Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Velkaa Safirille?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   14.2.10 22:01:02

Täällä kyselin valmennuksia hevosilleni ja nyt en tarvitse enää valmennuksia, odottelen enää näitä, jotka ovat mulle jotain velkaa (tai mä teille).

Eli heitähän on (lihavoituna ne, jotka mulle velkaa):
aino - 5/5 valmennusta saatu // 0/75 kisaa (VRL'n tauon jälkeen)
aino - 1/9 valmennusta saatu // 0/68 kisaa (VRL'n tauon jälkeen)
Isla. - 6/6 valmennusta saatu // 0/18 sijoitusta (VRL'n tauon jälkeen)
grai - 2/2 valmennusta saatu // 3 sijoitusta + 10 kisaa (VRL'n tauon jälkeen)
Fiore - 2/3 valmennusta saatu // 0/30 kisaa (VRL'n tauon jälkeen)
nath - 0/10 valmennusta saatu // 0/30 sijoitusta (VRL'n tauon jälkeen)
Aye - 0/8 valmennusta saatu // 4/4 luonnetta tehty, saat luonteet kunhan saan valkat
Creimeide - 0/1 valmennusta saatu // Kuva ok
Madj - 0/8 valmennusta saatu // Kuvat ok
Carolin - 0/4 valmennusta saatu // Kuvat ok
Noora C. - 1/4 valmennusta saatu // luonne ja sukuselvitys tehty, saat kun saan valkat
Josefiina - 0/2 valmennusta saatu // 2/2 valmennusta tehty, saat kun saan mun valkat
Johku - 0/2 valmennusta saatu // 2/2 valmennusta tehty, saat kun saan mun valkat

Valmennukset haluan näille hevosille:
Valmennuksia vielä:
Ruby - 3 koulu ja 3 estevalmennusta
Windy 4 este ja 1 koulu valmennusta
Gabi 4 este valmennusta
Tiina 2 este ja 1 koulu valmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

Toivon että voitte maksaa velkanne mahdollisimman pian, kiitos :)

Re: Velkaa Safirille?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   15.2.10 17:37:04

nostellaas!

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   15.2.10 17:40:19

(Oletko sä ottanut tämän kuvat? :'D http://savisiipi.net/neon/h/pirre.html? En tosiaankaan muista kuvaajaa, mutta jotenkin tuntuu että se olit sinä..:D)

LähettäjäWebbenia 
Päivämäärä:   15.2.10 17:45:57

Kouluvalmennus Tiinalle
Tiina oli erittäin energinen ja latautunut harjoituksen alussa. Tamma keksi kaikkea omaa kivaa, mutta onneksi ratsastaja nappasi ponin nopeasti kontrolliin. Tiina tanssahteli pohkeenväistöjä nätisti, vaikka tehtävä välillä takkusikin, kun piti hieman peilailla itseään. Ruunikko hakeutui pian alas ja alkoi käyttää takaosaansa erittäin hyvin. Suorituksiin tuli nopeasti uutta pontta, kun poni teki just eikä melkein. Kaksi ensimmäistä laukanvaihtoyritystä olivat katastrofaalisia, mutta sitten nekin alkoivat sujua. Päästin ratsukon verkkaamaan itsenäisesti, kiitokseksi ok-sujuneesta valmennuksesta.

Valmentajaksi <a href="mailto:webbenia@POISTAgmail.com">Webbenia</a>

Lähettäjä: Madj 
Päivämäärä:   15.2.10 17:46:09

Joo, en ole tässä kerinnyt mitään kirjoittelemaan, mutta yksi ainakin on valmis:
Eli ton taso on jotain 60-70cm
Alkuverryttelyksi käskin ravailemaan ja laukkaamaan Rubyn mielialan mukaan ympyröillä. Tamma oli todella vauhdikkaalla päällä ja oli koko ajan pukittelemassa. Käskin ratsastamaan eteenpäin ja pitämään ohjat kunnolla nyrkissä. Verryttelystä ei oikein tullut mitään, koska Ruby pukitteli ja hyppi pystyyn vähää väliä. Käskin siirtämään käyntiin ja tekemään pysähdyksiä aina kolmen askelen jälkeen. Pian tyttö oli jo rauhallisempi, joten käskin jatkamaan ravi harjoituksilla. Taas Ruby jatkoi temppuilua, käskin menemään voltille ja nostamaan laukan. Laukka oli niin reipasta, että voltista venyi liian iso. Käskin pienentämään niin paljon, että sen olisi melkein pakko siirtyä raviin. Ruby ja Safir laukkasivat vielä toiseen suuntaan ja sen jälkeen oli aika hypätä. Ensimmäisenä verryttely esteenä oli ihan pieni 40 cm korkuinen okseri. Tammalla oli paljon vauhtia jo ennen estettä ja esteelle tullessa se vain lisääntyi. Käskin menemään voltille. Pienen rauhoittamisen jälkeen käskin tulemaan uudestaan kohti estettä laukassa ja yrittämään siirtää raviin pari askelta ennen estettä. Ensimmäisellä kerralla Ruby tuli laukassa, joten käskin tulemaan heti uudestaan ja yrittämään taas raviin siirtämistä. Tällä kertaa raviin siirtäminen onnistui ja Ruby tuli esteen ravissa, mutta nosti laukan esteen päällä. Nostin esteen 60 cm korkuiseksi ja käskin aloittamaan tällä esteellä laukassa ja jatkamaan 70 cm korkuiselle okserille. Aluksi Ruby tuli tavallista rauhallisemmin, mutta kiihdytti sitten estettä kohti. Se hyppäsi ensimmäisen esteen ihan hyvin, mutta toisella esteellä ponnistus lähti liian kaukaa. Käskin tulemaan saman tien uudestaan. Tällä kertaa ponnistukset ja hypyt onnistuivat hyvin. Nostin ensimmäistä estettä vielä kymmenellä sentillä ja käskin tulemaan mahdollisimman rauhallisesti. Ruby aluksi oli tulossa lujaa, mutta hidasti sitten ennen estettä. Molemmat esteet sujuivat hyvin ja tähän oli hyvä lopettaa. Käskin vielä vähän rauhoittamaan tammaa volteilla ja kiemuroilla. Yleisesti valmennus sujui ihan ok:sti.

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   15.2.10 18:03:35

Maijunen : Jeps, oonpa ottanu :) Laita copyiksi Safir ja linkki mailiin v-safir@hotmail.com

Webbenia : Jeps, sovitaan palkasta mesessä ->

Madj : Jeps, kiitti :)

"Velkaiset":
Aye - 0/8 valmennusta saatu // 4/4 luonnetta tehty, saat luonteet kunhan saan valkat
Creimeide - 0/1 valmennusta saatu // Kuva ok
Madj - 1/8 valmennusta saatu // Kuvat ok
Noora C. - 1/4 valmennusta saatu // luonne ja sukuselvitys tehty, saat kun saan valkat
Josefiina - 0/2 valmennusta saatu // 2/2 valmennusta tehty, saat kun saan mun valkat
Johku - 0/2 valmennusta saatu // 2/2 valmennusta tehty, saat kun saan mun valkat

Valmennuksia vielä:
Ruby - 3 koulu ja 2 estevalmennusta
Gabi 4 este valmennusta
Tiina 2 este ja 1 koulu valmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   15.2.10 19:03:32

Ja nosto...

Lähettäjä: Creimeide 
Päivämäärä:   15.2.10 19:07:37

En tarvitsekkaan kuvaa.

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   15.2.10 19:20:36

Creimeide : Ok, ei se mitään :)

"Velkaiset":
Madj - 1/8 valmennusta saatu // Kuvat ok

Valmennuksia vielä:
Ruby - 3 koulu ja 2 estevalmennusta
Gabi 4 este valmennusta
Tiina 2 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

Lähettäjä: Johku 
Päivämäärä:   15.2.10 19:26:54

Oon kipee, joten pääni ei kestä paljon koneen katsomista joten laitan valkkoja ke,to,pe, ok?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   15.2.10 19:51:16

Johku : Jeps, ei niillä niin kauhea kiire ole :)

Päivämäärä:   15.2.10 20:16:31

toivottavasti ei haittaa jos laittelen näitä yksitellen :DD

tässä taas yks:
Ruby oli jo alussa todella energisellä päällä ja pukitteli, sekä temppuili koko ajan. Käskin pitämään lyhyet ohjat ja ratsastamaan eteenpäin. Aluksi käskin olemaan kymmenen metrin voltilla käynnissä ja rauhoittamaan Rubya. Samalla laitoin maneesiin puomeista kujan ja käskin Safirin vaihtamaan suuntaa. Käskin tulemaan puomikujalle ja tekemään siinä aluksi pysähdyksiä, jokaisen puomin jälkeen. Ruby oli vähän rauhoittunut, mutta ei silti meinannut pysähtyä. Neuvoin nojaamaan taakse ja puristamaan vähän pohkeista. He tulivat harjoituksen muutamaan kertaan ja se sujui ihan hyvin, kun Ruby alkoi kuunnella. Käskin vaihtamaan suuntaa ja hoputtamaan mahdollisimman pienin avuin tamman raviin. Aluksi Ruby juoksi lujaa, mutta rauhoittui sitten lopulta. Käskin taas tulemaan kujalle ja tekemään aina käyntiin siirtymisen joka toisella puomilla. Ruby ei kuunnellut ihan aluksi, vaan juoksi pari kertaa muutaman puominkin yli. Lopulta Safir sai tamman rauhoittumaan ja tekemään siirtymiset oikeaan aikaan. Käskin vaihtamaan suuntaa ravissa ja siirtymään käyntiin. Sitten käskin tulemaan väistättäen kujaa käynnissä. Ensimmäisellä ja toisella kerralla tamma vain pidensi askeliaan, sekä meni puomien yli. Kolmannella kerralla se kuunteli jo vähän enemmän. Hetken tappelun jälkeen Safir sai Rubyn kuuntelemaan todella hyvin ja väistämään koko kujan ajan. Tässä välissä käskin antamaan pitkät ohjat, sekä antamaan hevosen päättää tahdin. Kymmenen minuutin kuluttua käskin lyhentämään taas ohjat ja rauhoittelemaan hevosta hetken. Käskin siirtämään raviin ja vaihtamaan suunnan kokorataleikkaan avulla ja lisäämään ravia. Lisääminen sujui hyvin. Sama tehtiin myös toiseen suuntaan. Käskin tulemaan keskiympyrälle ja nostamaan laukan. Ruby oli aluksi hyvin iloinen, kun pääsi laukkaamaan. Käskin antamaan tamman laukata niin lujaa, kuin se halusi, mutta pitämään silti tuntumalla. Hetken päästä käskin hidastaa rauhalliseen laukkaan ja siirtämään takaisin raviin, josta sitten takaisin laukkaan. Siirtymisiä tehtiin hetken, myös toiseen suuntaan. Käskin jatkamaan ravia suoraa uraa ja pysähtymään sivujen keskellä ja siitä siirtämään suoraan raviin. Harjoitus sujui hyvin ja Ruby kuunteli jo todella hyvin. Tähän oli hyvä lopettaa, joten käskin siirtämään käyntiin ja antamaan pitkät ohjat.

Päivämäärä:   15.2.10 20:17:12

ja tasoltaan toi on heC-B

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   15.2.10 21:14:16

Madj : Kiitoksia, ei haittaa vaikka tulevat yksitellen, pääasia että kirjoittelet ne ;D

"Velkaiset":
Madj - 2/8 valmennusta saatu // Kuvat ok

Valmennuksia vielä:
Ruby - 2 koulu ja 2 estevalmennusta
Gabi 4 este valmennusta
Tiina 2 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   16.2.10 16:05:45

Nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   16.2.10 17:33:03

Nosto

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   16.2.10 19:27:09

Nostetaas taas :)

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   16.2.10 19:47:21

Ja nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   16.2.10 20:39:34

Huhhuu, "velkaset"???

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   17.2.10 19:48:38

Nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   17.2.10 20:14:19

Ei saa tippuu!

LähettäjäNoora C. 
Päivämäärä:   17.2.10 20:17:18

Kirjoitan valmennukset viimeistään viikonloppuna, olen pahoillani viivästyksestä mutta ei ole yhtään innostanut kirjoittaa ja nyt on loppuviikko koulukiireitä..

Lähettäjä: Fiore 
Päivämäärä:   17.2.10 20:40:20

sry, kun ei ole tullut kirjoiteltua, kirjoitan luultavasti viikonloppuna. Alku on tuolla jossain koneen muistissa, kai (jopa pari riviä)

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   17.2.10 21:52:54

Noora C. ja Fiore : Jeps, oottelen :)

Päivämäärä:   17.2.10 22:05:10

Mä alotin tänään tekee Gabin ekaa valkkuu. Ootko muutes ratsastaja valmennuksissa? Huomenna tulee ainakin eka ja sit toka tulee hu tai pe.

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   17.2.10 22:33:21

Johku : Jeps, hyvä. Oon joo ratsastajana :)

Päivämäärä:   18.2.10 14:52:05

Valkku:

Kun tulin maneesiin, näin Gabin ja Safirin kävelemässä uraa pitkin. Menin niiden luo ja kerroimme toisistamme ja samalla kerroin tunnin aiheen; Kilpailuiden perusrata. Käskin Safirin verrytellä itsenäisesti Gabin, sillä aikaa kun laitoin puomeja ja esteitä. Kun olin laittanut ensimmäiset puomit paikoilleen käskin Gabin ja Safirin mennä niiden yli. Ympyrällä Gabi oli vielä vähän jäykkä, joten käskin Safirin mennä useimmin puomeja ympyrällä. Kun olin saanut radan valmiiksi ja Gabi oli hyvin verkattu Safir ja Gabi aloitti hyppimisen. Kerroin tytölle radan, joka oli aluksi ristikko-60cm korkea. Ensimmäiselle esteelle tultaessa, rata näytti lupaavalta. Gabi oli tullut hyvän tien ykköselle, mutta sitten Safir alkoi ratsastaa uusintateitä. Vaikka esteet oli pieniä, piti silti mennä hyvät tiet. Jankkasin koko radan ajan hyviä teitä js loppuosuudella sanoma oli selvästi mennyt päähän. Ekassa suorituksessa hyvää oli tempo ja tuntuma, mutta huonoa oli tiet. Komensin GAbin ja Safirin hetken tauon jälkeen uudestaan radalle, joka oli nyt 80-100cm korkea. Toisella kierroksella oli aivan loistavat tiet, mutta Gabi alkoi hidastella, joten minun piti patistella Safiria, jotta se patistelisi Gabin vauhdikkaammaksi. Toisen radan jälkeen olikin oj pitkä käyntitauko. Tauon aikana kerroin että vikassa radassa pitäisi yhdistää eka radan tempo ja tokan radan tiet. Safir hetken pähkäili, onnistuisko se ja niihän se onnistui! Vka rata joka oli huimat 100-120cm korkea, oli lähes täydellinen. En keksinyt kuin jotain pientä sanottavaa. Ennen loppuverkkoja Safir kiitti valmennuksesta ja lupasi siivota esteet pois. Minä lähdin ja Gabi & Safir jäi vielä verkkailemaan.

Käykö?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   18.2.10 18:05:33

Johku : Jeps, kiitti :)

"Velkaiset":
Johku - 1/2 valmennusta saatu // 2/2 valmennusta tehty, saat kun saan mun valkat

Valmennuksia vielä:
Gabi 4 este valmennusta
Tiina 2 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   18.2.10 19:39:49

ja nosto

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   18.2.10 20:52:55

ja taas nosto

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   19.2.10 20:58:41

Nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   20.2.10 07:55:32

Nosto

Päivämäärä:   20.2.10 11:02:05

Ai @!#$! Unohdin kokonaan! Tänään en enää ehdi, lähetään koht lentokentälle, mut ehk tänää illal, kun oon hotellissa yritän ainakin huomiseks

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   20.2.10 11:02:15

Carolin : Kiitti :)

"Velkaiset":
Carolin - 1/4 valmennusta saatu // Kuvat ok
Johku - 1/2 valmennusta saatu // 2/2 valmennusta tehty, saat kun saan mun valkat

Valmennuksia vielä:
Gabi 3 este valmennusta
Tiina 2 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   20.2.10 11:16:53

Johku : Jeps, oottelen :)

Carolin : Kiitti, oottelen loppuja :)

"Velkaiset":
Carolin - 2/4 valmennusta saatu // Kuvat ok

Valmennuksia vielä:
Gabi 3 este valmennusta
Tiina 1 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   20.2.10 12:31:44

Ja nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   20.2.10 18:28:01

ja nostellaas taas....

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   21.2.10 10:53:27

Ja nosto...

"Velkaiset":

Valmennuksia vielä:
Gabi 3 este valmennusta
Tiina 1 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   21.2.10 18:54:45

Nosto!!!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   21.2.10 22:36:34

nosto, huhuu 'velkaset'?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   22.2.10 10:12:04

nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   22.2.10 14:27:34

Hoplaa, ei saa tippuu!

Päivämäärä:   22.2.10 19:02:15

Jee, maksu tulloo, vähän kökkönen...

Tulin taas maneesiin, jossa Safir ja Gabi oli ravailemassa. Safir otti Gabin käyntiin, pian tuloni jälkeen. Juteltiin niitä näitä ja kerroin tunnin aiheen: Uusintarata. Käskin Safirin verkata itsenäisesti, mutta yhden ohjeen annoin: Älä laukkaa paljon, mutta kovaa! Katselin parivaljakon menoa, samalla kuin rakensin uusintarataa. Aloitimme samalla tavalla kuin viimeksi, eka kierros vain ristikko-60cm. Annoin Safirin ja Gabin radan ilman ohjeita, mutta annoin heti palautetta, kun rata oli loppunut. Tiet olivat AIVAN liian isoja uusintaa varten, mutta parempaa vauhtia ei olisi voinut olla! Kävin nostamassa esteet 70-100cm korkeudelle. Tokalla radalla tiet olivat paljon parempia, vaikka tuli pari kieltoa, vauhdin puutteelisuuden takia. Gabi meni kuin kilpikonna kuivalla maalla, olin huutanut. Lepotauon aikana kävin nostamassa "esteet", kunnon esteiksi, 100-120cm korkeudelle. Sinun ja Gabin vika rata oli täydellinen! Sillä olisi voittanut kaikki GP-osakilpailut!

--------------------------------------------

Tadaa!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   22.2.10 20:46:10

Johku : Kiitos :) Tässä sun valkat:

Estevalmennus 1, kirjoittajana Safir (v-safir@hotmail.com)
Olin juuri pystyttämässä esteitä, kun maneesiin tanssahteli kaunis tamma. Autoin sinut selkään ja kehotin kävelemään alkukäynnit. Pian aloitimme lämmittelyn ravailemalla ympyröitä ja voltteja esteiden ympärillä. Prinsessa kävi aika kuumana ja sinulla oli vähän vaikeuksia pitää se hallinnassasi. Noin vartin lämmiteltyämme se oli jo hikinen, mutta kulki oikein nätisti muodossa. Päätimme aloittaa hyppäämisen pienellä 60 cm kolmiosaisella sarjalla. Prinsessa lähti kuin tykin suusta ja hyppäsi valtavalla loikalla kahden ensimmäisen osan yli ja tiputti toisen osan puomin. Kolmannelle osalle se kieltäytyi. "Öh, vähän vähemmän vauhtia ens kerralla, jooko?" sanoin ja korjasin sarjan. Tulitte uudestaan, mutta tällä kertaa kehotin sinua kääntämään se voltille heti jos se meinaa lähteä käsistä. Pyöritte volteilla aika kauan, mutta loppujen lopuksi pääsitte sarjan yli. Kehotin teitä tulemaan uudestaan ja nyt onnistuittekin paljon nopeammin. Hyppäsitte sen vielä muutaman kerran, ennen kun siirryimme radan hyppäämiseen. Rataan kuului viisi estettä; pysty, ristikko, kaksoissarja, "vesieste" ja aaltoeste. Kaikki olivat 60-80 cm. Prinsessa kävi aika kuumana ja pukitteli aika lailla, mutta hyppäsi oikein taitavasti. Kehotin antamaan enemmän puolipidätteitä, jotta vauhti ei kiihtyisi aivan kamalasti. Hyppäsitte radan uudestaan ja olin huomaavinani että vauhti hidastui vähän, muttei tarpeeksi. Kehotin tekemään jokaisen esteen jälkeen ympyrän, jolla keskityitte puolipidätteiden tekoon. Ympyrän päätyttyä tulitte esteen uudestaan ja ennen seuraavaa estettä teet paljon puolipidätteitä. Tämä sujui teiltä yllättävän hyvin, ympyröiden aikana vauhti hiljeni aika kiitettävästi, vaikka se kiihtyikin aina esteen jälkeen. Muutaman kerran hypättyänne radan näin Prinsessan vauhti hiljeni aika paljonkin ja kehotin teitä hyppäämään ilman ympyröitä. Nyt hyppäsittekin radan oikein rauhallisesti ja taitavasti, ilman turhia kiihdyttelyitä. Päätin että tähän oli hyvä lopettaa, joten kehotin teitä ravailemaan loppuravit pitkin ohjin ennen loppukäyntejä.
Valmennus meni loppujen lopuksi aika hyvin vaikka vauhtia löytyikin vähän liikaakin. Treenailkaa puolipidätteitä ja rauhallisia lähestymisiä :)

Estevalmennus 2, kirjoittajana Safir (v-safir@hotmail.com)
Tuttu tamma tanssahteli maneesissa kun saavuin sinne hieman myöhässä. Vaihdoin muutaman sanan kanssasi ennen kun aloin pystyttämään esteitä sillä aikaa kun te jatkoitte lämmittelyä ympyröiden ja volttien muodossa. Tänään aiheenamme oli lähestymisien treenaus, sillä viime kerralla teillä oli hieman liikaa vauhtia. Nyt Prinsessa vaikutti kylläkin paljon rauhallisemmalta, mutta se pureskeli kuolaimiaan innokkaan oloisena. Aloitimme hyppäämisen jumppasarjasta, jossa oli maapuomi, kavaletti, noin 50 cm ristikko, 65 cm pysty ja lopuksi 75cm trippeli. Kehotin teitä hyppäämään, mutta rauhallisesti. "Ja muista puolipidätteet" huudahdin ennen kun syöksyitte matkaan. Ennen sarjaa käänsit ympyrälle, koska vauhti kiihtyi liikaa. Muistuttelin puolipidätteistä jatkuvasti ja näyitkin tekevän niitä koko ajan. Viimein pääsitte sarjalle ja hyppäsitte melko siististi, tosin vauhti olisi voinut olla hitaampikin. Kehuin teitä ja kehotin tulemaan uudestaan. Tulitte sarjan vielä muutamaan kertaan ja kerta kerralta vauhti hidastui. Kehuin teitä jälleen ja korotin sarjaa niin, että se oli nyt tämän näköinen: maapuomi, kavaletti, 60 cm pysty, 70 cm portti, 80 cm trippeli. Tulitte sarjan taas ja nyt vauhti kiihtyi taas kun unohdit puolipidätteet, mutta seuraavalla kerralla tulitte taas hyvin rauhallisesti. Rakensin teille lyhyen 6 esteen radan; portti, pysty, trippeli, aaltoeste, vesieste ja okseri. Hyppäsitte oikein siistin radan, mutta vauhti kiihtyi taas hieman liikaa. Muistuttelin taas puolipidätteistä ja hyppäsitte radan uudestaan. Nyt tulitte taas rauhallisemmin ja olin taas oikein tyytyväinen teihin. Kehotin sinua loppuverryttelemään itsenäisesti sillä aikaa kun korjasin esteet pois.
Valmennus meni tällä kertaa paremmin kuin viimeksi. Muista puolipidätteet äläkä päästä Prinsessaa rynnimään turhia :)

-------------------------------------------
"Velkaiset":

Valmennuksia vielä:
Gabi 3 este valmennusta
Tiina 1 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   22.2.10 22:58:51

Ja nostellaas taas...

"Velkaiset":

Valmennuksia vielä:
Gabi 2 este valmennusta
Tiina 1 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   23.2.10 08:56:32

Ja nosto...

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   23.2.10 14:06:11

Nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   23.2.10 16:19:29

Huhuu? Aye, Madj, Carolin, Noora C. ja Josefiina nyt ainaki! Ja nath, Fiore ja aino kans!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   23.2.10 18:27:27

Ja nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   23.2.10 20:38:59

nosto...

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   24.2.10 21:00:11

nosto!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   24.2.10 22:14:56

Nosto :)

"Velkaiset":
nath - 3/10 valmennusta saatu // 0/30 sijoitusta (VRL'n tauon jälkeen)

Valmennuksia vielä:
Ruby - 2 koulu ja 1 estevalmennusta
Windy 3 este ja 1 koulu valmennusta
Gabi 1 este valmennusta
Tiina 1 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   25.2.10 10:01:48

nosto!

Lähettäjä: Noora C. 
Päivämäärä:   25.2.10 19:57:31

Sori, on taas jääny.. Nyt on kuitenkin niin, että en ole kotona enkä omalla koneella, jossa mulla olisivat nuo valmennukset valmiina, joten saat ne heti kun vaan kotiin täältä pääsen parin päivän päästä (:

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   25.2.10 21:50:03

Noora C. : Ok, oottelen :)

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   26.2.10 09:54:29

Nosto....

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   26.2.10 17:17:10

ja nostellaan taas

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   26.2.10 19:08:21

ylöös!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   26.2.10 19:55:52

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   26.2.10 21:56:10

ylös!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   27.2.10 09:46:52

Hei, älkääs ny antako tän ihan yksinpuheluks mennä :(

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   27.2.10 17:36:34

ja ylöös!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   28.2.10 00:07:14

ylöös

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   28.2.10 10:21:42

Hop hop!

"Velkaiset":

Valmennuksia vielä:
Windy 3 este ja 1 koulu valmennusta
Gabi 1 este valmennusta
Tiina 1 estevalmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 7 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   28.2.10 20:16:22

hoplaa

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   28.2.10 21:58:26

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   1.3.10 19:39:35

haloo?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   3.3.10 17:14:10

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   3.3.10 19:56:35

huhuu?!?

LähettäjäNoora C. 
Päivämäärä:   4.3.10 16:28:15

Tässä olis nyt kaikki (: Toivottavasti kelpaavat, vaikka vähän kökköjä ovatkin..

--

Ratsukko saapui maneesiin, juuri kun olin saanut viimeisteltyä valmennusohjelman. Windy asteli uralla varsin tyytyväisen, mutta energiantäyteisen näköisenä, sen huomasi tamman tavasta nykiä päätään välillä, stepata muutama ylimääräinen askel normaalien askelten väliin. Ratsastaja pyrki rauhoittelemaan tammaa parhaansa mukaan ja osittain se onnistuikin. Aloitimme ensimmäisenä ihan normaalilla veryttelyllä, johon lisäsimme joitakin voltteja sekä pysähdyksiä. Kun ratsukko oli saanut, sanotaan nyt vaikka tutustua radan pintaan aloimme ottamaan hieman enemmän voltteja ravaamisen joukkoon. Kokeilimme tunnin aikana myös pohkeenväistöä sekä käynnissä että ravissa, temponvaihteluita, laukanvaihtoja ja kaikkea mitä keksimmekin. Windy työskenteli ankarasti ja totteli ratsastajaansa erinomaisesti. Joissakin kohdissa tamman keskittyminen saattoi herpaantua hetkeksi jonkin ylimääräisen kolahduksen tai tuulenvireen vuoksi, mutta se pääsi aina hyvin takaisin työskentelemisen makuun. Laukkatyöskentelyssä olisi juuri tänään ollut melko paljonkin hiottavaa, sillä Windy meni joissakin kohdissa pahoinkin sekaisin jaloistaan. Ratsukko kuitenkin sinnitteli hyvin myös laukassa ja loppua kohden laukanvaihdokset sujuivatkin oikein mallikkaasti. Windy ei ottanut suurempia paineita työstään ja tämän näki heti siinä kohtaa kun pään nykiminen sekä steppailu loppuivat ja tilalle tuli kaunis peräänannossa kulkeva kevyesti liikkuva tamma. Ratsastajamme Safir näytti myös oikein tyytyväiseltä yleensä hieman riehakkaan Windyn työskentelyyn ja antoi tammalle kunnon taputukset. Windy itsekin vaikutti viihtyvän ja se liikkui hienosti rentona koko valmennuksen ajan.

Kassu liikkui radalla kauniisti peräänannossa ja ratsastaja istui tyynenä orin satulassa. Rakennettuani pystyn, okserin sekä muurin annoin ratsukolle vähän tehtävää. Kassu liikkui kauniisti ihan perusliikkeissä ja lämmittelynä peruutukset, temponvaihtelut sekä pohkeenväistöt sujuivat hienosti. Ensimmäinen este, joka oli noin 80 senttinen pysty ylittyi hienosti pariinkin kertaan. Tämän jälkeen nostin esteen samalle korkeudelle kuin okserinkin, 120 senttiin. Kassu laukkasi tahdikkaasti ja sopivalla vauhdilla kohti estettä, ponnisti hienosti ja liisi esteen yli hienolla ilmavaralla. Ratsastaja pysyi hienosti mukana ja ohjasi oria hienosti. Myös okseri sujui hienosti, vaikka Kassu ensin vähän epäröikin sen hyppäämistä. Hyppy kuitenkin sujui, mutta toisella kerralla ponnistus tuli vähän turhan läheltä ja etummainen puomi tippui. Metrin korkuinen muuri sujui tyylikkäästi ja Kassu ylitti sen vaivattomasti. Ennen hyppyä olimme jo totutelleet oria esteeseen, vaikka se olikin monesti pahempiakin tapauksia nähnyt. Hypyt sujuivat hienosti ja sen jälkeen kaikki kolme estettä yhdessä sujuivat myös hienosti. Hyppäsimme esteet yhdessä ja erikseen muutamaan kertaan ja Kassu osoittautui varsin potentiaaliseksi tapaukseksi. Koko ajan työskentely oli sujuvaa ja yhteistyö ratsukon välillä pelasi hyvin, myös ratsastaja nautti ratsastuksesta, sillä Kassu ei aiheuttanut turhia paineita. Koko valmennus sujui siis pari pudotusta laskematta oikein hienosti ja Kassu teki upeaa työtä, jonka ratsastaja vielä viimeisteli.

Tiina saapui maneesiin melko vauhdikkaasti, mutta rauhoittui parin kierroksen käynnin jälkeen. Edellisestä valmennuksesta jäljellä olivat vielä kolme estettä, jotka päätin jättää aloilleen. Madalsin esteitä 80 senttiin, jotta Tiina pääsisi niistä suosiolla yli. Alkulämmittelynä oli vähän yksinkertaisia koululiikkeitä, kuten pysähdyksiä, temponvaihteluita sekä peruutuksia ym. Lämmittely sujui hienosti, vaikka tammaa saikin vähän rauhoitella välissä. Tiina vaikuttikin vähän vauhdikkaalta ja toivoin ettei asia pahenisi tamman kohdatessa esteet. Ensimmäinen pysty sujui kuitenkin ilman pahempaa riistäytymistä, vaikka ratsastaja saikin aika runsaasti tehdä töitä rauhallisemman temmon eteen. Tiina kuitenkin ylitti esteen tyylikkäästi pariin otteeseen ja vaikutti vähän rauhoittuvankin päästyään alkuhuumasta. Myös okseri sujui ihmeen hyvin, sillä ratsastaja sai Tiinan uskomaan pidätteitään ja tamma ponnisti sopivasti, vaikka ilmalento ei turhan pitkä ollutkaan. Viimeinen puomi kolahti, mutta ei tippunut kuitenkaan. Muurikin sujui tyylitellysti, kun vain Tiina oli jo rauhoittunut ihmeen paljon. Nyt tamma hyppi esteitä mielellään ja teki lähes kaiken niin kuin ratsastaja yritti sille selittää. Myös yhdistettynä ratana esteet sujuivat moitteetta ja Tiina lähes loisti radalla. Valmennus sujui hienosti ja ratsukko pelasi ainakin loppuajasta hyvin yhteen. Tiina työskenteli myös lähes moitteettomasti, vaikka liika vauhti tuottaakin välillä ongelmia. Nyt ratsukon meno oli kuitenkin hienoa katseltavaa ja toivottavasti Tiinaa tullaankin näkemään esteradoilla.

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   4.3.10 20:36:39

Noora C. : Kiitoksia, tässä luonne ja sukari :)

Manuelin luonne, copyiksi Safir (v-safir@hotmail.com)
Yleisesti Manuel on kiltti ja pirteä poniherra. Muiden hevosten seurassa tulee hyvin toimeen, ei yritä väkisin johtajaksi, mutta osaa pitää tarvittaessa puolensa. Tarhasta ja laitumelta sen saa helposti kiinni, se tulee kutsuttaessa kiltisti luokse. Taluttaessa se seuraa rauhallisesti perässäsi, mutta ketjua kannattaa kuitenkin käyttää, sillä jos lähellä on tamma Manuel unohtaa kaiken muun. Eläinlääkärin kanssa on oikein siivosti, ei temppuile juuri koskaan. Kengittäessä saattaa kuopia tylsistyessään, mutta on muuten oikein helppo kengittää. Lastatessa epäröi aika pitkään ennen kun uskaltaa sisään.

Hoitaessa Manuel on oikein kiltti ja rauhallinen, saattaa kuopia kyllästyessään ja pyöriä jos lähellä on tamma. Harjatessa seisoo kiltisti paikoillaan ja nauttii harjauksesta. Kavioita putsatessa on oikein kiltisi, vaikka saattaakin nykäistä jalan pois jos putsaat sen mielestä liian kauan. Satuloitaessa ja valjastaessa saattaa pullistella, mutta muuten sen kanssa ei ole mitään ongelmia. Suitsiessa avaa suun jo valmiiksi ja ei koskaan nosta päätään. Pesukarsinassa saattaa kuopia ja säikkyä vettä, mutta tottelee kun sitä komentaa.

Ratsastaessa Manuel on pirteä ja innokas, vauhtia löytyy - välillä vähän liikaakin! Sen askellajit ovat tasaiset ja se kulkee reippaasti ja tottelevaisesti eteenpäin. Koulua ei vielä kovin paljoa osaa, mutta yritys on kova. Vauhtia ei aina pysty ihan helposti säätelemään, mutta yleensä se kuitenkin tottelee hyvin myös pidätteitä. Esteillä innostuu entistä enemmän ja vauhti kiihtyy, jos mahdollista, vieläkin kovemmaksi. Mutta se todella nauttii hyppäämisestä ja hyvällä alkulämmittelyllä se suostuu kuuntelemaan myös pidätteitä, eikä vain kaahota täyttä vauhtia esteiden yli. Ilman satulaa Manuel saattaa innostua pukittelemaan, mutta muuten on oikein tottelevainen. Maastossa innokas ja pirteä, nauttii pitkistä laukkapätkistä, joilla saa mennä täysiä. Uitettaessa epäröi aluksi aika paljon, mutta lopulta uskaltautuu veteen ja ui oikein innoissaan. Kisoissa saattaa aluksi hermoilla, mutta radalla yrittää aina parhaansa.

Ajaessa Manuel on pirteä ja miellyttävä. Energiaa löytyy loputtomasti, joten sillä voi huoletta ajella parin tunnin lenkin ja Manuel vain nauttii työnteosta. Se on hyvin luotettava ajettava, sillä vaikka hirvi tulisi vastaan, Manuel vain odottaa korvat luimussa mitä ohjastaja haluaa sen tekevän. Ajolenkeillä sitä voisi kuvailla rauhalliseksi, mutta radalla se on kaukana rauhallisuudesta. Hiitillekin mennessä se stressaa ja pyörii koko valjastuksen ajan, siksi se kannattaakin suitsia trailerissa, muuten poni on aika äkkiä irrallaan raviradalla. Radalla se ei millään malttaisi kulkea rauhallisesti, vaan yrittää koko ajan kiihdytellä täyteen vauhtiin. Sen takia se pärjääkin kisoissa niin hyvin, se haluaa vain voittaa. Radalla käynnin jälkeen se on yleensä ihan läpimärkä hiestä riehumisensa takia, mutta energiaa sillä riittäisi vielä toisiin treeneihin!

Manuelin sukuselvitys, copyiksi Safir (v-safir@hotmail.com)
Isä Merlin v. Tinu on kiltti ja luotettava ori. Hoitaessa se on oikein kiltti ja rauhallinen, sitä voi pikkulapsetkin hoitaa ilman että se rupeaa turhia stressaamaan. Ratsastaessa se on juuri sopivan reipas ja tottelee pienintäkin apua. Siksi sen painotus onkin kouluratsastus. Koulua se menee oikein mielellään ja tottelee täydellisesti. Esteillä kuumenee turhan paljon ja saattaa juosta esteistä läpi. Merlinillä ei vielä ole kisamenestystä kovin paljoa, mutta se pärjää kouluratsastuksessa oikein hyvin.

Isän isä Elmer SWE on kiltti ja nöyrä poniherra. Hoitaessa se seisoo kiltisti ja nauttii huomiosta. Ratsastaessa on oikein mukava ja rauhallinen ratsu, tottelee hienosti ja osaavan ratsastajan kanssa pärjää pitkälle. Koulua se menee kaikista mieluiten, se on selvästi sen laji. Esteitä se tykkää hypätä silloin tällöin, muttei mitenkään säännöllisesti. Kisamenestystä Elmeriltä löytyy ihan kiitettävästi ja lisää on tulossa.

Isän emä Brandgul Orkidé on kiltti ja rauhallinen ponineiti. Hoitaessa seisoo kiltisti paikoillaan, eikä koskaan temppuile. Ratsastaessa se on hyvin rauhallinen, muttei laiska. Koulua se menee mielellään ja tottelee oikein hyvin. Esteillä on vähän turhan laiska, hyppää esteitä mielellään aina välillä, muttei jaksa keskittyä niihin aktiivisesti. Kisamenestystä Kiteeltä löytyy aika paljon ja se kisaa edelleen, joten menestystä on luvassa vielä paljon!

Emä Gretl B on kujeileva ja omapäinen ponineiti. Hoitaessa saattaa kujeilla, mutta osaa olla myös kiltisti. Ratsastaessa se on omapäinen ja vauhdikas. Koulua se ei jaksa useinkaan mennä. Esteitä hyppää mielellään, tosin useimmiten ilman ratsastajaa. Raveissa se on oikein vauhdikas ja yrittää aina parhaansa. Kisamenestystä Kertulta löytyy ihan kiitettävästi ja lisää on varmasti luvassa!

Emän isä Tvärgående on huomion kipeä ja hyvin miellyttävä poniherra. Hoitaessa nauttii huomiosta, tosin valjastaessa on yleensä kärsimätön. Ajaessa se on mukavan rauhallinen, mutta osaa myös juosta oikein reippaasti. Raveissa stressaa kovasti, mutta juoksee oikein mielellään. Värreltä löytyy kisamenestystä kovin paljon, mutta onhan se maailmaa aika paljon nähnytkin 19 ikävuotensa aikana.

Emän emä Krones Jorunn on kiltti ja aika kärsimätön. Hoitaessa on oikein kiltisti ja nauttii jutustelusta, vaikka valjaat nähdessään ryhtyykin hyvin kärsimättömäksi. Ajaessa yrittää lähteä käsistä, mutta rauhallisilla pidätteillä sen saa rauhoittumaan. Radalla se ei tyydy hölkkäämään, vaan haluaa juosta - ja kovaa! Kisamenestystä Jorelta löytyy ihan mukavasti ja lisää on varmasti tiedossa!

-------------------------------------------------

"Velkaiset":

Windy 3 estevalmennus
Gabi 1 este valmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 6 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   5.3.10 19:34:12

Vielä löytyy velkasia!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   5.3.10 23:10:07

hop!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   6.3.10 10:29:32

hoplaa!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   6.3.10 11:31:35

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   6.3.10 12:29:09

haloo?!?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   6.3.10 13:32:51

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   6.3.10 19:03:13

noni, topa täyttyy vaa mun upittelusta :(

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   6.3.10 21:06:29

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   7.3.10 20:40:04

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   8.3.10 20:31:05

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   9.3.10 18:55:06

haloo?!?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   11.3.10 15:29:56

Ja nostellaas taas...

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   12.3.10 21:00:01

ja huhuu? taas... -.-'

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   13.3.10 09:12:25

ylöös!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   14.3.10 09:53:14

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   14.3.10 11:55:52

vielä on velkoja maksamatta! pitääkö alkaa tavotella ihmisii maililla?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   15.3.10 19:09:20

hoplaa! kohta on topa täynnä...

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   16.3.10 19:13:36

huhuu!

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   18.3.10 20:30:59

huoh... yksinpuhelu jatkuu...

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   18.3.10 21:21:39

trala-lallal-laa...

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   19.3.10 20:41:19

huoh.... -.-'

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   20.3.10 17:43:59

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   20.3.10 22:21:04

haloo?!?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   21.3.10 12:04:38

huhuu?

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   25.3.10 18:53:18

ja ylöös -.-

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   27.3.10 12:52:21

"Velkaiset":

Windy 3 estevalmennus
Gabi 1 este valmennusta
Midi 9 estevalmennusta
Ami 8 estevalmennusta
Kalle 5 estevalmennusta
Kassu 6 estevalmennusta

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   29.3.10 20:18:06

LähettäjäSafir 
Päivämäärä:   29.3.10 20:22:51

Seuraava topa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.