Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 168

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 17:02:47

Edellinen
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=681957&t=681957

Hihii pääsin alottaa vihdoin, tätä oon odottanu koko pienen ikäni. :'D

Re: Ravikeskustelu 168

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 17:22:16

Riemujuhlat pystyyn :D Onnea opiskeluun, toivottavasti olisi oikea ala.

Miuta sais muuten härötä että minkä sivuja en ole vielä tehnyt kun miulta näkyy hajoovan koneet alta oikein ammatikseen...

(ja ihan näin topikin alkuun simo=magnetie, mutta senhän te tiesittekin)

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   30.12.09 17:25:37

SHAVO MAMO LÖYS TAAS KAKS ÄLY HYVÄÄ BIISIÄ! Ja kuten aina, muut biisit näiltä bändeiltä ei viel uppoa, mut näis on iiihanat kompit ja bassot, aaah nam nam <3

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   30.12.09 17:29:13

Mä olen edelleen kahden vaiheilla, tai oikeastaan kolmen:
a) Jään lukioon kärsimään tuskallisia opintoja
b) Menen hevoskouluun ja riehun siellä kolme vuotta, jonka jälkeen kituutan loppuelämäni 1000e kuukausipalkalla
c) Menen hevoskouluun kaksoistutkintoon: minusta tulee hevosenhoitaja ja vanhemmat on iloisia kun musta tulee (???) ylioppilas. Paskalla palkalla kituutetaan silti.

Enivei, köyhä raviäijä juoppa sossupummi musta tulee kuitenkin, niin ihan sama kai tuo :D

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 17:30:17

Todellakin! :D

Magnis-Simo > Mä en muista, mutta ostitko sä multa jonkun hevosen. Ostit ostit! Oisko ollut Shadow of Love RC:n varsa.

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   30.12.09 17:30:46

Shavo, mikä biisi? :D

Meinasin kirjoittaa tohon äskeiseen että 1000e tuntipalkalla xD Ei se ois paha!

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 17:32:22

Juu täällä Magnikselle. http://www.phpbbserver.com/ravilista/viewtopic.php?t=1312&mforum=ravilista

Peppi tietääkin jo mitä ajattelen, mutta sanon silti. Ehdottomasti vaihtoehto a. Koska sä et jaksa elää sillä paskalla palkalla, joten hankit kuitenkin jonkun muun ammatin loppujen lopuksi. Niinpä pääset helpommalla ko hankit sen muun ammatin suoraan.

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   30.12.09 17:36:55

Paula, sun sanat pyörii mun päässä aina kun mietin hevoskouluun menoa :D Mutta näillä näkymin olen menossa sinne kuitenkin - joko nyt tai lukion jälkeen. Mulla ei ole mitään muuta ideaa kuin hevosalalle. Jos ihan totta puhutaan, niin ei mua pelkästään hevosenhoitajan hommat inspaa vaan tähtään hiukan korkeammalle. Kengittäjäksi jos selkä ym vaan kestää ja jos ei, niin vois alkaa valmentamaan. Se vaatii vaan hiukan tuuria ja hyviä hevosia alkuun, että sais nimee. Miksi kukaan muu ei avaudu täällä ah-ihanassa ht.netin virtuaalipuolen ravikeskustelun viidakossa?

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   30.12.09 17:37:45

mää meinasin tonne Kiuruvedelle lähtee kaksaria kiskomaan - joko hevosenhoitajaks tai ratsastuksenohjaajaks, en tiiä..

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 17:39:43

Peppi > Koska kaikilla muilla on muukin elämä.
Hyvä et mun sanat jää edes jonkun päähän, harmi vaan ettei ne tehoa. :D

Valmennus kiinnostais muakin, mutta se on niin epävarmaa. Eli ehkä sitten vaan meen johonkin oikeisiin töihin ja hankin jonkun kivan pikkutallin ja sinne muutaman ponin. ;)

Päivämäärä:   30.12.09 17:40:35

QUO QUO:

"Simo sanoo:
toi ei oo jotenki yhtään narrismainen..

Shavo sanoo:
XD
ahahahahaha

akeya sanoo:
ei kyllä

Shavo sanoo:
mikä istte on narrilaivamainen? :'D

akeya sanoo:
mietinki että mitä tallia se on pistämässä pystyyn xD"

Että näin sitten taas... :''D FAIL SHAVO! FAIL! *uutta ulkoasua sitten vaan, mur*

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   30.12.09 17:42:21

Paula, elämä, aijoo sellanen on joillakin :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 17:44:01

Paula K., tuon mie vielä muistin :D Ehkä lähinnä näitä vanhempia haen, joita on ostettu keväällä-kesällä-varhaissyksyllä ennen kuin kone nro 1 hajosi.

Mitä tulee hevoshommiin, ite suunnittelin kans lähteväni sinne päin, vaikka se ei varmaan fiksuinta olekaan. Joo, miust tulee kai ylioppilas ja siitä ois saumaa lähteä pitemmällekin, mutta miusta on tärkeintä tehdä sitä mikä kiinnostaa. Ei sitä loppupeleissä sillä rahalla (ainakaan 100%) onnelliseksi tule, joten mie mieluummin teen sitä mikä kiinnostaa. Ja as if, tonnin kuukausipalkka ois aika huima verrattuna nykyiseen opiskelijan kuukausituloon.. ;)

Päivämäärä:   30.12.09 17:45:26

Noh, sitte ku teist joku perustaa tallin, ni ottaa miut sinne ruokapalkalla töihin, eiks ne? ^^

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 17:47:16

Mie! Shavo on munmunmunmun.

Niin, ja ostin Pohjantallilta Fannin. Oon aika pro, muistan jo vaaaaikka mitä. Tosin se olikin vast edellisessä topassa :D

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 17:48:16

Voivoivoi no tehkää mitä tykkäätte, en mä kuitenkaan saa teidän päitä käännettyä. :D

Magnissimo on kyllä saattanut ostaa multa jotain vanhempiakin kasvatteja mut en itekään muista. :D

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   30.12.09 17:48:32

Shavo, mä perustan hienon luksustallin ja sä tulet siivomaan karsinoita ja sitten TARKKAAN! Yksi paskakikkare niin turpiin tuleen ja potkut! :DD Ratsutallimeininkiä xD

Päivämäärä:   30.12.09 17:49:17

Jee, mulle on tulevaisuuden työpaikka tiedossa! Kai mie pääsen töihin ilman papereitakin? :'D Pääkoppa ei kestä 20 teinin kanssa samassa kämpässä asumista niin niin.. xDD

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 17:50:14

"Voivoivoi no tehkää mitä tykkäätte, en mä kuitenkaan saa teidän päitä käännettyä. :D"
Ihan totta :D

Ei miulla vissiin muita TUMilaisia ole, en ainakaan muista. DMT-varsa yksi on kyllä sivutta.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 17:53:16

No jos ei ole jo niin sitten Magnissimo hankkii niitä lisää!

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 17:56:17

Eeeeeei. eeeeeeei. En en en en.

Pitäis tehtailla omatkin kasvatit ja kun kukaan ei kuitenkaan osta puskakakkoja niin ne jää omaan talliin => ei tartte ostaa muilta :D

Päivämäärä:   30.12.09 18:01:00

"Lähettäjä: Paula K.
Päivämäärä: 30.12.09 17:48:16

Voivoivoi no tehkää mitä tykkäätte, en mä kuitenkaan saa teidän päitä käännettyä. :D"

Mulle ois huippua se, että harrastus ja työ tulee yhdessä.
Vaikka olisinkin "kunnon töissä", ne rahat menis kuitenkin kaikki hevosiin :)

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 18:13:38

Shavo > Sehän se oli mullakin sillon ko tonne menin. Myöhemmin vaan tajus sen, että ei sitä oikeasti halua lappaa paskaa koko loppuelämää 24/7 sellasella palkalla et just ja just elää. Tosin sit ko ois koko ajan töissä, ei tarviis rahaakaan mihinkään.

Mut joo, en haluis tehdä hevosalan töitä muille, eri asia sit jos olis oma yritys.

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   30.12.09 18:21:37

Jooh Shavo mitään papereita ei tarvita ja työt tietenkin pimeenä - eläkettä sä et tarvii kun olet kuolemaas asti lappamassa paskaa :D

Hei vähän vauhtia tähän skrivaamiseen, kohta on vuosi 2010 ja topat täyteen! :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 18:30:03

Etsitään 2-> polvista oria Xperien S:lle. Joo, olen laiska ja en jaksa etsiä itse kun sitten kuitenkin törmään n+1 mukavaan oriin ja astutan kaikki tammat ja plääh kun talli tursuaa sen jälkeen.

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   30.12.09 18:56:35

Etsitään 2-> polvista oria Xperien S:lle

Oreja, joiden sukusopivuuden selvitys ei tällä kertaa kuulu palveluun. :P Sen verran mainitaan kuitenkin, että 2-> polvisia, Long Con, Viking Yep, Horizon Yep, Retro Jazz, Arizona Yep, Artemis Loisto & Mystical Loisto.

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   30.12.09 19:20:00

Päivänsäde on palannut! :D :D

Sain vihdoin terveen paperit ja nyt uutta intoa (ja ideoita) puhkuen alan päivittää hevosten sivuja, ihanaa :) Uudet kopsukat on ollut nyt vähän unohduksissa, mutta päivitysurakan jälkeen nekin pääsevät baanalle :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 19:22:23

Leena, Long Conille jos mahtuisi ko. tammavieras alkuvuodesta vaikkapa helmikuun alussa?

Pistettiinpä tamma aikakoneen avulla paksuksi jo Scoopy Doo JM:llä ja sieltähän putkahti jo maailmaan orivarsa Mercury Smoke. Katsellaan mitä saadaan kun yhdistetään hosulitamma ja aloitteleva ori :D (joo, miulla on tylsää ja kasvatusperiaatteet pitää pistää uusiksi ^^)

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   30.12.09 19:27:32

Long Conille jos mahtuisi ko. tammavieras alkuvuodesta vaikkapa helmikuun alussa?

Kyllä sitä aikaisemminkin pääsisi, mutta merkataanko nyt sitten 1.2.?

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 19:32:42

1.2. sopii hyvin. Miulla on ikääntyminen sen verran hidas, että pitää saada tuo edellinen testivarsa pois alta, ennen kuin pukkaa uutta kehiin.

(tosin meillä on jo nimiraati tälle varsalle menossa...)

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   30.12.09 20:07:41

Mitä tulee tohon hevosenhoitajan ammatin hommiin, niin sitä todellakin sitten olet siinä työssäsi kiinni kokoajan. Etenkin jos työskentelet täällä suomessa, ulkomailla se on vähän eri juttu. Palkka on huono ja itselle tai omiin harrastuksiin tai yleensäkkään omaan elämään ei jää ollenkaan aikaa. Aamulla talliin, illalla tallista pois, parhaimmillaan illat raveissa ja taas aamulla talliin, vapaata ei liiemmin ole. Sitä jaksaa moni tehdä korkeintaan sen viisi vuotta, harvemmin sitäkään ja sitten vaihdetaan jo ammattia. En ole eläissäni mitä olen kuitenkin jonkinverran kierrellyt noita talleja ja ravipiirejä, niin nähnyt kuin yhden yli kolmikymppisen hevosenhoitajan joka on tehnyt aina sitä samaa työtä ja sitä työntekijää voisi sanoa jo työnarkomaaniksi.

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   30.12.09 20:10:11

Saati sitten että oman perheen elättäisit hevosenhoitajan hommilla niin on ihan huuhaata. Itse mietin myös peruskoulun jälkeen hevosenhoitajan hommia, mutta päädyin sitten eri ammatinvalintaan, tosin luonnonvara-alaan sekin ammatti kuuluu ja saan opiskeluihini hevostaloutta jos haluan. Ja olen ollut ravitalleilla työssäoppimassakin, vaikken hevosenhoitajaksi opiskelekaan.

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   30.12.09 20:15:02

Emmie tuosta rats.ohjaajasta/hevosenhoitajasta loppuelämän ammattia meinannutkaan, mutta ainakin alkuun voisi noita hommia tehdä, ennen kuin sitten tiedän mitä haluan "kunnon työksi" tehdä. Nyt todellakin auki..

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   30.12.09 20:24:45

Minusta tuntuu hassulta ettei jotkut tiedä mitä haluavat tehdä "isona", tai no, sanotaan että tulevaisuudessa :-D Ammatteja ja opiskeluvaihtoehtoja on nykyään niiin paljon, että outoa, jos mikään muu ei tippaakaan kiinnosta kuin hevoshommat. Tosin en kyllä sano että se nyt olisi kielletty valinta keneltäkään, jokainenhan saa tehdä mitä haluaa ja mistä tykkää. Ja pitäähän hevosalallakin olla työntekijöitä. Ehkä tämä ylivarjelu hevosalan huonopalkkaisuudesta jne. johtuu siitä että nykyään heppakouluissa todellakin melkein puolet oppilaista on semmosia tulevaisuuden lupauksia että huh huh. Toisinsanoen, kun tallissa ei osata käyttäytyä ja kouluaika menee juopotteluksi ja säheltämiseksi, saati että näistä ois vielä sitten oikeisiin töihin. Mulla oli peruskoulun jälkeen moniakin mielenkiintoisia ammattivaihtoehtoja mihin lähteä ja tiedän jatkossakin että jos tämä nykyinen alkaa tökkimään, niin mitä sitä voisi ruveta ehkä kokeilemaan sitten =). Omituiselta tuntuu ettei joillain ole tulevaisuuden visioita tulevasta työstään tms., mutta ehkä se tuntuu kummalta itestä siksi kun mulla on aina ollut suht selvät visiot siitä mitä haluan tai en halua tehdä. Ihmiset on (onneksi) erilaisia :-)

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   30.12.09 20:38:09

en tiiä mikä mussa sit on, ku ei oikein mikään kiinnosta :D
Periaatteessa ei kiinnosta kyllä -20 asteessa kentän laidalla värjöttely sen enempää ku paskan lappaminenkaan, mut saapihan ainaki aikaa miettiä mitä tehä. Hyvällä tuurilla saattais päästä jopa ulkomaille töihin.
Esim. Kiuruvedeltä mahdollista päästä vaihtoo mm. Unkariin, jossa ite oon lomaillu varmaan 2001 kesästä lähtien - osaomistuksessa porukoilla siellä pikkanen lomamökin virassa toimiva mökki. Siellä oon käyny ratsastelemassa, ja sen porukan tyttö, ikää en tiiä minkä verran, on ilmeisesti oikeesti hyväkin ratsastaja, ainakin Unkarin mittakaavassa. Myös ratsastuskoulun jolla käyn omistajalla on jotain suhteita Unkariin (ollut nuorempana töissä siellä). Kys. henkilön kanssa tulen todella hyvin juttuun ja käynkin aina mahdollisuuksien mukaan ja tarvittaessa tallihommissa auttamassa. Näillä perustein pienet mahdollisuudet olis päästä Unkariin vaihtoon, saada jopa töitä, ja sieltä mahdollisesti lähteä jonnekin.

Okei, mun kohalla n. 1% mahollisuus, enhän oo ees Kiuruvedellä sisällä..

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   30.12.09 20:46:29

Musta heppailu harrastuksena on tosi kiva (niin kauan kun et ole pelkkä orja edes harrastukseksesi), mutta työksi sitä en halua. Joskus yläasteella luulin haluavani hevosenhoitajaksi, mutta onneksi tajusin tai joku sai minut tajuamaan, että se ei ole järkevää.
Vielä kun keksisi mitä sitä oikeasti haluaa tehdä 'isona'. Onneksi tiedän sentään muutaman alan ja ammatin mitä en halua tehdä, niin on edes jotain karsittavaa. :D

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   30.12.09 20:47:27

Jos ulkomaat kiinnostaa oikeesti niin kannattaa =) Ite olin kuukauden ranskassa työssäoppimassa. Tosin mut laitettiin ratsutilalle vähän vasten tahtoa, en varsinaisesti oppinut siellä mitään uutta, mutta näin muuten matka antoi paljon kun näki eri kulttuuria ja tuli eri kielten kanssa ym. rohkeammaksi. Ulkomailla yleisesti ottaen on parempi palkkakin heppahommissa ja huomattavasti inhimillisemmät työajat =jää vapaata aikaa myös itselle. Ja ulkomailla arvostetaan suomalaisia hevosenhoitajina, joten sinne pääsee aina töihin jos vaan itsellä on riittävästi kiinnostusta ja rohkeutta lähteä uuteen maahan kokeilemaan, mutta suosittelen edes käydä harjottelun muodossa, jos ei ihan töihin, kiva kokemus :-)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   30.12.09 20:58:53

Itelläkään ei ollu mitään hajua mitä haluan peruskoulun jälkeen. Hain sinne mikä kiinnosti edes vähän eli datanomiksi lukemaan. Hevoset ja pieneläimet kiinnostaa/kiinnosti, mutta kun tahdon elää jollain tulevaisuudessa niin jätin ne suosiolla pois. Nyt sitten olen miettiny että onkohan tämä sitten se oma ala, enkä ole kyllä varma vieläkään vaikka tasan puolet kursseista on käyty ja 1,5 vuotta jäljellä. Käyn nyt tämän loppuun ja katson sitten mitä teen, lähdenkö lukemaan tätä eteenpäin, jotain toista alaa vai töihin. Sen näkkee sitten :)
Ja tuosta palkkahommasta, että itelle kelpaa mikä vaan tämän opintotuen korvikkeeksi.. 9,5e kuussa ei paljoa lämmitä.. :D Nousisihan se jos muuttaisi pois mutta ei silti niin että eläisi..

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   30.12.09 21:17:32

Tierra,

Joo, mutta itse olen huomannut että kun sitä rahaa tulee, se kuluu myös samalla vauhdilla, vaikka eläisikin säästeliäästi, eikä tuhlaillen :-D. Meikä joutuu maksamaan Kelalle opintotukia ens helmikuuhun mennessä reilut 200e takas kun ne on kuulemma maksaneet mulle liikaa tukea (miten sitä voi edes maksaa liikaa?). Ja opintotuki loppuu kokonaan 2010 alusta, koska vanhempien tulot ylittää 300 eurolla sen määrän että opintotukea ylipäätään saa! Olen kesän tehnyt sitten töitä niska limassa ja tehnyt sitä työtä lomillakin, syysloma, joululoma, muutamana viikonloppuna... Muutamisen tonnia oon tienannut ja nyt on vähän rahaa myös jemmassa, mutta oon kyllä huomannut että sitä kuluu pakollisiin ostoksiin ja elämään enemmän kun ennen. Tietysti ikääkin ja tarpeita tullut enemmän, tai mikä lie...

Saati sitten jos asusin omassa kämpässä niin voin vaan kuvitella että sitä rahaa menee vuokraan ja ruokaan ja kaikkeen muuhun. Jos on vielä auto siinä niin sehän se kruunaa kaiken kulutuksen. En edes vielä uskalla ajatella moista, mutta kohta se on pakko ruveta siirtymään tästä porukoiden hoivasta takavasemmalle pikkuhiljaa :-D Mullekkin kelpaa kaikki ylimääräinen hillo mitä vaan saa, ei kellään ois ylimäärästä vailla hyvää ja rakastavaa kotia?

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 21:21:12

Mä en oikeasti tiedä mitä haluaisin tehdä isona. En ole oikeestaan koskaan tiennyt. Elämä oliskin tosi helppoa, jos olis aina ollut joku tietty päämäärä, jota kohti olis jaksanut mennä. Sitten olis sitä motivaatiota lukea pääsykokeisiin jne kun ala olis oikeasti se mitä haluaisi tehdä loppuelämän.

Nyt tuntuu ettei mikään oikeen kiinnosta, tai sitten kaikki kiinnostaa vähän. Saa nyt nähdä, jos tää sitten vaikka olis se oma juttu.

Tierra > Sun ei sentään tarvi tolla opintotuella maksaa kaikkia kuluja. ;)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   30.12.09 21:36:53

Jees, vanhempien luona asun vielä ja saan varmasti asua vielä niin kauan kuin tarvetta on. Mieli vaan tekisi muuttaa pois omilleen hiljalleen, mutta ei rahat riitä, ei millään. Ja kesätöiden jälkeen ehkä pääsisi, mutta kun kesäkuussa saan ajokortin niin tekisi mieli autoakin. Inhottavia päätöksiä xD Kun tiedän että rahaa olisi joko autoon tai muuttoon pois kotoa mutta kun ei kumpaankin.. :D Päätä siinä sitten... Mutta joo, ei jaksa miettiä sitä vielä, kattoo sitten :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 21:42:27

En miekään oikeestaan tiedä, mitä mie haluan tehdä, joten hevosalalle mennään varmaankin koska se on ala joka eniten kutsuu. Ai miten niin ontuvat perusteet? Joo, ehkä me katotaan sit ens syksynä vasta sitä, minne satuin päätymään ^^

Rahalla ei ainakaan miun kohdalla ole merkitystä, kyllä sitä aina jostain elämiseen revitään. Ja opiskelijaelämä karaisee aika äkkiä, etenkin jos tuet jää pariksi kuukaudeksi puuttumaan Kelasta johtuvista syistä ;) Eri asiahan sitä ois sit lähteä jos ois rikas mamma/pappa betalar, se voi meinaan olla aika karu läksy oppia, nähty on niitäkin rassukoita.

Heltsun mailiin viitaten kiitos sivuista, päivittelen ne myöhemmin sivuille, nyt on mailin kanssa vähän kränää -.-

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   30.12.09 21:45:39

VRER:n kalenteri päivitetty..

Mäki oon laiska ja käsken teidän esitellä 1-polvisia lv-orejanne. Crimson Revengalle etsin siis sulhasta :P

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 21:51:31

Meiltä löytyy ainakin kaksikko L'O Pledge Pirate & Radical Frankenhooker

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   30.12.09 21:55:30

Meil ei oo kenellekään sopivia oreja ko lämpösistä noi paremmat on tuonteja.

Ainut 1-polvinen kärryheppa olis Roki, jolla on ihan superpäivittämättömät sivut. Ennätys muistaakseni jotain 15 tällä hetkellä. Ja onhan se kasvattajakruunun kakkonen ja siitä pitäisi (!) tulla hieno. :)) Mutta ei sitä kyllä jalostukseen uskalla tarjota.

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   30.12.09 22:08:56

http://virtpohjantalli.webs.com/ravit/301209.htm

Tulokset meidän tän päiväsistä raveista.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 22:13:47

Nuoret ainakin juoksi ihan nätisti, hyvähyvä ^^ Ja tulla napsahtipa kivoja voittojakin meille. Ja 9. lähdön kakkosryhmässä neloisvoitto, cool :D

Jeij, tajusin että voin pikkuhiljaa tapattaa tuolta noita vanhempiakin hevosia alta pois -> uusille tilaa.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 22:16:27

En uskaltanut lukea topsua, liikaa juttua opiskelusta että mua vois vaikka ysiluokkalaisena ruveta ahdistamaan kun ei ole MITÄÄN hajua mihin mennä. Lukioon mulla ei oikeastaan ole intoa pelkästään. Kaksoistutkinto eriasia.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 22:23:16

Eipä mennyt meilläkään huonosti :)

Nyt pistän pahan toiveen!
1-2 polvinen
kilpaillut
orlov-ori
siitokseen
Suvussa ei nimiä; Jan Iostream (/tämän vanhempia) tai Kwartira.

:D

Kaupan Desen 2010 vuoden ensimmäiset kasvatit!! OSTA täältä - kuvat luonnollisesti mukaan.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 22:28:50

Dese's Rikard ja Dese's Novacaine mullemullemulle!

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 22:32:02

Lokki muuten, mein nimissä kilpailee sellainen orlov kuin Maksim, miulla ei oo näemmä sille kuin kilpakalenteri (köh.. päivittämätön), että mitä me on oikein siitä hevosesta sovittu? En ainakaan bongannut sitä BIW:n sivuilta mistään, että mikäköhän se sit on :DDD

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 22:47:18

Simo, tota, nyt on tosi paha sanoa mikä tuo on :'DD Tarttis kai BIWin sivuille kirjautua ja katsoa löytyykö sieltä.

Ja jos sie haluat niin eiköhän Rikard ja Novacaine sulle lähde.

Byääää... must jotenkin tuntuu etten saa Repelle puhdasta suvukasta orlov-oria ennenkuin itse tuon sellaisen vanhempineen ja kilpailutan.. :(

Ehkä yhdistän tuota jenkkien tai ranskisten kanssa, tai kenties venäjäläisten (niinkuin niitä olisi).. äää, en mä halua.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 22:50:59

Ai Repelle etsit puolisoo, suloista. Mamman orlovimussukkakasvattirassukka <3

Tälle pitäis alkaa tehtailla varsoja. Jos ei löydy Maksimista sulta tietoa, nii se tekee mystisen vaihdoksen Coican varsaks ja tongin sille jostain orin ja tadaa, sulla on yksipolvinen ori Repelle :D Maksim on ihan kivasti juossutki ^^

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   30.12.09 22:56:55

Lokki, multa löytyis yks kuppanen orlovi, joka tosin on melko unohdettuna ollut ja hyvin vähän kilpaillut. Joskus hetken mielijohteesta sen ostin, eikä tuota ole poiskaan raaskinut myydä :) Sukua tosin on aavistuksen verran yli 2 polvea..

Tästä tuskin on apua, mut piti saada kirjottaa tänne jotain pitkän ajan jälkeen :D

Lähettäjä: Henna L. 
Päivämäärä:   30.12.09 22:59:54

Pohjantallin ravit jäi välistä ku olin tallilla viikon (metsässä ilman nettiä).

Tuosta VRER:n ravien järjestämisestä mullakin olisi sanani sanottavana. Harmittaa, kun niitä ei järjestetä kovinkaan ahkerasti. Itse pyrin tulevaisuudessa järjestämään ainakin ne yhdet VRER ravit kuukaudessa. Silloin ennen "vanhaan hyvään aikaan" oli tosiaan todella paljon VRER raveja, eikä villejä raveja arvostettu. En tarkoita etten villejä itse arvostaisi, minulle se nyt on se ja sama. Mutta VRER on kuitenkin se meidän oma ravijaos ja haluaisin itse ainakin pitää sitä hengissä. Ja joku sanoi ettei VRER:n raveistä "hyödy" mitenkään, niin saahan niistä rankingpisteet.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 23:01:41

Hei, toi Maksim on joku jolla ei varmaan ollut sivuja muutakuin mun tiedostoissa ja niille kävi huonosti kun kone meni lakkoon. :/ (se vois siis tehdä mystisen vaihdoksen :DD)

Löysin pari itselle jätettyä Wind kasvattia.. niitäkin vois kilpailluttaa kun vaan saan BIWin tai sen seuraajan pystyyn taas.

Kukaan ei muuten sanonut mitään pelkästään venäläisille ja orloveille järjestettävistä raveista, eihän se väärin ois? :D Omiakun niissä ois suurinosa..

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 23:02:40

Päivänsäde, ei Repe halua kuppaa! ;'DDD mutta näyttäisiks? (:

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   30.12.09 23:04:18

Lokki -- Lähtisköhän Slow Drain Kindiin?
Nyt kyllä täytyy sit rakentaa muutama karsina lisää, mun ei pitäny enää ostaa hevosia : D

Simon orit harkinnasta astutusta ajatellen :>

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 23:05:07

No löytyykö Lokilta oria Coicalle? Maksim tykkäis olla kiva orhipoika ja onhan se jo nytkin (5v 15,8a/2100m) ja muistaakseni ainakin kohtuullisesti pärjäilee :D

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   30.12.09 23:06:44

Lokki, no ei sillä oikeesti kuppaa ole, mut yritin vaan kuvata sitä mahdollisimman totuuden mukaisesti :D

Tässäpä tämä, oisin halunnu päivittää sen sivut ensin, mut websi ei suostu yhteistyöhön mun kaa :/ Mulla lienee arkistoissa sille jonkun verran kisoja lisää..

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 23:07:04

Heltsu, mikä ettei :) sivuja mulle sitten vaan.

Simppa, ainiin se ori.. ääh, ei mulla oo :(

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 23:08:46

Noh, pitää tuoda nopsaan ulkomailta joku komia orhi ja sit kilpailuttaa sitä. Voisin tehä Maksimille huomenna sivut ja näytellä sitä, niin voit sit kuolata sitä :D

Päivämäärä:   30.12.09 23:11:44

"Lähettäjä: Paula K.
Päivämäärä: 30.12.09 18:13:38

Shavo > Sehän se oli mullakin sillon ko tonne menin. Myöhemmin vaan tajus sen, että ei sitä oikeasti halua lappaa paskaa koko loppuelämää 24/7 sellasella palkalla et just ja just elää. Tosin sit ko ois koko ajan töissä, ei tarviis rahaakaan mihinkään."

Vaikka sinusta ei välttämättä olisi paskan lappaajaksi, ei se tarkoita, etteikö se ammatti sopisi kenellekkään muulle, esimerkiksi joillekin meistä ;)
Itse olin kesällä pari viikkoa auttelemassa ravitallilla kun toinen omistajista oli muualla. Ne olivat tosi mukavia aikoja, tykkäsin aivan älyttömästi.
Lisäksi olen kys. tallilla käynyt muutenkin auttelemassa, ja hoidan kolmen hevosen tallia nyttenkin. Eihän se siis oikeaa tallityötä vastaa, mutta kaikki vesien vaihdosta paskanlappaamisen kautta loimien laittoon ja pois ottamiseen kun mulle mieluista hommaa :)
Ja vaikka noilla on +30 hevosta, mulla meni vain noin tunti, joskus puolitoista, kun putsasin kaikki 24 karsinaa, että ei se kyllä paskan lappaamista ole 24/7. Ennemmin teen ruumiilista työtä, kun istun sisällä kahdeksan tuntia päivässä :)

Toiset ei tahdo rikkauksia, toisille riittää että saa tehdä työtä josta pitää ja saa sen verran palkkaa, että elää ^^ Mä en tarvi hienoa omakotitaloa jonka edessä on porche, kolmea kultaista noutajaa, rikasta miestä ja uusimpia kodinlaitteita. :)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 23:14:35

Päivänsäde, ainakin HEMMETIN komia on <3 jos meinaat joskus myydä niin mulle, kiitos :DD Mutta taitaa olla ainakin toistaiseksi hieman liian vähän kilpaillut Repen makuun. :D

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   30.12.09 23:23:41

Lokki, herra kiittää ja kumartaa :D Sillä on nyt tarkoitus kilpailla, kun vihdoin mulla on aikaa ja innostusta. Oli tarkoitus joskus ostaa tammakin sille, kun kuvatkin olis, mut eipäs oo vielä sopivaa sattunut kohdalle. Periaatteessa tuo kyllä joutais myydäkin, kun en mä varsinaisesti sillä mitään tee..

Lähettäjä: Henna L. 
Päivämäärä:   30.12.09 23:45:44

Shavo: "Ja vaikka noilla on +30 hevosta, mulla meni vain noin tunti, joskus puolitoista, kun putsasin kaikki 24 karsinaa"

Herssilei, sinä oot kone!! Tule heti tänne lappaan paskaa. Ite puhistin tänään nuo 10 karsinaa (+ puhtaat purut + lattiat lakasin) ja kesti noin 1,5h :D No mulla on kyllä joka ikinen lihas ihan jumissa ku eilen ajeltiin vähän kelkalla ja tehtiin heinähommia.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 23:50:27

Mulla menee meidän 11 karsinaa puolessa tunnissa viiva kolmessa vartissa :DD

Päiväsäde, jos et herralla mitään tee niin mulle voit sen ainakin puoliksi myydä = minä voin kilpailuttaa ja näin jne. jos sinua ei inspaa.

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   30.12.09 23:53:42

Lokki, tuohan olis hyvä idea :) Mun ei tarviis luopua siitä kokonaan ja säkin saisit sen periaatteessa itselles :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   30.12.09 23:59:31

Päivänsäde, jepps :) Jos käy niin minä voin tehdä sille sivut, jonne mun olisi helpompi päivittää startteja ym. Onko sulla jtn ikääntymistä ollut? vai antaako mennä kuten mun muutkin hevoset sekaikääntymisellä? (:

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   30.12.09 23:59:36

Maksim sai siis tuonti-isukin ja nyt mulla on TAAS yks kilpailutettava lisää -.- Maksimi on nyt siis yksipolvinen orlov-ori, kaikkeen se virtuaaliheppakin ehtii päivän aikana!

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   31.12.09 00:01:19

Voi simoa, kaikkee se mun (ja tottakai itsensä) eteen tekee :( :D Otatko sie Rikardon ja Novacainen?

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 00:02:16

Joo otan tietenkin. Mietin tosin viel tuota ranskiksen sukupuolta /&nimeä mut härötän sinnuu sitten :D

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   31.12.09 00:06:12

Lokki, tee vaan sivut sille, mä oon niin laiska noita päivittämään :) Mitään ikääntymistä mulla ei ole ollu käytössä, eli ihan satunnaisesti ikääntyvät. Tuo on nyt kisannut muistaakseni joku 5-6-vuotiaana.

Mä kaivelen ne sen loput startit vaikka huomenna sulle sitten :)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   31.12.09 00:06:38

Simo saa ihan vapaasti vaihtaa niitä, orille kuvaksi ottaa sitten tämän ;)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   31.12.09 00:08:19

Päivänsäde, jees, tehdään herrasta vaikka 8 vuotias nyt. :)

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   31.12.09 00:23:33

Lokki, asia selvä :D Laitteletko mulle maililla uudet sivut sit, niin saan seurailla herran elämää :)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   31.12.09 00:23:50

jos huomenna pitäs datispäivän kun mua ei sittenkään kutsuttu minnekään ja päivittäs kaiken.

mitä tänne kuuluu?

Päivämäärä:   31.12.09 00:47:55

"Lähettäjä: Henna L.
Päivämäärä: 30.12.09 23:45:44

Shavo: "Ja vaikka noilla on +30 hevosta, mulla meni vain noin tunti, joskus puolitoista, kun putsasin kaikki 24 karsinaa"

Herssilei, sinä oot kone!! Tule heti tänne lappaan paskaa. Ite puhistin tänään nuo 10 karsinaa (+ puhtaat purut + lattiat lakasin) ja kesti noin 1,5h :D No mulla on kyllä joka ikinen lihas ihan jumissa ku eilen ajeltiin vähän kelkalla ja tehtiin heinähommia."

No noilla hevoset oli tosi vähän sisällä, sellaiset 4-5h päivässä sisällä. Ja olivatkin sitten, kun eivät nököttäneet sisällä vaan laitumilla ja tarhoissa ;)
Ja kun purua oli sopivasti eikä liikaa, ja sieltä vaan napsas aina lannat + kuset pois reippaasti niin ei siinä kauaa nokka tuhissut :P

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   31.12.09 01:04:20

Auttaa saa ;)

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   31.12.09 02:28:03

http://virtpohjantalli.webs.com/ravit/301209.htm

Tulokset meidän tän päiväsistä raveista.

Miksi kummassa meidän 5v ja 6-vuotiaat päätyneet 4v lähtöön? Ilmoitettiin kyllä yli 30,0 aikaisiin...

käsken teidän esitellä 1-polvisia lv-orejanne. Crimson Revengalle etsin siis sulhasta

Reilu puolitusinaa 1-polvista tarjolla; GT Inspiration, Conartist Yep, Sure Thing, Chevalier Yep, Geronimo Yep, Jacques Loisto (viimeisiä pakasteita viedään, ei saa enää kauan) & Raymond Brave.

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   31.12.09 09:31:24

ÄÄKS, mulla on ilmiselvästi parannettavaa tässä tallin siivouksessa :D Mulla menee varmaan 1,5h ainakin 16

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   31.12.09 09:33:01

Hiton höttö!

No, mulla menis ainakin 1,5h siivota 16 karsinaa :D AINAKIN! Tosin osa karsinoista on oljella mutta silti.. Mä en ole kauhean paljon "päässyt" siivoamaan viime aikoina, mutta enköhän mä jossain vaiheessa pääse tekemään työtäni kutsumusammatissani :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 10:32:22

Uaah. Jacques Loisto on nam. Onneksi minulla ei ole sopivaa tammaa :D Niin ja se ja tämä ja tuo... Ääää!! Varsakanta vaan leviää käsiin. Ajattelin päästä jopa vähän vähentämään, mutta sitten ei raaski myydä mitään varsoja pois. Pitää kai ensin teettää varsat ja pistää kaikki karusti myyntiin ja sitten miettiä että mitkä menee kaupaksi ja mitkä jää itselle. Eikös ole hyvä sotasuunnitelma?

Pitäisi ettiä suomenhevosille orit, saisikohan sen tehtyä niin ettei tulisi paljoa ylimääräisiä päähänpistovarsoja :D Jos vaikka listaisi tammat ja sukuvaatimukset ja sitten voisi käyttää niitä päähänpistoja edukseen. Ja joka tapauksessahan nää on sitten vasta syksyllä aikaisintaan radoilla, niin eihän mulla VIELÄ ole sitä ongelmaa (vasta syksyllä...).

Niin, ja kuka haluaisi korjata miun koneen/koneet? Alkaa pikkuhiljaa ahdistaa kun kuvavalikoima huutaa tyhjyyttään ja koneen korjausta vaan lykätään ja lykätään ja raveihinkaan ei jaksa nyt pimeällä mennä ja öääh.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   31.12.09 11:57:23

Shavo > Juu en mitenkään tarkoittanut yleistää, jos tykkäät siitä niin mikäs siinä. :) Ja kyllä mäkin ihan mielelläni teen tallia ja vaikken palkallista tallityötä ole tehnytkään, olen sitä kuitenkin ihan täyspäiväsesti työssäoppimisissa ja muissa tehnyt. Ja voisin hyvin mennä johonkin kivalle ravitallille töihin vähäksi aikaa, mutta loppuelämän ammatiksi en sitä kuitenkaan halua. Ja kuten joku taisikin jo aikaisemmin sanoa, se on fyysisestikin niin raskas työ, että ei sitä eläkeikään saakka jaksa tehdä, vaikka ei sen enempää rahaa tarvitsisikaan.

Mutta nyt mä en sano tähän asiaan enää mitään, koska mun sanomiset tajutaan ihan väärin. :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 12:15:30

RAVILISTAN RAVURIÄÄNESTYS 2009

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   31.12.09 12:39:38

Jee, kattoo jos vaikka uskaltaisin jonkun meidän hummista ilmoittaa. Ehkä Vauhtiraidan ainakin...

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 12:53:55

Paula K., kyllä sinne voi ilmoittaa niitä muitakin :D Itekin aina ilmottelen kaikki kurjimmatkin :D

Olisikohan kenelläkään nimiehdotuksia tammavarsalle (i. Fire's Hercule, e. I Can Dan)? Nimen eteen tulee kasvattajaliite MF, ja varsasta tulee super :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 13:42:47

Hopleti hopleti hoplaa. Uppispuppis, ylös tie vie.

Ravitulokset (22.12.) voisi väsäillä tänä iltana - anteeksi taas viivästyminen, olen laiska tyhmä aasi jonka voitte ampu... ja sitten parit ravit ensi vuodelle jaaöö. Mitäs vielä. Mietin jo vakiravien pitämistä kerran kuukaudessa, mutta pitää vielä miettiä ajankohdat. Saisipahan ainakin omat juoksemaan jossain, jos muut eivät osallistu :DDD

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   31.12.09 15:53:36

hmm.. uskaltaisko Fiaskon ilmota ponisysteemiin.. eeei kyllä ehkä..

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 16:03:06

Mikä teitä pelottaa?

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   31.12.09 16:07:09

Mitä ihmettä, luulin eilen lähettäneeni tän viestin mutta ei sitten näköjään.
Eli Heltsulle olisin ehdottanut 1-polvisia lv-oreja Great Britannia ja nuoremmat vielä kisaavat herraskaiset Tierra's Chaos ja Mischievous Mike.

Myös muille oreja kyseleville - Lunedin jalostusorit ovat käytettävissä ja vielä kilpailevat hevoset ja ponit ovat rajoitetusti käytössä.

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   31.12.09 16:07:33

se ettei mun hepa oo kivoja? :'D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 16:13:00

Rasse, on ne.

Miten miust tuntuu että käytän joko Yep-oreja tai Luned-oreja. Pitäisi ehkä vähän monipuolistaa valikoimaa, kohta oon taas ihan sumpussa.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   31.12.09 17:33:23

On se muuten jännä että Dese on kohta ollut 3 vuotta pystyssä ja mitään en ole siinä ajassa saavuttanut. Yksikään hevonen ei ole voittanut mitään suuren suurta. Mutta empä minä ole mitään suurempaa tavoitellutkaan. (:

Onnellinen olen että varsat menee kohtalaisesti kaupaksi ja ihmiset tietää Desen ja mut. :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 17:39:57

Lokki, kyllä se tunnettuuskin on saavutus! Ja ehtiihän tässä, vielähän sie kuitenki vheppailet viel kiikkustuolissa eläkkeelläkin :D

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   31.12.09 17:42:48

ei oo minunkaan kopukat koskaan mitään voittaneet. + Draven on vielä aika tuntematon ihmisten keskuudessa... se siitä sitten siis. :---D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   31.12.09 18:05:40

Simo, onhan se, siitähän mie oon hiton ylpiä.. mutta sekin tunnettavuus on kai tämän topiikin sisällä.. :D

umi., Mutta sie olet itse julkkis! :D ainakin mun mielestä, sulla kun on niin hienoja kylmäverisiä.

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   31.12.09 19:43:31

Hmm kai meiltäkin vois jonkun kopukan laittaa ravigaalaan..

Hyvät uudet vuodet raviväelle :) Toivottavasti uusi vuosi tuo tullessaan uusia raviharrastajia ja kaikkea muuta mukavaa :>

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 19:48:18

Huomhuom, Ravigaala on sitten asia erikseen, se on VRER:n järjestämä ja Ravilistan ravuriäänestys on sitten foorumin oma sähellys.

umi. kyllä tunnetaan eritoten kylmäverisistään, että kyllä siut jostain tiedetään :D

Lokki, mutta kenenkä muun tarvitseekaan tietää siut ku meidän? :D

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   31.12.09 19:48:53

Ravigaalaan ku siis ravilistan äänestykseen :'D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   31.12.09 20:01:22

Heltsu, sitä se vanhuus teettää :DDD

Miulle alkaa iskeä varsotuspaniikki, kun pitäisi saada kopuja pois päiviltä... Iik.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.