Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hannoverhöpinät 5

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   6.6.09 19:36:14

Jospa tätäkin saisi vähän heräteltyä!

Mitäs teidän hannoillenne kuuluu? Meilläpäin tosi hiljasta kun ei oikein virtuaalihoimmat inspaa. Mielenkiintoa riittää siis, mutta jos tätä yksin alan tekemään niin vähän tympii. tai siis ei Granella ei oikein ole kävijöitä, esittelytopikki on pelkkää upittelua... jos kiinnostaa

Yhdistyksen laatiksen tuloksetkin pitäs loppuun hoitaa, mutta en ole vielä saanut rakennepisteitä.

Re: Hannoverhöpinät 5

LähettäjäAmar (0408) 
Päivämäärä:   7.6.09 17:47:53

Onpas tosiaan hannoverjutustelu ollut vähän.. jäissä? Mullakin on jonkin asteinen (yhdyssana?) laiskuuskausi menossa juuri. Tosin niin IRL-elämänkin suhteen, ei sen puoleen :P

Spiegelungin kasvatit on menny yllättävän hyvin kaupaksi, vaan kaksi tällä viikolla syntynyttä on vailla ottajia :) Ja Ada C.:n omistamasta Amarn Cabellasta tuli tallin ensimmäinen KRJ-palkittu kasvatti, jippii!

Kisojen suhteen menee ihan mukavasti, yksi heppa nousi porrastetuissa juuri 9-tasolle ja pari seurannee kohta perässä, uusin tuonti on "jo" 1-tasolla ja ehdottomasti suurin osa hepoista vihdoin ja viimein 8-tasolla! On nuo porrastetut vaan koukuttavia :D Tän kuun vika päivä järjestetään tallin historian 50. porrastettu koulukisa (1. järjestettiin 2.1.09) ennen heinäkuun kestävää kisajärkkäystaukoa. Ja minkään muunkaan suhteen talli ei edistyne ainakaan heinäkuun kolmen ekan viikon aikana kun on IRL edessä muutto takaisin Suomeen silloin.

Uusia heppoja olen suunnitellut tuovani, äskettäin tosiaan toin ori Harleqwinin jonka sivuilta puuttuu melkein kaikki.. Pitäisi alkaa muidenkin sivuille sukuselvityksiä järkkäillä että ehkä syksyllä kehtaisi yrittää osallistua laatiksiin. Toki myös 1-polvisia voisi olla hyvä ostella talliin eeveeämmien lisäksi..

Mietin juuri olisiko miten etiikan vastaista teettää varsa tammalla jonka omistaja on kadonnut virtuaalimaailmasta / ottaa kyseinen tamma itselleen.. Nymphe de Provincella (http://web.archive.org/web/20050228025518/ www.kirppusirkus.net/liebe/nyytti.html, poista väli) vaan on niin huippu suku (paljolti koska isä on vuonna 2005 kuollut omistamani ori jota ei löydy yhdenkään hevoseni sukutaulusta) ja kaiken lisäksi omistaja oli parhaita silloisia virtuaalikavereitani - seikka joka ihan selvästi lieventäisi tällaisen hevosvarkauden vakavuutta :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 19:24:49

Amar:
nä en oo pitkään aikaan kisannut porrastettuja. musta nämä tutut ja turvalliset normikisat on jotenkin kivempia. pitäs vaan opetella noita porrastettuja kisaamaan joillain nuorilla kasvateilla.

ei se musta ole mitenkään huono asia, jos otat tollasen helmen hoivaasi. jos omistaja on siis totaalisesti hävinnyt, ollut jo parisen vuotta pois kuvioista yms niin ihan ok mielestäni.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 19:51:39

Mä luulin ettei minkäänlaista hannovertopaa ole :D Itse olen suhkot ahkerasti kisannut omilla hannuillani (http://www.lumipantteri.net/asukkaat.html), mutta nyt suoraan sanottuna vtuttaa kun en päässyt orini kanssa estelaatikseen osallistujamäärän takia ;33

Mites teillä, meneekö muillakin varsat hyvin kaupaksi? Amarilla selvästi menee helpommin kaupaksi, kouluratsuja kun ovat :D Ite oon ottanu tavaksi kisata vähintään ne 33 sijoitusta, ennen kuin myyn, sillä niin tulee helpommin ostajia, ja paremmat jälkeläisnäytöt.

Mulla puolestaan luistaa ihan hyvinv-hommat, mielummin oon koneella kuin ulkona :'DD Epäsosiaalisuus kehittyy, mutta mitäs sitten :DD

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   7.6.09 20:01:48

Mä olin just eilen tekemässä hannovertopan, mutta jostakin syystä se ajatus katosi yhtä nopeasti kuin oli syntynytkin. (:

Amar: minusta ihan ok, jos tyyppi ei ole tosiaan palaamassa harrastukseen. Itse en kyllä rehellisesti sanoen uskaltaisi lainailla hevosia kysymättä jalostukseen edes kaverilta. :D

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   7.6.09 20:02:30

Mulla kanssa "lievää" hyytymistä ollut havaittavissa vuodenvaihteen jälkeen, ei oikein ole leiskanvaihto edistynyt, saati sitten kisailu XD

mutta kuulkaas, minun hannot ja epä-hannot tartteis varmaan hei jälkeläisiä, joten kurkatkaas ;)

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:02:40

Dia: ei itseasiassa ollut ennen eilistä. nelostopa hävis paljon ennen sitä, ku tää koko foorumi tyhjeni.

mun varmaa pitäs ottaa toi kisausjuttu paremmin hanskaa ennen ku myyn vauvat. muttakun on niin laiska!

mua nakertaa kans noi ERJ:t yms. mukaan et pääse, jos et satu olemaan samaan aikaan koneella kun kutsu julkaistaan. sama on nykyään NJ:ssä. mua vähän ihmetyttää kans se, et miten eräs nimeltä mainitsematon hlö on aina ensimmäisenä mukana näyttelyissä... no joo, ei siitä sen enempää.
jos oikein laskin niin mun kaksi oriani, Brasslett DES ja Brentano GER mahtuvat juuri ja juuri mukaan ERJ:n tilaisuuteen. jospa sais hannoillekin vähän menestystä; musta on tosi ironista et ainoastaan YLA:ssa on tullut menestystä näillä hannoilla, vaikka tallista löytyy KTK, ERJ, VIR MVA yms hevosia. ainii, onhan yksi palkittu jopa KRJ-II:lla. vau! mulla on siis 3 keraa YLA2 + KRJ-II. no, parempi kun ei mitään.

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:05:08

Chu: hah, ehdin ensin ! :D:D:D
miten Harbowtonin kanssa menee, teillä taitaapi olla pakkomuutto edessä nyt kun geo lopettaa?

hannoverien kasvattajissa on siis havaittavissa leivää hyytymistä. tulee mieleen jotkut hyytelöt ;D seuraava topa olkoon hannoverhyytelöt 6

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   7.6.09 20:05:14

^ mua kyrsii kanssa toi sama juttu. ._.
Mitä nyt laskin niin meidän Nica ei kyllä mahdu mukaan. (3. kerta kun yritän!) No, ehkä ensi kerralla...

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   7.6.09 20:06:49

ja Battlefield: muuttoa tässä tosiaan kehitellään, kun nyt saisin kaverilta noi ftp-tunnukset niin pääsis siinäkin eteenpäin. <: Vähän taukoillaan nyt kesällä.

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   7.6.09 20:10:59

Diamonte >> hellurei mikä määrä sijoituksia hubbabubballa :o Pakko myöntää että vähän varautuneena kaikkeen myin tamman sillon sulle kun ihan tuntematon henkilö+talli=yleensä kasvatti takaisin, mutta ehei :D

Mulla ois noita jonossa ERJ:n laatikseen noita hevosia jos jaksasin ilmottaa -.-'
AINAKIN kaks hannoo, yks holsti, yks selleri + pari suokkia pitäs saada laatikseen..

mulla miun hevosten menestys loppuu yhteen kakoseen ja yhteen koloseen, molemmat ylasta. kakonen ravishetulla, kolonen hannolla.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:12:30

Battlefield / Oo onnellinen :D Mun hevosilla ei ole ikinä ollut mitään arvonimiä :DD Kelpais kyl tolle mun ykkösorille VIR MVA Ch noilla kolmella sertillä, mutta ei, siinäkin on jotain häikkää kuulemma :3

Joo, olen huomannut saman, tosi paljon samoja ihmisiä on aina kaikkien listojen kärjessä. Kenties ne oikeasti istuu koneella sen 24/7, ite en ihan niin hyvään suoritukseen pysty :D

Laiskuus kyllä muakin vaivaa, mutta olen tosiaan jotenkin saanu tolle mun yhelle kasvatille yli 50 sijoitusta ja samoin kaikki kilpailustartitkin. Mä kun lopetan kilpailemisen tuhannen startin ylityttyä :DD

[b)Näin yleisesti

Minkälaisia ikääntymisiä teidän heposillanne on? Olenko eläinrääkkääjä, kun alan kisaamaan hevosella heti sen tultua minulle? Itselläni nimittäin saattaa olla ihan hyvinkin hevosia, joilla on 100 sijoitusta ollessaan alle kolmivuotiaita.

Nykyään monet ihmiset pitävät hevosia koulutettavina noin kolme kuukautta. Ei siinä mitään, ihailen niiden kärsivällisyyttä jotka oikeasti jaksavat käydä varsanäyttelyissä ja kaikissa muissakin paikoissa, ja lisäksi kirjoittavat kamalasti koulutuskirjaan. Itse yritin, mutta koin tarpeellisemmaksi tehdä pikaikääntymisen, ihan tuon NJ:nkin vuoksi.

Toisaalta silti melko useat ihmiset vain pitävät hevosia sen kolmen kuukauden ajan tallissaan tekemättä niillä mitään. Kyllä ymmärtäisi, jos tapahtuisi päivityksiä edes iän kohdalla, mutta ei. Onhan se omille hevosilleni hiukan epämukavaa, kun aktiivinen jalostuskäyttö on aloitettu vasta joskus huhti-maaliskuussa, jolloin omat kasvattini toki ovat nuoria ja kisaamattomia.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:14:12

Miia R. / Joo, ei mulla oikeen ollu kunnon taustaa, parhaimmalla hepalla oli jotain 22 sijoitusta ja vieläpä kouluratsastuksesta :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:16:39

C: kyllä se joskus nappaa, usko pois. NELJÄS KERTA TODEN SANOO.
mä oon kans harkinnut tota oman domainin ostoa, mut ei oikein innosta. miks tuhlata rahaa, ku se kuitenkin joskus lakkaa olemasta? tai siis, enhän mä tätä ikuisuuksiin voi tehdä. paljon todennäkösemmin awardspace on viel 5 vuoden päästä pystyssä. ja kun omilla hevosilla on kuitenkin sen verran jälkeläisiä ni musta on ärsyttävää, jos hevoset häviää netistä jos omistaja lopettaa. ja kuvatkin saa kätevästi kuvat.fi:n, ei tarvitse leikkiä mtn massakuvaajaa ("kameran takana häärii 120-vuotias poika/tyttö Päijät-Hämeestä --- kamerana minulla on massa D40, isin sponssaamana. siihen minulla on kaksi putkea, 18-55mm ja 55-200mm." ...

anteeksi. noi naurattaa nii paljon. anteeksi, olen kamalan sekava tänään ja meni vähän ohi aiheen. JATKETAAN HANNOVEREISTA. tai ihan sama, voi irl-juttujakin mun puolesta väliin heitellä KOHTUUDELLA

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   7.6.09 20:17:15

mun kaikki hevoset ikääntyy epäsäännölisesti.
joku puolverinen, oiskos ollu se mun selleri, tais olla 3v kun sillä oli ERJ:n maksimisijoitukset kasassa, ja hupsista kun siitä tulikin nopsaan 8v XD

sen takia ikääntyvät epäsäännöllisesti, kun alkaa ahistaa jos hevonen on 10v ja sillä on 10 sijoitusta.. :D

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   7.6.09 20:26:34

Diamonte: mulla on toi sama kisaamisen kanssa, eli hepat radalle heti kun saan ne. Onhan siinä sekin puoli, että on enemmän aikaa saada hevosille sijoituksia eikä tarvitse kisata ihan joka päivä kun koneella olen.
Vielä reilu vuosi sitten ei olis tullut kysymykseenkään, mutta näin se maailma muuttuu... :D

Battlefield: mulla on ihan samat fiilikset tuon domainin kanssa, mutta onneksi pääsen tuima.nettiin hostiin. (: Luulenpa kuitenkin että vielä joskus Harbowton joka tapauksessa päätyy websiin/awardspaceen,
domainit kun - ikävä kyllä - tuppaavat olemaan vain väliaikaisia, jos ne ovat olemassa vain virtuaalitallikäyttöön. :/

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:26:57

Miia R. / Haha :D Mua taas ärsyttää, jos selvästi näkee tuloksissa vilppiä tai jotain muuta :D Inhottaa, esimerkiksi näyttelyissä, jos jonkun rakenne kökkii silmään pahasti, ja se sattuu olemaan mielestäni paljon virheellisempi kuin huonommin sijoittuneet.

No, kaipa nämä nykyajan puoliveriset oikeasti ovat kaikki lähes täydellisiä rakenteeltaan, kauneushan on katsojan silmässä :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:27:54

Dia: (vir mva ch vaatii ehkä tuuriakin, pelisilmää, röyhkeyttä ja nopeutta.
1. jos et tiedä rakenteista mitään - kuten minä, etsi (=ota/kopioi) jonkun jo sertin saaneen hevosen kuvat. muista kysyä farmilta lupa
2. kävele lähimpään kauppaan ostamaan paljon suklaata, sillä näyttelykalenterin kyttäily väsyttää.
3. avaa näyttelykalenteri ja säpö. kirjoita tämä yleinen ilmoittautumismuoto jo valmiiksi.
4. toivo parasta, että heppasi saa sen väh. 3 irtoa, jotta voit sitten nopeasti anoa Ch:ta. näin voit sitten rauhassa keräillä sertit muotovalioon.)

ootko varma, et millään toisella orilla ei ole samoja kuvia?

mä en ihan usko, et nää listakärkeläiset istuu koneella, suhteilla ne aina sinne ekoiksi pääsee :D:D SALALIITTOJA!

meidän kaakit ikääntyy kukin vähän miten sattuu. evm-hevosilla on reaali-ikääntyminen, kasvateilla sitten oma kun kaikki on niin nopeita mun makuun.
ekat 5 vuotta, 1 irl kk = 1 virt. vuosi, siitä eteenpäin reaali.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:32:53

Bat (:D:D) / Joo, mullakin on just sitä meininkiä, että vaihtelen kuvia miten sattuu, kun toinen miellyttää silmää paremmin kuin toinen :D Toisaalta tuon orini kanssa löysin kerrankin kuvat, jotka eivät olleet käytössä kellään, ainakaan VIR MVA Ch listalla. Selvisi myöhemmin, että olisi pitänyt Champion-listakin tarkistaa, mutta siitä sitten tulikin sellainen sekametelisoppa :DDD

Eli en ainakaan tuon orin kanssa tule koskaan saamaan sitä arvonimeä :p Toisaalta muutamalla tammalla on niin hyvät kuvat, että voisi irrotakin arvonimi :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:35:22

Hubban entisillä kuvilla olisit saanut helposti Ch:n. nyt käytössä toisella, joka saa melkein jokaisesta näyttelystä vähintään irton.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:36:46

Toisaalta tuo salaliittoteoria oikeasti alkaa välillä näyttämään ainoalta vaihtoehdolta, aina ne tietyt siellä listojen kärjissä ja ties missä muuallakin. Pian ne siirtyy irl elämäänkin ohittelemaan kauppajonoissa ;p

Se olis kyl lopullinen nöyryytys :D:DD

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:40:59

Battlefield / Ai ne ruunikon kuvat? Hitto, mä luulin et noi kaipaa hieman sulavampia hevosia :DD

Näyttelyissä pitää hieman katsella tuomarin aijemmin arvioimia hevosia, ja valita sieltä sellainen kuva, jota ko. tuomari pitää hyvänä :DD Tai ei nyt ihan, mutta onhan NJ vähän myös tuurilla leikkimistä juuri makuerojen vuoksi ;p

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:41:40

nyt hajosin, ei sattus kellään olemaan jesaria?
tosiaankin! ehkä nämä listakärkeläiset on näitä kaikkien rakastamia tyhmiä eläkeläismummoja, jotka ohittelevat kaikkia kauppajonossa? eihän niillä ole muuta kuin aikaa, joten hyvin he voivat kyttäillä NJ:n kalenteria. ei tähän muutakaan voi olla - tai sitten se pahemman luokan salaliitto, jota me hennoverhyytelöt emme pysty ymmärtämään.

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:42:57

just ne ruunikon kuvat! voit ehkä vielä ehtiä, eikö sullahan on jo 2 sertiä. vielä yksi niin Ch on sun!

vähän mä oon ilkeä

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   7.6.09 20:46:06

Nyt tuun tännekin mainostaan hevosenostoaikeitani :D
Haluaisin hannovertamman esteratsastukseen tälle kaveriksi, teillä varmaan vois olla hyviä ehdokkaita vanhemmiksi ;)

Ja tuohon kisausjuttuun, mä oon just alottanu kisailut ja mun mielestä ERJ:hin ja muihinkin pääsee mukaan ihan helposti. Tosin mä oon koneella aika paljo :D

Ja Chu, Rissellä on jo 8 ERJ sijoitusta ja 1 KERJ ^^ Alotin kisaamisen tän kuun alusta ku päästii viimein kolmen vuoden ikään.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:47:34

Nyt hajosin mäkin :DD Jos ne oikeesti onkin jotain eläkeläisiä, jotka kostavat jälkimmäisille sukupolvilleen tekemisen puutteessa :'D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:49:36

dia: tai äh, en mä rakenteista tiedä mtn. voi olla et nykyiset on paremmat...
vaniljaa: jep, totta että kisoihin ei ole kamalaa tungosta - kuten oli vielä vuonna 2006. laatuarvostelut on sitten ihan oma lukunsa. niissä nopeus on valttia.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:51:35

Jep, vaihdan kuvat takas, ja sit vaihdan uudelleen, vaikka tiedänkin, että niillä on jo VIR MVA Ch ;DD

Oon vieläkin ilkeämpi, kohta mulle taas valitetaan siitä, että olen huijari :'DDD

vaniljaa / Et oo ainut :D Toisaalta mulla taitais olla ihan hyviä ehdokkaita, mutta ajattelin säästää ensikuun puolelle kaikki varsulit, ettei tule liian paljon jälkeläisnäyttöä :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:54:40

Dia: julma totuus, jos haluut pärjätä tässä v-maailmassa, jätä rehti peli vähemmälle. ei täälä pärjää muuten. harmi vain.
sitä paitsi, oon mäkin moneen otteeseen vaihtanut mun hevosten kuvia. kukaan ei ole valittanut ja jos tulee valittamaan niin omapahan on ongelmansa, mä en pakota kyttäämään mun hevosia 24/7.

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   7.6.09 20:55:34

vaniljaa, hienoa! Rissestähän voi tulla vielä vaikka mitä. (:

Battlefield: TIETYSTI! Kassamummot, NJ- ja laatistungos... Kaikki palat sopivat yhteen!

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 20:58:25

joo sovitaan niin - eläkeläiset kyttää NJ:n kalenteria. salaliitot tosin mahdollisia, mutta toi on todennäköisempää, joten sitä ei saa sulkea pois vaihtoehdoista.

Hallo Leute, miksi vain pääasiassa minä ja Dia keksimme tylsyyttämme kaikkea typerää ja varsin aivotonta. please join us!

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 20:59:50

Onko kellään muulla muuten ongelmaa geon kanssa, itse huomasin, että lähes kaikki vanhat tiedot ovat siellä, sekä kaikki kuvalinkit bla bla

Suosittelen domainin ostamista, todella kätevää ja yksinkertaista! Me maksettiin vasta jonkun kuukauden kuluttua :D Yhteishinnaks tuli noin 20 e, ei paljon (8

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 21:00:21

voi meitä pieniä ihmisen alkuja - kassamummot valtaavat nyt jopa virtuaalimaailman. mihin tämä maailma on menossa kun ei edes nettiin pääse niitä karkuun... hjälp

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 21:10:05

:DD Ei pääse ei. Onhan ne mummot vttumaisia, oikeasti napittaa jostain ja kauppajonoissa tunkee päälle. Ja sitten, kun on kamalan kiire, niin niiden on aivan pakko maksaa viiden sentin kolikoilla. Mukavaa, todellakin! Pitää hommata hevosen sivulle hevileiska, niin mummot saavat sydärin, eivätkä enää uskaltaudu mihinkään muualle sivulle vastaavan pelossa.

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   7.6.09 21:10:26

^ sen seuraavan topikin nimi voisi oikeastaan olla "Hannoverhyytelöt 6 - yhdessä ilkeitä kassamummoja vastaan!" :DD

...meneekö liian insideksi?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 21:11:45

Chu / Tuskin :D Ei kukaan täällä v-puolella ole kitissyt inside-jutusta, toisin kuin yleisellä, jossa napistaan jo keskustelusta "NIMI tänne". Täällä vastaavaan keskusteluun harvoin kiinnitetään huomiota :D

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   7.6.09 21:12:43

No ei, just paras otsikko 8) Onneks mun lähikaupassa ei käy paljoo mummoja ;)

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 21:16:32

hei toi on paras! onhan noilla toisillakin rotuihmisillä insidejä, miks ei meillä sorretuillakin voisi olla?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 21:19:09

Niin, hannuja kun nykyään tapaa melko harvoin v-maailmassa :D Varsinkin estepainotteisia ;p

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 21:21:03

on, ne on varmasti pelästynyt kassamummoja ja menneet puskaan piiloon. estehannoverit on uhanalaisia, pitäisi tehdä joku suuri kampanja niiden puolesta

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   7.6.09 21:23:24

^ Mun hannuista suurin osa on estepainotteisia. :o Itse oon joutunut tuomaan 3 kouluhannoveria kun ei myytäviä löydy.

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 21:28:16

hyvä, olet siis oikeilla jäljillä!

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 21:29:51

Kampanja :DDD Mielenosoitus :'D "LISÄÄ HANNUJA!!!" ja sit toises kyltis: "Siis estepainotteisia". Ei tässä mitään, mutta jos tekisi topiikin, ja sen aihe olisi "MIELENOSOITUS!" xD

Ei hitto mä oon hauska :'D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   7.6.09 21:33:03

"Hannoverhyytelöt 6 - yhdessä ilkeitä kassamummoja vastaan & manipuloiden ihmisiä estehannovereja ostamaan!"

tosta taitaa tulla liian pitkä :'(

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 21:41:43

Juu ehkä liian pitkä ;( Vois laittaa vain kirjainyhdistelmän "Y.I.K.V.M.I.E.O" :DD

LähettäjäAmar (0408) 
Päivämäärä:   7.6.09 21:44:42

Myös koulupainotteisia hannoja lisää! Ja saksalaiset mummot ne vasta karmeita onkin, tietäsittepä vain!

Mmmm en jaksa kommentoida muuta, oon vaan angstannu laiskuuttani ja saamattomuuttani ja itteeni muutenki täs koko päivän :P

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 21:48:52

Amar / No laiskuus on vain hyve (8 Mäkin ajattelin ottaa hiukan lisää koulupainotteisia hevosia, mutta täyttyykö luokat nopeasti? ERJ luokat täyttyvät melko hitaasti, osallistujia saa lähes poikkeuksetta huudella foorumilta asti.

Ostin silti yhden kouluhepan, ei oo kyl hannu joten ot ;(

LähettäjäAmar (0408) 
Päivämäärä:   7.6.09 21:58:16

Ainakin joitain kuukausia sitten koulukisat täytty ihan humps vaan (koska vaikka olis 100 osallistujan luokkia niin lähes poikkeuksetta kisajärjestäjä antaa yhden ihmisen tuoda sen 10 heppaa per luokka ja niitä heppojahan varsinkin holsti-ihmisiltä löytyy varmana se 10 per luokka. :P) ja niissä on hirveesti vaan GP-luokkia. Siks kisaan vaan porrastettuja nykyään, meno on liian ärsyttävää mun makuun normaaleissa kisoissa x)

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   7.6.09 22:00:26

KRJn kisat tuntuu olevan kyllä suositumpia kun ERJn, tosin ei mulla ollut onglemaa luokkien täyttymisessä kun viimeeksi ERJn kisat pidin kun otin vaan 30 osallistujaa. Sain arpoa tulokset kaikkiin luokkiin kolmen päivän päästä siitä kun kisat oli kalenterissa 8)

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   7.6.09 22:14:33

Juu, voihan se välillä niinkin mennä erjin luokissa :D Menen nyt suihkuun, ja sitten pois koneelta (8

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   8.6.09 14:42:31

Lainaa:

Mmmm en jaksa kommentoida muuta, oon vaan angstannu laiskuuttani ja saamattomuuttani ja itteeni muutenki täs koko päivän :P
hoho, hyytelö x)
saksalaiset mummot ON ärsyttäviä, jopa ärsyttävämpiä ku italialaiset. ne ihan oikeesti osas etuilla silloin ku oltii siel koulun kans. enhän mä mitää niille osannut väittää vastaan, joten ei ollut ihme jos kaupassa vierähti helposti 20 min vaikka oltiin vain pelkkää karkkia ostamassa...

seuraava otsikko olkoon Hannoverhyytelöt 6 - Y.I.K.V & M.I.E.O (viestiin pitää sitten laittaa selitys lyhenteestä!)

Lähettäjäerkki 
Päivämäärä:   8.6.09 15:02:38

hihhei, onko hannovereillekkin oma topsutin. Hei typsykät, miten me saadaan ihmiset hullaantumaan hannovereista samalla tavoin kuin holsteineista? ;D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   8.6.09 15:43:38

erkki / Meidän pitää luoda näitä huippuyksilöitä, joiden sukutaulu on täynnä palkittuja ja muutenkin loistokkaita nimiä :)) Ja sitten ne tietysti sortuu ihaniin hannuihin, ja alkaa kasvattamaan niitä, aivan kuten minä xD

Battlefield / :D:DD Mummot on aina ärsyttäviä :DDD Ite en ole saksassa käyny, enkä italiassa, mut romanialaisia mummoja nähny oon :DD

Lähettäjäerkki 
Päivämäärä:   8.6.09 23:07:02

Diamonte, no eipä holsteinpiireissäkään nyt jokaiselta löydy niit yyberhienoi VIR MVA Ch KTK-I YLA1 KRJ-I hevosia.. silti ne vaan menee kaupaksi paremmin! :DD

Mä koht lopetan Weybridgessä kokonaan holsteinien hankkimisen ja keskityn vain ja ainoastaan hannovereihin. Ottaa vaan päähän ku ne kasvatit ei mee kaupaks sitten millään!

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 09:31:09

erkki / Mulla on kaikki kasvatit kaupaks menny, toisin kyl mä kisaan niillä paljon ennen myyntiä ;p Ja lisäks mulla syntyy uus kasvatti ehkä kerran kahdessa kuukaudessa :D:D

Olis muuten aika kiva hevonen, jolla olis kaikki ykköspalkintoja :D

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   9.6.09 10:20:57

Diamonte, sekin tekee paljon ku kisaa kasvatillaan..! Ihmiset on niin laiskoja että muutama kisa siellä kisakalenterin pohjalla on hyvä alku siihen 40 sijoitukseen! Myönnän että itekki voin sortua herkun hepan edessä tähän... ;D

Pitääpi hankkia uusia hanukoita meille, mutku en saa lupia kuviin! Olen niin väsynyt ja uupunut niitä kyselemään, kun ketään ei vastaa. Menetän kaik hiukseni koht noiden persläpien kans... mitä me ollaa tehty väärin ettei ne vastaa meiän viesteihin? :D

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   9.6.09 12:06:02

Äh, tekis hirveesti mieli pistää Awe myyntiin, mutta en jaksaisi väsätä sille topikkia.
Ei täällä olisi potentiaalisia ostajaehdokkaita?

Diamonte: Indeed, kyllä mullekin kelpaisi semmonen "VIR MVA Ch PRI-V YLA1 ERJ-I KRJ-I KTK-I HANN1"-ponski :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 13:18:24

aivoriihi pystyyn: miten saamme hannoverin suositummaksi? Pidetään ainoastaan hannovereille tarkoitettuja NJ:tä, ERJ:tä ja KJ:tä. sit ku ihmiset kyllästyy siihen, et me ollaan vallotettu kalenteri niin ne tahtovat meiltä hannoverin. Mutta HÄHÄ, ollaankin niin ilkeitä, et kaupitellaan niitä vain toisillemme. mitäpä eivät aiemmin niitä tahtoneen :'D

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   9.6.09 13:25:25

Chu, vähänkö nami, tekis mieleni tuollaista :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 13:26:04

erkki / Mulle ne on lähestulkoon aina vastannut, mutta rehellisesti sanottuna mä oon laiska pyytämään lupia kuviin :D

chu / Hieno olisi, mutta suvussa on liikaa samoja nimiä, joita on muillakin hevosillani ;(

Battlefield / Se vois olla aika kätevää :D Mä aattelin pitää just jotkut näyttelyt, johon otettais vain hannuja :D Tai sitten vastaavasti vain seuran näyttelyt, josta varmasti tulisi MVAsert :'D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 13:34:20

http://www.lumipantteri.net/kilpailut/erj11.html

OSALLISTUKAA ERJIIN, TULOKSET HETI KUN LUOKAT TÄYNNÄ!

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 13:41:08

osallistuin ^
kunhan saan noi laatisjutut alta pois niin voisin ihan oikeesti pitääkin näyttelyt hannoille.

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   9.6.09 13:42:16

Hei joo! Nyt tulee hannoverien valtaannousu ja syrjäytetään kaikki muut puoliverirodut... Rakkaat kasvattajat, täs on oikeesti ideaa! Vielku löytäisin nii upiat kuvaluvat jostai että sais hannovereist jotain muutakin ku JS:n ja KUMA:n omistajia.

Mulla on vaa se propleema et mul tulee kaikki kisat olemaan avoinna myös holsteineille! ;D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 13:47:56

erkki / Samoin mulla, holsteineja kun myös kasvatan, sekä nyt aloin vielä fwb:täkin jalostamaan :DD Mut hannuja on silti eniten (8

Battlefield / Hyvä, sit voin osallistua ;D Ite en ole koskaan näyttelyitä järjestäny :D Täytyyks siinä tehdä muuta, kuin pyytää tuomareita arvostelemaan luokkia, sekä tietenkin laittaa kommentit ja sertit?

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 13:52:13

Eki / mut voithan sitte järkätä vaikka hannovereille useamman luokan?

Dia / ei kai, en ole ennen näyttelyjä järjestänyt :D
voisin ekat pitää sillee, et hannoille on omat luokkansa ja sit pv-tammoille ja oreille omansa, 1 luokka.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 13:54:27

Bat / Joo se olis kätevää :D Mä voisin järjestää myös jotkut näyttelyt sitten. Missä seurassa te muuten ootte? Mä oon ROWDY:ssä (8

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 13:59:46

mä olen ollut yhteensä 4:ssä seurassa, KaPoRa (Kaviopolun Ratsastajat), CeRi, PZT ja nyt SG. Kaavailin aikasemmin myös omaa seuraa, GR:ää, mut emmä sellasta jaksa pitää :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 14:06:49

Bat / Haha :D Ajattelin seuranäyttelyt myös pitää, täytyy siis vain katsella että paljon omaan seuraan sitten kuuluukaan :DD

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 14:08:34

pienel seural on kiva pitää näyttelyjä ku kaikki tulis kotiinpäin. ai pahus, olis pitäny pysyy KaPoRassa, olin ainoa kisaava henkilö silloin -07 lopus...

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 14:13:04

Bat / Mun seuras oli kai joku 6 osallistujaa "hevoset" luokassa :'D Ja tietenkin mun ori voitti sen, ja sai MVAsertin :DD

Aika hyvin, että noin paljon kilpailemattomia :D Noista vuosiluvuista tuli muuten mieleen, et mä taisin tulla v-maailmaan kai 1999-2000 vuonna :D Niin se aika rientää (8

LähettäjäChu 
Päivämäärä:   9.6.09 14:33:30

Ehdottomasti näyttelyitä hannovereille! Kaikkien rotujen luokkiin on mahdotonta mahtua mukaan, pv-luokista puhumattakaan. Samalla saataisiin hannovereillekin lisää tunnettuvuutta. <:

Noista seuroista puheen ollen, mihin seuraan kannattaisi nyt liittyä? AVR lopetti, eli pitäis löytää uusi seura.

Diamonte: Mä tunnen itseni jotenkin kamalan nuoreks näissä virtuaalihevospiireissä kun itse hommasin ekan oman tallini vasta vuonna 2006. :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 14:34:22

uu, aika kauan aikaa sitte! kohtahan sulle alkaa jo parta kasvaa! mä tulin vasta 2005, mut jo 2002 kattelin ekoja v-talleja. en tajunnut ollenkaa systeemiä, enkä uskaltanut ottaa hoitsua kun en tiennyt tallin osoitetta (irl)

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 14:36:36

jos vaan mahtuu niin kysele SG:ltä. mä tykkään ainakin

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 14:48:20

Haha, mulla on ollu lähes aina jotain puskatalleja, ja vähintään joka vuos puolenvuoden pitunen tauko :DD

Toi SG on ainakin näyttänyt ihan aktiiviselta, samoin ROWDY :) SG taitaa omistaa silti paljon enemmän näitä suurimpia puoliveritalleja, joissa kilpaillaan "melko" paljon :'D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 14:50:21

joo, niinhän se on :D mut mitään varsinaista kisapakkoa ei ole, kuten CeRi:llä aikanaan oli. siis et pitää kisata sen ja sen verran et pysyy mukana...

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 14:56:21

Oliks CeRillä muka joku kisapakko? :oo Ikinä kuulukaa sellasesta :D Mä tosin oon ollu vaan AJC:ssä, VIR:issä ja sit ROWDY:ssä :D Muistaakseni ;D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 14:57:55

oli, piti osallistua väh 10 seuran jäsenen pitämään kisaan et sai olla mukana :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 14:59:49

Whataa vähänkö outoa :DD Eiks se seura just lopettanu?

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 18:32:16

joo lopetti. musta on ennemmin outoa se, ettei seura pakota tiettyyn kisamäärään /kk

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   9.6.09 18:42:45

SG:tä suosittelen itsekkin, siellä ei tarvitse stressata mistään.. sinua ei heitetä pois seurasta vaikka olisitkin pari kuukautta "kuolleena" :)

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   9.6.09 18:48:16

SG on aika kuollu tällä hetkellä, kun tallin ja kuolleiden hevosten siirto geolta freewebsiin kestää EDELLEEN -.- seura on kyllä tarkoitus nostaa takasin jaloilleen heti, kun saa nuo kiireellisemmät asiat pois päiväjärjestyksestä :)

mun tekis mieli lopettaa koulupainotteisten hanukoitten kasvatus ja keskittyä vaan estepainotteisiin, kun ne nyt on syystä a ja b paljon paremmassa ja panostetummassa jamassa kun nuo toiset, mistä puheen ollen skurvashiin tarvittais uus ykspolvinen estehanukka tamma että sais street guylle morsiammen. mutta ei noita kouluheppoja viitti laittaa poiskaan / kasvatusta lopettaa, kun tallissa on pari niin makeaa omaa kasvattia :'D

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   9.6.09 18:56:06

noose, et sä ainakaan kouluhanukoiden kasvatusta lopeta! Jätät ne hetkeks vähän vähemmälle huomiolle ja keskityt estekaakkeihin.

Miettisin just et pitäisköhän lähettää joku hakemaan mul Saksasta muutaman tuonnin, ite jos lähden hakemaan nii menetän kiinnostukseni niihin heti. Ei oo oikeen noi oma tuomat hevoset Erkki-papan suosiossa! :DD

mut täytyypi kattoa, hannovereja nyt kuitenkin oon enempi panostamassa mitä holsteineja. Tää on päätetty! :D

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   9.6.09 19:12:50

Erkki, en ees hennois vaikka kuinka tekis mieli :D en oo onneks semmonen että ku alkaa joku väliaikasesti kyllästyttään niin heitän hanskat tiskiin, kun kuitenki taas hetken päästä on taas kiinnostus entisellä tasolla. ja skurvashissa on kuitenki nuo kolme kasvatusrotua, että voi panostaa vuorostaan johonki muuhun rotuun sitte ku joku toinen vähän tympii :)

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 20:23:00

PSST. noose.: jos huvittaa, voisit Granesta saada 1-polvisen tamman näis . jälkimmäinen mukana ERJ:n laatiksessa ja tammalla olisi tarkoitus mennä myös laatikseen, mutta meidän yhteinen taival on vielä kovin nuori.

!!! HUOM OBS. LAATIKSEN TULOKSET JULKAISTU !!!

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   9.6.09 20:27:20

miun hannot ei ollu laatiksessa :( no ne menee sit seuraavaan :D tai sit seuraavaan.. tai sit seuraavaan.....

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 20:30:35

eiköhän se jo seuraavan mene ...

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   9.6.09 20:34:59

B >> ei se, vaan NE :D

LähettäjäBattlefield 
Päivämäärä:   9.6.09 20:40:16

joo sori huomasin virheeni kun painoin lähetä-nappia :I :D:D

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   9.6.09 21:14:05

Mäki voisin tuonnin jostain hankkia, tai oikeestaan mulla on semmonen hieno idea että hankin kaks tuontii ja sitte teetän niille vauvan ja siitä vois sit tulla semmonen yberheppa 8) Mut sit pitäs varmaa olla jo oma tallikin.. Ja kuvat saada jostai, se onki vähä haasteellisempaa..

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 21:59:57

Haha, kiitti Battlefield mun heppojen luonteesta :'DD Täydet pisteet molemmille, mä kun luulin et mun luonteet on hanurista 8D

Hnnggghhh menin kaks estetuntia (irlisti) putkeen, toisen ilman satulaa, ihanaa -.-

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   9.6.09 22:15:58

Diamonte / Mun pitää varmaa käydä lukee kaikki täydet pisteet saaneet luonteet ja ottaa vähän mallia että menestytään sit joskus :D Mä en oo käyny IRListi ratsastaan vuoteen, tää on jotain ihan hirveetä..

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 22:26:07

vaniljaa / Ei kannata, noi mun luonteet on ihan kökköjä ja muutenkin ajatuksettomia xD Miten sä et oo vuoteen ratsastanu? :o Mä käyn estetunneilla ja sit leireillä :'D Eli nään liikaakin noita karvanaamoja ;p

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   9.6.09 22:31:52

Heij tää on 92. viesti ;DD Kuka kirjoittaa vika, saa luvan tehä uuden topan 8D

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   9.6.09 23:29:10

Diamonte, mä muutin viime syksynä Nokialle ja nyt keväällä Tampereelle ni en oo saanu järjestettyä :s Nokialla mun piti päästä naapurii mut se nainen myi kaikki hevosesa ku se oli tippunu aika pahasti ja Tampereella en sit vaa ehtiny hoitaa koko asiaa. Ja nyt oon Mikkelissä, piti saada kesäks ylläpitoon hevonen tänne mut en sit saanukkaa. Eikä täällä oo mitää kivoja talleja :s Hirmunen sepustus 8)

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   9.6.09 23:39:50

Aiemmin mäki kävin kaks kertaa viikos ja kisasin vähäse :D Jos syksyllä sit viimestää. Siks mä varmaa tänne tulinkii takas ku ei oo niitä oikeita karvanaamoja :D

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   9.6.09 23:43:58

mun pitäis keksii Weybridgen hevosille joku uus listaustapa..
http://www.viimakuura.net/weybridge/jalostusorit.php

kertokaa millainen olisi kätevä?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   10.6.09 07:11:04

vaniljaa / Mä oon ratsastanut ihan suhkot pitkään, mut en koskaan oo kilpaillut ;( No mut sun kannattais mennä jonnekin leirille? :D

Erkki / Miksi ihmeessä? :D Toi on tosi nätti listaus mun mielestä :DD

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   10.6.09 09:38:03

Diamonte / En mäkään kilpaillu ku semmosissa tallikisoissa sillä tallilla missä kävin :D Mut ihan hyvin meni, tosin se hevonen jolla mä kisasin aina on vissii myyty. Löytysköhän jostain viä kesäleiri jossa olis tilaa :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   10.6.09 09:52:34

vaniljaa / Mä ainakin ite oon käyny yhdeksän vuotta yhdessä paikassa, jossa on aina vaan jotain 4-5 osallistujaa per leiri :DD Ja kesällä ainakin on sellaisia kenttäratsatsusleirejä, jotka on ihan jees (8

Lähettäjävaniljaa 
Päivämäärä:   10.6.09 10:10:01

Diamonte / Missä päin suomee oot? :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   10.6.09 10:16:45

ARGH oon vika :'DDD

Asun Etelä-Suomes, Espoossa, leiripaikka on Karkkilan lähellä, tarkemmin Nummi-Pusulassa :)

Ja teen seuraavan keskustelun aivan pian :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.