Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 178

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   20.1.10 19:16:20

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=728171&t=728171

Hups, meinas mennä kokonaan ohi.

Re: Ravikeskustelu 178

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 19:17:29

oonks mä ainut vai onko muutki huomannu, että ravihevoset on aikamoisessa noususuhdanteessa?

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   20.1.10 19:18:12

Epäilisin näin. Mutta kunhan VRL palajaa, niin eiköhän osa palaa takaisin uomilleen :D

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   20.1.10 19:19:24

umi, yhtä kovaa ne kolahtaa taas pian alas, usko pois ;)

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   20.1.10 19:19:32

Mainostan :D

Myytäviä varsoja löytyy edelleen meiltä ja tilausvarsoja saa kysellä

http://www.launiel.net/demon/kasvatus.htm

Mielipiteitä kaipailisin uudesta suunnittelustani Demonin siitoshevosten sivulistauksessa. Onko hyvä vaiko huono ja mitä kannattaisi muuttaa/parantaa? Ps. Etenkin nämä siitosorit ottavat mielellään tammoja vastaan ;)

http://www.launiel.net/demon/siitos.htm

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 19:20:33

Haha, tietäs nyt vaan, että kannattasko suunnitella ensi kuuksi pohjoisruotsinhevosvarsoja juoksijoiksi vai onko niiden ostajat kaikki kadonneet... :---D

Päivämäärä:   20.1.10 19:21:55

umi, no kyllähän kaikki nyt Ottislaisia ostaa ^^

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 19:23:41

Minulle tulee Sarilta pari juoksijaoria nyt, niistä voisi ainakin varsat kehiin heitellä. ;--)

LähettäjäMiracle 
Päivämäärä:   20.1.10 19:25:17

umi. > mä ainaskin voisin ostaa :D

Ja jos jollain on kaupan peitsareita, shetuja tai lämppäreitä, niin ilmottakaas! Nyt katsotaan kyllä nuo Sorelin kasvatit, josko hankkisin yhen lisää :)

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   20.1.10 19:28:22

Järjestetäänkö nykysin muuten enää huutokauppoja? Muistan ku joskus sillon 2006 olin jossain huutokaupassa ja se oli kivaa : D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   20.1.10 19:29:08

umi., mullemulle!! :D

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   20.1.10 19:29:28

Jos löytäisin jostain täydelliset prh- tai peitsarikuvat (=jaksaisin etsiä ja kysellä lupia ja saisinkin vielä luvat..) niin saattaisin innostuakin niistä. Mutta onneksi ei ole kuvia noista, niin ei tule hankittua enempää kaakkeja :D

Sorelin varsoista shettis Edward x Rufina vaikuttais aika kivalta, kun noita 1-polvisia pötiköitä ei vielä montaa ole talliin eksynyt. Mutta en vielä tarjoa. Jos joku muu sattuis haluamaan sen.

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 19:30:25

Kride, älä nyt noin sano! :---D Kylmäveriset ravuritkin ovat huimasti yleistyneet suomessa viime vuosina. :o

Päivämäärä:   20.1.10 19:33:07

Mullekii tule Spöke NRL niminen lurjus takaisin... Hukun noihin palautettuihin kasvatteihin... Tästä lähtien otan vain ruunia Narrilaivaan =<

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 19:35:02

Shavo, jos sinä siitä noin kovasti eroon tahdot niin kyllä se mulle kelpaa jalostukseen. :---D
tosin huh huh, niillä on kisattu niin maan helvetisti että ihan tuskaa kahlata kalenterit läpi.

Päivämäärä:   20.1.10 19:38:28

Haha, jos oikeasti tahdot sen niin senkus viet sen :') Mulla on nimittäin nyt oikeesti niin paljon kilpailevia kylmäverisiä, että pää menee pyörälle.
Kohta tulee influenssa kohtaus Narrilaivaan joka vie suurimman osan hevosista, siis kisanneet jahka saan varsat niistä ulos xDD

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 19:39:53

Shavo, kyllä mulle kelpaa. :--D eikös sillä oo aika paljon startteja? heittele mulle sivuja tähän ja jos ei oo niin tietoja jotain ja kalentereita sähköpostiin. :--)

Päivämäärä:   20.1.10 19:41:26

umi, tässä on ainakii kisakalenteri :D

Päivämäärä:   20.1.10 19:41:49

Spöke NRL noin niinku kokonaisuudessaan ;)

Lähettäjä: Aneth 
Päivämäärä:   20.1.10 19:42:59

Onko jollain muuten hevosia ilman kuvia? Lähinnä noiden harvinaisempien rotujen edustajia ajattelin, esim. orloveista ei itselläni ole yhtään kuvaa mutta meinasin silti muutaman hankkia:P Itseasiassa mietin, jos kilpahevosten sivuille en laittaisi kuin perustiedot, kilpailutiedot ja sukutaulun ilman sen kummempia sepustuksia, enemmän sitten jos hevonen/ poni siirtyy siitokseen.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   20.1.10 19:44:57

Huutokaupasta oli itse asiassa puhetta, että olisi ollut viime kesänä/syksynä, mutta jäi pitämättä. Mie + Hessi + jotkut muut ainakin suunniteltiin sitä, mutta sitten paljastui joku muu oli järjestämässä vastaavaa, niin me luovuttiin tästä ja loppujen lopuksi tämä ensimmäinenkään ei sitä järkännyt :(

Mulla niitä kuvattomia on n+miljoona, mut tarkotuksena on hommata kaikille kuvat. Orloveille voi laittaa ainakin miun mielestä myös tavallisen lämppärin kuvat (yleisin väri kimo, mutta myös ruunikkoja ja mustia on - ja niitähän on raviradoilla pilvin pimein).

Päivämäärä:   20.1.10 19:49:21

En taho laittaa orloveilla tavallisen lämpösen kuvaa, on ne kuitenki sen verta erilaisia kun molempia on tullut nähtyä:) Ei mee mulle läpi kimo jenkki orlovista^^ Jätän siis mieluummin ilman.

Juokseeko muuten virtuaaliorlovit hitaampia aikoja kuten IRL, vai voiko periaatteessa olla alta 10 juoksevia orloveja? Miten tarkkaan näitä rotujuttuja URL seurataan?

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   20.1.10 20:04:42

Huutokauppaa tosiaan suunniteltiin kyllä viime syksylle, mut se sitte jäi (ei pelkästään siksi, koska ensimmäinen jätti pitämättä, vaan myös koska mulla oli liikaa hommaa koulussa). Voisin kyl oikeesti pitää huutokaupan toukokuussa (JA nimenomaan oikeesti oikeesti enkä vaan tuumailla), mut katotaan sitä sitten maaliskuun jälkeen, kun mun ei tartte enää stressata tuhatta ja sataa asiaa?

Tietty jos joku muu on kiinnostunut pitämään huutokauppaa, niin be my guest. :D Helpointahan se on, kun ei ite tarttis tehdä mitään. XD

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   20.1.10 20:54:59

Onhan ne, mutta kun höttönetissä puhutaan ties mistä GP-shettiksistä ja sateenkaarenkirjavista poneista, niin ainakaan mie en sitä että jenkkisukuisten kuvilla on venäläisiä niin isona uhkana näe virtuaalisesti ^^ Eihän ne silleen vastaa, mut itelle ne kuvat kuitenkin eräällä tapaa luo sitä persoonallisuutta.

Taitaa riippua vähän omistajasta nuo ajat. Eihän ne ravien pitäjät nää sitä hevosen sukutaulua ravituloksia tehdessään, joten se on vähän omistajan vastuulla hyväksyykö sen saadun tuloksen. URL onneksi ei ole paljoa alle 10 juoksevia, tiedän url vain Silveline Gonen, joka on juossut 09,9aly -ajan suurkilpailussa.

Päivämäärä:   20.1.10 22:51:54

Miun Jose on muuten joskus muunnoin ostettu huutokaupasta :3

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   21.1.10 00:00:00

Minusta kimon jenkin kuvat orlovilla eivät ole paha asia, kimous on kuitenkin jenkkeihinkin orloveista levinnyt. Ovathan ne hieman erirakenteisia mutta mitään huomattavaa eroa en niissä näe miksei niitä voi URL käyttää toisillaan. Eihän kukaan ranskalaisia, jenkkejä ja niiden sekoituksiakaan eroittele..

Ja nyt sattui mieleen tulemaan, että haluan tietää miten erottelet nämä esim. toisistaan rotuleimaisesti jenkki-venäjänravuriksi ja orloviksi.
orlov jenkki-venäjä? :)

Ja en yritä päteä, haastaa riitaa tms. vaan ihan kuulla miten sinä erottelet kimon jenkin ja orlovin toisistaan. :) (anteeksi että kuvissa on lihava ja luikku, muttamutta)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   21.1.10 00:14:56

mua väsyttää... ja kaikki varmaan huomaa sen.. tein vaikka kuinka kauan sitä novellianalyysiä.. Ja huono tuli.

Mua ketuttaa ihan helvetisti.. onneks te ootte olemassa, muuten mulle vois iskee vaikka epätoivo masennus. <3

Lähettäjä: Hessi (koulu) 
Päivämäärä:   21.1.10 08:43:28

Multa löytyy yhden kimon lv:n kuvat, mutta mulla olis semmonen kutina, että siinä on venäjänravuria/orlovia aika lähisuvussakin. En mene kyl vannomaan enkä nyt koulun koneellakaan voi sitä tarkistaa, ku netti sammuu aina kun yritän avata Hippoksen 2009 vuoden ravikalenteria... Koulun koneet on vain niin hienoja, mahtavia, toimivia yms.

Mulla on mailissa pari mailia, joihin pitäisi vastata, mutta en ole nyt ehtinyt enkä tänäänkään ehdi, huomisestakaan en tiedä. Mutta viikonloppuna viimeistään niihin vastailen, ettei kannata pelätä, että olisin unohtanut ne. :)

LähettäjäIcengard 
Päivämäärä:   21.1.10 09:54:52

Heipä hei :)
Vapaa iltapäivää vietän, tosin muuta ohjelmaa luvassa silti, mutta ehdin tännekin pitkästä aikaa piipahtamaan. Onko teidän joukossa virtuaalisten laukkureitten harrastajia? Kun kuvia kyselette, niin voisin muutamalle kiinnostuneelle kuvia täältä Ausseista lähetellä. Rakennekuvia ei oo ollut aikaa ottaa, mutta kisoista ja muuten on kertynyt kuvia jo ihan mukavasti. Eli jos on kiinnostusta, laukkahevosista olis tarjolla kuvia tällaisena "special tarjouksena raviporukalle" :P En pysty luvata useampaa kuin yhtä kuvaa/hevonen, mutta todennäköisesti useampiakin löytyy. Laatu vaihtelee.

Raveihin on tarkotus täällä myös mennä käymään joku perjantai kun olis aikaa, eli sit ois varmaan noita peitsarikuvia ainakin tarjolla, mutta niistä lisää kunhan ensin raveihin raahaudun. Laukkakisoissa tulee käytyä vähän väliä, kun asun ihan kulman takana laukkaradalta ja työnantajan matkassa tulee muuallakin käytyä.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   21.1.10 10:03:46

Icegard, itse olen laukkaheppa harrastelija, ja kuville olisi todella käyttöä (kun kaikilla pyörii laukkapuolella samat kuvat, ei ole yhtään ihmeellistä jos suvussa vaikkapa kolmella on samat kuvat -.-)
Joten jos jaksaisit joitan kuvia minulle luovutella niin yo. mailiin saa laitella :)

Mulla on kamala kiire näiden miljoonien sivujen keskellä... Hevoskanta on painottunut evm-koneihin, niitä löytyy nyt päälle 15 - ja silti tuntuu, että ei hepat riitä tulevaisuudessa kasvatukseen ellen halua keskenään miljoonaa varsaa rutsailla. Kattellaan mitä noi hömötintit mulle oikein keksii sitten tuoda vielä (varmaan ainakin yksi sh-ori tulossa, kieli pitkällä sitä odottelen kun semmosta herraa olen tässä kaipaillutkin).

Päivämäärä:   21.1.10 13:43:57

Icengard: Voi saisinko saisinko pari kuvaa? :) Pitää kyllä ekaksi tarkastaa, että keille laukkureille kuvia tarvitsen, mutta en tosiaan tartte muuta kuin pari kuvaa korkeintaan, koska olen onnistunut pitämään laukkahevoskannan pienenä. Voin lähetellä sun mailiin kyselyä kuvista sitten, kun olen tarkastanut tarpeeni.

Ehkä tässä kymmenen minuutin tauolla ehdin johonkin mailiinkin vastata... Yritys on kova. XD

Lähettäjä: milli 
Päivämäärä:   21.1.10 14:11:32

koska koelähtöjen kutsut ilmestyvät kalenteriin?

Päivämäärä:   21.1.10 14:38:42

Vitsit olen kateellinen Icengardille. Jos ei ois paria karvapalloa nii miekii lähtisin maailmalle hevostallille töihin :>

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   21.1.10 15:49:18

Melkein Shavoa kompaten: Vitsit olen kateellinen Icengardille. Jos ei ois koiraa nii miekii lähtisin maailmalle hevostallille töihin :>

milli, vähän vaihtelee pitäjästä riippuen. Sinne voi ilmoittautua jo vaikkei kutsua olisikaan, kun katsoo edellisestä kutsusta oikean osallistumismuodon, ja päivittää sitten viestin otsikoksi oikean kutsunumeron.

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   21.1.10 16:47:45

Felia on täällä taas!!

Sain koneen tänään huollosta, jospa pelittäis nyt <3
Mitä teille mussukat kuuluu? Kertoilkaa kaikki kuumimmat juorut! Miten IRL-elämä luistaa? Meillä pollet jakselee hyvin ja paksusti! :)

Päivämäärä:   21.1.10 17:44:37

Vitsit että ärsyttää... Osasin vihdoinkin tehdä mieleiseni, "hienon" ulkoasun, mutta en osaa koodata sitä T__T

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   21.1.10 17:49:37

Icengard > Vau, itseäkin tekisi vähän mieli lähteä ausseihin laukkatallille töihin! Oppisi ainakin paljon uutta. Ei taida kyllä rohkeus riittää.

Mulle kelpaisi myös laukkakuvat jostain yhdestä kopukasta. Pitkään olen meinannut laukkuria hankkia, joten jos kuvat olisi niin ehkä sitten hevonenkin tulisi... :D

Lähettäjä: Simo 
Päivämäärä:   21.1.10 17:57:18

Shavo, näytä näytä niin mie saatan ehkä osata :p

Kuumia juoruja tuskin löytyy, jos on niin eiköhän ne noista edellisistä topista löydy :D

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   21.1.10 18:23:06

Shavo, Ootko saanu mun vastausmailin peitsarivarsaa koskien?

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   21.1.10 18:53:53

mulla on suoraan sanottuna ollu hirvee päivä. nyt en jaksa tehdä tai ajatella mitäään.

LähettäjäTemu 
Päivämäärä:   21.1.10 18:59:18

Heips! tähän väliin heitän kysymyksen ravi-asiantuntijoille ;).
Onko viisasta astuttaa koulupainoitteista suokkitammaa ravurilla jos toivoo varsasta koulupainoitteista (virtuaalimaailmassa tässä ollaan, mutta silti kysyn). Miten itse tekisitte: astuttaisitteko koulupainoitteisella vai onko sillä niin väliä?
Voihan varsan aina toki myydä eteenpäin ravuriksi ;)

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   21.1.10 19:01:23

Mun mielipide tollaseen kysymykseen on, tai ainakin itse haluaisin että ratsut pidettäisiin erossa ravureista. Tai minä en välttämättä itselleni ravihevoseksi ottaisi jos emä olisi vaikka ravuri ja isä ratsu. Mutta sitten taas kun aatellaan tarkemmin, niin eipä sillä oikeesti ole väliä. Mutta mulle on :D

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   21.1.10 19:11:07

Sorel, Mahtoiko sen Conartist Yep x JM Countess -vauvan sivut tulla perille, kun sitä ei näemmä ole kasvattilistaan päivitelty? :)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   21.1.10 19:13:08

Shavo, mie teen sivuja heti ku kerkeen! tänään en ainakaan, huomisesta en vielä niin tiedä. :--)

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   21.1.10 19:15:57

Mä sain mun kameran tänään, ja se on I-H-A-N-A! En tiennytkään että järkkärit on noin ihania :D <3 Oon ihan fiiliksissä :DD

LähettäjäTemu 
Päivämäärä:   21.1.10 19:17:13

Sorel, kiitos mielipitestäsi. Voi olla tosiaankin parempi ratsutammalle hommata ratsuorikin. Varsan saa paremmin kaupaksi. :)

Päivämäärä:   21.1.10 19:31:33

Yksi ekoista kuvista on tämä, http://www.freewebs.com/jymy2/nekkueka.jpg, harjoitusta vaaditaan vielä :D Mutta ei tuo otos nyt ihan paska ole, alkoi vähän hämärtääkin ja automaatilla mentiin kun en oikein niitä asetuksia vielä ymmärrä :D Onneksi on kaksi koiraa, mitä kuvata ;)

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   21.1.10 19:53:37

Peppi, paaaaaljon parempi ku miun ekat kuvat järkkärillä :D

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   21.1.10 20:00:15

Minoon ollu iha hirmuusen saamaton ton juoksijani kanssa :( En oo vaan jaksanut ilmoitella lähtöihin tmv. Jos se ravitouhu tästä kevättä kohden taas rupeaisi innostamaan, toivotaan.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   21.1.10 20:03:52

Josefiina, ravureissa on onneks se hyvä puoli ettei niitä tartte kisauttaa veren maku suussa. Ja ainahan voi pitää jotain valmennus/sairastaukoja jne. Miun pitäis oikeestaan pitää taukoa, että saisin kalenterit joskus ajan tasalle.. Oon vaan vaihteeks niin jeeee raveihin ilmottamisen kans että ilmoon heppoja liiankin kans :D

Lähettäjä: Henna L. 
Päivämäärä:   21.1.10 21:20:47

Mieki muistan ne vanhat huutokaupat jota pidettiin Loiston puolesta. Ne oli hurjan kivoja ja olen itekki ajatellu kysellä vieläkö niitä on pidetty. Voisin olla kiinnustunu tällaista järkkäilemään, jos joku alkais vaikka kaveriksi :)

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   21.1.10 22:22:31

umi: Itse asiassa, en :D

Päivämäärä:   21.1.10 23:13:49

veya, en kyllä muista.. Täytyy katsoa vielä :)

Miulla on piirrustusinnostus menossa jee! XD

Päivämäärä:   21.1.10 23:19:57

Kauhee kun saa jonkun kivan piirroksen aikaiseksi ja sitten vaan koko ajan odottaa, koska möhlii sen ja värittää jotenkin väärin =D
Kun käsin puuväreillä kun värittää, niin ei voi vaan valita "kumoa" tmv vaan korjailu on hankalaa ellei mahdotonta, plääh. :X

Päivämäärä:   21.1.10 23:24:10

Hehe, pakko kommentoida tuohon ratsujen ja ravurien sekoittamiseen.

Mulla oli yks ratsuori, joka on jättänyt omasta mielestäni hyviä juoksijoita. Ensimmäinen varsa ei päässyt koelähtöä pidemmälle (omistaja lopetti virtuaalitouhun heti alkuun, en jaksanut ottaa varsaa takaisin). Kaksi muuta varsaa ovat olleet aivan lois-ta-vi-a. Toinen on valioaikainen, alitti itse asiassa valioajan melko nuorella iällä. Ei ole suurkilpailuvoittaja tai menestynyt suurkisoissa, mutta on kelpo valiosarjan juoksija. Kolmas varsa on tähtiaikainen ja montéssakin pärjännyt. Neljäs varsa oriille syntyy helmikuussa.

En ole kyllä katunut oriin käyttämistä ravureille, onnistuneita tapauksia. Tosin voi johtua osittain siksikin, että oriin emä oli ravuri ja jätti hyviä juoksijoita (mm. Kekan Pölypunkki <3). :D

Itsekään en ole pitänyt ratsujen ja ravurien sekoittamisesta, mutta en enää vierasta sitä touhua niin paljon. Löytyyhän meiltä vielä meidän montéhevonen, jonka isä oli puhtaasta ratsusuvusta, mutta menestyi raviurallaan hienosti. Varmasti tallista löytyy muitakin hevosia, joiden suvussa ratsuja, mutta en vain muista. :)

Voisin melkeinpä uskaltaa ostaa itselleni täysin ratsusukuisen suokin, jos saan luvan tehdä siitä ravurin. :D

Päivämäärä:   21.1.10 23:32:15

Näppituntuman emä Näpin Tarina oli minusta todella hieno tamma, ja Näpin Tarinan emä Näoistäjä W oli ratsu :)
Myös FNS Aamurusko oli ratsu, en vaan muista mitä kauttaä se vieläkin löytyy meikäläisen hevosen suvuista, ei kai Hömpäntömpän emänä.... Njää, en muista ja olen liian laiska tarkastamaan :D

Ja poneissa mulla on se ja sama onko ratsu vai ravivanhemmat. Monet on kyllä sanoneet ettei ratsusuvuista multa ponivarsoja osta mutta samapa tuo :D
Esim. Edellen Prudence on valjakkosuvusta, Akiras Stylissimo, Akiras Marian ja Narrilaivan Hit That ovat ratsuponeista.
Russponeista useampikin vissii ratsuponisukuisia ja pnp- poneissa myös käytän ratsuja.

Lämpösiin en ratsuja sekottaisi vaikka mikä olisi :D
Suokkeihin kyllä, vaikka niissäkin mielellään kyllä ravisuku varsalla takana.
Pohjoisruotsinhevosissakin se on vähän se ja sama, onko ratsu vai ravisuku... :)

Päivämäärä:   22.1.10 08:41:02

Sainpas eilen illalla tarkastetuksi sen mustankimon lv:n suvun. Eee oli näköjään venäl.amer., eli eivät ne juuret niin lähellä olleetkaan.

Vois alkaa hiljalleen katteleen helmikuulle startteja, kun tammikuulle ei enää jaksais heppoja kilpailuttaa.

Meillä syntyy kaks myyntiin menevää varsaa helmikuun alussa, kuka haluaa?

Päivämäärä:   22.1.10 11:33:53

Jee, vapaa viikonloppu ja miekin taas täällä :D

Ja noihin orlov -kimo jenkki ,asioihin palatakseni, kun sitä kerta minulta kysyttiin^^

Oma mielipiteeni on, että orvov on monesti ratsumaisempi rakenteeltaan kuin "tavallinen" lv; hiukan lyhyempi, sirompi ja "nätimpi" ilmeeltään/olemukseltaan, joskin poikkeuksiakin on. Lv on yleensä hiukan rohjompi (en tiedä ymmärrättekö sanan kuten minä, sitä on vaikea selittää) ja ratsutyyppisenä helposti ponimaisempi. Luonnossa jos orlov ja lv seisoo vierekkäin, ne erottaa varmasti. Orlov on usein myös hiukan isompi, ainakin ne mitä itse olen nähnyt:)

Päivämäärä:   22.1.10 14:04:03

Huh, kouluviikko ohi ja vihdoinkin viikonloppu :D Täällä on ihan sairaan kylmä, eikä koirat suostu olemaan ulkona kovinkaan kauaa kun mä riehun kameran kanssa :D Varsinkin pikkutilli jäätyy ihan sillä sekunnilla kun avaa oven. Mun pitäisi hankkia joku kyyti huomisiin raveihin jaja :D

Päivämäärä:   22.1.10 14:14:02

Joko myin jo jollekulle shettistamman Inkeri JM?
http://www.freewebs.com/japakka/inka.htm

Ja sitten LOKKI, etkö ostanut minulta ne kaksi pohjoisruotsalaista? :D Sivuja? (joo nämä voisi hoitaa mailitse mut ei jaksa..)

Lähettäjä: Kemiina 
Päivämäärä:   22.1.10 14:19:12

Voi kamala, mitä kiireitä itselläni on ollut! Ollaan käyty nyt Nikulassa ja Teivossa viime viikolla, maanantaina sitten Seinäjoelle. Puhumattakaan hevoskiireistä niin myös töissä on ollut kamala hulina päällä, ja unenvaja on suuri.

Nyt voisin kumminkin pyhittää pari tuntia Reaverille sekä hevosten ulkoasunmuutokselle, niin päästäisiin ihan kunnolla sitten toimintaan mukaan. Pääsevät hevosetkin starttailemaan, ja mahdollisesti voisin katsella jotain uutta asukkia meille.. :-)

Jokseenkin itseäni kiinnostaisi vanhalinjainen juoksija, mutta mitä se sitten on virtuaalimaailmassa? Lähinnä tarkoitan lämpösiä, kun suomenhevosista jo jonkunlainen tieto onkin niitä harrastaneena.

Päivämäärä:   22.1.10 14:58:36

Tuloksia, http://freewebs.com/jymy/villit28.htm..

Muistakaa osallistua raveihin, helmikuulle kahdeksat ravit :) Voi olla, että tulee loppukuullekin vielä jokuset. http://freewebs.com/jymy/toiminta.htm

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   22.1.10 15:07:28

Löysin tollasen vanhan ravikuvankin minkä oon piirtänyt. Jos joku tahtoo niin saa viedä pois. :D
http://i492.photobucket.com/albums/rr288/paulakooo/kuvia/lv.jpg

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   22.1.10 16:05:13

Peppi, mitä mä oon ostanu? :D

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   22.1.10 16:14:42

Lokki, kaks pohjoisruotsalaista :D Jos mä muistan oikein. http://freewebs.com/jymy/ilona.htm ja http://freewebs.com/jymy/alli.htm

Päivämäärä:   22.1.10 16:20:05

Peppi, mie noi edelleen oon ostanu.Inkeri JM, me kai tapeltiin Lokin kans, mut eiks se olluki Lokille :D:D:D:D

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   22.1.10 16:27:44

Simppa, wtf :D Okei, Lokille Inkeri ja sulle ruottalaiset :DD

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   22.1.10 20:09:09

Jees, mä teeen tolle Inkerille sitten sivut :)

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   22.1.10 20:15:49

Lokki, kiva :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   22.1.10 20:22:20

ensin tosin pitää selata kuvia.. :D

Peppi meekkönää turkussee huome? (: mä koitan taivutella jotakuta lähtemään ;)

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   22.1.10 20:58:26

Oliskos kellään mittään hajua milloin VRER:n rankingeja päivitetään ? :-)

Päivämäärä:   22.1.10 21:01:03

Montéranking & peitsariranking on päivitetty.
Ponirankingit oletettavasti tulee lähiaikoina (?) elleivät ole jo tulleet.

Kv-ranking tulee kunhan ehdin päivittää ne n+miljoona tulosta (ottakee huomioon, että siellä on tuloksia alkuvuodelta 2009 asti odottamassa päivitystä ja rankingissa on nelisensataa hevosta jo nyt).

Lämminverirankingin tilannetta en tiedä, oletettavasti U päivittää sen lähiviikkoina.

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   22.1.10 21:01:43

Lokki, joo meen. Mä en tiedä kuinka kauan mä oon siellä, kun tutuilla on hevonen ekassa lähdössä ja mä meen niiden kyydissä. Lähdetään varmaan aika pian sen jälkeen kun hepo saadaan takas koppiin, i think so. Jos tunnistat mut niin tule ihmeessä moikkaamaan :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   22.1.10 21:03:25

laittelen 17.01 ravien osallistujia järjestykseen.. Mutta, jos vielä tulee osallistumisia missä ei hevoset ole aikajärjestyksessä tai aikajärjestys on väärinpäin hyppelen seinille. -.-'

Päivämäärä:   22.1.10 21:04:29

Hups, korjaus: Lämminveriranking on U:n mukaan päivitetty.

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   22.1.10 21:12:31

Magnetie, kiitos tiedosta. Lähinnä tuota ponirankingia tarkkailen, jos oma poni olisi ansainnut hyvin pisteitä.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   22.1.10 21:15:57

Andiee, nehän saa myös ittekin laskettua.

1. sija - 5 pistettä
2. sija - 4 p.
3. sija - 3 p.
4. sija - 2 p.
5. sija - 1 p.

Tietysti vain VRER:n alaisista raveista kyse.

Päivämäärä:   22.1.10 21:15:57

Andiee > Minulla on ponirankingit hoidettavana. A-ponien pisteet on laskettu valmiiksi, B-ponit aloitettu. Jos innostun, niin viikonlopun aikana lasken nekin ja sen jälkeen alan selvittämään miten siirrän ne VRER:n sivuille.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   22.1.10 21:26:47

Heltsulle sen verran, että kun satut meseen, niin minulla olisi hiukka ranking-asiaa (riepulainen@hotmail aka simpe tai jotain vastaavaa).

Päivämäärä:   23.1.10 00:52:06

MIKS kaikki on nukkumassa? (paitsi tietty henrikuningas, jota ei lasketa koska henri on miun hoviseuralainen :D)

Aamunostona vaikkapa.

Päivämäärä:   23.1.10 01:43:48

Henri ja Simo pitää tänään MESEBANNIT. :D ELI nyt kun mennään nukkumaan, niin ei enää tämän päivän aikana ilmestytä meseen.

Kaikki mukaan MESEBANNEIHIN! (traalalaalaaa dumdidaa dumdaa)

Ja jottei olisi aivan offia, niin päivitin mun heppalistan: nyt kilpailevissa ei ole enää lokakuussa uransa lopettaneita hevosia. XD

Päivämäärä:   23.1.10 01:45:28

Simpe sanoo (1:39):
"kuningas ja alipiru vetäytyvät mesebannin syövereihin ja opettelevat lukemaan"

Ja oikeesti tänään, eikä huomenna vaik yritettiin tänäänhuomennailla sitä :D

Ja mie öö. en offaile, te vaa luulette nii. Virtuaalihepat rulez!

Päivämäärä:   23.1.10 10:03:29

Jes, hyvä mesebanni. Voin katsoa rauhassa leffoja tänään eikä Simppa itke etten sais katsoa :D

Tänään suunnitelmissa tehdä myös parin hepan rästisivut ja vois aloittaa tammikuun tulosten muotoonlaittoa. :)

Päivämäärä:   23.1.10 10:43:34

Kride on aika ilkee :D
(uhu uhu, eikö kenellekään tuu ikävä? okei, pidän sit kuukauden mesebannit!)

Ei vissiin koskenut höttönettiä tää mesebanni. Mutta oikeesti yritän tänään yo-kokeisiin opiskella edes jotain, jos vaikka sais niitä pisteitä johonkin päin hinattua. Mun ravisuunnitelmat helmikuulle vaan taitaa kariutua kun sattui kirjotuspäivät niin tyhmästi -.-

(ja edelleen, poniravien tulokset tulee sitten joskus vuonna 2010 xD)

Lähettäjä: emilia. 
Päivämäärä:   23.1.10 11:36:48

Taas oon taukoillu vaikka piti taas innostuu mut ei ;o

Katoin tuloksia nii nopein suokki jo 35,2ke oho! :D Tosiaan vasta pari starttia mennyt mut kai tää tästä jos innostus vaan palaa.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   23.1.10 12:33:02

angstiangstiparkuparkunyyhnyyh.. en päässy turkuun. Lupasivat viedä vielä ennen lumien sulamista. Ens lauantaina Teivoon?

Päivämäärä:   23.1.10 12:50:30

Mä tääl taas mietin et lähtiskö kattoo ravei vai eikö menis... Suomenhevosten päälähdön haluaisin nähdä, muissa ei tuttuja tällä kertaa olekaan:)

Päivämäärä:   23.1.10 14:52:02

Lol @ Simo & Sulo :)
Mulla oli sama homma, kauaa en voinu tietokoneella istua kun luin koko Twilight sarjan viidessä päivässä, ja milloinkas sitä lukisi jos ei koneajalla kun pitää käydä koulussa ja hevoset hoitaa :P

Päivämäärä:   23.1.10 16:27:52

Shavo, mie luin 1 & 2 -osat twilightia ja sit kyllästyin siihen ja luen ne sit joskus loppuun :D Eli mulla ei oo twilight-villitys, vaan mun PITI lukea tänään yo-kokeisiin, tosin en oo viel päässy asiaan mut x-men origins <3

Päivämäärä:   23.1.10 18:04:11

Huh, ravit ohi ja onnellisesti kotona. Mä luulin että mä sain ihan kivoja kuvia, mutta kun laitoin kuvat koneelle, huomasin että ne onkin ihan täyspaskoja :D Damn. @!#$ mutta ehkäpä harjoitus tekee mestarin :P

Lähettäjä: Simpe 
Päivämäärä:   23.1.10 18:46:13

Peps, tuttu tunne :D Mie itte asiassa nykyään kuvaan joskus ravien aikana useammillakin erilaisilla asetuksilla, opin sitten aina jotain uutta (ja vähintään 1/3 kuvista onnistuu xP). Ja ainahan voi antaa sen yhden kestovinkin: seuraa hevosen liikettä. Miulla kesti hirmu kauan malttaa siihen, että hevonen on just kohdalla eikä melkeen (eli siis tulee siisti sivuprofiili eikä mitään vammajalkaisuutta) :D

Ekalla kerralla ei varmasti tuu mitään parasta jälkeä, mutta harjoitus tekee mestarin. Tosin pakko todeta, että nälkä myös kasvaa syödessä: sitä mukaa kun oppii kuvaamaan, vaatii itseltään yhä enemmän ja enemmän eli ei oikeastaan ikinä ole tyytyväinen :p

Päivämäärä:   23.1.10 19:09:39

Simpe, en millään jaksaisi odottaa että se hevonen tulee kohdalle! :D Niin tuttu ongelma :p

Päivämäärä:   23.1.10 19:22:11

Simo, onko mesebanni onnistunut sulta? Pakko kysyy, kun en tosiaan oo koko päivänä ollu mesessä, niin en voi tietää. :D (ja ei, mesebannit ei koskenut ht.nettiä)

Ja mä oon oikeesti lukenut historiaa. Tosin nousin vasta yhdeltä ylös ja sitte siskokin on nyt täällä, niin en nyt niin hirveesti oo ehtinyt lukeen, mut eka kirja on kohta käyty läpi. :) Että ehkä mulla on mahdollisuudet jotenkin onnistua kirjotuksissa.

Huomenna raveihin. Toivottavasti ei oo taas lumimyräkkää, niin voisin saada kuvattua jotakin. Etenkin suokkitammoista olis kiva saada enemmän kuvia, on taas niiden määrä huventunut, ku meillä on Keryssä tunnetusti niin helevetillisesti niitä sh-tammoja.

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   23.1.10 19:24:25

Ärh, mie haluun kans raveihin kuvaamaan!

Päivämäärä:   23.1.10 19:27:10

Hessi, no itte asiassa mie mesetin veljelle sulon mesen kautta (oli pakko, kun oli ihan tärkeetäkin asiaa), joten voi sitä kai kutsua. Eli se oli siis epic fail. Kenellekään muulle tosin en oo mesettäny sanaakaan.

Ja mun lukemisetki oli ihan epic fail. Vielähän tässä kerkeis, mut en usko että siitä enää mitään tulee. Tosin oon mie kai suht paljon saanu aikaan: kävin koiran kans ulkona, kuvaamassa, kaupassa, katottiin x-men origins, sit taas koiran kans ulkona ja sit oon ollu epic fail sen jälkeen nyt pari tuntia :D

Päivämäärä:   23.1.10 19:31:38

Peppi, kyl se siitä ajan kans, usko pois :D Ja harjottelet vaa ahkerasti, niin kyl aina jotain tulee. Yllytät koirat juoksemaan niin harjottelet niitä kuvaamalla rajaamista ja kaikkea. Koirat on yllättävän joskus kimurantteja kuvata, mutta niistä oppii melkein hämmästyttävän paljon myös hevoskuvauksen saloja xD (tosin mein koirien lempinimet onkin 'poni' ja 'heppa'..)

Vanhat kuvat on kauniita. Okei, ne on laadullisesti epic faileja suurin osa, mutta ne on niin tärkeitä kuvia muuten, ettäh. Joskus ne huonommatkin kuvat kannattaa säilyttää, koska ikinä ei tiedä, että milloin sitä tahtoo saada kaikki kuvat käsiinsä siitä kohteesta.

Päivämäärä:   23.1.10 19:39:36

Mä en tasan mene raveihin kärvistelemään tällaisilla pakkasilla ;DD (kuvausta siis meinaan :))

Päivämäärä:   23.1.10 19:46:11

Simo on hyvä ja lukee nyt äidinkielen tekstitaitoon tarvittavaa sanastoa tai jotain. :D Älä anna tän mesettömän päivän mennä hukkaan!

Nyt alan lukeen ton kirjan loppuun, enää viiminen alue jäljellä.

Päivämäärä:   23.1.10 19:48:32

Mie pistän kyl koht Narriksen nurin, mie tahtoo uuen ulkoasun T_T

Päivämäärä:   23.1.10 19:49:09

Mie alotan sit virallisen mesebannin huomenna, kun tänään toi meni failiksi :p En tie, tuleeko lukemisesta tällä mielellä mitään, mut kaipa se pitäisi koettaa, niin Henrikuningaskin olisi tyytyväinen - ja lupaus on lupaus :p

(ja ei, en osaa tänään kirjoittaa, kuten voi päätellä jo edellisistä viesteistä)

Päivämäärä:   23.1.10 19:57:48

Eikä mitään mesebannia Simpe huomenna kun tänään jo jouduin olemaan ilman Simpeä!!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.