Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   28.10.19 13:18:06

Kannattaapi vältellä kauppiasta markkinoilla jos etsit "isoa" loimea. Koossa 165 löytyy valikoimaa enempi kuin kaupasta, mutta ostaja saapi vain mielipahaa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.10.19 14:59:41

Myy rikkinäistä vai vie rahat? Missä päin?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Evilyn 
Päivämäärä:   28.10.19 15:57:52

Mahtaneeko olla sama myyjä josta on pari topicia ollut tuntomerkkeineen ja rikosilmoituksiakin tehty... Varusteet/palautusrahat saamatta useita kuukausia.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   28.10.19 17:25:41

Luulen, että ovat saman ihmisen ilmoituksia nuo kaikki, joissa on romaanin pituinen lista varusteista, niitähän on monta tuolla. Lienee tämä sama huijari, josta nyt ollut juttua, joka myy muka jotain hevostarvikenettikaupan loppuvarastoa... Oikeasti mitään tavaroita ei ole.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   29.10.19 09:33:37

Varmaan sama tyyppi kyseessä. Selityksiäkin häneltä löytyy romaanin verran. Mitään tavaroita ei ole olemassa, ne olisi ehtinyt kuukausien aikana kyllä postittaa, vaikka muiden rahat onkin jo käyttänyt, eikä pysty niitä palauttamaan.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   29.10.19 15:01:47

Joo rahat meni, mutta loimi jäi saamatta. Selityksistä sais tosiaan romaanin miksei rahojen paloutus onnistu jne..

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Uhri 
Päivämäärä:   29.10.19 15:06:15

Jos on sama, niin tavarat on/voi olla varastettuja. Yksi jos toinenkin meidän tallin tavara viety ja ollut myynnissä. Kehtasi vielä käydä tallilla. Sitten kun jäi kiinni sai porttikiellon, mutta ei viety asiaa eteenpäin.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.10.19 15:47:19

Sama, olen tehnyt myös rikosilmoituksen ja suosittelen muillekin vaikka olisi pienikin summa. Ainakin joutuu vastaamaan poliisille.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.10.19 15:54:16

Näitä keskusteluita oli aiemminkin, mut ilmeisesti huijari käy itse ne häröttämässä ja keskustelut katoaa.
Itse toivoisin, että nämä säilyisi muille varoituksena, ettei kaikki menettäisi rahojaan vaikka minä menetinkin :(

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Kaskas 
Päivämäärä:   29.10.19 17:52:11

Joo aika röyhkeetä toimintaa kun näkyy päivittävän ilmoitustaan markkinoilla tavan tuosta ja tori.fi palstalla näkyi ilmoittelevan ponikamaa samantyyppisellä ilmoituksella. Toivoisi vähän puuttumista myös htnetin ylläpitäjiltä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.19 18:11:50

tämä oli aikasemmin olleessa keskustelussa

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.19 18:12:02

http://virtuaali.net/keskusta/user/jannica

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.10.19 20:53:26

Mitä ihmettä, siis tuo ylläoleva linkki?!?! Tyyppi ei vastaa meileihin mut istuu päivät pitkät jossian virtuaalitallisivuilla .. whaaaat!

Minkälaisia selityksiä muut on saaneet? Ihan järjettömiä on ne mitä itse sain.

Tunteeko joku (porilainen?) tän?

Uhri, onko tämä siis varastanut sun tallilta tai jostain? Apua...

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Evilyn 
Päivämäärä:   30.10.19 19:21:14

** ;viimeisin yhteydenotto parin päivän takaa, että takaisinsaatavani on maksujonossa, ja samaa tietoa jaettu muillekin (??)

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   31.10.19 11:47:24

Evilyn; Mulla sama juttu.
Ennen marraskuuta pitäs maksaa, onhan tuohon vielä useita tunteja :)

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.19 11:54:20

Selvittäkää missä asuu ja menkää ovelle.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   31.10.19 15:18:04

Hankala selvittää tarkkaa osoitetta kun en ole paikkakuntalainen. Poliisi saa mun puolesta selvittää ja mennä kylään.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.19 16:32:12

Bustatkaa Keskustaan. Vtallipiireissä ei katsota hyvällä huijareita.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.19 16:58:05

Voisi toimia! Ei tosiaan katota tommosta hyvällä vaikka kuin selittelee

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   31.10.19 20:49:23

Onkohan tämä sama, josta oli juuri keskustelu yhdessä hevosvarusteiden myynti ryhmässä?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.10.19 21:04:05

Mikä myyntiryhmä?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   31.10.19 21:18:27

Kys henkilön nimikirjaimet?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   31.10.19 21:25:11

Ettei vain A.H.?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.10.19 22:02:03

H.T.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   31.10.19 22:37:46

M.T.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   1.11.19 08:18:59

H.T

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.11.19 10:22:43

Tämä H.T on siis se josta täällä oli ne aiemmat topat (jotka poistuu) ja ainakin 6 rikosilmoitusta tehtynä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   1.11.19 17:50:06

Samat selitykset mulle...
Joo, nimikirjaimet H.T. , Tori.fi puolella kauppaa tavaraa yhdysnimellä H-M. T.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   1.11.19 21:28:37

Nainen vai mies? Nimen perusteella siis, eihän sitä varmaksi voi silti tietää, jos huijannut nimensä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.19 22:09:21

Nainen

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.11.19 07:46:42

Itse ostin jansku-jotain sähköpostista kamaa, piti rahat yli kuukauden ennen kuin palautti. Poliisilla joutui uhkaamaan.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   2.11.19 09:22:09

Sama tyyppi kyseessä
....

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.11.19 10:06:12

Menin siis samaan huijaukseen... eikun rikosilmoitusta tekemään, luvannut palauttaa rahat, mutta ei kuulu.

Juurikin mainittu tyyppi minunkin tapauksessa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.19 11:34:23

Mitä kamaa tää myy, onko ilmoituksia yhä esillä? Jos osaisi itse varoa kun kovin montaa tuntuu huijanneen systemaattisesti :(

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: +++ 
Päivämäärä:   2.11.19 12:36:17

Muistakaa varoa myös ostaja huijareita, maksua ei saavu koskaan vaikka tavaran on saanut, varmaan kytille mentävä tästäkin!

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.11.19 10:43:34

joko ihmiset on saanut rahansa?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   3.11.19 11:29:45

-; En minä ainakaan ole saanut rahojani takaisin vaikka monta kuukautta luvattu.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.19 12:36:57

Menkää ihmeessä tonne virtuaalifoorumille asiasta jos julkin

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Kjeh 
Päivämäärä:   3.11.19 12:37:52

Menkää ihmeessä tonne virtuaalifoorumille postaamaan asiasta jos julkinen paine saisi vipinää rahanpalautuksiin.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.19 13:41:38

Näyttää ostavan keskustasta kuvia virtuaaliharrastukseensa.. että sinne meni rahat. Nimimerkki Jannica.

http://virtuaali.net/keskusta/topic/12356 /m-kuvapaketit-pilkkahintaan-conn-est-rp-zemaituka-sh/

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Evilyn 
Päivämäärä:   4.11.19 20:23:08

Myynti-ilmoitukset tainneet hävitä ht:n markkinoilta?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   4.11.19 22:38:41

H*tto nyt en uskalla ostaa mitään loimia keltään. Onkohan voinut vaihtaa nimeä/nimimerkkiä, millä esiintyy torissa??

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Myyjä myös 
Päivämäärä:   5.11.19 06:06:06

No onpa kiva, kun jotkut mustaa tämänkin homman. Onneksi näitä ei ole kuin yksi tai kaksi. Ilmoitetaan huijarit tänne joillain tunnusmerkeillä, jotta rehelliset eivät kärsi..

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.19 08:17:45

Jotain lisätuntomerkkejä kaupaan! Muuten en itsekään uskalla ostaa keneltäkään, kellä on useampi loimi myynnissä..

Myykö uusia vai käytettyjä loimia?
Lähettääkö loimista kuvia?
Onko hintataso millainen? Tyyliin 15€/kpl vai 80€/kpl

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.11.19 08:46:19

Vastaako se ostoilmoituksiin vai onko sillä vain myynti-ilmot? Ja mitä sanoo, jos aikoo noutaa ostamansa loimen, eikä ota lähetystä postitse?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.11.19 13:01:25

ylös

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   5.11.19 13:33:07

Viimeksi eilen juttelin poliisin kanssa, kaupat tehty siis elokuussa ja rahoja luvattu palauttaa syyskuusta lähtien. Ilmeisesti kymmenkunta ihmistä odottaa häneltä rahoja takaisin, ja rikosilmoituksia tehty kutakuinkin sama määrä tällähetkellä. Minun ostamani tuotteet eivät olleet poikkeuksellisen edullisia, ei mitenkään niin halpoja, että olisi epäilyttänyt. Osa tuotteista, joita kyselin, oli jo myytykin, eikä kaikkea kysymääni löytynyt. Siksikään ei vaikuttanut liian hyvältä. Valikoimaa oli kyllä valtavasti, se vähän epäilytti, mutta koska nimellä löytyi fbstä profiili, ja hänellä näytti olevan muutama hevonen, ajattelin että on vaan kertynyt tavaraa. Asuu Satakunnassa, pienellä paikkakunnalla.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   5.11.19 14:44:46

Itsellä täysin identtinen tilanne kuin yllä pollen kanssa.

Tällä henkilöllä siis jansku-alkuinen sähköposti, sitä tuskin on monella...

Kurjaa tietysti, että rehelliset myyjät kärsii nyt myös tilanteesta. Itsekin kannatan tavaran kierrätystä ja turhien tavaroiden eteenpäin laittamista. En halua hankaloittaa kenenkään toimintaa sen suhteen. Mutta kuten kuultu, 10 tehtyä rikosilmoa on paljon ja toivon ettei kukaan muu enää joudu samaan tilanteeseen.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   5.11.19 16:07:15

Miten tuon tunnistaa, kun jos joku torissa tarjoaa tavaraansa, niin ei minulle näy kuin nimi/nimimerkki. En näe paikkauntaa, sähköpostiosoitetta, jne..

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Polle 
Päivämäärä:   5.11.19 22:17:27

Vahingosta viisastuneena pyytäisin ainakin tuotteesta kuvan päivämäärällisellä nimilapulla varustettuna. Ja kysyisin sijainnin, ja sen,sopiiko nouto.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.19 06:18:21

Itse en myyjänä kyllä mitään lisäkuvia ota nimilapun kanssa enkä muutenkaan. Se on mulla merkki hankalasta oatajasta ja siirryn seuraavaan. Ihan järjetöntä käytää aikaa moiseen, halvemmaksi tulee heittää roskiin. Enkä ostajana kehtaisi myyjää vaivata lisäkuvilla.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   6.11.19 06:26:38

^ Tsemppiä mielenterveyden kanssa

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   6.11.19 08:50:57

Jos ostan 50 euron loimen, ja myyjä mielummin heittää sen roskiin, kuin käyttää minuutin aikaa napatakseen kännykällä kuvan lapun kanssa, se on minulle merkki joko epärehellisestä tai hankalasta myyjästä. Ja mielummin siirryn sitten seuraavaan kaupittelijaan. Lisäkuvia pyydän kyllä useinkin tuotteista, eikä toistaiseksi kukaan ole sitä pitänyt ongelmana :)

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   6.11.19 09:11:18

Joo kyllä itsekin voisin kuvan ottaa :D Ehkä mitään euron arvoisia tuotteita myydessäni en jaksaisi, mutta 20€ ja sitä kalliimmista ehdottomasti voisin kuvata.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.19 12:10:27

Minuutissa en itse ehdi edes tavaroiden luokse. Pitää olla valo, paperilappu, ladata kuva, odottaa vastausta, odottaa maksua... sitten kolme tekee oharit. Taas kuvaat uuden lapun. Kuuntelet selityksiä että maksankin kun tulee rahaa. Minuutti menee jo turhan viestin lukemiseen ja vastaamiseen. Sitten täällä ihmetellään että miksi joku laittaa tavaraa myyntiin eikä kuitenkaan vastaa. No en minäkään kun en halua kuluttaa aikaani turhiin viesteihin. Töistä saan vähintään 46€ tunti että vaikka mukava olisikin kierrättää ja itsekin paljon käytettynä ostan niin ei ole järkeä kovin montaa hetkeä kuluttaa kirjeenvaihtoon. Ja ne lisäkuvien pyytäjät on osoittautuneet kaikista hionoimmiksi maksajiksi. Minulta on huijattu 570€ satulakaupoissa enkä silti pyytele keneltäkään lisäkuvia. Ja ostanut tuonkin jälkeen useita satuloita näkemättä. Juuri myin 450€ kameran ja jätin vastaamatta noin kymmenelle lisäkuvien yms. kyselijöille. Myin sitten kahden viikon päästä ekalle joka vaikutti siltä että oikeasti ostaa ja ostikin ilman mitään ylimääräistä säätämistä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.19 12:18:58

Sittenhän on piste oikein hyvä ettet jaksa myydä käytettyä tavaraa niin kenenkään ei tarvitse asioida kanssasi näissä merkeissä ja sinun ei tarvitse menettää hermojasi.

Itse otan ihan mielelläni lisäkuva jos sillä pääsen turhasta tavarasta eroon ja saan vähän rahaa tilille.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.19 12:35:01

Kyllä olen myynyt paljonkin, mutta tosiaan vain helpoille "asiakkaille".

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   6.11.19 13:45:04

Paljon onnistuneita nettikauppoja takana minullakin, mutta tympeä olo silti kun tulin huijatuksi näissä loimikaupoissa. Käytetty satula hakusessa, mutta just nyt sellainen olo etten yksityiseltä ainakaan postin välityksellä uskaltaisi ostaa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Johanna 
Päivämäärä:   6.11.19 13:54:09

Itse jouduin tämän kyseisen (M.T) huijarin uhriksi, en ollut nähnyt keskusteluja tästä henkilöstä ja menin ostamaan loimia häneltä. Hän itse laittoi mulle yv:tä kun etsin tiettyjä loimia facessa. Ehdin maksaa loimet (200e) ja kun ei ruvennut kuulumaan loimia niin kyselin perään. Samaan aikaan näin keskustelut ja tajusin että mua on kusetettu. Laitoin hänelle viestiä että palauttaa rahat tilille niin juttu jää tähän. Ei vastannut viesteihin joten tein rikosilmoituksen.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   6.11.19 14:35:00

Eli onko näitä huijareita nyt kaksi?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   6.11.19 21:21:57

Ei kun sama tyyppi joka käyttää vaihdellen kumpaakin etunimeään eli voi olla H.T. tai M.T. tai yhdysnimellä H-M T..

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.11.19 11:26:26

Täytyyköhän hälytyskellojen soida, jos joku myy loimia, joita löytyy vaikka mitä kokoja ja vaikka mitä malleja ja paksuuksia. Myyjän nimeä en tiedä, mutta en taida silti uskaltaa ostaa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.11.19 15:27:40

Kannattaa pyytää postiennakolla

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Evilyn 
Päivämäärä:   7.11.19 18:07:22

Hei te rikosilmoituksen tehneet, laitoitteko mitä "todistusaineistoa" liitteeksi vai kyselläänkö niitä vasta myöhemmin? Kuitit ja muut kyllä löytyy tarvittaessa.
Minulle tämä myyjä lupasi maksaa ainakin osan rahoistani tämän kuun alussa (maksoin itse ostokseni elokuussa), mutta ei ole ainakaan vielä euroakaan näkynyt, niin täytynee itsekin kohta kääntyä poliisin puoleen...

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.11.19 18:37:46

Liität ilmoitukseen tilinumeron, johon olet maksanut ja mahdolliset viestiketjut, kuitteja ei tarvitse, kun summa näkyy tiliotteella. Samoin liitä myös myyjän ilmoittamat yhteystiedot, nimimerkit ym.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   7.11.19 19:27:23

Evilyn, ihan sama. Maksoin elokuussa ja aina on luvattu maksaa "ens kuussa" ja "15 päivä" ja "marraskuun alkuun mennessä" ja mitä näitä on. Ei maksa.

Tein rikosilmon netissä. Laitoin kuvakaappauksen kuitista ja sähköposteista joissa sovittu kaupat ja palautukset. Ne riitti kyllä. Poliisi soittaa sulle todnäk kuitenkin, kuuluu kai protokollaan. Näitä ilmoituksia on niin paljon jo hänestä, että on poliisin tiedossa tämä tekijä.

Laitoin muuten myös kuvakaappauksena sen ketjun täältä missä tämä myyjä kävi selittelemässä jotain ihan sekoja. Mut se ketju on jo poistunut. Ajattelin, et onpahan poliisille viihdettä jos ei muuta :)

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   7.11.19 19:35:13

hmm: Nuo on juuri tämän huijarin ilmoituksia, missä hirveästi erilaisia loimia myynnissä erilaisia kokoja.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: onkos huijari 
Päivämäärä:   7.11.19 19:36:20

ratsu vai ravi "tyyppi"?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Petos 
Päivämäärä:   7.11.19 20:01:11

Olen tehnyt yhden rikosilmoituksen tälläisestä nettihuijarista. Eri ihmisestä. En tiennyt että siitä oli tehty usea 20-40e petoksista rikosilmoituksia. Ne käsiteltiin yhtenä ja hänelle tuli petossyyte. Muutaman kuukausi istumista ja sakkoja. Syynä systemaattinen petostehtailu.
Eli kaikki pikkusummatkin kannattaa tehdä rikosilmo, koska ne yhdistetään ja tekijä joutuu vastuuseen.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.11.19 08:17:57

Onkos huijari: ilmeisesti ratsuihminen

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   8.11.19 08:39:38

Evilyn, tee sinäkin se rikosilmoitus niin poliisi saa kokonaiskuvaa tilanteesta.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.19 16:19:01

Onko kokemusta myyjästä K.H.?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Ostaisin jos ... 
Päivämäärä:   10.11.19 21:32:10

Minkä kokoisia loimia myy? Isoja vai pieniä? Onko kalliita merkkejä vai mitä sattuu? Laittakaa nyt infoa että kaikki osaavat varoa ja taas rehelliset saavat tavaransa kaupaksi. Ja vielä onko ravi, ratsu tai heppa tai poni ihminen

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.19 22:54:36

Onko kyseessä Hanna T.? Heti alkoi pelottaa ostelut markkinoiden kautta, vaikka yleensä sitä kautta kaupat sujuneet..

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   10.11.19 23:40:18

Mäkin olen saanut hyviä tavaroita aina, mutta nyt taitaa olla pakko jättää ostamatta. Harmi kun ilmoissa juuri mitä tarvisin. Rehelliset myyjät laittakaa puh numero vastaukseen tai koko nimi niin on uskottavampaa kun niitä huijareita kerran on liikkeellä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.19 01:22:22

Juu kyseessä Hanna T.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Fahrenheit 
Päivämäärä:   11.11.19 02:51:16

Olen myynyt paljon tavaraa facen kirppiksillä eikä kukaan ole pyydellyt mitään lappuja tms. Yhdet kaupat ovat jääneet ostajan luottamuspulan takia, sillä pyysi lähettämään pientavarat postiennakolla. Myyjänä siinä on riski, että ostaja jättää noutamatta ja joudun maksamaan postikulut x2 turhaan. Pyysin tilille kaksinkertaiset postimaksut etukäteen ja loppusumman olisi saanut maksaa postiennakolla, mutta ei sekään käynyt niin jäi kaupat tekemättä. Joku muu osti tuotteen tyytyväisenä periaatteella "rahat tilille paketti postiin". Myyjänä en koskaan vitkuttele lähettämistä, haluan olla muille sellainen kauppakumppani jonka minäkin haluaisin itselleni.

Satuloita (noin 1000e arvoisia) olen sen sijaan lähetellyt postiennakolla luotettavan oloisille ostajille, mutta kyllä sitä aina jännittää hakeeko ostaja ostoksensa vai ei. Satuloissa ymmärrän kuitenkin ostajan pelon siitä, että tonni katoaa ventovieraan tilille tuosta noin vain... Itsekin ostaisin sillä summalla mieluiten postiennakolla.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.19 07:18:06

No niin, eli enpä sekaannu sitten ihon kauppoihin. Myy siis tolkutonta määrää ratsastusvarusteita ratsastajalle. Niin lapsille kuin aikuisille. Onneksi hoksasin tämän ketjun, oisin muuten haksahtanut

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.11.19 07:22:00

Missä myy kamojaan? Hurjaa jos yhä jatkaa puuhiaan...

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.19 07:34:17

Edelliselle, ainakin täällä HT.netin markkinoilla sekä torissa. Varmaan mukavat rahat käärii näillä huijailuilla, sen verran paljon tavaraa myynnissä.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   11.11.19 09:57:18

No onneksi edes joku säästyi tämän ketjun ansiosta, eli nimim .!

Jos rikosilmoituksiakin jotain tyyliin kymmenkunta, osa ilmoitti ostaneensa satasella tai yli, niin summa alkaa olla ihan merkittävä. Tästä syystä olisi hyvä, että kaikki tekisi rikosilmoituksen kuten polle tuossa aiemmin sanoi. Tällöin poliisilla kokonaiskuva ja huijari pääsee todennäköisemmin vastaamaan teoistaan poliisille.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.19 10:04:56

Vielä kerran. Pyytäkää lähettämään tekstari, finderista nimi esiin. Jos on omalla nimellä ja numerolla, yleensä tämä jo riittää, että henkilöllä on puhtaat paperit. Pienellä selvittelyllä löytyy netistä työpaikka ja muuta tietoa. Jos on joku nimimerkki Jonna 88,niin älkää laittako rahoja tilille ilman koko nimeä ja salattuun puhelinnumeroon.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Zz 
Päivämäärä:   11.11.19 10:07:17

Pankkitilinrokin riittää. Poliisit kyllä selvittävät.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.19 10:44:05

Onko tän huijarin ilmoituksia vieläkin ht.netin markkinoilla? Voisko joku linkittää että osaisi välttää? :(

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   11.11.19 12:40:36

., vielä kerran. Koko nimi löytyi, hän toimitti sen tilinumeron yhteydessä, ja sillä yhteystiedot sekä ihan tavallinen profiili fbstä. Ei ollut mitenlään epäilyttävää kaupankäyntiä. Yhteydenpitokin toimi oikein loistavasti, kunnes aloin ihmetellä paketin saapumattomuutta. Sitten alkoi selitykset. Nytkin vastaa nopeasti ostokyselyihin, jotka lähetetään toisesta sähköpostista. Mutta ei alkuperäisiin viestiketjuihin, joissa kysellään rahoja tai tavaroita.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.19 13:13:30

Löytyikö puhelinnumero julkisesta palvelusta omalla nimellä? Jos ei, hyppää yli. Luottotiedottomien ja muiden salailijoiden kanssa ei kannata käydä kauppaa, jos rahat joutuu lähettämään ennakkoon tuntemattomalle. Yleensä lusmuilla ei ole omia liittymiä rötöshommissa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   12.11.19 10:20:50

Kukaan ei vissiin kuitenkaan ole edelleenkään saanut rahojaan takaisin tältä huijarilta?

Tää tyyppi tais poistaa FB-profiilinsakin (tai blokata mut?) kun ei enää sitäkään näy.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.19 11:39:38

On blokannut koska fb-profiili edelleen pystyssä

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.11.19 12:05:18

Taisin saada saman tyypin riesakseni. Mulla oli ostoilmoitus 135 kokoisista loimista (pari erilaista mallia/paksuutta). Sain pitkän listan (joku kymmenen) loimista, mitä myyjällä olisi. Hinnaltaan muutamasta kympistä pitkälle yli sataseen. Oli vaikka sun mitä. Lopussa kirjoitti, että loimet uusia, kaikista saatavissa "vähintäänkin mallikuvat". Ei siis luvannut kuvia niistä hällä olevista loimista.

No, sitten kävikin niin, etten tarvinnutkaan niitä 135 loimia, vaan 125. Laitoin hänelle, että kiitos, mutta etsinkin itse asiassa yhden koon pienempiä. Sieltä tuli vastaus, että okei no kerrohan mitä etsit, sitä kokoa löytyy meiltä itse asiassa vielä enemmän! Tuossa vaiheessa alkoi omat hälytyskellot viimeistään soida.

Kysyin sitten, että onnistuuko nouto ja missä päin loimet ovat, niin ikinä en enää saanut mitään vastausta. Eli nyt tarkkana kaikki loimien ostelijat!!! Ja tässä ei ollut nimimerkkinä H.T. tms vaan joku "varusteita hevosille" tai vastaava! Varmasti tuommoisella nimimerkillä on rehellisiäkin myyjiä, mutta jollain ei taida olla puhtaat jauhot pussissa. Älkää siis epäilkö kaikkia myyjiä, mutta pyytäkää niitä kuvia ja muita todisteita.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   12.11.19 13:28:11

Meillä tytär sai rahat takaisin kolmessa erässä kylläkin. Eilen maksoi viimeisen erän rahoista. Ei vastannut minun viesteihin, mutta kun isä pyysi palauttamaan rahat, niin palautti niitä vähitellen. Tytär oli ostanut poniravivarusteita.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.19 19:03:37

Mäkin sain kaupan kuvia kun pyysin kuvia loimista, jätin koko jutun siihen sitten.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   14.11.19 12:48:06

Äiti, onpa mahtavaa että joku on saanut perittyä häneltä rahojaan takaisin! Milläköhän konstilla itse sais... Oliko teillä iso summa?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   14.11.19 13:23:38

Kai kaikki huijatut ovat olleet yhteydessä poliisiin? Niin saatais tää tyyppi maksamaan takas!

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   14.11.19 14:23:40

Maija, 65 euroa oli nämä poniravivarusteet yhteensä. Oltaisiin tehty rikosilmoitus, jos ei olisi maksanut tyttärelle rahoja takaisin.

Huijari kaupittelee tavaroita siis sekä ratsu- että ravipuolella ja meillä ei ollut kyse loimista. Näin jälkikäteen ajateltuna, kuvat oli outoja. Minä kyselin myös eri sähköpostilla muista myytävistä tavaroista ja niihin vastasi heti, mutta ei vastannut mitään minulle, kun pyysin palauttamaan rahat tai postittamaan tavarat. Tytär kylläkin oli saanut, vaikka mitä selityksiä miksei voi postittaa tai palauttaa rahoja. Vasta isän yhteydenotot tuotti tulosta.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Cc 
Päivämäärä:   15.11.19 10:07:07

Puhutteko kaikki nyt samasta huijarista. Ei tarvitse nimeä täällä sanoa, mutta tiedättekö huijarin oikean nimen?

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   15.11.19 13:06:10

jansku

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   15.11.19 13:29:10

Oikea nimi on tuo H.T. Jansku on sähköpostiosoitteessa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Pallokakku 
Päivämäärä:   15.11.19 17:10:58

Siis vaikuttaako Satakunnassa vai Uudellamaalla? Sukupostista löytyy valokuvaajana ja kisatuloksia Nurmijärven ratsastajien edustajana. Nämä kuitenkin jo vanhoja. Olisi kiva päästä jyvälle missä nykyään vaikuttaa.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   15.11.19 22:19:00

V...B... on myös huijari, poliisin tiedossa. Nämä siis nimerkin alkukirjaimet

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.19 23:04:01

Minä ostin kyseiseltä henkilöltä ratsastussukat elokuussa ja sainkin ne kahden kuukauden päästä uhkailemalla ilmoituksesta ylläpitäjälle :O Tosin outoa oli, että hän oli ilmeisesti tilannut minulle sukat Just Dressagelta, koska sieltä paketti tuli, eli ei tainnut itsellään olla sukkia olemassakaan.

  Re: Loimihuijari markkinoilla

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   16.11.19 20:15:17

Tyyppi myynyt myös virtuaalifoorumilla tavaroitaan. Itse ostin häneltä koiran pelastusliivin ja sadetakin foorumin kautta. Postituksessa meni aikaa oiskohan ollu noin kuukausi, mutta sain tavarat kuitenkin. Yhdessä vaiheessa jo mietin että tuleekohan tavaroita... Ei vissiin kehdannut jättää postittamatta, koska tiesi että olisin asian nostanut foorumilla esille.

Kannattaisi teidänkin käydä kirjoittamassa foorumille tästä että on huijannut teitä, virtuaalihevosharrastajat ei tykkää huijareista ja tämmönen varmasti aiheuttas henkilölle ison kynnyksen enää harrastaa virtuaalihevosiakaan.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.