Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  FWB #24

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.12.14 12:45:15


Edellinen viestiketju

Kaikki viestiketjut 1-23

Keskustelua suomalaisista puoliverisistä, niiden kasvatuksesta, yhdistyksestä, laatiksesta, projekteista, astutuksista, fiiliksistä ja vapaasti ohi aiheen vaikka mistä. Tutustutaan toisiimme paremmin, pidetään yhtä. :)
<3 ihQ fwb4ever -club! <3

  Re: FWB #24

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   5.12.14 12:49:57

Voisi taas joskus järjestää ns. fwb viikot, jolla pyrittäis tuomaan rotua enemmän esille :) Muistan joskus pari vuotta sitten oli jotkut tämän tyyliset, joissa oli vankkoja, kisoja, kasvattajaesittelyjä yms.

  Re: FWB #24

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.12.14 13:04:30

Kaneli, kyllä, nämä ovat "olleet tuloillaan" viime keväästä asti, mutta ovat joutuneet odottamaan niin kauan kunnes laatis saadaan taas jaloilleen.

Nyt jos saadaan laatiksen eka tilaisuus tammikuulle, niin nuo viikot voisi yrittää pykätä helmikuulle. Miltäs tämä kuulostaisi porukan korvaan? Tämä edellyttää suuremman joukon panosta, sillä parin ihmisen voimin niitä ei saada kasaan. Viimeksi oli ihan mahtavan valtava määrä aktiivisia mukana! ^^ Laittelen tästä postia kaikille vuodenvaihteen jälkeen, tietenkin olettaen, että laatis saadaan siihen mennessä kuosiin. :)

satu, voi kyllä, ihana Pessi. :) Oon merkannut ton astutuksen itelleni, mutta onko sulla se topa tallessa jossa tästä sovittu? Mietin vain että oliko puhetta syntymäpäivästä tai muista yksityiskohdista?

Pitäisi tosiaan tätä astutus- ja kasvattilistaa saada hieman ajan tasalle ja sovitut astutukset toteutettua. :< Nooh, onneksi joulun alla on enemmän aikaa puuhastella kuin mitä on ollut kuluneen vuoden aikana varmaan yhteensä. :D

  Re: FWB #24

LähettäjäOtterley 
Päivämäärä:   5.12.14 13:14:27

Yogi, Obsidian on kyllä superkiva :) vaikka vähän väärää lajipainotusta edustaakin meidän hevoslaumassa..

satu, mä tykkään tosta Pink Pistachio Vegasista ihan super paljon ja oon himoinnu siitä varsaa, mutta se vaatis sitä että laajentaisin hevosvalikoimaa myös estepuolelle :D (muutenkin tuntuu, et tulee vastaan ihan liikaa kivoja esteheppoja).

Mulla on selkeesti kauhee lajikriisi menossa, kun tuntuu, et toisaalta ois kiva, kun ois hevosia joka lajista (koulu, este, kenttä, valjakko), mut toisaalta oon aina tykännyt eniten koulupuokeista, niin en tiedä, kuinka hyvin motivaatio riittäis muihin pidemmän päälle. Tallin koko lähtee kyllä sitten täysin käsistä, jos meinaa laajentaa lajivalikoimaakin..

Ja Kanelin ehdottamat fwb-viikot ois aika hauska idea vaikka joskus joulun jälkeen :) voisin ite ainakin olla messissä esim. pitämässä valmennuksia ja/tai järkkäämässä kisoja

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Kerppa 
Päivämäärä:   5.12.14 14:04:50

Jos jollaan on valjakkokonimuksia, ni kattelisin mielelläni (jopa tilausvarsa-/ostomielessä), harkinnassa kun olisi hieman laajentaa tuota valjakkopuoliveripuolta, kun toistaiseksi mulla on vain westfaleneita ja holsteineja valjakossa. Kaikkia lajeja vain kisaamaan! On paljon mielenkiintoisempaa pelata useamman lajin kanssa ja vaikka konit painottuvatkin omiin lajeihinsa, niin aina voi käyttää esim. kouluhevosta parantamaan este-/kenttähevosten askellajeja! Tai vaan lisäämään linjoja.

Mulla ehkä eniten itsellä intohimoa kenttäpuoleen, vaikka etenkin suomalaisissa puoliverisissä taitaa suhteessa eniten ollakin koulukoneja.

Poem's Warmbloods

  Re: FWB #24

LähettäjäOona. 
Päivämäärä:   5.12.14 15:57:55

Mä hujahdin ottamaan itselleni pari puoliverista :3 Suomalaisia ja ruotsalaisia ovat, kun muista puokeista ei ole hajua niin en muita voinut oikein ottaa :D

  Re: FWB #24

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.12.14 17:01:42

Tervetuloa NJ:n alaisiin Joulunäyttelyihin! Tapahtuman järjestää Virtuaalisten Suomalaisten Puoliveristen Yhdistys.

"Näyttelyt järjestetään Solon suurella ulkokentällä jouluaaton aamuna. Lämmitetyssä katsomossa ei kuitenkaan pääse vilu yllättämään. Joulun kunniaksi tapahtumapaikalla on ilmainen puuro- ja herkkutarjoilu! Myös höyryävän kuumaa glögiä on saatavilla koko päivän ajan. Näyttelyt päättyvät kello 12, jonka jälkeen kaikki voivat kiiruhtaa kotiin joulun viettoon."

  Re: FWB #24

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   5.12.14 17:14:37

Mä meinasin jo innolla osallistua, kunnes tajusin et muilla saattais olla sanottavaa jos tuomaroisin BIS-kehässä omiani.. (koska tietenkin ne pääsis bis-kehään!)

  Re: FWB #24

Lähettäjämokkamasiina 
Päivämäärä:   5.12.14 17:20:10

Yogi, mä heitän osallistumista ihan pian!
Kerppa, mulla on vissiin yksi valjakkopuokki myynnissä.

  Re: FWB #24

LähettäjäOona. 
Päivämäärä:   5.12.14 17:33:23

Ai niin ja mun horse powereita löytyy täältä. Saa kysellä jalostukseen, mutta itse ovat vielä raakoja. Kisaavat kuitenkin +40 sijoitusta ja tavoitteissa on jokaisella KRJ/ERJ:n laatuarvostelu + YLA

  Re: FWB #24

LähettäjäOona. 
Päivämäärä:   5.12.14 17:42:31

http://ratsuruuna.weebly.com/
Ja se linkki ;D

  Re: FWB #24

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   5.12.14 19:14:34

Mä en olekaan koskaan tainnut näihin keskusteluihin oikein osallistua :D Josko nyt yrittäis ;)

Mä tykkään pitää tallissa monen eri lajin edustajia, en niinkään vain yhteen lajiin painottuneita. Tavallisissa kisoissa yksi hevonen saattaa kisata jopa useammassa lajissa, mutta porrastetuissa kisataan vain hevosen päälajissa. FWB-jalostukseen sopivia hevosia mulla on kutakuinkin reilu parisataa, joten valinnanvaraa löytyy suvullisesti, painotuksellisesti jne ;) Saa tutustua valikoimaan jos oma varsa kiinnostaa Ramantista tai Crayonista (jossa tosin kasvattilistallakin kivoja myytäviä valmiiksi).. Näiden tallien lisäksi löytyy vielä muutama "yksityinen" fwb-otus, jotka asustelevat Pirunkorvessa (Sössö, Buda ja Cherry) :D

  Re: FWB #24

LähettäjäOona. 
Päivämäärä:   5.12.14 21:09:30

Voi vitsi nyt oon ilonen. Löysin nimittäin toffilta rakennekuvan jostain pv orista <3 Pitää vaan äkkiä tuoda joku ihana hevonen ja yrittää saada näyttelyistä meriitit kantakirjaan :D

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Troya (eo) 
Päivämäärä:   11.12.14 13:56:40

Pinkkipistaasi on huikea, mutta kyllä se Lihakilppari on silti mun lempikasvatti. :)

Hohhoijaa, jaksaiskohan joku päivä taas heppailla. Jotenkin inspis nollissa.

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   11.12.14 14:12:22

Kerppa, http://www.virtuaaliset.net/suprant/hevoset.php tuolta saa kaikista supremeista varsoja, ihan sama mimmosii varsoi jne. Nuo käy enään vaan yla, ktk ja vvj laatistelemassa ja menevät monttuun.

  Re: FWB #24

Lähettäjäfelissa 
Päivämäärä:   11.12.14 14:20:26

Mä en oo vähään aikaan jaksanut kauheesti kiinnostua näistä omista suomalaisista. Uus ulkoasu on työn alla et jospa se siitä :D

Varsojakin noista saa jos jotakuta kiinnostaa.

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   11.1.15 20:16:31

Hóla! :) Kiitos Yogin löysin itseni tänne ^_^ Kuhan saan tallin esittely- ja etusivutekstit kasaan niin se tulee esittelyyn.

Mitäs FWB porukalle kuuluu? :) Kuis menis joulu? uus vuos? Onko mitään hienoja/jänniä suunnitelmia virt. puolella tälle vuodelle?

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Kaneli 
Päivämäärä:   11.1.15 21:10:09

Tarkoitus olisi tänä vuonna viedä muutamat hepat arvosteluun ja kartuttaa tallin hevosten määrää sekä saada muutama kasvatti maailmalle :)

Joulu ja UV meni suht hyvin, töiden merkeissä. Nyt olisi kamala kuume muuttaa yksiöstä johonkin kaksioon, kun koirakuume :D

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   11.1.15 21:38:36

Mimmosta koiraa Kaneli on vailla? :D Itseltä löytyy kaksi pienempää haukkua

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   14.1.15 13:46:14

Dodiin immeiset, aika kaivella fwb:t (ja muutkin puoli- ja täysiveriset) nurkista ja tulla kisailemaan :)

ERJ http://uinuva.net/h/kisa/erj001.html
KRJ http://uinuva.net/h/kisa/krj001.html

  Re: FWB #24

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   14.1.15 14:39:28

Koska tässä ketjussa on paljon "laatuakasvattajia" niin osallistukaa keskusteluun ja sanokaa sananen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2499664&t=2499664

  Re: FWB #24

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   14.1.15 16:11:58

Hamzin kisoihin otettu osaa ja Cannabian topaan vastailtu ;)!

Mutta pitääpä "mainostaa" täälläkin, että Cheval Delamer on ovensa sukenut ja vaihtanut osoitettaan ja nimeään Brentwoodiksi. :) Ja orit tallissa tarjolla jalostukseen! Yritän tässä itsekin herätellä aktiivisuutta ja saada asioita tehdyksi taas, viime vuosi kun on ollut niin sekava että ei ole oikein jaksanut keskittyä..

FWB-viikot kuulostaa ihan mahtavalta, voin tulla mukaan järjestämään jälleen :)! Tosiaan järjestää fwb-valmennukset esteiltä ja koululta esimerkiksi, sekä kisoja voin järjestää. Jos myös pidetään taas kasvattimarkkinat niin sinne tietty löytyy kasvattia ;)!

Milloin laatuarvostelu aikataulujen mukaan tulee olemaan valmiina :)? Täytyy tietää, että voi pikavalmistella heppoja ottamaan osaa :D!

  Re: FWB #24

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   14.1.15 16:15:58

Jos jotakuta kiinnostaa vanhalinjaiset FWB:t niin käykääpä kattelemassa ja miksailemassa itellenne mieleiset:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2499024&t=2499024

(eli siis HR:stä saa tilausvarsoja :D)

  Re: FWB #24

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   18.1.15 19:14:29

Siiri K, valitettavasti mulla ostolakko itselle just nyt :D Ei saa hamstrata liikaa talliin..

Nostetaas samalla topa ;)!

  Re: FWB #24

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   18.1.15 19:17:17

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2501473&t=2501473

Täältä löytyy kanssa mix-and-match poneja sekä pari valmista yhdistelmää vielä kaupan, eikun ostamaan vaan! :) Ei oo kaikki FWBtä, mutta vähintään sen jalostukseen sopivia! ;)

old-o. Aramaic Vegas / old-t. Sirach Vegas
s. 20.01.2015
i. Oldfinion Caizaar
e. T.H. Lionsdaughter
isälinja Oldfinion Caizaar - Cairaan - Cairo Bazaar
emälinja T.H. Lionsdaughter - T.H. Jaraya - Patricia

old-o. Cecil Vegas / old-t. Lady Luck Vegas
s. 21.01.2015
i. Hasselbys Crispin
e. T.H. Lady Godiva
isälinja Hasselbys Crispin - Chicory - Alberic ING
emälinja T.H. Lady Godiva - TuuHa's Precious - Yasmin
Isällä täydet sijoitukset kasassa KRJ:n laatuarvostelua ajatellen (ei muotoonlaitettuna, ei sivuilla vielä)

hann-o. Porthos Vegas / hann-t. Comtesse Vegas
s. 22.01.2015
i. Wincare d'Artagnan
e. Rosenquist PB
isälinja Wincare d'Artagnan - Vodevil W! - Snipe Hunting PB - Street Guy PB - Grenier GER
emälinja Rosenquist PB - Red Eye Bo - Capri Moda M - SFM Bona Fide - Siglavy Szella
Isällä täydet sijoitukset kasassa ERJ:n laatuarvostelua ajatellen

fwb-o. Fairy King Vegas / fwb-t. Glitterbye Vegas
s. 26.01.2015
i. Espresso Decaf Solo
e. Crayon Fairyfly
isälinja Espresso Decaf Solo - Porcelain Praya - Wooshing Mangoes Solo - Louis D'Aragon
emälinja Crayon Fairyfly - Arcana - Apocalypse - Marsannay 285
Emällä täydet sijoitukset kasassa ERJ:n laatuarvostelu ajatellen

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Riella (puh) 
Päivämäärä:   18.1.15 19:31:28

Meilläkin muutama suomipuokki myynnissä. :)

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   18.1.15 20:14:05

Voi vegasilainen ois kyllä aika nami lisäys hevoslaumaan.

Multa löytyy muutama suomipuokki joiden kanssa kisaillaan tavoitteena päästä jossain vaiheessa laatisksiin. Jotain pientä kasvatustoimintaakin olisi tarkoitus noiden suomipuokkien kanssa harrastaa.

  Re: FWB #24

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   23.1.15 14:12:07

NJ:n fwb-näyttelyihin http://haades.net/VSPY/nayttelyt/NJ10.htm mahtuu vielä 2 fwb tammaa! Osallistuminen @. :)

  Re: FWB #24

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   23.1.15 14:12:59

Minni ostaa Vegaslaisen! :) Näiden kanssa ei tarvii tehä muutaku sivut ja varsoja. ;) Oon niin helppo kasvattaja!

  Re: FWB #24

Lähettäjämokkamasiina puh. 
Päivämäärä:   23.1.15 14:25:49

Mä oon nyt perustamassa uutta pv-tallia jossa osana on fwb:n kasvatus.
Troya, onks se mun viesti omasta Vegasilaisesta jäänyt matkan varrelle vai etkö ole ehtinyt vastata?

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   27.1.15 12:24:45

Onko nyt vielä joku FWB harrastaja joka ei ole osallistunut ERJ tai KRJ kisoihin, jos on niin äkkiä osallistumista niin saan luokista arpoa tuloksia ;)
ERJ http://uinuva.net/h/kisa/erj001.html
KRJ http://uinuva.net/h/kisa/krj001.html

Aloin pohtia, että vieläkö ihmiset tekee yhteistyötä ulkomaalaisten harrastajien kanssa? Muistan kun olisko ollut 2010-2012 kun yhteistyötä ainakin Saksalaisten harrastajien kanssa jotkut kasvattajat teki :) Itseltäkin löytyy tämmöisen yhteistyön tulos, ori Eki, joka voisi pari tammaa astua ;) Ori ilmoitetaan ensi kuun erj laatikseen.

  Re: FWB #24

LähettäjäVeea 
Päivämäärä:   27.1.15 12:31:18

Aloin tässä miettiä että miten mahtaa noista ulkomaalaisten kanssa yhteistyössä teetetyistä varsoista saada vanhempien kisapisteitä laatiksessa? :D Ois kyllä huippua omistaa joku tollanen heppa!

  Re: FWB #24

Lähettäjämokkamasiina puh. 
Päivämäärä:   27.1.15 12:54:48

Nyt on sivut saatu ainakin aluilleen: Skyline

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   27.1.15 13:26:08

mokkamasiina, hyvältä näyttää :) Huomasin, että hevosen Wolf's Emerald sivuilla on pieni lihavuus ongelma teksteissä :D

Itse en ainakaan oleta, että Eki saa sukupisteitä isästään, siksi sillä nyt täytyy vähän panostaa noihin lisäpisteisiin :D Tuohan ne ulkomaalaiset hevoset uutta verta jalostukseen :)

  Re: FWB #24

Lähettäjämokkamasiina puh. 
Päivämäärä:   27.1.15 14:39:13

Hamzi, mä tiiän. Korjailen sen samalla kun päivitän taas sivuja.

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   7.2.15 11:50:18

Yksi FWB tamma mahtuisi vielä NJ näyttelyihin. KWPN luokkiin mahtuu myös vielä muutama, mikäli niitä herrasväeltä löytyy :)

  Re: FWB #24

LähettäjäOtterley 
Päivämäärä:   7.2.15 12:03:40

botit

  Re: FWB #24

LähettäjäOtterley 
Päivämäärä:   7.2.15 12:03:50

Valmennusviikonlopussa on kans vielä tilaa nuorille hevosille ja oreille :)

  Re: FWB #24

Lähettäjämokkamasiina puh. 
Päivämäärä:   7.2.15 12:04:23

Mun pitää kohta tunkea noita hevosia mukaan näyttelyihin, jos vaikka sais kantakirjakelposeks noita hevosia!

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   11.2.15 14:30:21

Oho, siinä ollut satu sulla kyllä projektia kerrakseen O_o :D

Hei ihmiset, jos löytyy KERJ:tä kisanneita evm sukuisia fwb oreja niin heitelkääs näytille! ;) hän haluaa ehkä varsan tässä kuussa :)

  Re: FWB #24

Lähettäjäs/m @ mob 
Päivämäärä:   11.2.15 14:35:42

National Lampoonin isä olikin astetta eksoottisempi kuin muistinkaan.. :D

  Re: FWB #24

Lähettäjä: satu (mob) 
Päivämäärä:   15.2.15 14:12:11

Nostellaas taas tätäkin kun on päässyt tippumaan.
Ei kukaan haluaisi täältä tuota National Lampoon x Pinkie Pie varsaa?

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.3.15 13:36:32

hopsan :) mitäs ihmisille kuuluupi?

Ajattelin nyt ensin tarjota teille, jos joku vanhoista tykkäävä haluaisi riveihinsä fwb tamman Shadow's Dauntless (i. Adoro's Jaylove e. Shadow's Linia Falista ei. Adoro's Hypnos). Todella hyvästä emälinjasta. Emästä kaksi KRJ-II palkittua jälkeläistä. Suku täynnä hienoja Adoron hevosia.
Tämänkin tytstyn haluan nähdä kisaradoilla, tästä syystä se voi jäädä omalle kisalistalle :) Kuhan omistaja sitten sitoutuu esittämään sen laatuarvostelussa, saa tietenkin myös valmennuksen kasvattajalta. Jalostuksessa käyttö harkitusti myös toivottavaa.
Ei pakko myynnissä!
(tamma peritty takaisin shonnalta joka ei taida enää pyöriä piireissä(?))

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.3.15 13:42:35

Myynnissä myös jollekin haluavalle 08.12.2006 syntynyt fwb ori Shadow's Stekend (i. Shadow's Maaksel e. DOZ Chomelié ei. DOZ Zhúang) Nimi voidaan omasta puolestani muuttaa. Ori ei ole rekisterissä, eikä sillä tiettävästi ole tehty mitään. Mukava olisi se pölystä nostaa, itsellä ei vaan vielä ole inspiraatiota ottaa sitä Shadowsiin. Vanhempien linkit löytyy http://uinuva.net/h/kasvatit.html, nimen kohdalla lukee punainen M :)

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Otterley (töissä) 
Päivämäärä:   4.3.15 13:50:11

Himoitsen tota Dauntlessia Hukkikseen, mutta menin just eilen ostamaan tamman jolla on aika paljon Adorolaisia suvussa.. Jos sitä kuitenkin kotona tarkistais, että löytyiskö tammalle kuitenki paikka, koska onhan se aika hieno :)

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.3.15 13:59:21

Otterley, tarkistele niitä sukuja :D Kyllä mua toisaalta himottais pitää tosiaan tamma itekin just noiden adorolaisten takia :D Noin paljoa adorolaisia mulla ei oo yhellekään hepalla, mutta ajattelin jos sitä tästä sitten ottaisi varsaa joskus ^_^

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.3.15 23:13:42

^

  Re: FWB #24

LähettäjäTroya (eo) 
Päivämäärä:   5.3.15 09:21:47

Jos ei Dauntless mennyt Otterleylle, niin se kyllä kelpaisi mullekin! :D Makea poni, ja sillä on Shadow's-liite... eiku. Mä kyllä vieläkin vähän kannan kaunaa tosta sun Wasbaar-nimenmuutoskaudesta, Hamzi! :D

  Re: FWB #24

LähettäjäRiella 
Päivämäärä:   5.3.15 09:38:36

Täältä löytyy vielä jokunen fwb-varsa, jotka haluaisivat vihdoin sinne omaan kotiin. :)

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Otterley (töissä) 
Päivämäärä:   5.3.15 09:56:58

Dauntlessin suvusta löytyi kyllä vähän turhan monta samaa pollea kuin tuon mun uusimman ostoksen, joten ei sitä meille ihan pakko ole saada (vaikka vähän kaihertaakin kun on niin kiva tamma...) eli mun puolesta tamma voi lähteä Troyan matkaan

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   5.3.15 12:16:53

Haha :D Ota Troya se jos haluut, mä haluun kyl siitä varsan jossain vaiheessa :D ja vastaa sähköpostiin *murr*

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   28.7.15 23:47:52

Hei vaan kaikki taas pitkästä aikaa! En tiedä kuinkas moni minut muistaa ja
tallini Ginger Dressagen sekä Zonneralin? Tässä jo kuukauden olen "salaa" virt. maailmassa
pyörinyt ja etsinyt kadonneita sivujani. Tarkoitus olisi palata takaisin tämän kivan harrastuksen
pariin :)
Valitettavasti Zonneral on täysin kadonnut. Vaikka talli oli hostissa on sivut poistettu
enkä tietenkään ollut yhtään mitään ottanut talteen :( Enpä tiedä miten tuota jatkaisi,
monet ratsut olivat jo saavuttaneet reilusti yli 40 sijoitusta. Mitenhän tätä tallia edes
saisi enää kasaan kun kaikki tekstitkin ovat kadonneet.
Ginger Dressagella kävi parempi tuuri, olin kerinnyt siirtämän ennen taukoani omalle domainilleni
suurimman osan sivuista. Siellä nyt tulee oikein suursiivous olemaan ja hevosia pääsee paremmille
laitumille.

Mites muuten teille kaikille kuuluu? Mikäs on fwb:n laita tällä hetkellä? :)

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   30.7.15 20:25:35

Löysin kahden Zonneralin hevosen tekstit, niillä ei pitkälle pötkitä mutta parempi alku sekin kun ei mitää :)

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   25.11.15 19:54:17

Nostellaan tätäki vielä, onko fwb harrastajat täysin kadonneet? :D

  Re: FWB #24

LähettäjäNarie 
Päivämäärä:   25.11.15 20:41:26

Minä täällä! Meikä palasi monen vuoden tauolta taas harrastelemaan, ja Whitehallin kanssa porskutetaan edelleen.

  Re: FWB #24

LähettäjäMinni 
Päivämäärä:   25.11.15 20:48:59

Meiltä löytyy suomalaisia puoliverisiä ja kaikki kisaavat porrastetuissa. Pari tais kisata alaisissa ja kaikilla on haaveena laatis.

Jalostuskäytössä on myös kaikki jos joku noista varsaa haluaa ja myytävänäki ois pari varsaa : )

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   25.11.15 20:49:08

Narie, kattelinki et oot palannu! Minäkin Ginger Dressagen kanssa yritän palailla takaisin kuvioihin parin vuoden tauon jälkeen.

Katsooko kasvattajat pahalla jos palaa takaisin kuvioihin uusien hevosien kera? Pakko myöntää, ettei kaikki hevoset enää inspaa jonka takia sivujen rakentaminen on jotenkin niin "työlästä" :S

  Re: FWB #24

LähettäjäHelo 
Päivämäärä:   25.11.15 20:51:06

Serellendersin Suomen yksiköstä löytyy liuta fwb heppoja :) Serellendershän on ollut hissukseen toiminnassa vuoden päivät, mutta tuossa kesällä iski suuruudenhulluus joten paikka meni remonttiin (kuten sivuista huomaa vieläkin) ja koetetaan saada paikka tämän vuoden puolella kokonaan valmiiksi ja julkaistua kunnolla!

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Narie 
Päivämäärä:   25.11.15 21:43:38

Jenza, en mä ainakaan katsois pahalla!

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   21.1.16 17:26:30

Nostetaas tätä välillä ylös! Gingerin saakin kokonaan ulkoasun vaihdoksenkin, joten sivujen rakentelu hieman kestää. Seuraavaksi kyllä jökkään kasvatusnimeen, Ginger. En tiedä kaipaisiko se jonkinlaista muutosta, jotenkin kauhean tylsä kasvatusnimi.

Mites teillä muilla menee tallienne kanssa? :)

  Re: FWB #24

LähettäjäOtterley 
Päivämäärä:   21.1.16 17:35:40

Oho tätä topaa ei ookaan näkyny aikoihin ylhäällä :D

Me porskutellaan Hukkapuron kanssa kaikessa rauhassa eteenpäin. Viimeaikona on tullut tosin hankittua talliin aika ahkerasti muidenkin kantakirjojen edustajia (mm. trak ja holst), mutta lähinnä en malta odottaa, että pääsen niitä yhdsitämään meidän fwb-linjoihin :D Helmikuun kasvattimyyntiä pitäisi suunnitella, mutta tuntuu, että tällä hetkellä sopivassa vaiheessa olevia hevosia on liian vähän. Joko hepat ovat liian raakoja kisojen suhteen tai sitten jo niin ahkerasti jalostuskäytössä olleita, ettei varsoille välttämättä löydy ostajia.. Muutenkin pitäisi nuorempien hevosten tilannetta kartoitella tarkemmin, kunhan ehtisi :)

Itse en Gingeriä tiedä/muista, mutta odotan mielenkiinnolla, että saat tallisi taas pystyyn :) Omasta mielestäni Ginger on oikein kiva kasvatusliite, eikä äkkiseltään tule mieleen, miten sitä voisi parantaa tai piristää..

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   21.1.16 17:55:55

Mä muistan Gingerin ^_^ ! Enkä itse pistäisi pahitteeksi vaikka palaisi ilman vanhoja hevosia, en kyllä muista oliko Gingerissä mun kasvatteja (mahd. WAS tai Shadow's) Noh itsekin Jenza vuosi sitten tein paluumuuton reilun 2 vuoden tauon jälkeen, ja Alegre oli juuri ehtinyt myydä melkein kaikki mun entiset hevoset :D

Shadow porskuttelee menemään, vuosihan meillekin tuli jo nyt paluun jälkeen täyteen ja sitä on "juhlistettu" kisoilla ja näyttelyillä ja varsa myynnin merkeissä, joka kylläkin koskee ainakin tammi-helmikuun varsoja.
Vielä mahtuisi muutama VSN näyttelyihin, etenkin kasvattajaryhmiä ja muilla kuvilla arvosteltavia! ;)

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   21.1.16 18:11:19

Otterley > Hukkapuroon olen joskus törmännyt kun salaa täällä sivuja lueskelen. Tykästynyt olen talliisi! Joo Ginger Dressage on ollut tauolla noin 2-3 vuotta (kauhean pitkä aika :O) että ei meitä varmaan moni muistakkaan :D

Hamzi > Oi sinäkin olet täällä vielä, muistan sut! Olihan meillä sinun kasvattisi Hemera WAS, mutta tamman sivut ovat kadonneet :/ mutta KRJ-II palkinto me tamman kanssa käytiin hakemaan!

Ei voi mitää mutta on se asia niin, että tähän harrastukseen pääsee takasi mukaan menee suuriosa vanhoista hevosista kuoppaan. Uusilla evm-sukuisilla kouluratsuilla on hyvä aloittaa.

  Re: FWB #24

Lähettäjä: sippe puh 
Päivämäärä:   21.1.16 18:14:23

carneval.weebly.com

Meiltä löytyy muutama fwb :)

  Re: FWB #24

Lähettäjämokkamasiina 
Päivämäärä:   21.1.16 18:30:15

Uudet Skylinen sivut

Toka kasvattiki ilmesty myyntiin! Tervetuloo shoppaileen :)!

  Re: FWB #24

LähettäjäRiella 
Päivämäärä:   21.1.16 19:17:08

Hei Jenza, kiva jos palailet takaisin! Mekin Harley Studin kanssa porskutellaan vähän säästöliekillä, mut eteenpäin silti mennään! :)

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   21.1.16 19:26:05

Jenza, evm sukuisten kanssa on aina hyvä alotella ^_^

  Re: FWB #24

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   21.1.16 19:48:03

Kenttäpainotteisina löytyy muutamia täältä ja lisää pitäisi kyllä hankkia :P

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   13.4.16 14:18:11

Nostellaanpas. Keillä vielä on suomalaisia puoliverisiä? :)

  Re: FWB #24

LähettäjäVeeraR 
Päivämäärä:   13.4.16 14:21:58

Meillä on! :D Vähän meinaavat jäädä brandejen varjoon, mutta just kattelin että meidän fwb-jengilläkin on nuo kisat jo melko lailla kasassa ja varsojen kisat, eli tekstejä heille niin ne saa lykättyä laatiksiin! :D

  Re: FWB #24

Lähettäjämokkamasiina (@ip) 
Päivämäärä:   13.4.16 14:22:41

Täältä löytyy vielä suomalaisia!

  Re: FWB #24

LähettäjäJuulia 
Päivämäärä:   13.4.16 15:36:34

botit

  Re: FWB #24

LähettäjäJuulia 
Päivämäärä:   13.4.16 15:36:48

Defectivestä löytyy pääasiassa suomalaisia puoliverisiä :) Kevätmarkkinoilla on vielä muuten kaksi fwb-varsaa myynnissä ;)

  Re: FWB #24

LähettäjäOtterley 
Päivämäärä:   13.4.16 15:56:31

Hukkapuron fwb-lauma elää ja voi hyvin 142 hevosen voimin :D joukkoon on tosin eksynyt aika paljon muidenkin kantakirjojen edustajia viime aikoina kun hevosten kokonaislukumäärä on yli 250... Pitäisi pikkuhiljaa keksiä nimiehdotukset tämän kuun kasvateille ja pistää myyntiin taas muutama uusi varsa, vaikka edellisiäkin on kyllä vielä jäljellä (täällä) :)

Kuun vaihteessa syntyi iso kasa kotiin jääviä kasvatteja, joten tällä hetkellä tämän "uuden sukupolven" kanssa pääasiassa keskitytään kisaamaan. KRJ-laatikseen jonottajien listakin tosin kattaa jo useamman tilaisuuden :D Toukokuulle voisi suunnitella jotain kasvattitapahtumaa tai yleisesti fwb-tapahtumaa pitkästä aikaa, kun kouluhommilta paremmin kerkeää.

  Re: FWB #24

LähettäjäCrimis 
Päivämäärä:   13.4.16 18:57:00

Multakin löytyy, tallin uudet sivut (uudella nimellä ja ulkoasulla) vaan on vielä kesken - linkkailen tänne kun saan valmiiksi! Harrastin ennen vain saksalaisia ja ruotsalaisia, mutta nyt oon ihan rakastunut suomalaisiin puoliverisiin ja olen päättänyt keskittyä niiden kasvattamiseen traksujen ohella. :)

  Re: FWB #24

LähettäjäNerita 
Päivämäärä:   13.4.16 19:08:04

Wyrdasta löytyy pääasiassa suomalaisia puoliverisiä :)
Tarttis taas suurin osa varsoja, että joskus pääsisi vähän lähemmäs laatiksia. Mutta en sit tiedä kuinka hyvin menisi kaupaksi, jos myyntiin suunnittelisi.

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   15.5.16 16:21:45

Ginger Dressage on saanut täysin uuden ulkomuodon. Pinkistä vaihdettu sinisempään. Uutena toimintamuotona myös "valmennuskeskus", katsoo nyt miten sen toiminta lähtee nousuun. Sivut ovat vielä hevosten osilta keskeneräiset, eipä hevosia olekkaan kuin kaksi kappaletta tällä hetkellä ja nekin vielä vanhoilla pohjilla :D kaikki vanhat hevoset laitettu kuoppaan ja nyt lähdenkin etsimään uusia ratsuja, jotta saadaan tallille lisää vilskettä! :D

  Re: FWB #24

Lähettäjä: jodochus 
Päivämäärä:   5.6.16 22:16:12

Nostellaas vähän!
Suomalaisia puoliverisiä ei itseltäni löydy enää kuin muutama kipale (China, Bebe, Fate, Jone, Hessu ja Jaikka), mutta viimeisin suomalaiseni on oma kasvattini Neo. Isänä hevonen, josta olen useamman IRL-vuoden salaa haaveillut saavani varsaa... :) Tykkään tästä hevosesta erityisen paljon!

Jostain syystä olen hieman laiska noiden suomalaisten puoliveristen kanssa. Sijoitusten kerääminen kasaan on hidasta (laatiksiin vieminen on tällä menolla mahdotonta...) ja ne näyttää ihan heitteille jätelyiltä sivujensa perusteella. Tosiasiassa tykkään "keräillä" noita FWB-heppoja enkä anna niitä pois. Useampi noista hevosista on ollut mulla omistuksessa vaikka kuinka pitkään, mutta tuskin niitä koskaan tapan, koska tykkään niistä. Niissä on sitä jotain. Sukutaulut ovat mielenkiintoiset, sieltä löytyy hevosia ihan virtuaalihevosten alkuajoille 2000-luvun alkuun... Ovat kuin "museoesineitä". :D

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Calla 
Päivämäärä:   8.6.16 20:07:26

Itse juuri jaoin puoliverisiä omiin talleihinsa ja suomalaiset saivat täysin omat tilukset :D Hevoset ovat hieman raakoja vielä, mutta tavoitteena on kaikkien kanssa päästä laatuarvosteluihin joten jos joku tallista löytää kiinnostavan orin tai tamman niin rohkeasti kysymään astutuksia!

  Re: FWB #24

Lähettäjä: Calla 
Päivämäärä:   8.6.16 20:08:11

Toki voisi sen linkinkin laittaa.. :D Riordan

  Re: FWB #24

LähettäjäJuulia @puh 
Päivämäärä:   8.6.16 21:58:29

Calla, onpas Riordanissa ihana ulkoasu! :) Pitää tutkia tarkemmin hevosvalikoimaa myöhemmin kun tulee varsakuume :'D

  Re: FWB #24

LähettäjäNarie 
Päivämäärä:   9.6.16 09:46:28

Yhdyn Juuliaan, tosi kiva ulkoasu Riordanissa! Pitääkin katsoa teiän hevoset läpi :)

  Re: FWB #24

LähettäjäSonja.P 
Päivämäärä:   9.6.16 14:22:52

Meiltäkin löytyy Kultahuiskusta muutama fwb, nykyisin itseasiassa vain orit Loputon, Jerri ja Sode.

Meillä on myös pienimuotoista kasvatusta, vaikka aika pientä osuutta ne (ainakin vielä) edustavatkin :)

  Re: FWB #24

Lähettäjä: shin 
Päivämäärä:   19.6.16 17:04:20

Moikka!

Mä en tiedä muistaako mua teistä kukaan muutaman vuoden takaa, kun pyörin vielä suomenhevospiireissä. :) Paluu virtuaalimaailmaan kiinnostaisi kovasti ja pientä talliprojektiakin ajattelin ruveta laittamaan pystyyn kera puoliveristen, etenkin FWB kiinnostaa kovasti.

Mitä kuuluu nykyisin virtuaaliseen FWB-maailmaan? Jossain vaiheessa oli vanhanlinjan suvut kuumaa kamaa, miten on tänä päivänä?

  Re: FWB #24

LähettäjäNarie 
Päivämäärä:   19.6.16 21:46:50

shin, jotenkin musta tuntuu että FWB ei oo ihan yhtä pinnalla kuin mitä se oli muutamia vuosia sitten... Olin ite kans muutaman vuoden poissa, ja palailin tuossa syksyllä. Ja sanoisin, että lyhytsukuiset on enemmän nyt in, ja joskus ilmeisesti pitkäsukuisista kasvateista on hankalakin päästä eroon.

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   20.6.16 10:32:11

Yhdyn Narien sanaan, FWB ei ole enään niin in kuin se oli joskus aikoinaan, samoin pitkäsukuiset hevoset tuntuu olevan lyhytsukuisempia hankalampi saada kaupaksi. Paitsi itsestä tuntuu, että mitään ei saa nyt kaupaksi, oli sillä lyhyt tai pitkä suku.. Vanhoille suvuille löytyy aina harrastajia :)

jodochus:lla on kiva oma kasvatti! Kiva suku sillä, vaikka Altéa itse nykyään karsastankin, kun se on kaikissa vanhoissa pidemmissä suvuissa, myös omilla hevosillani.. :D

  Re: FWB #24

LähettäjäNarie 
Päivämäärä:   20.6.16 10:38:17

Hamzi, ai kauhea, mä tajusin just kun luin sun kommentin että mulla on Shadow-varsojen sivut edelleen tekemättä! :O Oon hirveä, koitan saada ne tehtyä tällä viikolla!

Mun pitäis väsäillä kasvattimyyntiä, oon pitkään jo suunnitellu, mutta kun nyt oon keksiny pakkomielteeksi että haluun kantakirjata mun hevoset ennen ku myyn niistä varsoja :'D Siihenhän ei onneks mee kauan... Onneks tosi moni ois jo ktk-kelponen, mut sit vielä et ne saa kaikki vietyä läpi tilaisuuksista... Heh :D

Joo jodochuksen kasvatti on tosi kiva! Pitääkin laittaa korvan taakse :) Mä taas tykkään edelleen Altésta suvusta, jostain syystä se ei aiheuta samanlaista karstastusta itellä kuin nuo muut yleiset vanhat!

  Re: FWB #24

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   23.6.16 21:47:44

Narie, Ei huolta :D Mäkin aina välillä oon sen muistanu et vois lähetellä asian tiimoilta sähköpostia, mutta sitten aina tullut jotain ja sähköpostin lähettäminen on jäänyt :D Mun pitää kyllä hankkia Shadowsiin yksi White hevonen kunhan saat kasvatteja markkinoille ;) Ei kiirettä! :D Mulla on liikaa laatisvalmiita hevosia joille ei vaan yhtään nyt innostas kirjotella minkäänlaisia tekstejä..

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.