Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ponilaukkajaos // 15

Lähettäjä: Hapero 
Päivämäärä:   24.7.10 16:42:23

Jälleen täyttyi topa, joten uutta pystyyn! :)

edellinen http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=982117&t=982117

Ponilaukkajaos

Re: Ponilaukkajaos // 15

Lähettäjä: Tierra 
Päivämäärä:   24.7.10 19:41:45

nostellaan

Päivämäärä:   24.7.10 22:41:55

hopsis..

Päivämäärä:   24.7.10 22:49:55

hiljasta.

Lähettäjä: Ode 
Päivämäärä:   24.7.10 22:51:27

Mä oon tässä pitkän aikaa miettiny pitä tänne kirjustais, mutta en sitten koskaan onnistu kirjottamaan. Inspiraatio vähän hakusessa just tänään, katotaan huomenna kun on taas polleiltu niin paremmalla mielellä (:

Päivämäärä:   25.7.10 01:14:31

nosto taas

Päivämäärä:   25.7.10 11:10:07

Huomenta ja lähdenkin saman tien töihin. = ) Pitäkää topa ylhäällä. Pohtikaa vaikka tällä välin tuota että pitäisikö statistiikkaan merkata vain neljä sijoitusta vai nykyinen 5 ja pitäisikö palkintorahoja samalla laittaa vain neljälle?

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   25.7.10 11:11:42

Mun mielestä nykyinen tapa on hyvä, sekoittaa entisestään jos LJ:n ja PLJ:n säännöt eroaa kovin toisistaan, mä joudun nytkin tarkistelemaan asioita kun en muista kumpia ne koski. :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   25.7.10 11:26:10

Kyllä mie olen merkannut vain neljä, kuten hevoslaukkojenkin puolella tehdään ja näin olen myös uusille ponilaukkaharrastajille sanonut, jos on ollut puhetta asiasta.

Tuossa neljässä se myös pitäisi pysyä (tai sitten muuttua siihen, jos se kerta onkin ollut viisi ensimmäistä sijoitusta..). Tuokin on melkein liikaa, kun ottaa huomioon joidenkin lähtöjen osallistujamäärän.

---

Ymmärtäähän sen jos tekee hieman vaikeaa muistaa, mitkä säännöt kuuluvat hevosten puolelle ja mitkä poneille, mutta joissain kohdin on minusta varsin suotavaa olla erilaiset säännöt.

--

En muista oliko se hevosten vai ponien puolella, mutta kuitenkin oli puhetta juuri näistä 2/3 tai 3/3 sijoituksista, jotka kuuluvat statistiikkaan ihan yhtälailla kuten 2/15 tai 3/15 sijoitukset.

Olisi todella hankalaa määrittää, mitkä sijoittumiset hyväksytään statistiikkaan ja mitkä ei - Tai siis lähinnä muistaa tai laskea missä se raja menee.

Olisiko siinä ideaa, että viimeistä sijoitusta ei hyväksytä statistiikkaan? Tämä toisi edes hieman tasoa ponien statistiikkaan ja ainakin minusta se on helppo muistaa: Jos ponin tulos on 3/3 tai 4/4 * (eli se on tullut lähdössä viimeiseksi) sitä ei hyväksytä statistiikkaan.

* Viidenneksi tullutta kun en edelleenkään hyväksy statistiikkaan ja alle 3 ponin lähtöjä ei (nykyään) juosta.

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   25.7.10 11:35:43

Eikun häh, viiskö niitä nykyään merkataan? Neljää siis meinasin että neljä hyvä, viidelle rahat. :p Heppapuolelta voisi ottaa sen käyttöön että viimeiselle ei rahoja, vaikka oliskin ollut esim. 3/3.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   25.7.10 12:17:56

Tuohan ei ole varsinainen sääntö ja sen "keksijäkin" on kirjoittanut blogissaan, ettei sitä kannata enää käyttää, koska jotkut vääntävät siitä ihan omia (huonoja/epäselviä) versioitaan.

Mutta olen kyllä sitä mieltä, että tuo olisi todella hyvä, kunhan ihmiset noudattavat sitä oikein eivätkä ala keksiä omia versioita.

Esimerkiksi joku määritti osallistujamäärän mukaan sijoittuneet/rahaa saavat sijoittuneet, kun ei halunnut antaa yli puolelle kisaajalle rahaa/sijoitusta. Ja jotkut eivät merkinneet sitä, että saako se viimeinen rahaa vai ei.

Jälkimmäistä ongelmaahan ei tietenkään tulisi, jos tästä tulee ihan PLJ:n sivuilla lukeva sääntöä. Heppapuolellahan tuota ei missään vaiheessa säännöissä lukenut, joten kaikki eivät sitä välttämättä noudattaneet.

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   25.7.10 12:22:16

Mä taidan elää tynnyrissä, jostain keksin että se olisi ihan virallinen sääntö. :D

Päivämäärä:   25.7.10 13:07:03

Menee varmaan taas uusien kannalta liian sekavaksi jos laitetaan sääntöihin että 3/3 tai 4/4 sijoja ei saa merkata kalenteriin? Tai sitten laitetaan raakasti että lähdössä täytyy olla vähintään 4 jotta se juostaan. Tällä saataisiin estettyä sekin, että saman omistajan ponit juoksevat toisiaan vastaan (raja kun yleensä on 3 ponia / lähtö / omistaja), mutta toisaalta kun poneja on nytkin liian vähän moniin lähtöihin...

Mutta neljään tuon voisi kyllä vaihtaa mitä rahojen jakamiseen ja statistiikkaan tulee. = ) Itselle jäänyt ravipuolelta että merkkaan kolme tai viisi niin neljä tuntuu vaan järkyttävän epäloogiselle.. = DD

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   25.7.10 13:10:16

Täällä olis yks joka haluaisi opetella näitä laukka hommia mutta jotenki ei ite ymmärrä niin nyt ajattelin kysellä että olisiko täälä joku joka haluaisi alkaa opettamaan minua joko s-postin kautta tai mesessä?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   25.7.10 13:19:14

Enhän mie nyt kalenteriin merkitsemisesta puhunut, tottakai kaikki lähdöt pitää sinne merkata, mutta ettei ne kuulu statistiikkaan. Mutta lieneekö sinulla vain sana ollut väärä :D

Mutta jos se kerta on liian vaikeaa muistaa, ettei viimeisiä sijoja kuulu laittaa statistiikkaan, niin ei sitten. Ei sillä minulle niin väliä olekaan (:

Ei kyllä tarvitse enää nostaa sitä minimimäärää, kolme on ihan tarpeeksi hyvä, vaikka se sitten joskus meinaakin sitä että yhden omistajan ponit juoksevat toisiaan vastaan. Ja yhtälailla tällöinkin tulee niitä 4/4 statistiikkoja.

Jessi/Jen: No mie olen tuota miun meseä muille jaellut, että siekin voit sen lisätä jos haluat. Tai siis lähinnähän mie olen lisännyt muita, mutta tässä nyt osoitteeni jos on muitakin jotka sen haluavat :D voihan_kuusi@hotmail.com

Päivämäärä:   25.7.10 13:30:56

Väärä sana juu.. = D Pitääkin alkaa seuraavan päivityksen yhteydessä omiltakin ottamaan se viimeinen sija pois... Huononee joillain statistiikka mutta ei voi mitään. = D Laatuarvostelussa pitäisi sitten varmaan kanssa mainita että statistiikasta otetaan huomioon vain neljä ensimmäistä sijoitusta, ei viidettä.

Päivämäärä:   25.7.10 16:48:37

Musta ainakin vois palkintosummat jakaa vaan neljälle ekalle, olis sitte helpompi kattoa statistiikkaakin sitten, että jos on rahaa tullut, niin laitetaan statistiikkaan.
Eikä mitään 3/3, ja 4/4 sääntöjä, en kumminkaan muistais. :o

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   25.7.10 19:56:56

Ei se sääntö ole mikään 3/3 ja 4/4 tai mitään sen suuntaista, vaan tasan se että viimeiseksi tullutta sijoitusta ei lasketa statistiikkaan. Kaikki kuitenkin ymmärtävät varsin hyvin, milloin poni on viimeiseksi tullut, joten ei todellakaan pitäisi olla kovin iso homma. Mutta kuten jo sanoin tuossa aikaisemmin, antaa asian olla, kun se kerta on liian vaikea :D

Tuli vain mieleen noista rajatapauksista, että mikäs meitä estää kokoamasta listaa niistä? Ja tämän sitten linkittää siihen alkuun, jossa selvennetään mitkä yksilöt saavat osallistua.

Sitten laittaa siihen listan alkuun jotain sellaista, että tämän listan rodut, joiden luokittelu poniksi tai hevoseksi on epäselvä, luokitellaan Ponilaukkajaoksessa hevosiksi. Ja myös sen, että listalla ei välttämättä ole kaikkia rotuja, joiden luokittelu on epäselvä, joten listaa päivitetään tarvittaessa.

Tässä nyt ainakin muutama rotu, jotka oletettavasti lasketaan PLJ:n mukaan hevosiksi:
eestinhevonen
haflinginhevonen (haflinger)
islanninhevonen
norjanvuonohevonen

Päivämäärä:   25.7.10 20:05:41

Tuire, kas kun koen taas itseni niin tyhmäksi, että vasta nyt sytytti tuo sääntö päähän , ei se olekaan niin vaikea sääntö. :'D

Tuo idea kuulostaa hyvältä, ei ainakaan synny epäselvyyksiä.

Lähettäjä: Jaya 
Päivämäärä:   25.7.10 21:49:58

Sääntöuudistuksia tulee aika tiheään tahtiin. :D Jospa ne saataisiin kohtapuoliin sellaisiksi, että ne on selkeät ja edistävät lajin "järkevää harrastamista", vai miten sen nyt ilmaisisi...

Paljon on menty eteenpäin siitä ajoista kun minäkin mukaan eksyin; silloin ei ollut tasoja ollenkaan ja poneille kerättiin sijoituksia niinkuin ratsuillekin. :D Kaipa siitä vuosi jo on kun ekat kisat pidin...? :/

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   25.7.10 22:26:27

Tuire- Kuin varmaan olet huomannut nii lisäsin sut mesee :)

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   25.7.10 22:28:54

Kyllä joku muu voi myös auttaa ja ohjastaa

Päivämäärä:   26.7.10 01:13:12

yönosto... Ot'ksi menee, mutta älkää ikinä hankkiko eläimäi -.- Meille tulee joskus yhdentoista aikaan (kun olin menossa nukkumaan) joku outo kissa sisälle. Selvästi hyvin hoidettu ja näin, melko nuori. Se käy välillä pihalla ja tulee takas. Nyt mietitään että mitä sen kanssa tehdään. Yksi gerbiili ollut lattialla karussa muutaman tunnin ja äsken sain sen viimein kiinni. Talvikkopariskunta alkoi tappelemaan kunnolla ja uros pahasti purtu niin että putsaappa vielä sen haavat ennen kuin alat nukkumaan. Ja aamulla herätys ihanasti vasta seitsemältä.. -.- Kuka haluaa nukkua munkin puolesta?

Pitäisi laukkoja järjestää kun nyt näyttää vähän Presta -painotteiselta tuo kalenterin tulevaisuus = D

Päivämäärä:   26.7.10 18:11:41

hiiup

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   26.7.10 18:13:26

Mä hankin ekan laukka ponin ja mietin et pitäisinkö yhel poni laukat...

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   26.7.10 18:24:21

Mäki haluun laukkaponin, kivalta vaikuttaa tää touhu. :)

ot. Tierra, mulla on kans gerbiilejä ja talvikkoja, toistaseks on pysyny häkeissään (jos ei lasketa kahta ekaa gerbuani, joista toinen karkasi vaikka mistä pienistä rei'istä, ja kattoon tehtiin reikiä). (: .ot

Päivämäärä:   26.7.10 18:26:32

ot, Soneü, entä sitten kun gerbuja alkaa olemaan lähemmäs kahtakymmentä ja talvikoita lähemmäs kymmenen ;D Todennäköisyys että ne karkaa on iso. Varsinkin kun ihme kyllä ei pitkään aikaan kukaan ollu karannut tuota ennen. = S€

Päivämäärä:   26.7.10 18:30:24

Ai niin niitä laukkoja piti järjestää.. = D Ehtisiköhän sitä nyt vai pitääkö muka lähteä veljelle kuskiksi.. = S

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   26.7.10 18:37:55

Tierra, kasvatatko? Käytkö gerbufoorumilla?

Päivämäärä:   26.7.10 18:45:08

Soneü, periaatteessa kasvatin. Tosin nimeä en ehtinyt hankkia ennen ku innostus lopahti mutta tulee pentueita sillon tällön. = ) Kurssit on käyty ja oon SGY:n hyväksymä pet-tuomari. Infossa oon Vilhelmiina. = )

Päivämäärä:   26.7.10 18:54:41

ot. Tierra, kiitä onneas ettei sul oo puol vuotiasta koiraa, jota pitää vielä lenkittää väh. kaks, mielummin kolme kertaa päivässä (½-1½h), ettei revi paikkoja silpuks, ja viel kaikki muu pelaaminen päälle. Aikaa siinäki menee. :'D

Oi, Hengenvaaran eka kasvatti pääs ulkopuoliselle tallille ja sivut sainki jo. ;)
Että varokaas ku Hesperia HV pääsee radoille marraskuussa. :D

Päivämäärä:   26.7.10 18:58:24

Hapero, noh kun koko kesän ollu 1-5 paikkaa jossa käyt hoitamassa eläimiä (kissoja, koiria, hevosia jne.) niin kyllähän sitä saanut siitäkin xD Onneksi ne vaan nyt kesän ajan ja syksyllä jatkuu ilman niitä = )

Päivämäärä:   26.7.10 19:03:38

Tierra, saattaa käydä ihan työstäkin :'D

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=988777&t=988777

Käykääs näyttämässä ponejanne.

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   26.7.10 19:15:58

Hapero - Mulla olis ollu muutaman kuukauden päästä sopiva ori tolle ekalle tammalle :) No eiköhän tuo pääse näyttämään kavionsa viel siitokses. Toisen laukkaponin voisin hankkia eli jos jollai on kasvatti/Tilari/Palautunut/tuonti/Vanhus nii näytä!!

Päivämäärä:   26.7.10 19:19:35

Jessi/JeN, tulepa sitten silloin nykimään hihasta, Addu on varmasti silloinkin tarjolla. ;)

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   26.7.10 19:27:03

Hapero- toivottavasti :) loppuvuodesta vasta aletaan kisata joten menee ens vuodelle tai sinne ennen ku poika olis sen verran varakas ja hyvä että sitä päästän hyppäämään naisissa :P.

LähettäjäKynttiläkyttä 
Päivämäärä:   26.7.10 20:22:35

yäh mun sormet syyhyis taas uutta ponia :D nytten ois kivasti haussa alle 114,9 cm korkea wA ori joka kilpailis teidän shettiksiä vastaan 8DD

LähettäjäKynttiläkyttä 
Päivämäärä:   26.7.10 20:29:24

Mä teen oikein lauman semmosia pikkusia welshejä jotka kilpailee ykkösryhmässä :D

joo ottakaa tää mun hullu suunnitelma nostona ;D

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   26.7.10 20:35:59

Kynttiläkyttä - Ittelleskö? Vai antaisitko mulle yhen jolla saisin kisata...

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   26.7.10 20:38:10

Kynttiläkyttä: pistä toki pikkuwelshejä tuontiin, meillä anffilassa on noita b-sektion poniineja nyt ollut ja ajattelin laajentaa mountteihin. :> Sitten kun noita alkaa näkyä muillakin vähän enemmän niin suunnitellaan anffilaan jotain welsh cupia tjsp, ihan vielä ei viitsi kun taitaisi lähinnä omat osallistua. :D

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   26.7.10 20:57:30

mä voisin tuoda illan iloksi pari ponia eli mailakkaas yo. ossaa jos kiinnostaa :)

Päivämäärä:   26.7.10 22:14:35

Kuka on ihana ja kirjottaa mun laukkaponeille luonteita?
Joo..

Älkää koskaan ryhtykö kasvattajaksi, marsut ovat haastavia, mutta talvikot sitäkin kauheampia. Karseita murhanhimosia hihhuleita argh, mutta silti parhaita <3

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   26.7.10 22:17:37

Mä toin ittelleni 5 laukka ponskia

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   26.7.10 22:21:13

Olisko kukaan ystävällinen ja myis mulle laukkaponin (nuoren)? Ihan vaikka tilauskasvattikin käy, muttei tuontia..

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   26.7.10 22:32:02

Soneü: Täällä olisi muutama yhdistelmä *. Powered Puffin varsoille lupasin jälkeläisiä kisauran jälkeen, joten tämä pitää ottaa huomioon, jos jompi kumpi niistä varsoista kiinnostaa.

Lisäksi tilausvarsoja voi kysellä, siitosponit löytyvät täältä. Kaikki tammat on astutettu kerran (yksi astutus vielä epävarma), joten uuden varsan syntyminen menisi elokuun puolelle.

* Ian Trenton ei ikävä kyllä ole menestynyt, mutta tuo varsa onkin "testinä", että olisiko Ianista periyttäjäksi.

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   27.7.10 09:18:41

2v laukka shettis tammasta ja 2v laukka shettis orista saa tarjota, EVM suku, ei vielä kisanneet.

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   27.7.10 09:39:22

Tuire, Powered Puff x May Clover yhdistelmä kiinnostaisi, jälkeläiset eivät ole ongelma. :)

Päivämäärä:   27.7.10 10:14:15

Soneü, mulla on pari neitiä ja herra, joista voi katsoa, jos kaipaat isä/emäehdokasta.

http://hengenvaara.webs.com/asukkaat.htm

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   27.7.10 10:17:49

AAA!!! hitsi ku kaikista laukkureista piti tehä niin nuoria että ekat pääsee vasta ens kuus radalle, Paitsi jos tois yhen...

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   27.7.10 10:23:44

Hapero, Lothario on hieno <3 Katselen pollejasi myöhemminuudestaan, jos vaikka keksisin hankkia jälkeläisen jollekkin pollelle. Tällähetkellä tosin heppakanta rajoittuu yhteen ravisuokkioriin, puokkioriin ja kahteen irlannincobiin. :D

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   27.7.10 10:28:03

(Hapero - O__o mikäs ihme siinä muka on, et koiran kaa pitää käydä ulkona? _Vähintään_ se kolme kertaa?)

Päivämäärä:   27.7.10 10:30:43

Kerppa, tarkoitan noita lenkkejä kolme kertaa, kyllähän siis koiran kanssa pitää käydä ulkona, mutta tota pitää lenkittää vaan niin paljon+muut aktivoinnit, että pysyy kämppä ehjänä.

Soneü, kiitokset. :)

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   27.7.10 10:39:22

Kaikkia muitakin koiria kuuluu lenkittää parin tunnin ajan päivässä, mielellään useammankin.

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   27.7.10 11:00:49

Mikä dogi muuten sulla Hapero on? Hih, onni on toinen koira ja vielä vauva siihen päälle, jotka viihdyttävät pentua, ni ei tarvi mitään kummosta keksiä koulutuksien ja lenkkien lisäks ja pysyy kämppä ehjänä vaik koirat ois keskenäänkin :)))

Päivämäärä:   27.7.10 11:08:43

Kerppa, puolvuotias sekarotunen, emä on saksanpaimenkoira, isässä rotikkaa ja donermannia. Epäillään kyllä muitakin rotuja, kun kerta ihme kiharaa tulee selänpäälle :o

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   27.7.10 11:21:05

Onkse sit hankittu jotain suojelu tms. harrastusta varten? Vai mistä into tollaseen miksaukseen o__O

Päivämäärä:   27.7.10 11:26:13

se on vahinkolapsi :s

LähettäjäKynttiläkyttä 
Päivämäärä:   27.7.10 16:02:56

hyvä et on keskustelua tullut :) ah jos nyt jotain yksinkertaista ulkoasua sais väännettyä niin ihan talli tulossa lähiaikoina pystyyn :D

Päivämäärä:   27.7.10 16:05:31

Hooo.. Täällä puhutaan koirista, on meilläkin sekarotuinen kultsi&sakemanni + toi toinen idiootti(:

Tuun hulluks kun paarmat purru ja kutisee hirveesti ja mr...

LähettäjäKynttiläkyttä 
Päivämäärä:   27.7.10 16:22:14

mua oikeesti ärsyttää noi prkleen paarmat :S aina häiritsemässä 8<

LähettäjäTytti S. 
Päivämäärä:   27.7.10 17:03:14

Mun laukkaponini on osallistunut ensimmäiseen lähtöönsä, tuloksia odotellaan. ;) Ja toisenkin ponin voisin haluta.. =) Jos illalla saisi tuolle ensimmäiselle kirjoitettua tekstit. Ei kellään sattuisi olemaan conn-tamman kuvia, palkkaa vastaan tietysti?

Päivämäärä:   27.7.10 18:03:12

Kynttiläkyttä&Ode, hihi, meilläpäin ei paarmoja enää ole :DD

LähettäjäKynttiläkyttä 
Päivämäärä:   27.7.10 19:14:19

Hapero, no ei meilläkään kotona mutta kun kesän maalla viettää ni siellä niihin törmää 8<

Päivämäärä:   27.7.10 19:45:17

Meillä on alkukesästä, mutta sitten heinäkuun lopulla ne on jo ihan muutama jäljellä enää.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   27.7.10 20:59:50

Soneü: Vie vain tuo May Cloverin varsa, jos siitä vielä kiinnostunut olet (: Haluatko nimiehdotuksia vai keksitkö nimen itse? Jos ehdotuksia haluat, niin haluatko orin vai tamman?

Nyt menen arpomaan tuon tämänpäiväisen kisan tulokset. Aikaisemmin oikein kerennyt, kun valvoin eilen puoli viiteen, heräsin kuudelta ja takaisin nukkumaan yhdeltätoista ja heräsin sitten joskus puoli viideltä :D Saas nähdä saanko unta ennen puolta yötä..

Päivämäärä:   27.7.10 21:14:05

Tuire, arvo sitten mulle hyvät sijat. ;)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   27.7.10 21:17:10

Hapero: No pääsitte te ainakin rahasijoille :D Ja kolmas lähtösi piti perua, kun ei ollut kuin kaksi osallistujaa :/ Mullakaan ole yhtäkään G3-tason sileällä juoksijaa, niin voinut auttaa sen kanssa.

Päivämäärä:   27.7.10 21:20:27

Nyt ei kyllä oo ollu hyvät tulokset pitkään aikaan :s

Molemmat ponit jumittaa maiden lähdöissä, kun ei voita, ja Addu jumittaa G3:sella, kun lähdöt perutaan aina. Amm. Tarttis saada Addu G3 voittoon sileillä, kun ei siinä enää kauaa mene kun poni on jo yli 10 :s

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   27.7.10 21:21:26

Tuire, tammana mieluummin, ja nimiehdotukset olisi kivoja, oma nimipää nimittäin aivan tyhjä.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   27.7.10 21:31:55

Ikärajoitukset muuttuivat tuossa pari päivää sitten, eli molemmissa lajeissa saa kisata 15-vuotiaaksi asti. Eli siinä mielessä ei ole vielä kiire saada sitä voittoa, vaikka kivahan se olisi saada pian.

Soneü: Tässä muutama ehdotus, jos niistä joku vaikka olisi sinusta(kin) hyvä: Corinna PA, Poppy May PA, Priscilla PA, Patricia PA.

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   27.7.10 21:37:39

Tuire, Corinna PA kuulostaa hyvältä. :) Tekaisempa sivut jossain vaiheessa.

Päivämäärä:   27.7.10 21:40:20

Tuire, oi ku ihanaa. Mä kyllä ahkerasti noita sääntömuutoksia kyttään, mutta tää menny ihan ohi. ;)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   27.7.10 21:59:01

Soneü: Selvä juttu, jos voisit ne tänne tai sitten mailiin (n.tuire(at)suomi24.fi) ilmoittaa, niin mie laitan niitä sitten orin omistajalle eteenpäin.

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   27.7.10 23:50:05

Tuire, tässä ponin sivut, mutta ikääntymistä en osannut laittaa, sillä en CASista tajua yhtikäs mitään. :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   28.7.10 00:11:31

Soneü: CAS ei ole pakollinen, esimerkiksi minähän en sitä käytä. Mutta jos varsa kerta sen mukaan ikääntyy, niin yhden vuoden se täyttää 09.08.2010, koska silloin vaihtuu seuraava CAS-vuosi. Kaksi vuotta tulee täyteen sitten taas seuraavassa CAS-vuodenvaihteessa eli 01.11.2010 jne.

Täällä kätevä CAS-kalenteri.

Päivämäärä:   28.7.10 00:12:01

Täällähän on keskustelua = D ot, mutta enää kolme päivää töitä ja sitten LOMA! 30.6-11.8 voi olla minulla hieman vähäisempää koneen käyttö, käyn varmaan vaan mailit vilkaisemaan mutta muuten en tee mitään muuta kuin öööö... = D Sen näkee sitten. Mutta en varmaan päivitä kalenteriakaan sinä aikana. Kyselen Ninskulta että kun sillä on tunnukset tonne niin jos kävisi päivittämässä kalenteria jos nakkelen kutsuanomuksen hänen mailiin.. = )

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   28.7.10 00:15:55

Tuire, en kyllä edelleenkään tajua tuota, joten ehkäpä pitäydyn siinä tutussa VARLissa. :D

Päivämäärä:   28.7.10 00:21:28

Tydyytydyy! Ode tajus CAS ikääntymisen, aplodit tälle älykölle. Joo olen vähän hidas (:

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   28.7.10 00:23:48

Ode, selitä mullekki.

LähettäjäSoneü 
Päivämäärä:   28.7.10 00:31:30

Hei jee, tajusin kans ton CAS jutun. :D Voiks ton kalenterin linkittää hepan sivulle?

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.7.10 11:01:27

Katzu: meiltä varmasti löytyy jotain, voin katsoa kohta. Pistähän sä puolestasi jotain tänne. ;)

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   28.7.10 11:08:24

Katzu - Mä osallistuin ku oli just sopivan ikääsiä ponskeja.

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.7.10 12:15:31

Katzu: laittelin ison kasan. :) Kaikkea muuta sait paitsi nelosia.

Lähettäjä: Tuire (ei omalla) 
Päivämäärä:   28.7.10 13:56:55

Mulla vähentynyt noi maidenilaiset, enää löytyy pari molemmista lajeista. Pitänee siis hankkia muutama lisää jossain välissä. Huomennahan tuossa vasta on vip, joten onhan tässä vielä aikaa (:

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.7.10 14:06:32

Anffilan laukat kaipaa kanssa vielä lisää osallistujia. :)

Päivämäärä:   28.7.10 14:09:29

Mä luulen ettei ykskään mun poni tuu voittamaan maidenia koskaan, sopis jotenki mun tuuriin sopivasti. Kattellaan nyt mitä tulee, ennenkun syysvarsoja lähen kehittelemään pidemmälle (:

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   28.7.10 17:13:53

Mua pelottaa aivan hulluna sillä anoin ekat laukkani tossa äsken

LähettäjäKynttiläkyttä 
Päivämäärä:   28.7.10 17:51:24

Kynttiläkyttä on nyt päättänyt voittaa pelkonsa ja hankkia 1-polvisen shettis orin. Eli tarjotkaaaas (:

LähettäjäJessi/JeN 
Päivämäärä:   28.7.10 17:58:07

Mulla olis ollu EVM sukuinen shetukka ori :( Sellainen kiva 2v

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.7.10 18:35:45

Katzu: sori mä unohdin ne br:ät mun ilmoittautumisista.
Eipä siinä suuri vaiva oo niitä lisätä, itekään en koskaan niiden takia hylkää ketään, mutta voisin silti kattoa noi kutsut tarkemmin. :p

Päivämäärä:   28.7.10 22:04:06

Meillä ponit lomalla samalla kun minäkin niin että ei ainakaan tämän cas vuoden puolella tule noita näkymään pahemmin radoilla ^^

Lähettäjä: Jessi/JeN 
Päivämäärä:   28.7.10 22:10:34

Mä oon saanu yhet laukat järkättyä ja nyt odotan Plj:n päätöstä että saanko alaisiksi

Päivämäärä:   28.7.10 22:17:40

Kynttiläkyttä, täältä voit katsoa jos on jotain miellyttävää vanhemmiksi. Eka tamma kisailee vielä vähän, Tessa kilpailee vain koulua enää. Anni ja Eeli on vielä molemmat maiden-tasolla :s

Päivämäärä:   28.7.10 22:57:26

Mä oon kattellu jo noita laukkamuksuja ja nyt mää kaipaan sit jossainvaihees shetukka orheja mu neideille..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.