Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  fwb #3

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   30.12.09 18:39:31

fwb #1
fwb #2

Täähän alkaa muistuttaa jo sitä entistä meininkiä! ;)

Re: fwb #3

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   30.12.09 19:08:28

Ei pitäis koskaan kehaista.. :'D

LähettäjäJenza 
Päivämäärä:   30.12.09 19:12:15

pitäis kattoo jos pääsis uudestaan viel noitten puokkujen kans aktiiviseen kisaukseen. Aika moni on kyl laatisvalmiita mutta jälkeläiset puuttuu. Hieman alkaa ottaa jo päähä ku ei joko kasvateille löydy koteja tai ei vain muuten jälkeläisiä tule. Eipä laatiksiinkaan voi sitten mennä :(

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   30.12.09 19:35:59

Jenza, minkälaisia kasvatteja sä kauppaat, en nyt ostamassa ole, mutta tulevaisuutta ajatellen (:

Maijunen, ei nuolaista ennenkuin tipahtaa ;P

Mihinköhän nienna on kadonnut, lopettanut? :s
Ja mitenköhän kävi idealle FWB yhdistyksestä, sitä ainakin mielestäni Taru K ja kai hyena suunnittelivat.. o_O

LähettäjäMilja 
Päivämäärä:   30.12.09 19:52:28

nienna on lomalla

Lähettäjä: Minka 
Päivämäärä:   30.12.09 19:53:12

tehän ootte kovia puhumaan. :D

LähettäjäJenza 
Päivämäärä:   30.12.09 19:56:58

Hamzi, no siis pitkä-sukuisia ja koulupainotteisia. Mm. näitten varsat on myynnis

http://www.freewebs.com/jenza-/ashley.htm x http://www.eljugodenaranja.org/noppa/

any ginger (tamma)
vanhemmat:
http://www.freewebs.com/jenza-/henni.htm x http://www.freewebs.com/jenza-/dani.htm

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   30.12.09 19:58:04

nienna tosiaan on nyt joulukuun lomalla, itseasiassa mula hänen koput kisauksessa sillä välin ollut :D

Tosin jäi vähän lyhväksi tämä kisuas kun vrl otti ja pisti tauoksi.

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   30.12.09 20:54:05

Mä en ole missään vaiheessa ollut kiinnostunut fwb-yhdistyksestä.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   30.12.09 21:03:21

mäki mietin et miten hyena ois kiinnostunu feb yhistyksestä. =DD ku eihä sulloo ku traksuja ja jtn. :D

mut tytöt. vastailkaas.

Tässon teille arvotus:

Kun kaks kokkia tekee pitsaa, mistä tietää et pitsa on valmista?

se joka arvaa ton oikein ni lupaan tehä jtn kivaa PIENTÄ sen iloks.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   30.12.09 21:07:38

Jenza, ainiin Hemera WAS sulla, miks en ikinä muista.. :/ tytsyl mukavasti sijotuksiiki tullu, hienoa hienoa :)

LähettäjäEmil 
Päivämäärä:   30.12.09 21:20:00

maukka / multa menee kaikki arvotukset ihan ohi 8DD

Päivämäärä:   30.12.09 21:30:37

maukka., mä oon henkeen ja vereen fwb ihminen :p

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   30.12.09 21:34:30

täälläkin yksi immeinen jolla fwb-polleja

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   30.12.09 21:40:14

hyena, ootvai? o__________O nyt on tainnu mulla mennä jotain ohitte. XD

Emil, haha kannattaa koittaa arvata. :D

Adalla on ainakin hienoja polleja. 8) Roni, siis iiron vauva, niin sillon vissiin öö joku 20 sijotusta oottamassa sivuille laittoa. :)

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   30.12.09 21:40:14

maukka: siitä kun sitä pitsa ei enää ole kun ne söi sen :'D

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   30.12.09 21:41:42

katilla on kaikista hienoimmat fwbt ^^

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   30.12.09 21:42:46

maukka, tänks.. mulla on suunnitelmissa tuoda hieman uutta verta jossakin vaiheessa.. vielä mietin cubicin kohtaloakin :S

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   30.12.09 22:54:31

tehän hiljenitte, onkos täällä edes enää ketään :s?

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   31.12.09 16:08:19

Hei kertokaas ihan kartoituksen vuoksi, minkä painotteisia ähveepeitä teillä on?

Multa löytyy tasaisesti koulu- kenttä- ja estepainotteisia : >

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   31.12.09 16:09:34

Este- ja koulupainotteisia löytyy täältä :) eniten koulupainotteisia kuitenkin.

miks luen aina tän topikin otsikon että "fbi #3" ? :D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   31.12.09 16:14:19

mullon koulutuuppareita vaan.

Ada, kiva. :) Mullakin on se tarkotuksena ja tekis mieli tuua lisää fwb'tä talliin. =D

Troya, siitä en osaa sanoo ku minen oo nähny niitä. :D

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   31.12.09 17:08:35

FBI \,,/

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   31.12.09 17:12:04

Meillä kans suurin osa evm, jotta saadaan uutta verta maailmalle ; )

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   1.1.10 12:25:36

huomentaa ja hyvää alkavaa vuotta :---)

Päivämäärä:   1.1.10 12:27:37

uuden veren tuominen on turhaa jos ei ole vanhaakaan..

LähettäjäEmil 
Päivämäärä:   1.1.10 12:32:05

Huomenia ja kaikille sekä hyvää vuotta 2010!!

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   1.1.10 12:33:00

nyt pitäisi kyllä saada noi sivut kuntoon mutta lagittaa tosi pahasti kaikki :D ja hirmuinen nälkä ja tekisi mieli kisata..

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 12:34:07

EVM-sukuiset hevoset on aivan turhia. Tuotte "uutta verta", mutta kuitenkin vaan aiheutatte kahden täysin eri linjan kehitystä - uudenlinjan hevoset ja vanhanlinjan hevoset. Koska suurin osa nykypäivän virtuaaliharrastajista on "tasaisen suvun" kannattajia, ette sekoita vanhoja ja uusia linjoja, ettekä näinollen oikein edistä rodun kehitystä.

Luotte siis vaan ihan turhanpäiväistä uutta puoliverikantaa.

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   1.1.10 12:57:43

Käyttäkää mielummin jalostukseen jo olemassa olevia trak-,xx-,holst- ja hann-kantoja. Esimerkiksi pitkäsukuiset hannoverit on loistavia fwb-jalostukseen. Ylipäätään hannoverjalostus on mennyt monta vuotta sitten niin metsään, että siitä ei ole enää paluuta. Ihmiset ei tajua että ne uudet ja vanhat linjat voisi yhdistää, ei "jalostaa" erillään 1-polvisia hevosia ja sit pitkäsukuisia.

Meni vähän ohi aiheen, mutta menkööt. :D

LähettäjäEmil 
Päivämäärä:   1.1.10 13:08:47

Troya & Shonna / ymmärrän kantanne, mutta itse olen silti ottanut muutaman evm sukuisen joista sitten pikkuhiljaa ryhtyy tulemaan pitkäsukuista linjaa. Koska tällähetkellä tuntuu, että suvuissa on loppujen lopuksi niin paljon samoja nimiä ettei enää tiedä keitä käyttäisi jalostukseen.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   1.1.10 13:34:01

Hyvää alkanutta vuotta :D
Wasbaarissa pääasiassa vain estepainotteisia, ja estehevosten kasvatusta, myös kenttähevoset nostaa päätään :) pari koulupainotteistakin löytyy..

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   1.1.10 13:41:01

hei, ku te omistatte toinen toistaan hienompia fwb oreja, tai fwb jalostukseen käytettäviä oreja, niin vilautelkaas Nekulle estepainotteisia herroja :) pitkä suku, sijotuksii yms, kyl te tiiätte ;D

Lähettäjä: aavistus. 
Päivämäärä:   1.1.10 13:56:24

Joku tuolla ekassa topassa sanoi, ettei ymmärrä tätä "täysin puhdas FWB" -villitystä, ja itselleni myös kalskahti hieman korvaan tuo. Mitä tarkoittaa "täysin puhdas fwb?"

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   1.1.10 14:06:10

aavistus, Kai se meinaa sitä, että suvussa vain fwb hevosia.. Niin mä sen ymmärtäisin

Päivämäärä:   1.1.10 14:09:17

Hamzi, mutta eihän IRL'kään ole olemassa sellaisia hevosia? :o

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   1.1.10 14:14:49

aavistus, ei niin, sen takia Wasbaarin fwb't on joidenkin sanojen mukaan "sekasikijöitä" ja olen ylpeä niistä ;D

LähettäjäVeno. 
Päivämäärä:   1.1.10 14:24:15

Meiltä löytyy pelkästään koulupainotteisia ja pitkäsukuisia.. : ) tosin on kadonnutta sukua jonkin verran.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 14:50:43

aavistus ja hamzi, itse tykkään enemmän että hevosillani on vaan saman rotuisia sukulaisia.

en nyt muista ketkä kaikki puhu noista vanhanlinjan kopukoista. ensinnäkin, mä oon alkanut harrastaan puoliverisiä tasan tarkkaan 15.4'09 enkä tosiaan noista vanhalinjasista tiedä niin paljoa kuin te. kyllä mä sen ymmärrän että te haluatte niitä vaalia, koska tiedätte niistä paljon enemmän kuin esim. minä. ;) Mulla on alle 10 fwb'tä eikä kanta varmasti paljoa korkeammaksi nouse ja max.2 polvisia haalin itselleni ja sitten kun on 2 polvisten vanhempien varsa hieman vanhempi ym. niin en nä estettä etteikö se voisi astua/varsoa pidempi sukuista/sukuisesta hevosesta. Mun puolesta mun kasvatit saa sekottaa minkä tahansa pv rodun kanssa, mutta toivon edes yhtä "puhdasta" varsaa. ;)

Mulla on koulupainotteisia ja max.2 polvisia fwb'tä + 3-4 pidempisukusta. :)

Mutta, Hyvää uutta vuotta 2010!

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 14:56:22

FWB ei voi olla hieno, jos sen suvussa ei ole muita rotuja.

"Puhdas" suku on musta niin väärä termi suvulle, jossa on muitakin kun pelkkiä FWBtä. Ihan kun vanhanlinjan hevoset olisi jotenkin likaisia tai jotain...? IMHO, "puhdas" = tylsä ja täysin aivoton.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   1.1.10 15:04:38

go troya!<3
maukka, en mäkään niin noista vanhanlinjan hevosista tiiä, tykkään kuitenkin nykyään jos sukuihin saa semmosia hevosia jotka syntyneet ennen vuotta 2008, niitä lasken vanhoiksi ;D toki hienoja oikein vanhanlinjan edustajia löytyy, ja niitäkin tietenkin yritetään haalia.

Mulle on ihan sama kasvattaako joku sekasikiö suomalaisii, niinku me wasbaarissa, tai sitten näitä "puhtosia" joiden suvussa ei ole muita kuin fwb hevosia. Suomalaisa puokkeja ne kaikki on silti ;D

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   1.1.10 15:12:06

Mun mielestä uuden veren tuominen tarkoittaa sitä, että niistä evm-sukuisista ja niiden jälkeläisistä saadaan vain uusia nimiä fwb-hevosten sukuihin, ei se tarkoita uusien linjojen luomista. Minun mielestäni/minulle.

Päivämäärä:   1.1.10 15:12:51

ois niin hyvä kun vrl kautta vois rekisteröidä kaikki puokit vain nimikkeellä lämminverinen ratsuhevonen (puoliverinen). ei olis enään mitään eri rotuja, vaan yks ja ainoa pv rotu.

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   1.1.10 15:24:03

hyena, niin, eihän ne "suomalainen" jne ole siinä muitakuin syntymämaasta saatuja etuliitteitä.

Mutta virtuaalimaailma on virtuaalimaailma, täällä noista on haluttu tehdä omia "rotujaan". Itse en kylläkään kammoksu noita ns. sekasukuisia ollenkaan, vaikka ennemmin tulee kuitenkin astutettua fwb fwb:llä kuin vaikka holstilla. Se vain menee sillätavalla virtuaalipuolella jotenkin, eikä sitä saa pois.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 15:26:56

no en mä tästä jaksa nyt tapella kun muutenkin asiat on ihan vituillaan. mutta. eiköhän jokainen saa kasvattaa niitä fwb'tä miten itse tykkää? o_O

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   1.1.10 15:29:50

maukkaa komppaan : > Relax, virtsamaailma mikä virtsamaailma.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 15:31:30

maiju, näimpä! ja tuus meseen.=D

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 15:31:32

Kukaan nyt ole tappelemassa, tää on musta vaa mielenkiintonen keskustelu. :D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 15:35:18

Troya, en mä sitä ihan niin meinannukkaan. mut mulla on hermot muutenkin niin kireellä et ykski jonkun avautuminen saattaa saada mut kilahtaan. =D ja mun uuden vuoden lupaus menis vituilleen sit. :(

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   1.1.10 15:35:44

Troya,ei nii mut alkaa hiljalleen kääntyä kohti tappelua :s :'D

Mauks, tulossa-->

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   1.1.10 15:37:52

kuka tässä nyt tappelemaan on rupeassa, itse ainakin totesin, "Mulle on ihan sama kasvattaako joku sekasikiö suomalaisii, niinku me wasbaarissa, tai sitten näitä "puhtosia" joiden suvussa ei ole muita kuin fwb hevosia. Suomalaisa puokkeja ne kaikki on silti ;D "

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 15:41:07

Hamzi, en mä sitä meinannukkaan. vaan sitä kun _itse_ suosin vaan "puhtaita"(muutamaa konia lukuunottamatta) ja te muut suositte enemmänkin näitä "sekasikiöitä" niin mun kasvatusta siinä pilkataan.

njoo, unohdin mitä piti kirjottaa. >.< väsy ja vitutus joten ei oikeen asiat kuulosta kovin fiksuilta. :D

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   1.1.10 15:41:16

Mä en oo kyllä tehny mitään uudenvuodenlupauksia : <

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 15:45:11

Maiju, mää tein. :D

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 16:10:26

Mikäs maukan uudenvuodenlupaus oli? :D

Ja eihän me sun kasvatusta pilkata sillä että me suositaan erilaisia hevosia. Se on vaan mielipidekysymys.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 16:17:16

troya, pilkkaattepa koska sit ette osta mun kasvatteja. :( :D

en kerro. koska sit te osaatte pissiä mun lupauksen pilalle. XD en oo kertonu sitä kellekkään. =D ihan sen takia ettei se mene pilalle :D

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   1.1.10 16:18:30

Mä voisin luvata, että katsastaisin kisakalenterin vrl:stä joka päivä : > Aina ne punaiset kilpailut.

Se oli 2009:kin tarkoitus, mutten ihan onnistunu.

Mulla tulee muuten kuukauden päästä vuosi comebackistä! :D

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 16:24:24

Vegasin perustamisesta on muuten nyt 2v ja 4 päivää... :D Mun vanhin talli ikinä!

maukka no niin mutta et säkää osta meidän että so there HAH!

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 16:57:16

Troya, oon ostanukki! :D ja kyl mullon yksityisenäki muutama "sekäsikiö". =D onnee Vegasille ja troyalle!<3

mul tulee 31.1 2vuotta comebäkistä. :D

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 17:46:18

maukka, noniin mut kaikilla itseäänkunnioittavilla fwb-harrastajilla on pakko olla ees yks pitkäsukunen!!!

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   1.1.10 19:14:20

en jaksa ny tehä erillistä topaa, mut ei kukaan teistä haluaisi kisannutta GP oria, siis fwb joo ja nuori :)
http://halipula.net/wasbaar/hev/scoopy.html, pitkäsukune

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   1.1.10 19:17:58

Troya, Lord Arthur Vegasin sivut :) tuun kyllä lisäileen juttuja sinne, tyyliin luonteen, kunhan pystyn kirjoittamaan jotain järkevää. nyt 29 tunnin valvomisen jälkeene i onnistu :D

Hamzi, hmm no onhan tuo ihan muksa :D

Päivämäärä:   1.1.10 22:22:07

Itselläni on noita lyhytsukuisia siksi nyt, että voin tulevaisuudessa "sekoittaa" niitä pitkäsukuisiin. Näin vanhat linjatkin pysyvät elossa.
Enkä karsasta linjasiitostakaan, kunhan pitää mielessä, ettei se välttämättä ainakaan monipuolista linjoja.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 22:25:48

aavistus, mullakin lähinnä tuo ideana, vaikken ite huoli akashaan yli 2 polvisia koneja. =D Mattia ja Rinaa ei lasketa. :D Tosin oon myös miettiny sitä että taidan ottaa myös 3polvisia, sillä oon ruvennu tykkäilee noista mun kakaroista jokka on 2 polvisia ja niistä tahon vauvoja sit. :D

Lähettäjä: dracey 
Päivämäärä:   1.1.10 22:28:15

Tekis mieli herättää eloon 2002 syntynyt FWB-kasvatti (i. Havanna Luna e. Whistlehill's Penny Lane xx ei. Hopalong Riquett xx). Empire Luna, Mirabella Million xx ja K.N. Gina suvussa<3

Mut plääh, en mä jaksa kisata...

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 22:28:50

dracey... please do! <3_<3

Päivämäärä:   1.1.10 22:34:06

Troya: En mä taida jaksaa. Nykyään puokeilta vaaditaan kuitenkin todella paljon verrattuna siihen mitä oli esim. 2002-2003 :D Ja mun kokemuksien mukaan melkeen ainoastaan tiettyjen kasvattajien pitkäsukusemmat/erilaisemmat kasvatit myy ja vanhemmilta vaaditaan paljon.

<purkaus>
Ja ku ei melkeen kukaan tajua noista suvuista enää kun kyhnytetään noissa saamarin tuonneissa eikä jalosteta sitä hyväksi havaittua vanhaa matskua eteenpäin miksaamalla puokkeja ja täykkejä yhteen. Liinut ja muut vanhat mestarit kääntyy virtuaalisissa haudoissaan.
</purkaus>

Päivämäärä:   1.1.10 22:37:25

Hei onko olemassa FWB-liittoa tmv? Itse "ylläpidän" nyt Russian-based Sport Horse -liittoa ja sen polveutuminen -sivulle olen listannut rodun kantavanhempia osoitteineen, jotta uudetkin harrastajat ymmärtäisivät niiden päälle. Suosittelen samaa myös FWB-kasvattajien liitolle, jotta jokainen ymmärtäisi näiden vanhempien linjojen merkityksenkin myös nykyisessä jalostustyössä.

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 22:42:19

dracey, nykyään mä oon päättänyt että meen täysin sillä linjalla, että kisaan hevosille 10sij, ja jos alkaa tuntua pakkopullalta, lopetan kisaamisen siihen. Niin saa sitten jälkeläiset pisteitä laatiksissa (ja miksei vanhemmatkin) enkä mä joudu stressaamaan liikaa. Sitten kuitenkin joidenkin otusten kohdalla voidaan vetää sijotukset maksimiin jä mennä laatiksiin, mutten nykyään enää vaadi sitä itseltäni tai hevosiltani.

Tuonnit on kamalia. Mä en tykkää tuonneista, enkä "tasasista suvuista" enkä "PUHTAISTA puoliverisistä" enkä mistään muistakaan näistä raivostuttavista jutuista. Kaikki puhuu aina siitä, että jalostavat tuonneilla uusia linjoja ja sekottavat niitä sitten uusiin, mutten tajua miksi ihmeessä tällein pitäisi edes tehdä, miksei esimerkiksi joku hannover tai xx kelpaa sekoitettavaksi? Ja kun kukaan ei edes ikinä sitten edes sekoita niitä armaita tuontilinjojaan vanhoihin... kehittyy kaksi eri kantaa virtuaalihevosia, ja onko siinä nyt järkeä. Joo, toki tuonteja välillä tarvitaan, mutta tämä "jalostetaan uusi linja ja sekotetaan se vanhaan"-aate on musta vähän kamala, puhumattakaan siitä ettei se koskaan toimi.

Please, antakaa mulle hevosia joilla on vanhat suvut, vanhat vanhemmat, paljon eri puokkirotuja + xx'ää suvussa, kadonneita otuksia vaikka miten paljon ja vaikka sitten kisaamattomat vanhemmat. Nykyään kaikista kivoimmat hevoset on ne, jotka on syntyneet ennen vuotta -05 (no on mulla pari tosi ihanaa -06 vuoden hevostakin, ahnam).

Okei, nyt tuli multakin purkaus. Ehh...

Ja mä voin ostaa vaikka kaikki ton sun kasvattiheppasen varsat, jos herättelet sen henkiin, vaikket kisaisi sillä kisan kisaa. ^^ Pretty please. <3

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 22:44:11

aavistus, jossain vaiheessa oli FWB-yhdistys, mutta se on nyt ollut vaikka kuinka kauan päivittämättä. Puolisen vuotta sitten, olimme Ceryn kanssa laittamassa uutta pystyyn, mutta saimme hyvinkin vastahakoisen vastaanoton FWB-kasvattajilta jotka edelleen odottelivat vanhan elvyttämistä (ja sanoivat sen tapahtuvan pian), ja pistimme sitten oma projektimme jäihin. Nyt ei ole kyllä näkynyt uutta FWB-yhdistystä, joten toimivaa ei taida tällä hetkellä olla.

Päivämäärä:   1.1.10 22:49:18

Troya: Rakastan Brianachin/Breannan ja muiden Biancan varsojen sukuja niiin paljon. Onnistuin löytämään aikoinaan tammalle niin järkyttävän hienoja sulhasia. Ja en ees viittii puhua minkälaisesta FWB-tammasta aikoinaan luovuin ._. Emälinja Gingeriin.

NFWB ja OFWB - New & Old, hooray.

Ois mulla kyllä Star Theme's La Roche... Äeh, en mä jaksa tehdä noille enää ees sivuja :D

Osta toi MW Carissima ;)

Päivämäärä:   1.1.10 22:52:43

Troya, ymmärrän pointtisi, ja olen osittain samaa mieltä kanssasi noista tuonneista. Toisaalta taas, jos miettii, kuinka vaikeaa virtuaalimaailmassa on löytää oikeasti vanhempia hevosille, joskus tuntuu, että on vain helpompi tehdä kaikki alusta itse. Kun ei niitä jälkeläisiä myydä tällaiselle, joka menee hevostensa kanssa laatikseen sitten, jos hevoselle sattuu tarpeeksi tulemaan niitä ominaisuuspisteitä.

Edelleen orista Terrence on mahdollista saada pakastetta. Vaikka sieltä nyt se Hoobastank sattuukin löytymään, mutta mitä sitten? Sen voi risteyttää jonkun sellaisen kanssa, jossa Hoobastank on kaukana suvussa. Tai sitten ottaa vaikka tähän tai tähän tai miksei vaikka tähän. Mutta kun ei kellekään kelpaa niin ei sitten.

Päivämäärä:   1.1.10 22:54:19

aavistus.: Osaatko yhtään sanoa ton orin emän puolen suvusta? Toi vois olla aika kiva Breannalle...

Päivämäärä:   1.1.10 22:54:47

Troya, jokainenhan voi tehdä ihan oman yhdistyksen, kaikki ne samaa asiaa kuitenkin ajavat ja hyvä niin. :)

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 23:01:00

Mä en dracey uskalla edes ajatella kaikkea, mitä sun arkistoholveista löytyykään... apua, pyörryin. Mä tuun kuule tekemään sivut ja kisaamaan sun puolesta, ja sä voit vaan tuoda kaikki sun upeat hevoset takas elävien kirjoihin ja mä saan hienoja vauvvoja, jooko. <3

aavistus, multa voi ainakin saada kasvatteja myös hieman alemmilla odotuksilla. :) Itsekään en kisaa hevosiani vartavasten laatiksia varten enään, nykyään teen hevosistani siitoshevosia. Tässä harrastuksessa mulle kuitenkin kaikki kaikessa on kasvatus, ja suoraansanoen vihaan kisaamista. En siis voi millään odottaa kasvattajien omistajilta samaa, vaikka se ei tietenkään minua haittaa että laatiksia tulee. Tärkeintä mulle on kuitenkin se kasvatus.

Esimerkiksi mulla on mun ihan lempihevonen _OFALLTIME_ minkä olen ikinä omistanut, Waterfall's Smartness, jota vaan rakastan niin silmittömästi. <3_<3 Nykystandardeissa ei missään nimessä upea, mutta mun silmin katsottuna niin hienoa että. :D

Ja draceyn hevosten sukuja en voi katsoa pyörtymättä, ihantosi. :(

Päivämäärä:   1.1.10 23:02:24

dracey, http://107steps.net/aavistus/park/terrencepitka.html

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 23:03:17

aavistus, niinhän sitä voi, mutta Ceryn kanssa koimme turhaksi alkaa yhdistystä perustelemaan, kun se ei saanut kannatusta (suoraansanoen lytättiin :D) ja vanha oli sillon vielä kuulemma palaamassa takaisin. Mutta tosiaan, eipä ole näkynyt. :D

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   1.1.10 23:04:26

Tämmönen hevonen olisi myynnissä, emä odottelee tuloksia ylasta ja krj'stä, suku menestynyt molemminpuolin, suku jatkuu 8 ja jossain kohdin jopa 9 polveen, täysiverisiä löytyy emän puolelta 5 ja 6 polvesta.

Päivämäärä:   1.1.10 23:05:07

aavistus.: Ääääw<3 Hitto, pitäis ensin saada toi penska myytyä ennenku tehtailen mitään. Ahdistusriski muutoin.

Troya: Osta sellanen kiva pieni esteFWB Terrence x Breanna ;)

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 23:06:36

dracey, niinmuttakun sitten pitäisi kisata esteitä enkä mä osaa :( Mä oon nyt tähän mennessä onnistunut pysymään erossa estehevosista, mutta se on vaan niin vaikeaa. Yhyy :( Ja nyt voin heittää tekosyyksi ostoon, että mun talli on rempassa JA Smatun isä on kato tolla Terrencellä viidennessä polvessa ni en voi MILLÄÄN ostaa hevosta jolla on samoja nimiä ku mun edellisisllä!

Päivämäärä:   1.1.10 23:10:01

Troya: SÄÄLITTÄVÄ pakoyritys! :'D Siinä näät, näiden myyminen on mahdototonta ees sulle.

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 23:13:58

dracey, älä nyt, yritin parhaani paeta. :( Toi olis kyllä oikeesti supahihana...

(Ja mulle myyminen on maailman helpointa, mutta mun talli vaan oikeasti näyttää nyt tältä :"D Alan oikeasti jo siirtyä siihen vaiheeseen, etten omista tallia ollenkaan vaan puksauttelen välillä kasvatteja ihan vaan omaan käyttöön ja jalostan ihan vaan oman hevoskannan kanssa itelleni uusia hevosia.

Sitten mun ei tarvis ostaa keltään eikä uudelleenkaupata palautuneita eikä mitään! Eiks oiski hyvä pläni!)

Vau, Greymask's Darth Vader on muuten sikaihana. Pitää koittaa jostain metsästää sen lähisukulainen omaksi, nää kaikki megameganimet oon jo saanu löydettyä ni nyt pitää siirtyä etsimään muita. t. en ainakaan keräile virtuaalihevosia

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   1.1.10 23:19:03

mut jos kaikki vaan haalis niitä vanhalinjasia kaakkeja niin mitä siitä loppujen lopuksi tulis? sukurutsausta koska jossain vaiheessa kuitenkin jokaiselta konilta löytyy joku jolla on suvussa samoja nimiä ym. ;)

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 23:25:24

maukka, no, so far miltään kamalilta sukurutsaustapauksilta on vältytty, ja virtuaalisia puoliverisiä on kuitenkin NIIN PALJON että on täysin mahdollista löytää hevosia, joiden kanssa suvut natsaa, ilman että on samoja nimiä ihan alkusuvussa. Eihän sillä mitään väliä ole, jos on samoja nimiä siellä 6. polvesta ->, ja ihan helppoahan on taikoa parikolme sukupolvea virtuaalihevosia ja taas ikäänkuin "puhdistaa" sukua parilla uudella nimellä uusia astutuksia varten. (Jos YHTÄÄN kukaan tajusi mitä yritin selittää, papukaijamerkki niille!)

Sitten tietysti, kun mukaan otetaan xx't ja jotkin hieman vähemmän fwb-jalostuksessa käytetyt puoliverirodut, esim hannoverit, saadaan aikaseksi hyvinkin vähän sukurutsaiset suvut. Esimerkiksi itse ostin juuri hanukan fwb-jalostukseen, ja tiedän että tolle tulee löytymään hyvin oreja hannoversuvun takia. Sama pätee xx'iin.

Virtuaalihevosia on niin silmittömän paljon, etenkin puoliverjalostukseen hyväksyttyjen rotujen edustajia, että tuollainen tilanne on todella, todella epätodennäköinen. Sure, samoja nimiä voi olla, mutta minua ei henkilökohtaisesti se haittaa jos ei ole kyse ihan ekan tai tokan polven sukurutsista. Kolmas melkein menee, ja neljännessä polvessa se on jo ihan OK.

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 23:42:35

Mikseti sä oo äps kerotnu mulle että sulla on tollane ku toi kirsikkapoppaaja O_O <3

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   1.1.10 23:51:04

Aivan liian hiljaisia. Ostappa pari Vegasponia.

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   2.1.10 01:23:47

OSTAKAA KAIKKI PARI VEGASPONIA

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   2.1.10 02:00:02

troya ei kiusaa. :(

LähettäjäEmil 
Päivämäärä:   2.1.10 11:49:28

Huomenta kaikille :)

troya/ täällä ollaan ostolakossa mutta voisihan sitä vilkaista ;D

LähettäjäEmil 
Päivämäärä:   2.1.10 11:54:39

Löytyisikö keneltäkään pitkäsukuista oria tälle, en ajatellut astutusta ihan heti kun on vasta niin nuori, mutta kohta vois laittaa varsaa alle niin olis jälkeläisnäytöt valmiina kun lähdetään laatikseen.

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   2.1.10 13:58:12

Nawww, ihanaa nähdä oma kasvatti jonkun heppasen suvussa. :33

Ja ihan tosi, maukka, sun kantsii tarjoo! ^^
Ostolakot on aivan turhia.

Päivämäärä:   2.1.10 13:59:45

Tekis mieli ettiä mun traksutammalle hannover tai holstein sulhaseks...

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   2.1.10 14:03:07

dracey, erinomainen suunnitelma! ^_^

LähettäjäEmil 
Päivämäärä:   2.1.10 14:10:01

troya / heittelin tarjousta vegasponista :)

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   2.1.10 14:13:23

Troya, mä en jaksa kirjottaa tarjouksia. :s

Emil, http://maukan.net/pvt/orit/raco.htm, http://maukan.net/pvt/orit/duo.htm & http://maukan.net/akas/matti.php

Matti ja Raco kaipais eniten jälkeläisnäyttöö. 8)

LähettäjäEmil 
Päivämäärä:   2.1.10 14:16:16

maukka / kaikilta löytyy Synd Matthew ihan lähisuvusta 8(
muuten herroissa ei mitään vikaa!

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   2.1.10 14:21:10

maukka, sulta nyt mitään suuria tarjouksia tarvitakkaan, kun oot sen verran hyvää huolta Draconianista pitänyt. ;)

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   2.1.10 14:26:54

Emil, ainii joo. >.< :D

Troya, no kelpaako jos heittelen sulle vähä näyttöjä ja pääpiirteittäin suunnitelmat. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.