|
Lähettäjä: Fiore
Päivämäärä: 5.4.10 18:48:42
Kävelit rauhallisesti Kallen kanssa maneesiimme, ja olin odotellessani teitä jo kerennyt laittaa ensimmäisen esteradankin valmiiksi. Kallen silmiin tuli pientä kiiltoa, kuumuutta, mutta olit topakka etkä antanut Kallen juosta suoraan esteille hyppimään ja pukittelemaan. Pitelin Kallen ohjaksista kiinni kun nousit Kallen selkään, ja odotin hetkisen verran,että sait jalustimetkin mitatuksi. Satulavyö kiristyi vielä parilla reiällä, jonka jälkeen lähditte kävelemään pitkin ohjin uralla kulkien. Välillä Kalle katsoi haikailevasti esteiden suuntaan, kuin miettien, milloin minä oikein saan mennä hyppäämään. Nostit rauhallisen käynnin jälkeen tasaisen ravin, ja aloititte tekemään aika vapaata ohjelmaa ravissa, voltteja, ympyröitä ja kaikenlaista pientä C-päädyssä, sillä esterata painottui enemmänkin a-päädylle. Kalle meinasi pari kertaa lähteä itse esteille, ja takapääkin nousi hieman ilmaan, mutta olit hyvin skarppina etkä antanut Kallen tehdä mitään mikä ei ollut sinun mielestäsi sallittua, hyvä! Nostit ensimmäisen kerran laukkaa noin kahdenkymmenen minuutin ravityöskentelyn jälkeen, ja jo pienimmästäkin laukkapohkeesta Kalle totteli kuin unelma. Laukkasit pienehkön laukkavoltin, ja ohjasit 110cm esteradalle. Kalle hyppäsi erittäin hyvin, joskin ennen ensimmäistä estettä takapääkin nousi aika mainiosti. Horjahdit vähän,mutta onnistuit saavuttamaan tasapainosi takaisin ennen estettä, hyvä. Menitte esteradan pari kertaa läpi, eikä suurempia virheitä tullut. Kalle laukkasi hyvin , askeleissa oli helppo istua selkeästi, ja se totteli pieniäkin apuja. Nostin rataa kymmenellä sentillä, ja muuttelin hiukan esteiden muotoja. Normaalihkoja esteitä, ei mitään älyttömän vaikeita, mutta Kallen tasoiselle hevoselle kuitenkin jotain arkipäiväistä. Ohjasit pian Kallen laukassa esteradan alkuun ja rata meni taas hyvin. Välillä vetäisit vahingossa Kallen suuta, ja takapää meinasi nousta, mutta pian kuitenkin Kalle älysi ettei siihen ole tarvetta. Menitte 120cm radan uudestaan, ja kehotin olemaan varovainen ohjien kanssa, mieluummin pidentää esteillä paljon ohjia niin, että kontrolli kuitenkin pysyisi. Tällä kertaa rata meni hienosti, ja otitte väliin käyntiä, että Kalle saisi vähän levätä. Nostin rataa vielä ainakin kerran kymmenellä sentillä, ja siihen tuli jos jonkinlaisia muutoksia. Otit nopeasti Kallen raviin, ja ravasitte vähän aikaa. Kun olit antamassa laukkapohkeita Kalle lähti itse hallittuun laukkaan, hienoa.Välillä tosin hallittu laukka muuttui kuumuneen hevosen laukaksi, mutta et antanut Kallen ryntäillä yhdellekkään esteelle. Menitte satakolmekymppisen radan kahdesti, ja jäitte ravaamaan vielä vähäksi aikaa. Nostin 140cm asti radan korkeutta, ja ajan vähyyden takia en sitä enää muutellutkaan. Nytkin Kalle meni todella hyvin, ja pysyit itsekin hyvin skarppina selässä, mainiota. Ravailitte vähän aikaa uralla, ja lepokäyntien aikana keräsin estepuomit takaisin estevarastoon. Tallille lähdettiin kutakuinkin samaan aikaan.
Toivottavasti kelpaa :)
|