Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turun seudun tallit, vol.17

Lähettäjä: uusi 
Päivämäärä:   20.5.10 00:35:52

Ja uutta kehiin taas.
Joku taitavampi vois linkittää tuon tallilistan nettiosotteen taas tähänkin. :)

Re: Turun seudun tallit, vol.17

Lähettäjä: jetta 
Päivämäärä:   20.5.10 07:44:21

Itse pidän varausmaksua hyvänä, vaikka olisikin muitakin tulossa. Itse luokittelen sen asiakaspalveluksi vanhalle, tutulle ja itseni kohdalla luotettavalle maksukykyiselle asiakkaalle. Joka on ollut samaisella tallilla useamman vuoden. Jos kuukauden tai kahden takia ottaa paikalleni uuden mahd. tuntemattoman vuokralaisen niin siinä kohtaa tehköön niin, en kuitenkaan ala maksamaan täyttä hintaa maneesitallista ja laidunpaikkaa. Haluan että hevoseni pääsee laitumelle viettämään hetken hevosenelämää.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   20.5.10 09:02:31

Jetta:Kyllä tämä varausmaksu ja koko tallivuokran maksaminen on ihan tallinomistajan päätettävissä oleva asia.Ei vuokralaiset hoida tallinpitäjän finanssipuolta.Minusta on typerä odottaa lojaaliutta toiselta puolelta jos ei itse ole valmis samaan.Asiakaspalvelua on sekin kun tietää tallitoiminnan jatkuvan. Säännöllisillä tuloillahan meistä jokainen elää.

Lähettäjä: Tallilista 
Päivämäärä:   20.5.10 09:24:05

Tässä se tallilista:

http://cl1p.net/turunseuduntallit/

Lähettäjä: Tallilista 
Päivämäärä:   20.5.10 09:25:52

... ja tässä edellinen topic. Muistakaa ihmiset linkittää edellinen ketju kun aloitatte uuden, niin aikaisemmat kommentit löytyvät helpommin :)

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1192390&t=1192390

Lähettäjä: Possu 
Päivämäärä:   20.5.10 11:53:07

Sääliksi käy Keiramon hepat kun näillä keleillä puhutaan laitumista ja niiden kunnossapidosta :(
Siellä hepat juoksevat kesän läpi niin ratsastuskoulutunneilla kuin leiritunneillakin vailla päivänkään lomaa :(

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   23.5.10 00:12:36

up

Lähettäjä: nosto 
Päivämäärä:   23.5.10 23:39:04

^

Lähettäjä: Karkki 
Päivämäärä:   25.5.10 08:58:46

Hei,miten teidän talleilla onnistunut jos ei halua hevostaan koko kesäksi laitumelle?Onko annettu vaihtoehtoina joko tarhaus tai sitten laidun.Ei esim.osan kesää laitumella,osan tarhassa?Meille sanottiin että hevoset on laitumella koko kesän.Vaihtoehtona tietenkin tarhaus hiekkatarhassa.

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   25.5.10 15:04:33

Meidän tallilla 2 vaihtoehtoa, joko talli ja tarhaus, tai laidun 24/7.

Lähettäjä: Jr* 
Päivämäärä:   25.5.10 22:24:23

Meillä laitsalla 24/7. Eikä vaihtoehtoja. :)

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   25.5.10 22:42:56

Meillä 2 vaihtoehtoo: laitskalla normaalilla tallivuokralla ja käytössä maneesi ja karsina niin halutessaan tai pelkkä laidun puolet halvemmalla. Sopii mulle :)

Lähettäjä: Onko Turussa? 
Päivämäärä:   26.5.10 09:34:15

Hakusessa olisi ratsuttaja hevoselleni Turun alueelta..

Ketä suosittelisitte?

Lähettäjä: iso G 
Päivämäärä:   26.5.10 10:48:34

Eipä annettu meilläkään vaihtoehtoja laiduntamisen suhteen.Hevonen joko on tai ei ole laitumella.Minä olen kyllä tyytyväinen tähän.Katokset löytyy ja hevosilla sopuisa lauma.

Lähettäjä: Utelias 
Päivämäärä:   26.5.10 10:59:08

Mikäs Turun seudun yksäri tallista on kovatasoisin? Siis ratsastajat aktiivisia ja innokkaita.

Lähettäjä: tallipaikka 
Päivämäärä:   26.5.10 10:59:17

Sattuisiko joku tietämään talli- tai pihattopaikkoja suunnalla nousiainen, mietoinen, lemu, mynämäki, masku? (max.20km nousiaisten neste huoltoasemalta)?
Hyvät, rauhalliset maastot plussaa ja kenttä ainakin lähistöllä..
Voin myös osallistua tallihommiinkin tarvittaessa, kokemusta löytyy pidemmältä ajalta!
Ponini tulee kaikkien kanssa toimeen, samoin omistaja.
Hakusessa mielellään rauhallinen pikkutalli =)

Laitappa vaikka sähköpostia esille tai kirjoita minulle: tallipaikka55@gmail.com

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   26.5.10 13:11:35

tallipaikka: Vahdol vois olla pihattopaikka auki, mutta onko liian kaukana? Se tosi kiva paikka ja hyvät maastot löytyy ja kenttä :) suosittelen..mulla oma siellä ja olen enemmän ku tyytyväinen!

Lähettäjä: krhm 
Päivämäärä:   26.5.10 13:49:24

Utelias // Kotimäellä ainakin on kovatasosta yksäriporukkaa. Vaikkakin on ratsastuskoulukin samassa tallissa. Tallista löytyy mm. Pirita Petäjä. Muut yksityiset ovat aktiivisia ja iloisia + innokkaita :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.5.10 14:50:40

hih: Jutan tallilla paikka vai jostain muualta?

Lähettäjä: niin on 
Päivämäärä:   26.5.10 15:51:52

Kotimäellä on hyvää myös se jos tarttee apua niin koulu kuin este treeniin,tai hevosen läpi ratsastukseen.ihmiset todella mukavia jokainen.suosittelen lämmöllä tallia.niin ja onhan tallilla hyvä kengittäjä myös

Päivämäärä:   26.5.10 17:02:08

Ei kenelläkään tietoa ratsuttajista?

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   26.5.10 17:19:58

...: niin..en oo kyl sata varma onko vapaana, mutta kantsii soittaa ja kysyy ;) Siel maailman parhaat hevostenomistajat :) ja tallinjohtaja ;)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.5.10 18:43:25

En tiedä mikä talli mahtaa olla kovatasoisin, mutta tosiaan Kotimäellä löytyy paljon kisaajia ainakin..

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   26.5.10 22:08:06

Onko turussa / lotta lehtonen ja taikku lehtonen ainakin ratsuttaa? kotimäen tallit, lieto.

Päivämäärä:   26.5.10 22:58:42

Joo Turussa on, tai tarkemmin sanottuna Liedossa siis, mutta n. 15 km turusta :)

Päivämäärä:   27.5.10 08:59:22

Kiitos =)
Mahtaako Taikku tai Lotta tulla paikanpäälle, vai tarviiko hevonen viedä kotimäelle?
Muita?

Päivämäärä:   27.5.10 09:18:06

En tiedä, kannattaa soittaa ja kysellä.. Minun näkemäni mukaan hevoset ovat usein kyllä tuotu Kotimäelle.. Mutta tosiaan kannattaa varmistaa asia :)

Päivämäärä:   27.5.10 15:07:59

Hevoset ovat tulleet Kotimäelle. Mutta voihan sitä aina kysyä pääsiskö he jonnekkin päin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.5.10 22:05:15

Hei te hevosen omistajat Turusta!

Suunnitteilla on pieni yksityistalli Nousiaisiin,
onko liian pitkä matka Turusta? n.30min ajomatka.

Mahtaako riittää asiakaskunta..

Lähettäjä: dummy 
Päivämäärä:   28.5.10 09:28:38

30km ylittää kyllä ainakin minun "kipukynnykseni".
Voi silti olla, että lähempääkin löytyy asiakkaita.

Lähettäjä: tallipaikka 
Päivämäärä:   28.5.10 10:08:34

Minua ainakin kiinnostaa tallipaikka nousiaisista ja vielä enemmän kunnon pihattopaikat kiinnostaa :)

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   28.5.10 12:00:34

Nousiaisissa alkaa noita talleja olla jo tosi paljon ja nyt vielä rakenteilla se uusi iso tallikin. En usko kaikkiin riittävän asiakkaita millään, valitettavasti...

Lähettäjä: ..:vb:.. 
Päivämäärä:   28.5.10 15:07:02

Kysymysmerkki: Kyllä asiakkaita riittää, mieti vaan että riittääkö tulot sillä tallivuokrahan pitää olla huomattavasti turun sisällä olevia talleja pienempi..

Lähettäjä: tieto 
Päivämäärä:   28.5.10 17:07:56

Maskulan Barokkitalli lopettaa yksityistallinpidon, syyskuun loppuun mennessä.

Päivämäärä:   28.5.10 18:21:48

tieto:mitäs sinne sitten tulee? Ymmärtääkseni on ollut ihan kiva paikka.

Lähettäjä: - - - 
Päivämäärä:   28.5.10 18:37:24

kuuleman mukaan ei ole ollut ihan kiva paikka ja siksi sieltä alkoi porukkaa lähtemään. Barokkitallilta siis.

Päivämäärä:   28.5.10 18:55:57

---ahaa, ok. Hiukan ihmeellisiä vaatimuksia tuntuikin olevan, kun joskus paikkaa kysyin. Ehdot sulki paikan katsomisen kokonaan pois. No, hyvä niin. Tylsä jos olisikin heti taas joutunut lähtemään.

Päivämäärä:   29.5.10 00:03:35

jotain toimintaa, tunteja tai vastaavaa, näin olen kuullut. tallin sivuilla luulisi olevan tietoa.

?: ole tyytyväinen että suljit paikan vaihtoehtojesi ulkopuolelle...

Päivämäärä:   29.5.10 13:18:13

Mä kun luulin että barokkitallilla kaikki viihtyi ym. ja kaikki asiat olisivat hyvin?? :O tai niin käsitin.

Lähettäjä: Susse 
Päivämäärä:   29.5.10 13:39:59

Barokkitallista en tiedä, mutta sen kylläkin että tallit usein vaikuttavat oikein mukavilta ja ihmiset kivoilta. Vasta kun olet ollut tallissa jonkin aikaa, alkaa totuus paljastua ja myös ne miinukset tulla esiin ja niitä on ihan jokaisella tallilla. Kysymys on vain siitä mitkä ovat omat tarpeemme ja miten suhtaudumme havaitsemiimme huonoihin puoliin. Aina ongelma ei ole suuri ja ylitsepääsemätön jos sen ottaa asiallisesti puheeksi, sanotaan nyt vaikkapa liian vähäinen turpeen määrä karsinassa. Sen sijaan huonoa tallihenkeä onkin jo vaikeampi korjata vaikkakaan ei sekään toki mahdotonta ole. Meistä itsestämme se lähtee.

Kuten alussa sanoinkin Barokkitallia en tunne, mutta omistaja on tänne aina välillä erittäin asiallisesti kirjoitellut. Ja on aivan hänen oma asiansa miksi hän haluaa muuttaa toimintamuotoa. Haluankin sanoa tällä varsin turhanpäiväisellä kirjoituksellani, että me asiakkaat saatamme myös olla melkoinen rasite tallimme pitäjälle ja tallikavereillemme joten jos muistaisimme hymyillä ja tervehtiä toisiamme tavatessamme - jopa niitä joista emme niin kovasti pidä - niin meillä kaikilla voisi olla vähän mukavampaa. Ja ehkä meidän tallinpitäjämme jaksaisi hoitaa hevosiamme ja kohdata meidät päivästä toiseen.

Aurinkoista kesää teille kaikille. Ja pitäkää hyvänä hevosianne!

Päivämäärä:   29.5.10 13:47:23

hmm: niin olikin, ja ihmiset viihtyivätkin, siihen saakka kunnes suunta kääntyi. näin se vaan joskus menee.

Susse: omistaja ei paljoa tänne ole kirjoitellut, vaan tyttö joka paljon teki siellä tallitöitä.
Mutta puhut kyllä täysin asiaa. :)

Lähettäjä: öhöm 
Päivämäärä:   29.5.10 14:15:46

sussen tekstiin on kyllä pakko lisätä että tallihenki meidän vuokralaisten kesken oli tosi hyvä ja on edelleen vaikka hevosten kotiosoitteet ovatkin muuttuneet. Tallinpitäjälle myös annettiin asiallisesti palautetta, joko kasvotusten tai tallikokouksissa kunnes sai huomata ettei hän yksinkertaisesti halua ottaa vastaan kritiikkiä,huolimatta siitä kuinka asiallisesti ajatuksesi ilmaisit. Lupauksia tiettyjen asioiden korjaamiseen kyllä saatiin, mutta niiden lupausten toteutus jäi.

Lähettäjä: ikävä kyllä... 
Päivämäärä:   29.5.10 16:08:11

...ei riitä että että puitteet ovat mahtavat, jollei homma muuten toimi eikä tallin omistajaan voi luottaa.

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   29.5.10 16:50:28

Korjaisiko joku tuonne tallilistaan ettei Kotimäellä enää ole yhtään maneesia?
Ja Auran kohdalle voisi lisätä Raimo Aaltosen tallin. Tarkempia tietoja en tiedä, mutta nettisivu on ainakin www.raimoaaltonen.com

Päivämäärä:   29.5.10 17:53:32

Mutta eikö kotimäelle ole kuitenkin tulossa maneesi vielä?

Lähettäjä: samaa mieltä... 
Päivämäärä:   29.5.10 18:12:02

Kuin susse ja ikävä kyllä...

tallihenkeä kohottaa kummasti se että tervehdimme toisiamme, oli kyseessä kuka tahansa, vaikka vieras....se kuuluu KOHTELIAISIIN tapoihin, eikä vain tallilla. Moni pahoittaa mielensä, jos jätetään tervehtimättä.
Koskee MONIA talleja...

Ja Puitteet EIVÄT takaa laatua/ hyvää hevosten hoitoa/asiallista käyttäytymistä MAKSAVIA asiakkaita kohtaan/ luottamusta hevoseni (=omaisuuteni) hoitoon jne., se on huomattu, kokeiltu ja kuultu.

Ei ole paljon että sanoo "moi"....harjoitelkaa, niin nuoret kuin vanhemmatkin.

Lähettäjä: maneesi 
Päivämäärä:   29.5.10 19:09:39

on kyllä kotimäelle tulossa maneesi

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   31.5.10 08:26:46

up

Päivämäärä:   31.5.10 11:07:21

öhöm puhuu totta joka sanalla. :)

samaa mieltä... puhuu myös asiaa. Jotenkin nykypäivänä tuntuu, että pienillä kotitalleilla jossa vaatimattomat puitteet, hoito toimii paljon paremmin kun paikoissa joissa mahtavat puitteet ja uudet tallit ym. Sitä vaan olen miettinyt, että mistä mahtaa johtua...

Lähettäjä: hauva 
Päivämäärä:   31.5.10 11:16:11

Mitä mieltä Artukaisista?

Päivämäärä:   31.5.10 16:31:31

Jr*; olipa kova väite!

Voitko kertoa edes yhden konkreettisen esimerkin käytännöstä?

Päivämäärä:   1.6.10 00:12:23

... : En täällä sen enempää asioita selittele, koska ne kohdistuu tiettyihin paikkoihin. Tämä nyt vain omien kokemusten kautta huomattu. En kuitenkaan väitä että kaikilla uusilla talleilla hoito olisi huonoa, en todellakaan! Hyviä paikkoja on uusia hienoilla puitteilla, ja vanhoja vaatimattomilla puitteilla. Kuten myös niitä huonoja paikkoja. Ei sen kummempaa. Ei tarvii kenenkään vetää hernepalkoja sieraimiin...

Itse olen paljon tyytyväisempi hoitoon ja palveluun nykysessä paikassa kun edellisessä, vaikka puitteet eivät ole kummoiset.

Päivämäärä:   1.6.10 00:14:42

Kuten tuossa yllä 'samaa mieltä...' kirjoitti:

"Ja Puitteet EIVÄT takaa laatua/ hyvää hevosten hoitoa/asiallista käyttäytymistä MAKSAVIA asiakkaita kohtaan/ luottamusta hevoseni (=omaisuuteni) hoitoon jne., se on huomattu, kokeiltu ja kuultu."

^^ Tässä se pointti. Huomattu, kokeiltu ja kuultu, myös täällä.

Päivämäärä:   1.6.10 07:32:19

Jr*; oletko joku kiertolainen, kun "ne kohdistuvat tiettyihin paikkoihin"?

Näillä tyypeillä ei mikään ole kauan hyvin, kun "kuherruskuukausi" on ohi, niin entinen peli jatkuu.

Hyvää kesää kuitenkin sinullekin.

Päivämäärä:   1.6.10 08:12:15

Ei, en ole kiertolainen. Nykynen hevoseni on nyt toisessa tallissa, entinen hevoseni oli taas aivan eri paikassa, utta pysyi samalla tallilla kokoajan. Paljon hevosia hoitaneena olen monilla eri talleilla käynyt, ja kaikenlaista nähnyt. En näe tarpeelliseksi enempiä selitellä, olen mielipiteeni tarpeeksi hyvin perustellut. Anteeksi jos jollain tavalla sain mielesi kiukustumaan ..., hyvää kesää myös sinulle. :)

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   2.6.10 23:46:08

nosto

Lähettäjä: Hevosen omistaja 
Päivämäärä:   4.6.10 13:51:36

Ratsuttajia kyseleville voin suositella Ramona Dragomiriä, taitava ja kokenut tyttö, joka työskennellyt useita vuosia Italiassa ja Hollannissa. Itse olen ollut tosi tyytyväinen, hevonen muuttui positiivisesti ja muutaman kerran jälkeen!

Lähettäjä: lindalil 
Päivämäärä:   6.6.10 14:31:07

Barokkitallissa on kevään aikana tapahtunut kaikenlaista, ja ilmapiiri on taas monen mutkan ja töyssyn jälkeen aika hyvä. Täyshoito- tallinpito loppuu, ja syksyllä aloitamme sitten oman toimintamme, Eira Jääskelän johdossa.
Konsepti tulee olemaan aika erikoinen, opetusta on aina 2 tuntia kerrallaan, mistä 1 tunti on ratsatusta (centered riding)ja toinen tunti on käytönnön teoriaa, picaderotyöskentelyä/maastakäsittelyä, tai jumppaa/pilatesta ja aina max. 4 henkilön ryhmissä. Hevoset myös itse haetaan ja hoidetaan ennen/jälkeen tunnin.
Myöhemmin edistyneimmillä on mahdollisuus päästä taisteluratsastusryhmään, missä harjoittelemme erinalisia tehtäviä miekan, keihään ja jousen kanssa.

Kesän aikana uudet tiedot päivittyy kotisivuillamme www.maskulanbarokkitalli.fi

Lähettäjä: vivi 
Päivämäärä:   6.6.10 21:28:30

Ei voi olla totta: erinäisiä tehtäviä miekan, keihään ja jousen (?) kanssa kanssa jne... ja ensimmäinen joka putoaa, loukkaantuu tai menehtyy maksaa vakuutuksen. Jos joku vakuutuslaitos sellaisen tällaiseen toimintaan myöntää. Tämän on pakko olla provo.

Lähettäjä: Kyselijä 
Päivämäärä:   6.6.10 22:40:35

Oho, aika erikoista, lindalil, onkohan kiinnostuneita tuollaiseen bisnekseen asti? Tai kai on, jos tuollainen toiminta alkaa.

Joko Kotimäellä on maneesin rakennus alkanut?

Lähettäjä: MUY BIEN 
Päivämäärä:   6.6.10 23:23:46

Minusta on hienoa että harrastetaan hevosilla kaikenlaista.Todella mukavaa että tuodaan uusia tuulia tällekkin saralle!!!Minä innostuin heti vaikka olen jo lähemmäs täti-ikää,eikä minun pitäisi olla kiinnostunut tuollaisesta koska siinähän voi loukata itsensä.Ehkä puuttuu järki tahi itsesuojeluvaisto.:)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   6.6.10 23:37:50

Millaisia yksityistalleja on Nousiaisissa ja millainen hintataso yleisesti? Markkinoilla oli jokin valmistumassa oleva mutta tuossa tallilistalla ei tainnut olla yhtään?

Lähinna haen tietoa, että löytyykö sieltä vaihtoehtoja? Ei tarvitse alkaa kuvailla talleja tai niiden puitteita, koska ne voin selvittää ajallaan itse. Ei vain ole mitään haisua mitä talleja siellä on.

Päivämäärä:   6.6.10 23:46:54

kyselijä / ei ole vielä. Kai se sieltä sitten tulee kun on tulevansa.

Lähettäjä: Rohan 
Päivämäärä:   7.6.10 00:46:40

Kyselijä: Kemiönsaarellahan on paikka, jos haluaa kunnon elämyksiä ja erilaisia kokemuksia; Rohan tallit.
Siellä on ainakin kunnolla hommaansa koulutetut hevoset, sekä asiansa osaavat ihmiset. :)
Nettisivut: www.rohan.fi

Lähettäjä: Rohan 
Päivämäärä:   7.6.10 00:48:36

Ja siis tuo oli nimimerkille MUY BIEN, anteeksi tämä sekaannus.

Päivämäärä:   7.6.10 07:47:53

Jepp, eli Rohanista olen minäkin "saanut kipinän".

Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka haluavat Kokea, ja Tuntea Elävänsä! Anu ja Jaakko ovat tosi mukavia, ja paikka on upea!

Itse olen vasta opettelemassa ja hyvin menee. Iberico rakastaa sitä ja on selvästi syntynyt sotaratsuksi.

Eikähän me täällä ruveta opetttamaan mitään kunnes homma on kunnolla hanskassa. Eli Eira hoitaa CR tunnit ja tämä tulee lisänä Sitten Joskus. Tämä taisteluratsastus on kuitenkin niin vahvasti se Mun Juttu, ja se tulee kyllä olemaan osa tallin toimintaa tavalla tai toisella.

Varmasti turvallisempiakin harrastuksia on. Mutta maalaisujärjellä ja varoivasuudella pääsee jo pitkälle. Eikä aseet ole teräviä, vaan tylppiä ja puusta tehtyjä ;)

Lähettäjä: tupu 
Päivämäärä:   7.6.10 09:34:28

Olisi kiva nähdä videoita barokkitallilta ja tästä taisteluratsastuksesta :)

Päivämäärä:   7.6.10 09:56:46

Juu tulossa on, kunhan tämä tekniikan ihmelapsi saa sen jotenkin aikaiseksi. =)

Mutta ensin pitää kyllä hioa taitoja ;)

Lähettäjä: jaahas 
Päivämäärä:   7.6.10 23:52:25

että pitää hioa taitoja, ja kuitenkin suunnitellaan muille opettamista... Ei hyvältä kuulosta.

Päivämäärä:   8.6.10 06:14:54

Jaahas: Lueppa kunnolla tekstit läpi ennenkun kyselet ;)

Lähettäjä: eiköhän 
Päivämäärä:   8.6.10 08:50:19

Jaahas ihan oikein lukenut tekstit koska seuraavaa sanoit:

Myöhemmin edistyneimmillä on mahdollisuus päästä taisteluratsastusryhmään, missä harjoittelemme erinalisia tehtäviä miekan, keihään ja jousen kanssa

Itse olen vasta opettelemassa ja hyvin menee

Lähettäjä: juujuu 
Päivämäärä:   8.6.10 09:11:11

Minä käsitin niin, että tätä tietotekniikan ihmeelllistä maailmaa pitää ensin harjoitella, sitten vasta niitä videoita saadaan tarjolle ;-)

Päivämäärä:   8.6.10 17:23:36

Ei se ole aivokirurgiaa, usko pois. (mutta lyöntilinjat pitää olla selvät, ja se miten aseita pidetään turvallisesti kädessä) Enemmänkin on kyse hevosen hallinasta ja sen pussittamisesta kaikkeen.
Voisin ilmaista asian myös näin: Barokktallin omistaja on ase- ja keskiaika hullu ja tekee kaikenlaisia temppuja kentällä. Leikkiin voi liityä jos on täysikäinen ja ottaa vastuun itsestään. Suosittelen Rohanissa käynti kaikille aina.

Sitten Joskus taisi olla sanavalintani, siitä milloin tällä on jotain sentapaista opetusta. sitten Joskus. Barokkitallista tulee suomen armeijan valttikortti (kaikkea ei tarvi ottaa aina niin tosissaan ja kiukulla) ;D

Lähettäjälindalil 
Päivämäärä:   8.6.10 17:27:42

Harvoin käyn täällä enää, niin jos tulee kysyttävää niin laittakaa s-postia.
Tämä akka menee nyt hommiin. Lapset lapset, älkää kinastelko ja olkaa kiltisti. ;P

Lähettäjä: Hensku 
Päivämäärä:   10.6.10 08:42:47

Täällä olisi myös hakusessa ratsuttaja nuorehkolle hevoselle turussa :)
Mielellään ratsuttaja tulisi paikanpäälle.

Ehdotuksia otetaan vastaan! Kiitos!

Lähettäjä: hevosen omistaja 
Päivämäärä:   10.6.10 12:32:53

Henskulle suosittelen Ramona Dragomiriä,040566121, on pätevä ja kouluttanut nuoria hevosia, ollut ammattiratsuttajana 7 vuotta Italiassa ja myös Hollannissa.

Lähettäjä: Let it be 
Päivämäärä:   10.6.10 21:35:18

Kyllä TAAS kiristää "asiakaspalvelu"....

Koskakohan tallin pitäjät tiedostavat olevansa asiakaspalvelussa ??

Lähettäjä: Talleri 
Päivämäärä:   10.6.10 23:26:18

ketä kiristää "asiakaspalvelu?`

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   11.6.10 00:46:48

taitaa olla useassakin paikassa nykyään "ongelmia" juurikin tuon asiakaspalvelun kanssa... Osahan ei tajua ollenkaan olevansa asiakaspalveluammatissa, ikäväv kyllä.
Let it be: saako udella että missä päin ongelmia?

Lähettäjä: yellow submarine 
Päivämäärä:   11.6.10 12:19:14

Koskakohan asiakkaat tajuavat olevansa vain asiakkaita, eivät "kuninkaita", eivätkä ainakaan mitään maailman pätevimpiä hevosasiantuntijoita!!!

Muutamille "asiakkaille" tekisi hyvää pieni puhuttelu ja asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä!!!

Tämä pätee niin pikkutalleilla kuin isoissa keskuksissakin ja kaikkialla Suomessa!!!

Lähettäjä: Emm 
Päivämäärä:   11.6.10 15:31:58

Olemme muuttamassa lähemmäs Turkua ja pitäisi kiltille ruunalle saada paikka pieneltä tallilta. Myöhemmin aikeissa hankkia oma paikka. Tiedättekö mitään pikkutalleja Moisio-Rusko(-Tortinmäki)-akselilla, missä voisi olla tilaa? EN oikein kehtaisi ajella pitkin kyliä ja käydä pihoilla kyselemässä, vaikka talleja alueella on aika paljon..? Ruuna on kova stressaamaan, eikä viihdy isoissa talleissa.

Lähettäjä: Vahto 
Päivämäärä:   11.6.10 16:37:52

Vahdolla on kiva pieni yksityistalli!
Markkinoilta löytyy ilmoituskin,
soita Jutalle :)

Lähettäjä: eekoo 
Päivämäärä:   11.6.10 16:51:12

HEH HEH!

Lähettäjä: tsiisus 
Päivämäärä:   11.6.10 17:22:02

"ennen vanhaan " ei ollut tätä ongelmaa KOSKA HEVOSET OLIVAT ASIAKKAITA eivät ihmiset... riitti että moikattiin ja jos jotain polttavaa asiaa niin tultii sanoo.. ei muuta ja hyvin tultiin toimeen.
MUTTA kun nykyään kaikki on koko ajan huonosti.. plää plää täytyy kuunnella ja kestää hevosten om Kaikki ongelmat mitkä ei edes liity hevosiin..

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.6.10 18:15:45

Jutan talli on kiva mutta jos puhutaan as.palvelusta,niin en allekirjoita.

Päivämäärä:   11.6.10 18:23:18

S, miksi näin?

Lähettäjä: Hepokatti 
Päivämäärä:   11.6.10 22:39:50

tsiisus sanoi NIIN hyvin! Nykypäivänä omistajan pitää asiakkaana viihtyä, hevosella ei niin väliä.

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   11.6.10 22:45:31

Hevonen on numero 1! Jos ruokinta, tarhaus, karsinan siivous etc hopuseen liittyvät asiat hoituu, niin talli on ihan super! Ilmapiiri, muut puitteet ja "asiakaspalvelu" tulee hyvänä kakkosena ja plussana, mutta ei tärkeimpänä.

Lähettäjäjefrma 
Päivämäärä:   12.6.10 00:09:40

Tässä kun on nyt puitu melkoinen tovi aiheesta -tiedätte kyllä mistä- otettaisiinko hetki taukoa ja juteltaisiin otsikon alueen tallin kuulumisista ihan yleisessä avoimessa mielessä? jottei nyt ihan riistäydy käsistä ja ketju päädy poistettavaksi..

Lähettäjä: nätti neiti 
Päivämäärä:   12.6.10 00:19:10

Huomasin saman nyrpeyden kuin joku täällä muukin, tallia vaihtaneena.
Itse olen iloinen ja tervehdin aina niin kavahdan kyllä ihmisiä jotka nenänvarttaan pitkin minua katsoo eivätkä edes tervehdi, olen kuullut useammasta tällaisesta ihmisestä pelkkää hyvää mut epäilyttää kun nenä pystyssä kuljetaan edes päin katsomatta ohitetaan, sekö sitä hyvää tallihenkeä luo?????
tosin olen oman itseni herra enkä ehdoin tahdoin tarvitse ympärilleni laumaa, mutta en myöskään hyväksy ihmisissä ylemmyyden tunnetta, kaikki me kuitenkin ollaan täällä samalla viivalla, ja ne todelliset suuret ihmiset kuitenkin ovat nöyriä ja ensimmäisenä tervehtimässä ja toiset huomioon ottamassa, nimim. niistä todellisista suurista kokemusta.

Lähettäjä: nätti neiti 
Päivämäärä:   12.6.10 00:27:24

Lainaa
tsiisus sanoi NIIN hyvin! Nykypäivänä omistajan pitää asiakkaana viihtyä, hevosella ei niin väliä.

Se kuitenkin on faktaa et jos omistaja tuntee olonsa valmiiksi vittuunutneelta niin se myös heijastuu hevoseen eivätkä kummatkaan viihdy....
Eli Ihminen viesittää hevoseen pahaa tuultaan.
näin se vain menee
Siksi se hyvä tallihenki on eduksi

Lähettäjä: maskulaiset 
Päivämäärä:   12.6.10 08:38:49

ajelinpa yksi päivä maskuntietä/lietsalantietä pitkin naantalista poispäin, siellä näytti kahdessa paikkaa olevan hevosia. Onko kellään tietoa kenen/mitä talleja nämä on? Vasemmalla puolella näkyi montakin hevosta, vissiin kentät ja muutkin on...? Toinen paikka oli vielä eteenpäin, oikealla (lähteenmäentie jos oikein muistan), mitään tallirakennusta en nähnyt, vaan punaset lautatarhat, liekö rakennus niin ettei näy tielle... Onko kellään tietoa?

Lähettäjä: eekoo 
Päivämäärä:   12.6.10 11:21:15

Minä ainakin ajattelen hyvän asiakaspalvelun niin että SOVITUISTA ASIOISTA PIDETÄÄN KIINNI. Ei niin että tallinpitäjä muuttelee ties ja mitä omistajille ilmoittamatta.
Sääli että kaikilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä millaista tallinpito on. Esimerkiksi näin kesällä se ei vaan mene niin että kesän tullessa hevoset pellolle ja pitäjällä 3kk LOMA!
Hyvä tallinpitäjä ei mustamaalaa jokaista tallilta lähtenyttä asiakasta. Niin voi tietysti toimia jos aikoo lopettaa tallinpidon pian. Ei luo kovin luotettavaa kuvaa jos ensimmäiseksi haukkuu ent asukit.
Kannattaa myös tajuta että asioita voi esittää monin eri tavoin. Töksäytetty ilmoitus ei aina se paras...

Lähettäjä: Rva 
Päivämäärä:   12.6.10 12:11:10

Nätti neiti puhuua asiaa.

Hevosen hoito ja sovitusta asioista kiinnipitäminen on AINA nro 1.
Ja kyllä hevosesta huomaa viihtyykö ja miten sitä käsitellään.

Tallihenki luodaan asiakkaiden kesken, tervehtimällä ja käyttäytymällä kuten kuuluukin.

Tallinpitäjiä on moneen lähtöön, mutta heidän ykkösasiansa on hoitaa omaisuutemme sovitulla tavalla, eikä pitää omistajia kädestä kiinni ja kuunnella kaikkien huolia yksitelleen ja erikseen.
Toki mukava tallinpitäjä on plussaa.
Paskaa puhuminen jälkikäteen lähtevistä asiakkaista on lapsellista ja siinä likaa vaan omaa pesäänsä (sitä kaikki ei ymmärrä).
Ja aina ei voi olla hyvä päivä, kellään meistä, olemmepa hevosen omistajia tai tallinpitäjiä. Mutta KIVA olisi jos mukavia päiviä olisi enemmän.
Näihin toiveisiin lopetan ja toivotan mukavaa kesää !

Lähettäjä: vino 
Päivämäärä:   12.6.10 19:31:12

Löytyykö keltään kimin ja tarun tallin ja haihun tallin yhteystietoja?

Päivämäärä:   12.6.10 23:46:21

Haihun tallin yhteystiedot löytyy googlen kautta. :)

LähettäjäTaru 
Päivämäärä:   12.6.10 23:59:02

Emm :
Meillä Aurassa rauhallisella tallilla tilaa. Tortinmäkeen matkaa n. 6 km ja Turkuun n. 30 min.

Lähettäjä: kirppa 
Päivämäärä:   13.6.10 13:03:19

Tietääkö joku siitä Immaisten tilasta, ja sinne tulevasta toiminnasta? Olisi kiinnoastavaa kuulla.

Lähettäjä: nti etsivä 
Päivämäärä:   13.6.10 16:36:54

Hienoa olis sellainen talli, johon voisi tulla hoitamaan hevosensa ilman, että tarttis olla niin pirun sosiaalinen moikkailla kaikille ja kuunnella kaiken maailman juttuja ja höpötyksiä. Ja tämä kaikki ilman, ettei kukaan selän takana hauku sinua epäkohteliaaksi ja leuhkaksi. Jos vielä hevonen hoidettais hyvin ja sovitusti niin sinne...?

Lähettäjä: ???? 
Päivämäärä:   13.6.10 19:31:23

nti etsivä: kai tuo oli edes osoittain vitsi?! Kyllä nyt kai moikata voi, muuten voi jurottaa omissa oloissaan. Jos et moikkaa, sinua kyllä katsotaan karsaasti ja pidetään leuhkana pa*kana. Kyllä kaikki tietää, ettei kaikki ihmiset ole puheliaita, vaan oppivat sitten ettei kanssasi kannata yritä keskustella, mutta tosiaan, ellet tervehdi, hmm, se on kyllä todella kamalaa muille. Parempi olisi jos tallille muuttaessasi ilmoittaisti kaikille tai edes jollekin, joka voi sitten juoruta eteenpäin, ilmoittaisit suoraan, että olet "vähän tälläinen omissa oloissa viihtyvä tyyppi" niin olisi kaikille helpompaa.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   13.6.10 19:49:01

No niimpä, siinä tulee hiukan tyhmä olo itselle kun tapana on aina tervehtiä, niin toinen vaan mulkoilee ja kattelee muualle :D

Kyllä tuo tervehtiminen on niin pieni vaiva et ei se paljoa vaadi, ja luulisi kuuluvan jokaisen tapoihin.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.