Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 157

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.11.09 12:21:44

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=615305&t=615305

VRER: http://vrer.net/
ravikalenteri: http://vrer.net/ravikalenteri/

Re: Ravikeskustelu 157

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.11.09 12:23:59

Reprobate, kolmivuotiaana ponit voi alottaa :)

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   29.11.09 12:24:51

Magnetie oli ilkeä ja aloitti uuden, vaikka Reprobate oli viimeinen ;)

(ja simppa on myös ilkeä kun ei ole mesessä!!)

Reprobaten kysymykseen: ponit saavat aloittaa kilpailemisen 3-vuotiaana.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.11.09 12:26:17

Noku Reprobate oli 101, mie olin sadas. Enkä voinut mitenkään tietää ;)

Simppa unohti mesen - ihan oikeasti ekaa kertaa elämässään :D:D:D:D:D

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.11.09 12:28:20

En sit enää ikin alota ravitopaa ku ootte mulle ilkeitä. Yhyy *drama-angst -kohtaus*

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   29.11.09 12:33:47

Kiitosta :> (vast ens vuoden puolella pääsee mun ponit kisaamaan, nyyh :< Noo, sentään noita hevosia pääsee nyt heittelemään koelähtöihin ^^

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.11.09 12:57:40

Repsun pitää hommata lisää poneja sitten ;)

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   29.11.09 13:14:13

mut suvullisia en uskalla ottaa, koska niiden pitää pärjätä hyvin :D Ja tuojia ei löydy ponskeille :D

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   29.11.09 13:17:42

Repsu, ei kaikki suvulliset pärjää hyvin :p On niit huippusukuisia varsoja, jotka on ihan kakkoja ja kakkasukuisia huippuja :p

Ja jos tuonteja haluaa, niin sanakirja kouraan, keksaset sielt pari jännää sanaa ja voila :D

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   29.11.09 13:21:16

M // joo.. mut ehk pitää toi sanakirja vaihtaa yheiskuntaopin kirjaan -.-" Huomenna olis koe, eikä pätkääkään kiinnosta mm. "Miten eduskunnassa toimitaan?", "Mitkä ovat presidentin valtuudet?" (tms.)

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   29.11.09 14:07:35

Myynnissä!

Iso ja näyttävä lämminveri tamma Speedy Priall s. 26.10.2009.
i. Prince Loisto 12,2 e. Fire's Allright 12,3

Rekisteröity, joten uudella omistajalla täytyy olla VRL-numero. Myydään aktiiviseen ja pysyvään kotiin.

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   29.11.09 15:01:04

Lähettäjä: Reprobate
Päivämäärä: 29.11.09 13:21:16

M // joo.. mut ehk pitää toi sanakirja vaihtaa yheiskuntaopin kirjaan -.-" Huomenna olis koe, eikä pätkääkään kiinnosta mm. "Miten eduskunnassa toimitaan?", "Mitkä ovat presidentin valtuudet?" (tms.)

Kuulostaa jokseenkin tutulta.. Huomenna koe + tehtäviä rästissä, ja istuskelen vaan koneella :''D

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   29.11.09 15:04:26

Shevo // Ja vielä parasta, oon hukannut mun yh:n vihkon :'D Siellä oli kaikkee tärkeetä, mitä kirjassa ei ole -.- (niimpä tietenkin :D).

Päivämäärä:   29.11.09 17:10:29

Yhteiskuntaoppi on ihan mielenkiintoista. Toki sielläkin on turhia juttuja, mutta yllättävän monelle tiedonmurulle on löytynyt käyttöä myöhemmin :D

Toi vrl-tunnus on muuten siitä hauska, että ei kaikilla raviharrastajilla sitä ole :p Tämä nyt vähän asiaankuulumattomana sivukommenttina, mutta pisti hymyilyttämään. Ravipuolella jotenkin hauska myyntiehto sinänsä, vrl-tunnus kun on ratsastajainliiton juttuja loppupeleissä kuitenkin :D

(In fact, miun hepoistakin vaan osalla on vh-tunnus (käsittäen lähinnä 06-07 syntyneet) :p)

Päivämäärä:   29.11.09 17:13:53

Lukion yhteiskuntaoppi oli minusta mielenkiintoista... Samoin ensimmäinen historian kurssi kun oli itseään kiinnostavia aiheita, eli kaukaista historiaa - antiikin Kreikka, Rooma ja keskiaika jne..

Mie en oo vielkää edes vilkaissut oppikirjaa... Mitäs jos tekis sillee, et kävis vaan harjottelemassa kokeessa rästitenttiä varten? XD

Päivämäärä:   29.11.09 17:22:47

Shavo, loistoidea! xDD jooei.

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   29.11.09 17:28:46

ai kun toi Felian kauppaama olisi kiva!

Mun piti tänään päivittää virtuaalikonien sivut, mut sit tuli kaikki ja sotki ne suunnitelmat. :-----(

Lähettäjä: Carolyn 
Päivämäärä:   29.11.09 17:31:31

Kuinkahan innokkaita ravuriorien omistajat ovat vastaanottamaan ratsutammaa astuttavaksi? Suomenhevosista kyse..

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   29.11.09 17:38:32

Ihanaa, tallin sivut kohta valmiit (toiminta ja muuta sivu enään väsäämättä) :>
Ja tietenkin noita otuksien sivuja vielä pitää väsäillä ^^

Päivämäärä:   29.11.09 17:38:59

Carolyn, riippunee ihan hevosen omistajasta. Jotkut ottaa, jotkut ei. Ja riippuu myös siitäkin, tuleeko varsasta ravuri vai ratsu.

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   29.11.09 19:49:11

Carolyn,

Ihan niinkuin Magnis tuossa sanoikin että riippuu oriinpitäjästä. Ja varmasti myös siitä tuleeko varsasta ratsu vai ravuri :-D

Omille tammoilleni on tervetulleet ravurit kuin ratsutkin, sen verran vähän kuitenkin ratsut käy ravurien luona astutettavana, jos ollenkaan, että tervetuloa vaan halukkaille.
http://virtpohjantalli.webs.com/hevosemme.htm

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   29.11.09 20:00:08

Pohjantalli, Aivan ihana tuo Voitto-Veli, harmi että teillä myynnissä olevilla varsoilla on emänpuolelta mun makuun liian pitkät suvut! :( Olishan mulla toki sille yks omakin tamma.

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   29.11.09 20:15:11

veya,

Joulukuun varsoja on meillä suunnitteilla tässä pikkuhiljaa ja oriille sopivia tammoja meiltä löytyy mm. Loisto-Kiito, Koron Hopea sekä Insomnia.

Loisto-Kiidon tai Insomnian jommankumman luultavasti astutan oriilla jokatapauksessa, molemmista yhdistelmistä tulisi suht mukavat 2polviset suvut, Kiidolla tuota vanhempaa sukua ja Insomnialla taas vähän erikoisempaa :-)

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   29.11.09 20:16:21

Anteeksi luin väärin, Hopeallahan on nimenomaan melko pitkä suku... :-D

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   29.11.09 20:34:22

Ei kellään ole nyt villejä tulossa? 8) Tai menossa, tai miten vaan :'D

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   29.11.09 20:44:11

Insomnian emä ja pikkusisko löytyy yhä hengissä Vanillasta, joten Insomnian varsaa en varmaan tulisi meille ostamaan, kun orivarsaa Voitto-Velistä havittelisin, niin puolet omista tammoista olisi lähisukulaisia. Kiito näyttää mukavalta tammalta, vaikka Oitin Lipton ja Ekonomi on tällä hetkellä aika hyvin edustettuna varsinkin mun suokkitammojen suvuissa. :D Täytyy pysyä tarkkana, jos tulee myyntiin joku kiva varsa!

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   29.11.09 20:54:00

Veya,

Jep, kannattaa olla kuulolla :-) Etsiskelen tässä itseasiassa muutamia kisanneita siitostammoja tuohon joukon jatkeeksi joiden pitäisi sopia omille oreille näin suvullisesti. Ei vaan oikein tahdo löytyä :-D Omat kilpatammat, varsinkin lyhytsukuisemmat ovat vielä niin nuoria ettei niitä viitsi ottaa jalostuksen pariin ihan vielä.

Btw, Karpalohan on menestynyt mainiosti :-) Hieno homma!

Lähettäjälintu 
Päivämäärä:   29.11.09 21:16:27

Täytyisi sivut päivittää, laittaa 5-vuotias suokki startteihin ja laittaa yksi lv koelähtöön. Katselin tuota ravikalenteria ja löysin yhden lähdönkin, mutta se olikin sitten täynnä. Palailen tässä ensiviikolla niin hyvin kuin taidan.

Lähettäjäyeppa 
Päivämäärä:   30.11.09 15:35:10

Jos jotakuta kiinnostaa ravureiden kuvat tai olisi kipeää tarvetta niin käykääpä täällä.

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   30.11.09 17:00:50

Mitäs tänne? Kertoilkaa vaikka tallienne kuulumisia? :>

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   30.11.09 17:02:06

Magnetie, niin eihän tosiaan kaikilla ole vrl-tunnusta mutta myyn tamman vain siksi sellaiselle jolta tunnus löytyy jotta saan tamman siirrettyä hänen nimiinsä :)

Umi, tarjousta tulemaan! :) Tamma edelleen myymättä.

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   30.11.09 17:04:39

Vielä olisi tämä tamma myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa:

lv-t. Mayday Kind
s. 01.10.2009
i. Corden Demo
e. Memory Of Major

Lähettäjä: wendy. 
Päivämäärä:   30.11.09 17:22:34

Ei täältä virtuaalitalleista kauaa pysy erossa! (: ratsupuolelle en enää ole ainankaan aktiivisesti palaamassa, mutta muutaman ravisuokin meinasin hankkia. Itseasiassa palauttelin juuri yhden vanhan lähes unohdetun tamman jostakin kaukaa. Varsa tai muutama olisi tarkoitus tästä vanhasta tammasta teettää vielä ennen kuoppaamista. Mikäli jollakin sattuu olemaan lyhytsukuinen kilpaillut suokkiori Vepille, niin ilmoitelkaas. Sivuja näyttelen mieluiten vasta sitten jos sopiva kandinaatti löytyy! Myös shettisoreja saa vilautella, mikäli innostun poninkin herättelemään uuteen eloon.

Lähettäjäsarappi 
Päivämäärä:   30.11.09 17:23:28

Mikä on ep-merkintä?
Ja Himpulan raveihin on saapunut tulokset, jos kiinnostaa. :)
http://himpula.webs.com/01.htm

Lähettäjä: wendy. 
Päivämäärä:   30.11.09 17:28:38

korjaus kandidaatti! mikähän kandinaatti oikeen on? :D aina ei ole ihan aivot mukana.

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   30.11.09 17:30:18

Heltsu, lähtisköhän tuo tamma meille? :)

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   30.11.09 17:36:28

wendy. -- Meiltä löytyis mm. J.T. Sakari ja Heimari :>

TK -- Eiköhän tuo teille voi lähteä, Etanamobiilikin teillä mukavasti pärjännyt :) Ilmoittelet sivuja sitten vaan :>

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   30.11.09 17:39:43

sarappi, epäpuhdas ravi :)

Päivämäärä:   30.11.09 20:32:02

Hei muuten, rapuraveista sen verran gallupin poikasta, että onko teille mitään painoarvoa osallistua nimettyihin "erikoislähtöihin" vai haluatteko te vaan niitä tavallisia? Mietinnässä olisi jotain vähän isompaakin, mutta teidän ehdoilla tietenkin ;)

Lähettäjä: umi. 
Päivämäärä:   30.11.09 20:45:45

Magnetie, isompia vaan kehiin!

Fella, katson tossa huomenna jos ois aikaa kirjottaa. :---)

Heltsun ori ois kans aika hieno!

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   30.11.09 20:46:25

Nyt oottelen noista koelähdöistä innokkaasti tuloksia, jotta pääsisi ravurit varsinaisiin lähtöihin ilmoittamaan ^^

LähettäjäFanny 
Päivämäärä:   30.11.09 21:21:52

Magnetie, erikoislähdöt kivoja, kunhan niitä on tarpeeksi harvakseltaan. Ainakin poneille! Menettävät "hohdon", mikäli löytyy joka mutkassa :)

Päivämäärä:   30.11.09 21:27:17

Fanny, joo no siis lähinnä idea oli kai se, että silloin tällöin (ei siis tietysti joka raveissa kaikille jotain, vaan perusraveja ja sit välillä joku erikoislähtö sekaan). Voisi järjestää sitten ihan vuosittainkin jotkut tietyt, mikäli aikataulut antaa periksi.

(ja mie nyt puhun ihan kripsiltä kysymättä..)

Lähettäjä: yeshead. 
Päivämäärä:   30.11.09 22:13:14

ääh, minne nuo ravien tulokset lähetetään?
Tai siis, racing-tulokset, en löydä millään :<

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   30.11.09 22:51:08

yeshead. -- rankingtuloksia ei tarvitse enää lähettää tai ilmoittaa mihinkään ;)

Lähettäjä: yeshead. 
Päivämäärä:   30.11.09 22:59:33

Ah, no sen parempi (:

Lähettäjä: Tierra (koulu) 
Päivämäärä:   1.12.09 14:01:55

On se aina surkia tunne kun nakkelee noita kopuja kuoppaan.. Olihan ne kaikki jo 25-30v mutta silti.. Kaikkia en raaskinu kerralla tappaa xD

LähettäjäDecne 
Päivämäärä:   1.12.09 14:04:40

tuun tänne pahotteleen kaikille :D En oo vielä saanu osan ostettujen sivuja valmiiks (oon liian perfeksonisti lähettään niitä keskeneräsenä..) mut yritän ryhdistäytyä heti ku käsi vähän paranee :)

Päivämäärä:   1.12.09 17:33:57

Iltanostonpoikanen.

Pitäis miunki taas ryhdistäytyä vheppailun pariin. Pitäis aloittaa viel joulutouhotuskin *huoh* Jokos te olette jouluintoilleet?

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   1.12.09 19:34:16

ai niin se joulu!

oon mä alottanu yhden villasukan tekoa ja pitäs tehdä ennen aattoa kaksi paria... :o

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   1.12.09 19:36:55

Oon jouluintoillu sen verran, että oon miettiny joulukorttien värkkäämistä.
Perjantaina Kokkolaan ostoksille kun on rahapäivä, jos sieltä vaikka jotain lahjoja löytyisi.. :>

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 19:37:44

Onko ranskalaisia muuten enää ollenkaan? :)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   1.12.09 19:50:03

aavistus, mulla on tälläsiä:
http://aaveen.net/draven/oliver_draven.htm
http://aaveen.net/draven/foulques_gaspard.htm
http://aaveen.net/draven/monsuun_98_fra.htm

oho, onpas mun kannat kutistunu!

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   1.12.09 19:50:23

aavistus. - Onhan noita, lähes joka tallilta löytyy muutama täysranskalainen ja vielä useammalta am.-ransk. yhdistelmiä.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 19:54:51

Okei, eli tilanne on vissiin vähän eri kuin viime vuonna näihin aikoihin kun omani hankin. :D Harmittaa kun hevosten kilpailutulokset jäävät väkisinkin melko köyhiksi kun ikää kerkesi tauon aikana tulemaan. :(

Mites prh'den laita? :)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   1.12.09 20:07:26

aavistus, multa löytyy niitäkin, http://aaveen.net/nordisk_stall

mutta tällä hetkellä tilanne on erittäin hyvä verrattuna tilanteeseen vaikkapa neljä vuotta sitten. Akella, Shavolla, Lokilla, Sari yms. ainakin on ruotsalaisia tallissa.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 20:11:51

Ui jui, olin unohtanut kokonaan Nordisk Stallin! Itse asiassa se taisi olla se syy miksi hankin itselleni pari prh'ta aikoinaan.

Päivämäärä:   1.12.09 20:28:53

Myös meiltä löytyy ranskalaisia, am-ranskalaisia ja pohjoisruotsalaisiakin jokunen kappale. Ranskalaisia tosin aika köyhästi, mutta kanta kasvaa nuorten mukana ;)

Meillä on jo ekat piparit ja tortut tehty viime kuun puolella. Joululahjapanikointi pitäs vaan alottaa vielä.. Hmm, taitaa taas jäädä viime tinkaan, yhh. Joululahjojen ostaminen on vaikeeta, joskus tuurilla löytyy joku ihan must-lahja jollekin ja joskus taas ei mitään :s

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 20:32:16

Magnetie, olenko muistanut ilmoittaa Kujeilijan uudet sivut? http://107steps.net/aavistus/park/rt/kuje.html

Juuri tänään sain vihdoin ja viimein ilmoitettua tamman koelähtöön, kyllä tästä vielä noustaan! :D

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   1.12.09 20:39:13

Vanillassa on myös ranskalaisia :)

Magnetie, Mulla on sama noiden lahjojen kanssa. Parin kaverin toukokuiset synttärilahjatkin vielä antamatta... :D

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   1.12.09 20:49:06

aavistus // meilläkin on muutama prh, mm. oma mussukkaniorini ;)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 20:52:33

No laitetaan nyt sitten linkit minunkin hevosiini. :D

ranskikset:
http://107steps.net/aavistus/park/rt/vandale.html
http://107steps.net/aavistus/park/rt/bonnie.html

prh't:
http://107steps.net/aavistus/park/rt/huggorn.html
http://107steps.net/aavistus/park/rt/polkka.html

Harmittaa kun noiden prh'den kisatulokset jäivät noin köyhiksi..

Lähettäjä: umi. 
Päivämäärä:   1.12.09 21:09:06

muistakaapa ruotsalaisten omistajat http://aaveen.net/vpohjoset

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   1.12.09 21:10:24

Etenkin uudempia raviharrastajia pitäisi hieman perehdyttää paremmin noihin ravien aikoihin. Nyt näkyy olevan hirveän usein ihan utopistisen nopeita hevosia hitaampien sarjoissa ja toisinpäin.

Ei siinä mitään, on todella hienoa että uudet uskaltautuvat mukaan ja järjestävät mielellään myös ravikilpailuja, joka näyttää olevan uhanalainen laji, mutta alkaa pikkuhiljaa pistää hieman silmään, kun hevonen juoksee ensin kolmea tonnia 1.10,0 ja sitten mailia 1.59. :-)

Päivämäärä:   1.12.09 21:17:28

aavistus., et kyl ollu laittanu mut oisin kyl osannu salapoliisileikkiä ne itte esiin. Onnea koelähtöön ja nähdään radoilla :)

Kannattaa vaik nuorentaa noita pohjoisruotsalaisia, vielähän ne ehtis sit kilpailemaan vaikka kuinka :D Ja nuorennusleikkaus vaa virkistää :D

veya, joo. Miulla on kans yhen kaverin synttärilahja viel antamatta kesältä, mut siihen on kyl vähän muutkin syyt. Noh, jospas sitä ryhdistäytyis ja antais yhdistetyn synttäri-joululahjan :D

Ja tosiaan, vaik en itekään mikään supertietäjä ajoissa olekaan, niin on tullut hirviteltyä välillä noita aikoja. Tietysti ymmärrän, ettei kaikki voi tietää millään, mutta vrer:n aikataulukot tulee vissiinkin ensi vuoden puolella ja niistä toivon mukaan saadaan apua :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 21:20:29

Itse pähkäilin juuri tänään paniikissa, uskallanko ilmoittaa hevoseni starttiin jossa taisi sarjamääritys olla 7-9 vuotiaat lämpöset, kun tämä tamma on viimeksi juossut 5-vuotiaana ajan 1.21 ja jotain. Sinne se meni kuitenkin samaan lähtöön 1.15-aikaisen orini kanssa. :(

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 21:22:55

Magnetie, hihiiii. :D Jos vaan leikkisin et ne on ikuisesti 8-vuotiaita. :P

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   1.12.09 21:27:47

aavistus., Mä välttelen lähtöjä joissa ikärajoituksia, kun sinne tulee sitten niin sekalaista sakkia. Paitsi tietysti nuorten lähdöt ja jos lähtö mahdollista jakaa sopivempiin ryhmiin. Joo oon niin perfektionisti et mun hevoset starttaa ehkä pari kertaa kuussa... :DD

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   1.12.09 21:32:33

hitto et oon malttamaton noiden koelähtöjen suhteen 8< Sais tulokset jo tulla (haluu tietää osaaks mikää noist kaakeist juosta yhtää :D).

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 21:39:15

veya, kyllä minäkin usein olen aika tarkka sen muutaman kerran kun olen hevosiani viitsinyt juoksuttaa, mutta nyt on ihmeen vähän ollut raveja. :/

Päivämäärä:   1.12.09 21:50:32

Kolmevuotiaat kv ja nelivuotiaat lv menee joo omiin sarjoihinsa ja siellä se aikasinkoilu menee (mie ainaki ajattelen sen sit niin ettei niillä vielä oo sitä rutiinia, ja saattaa juosta ennätystään hitaammin tai joskus nopeemminkin tietysti), mut sit muut ikäsarjat harvemmin toimii. Tää ihan oman hevoslaumankin kans pätee, siel on samassa ikäluokassa niin eri tasoisia että ei kyl pitäis sopia samaan sarjaan.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 21:56:32

Onko VRER:iin tulossa muuten sellaisia aikalistoja, joista näkisi suurinpiirtein, mitä keskivertohevonen juoksee esim. 7-vuotiaana?

Karsastetaanko virtuaalimaailmassa sellaisia hevosia jotka rupeavat juoksemaan vasta vanhemmalla iällä joko omistajan saamattomuuden vuoksi tai siksi, että eivät vain yksinkertaisesti kulje? :D

Päivämäärä:   1.12.09 22:07:17

Onko VRER:iin tulossa muuten sellaisia aikalistoja, joista näkisi suurinpiirtein, mitä keskivertohevonen juoksee esim. 7-vuotiaana?
Jep, nimenomaan. En ihan itte kyl tarkalleen tiedä millaiset ne listat loppupeleissä tulee olemaan, mutta siis tarkoitus olisi jotain tällaista. Tosin ei varmaan enää ihan seitsenvuotiaille omia tarkkoja aikoja, mutta ainakin näille nuoremmille.

Karsastetaanko virtuaalimaailmassa sellaisia hevosia jotka rupeavat juoksemaan vasta vanhemmalla iällä joko omistajan saamattomuuden vuoksi tai siksi, että eivät vain yksinkertaisesti kulje? :D
Se riippunee henkilöstä. En mie ainakaan itte karsasta, kun miulta löytyy sellaisia sen miljoona :D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   1.12.09 22:09:25

Kiitos Magnetie vastauksista. Minä olen ihan pihalla kaikesta, kun yli puoli vuotta olin talleineni bittiavaruudessa. :P Itsellä on toki IRL-elämässä enemmän ja vähemmän kokemusta ravureista, viimeksi kesällä kävin yhden montéstartin ohjastamassa, mutta ihmeen hankalaa nuo asiat on siirtää paperille. :P

Päivämäärä:   1.12.09 22:34:58

aavistus., joo se on totta. Monimutkaista tää harrastaminen :p Aika vaikee lopulta siirtää irl juttuja vrt-maailmaan, kuitenkin kun molemmissa on eronsa ja näin.

Mutjoo, unille :D

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   2.12.09 13:37:59

Sanoinhan etten pysty olemaan pois täältä! Päivittäin pakko käydä kurkkimassa kuumimpia juoruja :D
Mulla ei ole joulumieltä ollenkaan, kun täällä on kokoajan muutama lämpöaste ja vettä tulee kuin kesällä! Tulis paukkupakkaset ja kunnolla lunta niin sit tulis se joulutunnelmakin ;)

Tilasin muuten molemmille hepoille samanlaiset siniruudulliset toppaloimet joululahjoiksi, niihin hurahtikin sitten 70e :D Jos se talvi tännekkin joskus tulisi :D Niin siis puhun tässä nyt IRL-hevosistani :)
Olen ihan mielissään kun vielä viikko sitten näytti siltä että ylläpitotammani lähtisi ikivihreille laukkailemaan mutta nyt ollaan tamman omistajan kans mietitty että josko ostasin tamman itselleni!

Sitten virtuaaliasioihin..
Olen samaa mieltä teidän kanssa että uusia tulokkaita pitäisi ohjeistaa hevosten aikojen kanssa, oma hevoseni paransi suoritustaan 3,4sekunnilla mikä on todella iso muutos entiseen.. (Ennätys nyt 12paikkeilla) Tämähän on tietysti loistava asia minulle ;-D

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   2.12.09 13:40:20

BUAHHAHHAA! Ilmoitin nyt ton 1.45 aikaisen orini samaan sarjaan muiden 11-vuotiaiden kanssa. Mä olen sitä ihan hirveästi ajanut nyt kotona ja käyttänyt hiiteillä niin pirusti ja ajanut vauhtia alle, niin voin siksi ilmoittaa sen noin kovaan starttiin. :P

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   2.12.09 13:50:54

Jos ajan lopputulos on vielä järkevä (ikään, matkaan, tasoon jne. nähden), ei 3,4s parannus ole kyllä kovin iso muutos. Etenkin jos on kyse nuoresta hevosesta, nämä voivat helposti tiputtaa useampia sekunteja starttien myötä kehittyessään. Mutta jos on kyse ikuisuuksia samalla tasolla junnanneesta ikälopusta, sekuntien parannus ennätykseen on huomattavasti epätodennäköisempää.

Lähettäjä: miina 
Päivämäärä:   2.12.09 13:54:00

http://lehtomaki.webs.com/ravit/vrer1.htm

Pisti vähän ihmettelemään tuolla erityisesti lähdön 2 ajat. Onko mahdollista että hevoset matelevat hitaammin kuin mitä koelähdön läpipääsemiseen tarvitsisi, varsinkin kun kyseessä on lämminveriset? Tarkoitan lähinnä lähdön loppupään hevosten aikoja.

Päivämäärä:   2.12.09 14:59:31

Minä aloitin hevoseni tällaisilla hevosilla v. 2006, vanhemmilla, vähemmin startanneilla. En itse karsasta, jos suomenhevonen aloittaa juoksemisen vaikka vasta viisivuotiaana - suomenhevosethan kehittyy useinkin hitaasti IRL.

BUAHHAHHAA! Ilmoitin nyt ton 1.45 aikaisen orini samaan sarjaan muiden 11-vuotiaiden kanssa. Mä olen sitä ihan hirveästi ajanut nyt kotona ja käyttänyt hiiteillä niin pirusti ja ajanut vauhtia alle, niin voin siksi ilmoittaa sen noin kovaan starttiin. :P
Itse olisin kyllä varmaan ilmoitellut eka esimerkiksi. "35,0 ja hit." tai muihin vastaaviin lähtöihin tota :'D
En kyllä ymmärrä, miksi kukaan tuollaista sarjaa hyväksyisi? Itse en ikäluokkasarjoja oikein tue (paitsi nuorten hevosten) juurikin tuon takia, kun toiset ovat paljon nopeampia kun toiset.

Päivämäärä:   2.12.09 15:02:31

Pohjoisruotsinhevosista puheen ollen, kasvatistani Illasinnad NRL:stä saa varsoja jos jotakuta kiinnostaa :)

Tamma teki mahtavan kilpauran Sarin omistuksessa Sarin pientallissa, mutta palautui minulle Sarin lopettaessa. (?)
ennätykset: 24,1a - 24,2
voittosumma: 98 405ve
statistiikka: 197: 21-19-18 (58)

i. Heathland Adolf 28,0
e. Drottning I Tras 29,2
ei. Master Of Forestry 24,9

shavotin@wippies.com voi laitella kyselyitä, jos jotakuta kiinnostaa :)

Päivämäärä:   2.12.09 15:03:52

"En kyllä ymmärrä, miksi kukaan tuollaista sarjaa hyväksyisi?" Korjaus: sallisi :'D
Nykyään kun itse yritän mahd. tarkkaan rajailla sarjat niin, että ellei oo rajattomat jolloin saan iskettyä just nappisarjat, niin sitten rajaan ne niin maan pirun hyvin, ettei pääse tulemaan älyttömiä yhdistelmiä.
Esimerkiksi 24,0 ja nop. kylmäverilähdössä on 20,0 aikainen nelivuotias tmv.. :P

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   2.12.09 15:08:05

Taidan vetää tuon orini pois tuosta kilpailusta, ei tunnu enää reilulta kun rupesin nyt vasta tarkemmin katsomaan mitä muut olivat juosseet, ajat 25 kieppeillä. x_X

Päivämäärä:   2.12.09 15:09:07

aavistus muuten, Narrilaivan Vetehisen emä Noitatanssi on myyty :)
Noita majailee nykyään Ratatalli Temmossa, osoitteessa http://www.hoppana.net/tempo/noita.htm.

Päivämäärä:   2.12.09 15:10:51

Ja minä huijasin teitä, eihän Sari mitään ole lopettanut :'D
Mikäköhän syy sitten oli Sinna palauttaa.. Varmaan ei kestänyt enää tamman lärviä XD Vai oliko se niin, että se tuli mulle tekemään siitosuraaa.... On se kiva kun ei muista :DD

Lähettäjä: Tierra (topissa) 
Päivämäärä:   2.12.09 15:37:42

Vähänkö on puhki kulutettu olo.. Ensimmäinen päivä työssäoppimisessa, pää ihan täynnä tavaraa ja aamuun mennessä varmaan kaikki unohtunu :D

Shavo // MINÄMINÄMINÄMINÄ!!! :D En jaksa laittaa mailia, mutta tahtoo ton tamman ^^ Tahon siis varsan tuosta tammasta.. Onko ehotuksia isäksi? :) Jos ei niin sitten meidän Addi? :) Tuleehan suvusta vähän epätasainen mutta ei se mua haittaisi ^^

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   2.12.09 15:41:00

Shavo, kiitos ilmoituksesta. Koetan muistaa päivittää jossain välissä tamman sivuille. Mie olen tuollasissa nippelipäivitysjutuissa vähän laiska. :D

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   2.12.09 16:11:34

Shavo, Sari vaan vähensi hevosmäärää, mulle tuli kans takaisin (kisauransa päättänyt) kasvatti.

Päivämäärä:   2.12.09 16:32:50

Shavolta miulleki Illasinadin varsa :D Ja en jaks mailata ku et kuitenkaan anna xD

miina, on kyllä aika mielenkiintoiset ajat. Mutta näähän on ko. pitäjän ensimmäiset ravit, joten virheitä sattuu. On noissa kaikissa lähdöissä vähän liikaa ilmaa ajoissa (ekan ja vikan välille vois ihan hyvin jättää vaan jonkun max. ~3 sekuntia), mutta noi ikäsarjathan ei tunnetusti ikinä toimi kovin hyvin kun niihin tulee niin eri tasoisia hevosia, eli on aika haastavat jopa ns. kokeneemmallekin pitäjälle.

Sari tosiaan vähensi - jos en muista väärin, niin kirjoittaa yo-kirjotuksia tänä vuonna tai jotain?

Päivämäärä:   2.12.09 18:08:24

Ja Shavon hermot senkus venyyy, venyyy ja venyyyyy... HOX: se on taas saannu katsella miten _mahtavia_ virtuaalihevoset onkaan, kun ne jo niiin nuorina pystyy ME lukemiin.... *huokaus* -.-

Päivämäärä:   2.12.09 19:59:57

10.12.
15.12.
20.12.
21.12.
22.12.
23.12.

Mahd. myös vuoden lopuillekin päiville tulossa ravit, jos olen oikein ahkera ;)
Luotan siihen, että mulla on tylsää joululomalla :P

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   2.12.09 20:00:09

Ja kyllä, olen saanut uuden koneen. Tulokset Kerystonin Kartanon raveista tulevat perjantaina tai lauantaina. Kunhan maltan oikeasti tehdä ne tulokse enkä jumitu uuden Xbox 360:n ääreen.

Takaisin ruotsin pariin. ->

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   2.12.09 20:22:55

Uaah kuinka muistan osallistua noihin raveihin. :P

Päivämäärä:   2.12.09 20:30:09

Siis miten aina nää hulttiovarsat pärjää? Kummastakaan vanhemmasta en tykkää ja toi oli tollain "no tahdon Kingistä varsan" varsa ja sitten se on paras min nuorista lämpösistä tällä hetkellä mur. :P

Lähettäjä: Lindapp 
Päivämäärä:   3.12.09 11:40:46

Minkä verran on poniraveille tarvetta? voisin järjestää villejä niin paljon kuin haluatte ja monilla luokilla A- ja B-kategorian poneille kunnon palkinnoilla.

Lähettäjä: Lindapp 
Päivämäärä:   3.12.09 11:47:32

ja mitäs aikoja teidän ponit menevät niin tietää oikeanlaisia sarjoja järkätä?

Päivämäärä:   3.12.09 17:31:32

Lindapp, poniraveille on AINA tarvetta - mikäli ajatkin on sitten realistiset ;) Rajattomat on itse asiassa parhaimmat, eli järjestät tyyliin:
Lähtö 1. A-ponit
Lähtö 2. B-ponit
ja näihin rajattomasti osallistujia tietenkin, saat jaettua itse sarjat aikojen mukaan (tietysti kolmivuotiaille ja muille kokemattomille oma sarjansa...). Omasta mielestäni ainakin tulee realistisemmat ryhmät (+ usein saa järkättyä ihan kivan kokoisia ryhmiä eikä jää tynkälähdöiksi kuten usein aikarajoitteiset ponilähdöt).

LähettäjäWella 
Päivämäärä:   3.12.09 21:21:30

Poniraveja kaivataan täälläkin :D

Ja monté lähtöjä lämminverisille kiitos!

Päivämäärä:   3.12.09 21:50:28

Rajattomissa on tosin kyllä sekin huono puoli, että sieltä on vaikea rajata ulos epärealistisen ennätyksen omaavia..

Montéa vois kyl joo järkätä, omat koputkin kaipais semmosia lähtöjä. Niitä lähtöjä on aika vähän. Tosin osallistujaskaalakin on usein aika mielenkiintoinen, m-ennätyksettömistä niihin ihan nopeimpiin..

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   3.12.09 22:55:21

Millä perusteella epärealistisen ennätyksen pohjalta hylkääminen on koskaan vaikeaa? Lähtömääritykset eivät vaikuta lainkaan siihen onko ennätys hyväksyttävä vai ei. Jos ennätys on epärealistinen, niin se on epärealistinen, ilmoitettiin hevosta mihin tahansa.

Mitä rajattomiin tulee, niin ne ovat mukavia, silloin kun on jo etukäteenkin tiedossa muutakin kuin matka. Eli otetaan valmiiksi määritettyihin lähtöihin (esim. enn. alle 13,0 / 13,0-15,0 / 15,0-18,0 / 18,0-20,0 / 20,0 -> malliin) niin paljon kuin tulee sen sijaan, että on yksi lähtö kaikille. Miksi näin? Jollakin on jonkin sortin raja siihen montako hevosta on yhteen lähtöön laitettavissa (tietty määrä kuskeja yms.), jos hevosia on tähän rajaan nähden moninkertaisesti ei näihin yhden lähdön ihmeisiin saa mukaan kuin murto-osan. Lisäksi tällaiset avoimet lähdöt teoriassa tulkitaan juurikin avoimina lähtöinä - eli 1-sarjan lähtöinä. Aloittavien ja perushevosten paikka ei siis teoriassa olisi tällaisissa lähdöissä. Ja jos lähtöjä on etukäteen rajattu, on hevosten jakaminen useampaan ryhmään myös helpompaa/nopeampaa kuin yhden jättisarjan.

Eikä tuo montén järjestäminen ole sen vaikeampaa, kun järkevästi rajaa (esim. alle 20,0m / 20,0m -> & ensikert.). Ei m-enn. -ilmoituksen sijasta kannattaisi myös pyytää kärryennätys ensikertalaisilta. Nopeimmat "kärryhevoset" (esim. alle 15,0) voi laittaa hyvin vähän "parempienkin" monté-menijöiden joukkoon. Enemmistön tulisi kulkea selästä keskimäärin (vain) sellaiset 3s kärryvauhteja hitaammin (mukaan toki mahtuu niin kovempaa kuin hitaampaa kulkevia). V-maailmassa enemmistö montéhevosista (= paljon montéa menevistä) on toivottoman hitaita... Kyllä se 20,0 raja tänä päivänä (IRL) menee selästä varsin helposti rikki perushevoseltakin (ja pitääkin mennä, jos tahtoo menestyä lajissa).

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   4.12.09 09:03:28

MURRR Peps on VIHANEN! Ei vieläkään uutta synttärilahjakonetta tai nettiä!

Jooh, myynnissä kaksi prh, tamma + ori. http://freewebs.com/jymy/ilona.htm ja http://freewebs.com/jymy/alli.htm. Jonkun verran kisoja päivittämättä. Näillä ei tarvitse edes kilpailla enää, ottakaa vaikka pullahevoseksi tai siitokseen :D

Päivämäärä:   4.12.09 09:03:45

Jotenkin tekisi muutenkin mieli peräänkuuluttaa hevosenomistajan omaa ajattelua: itsehän niitä ennätyksiä pitäisi seurata ja miettiä mitkä ennätykset hyväksyy - ei sen pitäisi olla ravien järjestäjän tehtävä loppupeleissä. Tietysti on ihmisiä, jotka tulevat uutena lajin pariin tietämättä asioista ja näin, mutta mukana on myös pitkän linjan harrastajia.

Mie taas tykkään järjestää ihan rajattomina, kun miulla on omasta takaa ainakin valmiit osallistumislistat, joissa joka hevosella on oma kuskinsa. Tässä suhteessahan se ei ole ihan realistista (miulla ois jotakuinkin 100 palkattua kuskia :D), mutta hällä väliä :p Ja toisaalta ei tarvitse niin kovasti ihmetellä niitä vääriin lähtöihin ilmoitettuja, niitäkin kun tulee aika usein.

Ja mitä tulee lähtöjen jakamiseen, ei se yhden jättisarjan jakaminen ainakaan miusta ole yhtään sen työläämpää, kuin sen kymmenen sarjan jakaminen. Joskus pikemminkin päinvastoin. Ymmärrän kyllä kantasi siinä suhteessa, ja pistän ainakin omalta kohdalta korvan taakse tulevia raveja miettiessä.

Mitä montéen tulee, sinne on usein tulossa suht vähän osallistujia ja järjestäjät yleensä rajaavat lähdön niin löyhästi, että sinne tulee sitten niitä eritasoisia. Mutta turhapa miun on ihmisiä moittia, montélähtöjä on tarjolla vähän, osallistujia on suhteellisen vähän ja tietoisuutta lajista on myös yllättävän vähän.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.