Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol. 11

Lähettäjäriella. 
Päivämäärä:   20.7.09 21:25:19

Velvollisuudet pukkaa. :)
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=253009&t=253009

Re: Laukkaurheilu vol. 11

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   20.7.09 21:33:57

riella. tässäpäs on: 24.03.2009 (CAS XI) tamma Sasnak Untouchable, i. Excalibur SNAK e. Uptown Girl SNAK
Vanhemmat löytyy Sasnakista. Galloperilta se topa löytyy edelleen, mutta mulla nyt jumittaa se.

Lähettäjäriella. 
Päivämäärä:   20.7.09 21:36:01

Nerith, kiitos kovasti. Yritän suunnitella tammalle ulkoasua tässä niin saisin kohta sivutkin tehtyä. :)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   20.7.09 23:33:47

Tiaran tulokset tulleet :)

Lähettäjä: fgsj 
Päivämäärä:   21.7.09 01:09:22

Onko laukkakisojen järjestämisessä muuten mitään sääntöjä, kuinka pian kilpailupäivästä tuloksien pitää tulla?

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   21.7.09 01:15:50

Yhyy haluisin laukkahevosen toho mun sekakatraaseen messiin mutkumutkumutku en tajuu niist mtn ._.

LähettäjäFria 
Päivämäärä:   21.7.09 02:38:45

fgsj: eikö se olisi luontevinta, jos tulokset tulisivat kilpailupäivänä? :) Allekirjoittaneen osoitteessa ainakin monta päivää myöhässä tulevat tulokset herättävät kyllä ärtymystä ja hammasten kiristelyä. Vaikka nuita Barboesin hevosia ei nyt niin kauheasti ole, mutta pyrin aina ilmoittautumaan uusiin kisoihin vasta saatuani vanhoista tulokset. Tämä systeemi taas kärsii, samoin kuin hevosten kisausaikataulut, jos tulokset ovat kauheasti myöhässä.

Eihän semmoinen päivän-kahden myöhästyminen vielä mitään, mutta useampi päivä alkaa jo rassaamaan hermoja.

Oli vaan pakko avautua ;)

Päivämäärä:   21.7.09 06:01:14

Fria, en kysynyt miten se olisi luontevinta, kysyin onko asiasta olemassa jotain sääntöä - en ainakaan sellaista LJ:n sivuilta löytänyt. En ole itse järjestämässä mitään kisoja.

Päivämäärä:   21.7.09 06:01:50

Joten säästä avautumisesi jollekulle muulle :)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   21.7.09 07:43:29

fgsj, jos sivuilla ei sääntöä ole niin ei kai sitä siinä vaiheessa sitten ole?! o_O mutta niin kuten Fria jo sanoikin, maalaisjärellä ajateltuna tulokset olisi hyvä saada parin kolmen päivän sisällä kilpailupäivän jälkeen.

(savolaisen maalaisjärki kyl voi olla kieroutunut sekin, syö nauloja ja paskoo ruuveja)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   21.7.09 09:48:44

Rähinä.: Meillä on yksi vuotias tammavarsa vielä myynnissä :) Ja apua saa aina, lisää vaan meseen x-dee@hotmail.com

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   21.7.09 10:25:44

Vielä kerran ylös.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   21.7.09 10:29:20

missä välissä te jo vol 11 saitte aikaiseksi o_O
Mä oon suunitellu että voisi ehkä noita kisojakin alkaa itsekkin järkkäilemään, täytyy kyllä ehkä sitten perehtyä taas vielä vähän tarkemmin sääntöihin, kisojen järjestämisen osalta.. :/

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   21.7.09 10:47:31

Hamzi: Eilen illalla se tuli täyteen ;D Kannattaa järjestää itsekin laukkoja, ja onhan ne ohjeet kuitenkin aika selkeitä loppujenlopuksi.

Päivämäärä:   21.7.09 13:27:59

Byääh! Shardona floppas täysin Acornissa :´(

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   21.7.09 15:21:14

Nerith: Joo :( Toi arvonta on oikeesti aika raaka ku kattoo neljää viimestä hevosta, Shardonalla tiputti toi kasisija, Amazing Truthilla seiskasija, Ask for Goodiesilla kutossija ja meidän Vidalla vitossija.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   21.7.09 16:57:45

Ja ylöspäin tiemme vie.

Päivämäärä:   21.7.09 17:02:55

Welby, tulevissa kisoissa ilmotaan sitten mukaan vain sellasia joilla tulokset on neljän parhaan joukkoon ;)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   21.7.09 17:17:51

Nerith: Ehdottomasti :D

Päivämäärä:   21.7.09 18:21:32

Enpä taidakaan alkaa harrastaa laukkaurheilua, kun täällä on näin tympeä vastaanotto.

Päivämäärä:   21.7.09 18:26:47

fgsj, tympeä?

Päivämäärä:   21.7.09 18:28:41

Ja ennen kuin kukaan ennättää kohottelemaan kulmiaan, niin ensin tuo Frian ohi aiheen menevä avautuminen täysin asialliseen kysymykseen, jonka jälkeen Taijan lievästi sanottuna ikävän sävyinen vastaus.

Päivämäärä:   21.7.09 18:32:29

Frian vastaus nyt ei kovin paljoa metikköön mennyt. Olisin itsekkin vastannut kutakuinkin samalla sisällöllä mitä Taija ja Fria. Etköhän nyt ollut vähän herkkänä itse ;)

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   21.7.09 21:21:25

Welby, kiva, lisäilin mesesi :)

LähettäjäFria 
Päivämäärä:   22.7.09 02:40:27

Nyt pyydän fgsj:ltä anteeksi, jos vastaukseni jotenkin loukkasi sinua. En ollu aiempia topikkeja niin huolella lukenut, jotta olisin tietänyt sinut vasta-aloittelevaksi laukkapuolella, joka vain tätä asiaa tiedustelee, niinkuin nyt asian ymmärsin.

Tosiaan kun mitään varsinaista "sääntöä" ei nuihin tulosten lähettämiseen ole, niin vastasin niin miten yleensä itse tulosten kanssa toimin ja mikä tosiaan on luontevinta. Itse ainakin käsitän kisapäivämäärän olevan juuri se päivämäärä, jolloin tulokset julkaistaan.

Yritin pysyä aivan ystävällisenä ja kohteliaana, pahoittelen jos en siinä onnistunut.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   22.7.09 07:49:49

hmm...

Vitsit, mite mie aina osaan missata muitten järjestämät 3 & 4 ryhmien laukat!? däämn -.-'

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   22.7.09 09:06:49

fgsj: Eihän tuohon mitään sääntöä tosiaan ole, mutta jos on kisoista tulokset tulematta, niin ei voi uusia kisoja järjestää ennen kuin on edellisistä tulokset (jos on kisapäivä siis mennyt).

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   22.7.09 11:10:59

Ja ylös.

Päivämäärä:   22.7.09 15:17:59

Nosto

Päivämäärä:   24.7.09 10:34:26

Nostellaanpa.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   25.7.09 09:35:33

Mulla oli eilen netti poikki koko päivän, mutta saan tänään Tiaran tulokset laitettua :) Aloitan pikapuoliin.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   25.7.09 09:38:32

Hei toimiiko Carterin sivut teillä? Mulle tulee joku saamarin varoitusviesti ja se tulee joka sivulla. Vai mikä hiton ongelma mun läppärissä on vai näkyykö se kaikilla?

Päivämäärä:   25.7.09 11:21:40

Welby, oho, enpä ole ikinä nähny tuollaista varoitussivua! Kannattaa varmaan ottaa webhotellin tarjoajaan yhteyttä.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   25.7.09 12:27:46

Nerith: Joo, arvaa ottaako päähän :( Se oli viimeviikolla semmosena pelkkänä iframena etusivulla ja poistin sen, mutta nyt se on sitten koko sivulla. Pitää varmaa tosiaa kysellä Futuronista..

Nyt on sitten 2. osakilpailun tulokset esillä :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   26.7.09 15:10:19

Ylöspäin
Missä kaikki on?? :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   28.7.09 09:28:33

Welby, sama mulla kotona läppärillä, täällä töissä antaa vähän aikaa selailla sivuja, sit kohta jökkää :S

Käykääs varaamassa ens CAS-vuonna syntyvät ahaltek ja RBSH varsat täältä! :)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   28.7.09 10:32:26

Taija: Lasiruusu.net on nyt kokonaan estetty, koska sinne on murtauduttu. Me yritetään korjata ongelma ennen vaihtovuottani, mutta voi olla, että joudun siirtämään tallit toiselle palvelimelle siksi aikaa. Voisin muuten lähettää hevosten tiedot sinulle vaikka sähköpostilla, mutta toinen koneeni on korjauksessa mistä löytyy kaikki tiedostot. Tämä meni nyt aika sähläykseksi kun kaikki menee rikki / toimintaongelmia samaan aikaan, mutta toivottavasti saan selvitettyä nämä mahdollisimman pian...

Päivämäärä:   28.7.09 11:23:24

Taija: Voi että, :D Mieli tekisi tehdä tarjous tuosta at-varsasta, kun itsellä on vain tekejä, jotka samaa sukua. Mutta ei kyllä taida vielä uskaltaa muilta hevosia ostaa, kun on tuo Stormsky vielä niin kesken. Pitäisi kauheasti päivitellä. Ja tulevaisuudessa kisaavat ei saa meillä omia sivuja. Sitten vasta kun siirtyvät jalostukseen.

Stormskyn tän vuoden varsoja on muuten myynnissä galloperissa. En nyt laita linkkiä, kun tuskin saan mitään linkitellä. (Ei ainakaan aikaisemmin onnistunut.)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   28.7.09 13:29:59

Weelby, selvä :S

Mira, tarjoa pois vaan, kyllä uskaltaa! :D

LähettäjäKukka 
Päivämäärä:   28.7.09 15:07:10

Itse olen ihan laukkahevosten pauloissa 8)
Ostaisin jostakin kilpailuikäisen quarterin, pintabianen, ara-appaloosan tai jonkun 'harvinaisemman' jos löytäisin jostakin...

Yhdet kilpailut olen järjestänyt, ja ilokseni niihin tuli paljon osallistujia. Ja järjestäminen on mielestäni todella helppoa ja yksinkertaista, kerrankin 8)

Eli, kehotan vain kaikkia tutustumaan LJ:n sivuihin tarkemmin ja innostumaan laukkaurheilusta kuten minäkin! Ei juma täähän rimmas ;D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   28.7.09 20:15:27

Kukka, toivottavasti laukkakärpänen puraisi isosti ;D Kiva kuulla että kisojen järjestäminen ei ollutkaan niin vaikeaa, yleensä kun tulee palautetta, että kaikki on niin sekavaa =0)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   28.7.09 20:19:52

Tässä vielä kaikille luettavaksi mielenkiintoinen artikkeli, jossa verrataan jenkkilän ja euroopan laukkaurheilua http://tinylink.com/?XbbUVQPwZ5

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   29.7.09 09:32:19

Heh, itseänikin aikoinaan puraisi laukkakärpänen ja vielä todella isosti. Muistan kun ostin Knoxdalesta itselleni kaksi laukkapainotteista tekkeä ratsujen rinnalle, sitten Branwenista palautui kasvatti joka oli laukkapainotteinen. Pian möin silloisesta Gelbistä kaikki puoliveriset pois ja jätin vain teket. Kohta möinkin jo ratsupainotteiset teketkin pois :D

Olen muutamaan otteeseen koittanut harrastella myös ratsupainotteisia, mutta eihä siitä oo tullu enää mitään. Heti kiinnostus lopahtaa :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   30.7.09 08:14:52

Luulin ja innostuin jo että jalostuskatalogi lähti pyörimään, mutta tyssäsi näköjään taas. No mutta ihmisiähän me tässä kaikki ollaan

Päivämäärä:   30.7.09 18:44:07

Taija, kyllä se varmasti pyörii jos orien jonoa saadaan lyhyemmäksi.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   31.7.09 07:38:47

niin just sitä meinasinkin että jono ei ole taas pitkiin aikoihin lyhentynyt :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   31.7.09 08:38:45

Takaisin Norjasta! :D Meni kyl vähän reilaamiseks koko reissu kun Nordic 4H Camp jouduttiin lopettamaan kesken YHDEN sikanuhatapauksen takia. Oli kyl silti ihan hemmetin hienoa (eikä tarvinnu nukkua teltassa kun se peruttiin). Upeat maisemat, kamala sää, suosittelen. :)

Te täällä ootte ihan urakalla puhuneet laukkaurheilusta, en pysy enää ees kärryillä.

Ja oli muuten hyvä artikkeli Nerith. Oli kiva lukea kun Prismatic kuitenkin sijaitsee Euroopassa missä kovinkaan moni muu virtuaalinen laukkatila ei.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   31.7.09 08:56:53

Geocitiesin sulkeutumisen myötä Vista Ridgen ja Star Avenuen hevoset tulevat muuttamaan osoitteeseen: http://staravenue.proboards.com/index.cgi

Sivut englanniksi, koska koetamme panostaa kansainvälisen linjan tuomiseen Suomalaiseen virtuaalimaailmaan.

Muutama erittäin hyvä laukka arabi varsa on myös myynnissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.09 09:11:06

Kysymys tuosta Vilasutista: onko sinne tarkoitus rekisteröidä virtuaalimaailman kaikki laukkahevoset vaiko vain ne, jotka ovat olleet merkittäviä jalostuksessa?

Päivämäärä:   31.7.09 11:12:37

-: Mun käsittääkseni kaikki laukkahevoset. (Korjatkaa, jos olen väärässä.)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   31.7.09 13:54:39

-: Kaikki laukkahevoset (pikkuhiljaa) ja laukkasukuihin vaikuttaneet ratsut.

tangerine: Ihanaa, kuulostaa niin mun maalta :D Noo, enää 21 päivää...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   31.7.09 14:12:04

Onpa Prismaticilaisilla mennyt kivasti Tiarassa ja Crownissa tähän mennessä! Selvästi vaikuttaa heti se kun en ole ite paikalla. :D

Welby, oli oikeasti ihan mahtimaisemat vaikken säästä perustanukkaan. Vesi oli peilikirkasta ja heijasti silleen, että välillä ei erottanut mistä kohtaa heijastus alkaa ja vuori loppuu.

Pakko näyttää pari kuvaa, tietenkin maisemat livenä on paljon hienommat kun nää, jotka olen ottanut digikameralla liikkuvasta bussista, mutta saa siitä jonkinmoisen kuvan vuorista ja vesistä.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   31.7.09 14:50:05

Oi että mä haluun jo tonne. Tuolla on paljon puhtaammat vedet ku Suomes, meillä täällä on jotai ruskeeta kuravettä ja levä tulee kesäkuussa :D

Päivämäärä:   31.7.09 18:25:16

nosto

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   1.8.09 20:35:14

Oivoi. Eipä ollu telkkari auki oikeaan aikaan taaskaan. Ois näkyny tunnin lähetys Singapore Cupista Urheilukanavalta :(

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.8.09 21:50:57

Nerith, mä katoin sen ihan lopun kun Elyse tuli hälyttämään asiasta. Näin kylläkin vaan ihan viimisen lähdön... Aina missaan tämmöset.
Jäi Dubai World Cupkin katsomatta kun tuli Urheilukanavalta jokin aika sitten. Ja olen vielä Well Armedin fani (koska se on Tiznowin poika). =/

Mitenkä, löytyykö laukkaihmisiltä irc-galleriasta kenties kuvia? Ja suostuuko porukat niitä paljastamaan. :D Minut löytää nickiltä sorsafobia, saa kommentoida. :P

Päivämäärä:   1.8.09 22:43:03

Mä ehdin kattoo tosta Singapore Cupista suurimman osan. Tai kaks viimeistä lähtöä (en tiedä montako näytettiin).

Mut löytää galleriasta nickillä Mira89, :) (Siellä on kuvia myös meidän pikkupojasta.)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   2.8.09 09:19:51

Awww, Miran poika on valloittavan söpö!! :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   2.8.09 13:58:24

On se kun muutaman päivän on niin ettei päivityksiä edes mieti niin tuntuu että jää kamalasti kilpailuttamisessa jälkeen o_O Vaikkei edes kaikkiin laukkoihin osallistu, mutta nyt on kalenterissa aika paljon preppejä.. Ja astutuskausikin on ohi meillä tältä vuodelta.

Hei lähetelkääpäs kaikki viimevuonna Sasnakin oreja käyttäneet pikkuhiljaa varsojen tietoja ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.8.09 15:33:36

Viime vuoden Prismaticilaiset varsat näemmä jo löytyvät Sasnakin orien sivuilta. Mercury Manin varsan nimi vain on muuttunut RC Morrowindista Merchant Man RVC:ksi.

Olen nainen ja minulla on oikeus muuttaa mielipiteitäni - ja muutan niitä paljon kun keksin kasvateille nimiä. :P

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.8.09 22:48:23

etusivulle

Jaa-a jaksankohan odottaa vuoden loppuun asti vai pitäisiköhän jo pistää myyntiin noita Prismaticin vauvoja. :D Olen aina niin kärsimätön näiden kanssa.

Päivämäärä:   3.8.09 08:56:48

On se kova tamma tuo Rachel Alexandra; voitti helposti orit Haskellissa!

Päivämäärä:   3.8.09 12:54:33

Taija: Kiitos, :) Niinhän se on! :D Toinenkin on jo tulossa.

tangerine: Mä laitoin joku aika sitten Stormskyn tän vuoden varsat jo myyntiin. :D (Laita säki vaan.)

Tuosta tulikin mieleeni, että siellä on vielä varsoja myymättä, eli ostamaan nyt vain, ;)

Pitäisi katsoa tän vuoden astutuksetkin, kun en ole vielä ehtinyt. Jos sitä joskus saisi etsittyä muidenkin oreja meidän tammoille, kun aina katson nuo niin viime tippaan, että ei viitti enää muilta kysellä, :D Ja nyt meillä on itselläkin niin hirveästi noita jalostusoreja. Pitäisi varmaan raaskia joitakin myydä tai ruunata. Mutta en mä ikinä meinaa raaskia, :D

Päivämäärä:   3.8.09 12:56:14

Tarvitaanko muuten Nerith tuolla vilasutissa lisää heppojen lisääjiä? Vähän voisi mua kiinnostaa. (Vaikka mulla ois kauheesti päivitettävää myös stormskyssa, mutta ei sitä samaa aina jaksa, :D)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.8.09 13:05:54

Eikä, meni oikein kylmät väreet tossa Haskellin loppusuoralla kun äsken katoin sen. On se kyllä aikamoinen tamma! Eilen jo ehtisin jännittämään, että mitenköhän sille käy taas poikia vastaan, mutta eihän tuossa ollut edes mitään epäilyksiä.

Luulin etten ikinä ihailisi mitään tammaa niin paljon kuin Ruffiania (Zenyatta ei iske niin paljon, vaikka sitäkin mielenkiinnolla seuraan), mutta kai se on pakko myöntää että niin kävi.

Päivämäärä:   3.8.09 21:22:52

Älkää puhuko varsojen myymisestä :D Tulee taas niin hankalaa kun pitää päättää mitkä myis, vaan ei kyllä tee mieli myydä oikein mitään kun on hieman huonoja kokemuksia siitä minne varsat sitten lopulta päätyy :S

Jos nyt vihdoin päivittelis heppojen kisakalenterit ajantasalle.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.8.09 22:10:47

Menkääpä hakemaan Prismaticin vauvat pois. Mä en voi itelleni mitään, mun on pakko päästä nopeasti eroon noista niin sitten ei ehdi tulemaan "taidankin pitää tämän.." -olo. :D

Vaikka mullakin on ollut aika huonoja kokemuksia, lähinnä sen takia että aivan liian moni laukkatalli on niin lyhytikäinen. :/ Ja kun noista varsoista selvästi luovutaan helpommin kuin ratsupuolella, päätyvät ne myös helpommin niille talleille jotka lopettavat heti.

Ei pystynyt linkittämään tuota myyntitopikkia sanaan kun oli liian pitkä osoite niin ne vauvelit tosiaan täällä:
<http://www.createphpbb.com/galloper/viewtopic.php?p=7490&mforum=galloper#7490>

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.8.09 22:11:22

No se ei nyt näemmä linkity, varmaankin tuon risuaidan takia. Mutta ostakaa silti.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.8.09 22:12:52

UP

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.8.09 22:13:35

E_P: lopultakin olen saanut kaikki pollet kirjattua uusille sivuille. Geon sulkeutumisen vuoksi Vista Ridge ja Star Avenue siirtyvät väliaikaisesti saman katon alle, josta löydät kaikki juoksijasi, jotka otimme. Käytän muutaman kerran jalostukseen, mutta sitten joutuvat vihreämmille laitumille.

Täällä olemme: http://staravenue.proboards.com/index.cgi

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.8.09 11:55:44

Nostellaan

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.8.09 18:24:37

Pistetäänpäs vähän keskusteluaihetta.

Mitä mieltä porukka on jos G1 lähtöjen määrää rajattaisiin ja sen sijaan maiden, UG ja allowance -lähtöjen määriä pyrittäisiin lisäämään?

Entäpä jos CAS vuodessa pidettäisiin vain muutamia ns. normaaleja G1 -lähtöjä ja niiden lisäksi vain arvokilpailulähdöt (xx)?

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   8.8.09 18:58:37

Miran lapsel hyvä syntymäpäivä ;)
Joo mullekki saa kommentoida galleriassa, nick on chicku- :)

Nerith, kyllähän tuossa voisi olla ihan perääkin, että rajattaisiin G1 lähtöjä, niitä on kuitenkin paaaaljon tällä hetkellä, ei tuo "vain muutamia ns. normaaleja G1 -lähtöjä ja niiden lisäksi vain arvokilpailulähdöt" ole myöskään hassumpi idea, mutta mun mielipiteet on vähä mitä on ;D
Menenkin katselemaan teidän myytäviä, Shadowsiin syntyi vain yksi oripoika, jonka tietoja joskus voisin myös Nertihille asti lähetellä ;D isänähän varsalla on (ihan nertihille tiedoksi) Sasnak Peadár :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   8.8.09 19:28:55

Sinäänsä pidän tuosta G1 lähtöjen määrän rajoittamisesta, sillä silloin G1- ja muutkin Grade-tasoiset hevoset saisivat enemmän niille kuuluvaa arvostusta. Mutta pelkään myös sitä, että joillekkin tiettyjen matkojen/pohjien juoksijoille ei ole sitten G1 lähtöjä miltei ollenkaan.

Esim. hiekkastayereille ei löydy nytkään miltei ollenkaan lähtöjä, puhumattakaan arvokisalähdöistä (Breeders' Cupiin voisi kenties lisätä viime vuonna juostun Marathonin?).
Ilmeisesti reaalimaailmassakaan ei paljoa noita hiekkastayereita ole - Euroopassa, stayereiden luvatussa maanosassakin suositaan nurmipohjaa. Tämä ei toivon mukaan estä sitä, etteikö niitä virtuaalimaailmassa olisi. Itse olen aika monen hiekkastayerini joutunut kääntämään nurmella juoksevaksi, juurikin lähtöjen puutteessa. Nurmistayereille kun löytyy lähtöjä ja arvokisoja todella kiitettävissä määrin.

Tai sitten en vaan osaa katsoa oikeasta paikkaa ja valitan turhaan, sekin on hyvin mahdollista.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   8.8.09 19:29:47

Niin ja lisättäköön vielä että itse lasken stayeriksi yli 11f(2200m) matkoja juoksevat hevoset.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.8.09 19:42:14

tangerine, tuo on kyllä aivan totta, että riskinä on sitten sopivien lähtöjen puuttuminen. Senkin voi toki ehkä korjata jollain keinolla, mutta meneekö se sitten liian työlääksi. Kunnon stayereiden määrä pitäisi nytkin saada jo nousuun, siis juurikin yli 11 furlongin juoksijoiden.

Päivämäärä:   8.8.09 22:29:53

Hamzi: Näköjään sama syntymäpäivä kun sulla, :D (Vuosi toki eri, xD)

Mä taas lasken stayeriksi yli 10F juoksevat. Pääsevät jo 2-vuotiaina kisaamaan.

Olisihan tuo varmaan hyvä, että vähän rajattaisiin noiden G1-lähtöjen määrää. Pitäisi melkein tehdä joku tutkimus/kysely, mitä lähtöjä tarvittaisiin. Usein ainakin itselle käy niin, että sopivia lähtöjä ei löydy. (Vaikka en nyt kaikkia kutsuja ehdikään katsoa (menee ohi jotkut kisat, kun ei ihan joka päivä ehdi tarkastella noita kisoja, :D)

Päivämäärä:   8.8.09 22:34:07

Herran jestas! Kattelin tossa noita Stormskyn kisaavia ja tajusin, että mulla on siellä melkein pelkästään omia kasvatteja ja omia tuonteja! Vain yksi muun kasvattama löytyy ja se on akhal-teke. Täytynee varmaan alkaa noita myytäviä tarkastelemaan.

Muiden kasvattien osto on tietty vähän jäänyt aiemman taukoilun vuoksi ja nyt sen takia, kun olen yrittänyt järkätä Stormskyn sivuja kuntoon (eli päivitettyä).

Päivämäärä:   9.8.09 14:17:28

Kaikki joilla on mahdollisuus katsoa AnimalPlanetia! Myös Suomessa näytetään nyt Jockeys -sarjaa!! Klo 22-23 perjantaisin.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   9.8.09 14:26:00

nyyh, meil ei näy enään AnimalPlanet.. :´(

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   9.8.09 20:20:27

Miksiköhän keskellä kautta tulee tämmönen lamautuminen kisaamisen kanssa. Taas menny isoja kisoja ohi iso liuta :(

Lähettäjä: Liq. 
Päivämäärä:   11.8.09 16:39:11

Itse aloitan tätä virtuaalista laukkaurheiluharrastusta yhden hevosen voimin, nyt yksivuotias tamma pääsee kisaradoille ensi CAS-vuonna, jota odottelen melko kärsimättömästi... =) No, on tässä vielä muutama viikko aikaa tutustua näihin kisasääntöihin ja juttuihin. Onko muuten enää mitään virtuaalista laukkalehteä, joskus sellaisia oli ja lueskelin mielelläni niitä? Laukkaurheilun sivuilta en löytynyt, voi olla että olen kyllä sokea...

Päivämäärä:   11.8.09 21:54:36

Liq, Weekly Racing taitaa olla viimeksi päivitetyin tosin siitäkin on aikaa reippaasti.

Päivämäärä:   12.8.09 16:07:45

Mun olisi tarkoitus tässä joskus, kun ehdin, niin palauttaa tuo TRJ (The Racing Journal) takaisin toimintaan. Suunnitelmia olen jo tehnyt. Jos nyt saisi vain ensin tuon Stormskyn päiviteltyä vähän parempaan kuosiin, niin sitten voisi alkaa tuota TRJ:tä kohentamaan.

Onko ihmisillä muuten mitään toiveita, tms. hyvästä virtuaalisesta laukkalehdestä? Mitä siinä tulisi olla, jne.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   12.8.09 16:22:26

Mira, minusta sitä Weekly Racingissa olluta juttusarjaa, jossa esiteltiin siitoshevosia oli todella mukava lukea. Yleisestikkin tuollaisia hevos- ja tilaesittelyjä tykkään lukea. :) Tai laukkaihmisten haastatteluja.

Sitten myös suuremmista kisoista tulevat kisaraportit ja voittajien omistajien haastattelut kiinnostavat.

Päivämäärä:   15.8.09 12:55:38

Löytyiskö kaveria arpomaan tulevian BC lähtöjen tuloksia? Olen toisena arpojana eli yksin ei kaikkia lähtöjä tarvitse arpoa vaan ne laitetaan puoliksi. "Uusi" arvonta on pitkä, mutta se todellakin toimii :)

Päivämäärä:   15.8.09 16:49:47

Nosto

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.8.09 18:51:24

Mä voin kyllä tulla arpoilemaan noita BC lähtöjä. :) On ne ennenkin mahtuneet aikatauluun niin mikseivät nyt.
Muutenkin on liikaa aikaa käsissä. :P

(Seuraava osio sisältää hehkutusta) Oi että Miami Cat RVC on juossut kivasti! Ihana nähdä että BDF Mister Mightyn seuraava sukupolvi pärjää. :) Tulee ensi vuonna hyvä Mister Minuten linjan jatkaja jalostukseen, ainoastaan BC Sprintti puuttuu vielä.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.8.09 21:29:18

Sasnakistakin ensivuoden myyntivarsat julkistettu ihailtavaksi ;)

Lähettäjättiin 
Päivämäärä:   15.8.09 21:38:04

Psst, saavun jossain välissä mahdollisesti häiritsemään teitäkin. 8)

LähettäjäKukka 
Päivämäärä:   16.8.09 11:17:19

Mulle syntyy kohta ensimmäinen laukkakasvatti 8)
Ajattelin kysyä että miksiköhän risuestelaukkakilpailuja ei järjestetä niin usein? Eikö niihin löydy hevosia? Tai kiinnostusta?
Itseltäni löytyy yksi risulaukkaaja.

Päivämäärä:   16.8.09 11:33:56

Kukka, risuestelaukkaajia on paljon vähemmän mitä sileällä menijöitä ja suurin syy kisojen puuttumiseen taitaa olla se, että niitä ei vain kukaan järjestä :/

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   16.8.09 11:50:54

Huoh, itselläkin tämä kisaus tältä kaudelta ei nyt tällä hetkellä innosta, Rollea(Running Wroom-Wroom) ja tyttöjä(Et Cetera RVC & Chimney Fire of Shade) jonkin verran näissä BC kisoissa nyt laukkuttanut ja nyt on taas iskenyt totaallinen innostuksen puutos, kun puhutaan laukkoihin ilmoittamisesta... Ensi vuonna Shadowsista radoille tulee monta maiden hevosta, joten eiköhän sitten ole "pakko" koko CAS vuosi niitä laukkoja katsella ;D
(olipas epäselvää... kiiressä kirjoitettua..)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.8.09 13:16:21

Risuestelaukkoja tuossa taannoin järjestin Prismaticissa jonkin verran, mutta yksinkertaisesti se, että joka kisasta joutuu perumaan n. puolet lähdöistä vaan vei innostuksen niiden järjestämiseen kokonaan.

Tämä kuitenkin johtaa siihen noidanpyörään, että kun kisoja ei järjestetä, ei kukaan hanki risuestelaukkaajia.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   16.8.09 19:51:08

Nostellaan

Päivämäärä:   18.8.09 09:58:26

Nosto

LähettäjäKukka 
Päivämäärä:   18.8.09 14:14:48

Itse voisin järjestää risuestekisat.. mutta kun tallilta löytyy vain hiekkakenttä :D
Pitäisiköhän tehdä laajennusta?

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   19.8.09 20:12:32

Käykääpä Galloperilla. Postasin juuri pitkän keskustelun aloituksen sinne!

LähettäjäKride 
Päivämäärä:   19.8.09 20:19:09

Kiinnostaako ketään ostaa evm-sukuista G2-tasoista xx-oria? Jäänyt heitteille kun ei alkuinnostuksen jälkeen napannutkaan tuo laukkailu ja Onni haluaa vielä jatkaa uraansa... :)

Päivämäärä:   20.8.09 10:57:17

Kride: Hetken ajan jo meinasin sortua tarjoutumaan ostamaan tuon, mutta sitten tulin järkiini. Siinä mielessä siis järkiini, kun meillä on niin hirveästi noita oreja. Tammoja pitäisi jostain saada lisää ja rajoittaa tuota orien määrää. Mutta toivottavasti joku haluaa ostaa orisi. Ainakiin statistiikka näyttää melko mukavalta.

(samalla nostellaan)

LähettäjäKukka 
Päivämäärä:   20.8.09 16:06:42

Minä olisin kiinnostunut tuosta orista!
Ennestään tallista löytyy yksi evm xx-tamma ja olisi kiva saada joukkoon orikin 8)
http://www.bolthorses.webs.com
<- tuonne tulisi siis Onni ja kilpailisin sillä vielä vähän jos sen into siihen sallii, laukkauran jälkeen koulutan helppoon kouluratsastukseen tms. jossa kisaisi mielenvirikkeeksi, ja se saisi myös useamman varsan.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.