Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 08:54:48

Nelivuotias Kannan-Cassini 11.000€ knock down.
https://tinyurl.com/rlcu6ak

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: kasvattaja 
Päivämäärä:   29.3.20 12:24:53

No nyt on jo yhdistetty suku jota katsoo mielellään uudestaan.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: mietin 
Päivämäärä:   29.3.20 13:11:34

"Damenpferd" eli M-kokoisena liian pieni tosisempaan urheiluun ja siksi ehkä laatuaan edullisempi.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: si 
Päivämäärä:   29.3.20 15:46:33

Kertokaapa te tietävät täällä minkälaiset emälinjat on esim. Cornetilla, Chacco Blue:lla ja Diamantilla?

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 16:34:56

CO emälinjassa on yhtenä isänä jopa Beaujolais, joka oli hetken Suomessakin. Nämähän on periyttämiskykynsä jo osoittaneet.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: kelo 
Päivämäärä:   29.3.20 17:02:25

Ori Beujolais oli floppi jalostuksessa sekä meillä että muualla. Tällaisia voipi eksyä parempiinkin perheisiin.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: eksä 
Päivämäärä:   30.3.20 19:20:30

Cassini I:lle peukku, Kannan ei herätä juurikaan mitään tunteita.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: mietin 
Päivämäärä:   30.3.20 20:38:06

Aiempi keskustelu
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=15&i=1352750&t=1352750

Millaisen suvun uskotte myyvän?
Esim EBEFissä on ollut näytillä aika hyvä kattaus huippuvarsoista. Katalogia on ihan tyytyväisenä tullut katseltua.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.20 23:40:40

Onhan H&M All In myös kokoa Damenpferd. Kyllä sen kokoisella nyt ainakin jotain 140 aikaluokkia pitäisi vielä päästellä menemään.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: joonas 
Päivämäärä:   31.3.20 10:33:12

Koko ei ole ratkaiseva tekijä, mikäli muut ominaisuudet ovat sitä mitä pitääkin.

Eksä, jos Kannan ei herätä positiivista värähtelyä, kannattaa ostaa Concreto. Niitä löytyy paljon;))

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: eksä 
Päivämäärä:   31.3.20 10:40:33

Juu, ei kiitos ;)

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: joonas 
Päivämäärä:   31.3.20 11:05:52

Jos palataan vielä tammalinjoihin, joita edellisessä topiikissa kovasti on Suomessa arvosteltu, niin vilkaiskaapa vaikka Diamant de Semillyn ja Casallin emien linjoja. Montako edes 120 cm hypänneitä löydätte sieltä, tai kuinka monta merkittävää jalostusoritta löydätte?

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: mietin 
Päivämäärä:   31.3.20 11:13:22

"Koko ei ole ratkaiseva tekijä, mikäli muut ominaisuudet ovat sitä mitä pitääkin."

Tiesitkö joonas, että Comme Il Faut vaihtoi 3-vuotiaana omistajaa kykyihinsä nähden pikkurahalla koska oli niin pieni. Loppuhan on tietysti historiaa, mutta niin kauan kun kykyä ei ole pitävästi todistettu, pieni koko on olennainen miinus.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: joonas 
Päivämäärä:   31.3.20 11:24:38

Tiedän hyvin Comme Il Fautin tapauksen. Meni viisaskin vipuun, kun kasvattaja Beerbaum myi oriin pois;))))
Pitää olla silmää, kun nuoria tarkastelee, mutta hyvää varsaa tai nuorta ei kannata väheksyä!

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   31.3.20 12:25:24

Eihän se, ettei tammalinjalta ole urheiluhevosia, tarkoita sitä, etteikö sieltä sellaisia voisi tulla!

Mikä oli prosentti nuorelle Diamant de Semillylle olla huippu-urheilija? Ei tilastojen valossa kovin kaksinen- toki en luota tietokantojen tietoon tämän suvun tekemisistä....

Valitsemalta tammalinjalta, jossa 90% on hyviä urheilijoita, todennäköisyys saada sellainen on.... no vaikkapa se 90%.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: joonas 
Päivämäärä:   31.3.20 12:52:10

"Valitsemalta tammalinjalta, jossa 90% on hyviä urheilijoita, todennäköisyys saada sellainen on.... no vaikkapa se 90%."

Lilla mistä moinen olettamus?

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   31.3.20 14:04:42

No totuushan on se, että mitä kauemmas sukuja selaa taaksepäin, sen varmempaa on tieto siitä mitä hevonen on periyttänyt ja minkä verran. Tämä tietenkin määrällisesti ja keskiarvona, kyllähän joku ori voi jättää ikinä sen kaksi varsaa ja molemmat superyyberyksilöitä. Mutta sekin varmistuu sukupolvien saatossa eteenpäin. Sen vuoksi en oikein ymmärrä tuota edellisen keskustelun "suoraan" jostakin oriista -kehuskelua, linjaamista voidaan tehdä kyllä muutoinkin ja jopa järkevämmin.
Tammalinjan tärkeyttä ei voi vähätellä, mutta kyllä hyvät, suorittajia jättäneet sukulinjat oreissakin on tärkeitä jos osaa valita sille hyvälle tammalleen oikean oriin. Myös meillä Suomessa on jo linjoja jotka ovat muunkin maailman kärkitasolla vertailukelpoisia.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Jäärä 
Päivämäärä:   31.3.20 14:28:25

Lähettäjä: Jäärä
Päivämäärä: 26.3.20 14:37:39

Onko sulla jep joku henkilökohtainen issue tuohon Kannan-varsaan?
Jos on, ymmärrän myyntipuheesi. Jollei, haluat varmaan arvioda minunkin lempioriini maailmalta. Listasin tähän näitä muutamia oreja mitä tulee linjoineen heittämällä mieleen, annapa kommentit mikä näistä on huonompi kuin omat kolme suosikkiasi?

Balou du Rouet - Baloubet du Rouet - Galoubet A - Alme Z
Calido I - Cantus - Caletto
Cardento - Capitol
Casall Ask - Caretino
Cassini I
Chacco Blue - Cambrige
Comme il Faut - Cornet Obolensky - Clinton - Corrado
Cor de la Bryere
Darco
Diarado - Diamant de Semilly - Grand Veneur
Elvis ter Putte
For Pleasure
Toulon - Heartbreaker - Nimmerdor
Voltaire
Le tot de Semilly - Grand Veneur
Lord -Landgraf
Ramiro
Stakkato
Vagabond de La Pomme - Vigo D'arsouilles -Nabab de Reve - Quidam de Revel - Jalisco B

Minä en ratsuhevosjalostuksessa katso voittosummia, ne kun eivät periydy. Ei myöskään ratsastajavalinta. Useamman sukupolven takaa nämä ovat aikalailla vertailukelvottomia muutenkin. Sitäpaitsi geenit periytyy isommalla todennäköisyydellä, ja järkevä orivalinta pitäisi tehdä aina sen mukaan, mitä geenejä tietää oriin jättävän ja mitä niistä kys. tammalle haluaa -tai sitten mennä intuitolla ja taustatutkimusten todennäköisyyksillä.

+
"Lähettäjä: Oma
Päivämäärä: 27.3.20 18:21:57
Rankingin kärkikolmikko noilta vuosilta on Diamant de Semilly, Chacco Blue ja Cornet Obolensky. Aika monta ainakin näiden jälkeläisistä tulee löytymään samoilta listoilta vielä kunhan pääsevät rankingiin."

Näin juuri.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   31.3.20 14:34:54

No ihan tilastomatematiikkaa ja sukulinjoja tutkimalla.... joiltakin emälinjoilta vain "melkein kaikki" varsat ovat keskinkertaista parempia. Muunlaista emälinjaa en kehuisi hyväksi.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Jäärä 
Päivämäärä:   31.3.20 14:38:27

Mitä arvuuttelumatematiikkaa tuo siis on?
Voit varmaan kertoa mitkä on ne tarkoittamasi emälinjat. Aika kärkkäästi rankkaat viimeisessä lauseessasi kuitenkin kaikki muut heikoiksi. Valaise meitä lisää siis.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: joonas 
Päivämäärä:   31.3.20 16:23:49

En todellakaan ymmärrä lillan perustelua.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   31.3.20 16:33:55

https://www.horsetelex.nl/horses/family/271751/falaise-de-muze

No vaikka tuolta emälinjalta otat varsan kuin varsan, niin todennäköisyys saada keskivertoa parempi yksilö on hyvä. Ei tarvitse ostaa 100 varsaa että osuu yksi hyvä kohdalle.
Mitä kohtaa et ymmärrä?

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   1.4.20 11:56:12

Lillan perusteilla maailma on keksinyt siis sen täydellisen hevosen jo?
Eli mitäpä tässä muita enää kasvattamaan?

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: joonas 
Päivämäärä:   1.4.20 12:19:21

Kasvattaja sen sanoi !!!

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Jäärä 
Päivämäärä:   1.4.20 13:28:12

Vähän on lillalla suppea tuo katsantokanta nykyiseen jalostukseen.

En tiedä yritätkö keksiä todellakin sitä pyörää uudelleen, vai sanooko sinulle mitään esimerkiksi nyt kyseisen oriin varsin suppea käyttöaste maailmalla? Se nyt edustaa kuitenkin ihan kelpo tuloksia ja on Jorisin taattua kasvatustyötä mitä toki arvostan. Mutta sillä on ainoastaan pari sataa jälkeläistä ja se on kuitenkin jo 15 vuotias itse. Kuumimmilla oreilla on useampi kymmenkertainen määrä. Varmaan jostain syystä? Tällä ylistämäsi linjan versolla on tuloksia 150-radoilta itsellään. Emälinja on hyvä en todellakaan sitä kiellä, siellä on useammassa polvessa suorittajahevosia mikä kielii laadusta. Mutta ei mielestäni mitenkään ainutlaatuinen.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Opali 
Päivämäärä:   1.4.20 17:33:20

Takaisin aiheeseen,
Olisiko kellään myynnissä Levisonista tammavarsaa?

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: WoW 
Päivämäärä:   1.4.20 23:37:16

Comme il Fautin jälkeläislista on vakuuttavaa luettavaa, olipa itse sitten iso tai pieni. Omia tuloksia nyt tuskin kukaan voi edes kyseenalaistaa, mutta on kyllä semmoinen sukukin että oksat pois.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   2.4.20 09:49:34

Opali: mikä hintahaarukka sinulla on?

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   2.4.20 10:55:28

Opali,täältä löytyis tammavarsa yhdistelmä Levisonn-Quality-Cheenook. Jos kiinnostaa niin laita s.postia taijav@luukku.com niin kerron lisää.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   2.4.20 15:33:58

Voi luoja. Puhun ainoastaan EMÄLINJASTA, ja annoin esimerkin mielestäni HYVÄSTÄ EMÄLINJASTA. (Kai se on suppeaa antaa yksi esimerkki... Kun joku ei ymmärrä mitä voi tarkoittaa että isolla prosentilla tulee suorittajia.)

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: kasvattaja 
Päivämäärä:   2.4.20 15:49:13

Puhutko sinä lilla edelleen siitä Kannan-varsasta? Täytyy sanoa että itse olen siitä linjaus-asiasta ja tarpeesta eri mieltä noiden oriiden kohdalla, mutta avaatko ihan esimerkein mikä tuossa varsan emälinjassa on mielestäsi niin erinomaista? Sinusta saa jatkuvasti mielikuvan että kyseinen emälinja olisi jotenkin erityinen kaikkiin muihin verrattuna, mutta prosenteista puhuminen ei ihan kerro jälkeläisten suoritustasosta.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Aimer 
Päivämäärä:   2.4.20 20:35:02

Opal, katso tori.fi. Siellä näkyi olevan fwb tamma - 19 (i. Levisonn).

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Aimer 
Päivämäärä:   2.4.20 20:38:50

Hups... Jostain syystä mulle torissa auennut sivu olikin sivunumero jotain, ilmoitus oli laitettu 9.3. eli liekö enää myynnissä vai jo myytykin.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Su 
Päivämäärä:   3.4.20 08:29:54

Kyllä siellä näkyy ilmoitus olevan. Kannattaa kysyä, kun noin halvalla myydään. Toivottavasti hyvä koti löytyy pian.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   4.4.20 13:35:45

Ajattelin josko olisin EBEF-tuloksia ja parhaimmiston sukuja lueskellut viime vuosilta, mutta.... Kuka noita EBEFin sivua oikein ylläpitää? On kyllä semmoista sekasotkua ettei sieltä löydä mitään. Uusia ja vanhoja tuloksia sekaisin, "arkistosta" puuttuu pari vuotta kokonaan, tuloksissa roikkuu edellisten vuosien tuloksia ja kutsuja.

Varsat on kuitenkin olleet superhienoja viime vuosina, ja kärkiporukka todellakin täysin kv-tasoa. Mutta meilläkö ei pidetä tarpeellisena pitää näit äesillä muulloinkin kuin paikan päällä katalogissa? Vai onko niin että tapahtuma on hannoverporukan oma, ja muita ei nähdä tarpeellisina?

Vähän olisi hommia jollekin, jos ihmiset eivät ehdi hoitaa hommiaan, voisi nakittaa seuraavilla. Voisi saada näkyvyyttä sekä tapahtuma että varsat. En minä noita ainakaan jaksa selailla.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Liisi 
Päivämäärä:   4.4.20 17:14:09

Oho - onpa tuo Tori.fi varsa edullinen.
Kuva ei ehkä edustavin otos, mutta sukuunsa nähden ei kyllä ole kallis. Pitäisi tietenkin nähdä livenä.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: no hei 
Päivämäärä:   4.4.20 18:41:58

Kannattaisiko ihan omalla nimellään myyskennellä. Vai miten ilmoituksen perusteella tiedät suvun hyvyydestä mitään?

Mutta nyt on kyllä ostajan markkinat, tämmöisenä aikana on tarjolla alle 4000 jo ihan kelpo varsoja näytöllisistä vanhemmista.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   5.4.20 09:31:11

Huoh; EBEFin tulokset löydät joka vuodelta parhaiten sukupostista.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Ihaa 
Päivämäärä:   5.4.20 13:24:28

Callisto Horses näyttäisi olevan viime vuoden elite foal nyt 5000€

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.20 22:03:30

Jo on suomessa halvat hinnat tällä hetkellä..

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.4.20 08:49:52

Isoin virhe oli kirjoittaa, että jostain tulisi 90 prosenttia urheiluhevosia. Ei tule. Niin iso osa kuolee, vammautuu tai joutuu paskoille ratsastajille, että hyväkin tamma voi jäädä piiloon. Ainakin Suomessa.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: kasvattaja 
Päivämäärä:   6.4.20 14:32:32

Siis missä niin on väitetty? Ketjun alussa joku arvuutteli että MIKÄLI jostain tammalinjasta tulevissa jälkeläisissä 90% OLISI jo niitä suorittajia, kyseisesta linjasta saisi 90% todennäköisyydellä suorittajia. Kova on prosentti eikä ihan realistinenkaan, mutta onhan tuohon todistetusti jo kaikki mahdollisuudet. Oikeat oriit, ja oikeissa käsissä. Ja elossa.

Enemmänkin ihmettelen millaisia eroja ihmisille tuntuu olevan termillä "suorittaja".
Minulle se "suorittava hevonen" ei ole mikään 120-ratoja hyppäilevä junnuhevonen. Ei todellakaan tavoite.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: jeppe 
Päivämäärä:   6.4.20 17:08:17

Kasvattaja mitä omat tammasi ovat suorittaneet?
Kun puhutaan tammoista ja miksei myös oreista, tapaturmat ym odottamattomat asiat eivät tee hevosista 150 cm hyppääjiä, vaikka kuinka haluaisi!!

Pitää vaan olla taito risteyttää oikeat oikeilla ja toivoa parasta.

Joskus ne hyvät tammalinjatkin syntyvät.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: no jooh.. 
Päivämäärä:   6.4.20 19:52:24

120 ja 150 väliin mahtuu aika monen tasoista hevosta ja suorituksia.

  Re: Myykää mulle estevarsa vol 2

Lähettäjä: Miettinen 
Päivämäärä:   11.4.20 20:37:30

Aiheutuuko varsojen iso hintahaitari enemmän varsojen laatueroista vai suoraan ostajaja lompakon paksuudesta?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.