ja niiden hoidosta usean vuoden ajalta, voin sanoa ihan käsi sydämmellä! Olen seurannut asiaa läheltäkin.
Aina kannattaa ottaa yhteyttä tallinpitäjiin, jos jokin asia painaa mieltä. Ei se ainakaan kuntoon tule täällä marmattamalla!
En ole koskaan saanut huonoa hoitoa hevoselleni vaan aina kaikki hoidettu ja toiveitani on kuultu.
Vuokrasta sanoisin myös sen verran, että hinta on kohtuullinen. Paljon kalliimpiakin on olemassa ja vähemmillä tarpeilla. Kuka mistäkin on valmis maksamaan, jos ei ole rahaa, ei kannata harrastaa.
Tallin hepojen omistajat (ainakin ne joita olen kohdannut) ovat moikanneet reippaasti, vaikka ovat aivan tuntemattomia. Kukaan ei ole jättänyt tervehtimättä.
Eikö olisi aika keskittyä itse hevosiin ja harrastamiseen ja jättää kaikki tämä pas.. puheet omaan arvoonsa. Hauskoja tallihetkiä kaikille!

Lähettäjä: Hannele 
Päivämäärä:   16.8.10 15:56:31

Kävimme katsomassa mieheni kanssa katsomassa tilaa..
Aivan ihanahan se paikka on, mutta...
vuokralaisilla on PUOLI VUOTTA irtisanomisaika.
Ja onhan paikassa aika paljon kuntoon laittamista ennenkuin voisi ratsastuskoulua miettiäkkään.
Ja hinta on vähän yli arvioitu.
Saa nähdä miten käy.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   17.8.10 00:01:56

Mainio paikka ratsastuskoululle. Mahdollisia leirejä vartenkin on valmis talo majoituksiin. Lantalan vieressä, vanhan tallin puolella on joitain ikivanhoja karsinoita, jotka remppaamalla saisi lisäpaikkoja.

Lähettäjä: aappa 
Päivämäärä:   17.8.10 08:54:02

Ei hitsi jos tuo ihana paikka pilataan tekemällä siitä joku hemmetin ratsastuskoulu!!

Lähettäjä: Hannele 
Päivämäärä:   17.8.10 09:52:45

Totta puhuakseni, ei se menesty ratsastuskouluna!
Liikaa ympärillä jo hyviä ratsastuskouluja.
Tollasena köyhän miehen hotellina, kyllä.

Päivämäärä:   18.8.10 02:48:39

Voi herranjesta mitä tekstiä...apua ihmiset ku olette tyhmiä!
Tsemppiä Niittykulman väelle!

Lähettäjä: \,,/ 
Päivämäärä:   18.8.10 10:09:08

Voi herranjesta, miten te ihmettelette näitä tekstejä.. Ihan normaalia ht.netti keskusteluahan tämä on. :D

Tsemppiä tosiaan Niittykulmalle, jos ei edes tällaista lasten/nuorten/lapsellisten keskustelua kestä!

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   18.8.10 11:12:08

Kyllä minä uskon että paikka tuottaisi ratsastuskouluna. Alueaalla on toki kilpailua. Tarjoamalla laadukkaan opetuksen + jotain mitä muut eivät tarjoa ja rakentamalla tukirahoitteisin halvan maneesin saisi tässä hyvinkin tehtyä tulosta.

Moni unohtaa että ratsastuskoulu tuottaa moninkertaisesti yksityistalliin nähden.

Lähettäjä: Titta 
Päivämäärä:   18.8.10 12:25:09

Olen open kanssa samaa mieltä. Yksityistalli ei oikeastaan koskaan näillä nykyisillä markkinahinnoilla tuota mitään. Ja vaikka moni on kauhistellut Niittykulman hintoja, minä taas en puolestani usko, että pitäjät pystyvät kauaa tuolla summalla jatkamaan. Oman samankokoisen tallini kulut ovat omalla tontillani lähes tuon ja nythän pitäjät ilmeisesti maksavat paikasta myös vuokraa. Eli ilmeisesti eivät ota työstään palkkaa (ovatko äitiyslomalla?), mutta kuka kauaa tekee ilmaiseksi tallitöitä? Mutta kunhan nyt pitävät tallia vaikka tuon puoli vuotta ja tekevät laskelmat...

Ratsastuskoulutoiminta tuottaa enemmän (mikäli ei tarvitse palkata ulkopuolista opettajaa) ja myös alvit ovat pienemmät!Kokemuksesta tiedän.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   18.8.10 12:35:29

Kokeilkaapa vaihteeksi tätä tämän keskustelupalstan täyttämisen sijaan... :D
http://www.ilmailu.org/moniajo.htm

Lähettäjä: pleare 
Päivämäärä:   19.8.10 23:08:03

Eivät vissiin Helteet tuota ihan tosissaan ole myymässä, kun hintapyyntö on 200 000 enemmän kuin silloin, kun edelliskerran oli pyynnissä. Eikä silloinkaan kaupaksi mennyt.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   20.8.10 11:54:27

Ei se ole hullu, joka pyytää. Hullu on se, joka maksaa...

Lähettäjä: einytomalla 
Päivämäärä:   20.8.10 15:07:57

Tosiaan hinta nousi jännästi ja paikalle ei ole tehty mitään uutta? Itse kävin sitä paikkaa katsomassa ja tarjosinkin, mutta ei kelvannut Helteille ja välittäjän mukaan hinta on kohdillaan vaikkei näin ole...

Lähettäjä: murre 
Päivämäärä:   21.8.10 09:07:05

Mites kun siellä kait ennen ollut tallivuokra 550€ kun omistajat itse pitivät tallia ja nyt 455€?

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   21.8.10 10:30:51

Kyllä paikkaa ilmeisesti tosissaan myydään. Hinnat ovat hieman nousseet lamasta.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   21.8.10 10:41:25

No omistajat pyytivät sen ja nyt halvempi?
Mikäs kysymys toi oli?

Lähettäjä: omppupomppu 
Päivämäärä:   21.8.10 19:08:35

Ihan huipputalli!!!
Ainoa miinus on maneesin puuttuminen, maneesi jos olisi, saisi paikka täydet 10 pistettä, nyt jäädään ysiin :))

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   22.8.10 00:28:48

uop

Päivämäärä:   22.8.10 00:29:06

m

Päivämäärä:   22.8.10 00:29:21

xx

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.