Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrahevosella kisoihin

Lähettäjä: ° 
Päivämäärä:   9.11.25 20:56:33

Ajattelin tarjota hevoseni vuokraajalle mahdollisuutta kisata hevosellani. Ihan jotain pikkukisoja, kyseessä junioriratsastaja ja hänen ratsastuskoulussaan ei kisaamaan pääse, se kuitenkin kiinnostaisi.

Valitettavasti en voi tätä kuitenkaan tehdä vain hyvää hyvyyttäni, eli jonkinlainen korvaus tästä pitäisi saada. Paljonko kehtaa pyytää? Jos ajatellaan, että mulla menee vähintään 6 tuntia omaa aikaa kun olen mukana koko kisapäivän, lisäksi kulkeminen mun autolla ja trailerilla. Dieselit osaan toki laskea itsekin mutta lisäksi yhdistelmällä on arvoa reippaasti yli 100k... Ratsastaja/vanhempi maksaa tän mun korvauksen päälle kisamaksut.

Re: Vuokrahevosella kisoihin

Lähettäjä: jessi 
Päivämäärä:   9.11.25 21:51:31

no jos ihan oman kylän kisoista kyse eli matkaa +-20km, niin ottasin ehkä 50e

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.11.25 21:53:29

Ottaisin bensakulut jne. mutta en palkkaa ajastani, kun kerran itse mahdollisuutta tarjoaisin.

Päivämäärä:   9.11.25 22:06:07

Eli jos odotan että kysyvät asiaa itse, mikä todennäköisesti tapahtuu pian, niin sitten sopii pyytää asiallisempaa korvausta? Pelkällä dieselkorvauksella jää lähtemättä, itse mietin että jos hevonen saisi kisareissulla "tienattua" itselleen vaikka edes hieronnan (60-70e) niin alkaisi olla kannattavaa. Eli juoksevat kulut päälle niin päästään noin sataseen.

Hevonen on kokemattomalla ratsastajalla täydellinen opettaja, ei helppo mutta aina kiltti, ja todella hyvä ratsastaa. Herkkä. Kokeneemmilla löytyy sitten vähän spicympikin puoli. Mutta omasta mielestäni parempaa ensikisahevosta saa hakea.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   9.11.25 22:06:18

Pk-seudun Ratsastuskouluissa oman tallin ulkopuolinen kisaaminen maksaa lähialueelle +/- 40km suunta noin 80-100€/luokka, sisältäen hevosen kuljetuksen, hevosen vuokran ja tallin valmentajan.

Lähettäjä: bbbb 
Päivämäärä:   9.11.25 22:08:24

Mun hevosella vuokraaja saa kisata.

- luokassa jonka valmentaja määrää, ei muissa
- maksaa itse kaikki kisakulut
- maksaa (ja myös hankkii) itse kuljetuksen. Jos mä ajan niin bensat ja 50e.
- jos mä en ole mukana niin hankkii jonkun groomin

Vuokraajaa ratsastaa 2x vkossa, silloin kisapäivä on aina toinen näistä vkon kerroista.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   9.11.25 22:22:19

Miten lähialueiden pikkukisoissa saa kulutettua 6h? Tulet aamulla paikalle, kun hevonen on valmiina lastaukseen ja kisapäivän päätteeksi lähdet, kun koppi on irti autosta. Vuokraaja siivoaa kopin ja hoitaa hevoset.

Päivämäärä:   9.11.25 22:54:10

Hevosen letitys ja puunaus, traileriin heinät, kuivikkeet ja kamat = 2h
Ajomatka lähimmille talleille suuntaansa kuitenkin vähintään 40min = 1h 20min
Kisat; haahuilu, verkka, rata, mahdollinen palkintojenjaon odotus vähintään tunti, todennäköisesti lähempänä 2h
Kotona purku, hevosen huolto, kamat paikalleen ja trailerin siivous vähintään puoli tuntia, todellisuudessa lähemmäs tunti

Päästään siis todellisuudessa lähemmäs kuutta ja puolta tuntia. Kukaan ei varmaan oleta nuoren suoriutuvan itsenäisesti letityksestä jne ekoihin kisoihinsa.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   9.11.25 22:57:31

Tosi paljolta tuntuu toi 6h, mutta ehkä itse olet hidas. Opeta tyttö letittämään.
meneekö se siis jonkun seura HeD luokan...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.11.25 23:06:17

100e keikka. Hevostaksilla maksaisi ainakin 300 e keikka.

Päivämäärä:   10.11.25 00:02:07

En ole hidas, mutta huolellinen kyllä. Ja lisäksi hevosella on hemmetisti harjaa, alkuperäisrotua joten ei ohenneta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.