|
Lähettäjä: Hevos"tyttö"
Päivämäärä: 12.9.10 10:43:23
Kirjoitanpa minäkin tänne, vaikka edellisessä threadissa oli enemmän sitä asiaa, mitä jäin itse miettimään. Threadin kysymykseen esittäisinkin vastakysymyksen, onko kivoja hoitohevosia olemassa? ;) Itse muutin Jyväskylään tässä vuosi sitten opiskelemaan, ja ajattelin, ettei mukavan tallin tai hevosen löytäminen nyt niin vaikeaa ole - varsinkin kun on kyse vastuuntuntoisesta, aikuisesta ja suht kokeneestakin hevoshullusta, ja kokemustakin niin omista,- kuin vuokrahevosista ja monista hoitohevosista jo pikkutyttönä.
Itse aikoinaan kun olin "tallityttönä", sain hyvät eväät myöhemmälle hevosharrastukselleni. "Töihini" kuului hevosten harjaus, karsinoiden siivous, joskus hevosten ottaminen sisään omistajan kanssa ja kahden hevosen liikuttaminen ratsain melkein päivittäin. "Palkaksi" omistaja piti minulle tunteja silloin tällöin. Joten, ratsastaminen kuului myös hoitajan toimenkuvaani. Nautin yhtälailla hoitamisesta kuin ratsastamisestakin.
Näin aikuisena ajattelen, ettei ole mielekästä tehdä pelkästään tallihommia, koska voi sanoa, että ne ovat jo hanskassa. Toki tallilla käydessään myös tallityöt hoituvat ja hevonen jos toinenkin tulee hoidettua. :) Mutta enpä olisi enää itse innostunut pelkästään hoitamisesta, sillä toki hevosteluun kuuluu myös ratsastustaidon harjaannuttaminen. Nuorempana olikin mukavaa oppia pelkästään hoitamaankin, ja nehän ovat ne eväät, joilla sitten myöhemmin siellä tallilla pärjätään.
Mukavia hevosteluhetkiä kaikille - toivottavasti itsekin jossain vaiheessa pääsen taas monipuolisen harrastuksen pariin!
|