Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   16.11.19 20:54:26

Edellinen
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=2&i=5825395&t=5825395

Oma viestini oli viimeinen, tässä se uusiksi jotta mahdollisimman moni näkee:

Tyyppi myynyt myös virtuaalifoorumilla tavaroitaan. Itse ostin häneltä koiratarvikkeita foorumin kautta. Postituksessa meni aikaa oiskohan ollu noin kuukausi, mutta sain tavarat kuitenkin. Yhdessä vaiheessa jo mietin että tuleekohan tavaroita... Ei vissiin kehdannut jättää postittamatta, koska tiesi että olisin asian nostanut foorumilla esille.

Kannattaisi teidänkin käydä kirjoittamassa foorumille tästä että on huijannut teitä, virtuaalihevosharrastajat ei tykkää huijareista ja tämmönen varmasti aiheuttas henkilölle ison kynnyksen enää harrastaa virtuaalihevosiakaan.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.19 20:59:05

Mitä tarkoittaa virtuaalihevoset??

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.19 21:03:24

Mitä tarkoittaa virtuaalihevoset??

---
Mielikuvitushevosia joilla on internet sivut, näin lyhykäisyydessään.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.19 21:06:43

http://virtuaali.net/keskusta/user/jannica

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: hippo 
Päivämäärä:   16.11.19 21:09:13

Nauroin tuolle, että oli tilannut jollekin sukat Just Dressagelta. :D :D

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.11.19 00:34:36

Voi luoja... mielikuvitushevosia! Kyllä ihmisistä on tullu laiskoja. Hevosia harrastetaan puhelimella vaan.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.19 07:22:03

Lähettäjä?

Päivämäärä17.11.19 00:34:36

Voi luoja... mielikuvitushevosia! Kyllä ihmisistä on tullu laiskoja. Hevosia harrastetaan puhelimella vaan.
---
Aika monet noista harrastaa myös ihan oikeita hevosia, kuten esimerkiksi tämä teidän huijarinne...
Eikä ole laiskan hommaa, jos hevoselle (usein jopa parille kymmenelle sellaiselle) kirjoittaa novelli mittaisia tarinoita ripakopallisen tai piirtää toistakymmentä kuvaa.
Harrastuksena kullakin, saahan sitä leikkiä, että omistaa 10 GP tason hevosta ja ison siittolan, mitäs se muilta on pois?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.11.19 10:29:49

Siis ihan aikuisetkinko tuota harrastavat?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.19 11:01:20

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 17.11.19 10:29:49

Siis ihan aikuisetkinko tuota harrastavat?

---

Jep! :) Vanhimmat taitavat olla likempänä 30 vuotta jo. Eikä ole edes uusi harrastus, kultavuosia elettiin ilmeisesti 2000 luvun alkupuolella? Koodaus- ja piirustustaitoista väkeä. Osa on perehtynyt hyvinkin syvällisesti hevosten värigenetiikkaan ja eri rotujen historiaan sekä kasvatukseen.

Tämä menee jo pahasti otksi, mutta kannattaa käydä vilkaisemassa esimerkiksi tuon yhden linkatun profiilin kautta millainen meno siellä on.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ...2 
Päivämäärä:   17.11.19 11:56:31

"Voi luoja... mielikuvitushevosia! Kyllä ihmisistä on tullu laiskoja. Hevosia harrastetaan puhelimella vaan."

Virtuaalihevosia on harrastettu Suomessa jo yli 20 vuotta, mistään uudesta jutusta ei ole kysymys. Ja kyllä, sen parissa on myös ihan aikuisia, perheellisiä ihmisiä. Tosin he ovat todennäköisesti niitä, jotka ovat aloittaneet silloin 20 vuotta sitten.

Paljon pahempiakin asioita ihmiset voisivat netissä tehdä ja kummallisempiinkin asioihin aikaansa kuluttaa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: XX 
Päivämäärä:   17.11.19 18:17:30

Suurinosa virtuaaliharrastajista on aikuisia, kuten mainittu. Keski-ikä Keskustan-foorumilla on lähemmäs 30v ellei ylikin. Itsekin harrastanut helposti ylipuolet elämästä tätä, alotin juuri silloin kulta-aikaan... Ei se ole laiskuutta, hevosille kirjotetaan novellin pituisia tekstejä (luonteita, sukuselvityksiä, valmennuksia, päiväkirjamerkintöjä) sekä hevosilla osallistutaan kisoihin ja tehdään varsoja. On olemassa myös laatuarvosteluja, joihin hevosen voi ilmottaa, palkintoa ei tipu jos hevosella ei ole tehty mitään. Ei todellakaan ole laiskan ihmisen hommaa tämä harrastus! Hevosia keksitään omasta päästä ja ostetaan muilta varsoja, omasta päästä keksityt ovat ns. suvuttomia eli niiden sukulaisilla ei ole olemassa sivuja tai mitään, ovat vaan nimi sukutaulussa. Olemassa olevien hevosten varsoja kutsutaan taas suvullisiksi, ja näiden hevosten suvut voivat viedä vuosikausia taaksepäin, ihan virtuaalihevosten alkuaikoihin.

Kiitos tämän virtuaalihevosten olen saanut monta ystävää, mun mielikuvitus ja kirjoitustaito on kehittynyt aivan uskomattoman paljon. Olen myös saanut sivutienestejä sen takia että olen osannut rakentaa nettisivuja, joten tästä harrastuksesta on ollut hyötyä oikeassa elämässä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Hessu 
Päivämäärä:   17.11.19 18:32:07

Onko Sari taas asialla?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.19 18:33:40

Ikäni harrastanut enkä ole tälläisestä kuullut. Ihmettelen vain miten todella voi hevosihmisillä olla aikaa ja mielenkiintoa tähän.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   17.11.19 18:53:51

Jos nyt ei päiviteltäis virtuaaliharrastusta vaan keskityttäis olennaiseen eli huijariin. Perustakaa vaikka oma ketju tuolle ihmettelylle.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   19.11.19 17:37:28

Tästä ilmeisesti useampi ketju? Onko kukaan saanut viime aikoina rahojaan tai edes selityksiä?

Heppa2 ootko siis tuolla virtuaalifoorumilla? Ootko laittanut sinne jotain varoitusviestiä tästä "janskusta"

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   19.11.19 17:50:33

Kyseisellä henkilöllä oli myyntitopic myös tuolla virtuaalifoorumilla. Tänne kun ilmestyi ensimmäinen ketju, niin joku harrastaja meni kyseiseen ketjuun kommentoimaan ja kysymään että mikä on homman nimi. Kirjoitti sinne saman vastauksen minkä tännekin (nyt jo poistettuun ketjuun). Nyt näyttäisi kyseinen topic olevan virtuaalifoorumilta poistettu.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   19.11.19 20:15:06

** / Olen foorumilla, en ole sinne halunnut tehdä aloitusta jos vaikka sattuisivat aloittajan IP:n bannimaan tms. niin en pääsisi enään sitten virallisella käyttäjälläni tekemään mitään foorumilla. Olisin siis tehnyt tätä varten toisen tunnuksen, josta minua ei voi tunnistaa. Uskon kyllä että myyjä on saattanut minut tunnistaa viesteistäni, mutta se nyt on mulle ihan sama. Foorumille on kuitenkin tehty asiasta aloitus (http://virtuaali.net/keskusta/topic/12433/varoitus-huijarista) pari tuntia sitten. Keskusta-foorumi vaatii tunnuksen jotta pääsee kirjoittamaan, mutta ainakin voitte katsoa kehittyykö tilanne mihinkään suuntaan.

Syy miksi en halua julkisesti kertoa kuka olen on yksinkertainen. Saisin kuitenkin olla puolustelemassa että miksi tein näin, kun en asiaan kuulu ja itse kuitenkin sain tavarat jne. Mutta mun mielestä tämä ei ole oikein kusetettuja kohtaan, se että myyjä vain pakoilee asiaa pahentaa tilannetta mun silmissä. Ottais vastuun tekemisistään eikä välttelis, mutta eiköhän virkavalta häneen ota/ole ottanut yhteyttä että tulee asemalle kuulusteltavaksi.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 21:17:56

^ Tuo on näemmä piilotettu tuo aloitus. Ei näy enää.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   19.11.19 21:22:53

Mun vaistot piti paikkani, eli Keskustan-foorumille tehty ketju huijarista on poistettu ja aloittaja bannattu. Eipä sinne aloituksen lisäksi tullut kuin kaksi viestiä, eikä niissäkään ole mitään ihmeellistä. Kysymys että tältäkin foorumilta löytyvä ja vastaus siihen oli että lukee täältä hötölästä löytyvän ketjun missä asiasta puhuttu. Aloitusviestiin oli linkattuna tämän topikin ykkösosa, tätä ei kuitenkaan. Aika moni kuitenkin topikin katsoi, että toivottavasti asia on nyt useamman tiedossa.

Mulla on Keskustan-foorumiviestit screen shotattuna, jos joku haluaa välttämättä ne nähdä, sisältö kuitenkin kerrottu yllä. Ilmoittautukoot tähän niin latailen ne nähtäväksi sit.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.11.19 21:28:36

http://archive.md/iimTu

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: gm 
Päivämäärä:   19.11.19 21:43:13

Kappas vaan, mielenkiintoista toimintaa. Yleensä virtuaaliväki on ottanut tällaiset asiat vakavasti...

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.11.19 21:48:42

Se, että se topic on poistettu, ei tarkoita, että asia olisi OK. Kyseinen topic ei vain kuulu tuonne (= julkinen lynkkaaminen), vaikka hyvällä asialla oli keskustelun aloittaja ollut.
Jos olette joutuneet huijauksen uhriksi ja menettäneet rahaa, niin tehkää rikosilmoitus.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   19.11.19 21:51:06

"Kyseisellä henkilöllä oli myyntitopic myös tuolla virtuaalifoorumilla. Tänne kun ilmestyi ensimmäinen ketju, niin joku harrastaja meni kyseiseen ketjuun kommentoimaan ja kysymään että mikä on homman nimi. Kirjoitti sinne saman vastauksen minkä tännekin (nyt jo poistettuun ketjuun). Nyt näyttäisi kyseinen topic olevan virtuaalifoorumilta poistettu."

Tuossa poistetussa topikissa joku virtuaaliheppaharrastaja oli kysynyt onko syytä huoleen ja linkannut yhden näistä htnetin topikeista ja "huijari" on itse sanonut, että häntä on huijattu. Kuulemma vain yksi kirjoittelija, joka ei itse maksanut tuotteesta ja meni sitten huutelemaan kaikille ja ht.nettiin myyjää huijariksi. Ja sitten olikin ostajia, jotka olivat maksaneet eri nimellä ja eri summan mitä sovittu, ja olipa muuten niitäkin ostajia, jotka väärensivät maksukuitin ja rahoja ei kuulunut koskaan... Selityksiä piisaa, en tiedä onko joku virtuaaliväen moderaattori nyt hänen puolellaan tässä asiassa. Outoa että viestit asiaa koskien poistetaan varsinkin jos on puhtaat jauhot pussissa kuten sanoo.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ninnu 
Päivämäärä:   19.11.19 22:03:33

kuka tää hlö on??? tietää varoa...

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.11.19 22:05:15

Lähettäjä: ninnu
Päivämäärä: 19.11.19 22:03:33

kuka tää hlö on??? tietää varoa...

---

Mainittu moneen kertaan tuolla ensimmäisessä keskustelussa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ninnu 
Päivämäärä:   19.11.19 22:06:59

täytyypä men lukeen se vielä uudelleen...

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   19.11.19 22:20:53

No mä olen nähnyt just tätä että ihmiset puolustelee, että on vaan mustamaalaamista eivätkä voi uskoa, että tässä nyt ei ole pelkkää mustamaalausta taustalla. Jos tämä "mustamaalaaja" ei ole _ITSE_ maksanut tuotettaan, niin silloinhan myyjä/huijari ei ole menettänyt mitään. En usko että kukaan muutaman loimen takia sitten aloittaa tämmösen paskamyrskyn. Ensinnäkin tämän mustamaalaajan pitäisi feikata erilaisia kirjoitustyylejä. jotta kirjoittajaa ei tunnista samaksi ja sitten vielä pitää huoli, että vastaa viesteihin/kyselyihin oikealle tyypille, oikealla kirjoitustavalla, ettei jää kiinni huijaamisesta. KUKA HULLU TOMMOSEEN HOMMAAN LÄHTEE VAAN SIKSI ETTÄ SAISI MUSTAMAALATA IHMISEN JOTA EI TUNNE?! En pysty käsittään tätä väitettä.

Oma mielipide on se että tämä on ihan faktaa, ei mustamaalaamista ja tässä koitetaan vältellä vastuuta loppuun saakka. Selitykset on niin utopistisia, että ei herranjumala... Ja eikö selitykset olleet muuttuneet aina vähän, eli ei ollu pysynyt valheidensa perässä, en jaksa lähteä ettimään ekasta topikista tästä varmistusta. Mutta musta tuntuu että Keskustan moderaattoreissa saattaa olla joku joka on huijarin ystävä ja koittaa suojella tätä tms.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 22:25:58

Keskustassa ei perusteta tollaisille topille, varsinkaan kun kyse ei ole virtuaalihevosista. Se ei tarkoita, etteikö kiinnostaisi, kukaan ei vaan halua lähteä joukkolynkkaamaan ketään. Moni ottaa varmasti tämän vakavissaan ja on varuillaan tehdessään kauppaa hänen kanssaan euroista. Itsellä lähti luotto kyseiseen henkilöön ja niin varmasti monelta muulta. Se ei silti ole syy joukkolynkata. Jos huijaamiset on totta, ihmiset varmaan osaa tehdä rikosilmoituksen ja tätä kautta saada henkilö vastuuseen teoistaan, ei sitä tehdä virtuaalitalliforumin kautta.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 22:39:05

OT: (naurattaa nämä jotka päivittelee mielikuvitushevosia, kuitenkin varmasti katsovat joskus elokuvia tai sarjoja, tai lukevat kirjoja, jotka usein ovat myös mielikuvituksen tuotoksia ihan samalla tavalla... ja lapsethan näitä ei edes harrasta nykyään, lapset harrastaa keppareita)

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   19.11.19 22:59:15

Ei ole kyse mistään mustamaalaamisesta, vaan siinä kohtaa kun minä tein rikosilmoituksen ja puhuin poliisin kanssa niin poliisilla oli tieto jo useista muista ilmoituksista koskien samaa henkilöä. Uskon poliisia :)

Ei poliisi silti välttämättä saa häntä lopettamaan tekojaan tai palauttamaan rahoja. Sitten aikanaan jos/kun syyttäjä nostaa tästä syytteen, joutuu hän vastaamaan teoistaan, mutta siihen voi mennä pitkäänkin.

Siksi on mielestäni tärkeää varoittaa, kun kyseessä näyttäisi olevan systemaattinen toiminta. Varoittaa voi esim tuolla s-postiosoitteen alulla tms. mikä ei vielä henkilöllisyyttä kerro.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   19.11.19 23:15:52

Maija, samaa määki sanoin, että useat viesteistä olivat aitoja uhreja. Ensimmäisestä ketjussa täällä ei tainnut lukea mitään, että ilmotuksen tekijöille olisi sanottu, että on tehty useampi ilmotus. Poliisit eivät saa tämmösissä asioissa edes valehdella joten sekin on jo vankka todistus että väitetyt asiat pitävät paikkansa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: v.tttaa 
Päivämäärä:   20.11.19 08:40:42

tälläiset HUIJARIT mitkä Pilaa REHELLISTENKIN MYYJIEN TOIMET!!!!!!!!!

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Pony 
Päivämäärä:   20.11.19 09:33:49

Onko tässä nyt kyse Tolvasesta?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.19 09:41:54

Pony: Ei.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   20.11.19 09:50:17

Itseäni Tolvanen huijasi, ostin häneltä loimia 200 eurolla, jäi loimet saamatta. Tein rikosilmoituksen.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: No nyt en ymmärrä 
Päivämäärä:   20.11.19 10:47:56

Tämä taisi joskus järjestää pikseliponeille kilpailuja joissa oli oikeita tavarapalkintoja. Riimuja jne. Saikohan voittajat palkintonsa. Osoitteita ainakin pyysi kaikilta jotka ilmoitti pikseliponeja hänen kilpailuihinsa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   20.11.19 19:34:40

Not nyt en ymmärrä, milloin tämä kilpailu on ollut? Voisin katsoa löytyykö ja ottaa voittajiin yhteyttä... Ootko ihan varma että oli ihan oikeeta tavaraa antamassa, eikä varusteista tehtyjä piirroksia? On myös virtuaalisia varusteliikkeitä olemassa niin ihan sillä kysyn :D

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.11.19 20:19:14

Lähettäjä: Heppa2
Päivämäärä: 20.11.19 19:34:40

Not nyt en ymmärrä, milloin tämä kilpailu on ollut? Voisin katsoa löytyykö ja ottaa voittajiin yhteyttä... Ootko ihan varma että oli ihan oikeeta tavaraa antamassa, eikä varusteista tehtyjä piirroksia? On myös virtuaalisia varusteliikkeitä olemassa niin ihan sillä kysyn :D

---

Tietoja siitä löytyy edelleen hänen tallinsa foorumilta.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   20.11.19 21:57:15

..., oliko näistä kisoista?
https://adinan.freeforums.net/thread/765/apr-cup-osak
https://adinan.freeforums.net/thread/892/apr-cup-ii-osak
https://adinan.freeforums.net/thread/936/apr-cup-finaali

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.19 23:26:12

Juurikin nuo. Vanhempia kutsuja en onnistunut löytämään, mutta muutaman vanhahkon mainoksen kyllä. Ehkä enemmän kaivamalla löytyy kutsujakin, nimien kera.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   21.11.19 01:16:43

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 20.11.19 23:26:12

Juurikin nuo. Vanhempia kutsuja en onnistunut löytämään, mutta muutaman vanhahkon mainoksen kyllä. Ehkä enemmän kaivamalla löytyy kutsujakin, nimien kera.

----

Koitin etsiskellä vanhoja kutsuja kahdesta eri paikasta, ei valitettavasti löytynyt, eli uskon että ovat poistettu... Hain kuitenkin hakusanalla jolla olisi pitänyt löytyä 100% varmasti. Tämän vuoden kilpailuissa ei ole edes tuloksia tullut vielä, ovat olleet avoimia vain seuran jäsenille, jossa ei vaikuta olevan kauheasti jäseniä. En usko että on edes joutunut kenellekkään hankkimaan palkintoja, koska on itse aina se jolla eniten pisteitä... Ja mitä katsoin niin seuran jäsenet voi kerätä pisteitä ja siitäkin sitten saisi 2€ eestä jotain, mutta eipä kellään ollut tarvittavaa pistemäärää siihenkään. Alla linkki mistä nämä tiedot löysin.
https://adinan.freeforums.net/thread/8/info-liittyminen

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: betrayed 
Päivämäärä:   21.11.19 09:51:14

Yli kuukauden hiljaisuuden jälkeen myyjä laittoi yllättäen sähköpostia joissa liikuttavan epäaidosti selitteli miksei ole voinut palauttaa rahoja vaikka jo oli niin suunnitellut tekevänsä . Taisi olla ko. henkilöllä tylsää tai jotain. Rahoja takaisin tai loimea en siis ole saanut. Myyjän nimikirjaimet siis H.T. tai H-M. T.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: virtuaaliponeilija 
Päivämäärä:   21.11.19 10:43:58

Harrastan virtuaalihevosia ja tämä henkilö on kyllä aina maksanut rahapalkat esim. valokuvista kunniallisesti.

Toisaalta voin kyllä vahvistaa senkin, että tämä hlö on kova uhriutuja. Olen pari kertaa kuullut hänen vastuutehtäviensä myöhästymisen selitykseksi sen, että hän on sairas eikä parin viikon myöhästymisen pitäisi haittaa. Hänestä jää sellaiset fiilikset, että hän marttyyrimaisesti syyllistää muita siitä, että kehtaattekin kysyä sairaalta myöhässä olevien tehtävien perään.

Joten, who knows. En usko, että hän on tahallaan ketään huijannut. Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun hän jättää hommat roikkumaan pitkiksi ajoiksi.

Virtuaalifoorumille ei kannata tulla lynkkaamaan, se ei onnistu. Siellä on kova moderointi. Koko forkan pointti on olla iloinen vastakohta hötölälle.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   21.11.19 12:49:51

"Koko forkan pointti on olla iloinen vastakohta hötölälle."

Ikävä kyllä tämä tapahtuu juuri sen kustannuksella, ettei ongelmista voi keskustella. Kuinka moni harrastajista loppujen lopuksi käy täällä ja näkee tämän ketjun? Ei tällainen toiminta ole mikään pikkujuttu kuten tekstien kopiointi.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: v.tttaa 
Päivämäärä:   21.11.19 12:57:50

Jatkossa vaan kylmänviileästi KAIKKIEN HUIJARI MYYJIEN JA OSTAJIEN tiedot julkisesti esille johonkin niin loppuu nämä!!!

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa2 
Päivämäärä:   21.11.19 16:30:59

virtuaaliponeilija, kyllä mää uskon että tässä on jotakin tahallisuutta vähän edes takana. Uhreja on kuitenkin todella monta, yhden ymmärtäisin, mutta useita en. Tuon uhriutumisen olin itse jo unohtanut, mutta nyt tuli mieleen kaikki hänen selityksensä. Uskomatonta, että saa jokaisen asian väännettyä muiden syyksi. Tämän tiedän varsin hyvin itse kun joutunut tivaamaan vastuutehtävien perään, kerran henkilö jopa syyllisti lääkäriä, en vaan muista tasan tarkkaan selitystä, muistan vaan että lääkärin vika. Silloinkin kun pakettia häneltä oottelin oli selitykset vähän niin ja näin että miksi kestää, saattoihan ne olla totta mutta epäilen. Plus mun piti saada käytettyä tavaraa, sainkin uutena joten olin vähän mitä vittua, en valita tietenkään, ihmettelen vain. Tiedä sitten onko tilannut mulle kokonaan uudet, kun ei ole ollukkaan mitä myydä...

heh, asia on ihmisillä melkosen hyvin tiedossa. Porukkaa ei vaan ilmeisesti kiinnosta vaan puolustelevat huijaria, että häntä mustamaalataan. @!#$ että foorumilla modet poistaa ketjuja, joka koskee tätä asiaa. Itse ainakaan en halua olla enää huijarin kanssa tekemissä sen enempää kuin on pakko.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   21.11.19 21:07:29

Mä en ymmärrä, miksi varoitusketju tuolta virtuaalihevosfoorumilta poistettiin?? Tällaista toimintaa EI VOI PUOLUSTELLA. SYSTEMAATTINEN toiminta ei myöskään ole vahinko!! Olen täysin samaa mieltä, että ei varmana ole vahinko, kun uhreja useita ja poliiseillekin jo tuttu! Voin ymmärtää jos yhdet kaupat menee pieleen tai jos paljon myy, niin JOSKUS sattuu kämmejä (puhutaan muutamista tapauksista) - ei näin, että myy paljon tavaraa lyhyehkön ajan sisällä ja kaikilla hankaluuksia!

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.19 21:39:05

Mä olen tehnyt kys. henkilön kanssa virtuaalikauppoja, kaikki sujuneet aina moitteetta joten vaikea uskoa että alentuisi tälläiseen.

Voisiko joku antaa henkilön tilinumeron vaikka neljä viimeistä numeroa niin tarkistan täsmääkö numero. Joku varmuus tästä on saatava että onko todella tämä harrastaja kyseessä vai joku toinen joka käyttää samoja nimimerkkejä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   21.11.19 21:42:36

^ Ainakin samaa sähköpostia käyttää kuin kyseinen henkilö.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: jg 
Päivämäärä:   21.11.19 22:35:23

Jep, käyttää samaa sähköpostia. Ellei sitten keksi sillekin jotain selitystä, että lääkäri lähettelee hänen nimissään sähköposteja sairaalasta.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.11.19 23:25:00

Tilinumeron neljä viimeistä numeroa ovat 4294

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.11.19 00:16:01

Tilinumero ainakin täsmää.

Todella harmillista tälläinen toiminta, vaikea uskoa että kukaan alentuisi tälläiseen etenkin kun henkilötiedot ovat helposti selvitettävissä tilinumerosta.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.19 10:10:08

Myös pienellä googlettelulla selviää, ettå tämä henkilö on sukupostiin laittanut kuvia samalla sähköpostiosotteella kun mitä käyttää virtuaaliharrastuksessa

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   25.11.19 14:45:05

Ylös

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.19 14:51:45

Onko porukka saanut rahojaan takaisin?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Hmp 
Päivämäärä:   26.11.19 15:12:39

En ainakaan mulle oo rahoja tullu :(

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   27.11.19 20:46:08

Eipä oo rahoja näkyny :/ tarve niille kyllä olis.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   28.11.19 12:23:05

Ei oo tilille tipahtanut. :(

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Evilyn 
Päivämäärä:   28.11.19 15:29:42

Viimeisin selitysviesti kuului että 1.12. rahoistaan yrittää maksella... Eli elokuussa maksetusta varusteesta tässä useamman kuukauden olen odotellut ensimmäistä takaisinmaksuerää, kuten moni muukin.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   28.11.19 18:21:18

Ei voi olla totta! Eikö poliisi puutu jo?!

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Öhhöh 
Päivämäärä:   30.11.19 23:31:23

Fb:ssä on ryhmä näitä huijareita varten. Nimi vaan sinne näkyville !!

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.12.19 07:02:33

Makseliko eilen?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.12.19 18:10:31

Tämä H.T. tarjosi mulle juuri eilen 145 cm kokoista villaloimea eli jatkaa yhä toimintaa. Facen kautta siis tarjosi!

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   2.12.19 18:27:22

Tarvinnee rahaa siihen että maksaa edellisille takaisin. Te olette nyt hänen pikavippejään =D

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.12.19 19:13:30

Näin vähän kans veikkasin enkä ostanu :D

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: RKHT 
Päivämäärä:   3.12.19 11:42:38

Tämä H.T. tarjosi mulle juuri eilen 145 cm kokoista villaloimea eli jatkaa yhä toimintaa. Facen kautta siis tarjosi!

Millä nimellä on siellä nyt?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.12.19 14:11:31

RKHT, on omalla nimellään. Blokkaa ne, joilta on rahat saatu.

Onko poliiseista kuulunut muille?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: IHMETTELEN 
Päivämäärä:   3.12.19 15:41:33

Miten joku vielä ilkeää ja kehtaakin vieläkin jatkaa huijaamista jos on jo yleisestikin tiedossa tää tyyppi????

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: RKHT 
Päivämäärä:   3.12.19 15:42:20

Jos jatkaa omalla nimellään, niin miksi ihmeessä ei ole poistettu ryhmistä? Käsittääkseni joku tyyppi oli huijannut paljon (tuhansia euroja) ja nyt uudella nimellä jatkaa samaa...

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   3.12.19 15:52:54

Minut on kans blokannut :D kertonee jotain kuinka tosissaan meinaa "palauttaa rahat"... ei vissiin kukaan muukaan saanut rahoja kuun vaihteessa?

Kysykääs te jotka saatte yhteyden, mikä tämä meno?

Ei oo poliisista kuulunut sen yhden puhelun jälkeen. Eikähän poliisilla tietty aikaa kaikkia uhreja ole koko ajan tiedottaa. Epäilen, että jos / kun uhreja paljon niin menee syyttäjälle ja sit sitä kautta kuuluu seuraavan kerran. Eli voi kestää.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Evilyn 
Päivämäärä:   3.12.19 17:58:08

Mulle laittoi eilen säpoa että yrittää tämän viikon aikana palauttaa pienen osan rahoista...

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   3.12.19 19:02:30

Ei ole mua blokannut vaikka maksoin jalustinhihnat, kysyin myyjältä miten toimitaan kun luin fb:sta ketjun hänestä, lupasi postittaa hihnat tämän viikon aikana sanoi myös, että osa kaupoisita on poliisilla tutkinnassa ja aikoo maksella rahoja ihmisille takasinpäin.

Odottelen nyt mielenkiinnolla miten tässä käy :) summa ei ole mulla iso mutta toki teen rikosilmoituksen jos hihnoja ei postiin saa viimeistään torstaina.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.12.19 21:36:15

Ei ole euroakaan palauttanut useamman kuukauden aikana. Poliisien kanssa olen puhunut pariin otteeseen. Tavaroita hänellä ilmeisesti ei ole olemassakaan,jollekin rikosilmoituksen tehneelle oli ostanut ja lähettänyt ihan uuden tuotteen.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   4.12.19 01:01:09

Poliisille heti rikosilmoitusta menemään

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.12.19 08:04:32

Tämä myyjä saa rahat, eikä välitä seurauksista, ei maksa sakkoja ja mielellään menee aikanaan muuntamaan sakot valtion täysylläpitolaitokseen. Ei tällaisille tekijöille saada loppua.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: llöö 
Päivämäärä:   4.12.19 19:42:34

up

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: drtgdre 
Päivämäärä:   4.12.19 20:00:07

Täällä kanssa yksi huijauksen uhri. Nimikirjaimet tosin erit kuin muilla.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.12.19 20:10:21

Lähettäjä: drtgdre 
Päivämäärä: 4.12.19 20:00:07

Täällä kanssa yksi huijauksen uhri. Nimikirjaimet tosin erit kuin muilla.

Mitkä nimikirjaimet?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: IHMETTELEN 
Päivämäärä:   4.12.19 21:34:20

S.N?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.12.19 15:40:43

Ja virtuaalihevostelijat puolustaa kun eivät anna keskustella sanallakaan asiasta forkallaan.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: )))) 
Päivämäärä:   5.12.19 17:34:01

Nyt myös M.B. huhutaan huijanneen kirppiksillä... Miksi näitä huijareita on näin paljon?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.19 19:57:10

En usko suurenkaan osan virtuaaliharrastelijoista puolustavan. Eiköhän ole puhunut jonkun moderaattorin puolelleen.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: RKHT 
Päivämäärä:   6.12.19 09:29:30

Ja yksi on MT...näitähän taitaa olla melkoinen joukko:O

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.19 10:47:08

-, miksi kenenkään yksityiselämää pitäisi ruotia harrastusfoorumilla...?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.19 12:38:18

S.N on ainakin yksi huijareista,varmaan nyt "myy" hyvin tavaraa jos hevosen on myynnyt pois

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   6.12.19 12:46:23

Hessu kuka Sari? Olisikohan sama hlö joka huijasi minua..

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: gr 
Päivämäärä:   6.12.19 15:08:08

., olisko vaikka siksi että kyseinen henkilö ostelee asioita myös siellä harrastusfoorumilla? Tietäisi porukka vähän varoa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Hoh 
Päivämäärä:   6.12.19 15:49:22

Mä oon virtuaalijutuista aina rahat saanu tältä, että jännä lueskella tätä ketjua :o

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   6.12.19 16:12:09

SK huijannut mua.. 10 e mutta silti! eli näitä aikamoinen joukko.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: IHMETTELEN 
Päivämäärä:   6.12.19 17:41:01

NIKKI............

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: tää 
Päivämäärä:   6.12.19 17:47:05

H.T

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: huijaa 
Päivämäärä:   6.12.19 18:45:29

M.B.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: pö 
Päivämäärä:   9.12.19 17:19:20

up

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: kjhuhukjil 
Päivämäärä:   9.12.19 17:23:08

N.Ö

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.12.19 19:09:14

Mahtaakohan maksaa tallinpitäjälle laskunsa...

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Oikeus 
Päivämäärä:   9.12.19 20:54:12

Muistakaa että jos et ole tehnyt rikosilmoo niin tänne ei nimiä kannata laittaa. Sanon vaan ettei turhaan käy toisinpäin. Ne jotka ilmon tehnyt ovat näyttäneet toteen huijauksen.

Itse olen aikoinaan tehnyt ja siitä seurasi myös tuomio ja totesin julkisissa "hänen myyntiviesteissä" että tein rikosilmon , varokaa.
Toivoisin myös kuulla tavaroista joita olette ostaneet ja ette ole saaneet tai ostajat jotka eivät ole maksaneet?
Tuon M.T kuultu jo, mutta entä nuo muut?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: pö 
Päivämäärä:   13.12.19 20:25:25

nostan taas

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   13.12.19 20:38:40

Onko maksanut kellekkään vieläkään? Poliisi puuttunut asiaan vielä?

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: Evilyn 
Päivämäärä:   13.12.19 22:51:03

Ei ole tullut sitäkään "pientä osaa" takaisinmaksusta.

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: pö 
Päivämäärä:   14.12.19 12:46:36

Kumma jos ei poliisi jo oikeasti puutu!

  Re: Loimihuijari markkinoilla 2

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   15.12.19 14:22:51

Jalustinhihnat jäivät saamatta, rikosilmoitus tehty

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.