|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 23.6.26 05:40:29
Kyse ei ole enää siitä, että puolustetaan hallitusta, vaan siitä, että puolustetaan koko vanhaa valtarakennetta.
Eli: jos jäsenistö nyt oikeasti kaataa vastuuvapauden, vaatii vastuita ja pakottaa selvittämään asiat loppuun, se ei osu vain tähän hallitukseen. Se avaa oven sille, että myös liiton ympärillä vuosia pyörineet verkostot, hiljaiset hyväksynnät, vanhat lojaalisuudet, valmennuskuviot, henkilökohtaiset suhteet ja “näin täällä on aina toimittu” -kulttuuri joutuvat tarkasteluun.
Lajin suuret nimet eivät tule paikalle siksi, että he olisivat perehtyneet 330 000 euron avustusvahinkoon, yhdistyslain vastuisiin, selvitysten aineistopuutteisiin tai hallinnon valvontavelvollisuuksiin. He tulevat paikalle siksi, että jäsenistön kapina näyttää uhkaavan järjestelmää, jonka varassa heidän oma asemansa, vaikutusvaltansa ja tuttu valtapiirinsä on vuosikymmeniä rakentunut.
|