Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitajia, onko olemassa? #2

Lähettäjä: pistepistepiste 
Päivämäärä:   5.9.10 07:52:04

jatkuu tänne. :)

Re: Hoitajia, onko olemassa? #2

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   5.9.10 16:10:08

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=4&i=520165&t=520165

Lähettäjä: bertza 
Päivämäärä:   5.9.10 18:42:45

onko kanta-hämeessä hoitajia kaipaavia hevosia :D ?
Lähinnä forssassa,jokioisilla,tammelassa tai rengossa ?

Päivämäärä:   6.9.10 15:40:40

itse kaipailisin espoosta hoidettavaa. :)

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   7.9.10 13:18:57

Hei kaipaako joku järvenpää, tuusula, jäniksen linna ym sieltä suunnalta hoitajaa? Jos kaipaat laita viestiä sähkäriin virtuaali.karpalo@gmail.com ja kysy. Kerron myös mielelläni lisää itsestäni ja kokemuksistani. Muistathan, että hevosesi voi olla minkärotuinen tai ikäinen tahansa, niitä voi olla vaikka 2 tai 20. Ravureita tai ratsuja.

Ja sitten ihan rohkeasti viestiä tulemaan!

Lähettäjäkatchy 
Päivämäärä:   7.9.10 15:54:38

Onkos Kanta-Hämeessä Lopen suunnalla 10v. suokista kiinnostunutta hoitajaa?

Päivämäärä:   7.9.10 16:09:40

bertzahan tuossa haki kanta-hämeestä hoitohevosta vai vieläkö hakee? :)

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   7.9.10 16:56:40

tää aihe hieman muuttunut?
nyt tyypit täällä ilmottelee että etsii hoitohevosta, ennen keskuteltiin hoitajista. =D

Päivämäärä:   7.9.10 17:15:22

nojoo, mutta voidaanhan me jotain keskustelua alotella täällä. :D
mitä mieltä te ootte jos hoitaja ottaa kaverin mukaan tallille? ei mitenkään joka kerta joku tai hirvee lauma vaan esim. joskus harvoin ottaa jonkun kaverin katsomaan hoitohevosta jne? :)

Päivämäärä:   7.9.10 17:31:10

pistepistepiste, kerran tein tuon virheen ja kaveri heitti sitten pihalle. Kertoi omistajalle, että olen kauhea ja hakkaan hevosia. Koskaan ennen missään tallilla juuri käynyt... En koskaan löisi hevosta jollei olisi pakottava tarve saada esim hyökkäävä hevonen pakittamaan pois päin tällöinkin mieluiten lyön kädet yhteen tai kämmenellä seinään. Nykyään ENTINEN kaveri sitten ratsastaa siellä ja on niin opettajan lellikki. Aivan sama mulla on omat paikkani jossain muussa tallissa.

Päivämäärä:   7.9.10 18:06:10

Hilla: ei kyllä kovin reilua tommonen. :/
itse hoidan yksityisellä ja joskus harvoin otan jonkun ulkopuolisen mukaan katsomaan hoitohevostani tai kuvaamaan ratsastusta tms. meillä ei ole tarvinnut erikseen ilmoittaa mutta esim. jos haluaisi kaverin päästää selkään yms niin sitten tottakai. paras kaveri hoitaa ja ratsastaa myös kyseistä hevosta (eri päivinä kyllä) joten tämä käy sitte useemmin just kuvailemassa ja muuten ja toistepäin. :)

Lähettäjä: Halloo 
Päivämäärä:   7.9.10 18:13:33

Ennen otin kavereita mukaan mut nykysin on aina niin kiire etten viitti ottaa ketään ku en kuitenkaan ehtis pitää seuraa...

Ja ihmiset jotka ettii hoitsua. Varsinkin pk seutu, menkää kysyyn läheisiltä ratsastuskouluilta. Voi olla iloinen vastaanotto. Varsinkin vähän vanhemmille. :)

Lähettäjä: Sarina 
Päivämäärä:   8.9.10 21:16:53

Mä oon ihmetelly sitä, kun ei löydy hoitohevosta : o. Itse olen hoitanut kolmea hevosta. Ensin yhtä puoliveristä ratsastuskoululla ja sitten kahta hevosta yksityistallilla ja nyt hoitelen kavereiden kanssa lähitallin raviheppoja. Tallitöitä olen tehnyt ja hevosia hoidellut, mitään palkkaa en tarvitse. Tykkään tehdä töitä tallilla ja hoitaa hevosia. Olisko pirkanmaalla hoitohevosta, enimmäkseen Urjalan seudulla?

Lähettäjä: Fujo 
Päivämäärä:   9.9.10 16:10:47

Hoidan tällä hetkellä ratsastuskoululla ja joskus olen hoitanut pienellä yksityistallilla. Kokemusta on kertynyt n. 3 vuotta ja nyt olisin etsiskelemässä omaa hoitohepoa Masalasta ja Luomasta. Eli jos etsit hevosellesi hoitajaa ota minuun yhteyttä.
Tallin on oltava hyvien kulkuyhteyksien päässä. Olisi kiva jos sinne pääsisi esimerkiksi pyörällä.

Päivämäärä:   10.9.10 07:01:36

niimpä niin, jotkut etsii hoitajaa ja jotkut hoitohevosta. taitaa melkeimpä aina käydä niin että hoitajaehdokkaat ja hoitohevosehdokkaat ovat aivan toisella puolella suomea, tai sitten tarjonta ja hoitajan etsimät hommat ei kohtaa..

Päivämäärä:   10.9.10 21:37:43

pistepistepiste, aivan totta tai sitten hoitaja ei tykkää omistajasta. Itselläni on "hoitsu" pien ratsastus koululla ja kysyin 3 kuukautta sitten omistajalta, että olisko mitenkään mahdollista tulla nyt kun ei oo muutakaan tekemistä. No omistaja oli sitten 4 päivää sitten vastannut sähköpostiin viestiini, että en kamalasti jaksa laittaa viestejä sinulle kun jätät tulematta kumminkin. Olin silleen, et juu no antaa olla kun ei kelpaa -.- Matkaa kumminkin 8 km ja vaihtoehdot on, että kuoppasta ja mutasta hiekkatietä tai suurta autotien vierttä. Niin olen jättänyt menemättä myönnän. Kaveri tulee kumminkin tuosta vierestä hakemaan ja ei tarvitse henkeänsä panna pantiksi kun MENEE TALLILLE...

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   11.9.10 11:45:45

Aika kumma ettei hoitajia löydy ilmaiseksi :o

Tallilla, jossa käyn(ja missä ylläpitoponini on) hoitajasysteemi(jos sitä sellaiseksi voi kutusa) on sellainen, että jos teet tallihommia saat ratsastaa :)

Päivämäärä:   11.9.10 12:40:55

cisco: kai se on niin että täällä pääkaupunkiseudulla on niin paljon hoitajia hoitajaa tarvitseviin hevosiin verrattuna. monet hoitajaa kaipaavat hevoset sijaitsee niin syrjässä että tyssää koko homma siihen matkaan sitten.. :/

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.9.10 17:58:34

Kyllä on, hyviä sellasia hoitajia.

Lähettäjä: blop 
Päivämäärä:   11.9.10 21:40:31

kajaanista löytytskö hoitajaa tarttevaa hevosta? (:

Päivämäärä:   12.9.10 08:19:41

cisco: jep, myös tallilla missä mä hoidan on sellanen systemmi, että talvisin kun hevoset on yöt sisällä niin on 2 karsinan puhdistus ja kuivitus +ruuat kaikille valmiiks ja sitten tietysti hevosten hoitamista ja ratsastusta. Kesäsin kun hevoset on laitumilla ei mitään kummosta tallihommaa oo, köytävien lakasemista ja muuta satunnaista siivoilua, mutta sitten on tietysti hevosten kans puuhailua ja ratsastusta. Ite oon myös tehny ns. ylimääräsiä hommia eli karsinoitten maalaamista jne josta sitte saanut ihan palkkaa.

LähettäjäHevos"tyttö" 
Päivämäärä:   12.9.10 10:43:23

Kirjoitanpa minäkin tänne, vaikka edellisessä threadissa oli enemmän sitä asiaa, mitä jäin itse miettimään. Threadin kysymykseen esittäisinkin vastakysymyksen, onko kivoja hoitohevosia olemassa? ;) Itse muutin Jyväskylään tässä vuosi sitten opiskelemaan, ja ajattelin, ettei mukavan tallin tai hevosen löytäminen nyt niin vaikeaa ole - varsinkin kun on kyse vastuuntuntoisesta, aikuisesta ja suht kokeneestakin hevoshullusta, ja kokemustakin niin omista,- kuin vuokrahevosista ja monista hoitohevosista jo pikkutyttönä.

Itse aikoinaan kun olin "tallityttönä", sain hyvät eväät myöhemmälle hevosharrastukselleni. "Töihini" kuului hevosten harjaus, karsinoiden siivous, joskus hevosten ottaminen sisään omistajan kanssa ja kahden hevosen liikuttaminen ratsain melkein päivittäin. "Palkaksi" omistaja piti minulle tunteja silloin tällöin. Joten, ratsastaminen kuului myös hoitajan toimenkuvaani. Nautin yhtälailla hoitamisesta kuin ratsastamisestakin.

Näin aikuisena ajattelen, ettei ole mielekästä tehdä pelkästään tallihommia, koska voi sanoa, että ne ovat jo hanskassa. Toki tallilla käydessään myös tallityöt hoituvat ja hevonen jos toinenkin tulee hoidettua. :) Mutta enpä olisi enää itse innostunut pelkästään hoitamisesta, sillä toki hevosteluun kuuluu myös ratsastustaidon harjaannuttaminen. Nuorempana olikin mukavaa oppia pelkästään hoitamaankin, ja nehän ovat ne eväät, joilla sitten myöhemmin siellä tallilla pärjätään.

Mukavia hevosteluhetkiä kaikille - toivottavasti itsekin jossain vaiheessa pääsen taas monipuolisen harrastuksen pariin!

Lähettäjä: bertza 
Päivämäärä:   12.9.10 21:41:01

niin onko kantahämeessä millaisiaa hevosia :)?

Lähettäjä: raandom 
Päivämäärä:   22.9.10 21:21:33

Oulusta etsiskelen hoitoponia jolla mahdollisesti pääsisi tallitöitä tekemällä ratsastamaankin ?
Taitaa ihan haaveeksi jäädä, mutta aina kannattaa yrittää :)

Lähettäjä: raandom 
Päivämäärä:   22.9.10 21:28:52

ratsastamaan ei tietenkään pakko päästä ajattelin vaan jos olisi enemmänkin tallitöitä tarjolla niin sitten.
Ihan ponin hoitaminen ja maastakäsin-työskentely on paljon (=

Lähettäjä: nuuba 
Päivämäärä:   24.9.10 20:59:53

up!!

Lähettäjä: beeta 
Päivämäärä:   25.9.10 17:11:20

nostan! :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.