Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sinulla RBSH? Oletko harkinnut ostavasi 2

Lähettäjä: aavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 16:45:54

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=636433&t=636433
Edellinen :) Lisää keskustelua vain!

Re: Onko sinulla RBSH? Oletko harkinnut ostavasi 2

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   29.12.09 16:49:34

Onkohan mun nyt pakko tehdä viimein se päätös, että siirrän suurimman osan Sárgan hevosista Djoehemiin ja jatkan kasvatusta siellä? Koska se nyt on huomattu, ettei Sárga noin omana tallinaan tuosta enää nouse, mutta en kuitenkaan haluaisi lopettaa RBSH:n kasvatusta.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 16:51:57

"Olen perustanut uuden yhdistyksen pitämään RBSH-kasvattajista huolta, tervetuloa tutustumaan Virtuaaliset Russian-based Sport Horse -kasvattajat - eli RBSH-K -yhdistykseen!

Olen listannut joitan kasvattajia sivustolle. Jos et missään nimessä halua, että talliasi mainitaan tuolla, niin ilmoita. Jos taas tallisi puuttuu listalta, ilmoita.

Sivustolta löytyy myös keskeneräinen lista kautta aikojen palkituista RBSH'sta, budjonnyistä yms. Jos sinulla on tiedossa joku hevonen listaa varten, ilmoita.

RBSH-K on jatkoa pitämälleni ViVeHe -yhdistykselle, mutta pienin muutoksin. Tahdon yhdistyksen jatkavan siitä, mihin RBSHY aikoinaan jäi.

Tutustuthan, varsinkin jos harkitsen ostavasi RBSH:n, artikkeleihin etusivun alalaidasta. Sieltä löytyy toki myös mielenkiintoisia, vanhoja artikkeleita vanhoillekin kasvattajille.

Talven mittaan tullaan varmasti näkemään, mihin suuntaan RBSH-K:n toiminta lähtee. Alustavasti voin teille luvata ainakin NJ:n näyttelyitä sekä kasvattajapäiviä."

Ylläpitäjä suunnitteli yhdistykselle kovasti toimintaa joululomaksi, mutta toistaiseksi se on jäänyt vasta suunnitteluasteelle -minut soitettiin päivän varoitusajalla töihin, joka oli kyllä niin salama kirkkaalta taivaalta.

Löytyisikö kiinnostusta esimerkiksi valmennuksille? Millaisia valmennuksia niiden tulisi olla? Entäpä NJ-näyttelyille? VNT (en ole VNT:n toimintaan vielä edes tutustunut)?

Kertoilkaahan omia ehdotuksianne. Ja listatkaa myös omasta mielestänne tärkeitä kantaisiä ja -emiä, jotta saadaan kaikki yksiin kansiin.

Apua tarvitsen myös lopetettujen tallien esittelyjen tekemiseen. Virginia minulle jo laittelikin Marineasta tietoa, en ole ehtinyt vielä kirjoittaa niitä sivuille. Kiitos niistä tiedoista. :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 17:02:15

Shira, jos se siltä tuntuu. Muistathan että ostelin sulta niitä helmiä? ;D

MYYDÄÄN

Championtamma Yevaimm, s. 20.10.2007
i. Folie Fi Antoinétt (i. Jonnétt KRJ-I, KTK-II, YLA2, Jälk. lk B, e. La Sirene Folie Fi Nikita YLA3)
e. Jocelimm (i. Jerust, KTK-III, YLA3)
- Venäläisprosentti jotain, tosi hankala nyt miettiä. Melko matala kuitenkin?

Budjonnytamma Zojaimm, s. 30.04.2008
i. Jonnétt KRJ-I, KTK-II, YLA2, Jälk. lk B
e. Aikimm YLA2, KTK-II (i. Adrik SOV YLA3, e. Muscha YLA2)
- Upeasukuinen tamma

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 17:03:21

Jonnéttille toimiva osoite vielä.

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   29.12.09 17:11:02

aavistus, muistan joo. Djoehemiin siirtyy nyt sitten noin parikymmentä hevosta, lähinnä noita omia kasvatteja ja loput jäävät haahuilemaan Sárgan raunioihin :P

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 17:18:34

Shira, no hienoa. =) Yritän lähipäivinä tehdä sivuja hevosille, mutten lupaa olla mikään raketti tekemään niitä. :D

http://107steps.net/aavistus/rbshk/myytavat.html
RBSH-K:n sivuille tuli nyt myös myytävät hevoset.

Sitten minulla on sellainen söpistelyidea päässä: tahdon alkaa tekemään varsauutisia RBSH-K:n sivuille, eli minulle saa ilmoitella syntyneistä varsoista. Saa nähdä millainen urakka siitä sitten kehkeytyy, katselin juuri Il'yan tämän CAS-vuoden kasvattilistaa, olihan siellä muuten melkoinen määrä hevosia! :o

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 17:58:27

"Ei ole vielä täysin päätetty siitä, miten veriprosentit tulee laskea silloin, kun hevosen sukutaulussa on linkitettynä (yli) kolme polvea russian-based sport horseja. Sellainen ehdotus kuitenkin on heitetty ilmoille, että mikäli suvussa on kolme polvea puhtaita rbsh:ta, ei veriprosentteja silloin tarvitsisi enää laskea. Kyseessä olisi siis puhdas rbsh, ja veriprosentti silloin 100.

Joskus saattaa kasvattajillekin käydä vahinkoja, ja varsan venäläisveriprosentti onkin alle 25%. Tällaista hevosta ei pitäisi kutsua russian-based sport horseksi, vaan venäläisristeytykseksi. Risteyttämällä tämän hevosen isomman veriprosentin omaavan hevosen kanssa, saadaan kuitenkin puhdas rbsh, kunhan veriprosentti on yli 25. Eli myös venäläisristeytyksiä saa käyttää rbsh:n jalostuksessa, kunhan niiden kantarodut täyttävät polveutumisvaatimukset."

Polveutuminen -sivulle lisäsin tuollaisen tekstinpätkän, mutta en oikein osaa päättää, että otanko pois, sillä nämähän eivät ole virallisia tietoja.. Mitä mieltä olette?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 19:20:13

Muistakaa myös Immortelle Parkin blogi:
http://immortellepark.blogspot.com/

Sekä Ionicin tietysti:
http://ginahaltek.blogspot.com/

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   29.12.09 21:28:47

Zojaimm on myyty, Yevaimmistä voi jättää vielä tarjouksia.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   30.12.09 11:36:23

Kasvattajiin jos päästäisiin: Il'ya. Il'ya on toiminut vuodesta 2007 (ensimmäinen RBSH-kasvatti syntyi vuonna 2008). Omistajana toimin minä eli Taija (VRL-02465).

Il'yasta löytyy KTK-III palkinnolla palkittu RBSH-t. Anjelica. Tulosta en ole muistanut sivuille laittaa.

Lähettäjäcraky 
Päivämäärä:   30.12.09 11:38:18

Ei ole vielä, mutta olen harkinnut ostavani muutamia laukkahevosiksi, varsinkin risuestelaukkoihin :)

Päivämäärä:   31.12.09 19:38:48

craky, ne soveltuvatkin erinomaisesti risuesteille. Minulla on kolme risuestelaukkuria, tulevaisuudessa tulee olemaan lisää. :) Kiva jos joku uusi innostuisi rodusta laukkureina. :)

Taija, mulla on pitänytkin huudella sua. Lisäilen ja kiitos! :)

Päivämäärä:   1.1.10 13:42:01

uppista

Päivämäärä:   1.1.10 22:28:31

Hups. Meni tämäkin päivä kokonaan käymättä koneella (paitsi aamusta pikavisiitti). Mihin minun aikani on kadonnut? :S

Päivämäärä:   1.1.10 22:40:20

Onko muuten kenelläkään hevosia, joiden suvuista löytyisi vielä SZ Carolina tai Sydänyön Wiizl? Coloradoa kaipailisin omien hevosteni sukuihin, alkaa tuo tärkeä hevonen katoamaan suvuista. :(

LähettäjäKemiina 
Päivämäärä:   2.1.10 00:11:48

off / Aavi, Pikku-Vilma on nyt 18v.. :-)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   2.1.10 11:48:55

"100% RBSH? Venäläisristeytykset?"

Tuosta semmosen sanoisin, että ainakin itse kehottaisin merkkaamaan sen veriprosentin vaikka olisikin kolmessa polvessa RBSH.. Koska eikös RBSH kuitenkin ole ns. risteytysrotu? Ja paha sitten mennä laskemaan ja miettimään millä astuttaa hevosen, jos veriprosenttia ei ole laskettu.. Noh kaikki tyylillään, mutta itse aijon laskea prosentit oli niitä rbsh:ta kuin paljon tahansa suvussa, koska näin vältyn ei-RBSH:jen kasvatukselta :)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   2.1.10 11:52:02

Oletko muuten aikomassa järjestää kasvattajapäiviä? Tai orikatalogia?

Päivämäärä:   2.1.10 13:38:04

Taija, kuten tuolla sanotaan, on sellainen ehdotus vasta heitetty ilmoille. Jos neljännessä polvessa on esimerkiksi xx, alkaa olla jo tosi vaikeaa laskea nuo veriprosentit. En tiedä, miten käytännössä onnistuisi tämä, ettei veriprosenttia laskettaisi. Sellainen hevonen olisi sitten pakko vissiin astuttaa hevosella, jolla myös olisi vain RBSH'ta suvussaan.

Itse en suosi jalostuksessa sellaisia hevosia, joilla on pelkästään keksittyjä RBSH'ta suvussaan eikä sivuilla ilmoiteta, mistä nämä hevoset polveutuu. Mielestäni olisi hyvä, että RBSH'ta rekisteröidessä noudatettaisiin samoja sääntöjä kuin esim ratsuponilla, ettei rekisteriin hyväksyttäisi hevosia, joiden sivuilla ei ilmoiteta polveutumista.

Vähän polveilee nyt tämä kirjoitteluni. :D

Kasvattajapäivät ovat suunnitteluasteella, mutta yksin en ala kyllä kaikkea enää tekemään -sitä kerran yritin, eikä siitä mitään tullut. En sitten tiedä, mistä löytyisi tarpeeksi innostuneita järjestämään noita kanssani.

Orikatalogi on ihan hyvä ajatus, jos siitä ei tule vain tylsä linkkilista. Minulla oli ennen liikaa tekemistä jo siinä, että poistin linkkilistoilta kuolleita ja unohdettuja hevosia. Mutta jossain muodossa orikatalogi on varmasti hyvä ajatus.

Päivämäärä:   2.1.10 14:06:28

YHYYYYY! Metatron SZ'n sivut ovat kadonneet. :(

Hei olisiko mitään ideaa alkaa keräämään ihan kunnolla noiden kantavanhempien osoitteita tuonne samaan tapaan kuin akhalteke-yhdistys ylläpitää sitä kadonneiden hevosten listaa?

Päivämäärä:   3.1.10 12:09:27

Areskin on hukassa. Voi plääh. :(

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.1.10 16:39:16

Kemiina, oi ei, en huomannut viestiäsi!
ISOT ONNITTELUT!! Oliko rankat bailut? :D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.1.10 17:04:41

Myytävänä vaikka ja mitä venäläisiä:
http://107steps.net/aavistus/park/tammat/astutuskalenteri.html

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   22.1.10 23:25:16

onko sivut päivittämättömät vai oletko jo unohtanut lisätä Il'yan ja Anjelican listalle? :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.