Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sinulla RBSH? Oletko harkinnut ostavasi?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:03:59

Olen perustanut uuden yhdistyksen pitämään RBSH-kasvattajista huolta, tervetuloa tutustumaan Virtuaaliset Russian-based Sport Horse - eli RBSH-K -yhdistykseen!

Olen listannut joitan kasvattajia sivustolle. Jos et missään nimessä halua, että talliasi mainitaan tuolla, niin ilmoita. Jos taas tallisi puuttuu listalta, ilmoita.

Sivustolta löytyy myös keskeneräinen lista kautta aikojen palkituista RBSH'sta, budjonnyistä yms. Jos sinulla on tiedossa joku hevonen listaa varten, ilmoita.

RBSH-K on jatkoa pitämälleni ViVeHe -yhdistykselle, mutta pienin muutoksin. Tahdon yhdistyksen jatkavan siitä, mihin RBSHY aikoinaan jäi.

Tutustuthan, varsinkin jos harkitsen ostavasi RBSH:n, artikkeleihin etusivun alalaidasta. Sieltä löytyy toki myös mielenkiintoisia, vanhoja artikkeleita vanhoillekin kasvattajille.

Talven mittaan tullaan varmasti näkemään, mihin suuntaan RBSH-K:n toiminta lähtee. Alustavasti voin teille luvata ainakin NJ:n näyttelyitä sekä kasvattajapäiviä.

Alle otan mielelläni kommentteja.

Re: Onko sinulla RBSH? Oletko harkinnut ostavasi?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:05:28

No niin ja ihan kamalasti kirjoitusvirheitä. Koettakaa selvitä niistä. =D

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   3.12.09 22:09:56

Hei kiva tämmöinen (: Täytyy jossain kohtaa änkeä Vivern kasvattajalistoille mukaan, mutta toistaiseksi ollaan ehkä vähän liian alussa siihen.

Saako tuonne toiminta-alueelle ilmoittaa omia kilpailuja? Vivernissä nuo pikkujoulun RBSH-näyttelyt olis tulossa tämän kuun aikana, jos yhdistyksen sivujen kautta mahdollisimman moni löytäisi mukaan.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:12:03

feiarth, totta kai saa ja meinasin jo linkittää nuo näyttelyt sivuille. Laitankin ne saman tien. :)

Lähettäjäroy (lk) 
Päivämäärä:   3.12.09 22:12:54

Mie oon tuomassa itelle rbshtä parhaillaan, herra on tosin ruuna, mutta muutaman pakaste on kyllä :3

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   3.12.09 22:12:58

Hieno homma (:

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:15:56

roy, hieno homma! :) RBSH-harrastajia ei koskaan ole liikaa.

Lähettäjäroy (lk) 
Päivämäärä:   3.12.09 22:19:03

aavistus, jep, oon vaan kahen vaiheilla että tuleeko herrasta ori vaiko ruuna :--D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:21:39

roy, hommaa ori niin ei jälkikäteen harmita. :)

Lähettäjäroy (lk) 
Päivämäärä:   3.12.09 22:24:29

aavistus, jep :) Vielä herran ulkoasun kun joku koodaisi niin oisin häpihäpi, just kirjottelen hälle luonnetta. Sen jälkeen vielä suvun keksiminen + selvitys suvusta, niin Allupallon sivut olis valmiit ja pääsis rekkaamaan VRL:n tauon jälkeen ja sit sen jälkeen kisaamaan.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:25:09

Onko sinulla täytettävää kantatammoja ja -oreja -kohtaan polveutuminen -linkissä?

Jos tiedät tai olet omistanut jonkun hevosen, joka ehdottomasti pitäisi tuonne linkittä, mainitse siitä minulle. Itse aion ainakin liittää mukaan oman tallini kantatamman Muschan, vaikka sitä ei muut olekaan tunnustanut. Siitä lähtee vain lähes jokainen linja Immortelle Parkissa.

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   3.12.09 22:27:03

Kasvattajiin vois listata Afanasiyn (http://afa.atspace.com), tauolla mut palailee kyllä jossain vaiheessa.. :) Tuonkin kanssa tauko nyt venynyt pari vuotta, vasta palasin Lacrisian kanssa (olen siis Enni) =D

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   3.12.09 22:28:03

Uuu ja KRJ-I palkittuihin Broganétt, http://afa.atspace.com/broganett.html
Vai pistänkö maililla?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:30:49

Cilla, listattu on. =) Mietinkin, että jotain unohtui varmasti. Olen juu huomannut että Lacrisia on palannut, se on kiva juttu. =) Ja ollaan vielä tavallaan "naapureita". :D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:31:37

Cilla, ei tarvitse laittaa. Broganéttin olisin todennäköisesti listannutkin, kun omissa hevosissanikin sen jälkeläisiä. Kiitos. :)

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   3.12.09 22:32:09

Heh joo, sama hostaaja huomasin itsekin äsken =D
Mä en kehtaa pistää pois noita hevosia kun innostus on nyt tosiaan palailemassa, harmittais sit kuitenkin kun saan aikaiseks Afan kanssa jatkaa et ei olis enää noin huippuja hevosia..

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   3.12.09 22:33:09

Ai on vai? Broga on muistaakseni rekisteröity VRL:ään, mikäli sinne rekisteröit omia hevosias. En oo ihan perillä (nolottaa..) sen jälkeläisistä, tuolla on vain yksi listattuna.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:34:12

Haa täytyy muuten ainakin La Traviata kanssa lykätä jossain välissä tuonne kantavanhempiin. :) Tai Broganétt. Kyllä sekin jo ansaitsisi sinne päästä. :D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:36:34

Mun ensimmäisen RBSH:n isä on Broganétt. :D http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/faridimm.html
Sivut tosi sekaisin kun en ole saanut tehtyä muistosivuja kuolleille hevosille.

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   3.12.09 22:39:04

Faridimm onkin se ainokainen mikä löytyy Ropen jälkeläislistasta =D Heh!

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:41:44

Cilla, on sillä muitakin jälkeläisiä, mutta en vaan muista että missä. :S

http://www.virtuaalihevoset.net/hevoset/hevonen.php?nro=52417 Tuon emän emän emän isä on Broganétt. Ja http://www.virtuaalihevoset.net/hevoset/hevonen.php?nro=52516 tuon isän emän isä. =) Ja olen 100% varma, että Broganétt löytyy muidenkin kuin minun hevosteni suvuista.

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   3.12.09 22:42:11

Hieno idea ja kiva nähdä noita kantahevosia esiteltynä. Huomaa että olet todellakin perehtynyt noihin linjoihin :) Näkisin mieluusti myös kasvattajien esittelyjä, varsinkin niiden alkuaikojen kasvattajia, kuten Marinea, Quiero/Zeni, Angelniemi, Rainy Days ja ketähän muita oli mukana myös...
BTW, minun VRL-tunnukseni on 02702

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:52:10

Virginia, ISO kiitos. =) Länttäsin tuonne myös tuon sinun kirjoittaman artikkelin RBSH:sta, kun löysin sen web.archiven avulla. :) Suunnitelmissani onkin tehdä juuri tuollaisia esittelyjä tuonne, jotta uudetkin harrastajat tietäisivät, kuka oli esimerkiksi Riimi tai mitä Marinean Virtuaalisiittolassa tapahtui. :D Ainoa ongelma tässä tulee se, että geocities katosi taivaan tuuliin, joten esim. RD'n tai Kinshipin kasvattilistoja ei tahdo löytyä. Harmittaa, kun esim. Ledikin sivut ovat poissa.

Hyvä kun muistutit tuosta Angelniemestä, se oli kokonaan unohtunut.

Olen nuo VRL-tunnukset listannut tuonne siltä varalta, että jos jonkun kasvattajan sivut joskus katoavat, saa jotain osviittaa kasvateista esim. VRL:n rekisteristä. Tällä hetkellä kuitenkin luotan enemmän hevosmaailma.netin pysyvyyteen kuin VRL:n. :D Kiitos kuitenkin. :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:54:30

Voinko muuten linkittää VATY:n tuonne sivuille? En viitsinyt alkaa akhal-tekejä enää sotkemaan tähän yhdistykseen, sillä minusta tuo VATY riittää niille vallan mainiosti. :D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 22:58:56

Mitenhän minä löytäisin nuo Riimin hevosten tiedot, tahtoisin hänen KERJ-palkitut muistaa tuolla palkittujen sivuilla. :S Onneksi on web.archive, se on tallentanut aika paljon noita Rainy Daysinkin sivuja.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   3.12.09 22:59:37

Lähettelen Il'yasta ja Il'yan palkituista RBSH:sta tietoa tonne kuhan sivut vaan rupeisivat taas toimimaan :) Hyvä tälläinen yhdistys!

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 23:07:47

Taija, hienoa ja kivaa saada vähän laukkureistakin jotain informaatiota. =)

hihii, löysin webarchivella vaikka mitä hauskaa:
http://tinyurl.com/yjfxkkn

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   3.12.09 23:10:48

Äh, se ei sitten toiminut. Mutta siinä oli AG:n kasvattilista. :) Samoin löysin myös Marinean Virtuaalisiittolan sivut vielä.

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   4.12.09 00:22:45

Kaikki RBSH-ihmiset (ja muutkin, jos vain on mielipide asiasta), kirjoitin juuri blogiin RBSH:ista ja heitin loppuun kysymyksen teille kaikille. Vaadin vastauksia.

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   4.12.09 00:24:58

Aavistus, jos ikinä tarvitset mitään tietoja Marineasta ja netistä on jotain kadonnut, niin minulla on vielä olemassa melkein täydellisinä Marinean kaikki sivut. Eli ihan mitä tahansa tietoja tarvitsetkin, niin kysy pois.
BTW, joitain vanhojen hevosten sivuja olen ladannut nettiin ja linkkejä löytyy täältä. Ei siellä kyllä ole toistaiseksi kuin muutama vain.

Lähettäjä: aav. 
Päivämäärä:   4.12.09 11:37:54

Kävin kommentoimassa. :)

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   4.12.09 12:39:03

Joo itseasiassa musta on niin hauska kun oon joillain RBSH-talleilla hevosia selaillut, niin Broga löytynyt toisesta ja kolmannestakin polvesta joillain =)
Orihan on esikantakirjattu (en ymmärrä miksi VRL:n sivuilla on esiktk 0p, tietäiskö kukaan mitä se meinaa?) ja kantikseenkin se kerran ilmoitettiin, mut tuloksia en ole löytänyt mistään. :S

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   5.12.09 12:27:21

Cilla, muistan kun Broga oli hevosktk'n tilaisuudessa, juuri ennen kuin hevosktk lopetti toimintansa piiiiitkäksi aikaa. :)

Itse en ole saanut aikaiseksi yhtään oria, josta oltaisiin oikeasti kiinnostuneita tallin ulkopuolellakin. :/ Kai se on se kun minulla ei ole huippulaadukkaat kuvat hevosilla eikä kilpailutuloksetkaan huimaa päätä. :/

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   5.12.09 20:28:36

Hei haluaisiko joku vähän kertoa Marineasta ja Angelniemestä minulle, itse en hirveästi tiedä ko. tallien historiasta kun en silloin ollut vielä virt.maailmassa.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   5.12.09 23:17:09

Jiihaa olen saanut tutustua ihan uusiin kasvattajiin tässä tämän topikin myötä. :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   5.12.09 23:19:25

Olen luvannut olla kasvattamatta näitä. :D Jotenkin tuntuu että se on vaan yks normaali tylsä puoliverirotu, joskin nimi on vaikee kirjottaa. :D Mutta katotaan jos joskus erehdyn. :D

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   5.12.09 23:25:36

Tämän kautta voisinkin löytää tammalleni oriin :) Astutettava tamma olisi DOTA' Tamara joka on ollut voitokas GP-kouluradoilla, suvusta löytyy AD Fletcher joten myös BDJ Arwen sekä vielä Yarinétt - joten vähän erisukuisempi ori hakusessa :)

Orilta toivoisin jotain kilpailumenestystä ja 2-3 polvea sukua :)

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   5.12.09 23:28:30

Cilla, esiktk 0p tarkoittaa että on hyväksytty mutta koska esikantakirjassa ei annettu pisteitä niin siinä lukee 0p. :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 10:39:57

heiskä, katsele jos meiltä löytyisi sopivaa oria: http://107steps.net/aavistus/park/orit/hevoset.html
Tällä hetkellä suurin osa oreista on kyllä vielä melko nuoria tai kilpailemattomia.

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 10:41:33

hyena, tack :) Mä nimittäin ihmettelin just tuota 0 pistettä, et onkohan se nyt esikantakirjattu vai ei =D

Nyt joku vois ottaa multa vuokralle hyväsukuisia ja käytöksisiä RBSH-hevosia, anyone?? :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 10:52:08

Cilla onpa muuten pikkusen helmi tuo Afanasiy Anushka. Oi ja sulla on tuo La Siréne Don-Lumica. Mietin kovasti että minne se on oikein joutunut. Eikö se saanut RBSHY-Kuman joskus rakenteensa puolesta?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 11:00:30

Tiedätkö kun mä en tosiaankaan tiedä! =D Ehheh.. Don-Lumican taisin ostaa kasvattajalta FVP:n puolella jos oikein muistan. Ota Anushka, nimellisesti mun omistajuudessa mut voit kyllä tehdä mitä haluat kunhan et kuoppaa! Noista on tullu mulle niin rakkaita et en raaski myydä.. Tosin Natashyan myin uudelle RBSH-tallille (Vivern tais olla nimi), mut se oli poikkeus koska linjat tarvitsee uusia nimiä ja Nataa en ollut pahemmin käyttänyt. Mulla olis kans kasvatteja myynnissä jos kiinnostaa ;)

http://afa.atspace.com/jalostus.html
Tuolla olis kolme kipaletta myynnissä, sukupuolia ja nimiä on mahdollista vaihtaa. =) Ja siis vuoden 2006 tuotoksia.

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 11:03:07

Blaah mä ostin Don-Lumican Riimiltä, en kasvattajalta. tais olla samaan aikaan ku Rustika, Calimera ja Elysekin meille muutti. =)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 11:03:52

Vuokraisin todella mielelläni tuon Anushkan ja varsa Natashya x Ornament Zeni kiinnostaa paljon, ja Don-Lumicasta haluan kanssa varsan! :D

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 11:04:59

Vuokraa vaan, ja varsa voi myöskin lähteä sulle. :) Nimiehdotuksia? Haluaisin nimen eteen kuitenkin liitteen Afanasiy, jos sopii. Miskastakin saa varsoja, oma tammasi vai meiltä joku?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 11:07:10

Hmm hmm. Täytyy selailla vähän taas noita venäläisten nimien sivuja. :D

Katselen onko meillä sopivia tammoja.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 11:10:44

Kävisikö se varsa tammana ja nimeksi Afanasiy Albina?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 11:11:34

Jees, ilmottele vaikka tähän ketjuun. Tai periaatteessa jos käytät omaa tammaasi, niin mulle riittää et ilmoitat sit kun varsa syntyy/on syntynyt sen sivujen osoitteen.
Tarkoituksenani on rekisteröidä Miska, eli se löytyy jossain vaiheessa myös VRL:n rekisteristä (laiska mä..)

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 11:12:13

Varsan nimi on OK, ilmoita osoite kun kerkiät. =) Mä jossain vaiheessa päivitän noita Afan sivuja.. :D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 11:25:10

Kävisikö astutus Miskalla esim. Immortelle Arishalle (http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/immortellearisha.html) tai Fidelia BHE:lle (http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/fideliabhe.html). Viimeisen vanhemmat ovat kilpailleet laukoissa, mutta tamma itse on pärjännyt loistavasti kansallisilla radoilla kentässä ja esteillä.

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 11:43:21

Sopii hyvin. =)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 14:33:45

Hmmm taidan Fidelialle teettää nyt varsan, kun se on jo kansallisella tasolla eikä sillä ole ainoatakaan varsaa vielä. Meillä tamma kantaa noin 11 viikkoa, joten varsa syntyy ensi vuoden puolella. Ilmoittelen sivuja sitten.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 16:10:51

Cilla muuten miten tuon Anushkan ikääntymisen kanssa jos tahdon kilpailuttaa sitä?

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   7.12.09 16:52:00

aavistus. - Stanimir Yél oli kiva, mutta taitaa olla niin nuori ettei astu vielä? Siinätapauksessa voisiko ori Nicimm astua?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 16:56:01

heiskä, sivuilla on väärät tiedot Stanin ikääntymisessä. Oikeasti ori on yli 8 vuotias. :P Että aivan hyvin voi astua. ;) Myös Nicimm on totta kai käytettävissä. Tosin, en jaksa alkaa nyt laskemaan noita veriprosentteja, kun suvut ovat sen verran pitkiä. :D

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   7.12.09 17:05:44

aavistus no jos Stan onkin 8-vuotias niin siinätapauksessa käytän sitä :) Varsan tulevaisuudesta ei vielä tarkempaa tietoa, voi olla että jää minulle :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 17:13:55

heiskä, minulle saapi sitten ilmoitella. Pääasia on kuitenkin, että varsa rekisteröitäisiin ja isäksi Stan, jotta sivut näkyvät VRL:n profiilissa. Ettei varsa ainakaan katoa. :P

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 19:16:23

Pikkuinen kysely pystyyn kaikki!

1. Mikä on mieleenpainunein RBSH kautta aikain?
2. Miltä mielestäsi näyttää kaunis RBSH?
3. Anna ylläolevasta jokin esimerkkihevonen.
4. Millainen on hyväsukuinen RBSH? Monen eri rodun coctail vai vain tiettyjen rotujen sekoitus?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 21:43:07

Cilla,
http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/afanasiyalbina.html

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   7.12.09 22:20:56

http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/afanasiyanushka.html
En katsellut vielä kuvia tmv tammalle, sillä en tiedä millainen vuokra-aika on kyseessä? Ihan vain varsottamista ajatellen, tammahan alkaa olla jo melko iäkäs?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   7.12.09 23:49:11

Heipsan,

Anushkan ikääntymistä vois melkein vähän rukata ettei neiti joudu kuoppaan ennen kuin taas joskus jaksan tuolle tallille ja hevosille jotain tehdä. =)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   8.12.09 12:03:04

Hellouta hellou.
Tein Miskan varsallekin jo sivut vaikkei se ole vielä syntynyt, http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/immortelleviktoryia.html
Löysin mielestäni aika täydelliset kuvat varsalle kun katselee sukulaisia. =)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   9.12.09 19:07:48

Jaahas, pitääpä upitella tätä. :)

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   9.12.09 19:14:18

Hmm, aktiivisen epäaktiivisesti toimiva, yhä keskeneräinen Yasjanan manttelinperijä Granit on myös yksi kasvattajanalku. Saa lisätä listalle oman mielen mukaan, pitäisi taas aktivoitua kyseistä hökötystä päivittämään. :-D

Mutta, oikein miellyttävä paikka - joskin itselläni alkavat mennä RBSH-yhdistykset jo sekaisin kun tuntuu olevan varsin monenlaista. Mikäs se oli se Taru K.:n ylläpitämä versio...? :-)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   9.12.09 19:16:31

Siiri K, se oli RBSH-liitto, joka kuitenkin lakosi yhtä nopeasti kuin kasvoikin. Kovaa suosiotahan se sai, mutta ilmeisesti into ei vain riittänyt. Minua harmittaa, sillä olisin tahtonut tuon RBSH-liiton tämän yhdistyksen nimeksi. :D

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   9.12.09 19:19:34

Voisihan tämä olla ikäänkuin päivitetty versio sille? Sääli olisi heittää hyvää ideaa ja suunnitelmaa hukkaan. :-)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   9.12.09 19:22:22

Minä en tiennyt että sinulla vielä Siiri on noita RBSH:ta. :) Kiva jos jatkat niiden kanssa edelleen. :)

En minä kehtaa toisen ideaa varastaa, vaikka nimi olisikin hyvä. :D Kehittelen tätä yhdistystä, mahdollisesti niin, ettei muita yhdistyksiä enää tarvita, ja toivon, että löydän myös kiinnostuneita apulaisia jatkossa kunhan esim. kasvattajapäivät saan ideoitua kuntoon. =)

Lähettäjä: Nojoo 
Päivämäärä:   9.12.09 19:57:32

Ylös, jälleen.

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   9.12.09 20:11:06

Juu onhan noita, mm. KTK-palkittu Mihail löytyy jonka aikalaisesta Yasjanasta pelastin. :-D Sain nyt, kiitos sinun, yhdistyksen sivujen selailusta kunnon inspiksen ryhtyä työstämään tallia taas uudelleen joten katsotaan mitä tulee... Jotenkin vain joku siinä aina tökkii enkä jaksa tehdä yhtään mitään - liekö hevosissa vai missä. Kuitenkin on noita VIR MVA Ch-oreja ja muita, niin enhän minä niistä halua luopua kuitenkaan. :-D

Mutta hienoa että kehittelet tuota yhdistystä nyt vaikkei sitten RBSH-liittoa enää, hyvähän se on saada edes joku aktiivinen kys. rodun "tukijärjestö". :-)

Lähettäjä: aavistus. 
Päivämäärä:   9.12.09 20:21:27

Siiri, juuri sitä haenkin. Vivehe mm. järjesti melko monet NJ-näyttelyt RBSH:lle, joka edisti rodun asemaa. Siitä on hyvä jatkaa. =)

Itselläni tämä RBSH-tuotanto seisoo paikoillaan. Tänä vuonna ei syntynyt ainottakaan RBSH'ta. :/ Omassakin tallissa lukuisia YLA-palkittuja hevosia, Ch-palkittuja jne jne, muttei se jotenkin innosta. Enemmän tahtoo nähdä niitä hevosia, joissa kolmannessakin polvessa on Immortelle -liitteellä hevosia. :D

Lisäksi minua ahdistaa suunnattomasti, että Immortelle Parkissa on tosi ahtaat linjat nyt. Hevosia täytyisi tuoda mielettömästi lisää, että tämä touhu kannattaisi. Ja kaikki työstää alusta. Ei vain jotenkin jaksa alkaa nyt siihen touhuun.

Sekin ahdistaa, että minulla on luultavasti virtuaalimaailman ainoat omakasvattidelibozit. Mitä niilläkin tekee? Ne kisaavat kansallisella tasolla, mutta mikä ihmeen järki niitä on jalostaa kansalliselle tasolle kun irl delibozit eivät osaa kunnolla edes ravata ja ovat rumiakin kuin.. ties mikä. :D Tekisi mieli heivata ne pois tai vähintään vaatia LJ'tä ottamaan deliboz mukaan sallittuihin rotuihin. Sitten niiden kasvatus saattaisi olla järkevääkin.

Uuuuaah. Voisin purkautua loputtomiin. :D

Päivämäärä:   9.12.09 20:23:19

PLUS lisänä se, että vasta nyt tajuan, millainen RBSH mielestäni pitäisi olla rakenteeltaan. Siihen vaadittiin neljä vuotta. :| Minulla on vain yksi rakenteellisesti omaa silmää miellyttävä hevonen.

Päivämäärä:   9.12.09 20:25:46

Anteeksi, valehtelin. Minulla on kaksi.
http://107steps.net/aavistus/park/orit/hevoset/immortelleosip.html
http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/aleksandrimm.html

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   9.12.09 20:27:37

Jaa-a, paha sanoa noista delibozeista kun eivät kuulu omaan "ryhmään" venäläisrotujen joukossa. :-D Liekö olen aina ollut vähän massahtava kaiken suhteen, mutta eiköhän Granitkin keskity täysiveriristeytyksiin (xx tai x) budjonnyiden, orlov-rostopchinien ja terskien kanssa. Ehkäpä myös tekkeläisten, joskaan ne eivät vastaa rakenteellisesti omaa ihannettani kilparatsun ulkonäöstä. :-) Ja mitä varsojen tulevaisuuteen tulee, niin menevät tietysti este- ja kouluradoille; taitaa kyllä huomata, että Nétts on suurin innoittaja tässäkin touhussa... :--D

Oijoi, se oli kyllä hieno paikka se... Hmh.

Päivämäärä:   9.12.09 20:37:35

En kyllä tajua vieläkään, että mitä silloin tapahtui kun Nétts pyöri, se kuitenkin oli melko lyhytaikainen paikka. Jokin siinä iski.

Itse rakastan akhal-tekejä sekä budjonnyjä, siksi tuntuu luontevimmalta käyttää niitä tässä touhussa anglojen ja xx'ien lisäksi. A-t:t tuovat mielestäni sopivasti keveyttä rotuihin, omaan silmääni usein xx:nkin kuvat ovat liian massavat. :D Varsinkin laukkureiden.

Delibozin taidan tiputtaa kokonaan pois RBSH-linjoista tulevaisuudessa. Totta kai käytän vielä niitä hevosia, joissa sitä jo on, mutta puhtaita en taida enää risteyttää vaan alan kasvattamaan noita delibozeja omaksi ilokseni puhtaina.

Hankalaa vain löytää kuvia, joissa esiintyisi tarpeeksi a-t -leimaa omaava hevonen, muttei kuitenkaan mikään hernekeppi. Sellainen on vain helpompi kuvitella hyppimään maastoesteitä kuin mikään massava kouluhevonen. :) Itse olen alkanut kallistumaan tuonne kentän puolelle, toki hevoseni kilpailevat edelleen kaikenlaista, mutta pääasiassa taitavat mennä kenttää nykyään. Ja laukat ovat alkaneet vallata sydäntä myös, siitä touhusta ymmärrän kyllä erittäin vähän vasta.

Päivämäärä:   9.12.09 20:39:37

Lainaa:

Delibozin taidan tiputtaa kokonaan pois RBSH-linjoista tulevaisuudessa. Totta kai käytän vielä niitä hevosia, joissa sitä jo on, mutta puhtaita en taida enää risteyttää vaan alan kasvattamaan noita delibozeja omaksi ilokseni puhtaina.

Tähän vielä lisäys, että lukuunottamatta laukka-RBSH'ta. Sinne nuo sopivat varmasti linjoihin ihan hyvin. :)

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   9.12.09 21:05:01

Niinhän se on, ehkäpä Nétts vetosi tuolloin moniin muistakin pv-roduista kiinnostuneisiin kun tajusivat ettei tämä rotu ole sen huonompi esimerkiksi trakehnerin tai holsteininkaan rinnalla. :-) Tosin, taisi se buumi (... onko tuo edes sana? :---D) jäädä sitten siihen tallin kulta-aikaan kun ei pitempiaikaisia kasvattajia ja kannattajia ole jäänyt kuin lievä kourallinen, sanoisin.

Mutta, onhan se kuitenkin mukava muistella ja selata. Itse en tuolloin tainnut RBSH:ta hirveästi harrastaa - muistan innostuneeni venäläisistä arabien muodossa ja myöhemmin vasta huomasin tämänkin rodun hienouden. :-D Ensimmäiset RBSH:t hankin kuitenkin Shiralta Sárgasta, kenttäpainotteisia ja tästä taitaa johtua se että suuri osa näitä SRG-kasvatteja edeltäneistä hevosista painottui kenttään. Kuitenkaan laji ei minua niinkään kiinnosta, joten painotun siis sille turva-alueelle jossa muutkin rotuni pyörivät - rataesteille ja kouluun, kuten mainitsinkin. :-)

Juuri olen mietiskellyt myös noita tekkelinjaisten kuvia. Tietystihän se on makukysymys haluaako pitää omalla RBSH-ratsullaan teken kuvia jonka rakenne ei tietenkään vastaa ratsun ihannetta, mutta toisi kuitenkin hevoseen sen leiman mikä suvussa olisi. Tietystihän voisi kalastamalla kalastaa erilaisempia muunnoksia niistä, mutta itse en koskaan ole hirveästi tykännyt RBSH:sta tekkekuvilla - jostakin syystä. :-D

Päivämäärä:   10.12.09 15:55:48

http://107steps.net/aavistus/park/tammat/hevoset/immortellemischa.html
Tässä mielestäni melko onnistunut mix, vaikka itse sanonkin. =) Suvullisesti ja kuvatkin onnistuin löytämään juuri oikeanlaiset. =)

LähettäjäHeli K 
Päivämäärä:   10.12.09 16:02:10

En lukenut koko topickia läpi, mutta Kinshipin kasvattilista löytyy os. http://kwb.atspace.com/astutukset.html. Sieltä löytyy kaikki KWB:n konit Geon lopettamisen jälkeen, osassa voi tosin olla koodauksen takia ongelmia.

Päivämäärä:   10.12.09 16:09:01

Oi olisipa sinulla ollut Ledikin sivut vielä jäljellä? :)

LähettäjäLazia 
Päivämäärä:   10.12.09 18:07:47

Olenkin topaa alusta lähtien seuraillut, mutten ole ehtinyt kirjoittamaan. Mukavaa todellakin, että uusi aktiivinen yhdistys noussut pystyyn. Pitänee hevosia ilmoitella tuonne listoille ja muutenkin seurailla toimintaa sekä ottaa osaa.

Yélna on tosiaan elellyt hiljaiseloa jo yli puolivuotta, vaikka hevoset ovat kilpailleet sekä osallistuneet erilaisiin tilaisuuksiin. Yélnan tilanteessa kuitenkin yhdistää tallin toiseen talliini Sirkkeeseen, joka tulee jatkamaan Yélnan kasvatustoiminnalla jatkossa hieman pienemmällä ja uusitulla rbsh-kannalla, mutta todellakin jatkan rodun parissa aktiivisesti, kunhan saan tallin sivut kuntoon tämän kuun aikana. ;>

Aavistus laittelen sinulle mailia viikonlopun aikana, huomasin, että olit niistä sh-orin kuvien palkoista kysellyt ja muutenkin muutamasta asiasta kyselisin ihan rbsh:den suhteen. ;)

Päivämäärä:   10.12.09 18:25:54

Lazia, hyvä homma. Ne siis olivat sinun ottamat ne kuvat? Minä jotain toista Lauraa täällä ahdistelin. :| :D

Kiva saada Yélnankin kuulumisia. Onneksi yleensä me harvinaisempien rotujen omistajat ja kasvattajat olemme vähän lepsumpaa porukkaa emmekä heti ahdistele toisiamme, jos vähän ollaan tauolla jne. :D

Minä aion ainakin tämän kuun aikana järjestää parit valmennukset jne yhdistyksen puolesta, ehkäpä anon myös NJ:n näyttelyt. Katsoo nyt, mitä sitä ehtii ja jaksaa. =)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   11.12.09 17:31:26

Uppelia

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   11.12.09 20:35:52

aavistus. pssssst! Kanashanmahdollista syntymäpäivää vielä kyselen. Tammikuussa joskus, jotta saadaan poni rekisteröityä ja ominaisuuspisteet periytettyä, mutta mikäs aika sinulle käy? (:

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   11.12.09 20:47:17

Täytyy toivoa, että RBSH:kin nostaisi taas hieman päätään!

Knoxdalen voisin lähetellä kasvattajalistalle, vaikka meille ei tänä CAS-vuonna synny yhtäkään RBSH-kasvattia.. Opium Yél on muuten myös KTK-III, lähettelenkö erikseen postilla vai saako tiedon kaapattua tästä? :)

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   12.12.09 11:25:10

Tahtoisin vielä muistuttaa ihmisiä 15. päivä järjestettävistä pikkujouluista, joissa järjestetään näyttelyt RBSH-hevosille. Kisoissa katsotaan sivujen kokonaisilmettä (luonnetta, asettelua, värejä ym, sen perinteisen rakenteen lisäksi. Vielä ehtii ilmoittautua! Olisi mukava saada luokkiin vähän enemmän osallistujia! (:

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 11:28:56

feiarth, saat aivan itse päättää sen. =) Täytyy yrittää katsella josko meiltä löytyisi sopivia osallistujia pikkujouluihin. =)

veya, ei tarvitse erikseen lähetellä postia, saan tiedot napattua täältäkin aivan mainiosti. :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 11:42:56

Mikset sä veya oo kertonut että teillä on noin hyvä ja mielenkiintoinen blogi!!

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   12.12.09 11:57:39

aavistus, okei, miten olisi 05.01.2010? (: ja hei ihmeessä niitä osallistujia metsästämään (;

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   12.12.09 12:27:36

Meille syntyy maanantaina tämmöinen nyytti :) aavistukselle laitoin sivut tulemaan jo sähköpostilla :)

Ja tämmöinen vanhempi nyytti - Pavlo etsii kotia kuumeisesti, muuten se lähtee makkara-autoon :S Kuvat saa halutessaan mukaan, epäilen että niissä esiintyvä hevonen on irl elämän rbsh :P

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 12:51:59

heiskä, tosi kiva tuo Pavlo. :)

feiarth, hyvin sopii =)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 13:07:50

Voi vitsi tuo Pavlo on oikeasti KIVA. :) Tekisi mieli ruinata se. :P

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   12.12.09 13:09:52

aavistus. OTA SE mä ruinaan että joku ottaa sen :D

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   12.12.09 19:14:56

Hui, Pavlo näyttää tosi söpöltä 8)

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   12.12.09 23:22:28

aavistus,
http://kwb.atspace.com/ledik.html
Kuvia ei ole tallessa ja mullahan ori ei koskaan kisannut.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 23:43:10

Heli, KIITOS!!!! Et arvaa miten onnelliseksi minut juuri teit. :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   13.12.09 14:08:32

Hmmm pitäisikö vaiko eikö pitäisi. Pavlo on kyllä suvullisesti tosi hieno, mutta kuvat olisi kyllä pakko vaihtaa, vaikka kuvissa onkin ihan älyttömän söpö hevonen. :)

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   13.12.09 16:24:46

Minä meinaan kokeilla RBSH- hevosten kasvattamista muutaman tuonti-tamman voimin ihan vaan kokeillakseni mitä siitä oikein tulee.. :)
Joskus kauan sitten omistinkiN RBSH:n, mutta myin sen kun hyppäsin ravikärryille.. :'D

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   13.12.09 16:38:47

aavistus, ei niitä kuvia oo pakko ottaa, joskus saa hevosen myytyy paremmin jos antaa kuvat mukaan :D keksin niille kyllä muutakin käyttöä ;)

Mun pitäis saada venäläisveriprosentti hevosissa nousemaan, ehkä pitäis astuttaa tammat puhtaasti venäläisillä hevosilla.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   13.12.09 18:36:41

heiskä jos mulla menee liian vaikeeksi laskea venäläisprosentit, astutan aina puhtaalla, kun olen niin laiska :P

Päivämäärä:   29.12.09 16:35:48

Hei tietääkö kukaan Cendarlen osoitetta?

Tässä päivittelen yhdistyksen sivuja silmät puoli ummessa, väsyttää ekan työpäivän päätteeksi tosi tuskaisesti. :P

Päivämäärä:   29.12.09 16:46:14

Jatkammeko?
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=684534&t=684534

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.