Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Piirretyt virtuaaliset vol 4.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   20.10.09 10:28:11

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=540098&t=540098 old one

uusi topa taas 8)

Re: Piirretyt virtuaaliset vol 4.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 10:35:35

Jeii!

Jotenkin tuntuu hullulta, että olen kuitenkin pyörinyt virtuaalikuvioissa niin kauan kuin vain suinkin muistan, tallejakin on ollut varmasti monia kymmeniä, ja tästä huolimatta yhdenkään projektin kanssa en ole onnistunut nousemaan sieltä varsin tutuksi tulleelta projektitasolta. Ja sillä välin jollakin toisella ihmisellä on saattanut olla "huipulla" muutamakin talli kun itse olen haaveillut ja projekteillut ja kyllä kovasti yrittänyt, mutta jotain on selkeästi puuttunut. Siis herranjumala, mulla ei ole ollut vielä varsinaisesti ainuttakaan kasvattia, en ole anonut muistaakseni jaoksen alaisia kisoja, kaikki vauhtiin päässeen kokemus puuttuu täysin ja olen vain polkenut paikallani!

Kamala ajatus. :-D

Hmn, en pääse pääni kanssa yksimielisyyteen siitä kumpi on Piippa ja kumpi Pötkö.

LähettäjäCarkki 
Päivämäärä:   20.10.09 10:52:46

heiheihei. miten saitte art ragen asennettua kun kysyy jotain salasanaa, niin mistä sen saa? :>

t. tyhmä :>

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   20.10.09 10:56:26

Kia K. - laikukas näyttää enemmän Pötköltä XD
Carkki - mitä kautta (netistä vai levyltä) yrität sitä asentaa?

Lähettäjä: Decne 
Päivämäärä:   20.10.09 11:00:14

Nyt olen aivan randomina täällä piirrosheppa topikis, mut pakko sanoo et rakastuin täysin Heidien talliin, ihanat kuvat<3

LähettäjäCarkki 
Päivämäärä:   20.10.09 11:14:25

heidie, levyltä :>

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   20.10.09 11:18:12

Carkki - no sit en kyllä osaa auttaa...
Decne - oi kiitos, pistän mun palloponit nyt hengähdystauolle - ovet säppiin niin että kukaan ei pääse niitä tökkiin XD Sitten joskus me palataan ja kaikki taas kuolaa meitä.

Lähettäjä: Iina 
Päivämäärä:   20.10.09 12:26:34

Mm, Javan mainoksen uhrina latasin Open Canvasin ja totesin sen ihan kivaksi ohjelmaksi jos vain osaisin käyttää sitä. ^^

Ääriviivat ois ihan selkeästi helpompaa piirtää tolla ohjelmalla, mutta miten mä saan tallennettua pelkän "lineartin" läpinäkyvänä niin että valkoinen tausta ei tallennu mukana?

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   20.10.09 12:46:31

http://haaveet.net/suokki.png uusin töherrys - nopea ja sotkuinen mutta itse tykkään ;)

Lehtola varmaan muuttuu suomenpienhevospainotteiseksi puskatalliksi jossa hevosilla yhdet realistiset kuvat ja kaikki ns. 'toiminta'-kuvat pallosilmäponeja. Eli varmaan melkein kaikki hepat lähtee pellolle / päätyy yksityisiksi entisille hoitajilleen Lehtolaan...

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   20.10.09 13:28:47

Hmm, kun itse asentelin Art Ragea, muistelisin että se salasana oli jossain sen levyn kuoressa pikkusella präntillä...

Iina: Lineartin voit tallentaa niin, että luot LÄPINÄKYVÄN tason/layerin ja piirrät siihen sen lineartin. Sitten tallennat kuvasi mutta tiedostomuodon kanssa pitää olla tarkkana. PNG JPG BMP yms muodot EIVÄT kykene tallentamaan tasotiedostoja vaan ne 'sulattavat' kuvan yhteen tasoon. Jos jatkat kuvan piirtämistä Open Canvasilla, valitse tiedostomuodoksi .OCI tai .PSD! Näin säilyy tasotiedostot erillisinä ja voit jatkaa kuvan tekoa myöhemmin. Kun kuva on valmis, tallenna sitten vaikka PNG tai JPG muotoon.

Loistavaa Heidie! Porskutellene etiäppäin!! Munkin pitäisi ruveta vääntämään noita tekstejä Hetukkaan mutta koulujutut menee nyt edelle.

Päivämäärä:   20.10.09 13:32:57

Kysymys kaksi: miten luodaan läpinäkyvä layeri? Gimp on tuttu kamu, mutta tästä en oo löytänyt opacitya tai mitään muutakaan läpinäkyvyyteen viittaavaa. Onkohan tää openCanvas 1.1 joku vanha versio ?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   20.10.09 13:36:23

Open Canvas 1.1 :D Siitä en tiedä. Itselläni on tuo 4.5.17 Plus

Lähettäjä: Jokeri 
Päivämäärä:   20.10.09 13:37:13

Jipii, nelonen! <3

äh.. jäin tänään kipeenä kotiin, ja kun aamulla avasin koneen ja ht.netissä roikuin niin eteen pöllähtää varoitus viruksesta. -.- tein sitten testin ja löyty 8 virusta, eikä suostunut puhdistaa. virusten mukana oli Troijas Downloader yms..
Nyt tällä vanhalla pikkupaska koneella..

...

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   20.10.09 13:42:13

Sain jo Lehtolan uuden ulkoasun melkein valmiiksi, pari hienosäätöä ja valmis <3 Olen taas yli-ylpeä itsestäni, en mie usein näin aktiivinen ole.
Tosin ulkoasun valmiiksi saatuani en ole paljoakaan pidemmällä. Kun yli 8 hevosen reaalikuvat odottaa piirtämistä, ja osalla ei ole vielä edes nimeä / omaa persoonallisuutta : en tiedä minkämoisen kuvan teen...

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 13:48:52

Jee nyt Villiksellä on oma banneri. Toistakin yritän tehdä, mutta siihen haluaisin latailla fontteja oman käsialan sijaan ja tämä amilohan ei moiseen yhteistyöhön näytä suostuvan.

Päivämäärä:   20.10.09 14:15:53

Mitäs niitä muita ohjelmia on kuin tuo Open Canvas? Version 1.1 ominaisuudet on kyllä ihan omaa luokkaansa, kun ei voi edes tehdä kuvasta läpinäkyvää. :D

Vois tietty päivittää Gimpin uusimman version, josko siinä olisi paremmat piirtämismahdollisuudet..

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 14:21:54

Mulla ei ole hajuakaan tuosta ykspisteykkösestä, mutta kuulostaa aika alkeelliselta. :-D Itsellä on 4.5.09e vai mikä lieneekään. [linkki=http://opencanvas.en.softonic.com/] Klik[linkki].

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 14:23:21

Jaaha!

Päivämäärä:   20.10.09 14:25:36

Kia K., yritin ensiksi ladata ohjelman tuolta, mutta eteen tuli joku virhesivu eikä lataaminen onnistunut? Muistaakseni siellä oli jotain höpinää, että marraskuussa -09 sen voisi taas ladata?

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 14:28:24

Iina, outoa, koska mä latasin tuon just sunnuntaina koneelleni ilman ongelmia.

Päivämäärä:   20.10.09 14:58:12

Ei onnistu edelleenkään:

"Dear Customer:

At the end of July, 2009, portalgraphics.net ended the sales of the openCanvas English versions. However, we will resume the new openCanvas English version sales in November, 2009."

Pöh. Ja se uusi Gimp minkä latasin on ihan yhtä kehno piirtämiseen kuin edeltäjänsäkin.

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   20.10.09 15:03:11

Heidie, todella hurmaava tuo Lehtola. Kiva että on noita huumorikuviakin mukana (: Tosin uusi suunnitelmasi (yksi realistinen ja toimintakuvat huumoripainotteisia) ei kuulosta ollenkaan hullummalta sekään <:

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   20.10.09 15:05:21

JEEJEE sain nyt itseäni niskasta kiinni ja aloitin tuon tekstien väkertelyn ja koristekuvien piirtelyn.. :) Hiljaa (mutta varmasti) hyvä tulee!!

Lähettäjä: Myrte (/Riikka) 
Päivämäärä:   20.10.09 15:10:22

voi vitsi latasin just tuon openCanvas 4.5.19 trial-version, mutta ei suju sitten ollenkaan >: oiskohan missään "käyttö-ohjetta" kun en oikei osaa käyttää?

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 15:38:15

Tuollainen sivu löytyi googlella hakiessa tuohon Myrten canvas-pulmaan.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 15:40:25

Öh olipas puutteellinen nyt kun tarkemmin katsoin. Muuta en sitten oikein löytänytkään.

LähettäjäCäpä 
Päivämäärä:   20.10.09 16:03:35

Villamoon olen täysin ihastunut, en malta odottaa että se valmistuu :D

Mutta kyllä kai nyt jollakin teistä olisi aikaa ponskilleni yksi pieni pääkuva väsätä eikös juu? ;> Kai teillä nyt on tarvetta vaikka mille (palkkaaa)!

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 16:24:56

Cäpä, mukavaa kyllä kuulla, että joku muukin on yhtä malttamaton kuin itse omistaja. ;-D

Tallin oletettavasti eka tuleva asukki värittyy tässä just, shettis maskottirooliin. Toivottavasti vaan joku kauppaa vielä poneja vähän hillitympään harrastekäyttöön.

Mulla on etukäteenpiirtämispakko!

LähettäjäCäpä 
Päivämäärä:   20.10.09 16:55:03

Juhuu, juhlan päivä - löysin gimp 2:sta layerit. Viimeinkin pääsen harjoittelemaan airbrushilla! Pääsette heti kauhistelemaan ensimmäistä teostani...
hui

^oli pakko kokeilla tuota linkitystä, tuskin onnistui... Ja sitten vielä vesiväri(epä)laatua :P

http://i35.tinypic.com/30ws1dz.jpg

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 17:03:22

Tosta vesiväriluomuksesta tuli jotenkin söpön pörrönen fiilinki. :-)

Nyt pitääpi valmistautua koulutunnille ja vetää kamppeita päälle, illemmalla taas lisää näitä juttuja!

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   20.10.09 17:04:06

Cäpä, molemmat tosi kivoja kuvia, mutta etenkin tuo vesiväreily on nätti <:

Päivämäärä:   20.10.09 17:07:04

cäppänä, vesiväri työ tuleepi Pikulle? (:

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   20.10.09 19:46:35

löysinpäs tämän uudenkin topatsun :)

pitkät koulupäivät pitäis kieltää, kun tulee jumalaton mikreeni ja sit pitää nukkua kaheksaan ennen ku pääsee edes ylös

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   20.10.09 19:53:59

nica, huh, migreeni ei varmasti ole kiva. Yksi kaveri siitä kärsii, itsellä ei onneksi ole. Eikä kyllä enää ole niitä pitkiä koulupäiviäkään, abivuotta viettelen <:

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   20.10.09 19:59:21

fei >> hei, mese taitaa toimia ainaki miulla :D se on lisänny siut.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 20:04:20

Alkoi jumalattomasti stressaan kun kuulin, että koeviikko onkin ihan parin viikon päästä ja mulla on noin miljoona hoidettavaa juttua ennen sitä. Ensviikko on pakko pyhittää kokonaan koulujutuille ja mielellään alotella jo nyt ennen viikonloppua. Rasittaa kun mielenkiinto on taas virtuaaliympyröis ihan liikaa.

Päivämäärä:   20.10.09 21:34:06

hmph. Pitäisi vielä huominen kökkiä yksin (koiran kanssa) kotona, mikä ei käy luonnolleni! Oon turhautunu jos erakoidun päiväksikin yksin ja oon yksin. -.-

ja kaiken lisäksi Troijan hevonen jyllää uudessa, paremmassa koneessa ja joudun käyttämään vanhaa konetta.. -.-

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:19:20

Taidan luistaa koulutöistä ja paneutua virtuaalijuttuihin... Huono opiskelija, mutta can't help it.

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   20.10.09 23:54:11

Kia >> koulutyöt nurkkaan! :D et oo ainoo..

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:55:39

Hienoa! Vaikka eipä se kai kovin hienoa periaatteessa oo. Hienoa virtuaaliselta kannalta?

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   21.10.09 00:10:28

khyl :D

Päivämäärä:   21.10.09 08:21:04

Cäpälle, eikös layerit oo gimpissä tasot? ja mistä sieltä löytyy airbrushi ? ::Ddd

jeejeejee, eilen oli hirmu piirtointo ja monta hyvää luonnosta sain tehtyä, mutta se väritys on edelleen pulma x_x en haluaisi ketään muuta värittämään, mutta kun yritin seppelee voorultakin lukea reegan piirtokoulua niin en ymmärtänyt mitään xD voi minua.

Päivämäärä:   21.10.09 08:25:40

Gimpistä löytyy kyllä airbrushikin, mutten nyt sitä voi löytää tässä koneessa kun sitä ei oo.. : (
Joo, gimpissä layerit on tasot.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   21.10.09 09:21:55

Cäpän vesivärimaalaus on ylisöpö <3 Niin karvanen ja lutunen.

Joo - mie en pystykkään muuttamaan Lehtolaa, tajusin että kaikki loppukin viehätys katoaa mun ponitallistani jos mie tungen sen täyteen jotain reaalikuvat omiostavia suokkeja. Kyllä mie vaan nyt piirtelen uusia pallosilmäkuvia noille ja teen pari uutta heppaa - paljon toimintaa + tallin laajennus (ei osa noista pihattoponeista ulkona talvea selviä).

Pitkäisköhän mun kokeilla tota OpenCanvasia... Olis mulla kyllä se joku ArtRagekin kun Bamboon mukana tuli...

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 11:46:14

Heidie, mäkin kyllä kannustaisin sua pysyttelemään noissa pallosilmissä, tossa on kuitenkin sitä jotain persoonallisuutta mitä virtuaalimaailmassa ei koskaan voi olla liikaa. :-)

Sain raahattua itseni jopa kouluunkin asti tänään, tosin viimeiselle tunnille saapa nähdä viitsiikö osallistua.

Pitäis ottaa wacomin kynä kauniiseen kätöseen ja saada aikaan jotain, mutta kun Myrte mainitsi tosta Reegan piirtopäiväkirjasta niin nyt jumittelin mielenkiinnosta katselemaan mitä sieltä löytyy. :-D

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 14:21:52

Mä en sitten millään osaa pysyä yhdessä työssä kerrallaan. Siispä aloin vääntämään gymkhanaponia. :-D

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 14:24:34

Aloin vääntämään... Joskus ei oikein itekään tahdo uskoa omia äikkätaitoja.

LähettäjäCäpä 
Päivämäärä:   21.10.09 14:46:35

Kiitos kommenteista :)

Jokru - juu, itse asiassa olen sen jo sille aikaisemmin laittanut :D

Ja gimpissä tosiaan layerit ovat tasoja, ja airbrushi pitäisi löytyä ihan sieltä brushien ja kynien yms. joukosta, ainakin minulta.

Sama ongelma tuon opiskelun kanssa, kokeisiin ei tule oikein luettua ja tunnitkin kuluvat vihkoihin töherrellessä :D

LähettäjäCäpä 
Päivämäärä:   21.10.09 15:00:11

Mutta kuulkaas, olisi vieläkin se TALLIPAIKKA etsinnässä ;) Olisikos kenenkään tallissa paikkaa yhdelle pienelle conn-tammuskalle?

Päivämäärä:   21.10.09 15:53:47

Pihlikseen kyllä mahtuis jos sen sais joskus valmiiks - sinne oon nimittäi suunnitellu jtn 30 karsinaa ;oo

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   21.10.09 16:09:58

Huh. Piirtelin ropehahmolleni kuvan, enkä ole siihen ollenkaan tyytyväinen. Rakenne vammaa ja tein tussilla suhrun silmään, joten ainoa korjausmahdollisuus oli tehdä niistä tyhmät pallot. Mur, tosin se sai aikaan jonkinnäköistä humoristisuutta kuvaan. Sen lisäksi sössin vesivärittelyt, kun vaihteeksi värittelin paperia, joka ei oikein vesiväreistä tykkää : D

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 16:54:44

fei, sun näkemystä lukiessa aloin jo miettiä että uskallankohan mä klikata linkkiä ollenkaan, mutta toihan on kiva! :--) Caraliaanko meinasit?

Lähettäjä: Erppa 
Päivämäärä:   21.10.09 16:56:05

Hei onkos teillä millaset piirtopöydät käytössä? Mistä ostit? Paljon maksoi? Onko ollut hyvä? Itse olen nimittäin piirtopöytää hankkimassa, mutta en yhtään tiedä mistä pitäisi etsiä :>

Päivämäärä:   21.10.09 16:58:15

Cäpä! Ansakujassa on vielä pari tallipaikkaa jäljellä.
http://www.ansakuja.proboards.com/index.cgi?board=1222&action=display&thread=30&page=1

haah, fenellan ja mun projektin suunnittelu alkaapi olla valmis, oi että siitä tulee kiva! <3 ei piirretty tosin..

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 17:04:30

Erppa, mulla on sylissä paraikaa Wacom Intuos 3, A4-kokonen piirtopöytä. Tilasin joltain suomalaiselta nettisivulta, jonka bongasin googlesta. Hinta oli muistaakseni 353 €, ei siis mistään halvimmasta päästä, mutta en ole todellakaan katunut. Toimii kuin unelma ja on kestänyt kiitettävästi tähän mennessä kaikki kolaukset. Putosi muun muassa tänään viimeksi lattialle... :-D

Tämän näköinen.

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   21.10.09 17:06:58

Kia K., hahhah : D Kiitos ^^ Caraliaan juu. Sinne tein comebackin reilu vuoden tauon jälkeen. Sitä ennen pelasin siellä vähän yli vuoden verran. Tämäkin hahmo oli mukana Caraliassa, mutta varsana <: Pelaatko itse siellä? (Jos et, niin hophop liittymään : D)

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 17:09:51

fei, mä en ole siellä kertaakaan pelannut, mutta oon kyllä tutustunut uteliaana jo juoneen sun muuhun. Ehkä hetken mietin liittymistäkin, mutta en uskalla tunkea itteäni mihinkään ylimääräiseen mukaan niin kauan kun mulla on muita juttuja keskeneräisenä. :--D Pitänee siis katsella tuota vielä myöhemmin!

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   21.10.09 17:13:33

Kia K., aina sitä yhdellä hahmolla ehtii pelailla (; Caraliasta löytyy myös online-pelitysosio, jonne voi kirjoitella vähän lyhyempää peliviestiä. Edellyttäen tietenkin, että pelin molemmat (tai kaikki) osanottajat ovat paikall <: offlineen sitten niitä vähän pidempiä tekstejä. Vaikka onhan niihinkin aikaa kirjoittaa, pelaajasta riippuen tietenkin, mutta itse voin ainakin viikon tai kahden päivät odotella, mikäli peli on tasokas (:

Päivämäärä:   21.10.09 17:18:52

Mulla on tässä vieressä Wacom Bamboo Fun A6, kyllähän tälläkin pärjää, mutta aijon pyytää varmaan jouluna A5:sen.. http://jollokukki.freeblog.hu/files/Bamboo%20Fun%20A6.JPG Tän mukana tulee Abobe Photoshop Elements 6.0 ja Artrage, sen lisäksi käytössäni on Photoshop 7.0, joka kyllä maksaa kohtuun paljon. Nettikauppa jolta ostin on Jim's PC Superstore..

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 17:26:11

fei, mä olen aina ollut enemmän ehkä offline-pelittelijöitä, kun on reilummin aikaa miettiä mitä vuorollaan kirjottaa ja siihen saa myöskin kunnolla panostaa. :--)
Jos ja kun päätän liittyä, mulle tulee varmaan ongelma mikä lauma kiinnostaisi eniten. En osaa karsia tarpeeksi. :--D

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   21.10.09 17:29:30

Kia K., heh (; Eihän sillä laumalla niiiiin väliä ole, nuo kun vähän vaeltelevat missä sattuu tai tapaavat toisiaan ei-kenenkään-mailla. Toki lauma rajoittaa vähän hahmoa <:

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 17:36:17

fei, jeps näin on, pitää lueskella noita laumakuvauksia vielä ja katsoa jos joku päivä saisi hahmoa aikaiseksi. :-))

Mulla on hieno tavoite - saada Villamo jonkinlaiseen kuntoon ennen joulua, jotta voin järjestää ensimmäiseksi jonkin jouluaiheisen tapahtuman. Vaan katsotaan nyt kuinka hidasta tästä vielä tulee!

LähettäjäElisa. 
Päivämäärä:   21.10.09 17:37:58

mul oli ennen piirretty kisber-felver siittola, mut se sit jäi...

täs uusin tekele, en tarvii, kunhan piirtelin <http://i600.photobucket.com/albums/tt89/epkuvat/piirretyt_2009_syksy_siita eteenpain/piirystyyyyys.jpg> (poistakkee väli)

wacomin intuos 3 A4-kokosella piirtelin koulussa, kotona on wacomin bamboo A6-kokonen piirtopöytä

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   21.10.09 17:38:12

Kia K., uu! Jännitys tiivistyy Villamon avajaisia odotellessa (; fei mukaan joulutapahtumiin, ehdottomasti 8) Tonttulakki Tuholle ja riehaan ;D

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 17:56:23

Hihi. ;-)

Yks huolistani tulee myös olemaan miten heikolla osallistumisella tarinakisat nykyään oikein on. Tottahan Villiksessä olisi sellaistakin joskus hauska kokeilla.

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   21.10.09 18:48:48

Tarinakisoissa luokkakoot täytyy luonnollisesti pitää pienempänä, mikäli aikoo yksin kaikki arvioida, joten eiköhän aina sen verran innokkaita tarinankirjoittajia löydy (:

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 18:57:03

Jees, pitää sitten vaan mainostella ahkeraan!

LähettäjäWinky 
Päivämäärä:   21.10.09 18:58:04

Mä voisin ainakin osallistua tarinakisoihin noilla piirretyillä kopukoilla :)

Lähettäjämeym. (Meleni) 
Päivämäärä:   21.10.09 19:03:03

Tarinakisoista - osallistujia on yleensä tullut alle 10 per luokka (3 luokkaa) kun olen noita järjestellyt. Nyt viime kerralla oli ennätysmäärä osallistujia, olisiko ollut 14 tai jotain. Siitä hieman esimakua osallistujamääriin ;)

Rajoitukset voivat siis periaatteessa olla vaikka 100 os/lk ja 10 hevosta/omistaja, sillä yksi omistaja tuskin osallistuu yli viidellä hevosella koko kisoihin :) Osallistumisaikaa kannattaa jättää pari kolme viikkoa jotta kaikki ehtivät kirjoittaa niin paljon kuin haluavat.

Niin joo, tarinakisoissa suositaan aika paljon pieniä/helppoja luokkia ja GP/140cm-ratsukoita ei välttämättä tule yhtään. Kaikki tosin riippuu aiheista :) Manostamisen avulla osallistujamäärä helposti kaksinkertaistuu :>

Lähettäjämeym. (Meleni) 
Päivämäärä:   21.10.09 19:04:37

* ja tosiaan se 14 osallistujaa yhteen luokkaan tuli ahkeran mainostamisen avulla :)

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 19:21:15

Kiitos meym.! Jep, noin kolmea luokkaa mäkin olen ajatellut ja ilmotella tapahtumasta hyvissä ajoin, olen kyllä sen verran seurannut tilannetta, ettei tarinakisoihin mitään tunkua ainakaan ole... Mutta tietääpä ainakin varautua näihin tilanteisiin. :-)

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   21.10.09 19:30:59

meillä tuli tarinakisoihin hmm.. 14 kans :) yhteensä kisoissa osallistujia oli 28 kpl :)

LähettäjäCäpä 
Päivämäärä:   21.10.09 19:36:08

Oijoi, minä ainakin tungen mukaan Villamon tapahtumiin :D

Paljastan muutes näin salaperäisesti että minullakin on projekti viritteillä... Saas nähdä mihin suuntaan kehittyy, mutta jostai syystä tuli hinku aloittaa ulkoasusta (??) jota tässä olen useamman viikon jo työstänyt, enkä ole vieläkään päässyt kuin vasta karkeaan luonnokseen :') Eli tulee kestämään vielä piiiiitkään ennen kuin saan sivut minkäänlaiseen esittelykuntoon.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 19:40:26

Cäpä, kuulostaa jännältä. Intoa vaan kehittelyyn! :-)

Mun ponin vaiheista syntyy näköjään tutoriaalin tapaista photobucketiin.

Lähettäjäwear 
Päivämäärä:   21.10.09 19:40:46

Minäkin tungen mukaan keskusteluun näin keskiviikkoillan ratoksi :D

Tossa selailin näitä topiikkeja läpi ja kävin joitakin tallejakin silmäilemässä. Ihan mahtavia paikkoja tuli vastaan ja laitoin suurimman osan visusti muistiin. :D
Itsekkin eksyin vähän vahingossa muutama vuosi sitten tähän piirrettyyn virtuaalimaailmaan, enkä nyt edes osais kuvitella enää omistavani valokuvallista heppaa. Kyl noissa piirretyissä on sitä jotain hohtoa ;)
Tosiaan, tällä hetkellä mä omistan tasan yhen heposen, Taigan josta taisikin olla puhetta tossa ensimmäisessä keskusteluketjussa. Tuo tamma on kyllä mulle se kaikkein tärkein. Mutta siis jos sen entinen omistaja Fanny vielä eksyy tänne niin tervetuloa juttelemaan, ja ens kerralla jos luet Taigan päiväkirjaa niin jätä sinne joku merkintä käynnistäsi ;D

Ootte kyllä kaikki ihan ilmiömäisiä piirtäjiä, mulle jos antaa kynän käteen siitä syntyy vähän porsasta muistuttava hevosenkuvatus. Mä en ymmärrä kuin te osaatte :o ? :D

LähettäjäFanny 
Päivämäärä:   21.10.09 19:52:07

wear, pitää yrittää muistaa :)

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 19:58:18

Okei. Gymkhanaponi. Amerikanponi vai ratsuponi?
Sit mulla on vielä väripulmia, koska tiikerinkirjavastakin saa niin miljoona ihanaa lopputulosta. Äää!

LähettäjäCäpä 
Päivämäärä:   21.10.09 20:16:10

Kia, teeppä amerikanponski, niitä näkee harvemmin ;)

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 20:23:32

Samaa mieltä. Toivottavasti ton rakenne vaan soveltuu siihen, mut värittelyllä saa onneks aikaan tosi paljon.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 21:16:10

Kumpi!

http://tinyurl.com/yjotnk4
http://tinyurl.com/yld5hbk

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 22:47:33

Päädyinkin tokaan.

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   21.10.09 23:19:08

Kia K., molemmat kivoja, mutta ehkä juuri se toka oli amerikanponille kivempi (: Söpö tapaus tulossa! (:

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   21.10.09 23:25:14

Joo, meinasinkin vaan karvan värityksen kannalta kumman tapainen olisi parempi, mutta onnistuin samalla ihastumaan tuohon pystytukkaan, joten ehkä senkin vois heittää mukaan ponille. :-D

LähettäjäRos. 
Päivämäärä:   22.10.09 18:57:09

Pakko muuten kysyä että löytyykö teistä kestään semmosia innokkaita suht hyvälaatuisten "pilahevosten" piirtäjiä? :)

Päivämäärä:   22.10.09 20:00:32

Tahtooko joku halia mun uutta piirrettyä vauvelia? Sille ois tarkoitus piirtää aina uus kuva sitä mukaa kun se kasvaa isommaksi. :D

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.10.09 20:07:26

Iina, taisinkin jo heittää tuosta söpöliinistä kommenttia. :-) Tykkään myös kovasti tuosta piirtoideasta!

LähettäjäCäpä 
Päivämäärä:   22.10.09 20:08:15

Iina - söpö vaavi, yksivuotiaaksi ehkä hiukkasen varsamainen mutta hienosti piirretty :)

Ääh, tuntuu taas ettei piirtopuolella onnistu mikään. Hevosista tulee epämuodostuneita hirvieläimiä ja ihmisistä epämääräisiä alieneita. Väritys sellaista öbaut kolme vuotiaan luokkaa.. :D

Päivämäärä:   22.10.09 20:11:44

Minkähän ikäseksi tuon heittäisi? Puolivuotiaaksi? (En tahdo miinuksia näyttelyissä siitä että varsa ei vastaa sivuilla ilmoitettua ikäänsä. Tarkoitus kun ois yrittää pärjätä PKK:ssa.)

Cäpä, mulla on tuota aina välillä... Tuntuu että hevosista tulee kulmikkaita mutanttilehmiä.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.10.09 20:31:58

Joo, se puolivuotias vois olla parempi.

Mun gymkhanamonsteri edistyy hitaasti, mutta varmasti.

Päivämäärä:   22.10.09 20:47:43

Kian pystytukkaisesta täpläponista tulee takuulla tosi ihastuttava :)

LähettäjäRos. 
Päivämäärä:   22.10.09 21:02:53

Oih! Jollaa muullakin gymkhanakopukka. Itselläin on tuo miun oma sekasiliö :)

LähettäjäRos. 
Päivämäärä:   22.10.09 21:03:14

melkeen osaan taas kirjottaa -.-

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.10.09 21:08:12

Ros.in poni on hurjan söpö ^^ Samoin tuo Iinan vauveli. Ihastelin sitä jo toisessa triidissäkin (:

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.10.09 21:58:03

Huhhuh, piirsin ihka ensimmäisen hevosen (okei, pään) koneella. Tähän asti olen silloin tällöin vain väritellyt kuvia, niitäkin vähän huonolla menestyksellä ja nopeasti. Eihän se kovin kummoinen ole, mutta siihen nähden millaisen suhteen omaan hiireen olen ihan tyytyväinen. Ehkä. No, ensimmäisenä työnä juu. Silmä on ihan kiva, otsaharjakin okei, mutta tuo harja muuten on ihan kamala. En löydä PhotoFiltrestä sopivia pensseleitä, enkä saa harjasta kovin elävää. Jooh.. argh.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.10.09 22:05:57

Tuohon harjapulmaan, löytyykö sun ohjelmasta smudgea?
Mulla löytyy siveltimistä -> blenders -> smudge.

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.10.09 22:33:10

Kia K., löytyy ja olen sitä käyttänytkin tuossa : / Sitä ei vaan saa tarpeeksi pieneksi :p

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.10.09 22:42:17

Hmn, miten niin ei saa? :-o Mä saan säädeltyä ihan kaikkia siveltimiä siihen yhteen pikseliin asti.

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.10.09 22:54:10

En mä photofiltrellä ole sellasta toimintoa ainakaan löytänyt : D Tein sille pystyharjan, näyttää ehkä vähän paremmalta.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.10.09 23:16:09

No, kyllä harja tietysti ihan normisiveltimilläkin onnistuu kun vähän vaihtelee siveltimen opacitya ja kokoa.

Ai niin, ponin vaiheita pääsee seuraamaan täältä. Älkää säikähtäkö tuota paperista yli puskevaa kaviota, asiaan tulee korjausta viimeistään loppusilauksen yhteydessä. :---D Sitä se teettää yrittää arvioida paperin kokoa heppojen asentoihin soveltuviksi.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.10.09 23:17:07

*Sitä se teettää kun

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.10.09 23:38:58

Kia K., no ehkä ongelmana tässä kohtaa oli piiroksen pieni koko, kun se pieninkin sivellin näytti niin kamalan suurelta (; Ihana poni tulossa! ^^

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.