Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 177

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   17.1.10 16:54:54

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=724254&t=724254

VRER: http://vrer.net
Ravikalenteri: http://vrer.net/ravikalenteri/

Re: Ravikeskustelu 177

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   17.1.10 16:55:35

http://www.helmilokki.net/ravit/venakot230110.html
Venäjänravureille, Orloveille ja Niiden Risteytyksille, mukaan lukien muihinkin lv rotuihin tehdyt orlov/venäläis risteytykset. Eli kunhan hiukan venäläistä verta niin mukaan vaan.

!! :)

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   17.1.10 17:03:48

http://huoleton.webs.com/vrer03.htm
http://huoleton.webs.com/vrer04.htm

Peitsareille on vielä paaaaljon tilaa.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   17.1.10 17:06:48

http://maukan.net/tierran/Villit22.html
Vielä viimehetken osallistujat mukaan, laittelen tässä hiljalleen tuloksia täysiin lähtöihin ja sitten loppuihin. Kaikkiin en saa tänään mutta osaan edes :)

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   17.1.10 17:08:47

Tierra, laitan osallistumisen tulemaan. Kiva kun joku pitää poneillekkin raveja ! :-)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   17.1.10 17:17:54

Andiee, pitäähän ponienkin päästä mukaan! :) Lisäilen kohta ^^

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   17.1.10 17:25:49

Montépäivä: http://einherji.net/savitaival/ravit/Monteravit18012010.htm

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   17.1.10 17:33:02

Lähen nyt, osallistukaas noihin vielä! :)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   17.1.10 17:34:53

vihdoinkin minäkin pääsen takaisin näihin kuvioihin. huh huh, siitä on varmaan 3 viikkoa kun viimeksi olin! Koulukiireet tosin jatkuu edelleen, että saapa nähdä kuinka pitkä tämäkin vierailu tulee olemaan...

Mistä olen jäänyt paitsi tammikuun alun jälkeen? :--)

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   17.1.10 18:08:11

Laittelen nyt tänne, ennen ku kukaan intoutuu hirttään mua: 15.1 päivän koelähtöraveista tulee tulokset huomenna, en enää tänä iltana ala niitä vääntämään, ku pitis pakata laukut ja lähtee kämpille selvittään sitä kaaosta siellä...

LähettäjäMiracle 
Päivämäärä:   17.1.10 20:13:15

Tierralle lähti osallistuminen :)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   17.1.10 21:28:59

Laitoin tulokset parista lähdöstä. Nyt sitten suihkun kautta pikapikaa nukkumaan, huomenna taas herätys 6.00 ^^

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   17.1.10 21:29:36

oonko jääny pahastikin jostani paitsi?

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   18.1.10 06:39:17

Eipä Rasse taida olla.. :) Tai en kyllä itse asiassa oo varma muttei tuu mieleenkään mitään :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 13:46:52

Miracle, etkös sie omista Winsomen? Ostin sallikselta Floretta B:n ja siulla kuulemma saattaa olla sille kisoja?

Lähettäjä: Tierra (topissa) 
Päivämäärä:   18.1.10 13:51:25

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=729494&t=729494

Päivämäärä:   18.1.10 13:58:22

Kuka myöntää juoksuttaneensa noin vuosi sitten, viime vuoden keväällä, seuraavaa hevosta raveissa:

3v o Syrjälän Sysimusta / Crista (GO) 1.52,7ke

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 14:39:41

Lokki, päivitätkö vähän sivuja:
o. Savun Ei Tulta = isukki, äityliini
t. Savun Just Ohi = iso paha isukki (emän sivut voi jättää päivittämättä, ne jätän tonne vaskikelloihin)

Sulla on siis siellä suvuissa vaskikellot.net -osoitteilla noita, ja yritän poistaa sieltä domainilta sellaisia, jotka ei oo jo kuolleita/kupsahtamaisillaan ja niin edelleen. Kuitenkin sulon domaini kyseessä ja mulla on toi oma iso, minne noi mahtuu vaikka ympäripyöriästi ^^

Ja Akeya päivittää kans Hopean ja Eloveenan Tyynymiehelle :D

LähettäjäMiracle 
Päivämäärä:   18.1.10 15:47:56

Simo > juu, kyllä :D Osa kisoista täytyy varmaan etsiä googlettamalla, mutta laitappa mailia tulemaan!

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 16:08:45

Laittelen ^^

Kasvattilista päivitetty, kerro jos joku puuttuu!

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 17:00:45

Ravilistaäänestys - lisäaikaa ke 20.1. asti!
Ja nyt jos ei ala niitä kopuja ilmaantua nii syön teidät kaikki!

Suurkilpailujärjestäjiä haussa!

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 18:11:47

Mikäs ihmiset karkotti montépäivästä? Tietysti nopea aikataulu osaltaan, mutta myös sekö, että ne ovat avoimet? Avoimuus selittyy ihan sillä, että haluaisin tietää vähän tasoa ennen kuin alan järkkäämään rajattuja montésarjoja. Tierralle suuri kiitos ettei mene tällä kertaa lähinnä pelkästään miun ja sulon hevosten juoksuttamiseksi :D

Joskus on kyllä niin masentavaa järjestää raveja -.-

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   18.1.10 18:15:39

Ehtiskö noihin monteraveihin vielä osallistuu? Meni ihan ohi ku luulin et niihin on viel aikaa : D En tiiä missä päivässä oikeen elän..

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   18.1.10 18:20:36

No laitoin osallistumisen, jätä pois jos tuli liian myöhään :>

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 18:26:17

Heltsu, HYVÄ! Rakastan sinnuu ja toki ehdit mukaan :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   18.1.10 18:35:06

Millon monté raveista aijot tulokset taikoa? meinaan mie voisin illalla muutaman kopun ilmoittaa. :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 18:46:08

Lokki, voit ilmota mesessä, meinasin kyl kohta laitella osallistujalistat valmiiks. Mut jos ei mee hirmu myöhään, niin voin kyl jonkin aikaa odotellakin. Kutsu lunttilapuksi, myöhäisiä osallistumisia onkin jo kalasteltu mesessä :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 20:51:24

Montéravien tulokset (kutsun osoite ed. viestissä). Poniravien tulokset tulevat toivon mukaan huomenna eli ravipäivänä.

Onko kaipausta eniten:
a) kylmäveri-
b) lämminveri-
c) poni-
d) peitsari-
e) montépäivälle?

Pitempi osallistumisaika tietysti, olisi loppuviikkoon (vkl)/ensi viikon alkuun luvassa.

Lähettäjä: Paula K. 
Päivämäärä:   18.1.10 20:58:52

Mä en toivo mitään, kun en jaksa kuitenkaan osallistua.

Keksikää joku mulle kiva uutisen aihe huomiseksi? Pitäis alkaa kirjottaa ekaa uutista, mut ko aihe on vähän hakusessa vielä...
Ajankohtainen aihe pitäis olla, kuten uutinen nyt yleensäkin ja jotenkin haluisin että se olis itseä kiinnostava. Joten tuli ihan tyhmä päähänpisto, et jos saisin sen jotenkin yhdistettyä Turun V75-raveihin. Oisko kökkö aihe kirjoittaa siitä Metsämäen Mestari-lähdöstä tai Erikassonin radoillepaluusta? :D (Tai vaikka haastatella Bella Varjosta ja jotain Erikassonin valmennuksesta ja kilpailusuunnitelmista tauon jälkeen...?)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   18.1.10 22:08:06

Simpe, lämpöstenravit + peitsarit. :) ja venakot.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   18.1.10 22:16:24

Lokki, Hessi ehdotti kv-raveja ja koska Henri Kuninkaan sana on laki, saamanne pitää. Peitsariravit kyllä tulee jossain vaiheessa.

http://www.einherji.net/savitaival/ravit/Kvravit24012010.htm
Ilmoittautumisaika päättyy perjantaina 22.1.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   18.1.10 22:47:21

Pöh, meitä maalaisia ei sitten koskaan kuunnella.. :D

Lähettäjä: Simpe 
Päivämäärä:   18.1.10 22:57:46

Lokki, mitäs olit mattimyöhäinen? :D Miullahan ei tunnetusti ole kovin pitkät hermot, joten nopeat päätökset on minun alaa ^^

Päivämäärä:   19.1.10 08:28:18

Simo // Mikkä poniravit, minäkin tahon osallistua niihin! :D Peitsareille kyllä saisi olla enemmän raveja, samoin poneille. Kun jotkut (*vilkuilee murhaavasti ympärilleen*) ei laita niitä ponilähtöjä mukaan... :D

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   19.1.10 08:39:41

Tipsu, sie oot jo osallistunu ;) (x)

Sais niitä lähtöjä olla lisää lv ja kv myös, meinaan tällä miun ja sulon yhdistetyllä sakilla noiden kilpailutus on aika iso urakka (69 lämminveristä +6 montélv vs 72 kylmäveristä + 7 montésh).

Päivämäärä:   19.1.10 08:50:50

Oho, niin oonki xD Voisin pitää raveja, mutta nyt on kaikkea irl häslinkiä niin en oikeen ehdi.. Jos nyt tänään koittaisi täällä topissa töiden sivussa laittaa tulokset edellisistä :)

Päivämäärä:   19.1.10 09:46:15

Tuloksia laittelen tässä hiljoksiin... :) http://maukan.net/tierran/Villit22.html

Päivämäärä:   19.1.10 10:12:13

Kiva kun inat ponit yrittää väkisin tehdä kolmoisvoittoja omissa raveissaan... -.-

Päivämäärä:   19.1.10 11:25:07

Loput tulokset meidän raveista tulleet ^^ Vain kahdesta lähdöstä piti siirtää poni toiseen, muuten tuli mukavasti osallistujia :)

Lähettäjä: Simo 
Päivämäärä:   19.1.10 11:38:59

Tipsu, lähtö 12. neljänneksi tullut Vindros, aika vissiin ihan jotain muuta kuin 2.29? Meinaan on aika äkäinen aika kolmen minuutin pintaan aiemmin juosseelle :D

Päivämäärä:   19.1.10 11:59:24

ohops, voi vietävä... -.- käyn korjailemassa äkkiä :D

Päivämäärä:   19.1.10 13:25:45

Ei näin -.- Aloin nyt katsomaan noita tuloksia ja siellähän on omia vähän väliä voittajana tai totosijoilla... Pitäs kattoa enemmän kun niitä laittelee... :S

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   19.1.10 13:37:12

Tierra, miksi ihmeessä omasi eivät saisi voittaa tai olla totossa/rahoilla?

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   19.1.10 13:52:00

Tierra, voi kuules. Välillä meilläkii on joka lähdössä Narrilaivassa Narrilaivalainen voittaja, mutta sitten kun kattoo niin lähdössä viisi hevosta omasta tallista - ehkä se selittyy sillä? Ja joskus vaan sattuu menemään niin.
Ok ok, joskus olen kyllä rämpyttänyt sitä "arvo" nappulaa uusiksi, koska se on oikeesti varmaan epäilyttävän näköstä jos kaikissa lähdöissä mun hevoset ykkösenä... On Simo ja Unikin sanonu mulle, et ei se haittaa, ku niillä on vaan suurempi pärjäysprosentti jos 1/2 hevosista lähdössä on mun :'DD

Lähettäjä: Simo
Päivämäärä: 18.1.10 18:11:47

Mikäs ihmiset karkotti montépäivästä? Tietysti nopea aikataulu osaltaan, mutta myös sekö, että ne ovat avoimet? Avoimuus selittyy ihan sillä, että haluaisin tietää vähän tasoa ennen kuin alan järkkäämään rajattuja montésarjoja.

Sen takia en osallistunut, koska montét on tyhmiä, ja mie en halunnu nyt kisata mitään montéa :DD Lisäks lupasit mulle poniravit, yhyy T_T Vai lupasitko? Näinkö mä unta?

(eilen ainakii näin unta et olin Musen keikalla, jolla oli tosi huonomeininki ja huomasin konsertin lopussa, etten oo katsonu ku pari biisiä XD Ja Musen jäsenetkin alko jo suuttua yleisöön, kun kaikki vaan keskusteli siellä kovaan ääneen :'DD)

Mä jäädyn kun kämpässä on +11 astetta lämmintä.. Että näin... Näihin fiiliksiin, näihin tunnelmiin.. :'D

Päivämäärä:   19.1.10 14:35:42

Ei siinä muuten, mutta kun näyttääkö etes epäilyttävälle jos joka lähdön voittaja oma.. :D ei se mua haittaa jos muilla on, mutta jotenkin tulee niin syyllinen olo jos itellä ne on kaikki kärkipäässä... :D

Päivämäärä:   19.1.10 14:59:00

Käyttäkääs nyt hyväksi... :D http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=729511&t=729511

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   19.1.10 15:09:28

Joo, isolla hevoskatraalla on paaaaaljon vaikeampi välttää omien sijoittumista. Jos puoletkin lähdön hevosista on miun omia ja loput randomien, niin loput arvaattekin xD

Ja en mie luvannu poniraveja... Kai. Tai melkein lupasin mut sit totesin että onhan mulla noi 19.1. ravit :p

Päivämäärä:   19.1.10 15:09:37

Tierra, no mä oon päättänyt, että jos joku ei oikeesti tajua että sitten jos puolet on mun omia enkä jaksa heitellä niitä häntäpäähän, niin ei tarvi osallistua. Mulla ei riitä energia tulosten näpräilyyn, kun niissä ravien järjestelyissä on muutenkin ihan tarpeeksi iso homma :)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   19.1.10 16:26:13

Neljä voittoa Deseen Starberrystä. Ja monta rahasijaa. <3 :D

Mullekkin tulee syyllinen olo jos monissa lähdöissä on oman tallin juoksija. Mutta on se niinkin, että tajuan sen yleensä vasta sitten kun päivittelen kk'nniä. Sitä ennen ei oikeastaan tule katsottua ketä voitti ja missä lähdössä. :D Kivaa kun yllättyy omissakin raveissa etsiessään tuloksi. hah.

Shavolla on kylmä.. hyrrr...

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   19.1.10 16:59:54

Miksei mun kamera ole vieläkään tullut? :( No okei, tilasin sen perjantaina mutta kyllä ne voisi sen jo lähettää, jos olisivat reippaita :D

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   19.1.10 17:04:18

Vihii, vapaailta -> talliremontti jatkuu taas^^

Ootteko muuten joskus tuoneet vanhempia starttereita, millä on keksityt statistiikat, ennätykset ja voittosummat? Katsotaanko sellaisia kovinkin karsaasti? Ajattelin sellaisiakin tuoda ettei kaikki nollatasolta lähtisi. Järjen rajoissa kuitenkin, ns. valmista huippuhevosta en ajatellut vaan sellaisia iltaravihevosten tasoisia:) Siitoskäyttöönkin ajattelin joitain tuoda uusia linjoja luomaan, ne voisi olla jo vähän parempiakin muttei mitään maailmanennätyksen juosseita :D

Niin juu ja onko jotain sellaisia rotuja mihin oikeasti kaivattaisiin "uutta verta"? Minulla kun ei periaatteessa ole konien roduilla mitään väliä, kunhan vaan voivat kilpaa juosta (=omaavat siihen oikeudet virtuaalimaailmassa).

Päivämäärä:   19.1.10 17:12:00

Aneth, poneja tarvitaan aina :D Erityisesti russeja, nykyään melkein jokaisella ponilla on sukutaulussa jossakin kohtaa Tvärgående. Värrehän on hieno poni, siitä ei pääse mihinkään, mutta kyllä sitä alkaa näkyä vähän liiankin kanssa ponien suvuissa :) Erityisesti kun etsii sopivaa oria tammalle, niin monta Värreläistä saa käännyttää :/ Melko hyvä russikantojen elvytys olisi tuoda paljon suvuttomia, kilpailuttaa niitä ja saada ne mahdollisimman nopeasti siitokseen.

Mutta tietenkin shettiksiä, lämpösiä ja suokkejakin tarvitaan ihan yhtä lailla :) Kunnon juoksijoista on aina pulaa!

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   19.1.10 17:14:30

botit mur..

Päivämäärä:   19.1.10 17:14:54

Aneth > Itselleni olen pari kertaa hankkinut aikuisia tuontihevosia, joilla on jo jokunen startti alla, että päästään heti vauhtiin kisailussa. (esim) Jossain on joskus näkynyt näitäkin, jotka on juossut koko uransa evm, mutta henk.koht. en ole kovinkaan innostunut sellaisista. Edes jokunen startti "oikeasti", niin on mielestäni jo parempi. :)

Poneja tarvittaisiin ainakin ihan oikeasti lisää. Esim. B-ponien lähdöissä välillä tuntuu, että kolmen omistajan ponit juoksee aina keskenään. Russeja lisää! Ja ranskalaisfanina myös puhtaita ranskanravureita kaipailen lisää. :)

Päivämäärä:   19.1.10 17:19:19

Peppi, jokaisella on Värre suvussa, koska Värre on kuningas. Piste. :D
Parin vuoden päästä itketään Värren perään, kun sitä on hyljeksitty jalostuksessa... :D (oon ennudstaja, hihi)

Mutta ei, en tykkää siitä, että tuodaan kilpavalmiita. Mulla juoksevat korkeintaan opetus- ja koelähdön ulkomailla.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   19.1.10 17:23:22

Aneth, Venäjänravureita ja orloveita tarvitaan lämpöisistä roduista. Ponejakin tarvitaan, vaikken poniharrastaja olekkaan.

Mulla on ollut muutama siitoshevonen (tamma) suoraan jenkkilästä, kilpaillut jne. Tarvitsin tuontitammoja että sain yksipolvisia varsoja. Muuten en näistä kauheasti perusta, mutta eivät minua häiritsekkään. :) Puoliuraa, uranalun jne. juosseet on minusta tervetulleita, pääsee vauhtii kivasti heti, eikä tarvitse ihan nollasajoista lähteä.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   19.1.10 17:31:22

Aneth // itse en tykkää yhtään jos kopu on juossut ulkomailla startterja.. Meillä pari sellaista on, mutta niilläkin olen sitten kisannut vielä itse päälle, että näkee että se on oikeasti osaa juosta ^^ Poneja, kylmäverisiä ja peitsareita vaan tuot, ja venakoita lokille! :D

Päivämäärä:   19.1.10 17:41:47

Niin ja mulla on tasan yksi hevonen (sekin on poni), juossut ulkomailla kymmenisen starttia. Siihen päälle paukutetaan vielä vähintään 50 starttia :D

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   19.1.10 17:47:00

Hmmm, eli "valmiiden" kilpureiden tuonti ei kovinkaan paljoa näytä innostavan... Eli 0-tasolta siis kera nuorten konien taitanen ainakin pääosin lähteä, ellen sitten jotain harvinaisempaa tuo jo starttivalmiina:) Siitoskäyttöön voisin itselleni tuoda muutaman oman "kantahevosen" joiden kanssa sitten aloitan omien linjojen luomisen, eli eivät olisi muiden käytössä ja niiden jälkeläiset pitäisin itse ja kilpailuttaisin niitä ihan normaalisti.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   19.1.10 17:56:32

Hmm. Itse asiassa onhan näitä takavuosina ollut muutamia sellaisia, jotka eivät ole juosseet starttiakaan url vaan kaikki on keksitty ja menestyneet sitten jalostuksessa, mutta epäilen kyllä, että nykyharrastajat eivät niistä niin välitä. Tunnustan kyllä, etten itsekään näitä kummemmin arvosta, mutta en nyt teilaisi suoralta kädeltäkään. Tosin kiinnostus näihin heräisi ehkä vasta sitten, kun niillä on muutama hyvä varsa alla :D

Ne, jotka on "aloitelleet" uraa ulkomailla ja jatkavat sitten "virtuaalisuomessa", otetaan kyllä vastaan ihan kohtuullisesti, mutta koko uran ulkomailla juosseita ei taideta paljoa arvostaa enää kuten sanoinkin jo.

Uutta verta kaipaavat pohjoisruotsalaiset, orlovit, venäjänravurit ja tietenkin ponit (she, russ, british spotted pony).

Päivämäärä:   19.1.10 18:01:51

Musta on ok, jos hevoset on juosseet osan starteista ulkomailla. Itsellä on parikin sellaista ponia, kun tosiaan ponien määrää lisätäkseni halusin tuoda pari uutta russia, enkä jaksanut kilpailuttaa niitä alusta saakka. Tykkään kuitenkin, että ulkomailla startanneet kilpailevat sitten myös ihan oikeastikin.

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   19.1.10 18:19:25

Ääh, haluisin osallistua ravilistan äänestykseen vaan mulla ei oo yhdenkään elikon kalenteri ajan tasalla ni hyväpä siinä on sit pölöttää viime vuoden menestyksestä \o/

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   19.1.10 18:30:09

Ake, äkkiä vaa päivittämään ;)

(en kyl sano mitään omien kalentereista...)

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   19.1.10 18:35:12

Ei me kuitenkaan mitään voiteta, siellä on vaikka mitä elikoita jo äänestettävänä.

Päivämäärä:   19.1.10 18:35:41

Jeah, sain päivitettyä Savitaipaleen Tukkajumalan kilpailukalenterin :) Herra onkin juossut ihan mukavasti, tämähän on siis käytettävissä myös jalostukseen jos joku tarvitsee. Suku on tosi kiva, isä L'O Salaman Hopea ja emä Loisto-Kaikuva (i. Loisto-Vexel). Orilla on nyt kolme starttaamatonta (?) nuorta jälkeläistä, itse on kilpaillut 116 starttia statistiikalla 12-11-12. Rahaa reilut 75.000v€ ja ennätys on 1.21,4. Montémestaruus 2009 kolmas! Yritän käyttää tätä jossain vaiheessa myös omille tammoilleni, mutta mitä enemmän tammoja saa, sitä parempi :) http://freewebs.com/jymy/tukkis.htm

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   19.1.10 18:58:03

Tuulesta Temmattu aloittelee keväällä/kesällä ^^

Päivämäärä:   19.1.10 19:10:13

Simo, hienoo :)

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   19.1.10 19:23:02

Mitä @!#$ä tarkoittaa tuo:

This server is currently not licensed. Please contact the server administrator. Other services available on this server such as web services are likely functioning normally. (License not activated)

Once the license on this server is active, you will no longer see this message. If you have installed a license since loading this page, click here to reload.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   19.1.10 19:51:36

Aneth, kyllähän sinä voit muutaman ennätyksellistä tuoda, niin saat hieman erisarjoihin niitä jo aluksi ;).

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   19.1.10 19:54:26

Yepissä on ollut ja tulee olemaan vastakin hevosia, jotka eivät ole ainuttakaan "aitoa" starttia juosseet, koska järkevissä tapauksissa (eivät täydellisiä ME-hevosia) ei ole mitään vikaa. Nämä ovat huomattavasti nopeampi pohja linjoille kuin kilpailutuksen kautta tulevat (meillä 3v tuontitamma tod.näk. siirtyisi siitokseen vasta 7-10v eli sellaisen hiukan alle/päälle vuoden jälkeen). Samalla tavalla on ollut ja tulee olemaan jo aloittaneita, jotka jatkavat "aidoilla" starteilla. Löytyy myös sellaisia, jotka juoksevat sekä että ("aitoja" + lisästartteja "ulkomailla"). Näissä kahdessa jälkimmäisessä tavassa on osallisena jopa useampi (ruotsalais)kasvatti (eli suvullinen hevonen).

Koko uran "tuolla jossain" juosseet ovat aina olleet tammoja, orit ovat myös "aidosti" aina radoilla käyneet. Kun on startanneista ja sekä-että tapauksista kehkeytynyt ihan kelpo-oreja, niin ei ole tarvinnut "huippuoria" siitokseen tuoda. Eikä siitosori ilman "aitoja" startteja nykyisin olisi ns. kaupallinen tapaus (eli tod.näk. tulisi astumaan vain omia tammoja).

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   19.1.10 20:10:00

Päivittelen kalentereita ja yritän keksiä helpoimman tavan. :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   19.1.10 22:04:43

iltahops ^^

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   19.1.10 23:07:22

Voi hieno homma! Futuron ei nähtävästi ole lähettänyt viime vuoden laskua mulle sähköpostiin ja toissavuonna jo ilmoitin sinne muuttuneen s-posti osoitteen ja nyt mun tunnus on suljettu siihen asti että saan sen maksettua. Laitoin futuronille viestiä, joten huomenna paree lasku ilmestyä että saan heti maksaa sen ja saada se huomenna skulaan taas. NYT NAKERTAA!!

No, rupeampas tässä katseleen sitten että minkälaisia raveja teillä on avoinna =)

Päivämäärä:   20.1.10 10:05:27

Sorel // ei kiva... :S

Mietin tässä että järkkäisin ponilaukkureille Gaalalaukat.. Siinä yhteydessä oli siis ensinnäkin laukkoja jokaiselle, sekä sitten gaala ravigaalan tyyliin... Mutta kehtaanko mie sellasta järjestää kun on ravigaala ja siinä se olisi sitten melko lailla saman tyylinen...? :S

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   20.1.10 12:41:13

Sorel -- mäki ihmettelin ku en päässy Kindin sivuja muokkailee.. mut toivottavasti toi sotku selvii :>

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   20.1.10 12:41:52

Juu kappas nyt taas toimii :>

Päivämäärä:   20.1.10 14:34:21

Heipatihei. Miun elämä se heittelee vaan kuperkeikkaa ja mie yritän pysyä vauhdissa mukana, apuva. Simpokii huitelee jossai, ei ketään kelle avautua, yhy nyhy :'DD
(Hox: olen Simo riippuvainen otus ^^')

Tässä varmaan pitäisi hevosten sivuja vähän päivitellä ja näin päin pois. Voisi katsella jos sen jälkeen ilmoittelisi niitä raveihin, ja helmikuun ravikalenteria Narrilaivan ravien osalta täytyisi pohtia, mm. ne lupaamani Jääravit täytyisi miettiä.. :)

Päivämäärä:   20.1.10 15:01:08

Tierra, kehtaat toki. Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ^^

Shavo, saanhan mieki sit olla natsinalleriippuvainen? :D Simpo oli valitettavasti koulussa niin simpon piti keskittyä sivistämään aivojaan *miettii kovasti mitä käsiteltiin*... sillä, että penkkareissa ajellaan n. 20km/h vauhdilla. TYHMÄÄ :D (vauhtiajavaarojakiitos)

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   20.1.10 15:28:49

Heltsu: Juu ei enää mitään hätiä, vuoden pitäs ainakin pyöriä taas hyvin, laskun maksoin tänään =)

Päivämäärä:   20.1.10 15:32:14

Hei. Jos ette vielä ole mun turhista sepustuksistani saaneet selvää, niin opiskelen siis tällä hetkellä toimittajaksi. Nyt saatiin eka tehtävä ja pitäisi siis kirjoittaa uutinen. Aiheeksi valitsin - ehkä vähän turhankin haasteellisen - koululiikunnan vaikutuksen koulukiusaamiseen. Lähinnä ajattelin siis käsitellä niitä negatiivisia vaikutuksia eli koululiikuntaa kiusaamista lisäävänä tekijänä.

Ei teillä sattuisi olemaan kokemuksia tästä aiheesta? Ensinnäkin voisin kysellä teiltä, jotka vielä olette yläasteella, että onko se koululiikunta edes enää samanlaista kuin silloin muutama vuosi sitten. Tuo yleisesti liikunnasta kertominenhan ei siis varsinaisesti juttuun liity, joten teidän nimiä tai muuta (ei edes mitään sanomisianne) ei tule juttuun. Lähinnä tarvitsen vain taustatietoa.

Tietysti, jos sinua on koulukiusattu joskus tai olet kokenut liikuntatunnit jotenkin ahdistaviksi, saat laittaa sähköpostia.

Osoitehan on se vanha tuttu paulakooo@gmail.com .

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   20.1.10 16:12:24

Koittakaahan vielä täytellä lähtöjä
23.1.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   20.1.10 16:28:37

mun pitäis kirjottaa joku novellia analyysi... voi herranhajut sentään. Siitä pitäisi vielä saada hyvä kun koe meni niin ja näin, että saisin pidettyä äikän numeron siinä kasissa... huoh..

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   20.1.10 16:33:24

Mä en osallistu enään tässä kuussa muutakuin joihinkin erilaisempiin raveihin. Hevoset on ihan tarpeeksi juosseet jo, ensikuussa sitten uudet kaudet jne. :D

Mitä raveja ensikuulle?
Tässä kuussa oli/on 10 ravit, ensikuulle en sitä määrää kyllä lupaa, mutta parit olisi tietysti tarkoitus järjestää. :)

Lähettäjä: Aneth 
Päivämäärä:   20.1.10 16:39:06

Taas kyselemässä, tällä kertaa ravisysteemeistä :D

Olen ymmärtänyt, että ravipuolella edelleen arvostetaan myös villejä raveja, eli VRER ei ole mikään "ylijumala" vaikka merkittävässä (?) roolissa onkin. Mutta kaikki ei siis pyöri sen ympärillä. Olenko ymmärtänyt oikein?

Ja sitten tuosta koelähtöjärjestelmästä... VRER:illä näyttää tätänykyä olevan käytössä koelähtöravit, eli tavallisissa raveissa koelähtöä ei saa olla, vai? Mites villeissä raveissa, voiko järjestää opetus- ja koelähdön vai karsastetaanko niitä pahastikin?

Joo, en oo kovin hyvin perillä näistä, useampi vuosi aikaa siitä kun pari starttaria omistin :D

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   20.1.10 16:42:39

Heltsu: Mie osallistuin!

MYYTÄVIÄ VIIMEVUODEN VARSOJA VIELÄ JÄLJELLÄ!

http://www.launiel.net/demon/kasvatus.htm

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   20.1.10 16:44:36

VRER ei ole (enään ainakaan) mikään ylijumala, ja suurin osa harrastajista pitää VRER ja Villejä raveja yhtä suuressa arvossa. Itselleni ei ole koskaan ollut väliä onko ravit VRER alaiset vai eivät.

Koelähtöjä ei saa järjestää VRER'n alaisissa raveissa, eli vain koelähtöraveissa voi juosta VRER alaisen koelähdön. Villeihin voi järjestää koelähtöjä, varsinkin jos omilla on tarvetta. Itselleni ei ole väliä, onko koe juostu VRER'n vai Villien ravien koelähdöstä, pääasia, että se tulee juostua.

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 16:44:48

Villit ovat täällä yhtä arvostettuja kuin VRER alaisuudessa olevat. Mikäli hevonen starttailee vaan alaisia raveja voi olla, ettei voittosummat kasva kovin suuriksi koskaan, villit taas mahdollistavat sen.

VRER järkkää koelähtöjä, mutta villeissä on myös niitä pidetty. Itse oon ainakin molempiin ilmotellu juoksijoita.

---
Nyt starttikalenterit kuntoon, jee!

Päivämäärä:   20.1.10 16:47:46

Böh, pitäisi päivittää taas noita kalentereita lisää. Jos edes yhden saisi päivitettyä :)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 16:48:46

Peppi, munkin piti avata muistio missä startit on niin avasinkin vahingossa kuvanmuokkausohjelman. :o hups.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   20.1.10 17:00:39

Ostin tänään uusia kyniä, kolme lyijykynää (1e / kpl - miksi mä sorrun näihin kivan näköisiin kun ne ei kestä? ne 1e / 6 kpl on kestävämpiä ja huomattavasti halvempia..) ja uusia stabiloita. Ei sillä että mitään olisin tarvinnut, mutta mulla on joku kynä pakkomielle.. Oon aina tykännyt ostaa jne. niitä.. Kesällä heitin kauhean kasan geelikyniä mitä käytin ala-asteella pois.. Silloin jo piti useampaan otteeseen ostaa sellainen 24 kipalee paketti niitä.. lols.. Mutta eivät enään olleet vuodenparin jumittamisen jälkee käyttökelpoisia.. Ja nyt sain veljeltä joululahjaksi geelikyniä (o.0) :D Tuli ala-aste mieleen kun kirjoittelen/lin niillä.. Sillon ne oli IN.

Päivämäärä:   20.1.10 17:12:08

Lokki, geelikynät oli NIIIIIIIN ihQuja :D Mä muistan myös :D Mä tykkään tosi paljon stabiloista ja rakastan niitä kalliita lyijykyniä, mitkä maksaa euron per kynä. Sellaset keltaset on kamalia, mitkä myydään kymmenen paketissa. Ja Lyijytäytekynällä en ole koskaan osannut kirjoittaa :D Kynäkeskustelu.. Hmm..

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   20.1.10 17:20:50

hyi kaikki lyijykynät on ihan kauheita! :--( ne vaan hankaa rakkoa sormeen. 7e lyijytäytekynä kesti melkein koko peruskoulun, hajosi 9lk syksyllä. Jos olisi kestänyt loppuun asti niin olisin rikkonut sen kun saan tokarin. :------)

Minäkin muistan geelikynät ja ne itkupotkuraivarit, kun äiti ei koskaan ostanu niitä mulle ja kaikilla muilla oli...

Päivämäärä:   20.1.10 17:22:03

Omg omg omg mie alan kohta taas pelaamaan ja sitten jää virtuaalihevoset unholaan ja kaikki muukin O_O

Mie en geelikyniä muista :D
Lyijykynät on best, koska niillä voi piiirtäää <3 ^^

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   20.1.10 17:28:02

Tiimarissa on ihan kivojakin mitä saa tuon 6 vai 8 kipaletta eurolla muistaakseni. Mutta ne keltaset on hirveitä, hyh hyh. :D Mulla on kyllä lyijytäytekyniäkin, mutta tykkään kirjoittaa myös noilla tavallisilla.

Geelikynistä tuli kyllä noita itkupotkuraivareita kun äiti ei ostanutkaan kauppareissulla uusia.. :D Meillä myös vaihdeltiin geeli- ja muita kyniä.

Eksyin ehkä raviaiheesta..

pitäisi kirjoittaa sitä analyysiä..

Päivämäärä:   20.1.10 18:45:39

VRER:n ylijumaluusasema on kyl karissu tehokkaasti, JOS sellaista asemaa sillä on ikinä ollutkaan :D En oo ikinä sen kummemmin kattonu onko VRER vai villit ravit, ilmoon sinne minne huvittaa ^^ Ennen aikaan kyllä vrer-raveja oli ehkä enemmistö raveista, mut nyt tilanne on toinen.

Villeissä raveissa saa pitää vaikka neliönjuoksuravit jos haluaa, vrer-raveissa koelähtöä/opetuslähtöä sen sijaan ei tosiaan saa järjestää.

Ja toistelen toisten sanomisia ^^

Geelikynät on ihan jees, muistan kyl ite sen buumin. Se tosin tuli jo oikeestaan sillon kun olin vähän liian vanha innostumaan niistä. On mullaki jokunen niitä, ja kyl vieläki tietyissä yhteyksissä voisin niitä käyttää (mikäli en olis haudannu niitä jonneki kotonurkkaan piiloon xD).

Mie oon saanu clas ohlsonilta ihan sairaan hyvät lyijykynät jollain pikkuhinnalla. Ite oon vaihdellu lyijytäytekynästä lyijykynään vuosien varrella, nyt on lyijykynät pysyny matkassa taas pitemmän aikaa, mut enköhän taas joskus palaile l-täytekyniin (jos löydän sellaisen lyijytäytekynän joka ei hajoo niin äkkiä ku mun aiemmat -.-)

Päivämäärä:   20.1.10 18:53:01

Onks geelikynäinnostukseen joku ikäraja? :o Eiks Kride yhdeksäntoistavee saa olla innoissaan geelikynistä ja muista kivoista värikynistä? Käyttäisin muistiinpanoissa geeli- ja värikyniä varmasti, jos olisin koulussa!
Lyijy- ja muissa kynissä en oo koskaan uskaltanut ostaa mitään hienoja erikoisia ja kalliita kyniä kun ne ei kuitenkaan pysy tallessa. Onneks äidin työn takia meillä on laatikoittain lähinnä mustekyniä ja myös miun suosikki-lyijytäytekyniä <3

.. ja jotta ei ihan kynäjuttuihin mennä, niin osallistukaa VRER-poniraveihin!

LähettäjäMiracle 
Päivämäärä:   20.1.10 18:55:51

Jes, poniravit :D Thänks kride, meiltä lähti heti osallistuminen!

Päivämäärä:   20.1.10 18:59:07

Kride, totesin vaan että _minä_ olin liian vanha innostumaan niistä sen kummemmin, en että kaikki ovat liian vanhoja ;)

Ja ottaen huomioon oppilaitoksen, jossa opiskelen, niin niitä koristeltuja vihkoja kyllä löytyy. Mie vaan tykkään käyttää enemmän esimerkiksi vesiväriliukoisia värikyniä, niitä ihanan karmivia stabiloja jne xD

Meille tullee vielä tässä kuussa jotkin ravit, mimmosille toivetta? Omat peitsarit ja ponit on ainakin juosseet tässä kuussa ihan kiitettävästi, joten lämpöset/suokit? Jotain kovempiaikaisten lähtöjä? Vai mitä? Oletteko te jo osallistuneet liian moniin raveihin :D

LähettäjäMiracle 
Päivämäärä:   20.1.10 19:07:27

Simo > meillä ois tarvetta hitaille (3v) A-ponien lähdöille, kaikenlaisia suokeille ja hitaille lv'lle :) Meiän pollet kun ei oo oikeen menestyneet ennätyksien suhteen...

Pitäiskös muuten hankkia peitsari, kun niillekkin on nyt aika paljon lähtöjä järjestetty..? :D

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   20.1.10 19:07:28

Täytyy kyl noista raveista sanoa, että tässä kuussa ei niistä ole ollut pulaa. Itse asiassa mulle kävi niin, että kun niitä raveja oli liikaa, en jaksanut enää ilmoitella hevosia. Mut uskoisin, että ne about viis starttia tässä kuussa riittää kyllä noille kopukoille, saa luvan ainakin riittää. Lämpösille tulee tosin enemmän, ku niitä on niin vähän, niin saan aina tungettua ne joka raveihin mukaan, kun taas suokeissa pitää valikoida.

Mut jos Simppa jaksaa ravit järkätä, niin peitsariravit. <3 Ku William ei käsittääkseni pääse tässä kuussa juoksemaan muuta kuin kolmessa startissa, tosin en mee vannomaan tuon tiedon pitävyyttä. On tää kuu menny jotenkin hortoillessa.

Päivämäärä:   20.1.10 19:11:04

Miks Simo ottaa kaikki miun sanomiset taas noin henkilökohtaisena kettuiluna? Kuka on pissinyt siun aamumuroihin? (...joo etpä tietenkään syönyt muroja aamulla...)

Päivämäärä:   20.1.10 19:11:53

Mie saan aina poniraveista päänsäryn. Nytki pitäis itte asiassa laitella ne 19. päivän tulokset... (thank dog, että on noita kouluhommia, niin vois [pitäis] tehä niitä)

Peitsariravit ois kyl joo aika vaivattomat pitää, niitä vois harkita. Miracle hommaa ehdottomasti peitsarin tai pari, niiden kans on kivan rentoa ^^

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.