Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraaja ja kisareissut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.11.25 07:00:55

Aikaisemmin olen kuskannut hevosta vuokraajan kanssa vain bensakuluja vastaan aika ajoin kisoihin, en ole pyytänyt siis mitään extra vuokraa kalustosta tai muusta, vaan normi heppavuokra ja bensakulut. Kalusto itsessään on jo melko arvokas, uusi traileri ja hyvä vetoauto. Lisäksi kyseessä vielä hyvä opetusmestari tyylinen hevonen jolla kisoissa pärjääminen helppoa.

Nyt on alkanut vaan ehkä tympimään tämä järjestely, johtuen siitä, että kisapäivinä ei edes kahvia tarjota. Pieni juttu ehkäpä joo, mutta itselle oli nuorena itsestäänselvyys, että jos joku edes auttoi kisoissa hoitajana saati sitten kuskasi tarjottiin aina vähintään kahvi ja pulla, yleensä ihan ruoka.

Lisäyksenä myös että vuokraajalle joutuu muistuttamaan kisapäivinä siivouksesta, kuten vesarin lakaisu. Jää monesti lakaisematta, jolloin heinäsotkua yms joka jää minun siivottavaksi, sillä tallilla tulee aina siivota omat jälkensä. Lisäksi varusteiden huolto sakkaa kisojen jälkeen, sekä traikun siivous. Se siivotaan vähän sinne päin ja puruja ei esimerkiksi haravoida maasta. Olen tästä useampaan kertaan sanonut ystävällisesti, mutta silti usein hupsista unohtuu taas ja nuori on jo lähtenyt tallilta ja saan itse perästä siivota sotkuja. Tästä jää itselle kiittämätön olo.

Kyseessä nuori (vielä alaikäinen) mutta kuitenkin sen ikäinen että tulisi kyetä jo itse huolehtimaan asioista. Itse olen jo tuon ikäisenä muuttanut omilleni aikanaan.

Nyt ehkä alkaa itselle tämä ilmaiseksi toimiminen riittämään kun sitä ei tunnuta arvostavan. Mikä olisi siis jatkossa käypä korvaus kisapäivistä ja mitä ns kehtaa pyytää? Reissuilla kuitenkin kuluu aina vähintään se 5h, usein enemmänkin.

Re: Vuokraaja ja kisareissut

Lähettäjä: Zipylii 
Päivämäärä:   12.11.25 07:09:52

40€/h oma palvelu sekä bensat 2,50€/km ja päivän hevosvuokra siihen päälle

Re: Vuokraaja ja kisareissut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.25 07:45:18

Näihinkin auttaa se suun aukaiseminen ja sen nuoren voi istuttaa alas ja sanoa ystävällisesti mutta rehellisesti että tämä ei toimi näin että jos aikoo kisata niin täytyy hommien toimia esimerkillisesti eikä niin että sinä siivoat perästä, et ole hänen äitinsä. Sanoa myös ihan siitäkin että on sinun omaa aikaa eikä hinta kata sitä mutta olet ajatellut kannustaa ja antaa mahdollisuuksia.

Valitettavasti aina ei tule etenkään nuorena ajateltua kaikkea jos asioista tulee itsestäänselvyys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.