Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Brandenburgit #1

Lähettäjädelicat 
Päivämäärä:   6.10.09 18:45:28

Haulla en löytänyt keskustelua aiheesta, joten tein sitten itse kasvattajana tälläisen. Linkatkaa toki jos on jo olemassa.

Yleistä keskustelua siis parrasvaloissa brandenburginhevonen. Jos et ole kuullutkaan rodusta, katso hevosmaailmasta. Saksalainen puoliverirotu, joka sopii lajiin kuin lajiin.

Re: Brandenburgit #1

Lähettäjädelicat 
Päivämäärä:   6.10.09 18:48:39

Ja oma tallini on Wortgreich Brandenburgers, kasvatamme pienimuotoisesti myös shettiksiä, mutta brandet on pääosassa ja meiltä tulee kasvatteja kunhan hevoset saa kisakokemusta :)

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   6.10.09 18:49:35

Minä aktiivisesti mukana tukemassa Brandenburgia :)

Cornirista löytyy tällä hetkellä ainakin 4 myytävää brandea estesuvuista, joten niitä voi ostella jos haluaa :> Olisi mukava nähdä delicat tallisi, jos joskus astutuksia ajattelee vaikka meitin tammoille jos siulta löytyisi jokin kiva ori :>

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   6.10.09 18:50:06

sä sit päätit tehdä näille oman topan :D yleensä ollaan keskusteltu harvinaiset topassa. ;D

Lähettäjädelicat 
Päivämäärä:   6.10.09 18:54:48

^ Sori, en tiennyt, täällä en paljoa pyöri XD Nyt tosin meinasin alkaa aktiivisemmin.

Ja linkkasin siis jo tallini =)

LähettäjäShandi. 
Päivämäärä:   6.10.09 19:37:03

Sorel, 27.09.2009 ja 30.09.2009 syntyneet varsat ois aika ihania :D

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   7.10.09 16:31:28

Shandi: =)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   7.10.09 16:36:26

On meillä ollut ihan oma topakin, mutta katos. Ku muut oli hiljaa ja mä keskustelin yksin. Kaikki sit saa mennä ostelemaan polleja!!

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=499549&t=499549
Mun upeita jälkeläisiä ei uskalla kukaan ostaa.

+ Belvinen oreja saa pyytää jalostukseen.
http://www.siipirikko.net/belvine/

Mitäs ootte mieltä uudesta Belvinestä?
http://www.siipirikko.net/belvine/index3.htm
Ei vielä julkaistu, yksityisoikeus teillä nähdä ekana.

Heppaulkka
http://www.siipirikko.net/belvine/rio.html

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.10.09 17:30:41

Napsnöps. saa munkin jälkeen keskustella..

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.10.09 17:33:29

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=520599&t=520599
hihi, kommentoikaa toki ja äänestäkää ;)

vois alkaa taas pienen tauon jälkeen kilpailemaan hevosilla, jotta sitten saataisiin niitä jälkeläisiä meiltäkin päin :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   11.10.09 23:05:15

1

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.10.09 23:23:28

Jeps, meillä tosiaan oli ainakin kahden jollei jopa kolmenkin topikin verran keskustelua tästä rodusta (tai siis mitä nyt yleensäkin rotutopikit sisällään pitää :D), mutta se sitten tyssäsi juuri siihen, kun Viivuska keskusteli yksinään ja mie joka päivä kävin sitä seuraamassa :D

Minulla on tosiaan Faxon Sporthorses -niminen talli, jossa näitä kyseisen rodun edustajia "kovasti" kilpailutan esteiden ja koulun parissa (yksi laji per hevonen, ei siis molemmissa). Aika olematon toiminta siis on, varsinkin kun nämä minun virtuaalihommat menevät vähän on-off tyylillä aina välillä.

Kisoja sain taas kyllä järjestettyä seitsemän molemmista lajeista, osa mennyt ja osa vielä tulossa (vink vink, käykää vain osallistumassa, jos ette vielä ole - ihan avoimet ovat, eli ei mitään etuuksia brandeille).

Kunhan tästä tosiaan saisi hevosille kunnolla sijoituksia alle (mikähän se maksimi sijoitusmäärä nyt laatiksissa olikaan..), niin pääsisi alkaa kasvatushommiinkin. Tähän kuitenkin menee oma aikansa, kun olen välillä tosiaan laiska kisaamaan ja sitten välillä laiska päivittämään niitä hevosten sivuille.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.10.09 23:26:55

Niin tosiaan pitäisikö sitä topikkia lukea läpikin, jos joku vaikka olisi kysynyt jotain mielipidettä tai muuta :D Eli Viivuska, varsin kivan näköinen ulkoasu. Tietenkin, mitä muutakaan se voisi olla :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   11.10.09 23:28:49

Ääh, mua ärsyttää ku mulla on GP-luokka kisauksen suhteen ihan täynnä, onko niitä nyt 10 kappaletta. Suurimmalla osalla tietty on jo maksimit mutta niitä on niin kiva kisailla kun niillä saa niin nopeesti sijoitukset. Mut pitäs olla niihin muihinkin luokkiin heppoja. Muttei viitti laittaa kasvatteja heikompiin luokkiin mitä vanhempansa olivat. No pian ku sais vain niille kisanäyttöö noille hepoille niin pääsis kisauksen lopettamaan ja laatiksiin.

Ei oikeesti ketään kiinnosta nykyään 2 polviset hepat? Mun kauhee vaiva menee ihan viemäristä alas ku ei vaan saa hepoille tarpeeksi jälkeläisnäyttöö. Ette te voi kuitenkaan niin "ahdas"mielisiä olla, ettette voi 2 polvisia ottaa ku pitäs olla tilaa niille evm-polleille. Mä voin kokemuksesta melkein 60 hepan omistajana sanoo, että kyllä ne kaikki siellä mukana tulee vaikka niitä heppoja paljon on. Tällä hetkellä mulla ei oo kisauksessa yhtään evm-pollee. Harmittaa muttei voi mitään ku ei parhaat kasvatit mee kaupaks. Pelottaako kaikki ostaa mun himovarsoi xD.

Eiku oikeesti. Pitää teidän nyt puolestaan auttaa mua ku mä aina oon ottanut teiltä niitä varsoja ku oon voinu. Välillä tekis mieli ihan lopettaa ku ei mee kasvatit kaupaks eikä ittellä oo oikeesti enää tilaa lisähepoille.

LähettäjäPölkky 
Päivämäärä:   11.10.09 23:32:00

Esittelenpä nyt ihan huvikseni oriin nimeltä Heirate Mich

Mielipiteitä oriista.

Se on tarjolla puoliveri- ja brandenburg jalostukseen, vaikka sivuilla ei niin väitetä

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   11.10.09 23:39:15

Pölkky: Ihan kiva ori, mulle ei kuitenkaan olis jalostuksellisesti tolle käyttöä. Ei kuitenkaan mikään himokisannut ja kun ei meinaa muutenkaan kasvatit mennä kaupaksi. Mutte ehkä joskus myöhemmin jos uusi evm-polleja sais. Kuitenkin teillä vielä aikaa kehittyä. :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.10.09 14:01:38

2

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 17:43:47

Koska te muuten aiotte lopettaa hevostenne kisauksen. Onko joku sijoitusmäärä tai ikä mikä määrään sen? Mulle alkaa tulee nyt vastaan näitä yli 60 sijoituksen heppoja, ja aattelin, että niiden kanssa vois pikku hiljaa siirtyy vain jalostukseen. Harmi vaan, kun ei meinaa löytyä mukavia puolisoita noille niin ei varsojakaan hirveesti tuu.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   14.10.09 17:54:44

Pölkky, hihi mun entinen heppa ;D

Viivuska, siltä kuin itsestäni tuntuu, joskus 18-vuotiaana ehkäpä, jos sitä ennen ei ole saanut vaadittavia sijoituksia täyteen. Onneksi on tuo VAI-ikääntyminen, niin ei tarvitse kauheasti kiirehtiä ;)

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   14.10.09 17:56:19

ei kukaa haluais väkertää mun parille uutukaiselle sivut? :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 17:57:57

Joo no mä siirryin just VARL:n kun tuntuu, että VHKR:n pikkasen liian nopee, että sais sijoituksilla esim. maksimit laatiksissa. Mutta nyt alkaa tuntuu, että hepat saa liian helposti sijoituksia vaikka aika hitaasi kisaan tällä hetkellä mm. ulkoasun vaihdoksen takia.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 18:00:16

^^En, ellet sä vastapalkaksi siirrä mun heppoja uusiin ulkoasuihin. xD Ääh, vielä yli puolet jäljellä ja tavoitteena olis tällä viikolla saada valmiiks. Onneks toi on sille helppo muuten, mutta uus sukutaulu vie vaan aikaa aikas paljon.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   14.10.09 18:04:21

viivuska, no mulla vie aikaa noi uudella lailla laitettavat kuvat -.- ku ei millää jaksais muokata niitä ja sit viel mapata :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   14.10.09 18:08:13

sit mä huomasin kauhukseni, et mulla on tammoja liian vähä verrattuina oreihi :O täytys saada tammoja vähä lisää, varsinkin estepuolelle, ku kentäs niitä on jo muutama.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 18:11:53

Mua taas harmittaa, se, että mulla on niin paljon noita omia kasvatteja ja toisaalta on pakko esim. noita 1 polvisia astuttaa oman tallin hepoilla, että ne sais jälkeläisnäyttöjä. Tämä saa aikaan sen, ettei oo tilaa uusille evm-sukuisille.
Et sä namusetä haluais ostaa noita estepolleja meiltä? Kuhan lupaat, että ne saa olla teillä pitkään. Esim.

brdbg-o Odelix BE VH-57483
i. Oscar BE yli 45 ERJ:n sijoitusta, tavoitteena mahd. laatis
e. Svanhild Libertina yli 44 ERJ:n sijoitusta, tavoitteena laatis
Molemmilla vanhemmilla kisata vielä
synt. 13.1.2009
estepainoitteinen, 2 polvinen
-> Odelix halutaan ehdottomasti kisaavaan ja tavoitteelliseen kotiin. Orilla on jo vähän kisattu ja kisoja voi löytyä googlesta yms.

ois kiva jos sais nopiaa kodin.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 18:13:06

Joo, ja saat sä meiltä tammojakin jos haluut, ois vaan niin kiva saada noille hepoille nopiaa koteja, vaan niin ärsyttävää kun ei kukaan osta niitä vaikka kuinka hyvät vanhemmat on...

(brdbg-o/t H???? BE/Belv
i. Herr Zachary 51 ERJ:n sijoitusta
e. Mauve Thirrin GER 56 ERJ:n sijoitusta, YLA3 ja ERJ-III
synt. 24.10.2009
estepainoitteinen, 1 polvinen
-> Varsa ehdottomasti vain aktiivisesti kisaavaan ja tavoitteelliseen kotiin. Mielellään ainakin YLA. Mahdollisuuksia 160 cm radoille. Luonteeltaan utelias ja tempperamenttinen, ratsuna ei ole kamalan reipas, mutta hyppykyky korvaa sen.)

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   14.10.09 18:18:55

Jos Odelix BE on mahdollista muuttaa tammaksi, niin toki molemmat meille pääsevät :) kun en orei haluaisi enempää, kun niitä tuntuu jo olevan liikaa ( periaatteeni siis on sellainen, että oreja oltava ainakin 4 vähemmän kuin tammoja) :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 18:23:45

Odelix BE on rekattu VRL:n joten ei voi muuttaa sukupuolta. Mutta, et sä haluaisi tuosta samasta yhdistelmästä tai jostain muusta 2 polvista. Auttais sekin mua, että sais niille lisää jälkeläisnäyttöä jos niillä jollain uskaltais mennä laatiksiin. Hevosilta alkaa kyllä tippumaan hevosia sukutauluista kun ei meinaa sivut toimia :/.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   14.10.09 18:44:14

Voisin minä tuosta samasta yhdistelmästä ottaakkin, tai jos haluat muillekkin jälkeläisnäyttöä, niin ehdottele yhdistelmiä :)

http://www.kilkatus.net/sprode/kyle.html
mamman uus kulta<3 viel pitäs tehä toiselle cornilaiselle sivut ;p

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 18:54:06

Jihaa, kiva ori<3

Grimwald BE x Silke von Hildegard tai Svanhild Libertina
Oscar BE x Svanhild Libertina

Noi mahdollisia, tuo Waldo x Tiina ei oo vielä ollut, eli ois harvinainen yhdistelmä.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   14.10.09 19:05:23

Jos ottaisin sen Waldo x Tiina yhdistelmän ;)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.10.09 19:08:06

Joops. Tiinalla on vähän näköjään paljon varsoja syksyllä, vitsi mä oon hukassa. xD ei voi mitään. Haluaisikko, että syntyy kaksosvarsat joko 30.9 tai 23.11?

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   15.10.09 12:15:54

3

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   15.10.09 13:45:29

Nyt ois mahdollisuus saada myös kiva koulubrandenburg.

http://www.siipirikko.net/belvine/sampsa.html x http://www.siipirikko.net/belvine/miia.html
syntyy joskus marraskuussa, varma päivä ei ole vielä ihan varma.

btw. mihin kaikki kouluheppojen kasvattajat on mennyt, tuntuu, ettei koulubrandeja ole enää missään eikä koulubrandet mee kaupaksi. Mulla kun taas on niitä kaikista eniten.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   19.10.09 19:33:56

Heips, haluaisin muuten kuulla vähän kasvattieni kuulumisia. En nyt jaksa omaa topiccia tehdä, kun niitä on jo valmiiksi niin paljon. Joten tänne vaan jotain infoa miten kasvattini kanssa menee ja mitä tulevaisuudessa tullaan tekemään.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   19.10.09 19:35:56

23.11 mieluusti :) nimiehdotuksia?

Bradley BE:tä en oo saanu myytyä, ei oo menny kaupaksi. Karynille ja Iirolle kuuluu ihan hyvää, pitäs etsii niiden sijoituksia tulosarkistosta ;D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   19.10.09 19:43:42

Joops, laitetaan silloin syntymään kaksoset. Tulee sit olemaan niin, että kaksosilla on eri isät xD. Vähän tällästä jännää. (mä kun oon nyt vähänkö sekaisin)

Gyel Belv
Gunes Belv
Gulcemal Belv
Gritli Belv
Godildis Belv
Getha Belv

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   19.10.09 19:46:13

Bradleystä vielä. Niin jos ei mene kaupaksi tässä pian, niin heitä mua mailille, niin otan sen sit takas ja teen itse sille jotain.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   22.10.09 18:13:45

hihöö.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   22.10.09 18:18:30

Gritli ja Getha iskivät sillee hyvin ;)
mä oon ny ihan sekasi :D niin ketkä on vahemmat jne.? :D

hihii, Remrock tarjolla jalostukseen. Sijoituksia tulee sitä mukaa sivuille, kun kisaaja ne minulle lähettää. Olis kiva saada vähän jälkeläisnäyttöä laatiksia ajatellen ;D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.10.09 18:18:46

Niin juu, miulla tuo Gerrold BE kilpailee esteiden parissa edelleen, kun en mie noilla kopukoilla muuta sitten teekään (vielä). Sijoituksia tähän mennessä tullut 22 kipaletta, eli varsin mukavasti voisi sanoa (:

Hei muuten, tarkistaessani Belvinen kasvattajalistalta, että löytyykö kyseinen herra sieltä (lähinnä siis minun nimissä), niin omistajaksi on laitettu Faxon Sporthorses / Sorel (: Eli Tuire N. kuuluisi tuossa olla ja varmasti se on tarkoituksena ollutkin, kun nimi kuitenkin linkitetty oikeaan sähköpostiin :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   22.10.09 18:24:26

Tuire: Joo, varmaan sillon jäänyt pois kun olen niitä muokannut tuohon taulukkoon.

namusetä: Grimwald BE ja Svanhild Libertina
http://www.siipirikko.net/belvine/asukkaat.html

Jees, mulla nyt loppukiri Belvinen ulkoasunvaihdon kanssa. Kyllä tuossa nyt melkein kolme viikkoa on mennytkin.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.10.09 18:29:32

Käykääs osallistumassa miun ERJ-kisoihin, vielä olisi muutamalle osallistujalle tilaa 130-160 cm luokissa (2x kutakin).

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   22.10.09 18:33:25

viivuska, mut mitä sä puhuit kahdesta isästä? :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   22.10.09 18:38:29

Siis, se Tiina saa kaksi varsaa/kaksoset ja molemmilla niillä on eri isä, eri kaksi eri isää/oria xD. Gerrold BE ja Grimwald BE.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   22.10.09 18:41:46

Viivuska, Aijjaaa :D sit ku ne syntyy, ni saat selvitttää mulle sit asian vähä tarkemmin :D tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   22.10.09 18:43:36

Joo, siis ei se sun elämääs mitään vaikuta xD. Ihan samalla tavalla ne sieltä tammasta ulos putkahtaa. Sattumoisin siellä on nyt vaan Belvinen kasvatuslistalla yhdella tammalla kaksi varsaa samana päivänä. :) Niin, mites se nimi vielä?

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   22.10.09 18:46:41

Getha ;D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   22.10.09 18:49:33

Jeps :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   24.10.09 18:12:32

Nyt saa sitten kommentoida Belvineä ihan luvan kanssa!
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=557495&t=557495

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   7.11.09 21:42:53

HERÄTYS!

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.11.09 21:39:17

haloo!

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.11.09 21:41:41

sprödeen saadaa kohta ihan uusi ulkoasu ;D tosin se tulee olee SS tän jälkee, ku nimi vaihtu Spröde Sporthorsesiks :D uusia heppoja tulee, saksalaisia puoliverirotuja kaikki toki ovat ;D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.11.09 21:52:57

ei juma ku on ollu tääs päivä. Eno poikkes kyläs ja toi jotai ihme leipii xD oli saanu sen kaverilta, joka tarjos eilenki mulle koko baariehtoo :D Sen mielestä mun ukko on nii mukava, et päätti lähettää meille leipää :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.11.09 21:54:29

jepsanssaa, minä täällä luen äikänkokeeseen ja katon samalla BB:tä. ku sais nyt tän koeviikon alta pois niin pääsis taas tekee jotain Belvinelle.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.11.09 21:56:53

viivuska, nicee :p mä oon yhdistelmäs, mut tää toka jakso on menny nii paljo pepullee, et ens vuonna uusimaan nää kurssit. Onneks pääsee lääkärille, et saadaa selville et mikä mua vaivaa, ku koko aja on väsy, ja mä nukun ihan likaa (melk. 16 tuntia päiväs.)

Moniko teistä käy muuten valokuvaamassa? :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.11.09 21:59:25

Joo, no toinen koeviikko menossa, oon siis lukion ekalla.

Käy kuvailemassa kun pääsen, mutta kamera on niin huono, ettei sitä oikein voi sanoa kuvaamiseksi. Ois ihana saada järkkäri (joulupukkii...) niin vois kutsuu jopa sitä kuvaamiseksi.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.11.09 22:14:31

No viivuska, mullaki on toi "puolijärkkäri", joka on ihan suoraan sanottuna p*aska. Onneks mutsi lupas hommata mulle sen Canonin EOS 500D:n ennen ens kevättä, ku kisakausi alkaa :) olis tosin kiva saada se jo jouluks, jos sais sitten jotain kaveria kyytittee oripäiville ;D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.11.09 22:16:27

Joo mäkin aattelin pyytää joululahjaksi jotain vähän parempaa kameraa jos nyt saa, ku toi nykynen hajoo käsiin. Ku oiski rahaa ittellä tarpeeksi niin ostaisin itte, mutta ku ei. Jos en saa joululahjaksi niin sitten pitää odottaa synttäreitä että sais vähän rahaa xD. Hehee. Mut joo, se on pakko saada, menee hermot pokkariin.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.11.09 22:18:29

uskon et menee :/ jos mullaki menee tohon jo! ja sil ei oikei viitti enää kuvatakkaa, ku patterilokero on p'askana, ni siit on pakko pitää kiinni samalla ku kuvaa, ku jeesusteippiikää ei oo (asun siis mun ukon kas, ja ku köyhii ollaa, ni ei sellasta mahtiainetta löydy:D)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.11.09 22:19:54

nojoo, mullakin jollakin ihme kuminauhalla toi kasassa xD. mut joo, pitää alkaa olemaan kiltti jos vaikka sen sais xD.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 13:51:24

:D:D:D

hihi sprödesta tulee Spröde Sporthorses, otan sit vähä lisää saksalaisia puoliverirotuja (hannover, trakehner, oldenburg, meckleburg ym.) et meiltä saa sit sellasiaki ;D Myös muutaman ratsuponin sinne otan, ja pari mun yksityistä ponia. Tekstejäki uusitaa ;D Ulkoasu vaihtuu sit ku saan sen maukalta :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 13:55:13

namusetä: kiva, että Sprödeen tulee traksuja ja mecklejä. <3 Belvinekin ottaa toisen kasvatusrodun trakehneristä tässä nyt pian/heti. xD
Namusetä tulee sitten ostelemaan meiltä mecklejä kun meillä on niitä nyt 5 kappaletta, kun pelastin pari niitä Shandilta.

Muuten, miksi teidän tallien pitää olla johonkin lajiin painottuneita? Teette tän homman mulle kauheen vaikeeksi kun pitää ettiä oreja yms. aina erikseen joka tallista. Ei se ole vaikeaa pitää molempia rinnakkain, kokemusta on jo kohta kahden vuoden ajana. Lisäksi nykyään varsinkin korkeita luokkia on niin paljon, että kaikki maksimit yms. saa tosi helposti.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 13:58:57

Ja joo, Belvinen blogi ois täällä. Tai ei se varsinaisesti Belvinen ole, mutta Belvinen kuulumisia sinne kirjoitellaan.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 15:24:07

No viivuska, mun on sen takia este- ja kenttäpainoitteisia, ku se koulu ei oo vaa mun juttu :D (tosin menin ostaa koulupainoitteisen oldenburgin, saa nähä mitä siitä tulee :D) Ja musta on tyhmää kilpailla puoliverisillä valjakossa, emmä vaa tie, mut musta se on sillee "hyiii". :D katotaa ny jos ottaisin pari koulubrandee viel, vaikka niistä luovuin. :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 15:25:46

tuntuu jotenki siltä et tää keskustelu menee kahden keskeseks xD mihinköhän delicatti ja soreli ja shandi on kadonnu?

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 15:30:18

Oon kans miettinyt samaa, että mihin ne on kadonnu. Toivottavasti Von Hauberhoff:in junitykin löytää vielä tänne. Tää menee vähän tylsäksi.

Vitsi, pitäskö se brandeyhdistys perustaa uudestaan, kun ois niin kiva järjestää vaan brandeille kisoja yms. Mutta sit on ongelma, että saako esim. koululuokkiin tarpeeksi osallistujia kun on niin vähän koulupolleja. Mut ois niin kiva pitää ihan pienimuotoisiakin laatisjuttuja ja varsinkin orilista ois tosi tärkee juttu. Pitäs sellanen nyt oikeesti suunnitella loppuun asti ja niin, että se varmasti toteutuu.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 15:32:28

Nii-i ja sit olis kivoja ne ihan brandeille tarkoitetut tapahtumat, vaikka ihan pelkkä joku varsarieha ym. Tai tamma ja varsanäyttelyt. Olis todella kiva, jos muutkin kasvattajat sitten ottaisivat kantaa näihin jne. Ja ovat vaikka valmiita järjestämään tälläisiä :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 15:36:45

Niih, mun mielestä se ois just paras jakaa kaikki hommat jokaiselle erikseen, niin ois sellasta yhteisöntuntua enemmän. Ei välttämättä ois kivaa, että yksi ois pääjehu ja muut sitten vaan osallistus niihin tapahtumiin.

Kilpailut
Valmennukset
Muut tapahtumat (esim. kokoontumiset)
Laatuarvostelu
Orilista
Kasvattajalista
Ilmoitustaulu (myynnissä, ostetaan yms)

Oisko tuossa ns. tarpeeksi?

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 15:40:36

Kyl mä luulen et tossa on riittämiin :) ja ku muihin tapahtumiin saa sit ne tamma ja varsa näyttelyt jne. :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 15:42:50

Niin.

Pitäs nyt vaan saada muutkin ihmiset tänne keskustelemaan, niin nekin vois sanoo, esim. mitä ne vois hoitaa. Tohon laatikseen pitäs saada värvätyksi joku rakenneasiantuntija, mutta siinä nyt ei olis kauheen kova homma, jos esim. 6 ois maksimi per. kuukausi. Kuitenkin brandeja sen verran vähän, ettei tuosta ois mitään iloa, jos sinne mahtuis kaikki hevoset kerrallaan.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 15:53:19

Kyllähän sitä aina voi harjoitella katsomaan rakenteita :) kun vain vähän opiskelee, ja voidaanhan me harjoitella just joillakin leikkimielisillä "näyttelyillä", et jos laatiksia alettaisiin sitten vasta järjestämään kun ihmisillä on kokemusta? Ku olis vähä tyhmää jos siel olis yks rakennetuomari joka kuukausi, eikä se vois omia hevosiansa ilmoittaa sinne sen takia. :p

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 15:55:20

Tarkotin, että jonkun ihan ns. tuntemattoman eli esim. joku jolla ei ole brandenburgeja ollenkaan. Näin ainakin säästyttäisiin ongelmalta, että laatiksen työntekijä ei saisi omia heppojaan laatikseen

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 15:58:21

no nii, mut sit sen täytys olla sellane joka ymmärtää puoliverisistä.. KYSYTÄÄ MAUKKAA :D tai mä voin kysyy siltä.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 16:02:15

namusetä: Joo kysy vaan jos tunnet jonkun. Tosiaan, jos sen ajattelit, että kuusikin hevosta ois vaan per kuukausi, niin ei siinä menis kuin korkeintaan 10 min. per kuukausi.

Lähettäjä: Emmmaa 
Päivämäärä:   10.11.09 16:05:54

Moi :) Mä löysin tieni tänne, mä omistan tosin vaan yhen branden, mutta silti :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 16:07:02

Hyvä emmmaa ! :) kyl sä voit meidän kas jutustella vaikka sulla yksi yksilö onkin ;D minkäs näköinen polle se on? :)

Päivämäärä:   10.11.09 16:11:45

Juu, tämän näköinen heppa kyseessä:
http://woever.webs.com/gales.htm

Ja Belvinen kasvatti siis. Tekstit vielä puuttuu ja oikeestaan se ei oo vielä ees syntyny :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 16:16:30

On muuten namusetä sulle tulevan tamman puoliveli xD.

Joo, onhan mullakin näitä kaksi polvisia brandeja jo aika mukavasti. Saa ihailla.

http://www.siipirikko.net/belvine/ruppe.html <3
http://www.siipirikko.net/belvine/jussi.html
http://www.siipirikko.net/belvine/goldy.html
http://www.siipirikko.net/belvine/oili.html

(http://www.siipirikko.net/belvine/ressu.html)

Vielä kun jaksat pari tollasta hommata ittelle niin viittii laittaa noiden vanhempia laatikseen.

Päivämäärä:   10.11.09 16:18:34

Viivuska, Noi on kivoja, varsinkin Ruppe ja Goldy<3

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 16:18:57

Viivuska mä muuten teen sen mun varsulin sivut sitte ku saan sen uuden ulkoasun, jos ei haittaa? Pörröpumpulan pitäs se tänää koodailla (liian vaikee mulle :D).

Mistäköhän sais talvisia puoliveristen kuvia? tai edes talvisia maisemia saksan mailta, olis kiva saada koristekuviks :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 16:20:18

Ku sais vaan vähän Jussille ikää ja kisoja niin pyöräyttäis sen ja Goldyn kanssa ensimmäisen 3 polvisen branden.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 16:31:50

meiltäki vois sprödestä jo saada varsoja jos kiinnostaa ;D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 16:33:39

Kakka, kiinnostaako ketään enää noi Belvinen evm-pollet niinkuin siitosmielessä? Kun haluaisin ne aika pian kuoppaan, mutta ois kiva ensin tietää onko niille vielä tarvetta?

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 16:35:35

Mulla vois ollakki ;D tietty este- ja kenttäpainoitteisille :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 16:42:14

http://www.siipirikko.net/belvine/andi.html
http://www.siipirikko.net/belvine/otto.html
http://www.siipirikko.net/belvine/eve.html
http://www.siipirikko.net/belvine/vilma.html

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 16:44:29

otto ja vilma <3
hih haluaisiks teettää niistä mulle varsan? Ja jos sopii jos lainaisin ottoo meidän niinalle? (http://www.kilkatus.net/sprode/niina.html)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.11.09 16:45:24

Joo, käy Otto Niinalle. Sovitaan tuosta varsasta lisää illemmalla samalla ku siitä traksusta ku nyt pitää oikeesti lähtee tallille xD.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 17:39:25

http://www.kilkatus.net/ulkoasuja/sprode/ulkoasu.html
miks tonne tulee tollane kauhee vierityspalkki alas? :O

Päivämäärä:   10.11.09 17:40:48

namusetä, mulla tulee tosta ulkoasusta niin Ruotsi mieleen :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 17:42:11

Emmmaa, miten siit voi tulla ruotsi mielee? :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.11.09 18:03:42

Tuo scrolli taitaapi tulla sen takia, että ulkoasusta löytyy div nimeltä jatko ja tämä kyseinen divi on 30% leveä ja se on sijoitettu 1000 pikseliä vasemmasta reunasta pois päin.

Esimerkiksi minun näyttö on.. 1280 pikseliä leveä, eli minun resolla sen divin oma leveys on 384 pikseliä. Mutta kun se on tosiaan sijoitettu 1000 pikselin päähän vasemmasta reunasta, niin "oikeaksi" leveydeksi tälle pikselille tulee yhteensä 1384 eli se on hieman leveämpi kuin minun näyttö.

Ja tämä toteutus on aika varmasti tehty sen takia, että esim. IE:llä tuo yläpalkki loppuisi muuten kesken. Ainakin itse olen tähän ongelmaan monesti törmännyt, joten silloin siihen pitää keksiä juuri tuollaisia kikkoja.

Päivämäärä:   10.11.09 18:04:28

namusetä, En mä tiiä :D Ehkä noi värit. Mutta ei oo ollenkaan paha asia, ainakaan mun mielestä. Mä tykkään ruotsista :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.11.09 18:04:31

"niin "oikeaksi" leveydeksi tälle pikselille tulee"

Siis diville :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 18:06:53

Mut Tuire, nyt on huomattu se et yläpalkki loppuu kesken :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.11.09 18:10:00

Kattelin ihan samaa just ku topikkisi huomasin :D Mutta kuten siekin sanoit, niin se tosiaan johtuu siitä, että heillä on "liian leveä" näyttö. Mut mut, minua ei ainakaan häiritse tuo scrolli tuolla alhaalla.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   10.11.09 18:10:30

sen verran tulin tänne kuikuilemaan, että varsinaisesti tää tollo ei rakenteita tunne kovin hyvin, mut esim. jos järjestätte jotain leikkimielisiä näyttelyitä (ei nj'n/vnt'n alasia) niin voisin niissä aluks tuomaroida ja sit jos ja kun luotatte (ja luotan itsekkin) rakennetuntemukseeni niin voisin jopa harkita tiejän laatiksen tuomariks. :DDD

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 18:31:52

hyvä maukkaa ^^

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   10.11.09 18:46:33

meil asustaa yks brande, saa nähä mikä hänen kohtalonsa on, varmaan lähtee muiden eliitti elukoiden kanssa uuteen talliin, oon vähän kahden vaiheilla useimman kanssa..

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   10.11.09 18:48:29

(hyvä lilla, brandet pois ja traksut tilalle.) XDD njoo. ei mulla oo mitään branksuja vastaan. 8) en vaan ite tykkää niistä. (niillä on liian vaikeesti sanottava/kirjotettava rotu) XDDDDDDDDDD

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.11.09 19:02:20

ei traksut sitte oo? :D brandenki voi sanoo brandeks ja sillee :D

JEE TEEN UUDEN

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.